سئو داخلی چیست

قبل از اینکه صفحات سایت در نتایج جستجو گوگل رتبه بندی شوند ، لازم است که در آن ها اصول سئو داخلی یا On-page SEO رعایت شود. مهمترین بخش های سئو داخلی، محتوا و لینک سازی های داخلی هستند. هنگامی که از بهینه سازی سئو داخلی صحبت می شود، منظور ما عمدتا استفاده از انواع […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

قبل از اینکه صفحات سایت در نتایج جستجو گوگل رتبه بندی شوند ، لازم است که در آن ها اصول سئو داخلی یا On-page SEO رعایت شود. مهمترین بخش های سئو داخلی، محتوا و لینک سازی های داخلی هستند. هنگامی که از بهینه سازی سئو داخلی صحبت می شود، منظور ما عمدتا استفاده از انواع محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی یونیک و با کیفیت با گرافیک جذاب و لینک سازی های هوشمندانه بین صفحات متنوع سایت است. اگر این کار به شکل اصولی انجام شود، کاربر مدت زمان بیشتری داخل سایت می ماند و بین صفحات سایت جابجا می شود.

برای یادگیری اصول سئو سایت در افزایش ترافیک سایت و ارتقاء رتبه کلمات کلیدی به لینک آموزش سئو مراجعه کنید.

اگر سئو داخلی سایت به شکل اصولی انجام شود و پرسونا مخاطب به شکل صحیح شناسایی و نیاز مخاطب به طور کامل برطرف شود، گوگل به دلیل تجربه کاربری خوبی که در سایت خود ایجاد کرده اید، شما را به رتبه های بالاتر ارتقاء می دهد.

اگر مایلید تولید انواع محتوای سایت را به شکل حرفه ای آموزش ببینید به لینک دوره تولید محتوا مراجعه کنید.

بهینه سازی سئو داخلی وبسایت همچنین نیازمند تدوین استراتژی سئو قدرتمند و اصولی است تا صفحات سایت باهم تداخل نداشته باشند و باعث تضعیف قدرت یکدیگر یا همخواری (Cannibalization) نشوند. اگر علاقه مندید اصول تدوین استراتژی سئو سایت را به طور جامع فرا بگیرید به لینک استراتژی سئو مراجعه کنید.

در ادامه مقاله با جزئیات بیشتری، سئو داخلی و اصول آن را معرفی می کنیم. اگر علاقه مندید تجربه کاربری سایت خود را بهینه کنید و ترافیک هرچه بیشتری را به سمت صفحات سایت خود روانه کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

سئو داخلی چیست

سئو داخلی سایت یکی از اولین اقداماتی است که باید برای حضور در رتبه های برتر گوگل با آن آشنایی داشته باشید و از ابتدای ساخته شدن سایت تان نکات مهم سئو داخلی را در سایت تان رعایت کنید.

در پاسخ به سئو داخلی چیست می توان گفت سئو داخلی عبارت است از هر پیوندی از یک صفحه در وب سایت تان به صفحه دیگری در وب سایت تان به روش های اصولی. هنگامی که از اصول ساخت وبسایت صحبت می کنیم، منظور ما استفاده از انکر تکست های صحیح و اصولی، دعوت به اقدام یا CTA های جذاب و لینک به صفحاتی است که نیاز مخاطب را برطرف می کند.

برای یادگیری صفر تا صد سئو انواع وبسایت به لینک دوره سئو مراجعه کنید.

هم کاربران سایت و هم ربات موتورهای جستجو از جمله گوگل و بینگ، از پیوندها یا لینک ها برای یافتن محتوا در وب سایت استفاده می کنند. کاربران شما از پیوندها برای پیمایش و تعامل در سایت تان و یافتن محتوایی که به دنبال آن هستند استفاده می کنند. موتورهای جستجو نیز با استفاده از همین لینک های ارتباطی بین صفحات، صفحات مهم سایت را شناسایی می کنند.

سئو داخلی بعد از سئو تکنیکال از مهمترین انواع سئو می باشد. برای آشنایی انواع مختلف سئو در سئو مارکتینگ روی لینک انواع سئو کلیک کنید.

لینک های بین صفحات، انواع و انکرتکست های متنوعی دارند. برای مثال لینک های داخل هدر و فوتر وبسایت در تمام صفحات سایت تکرار می شوند. این در حالی است که لینک هایی که در صفحه می سازید مختص همان صفحه است. رایج ترین نوع پیوند بین صفحات از جنس لینک های متنی است. به این نوع پیوندها به انگلیسی Contextual link گفته می شود. لینک ها صرفا از نوع متن نیستند و می توانند تصویر یا هر نوع دیگری از محتوا نیز باشیند. حتما برای شما اتفاق افتاده که با کلیک روی یک عکس از یک وبسایت، به صفحه دیگری منتقل شوید. در این مثال، یک عکس از سایت شما به یک صفحه دیگر لینک شده است و نوع لینک، از نوع تصویری است.

برای یادگیری روش های نوین تحلیل سئو سایت با جدیدترین ابزارها به لینک آنالیز سئو سایت مراجعه کنید.

همچینین دریافت لینک در متن محتوا صفحات سایت تان می تواند به آن صفحات اعتبار ببخشد. هر چه تعداد لینک های دریافتی یک صفحه بیشتر شود، از نظر موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا می کند. دلیل این امر این است که هر لینک مقداری اعتبار یا Page Rank به صفحات دیگر منتقل می کند. بنابراین، پیوندهای داخلی موثر برای SEO شما بسیار مهم است.

به زبان ساده تر، برای پاسخ به سوال سئو داخلی چیست یا On site seo چیست باید گفت با سئو داخلی شما بین صفحات سایت تان ارتباط برقرار می کنید و به گوگل این موضوع را نشان می دهید که صفحات سایت و موضوع سایت تان کاملا به هم مرتبط هستند و با لینک دادن بیشتر صفحات به صفحات اصلی، صفحاتی که برای شما مهم تر هستند را به گوگل معرفی می کنید.

اگر مایلید سئو و تبلیغات سایت خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید به لینک شرکت سئو مراجعه کنید.

سئو داخلی چیست

چک لیست سئو داخلی

تا اینجای مقاله، پاسخ سوال سئو داخلی چیست و چه اهمیتی دارد را بررسی کردیم، اما شما تنها با لینک دهی داخلی نمی توانید این نوع سئو را به بهترین شکل در سایت تان پیاده سازی کنید و نیاز است که اصول و استانداردهایی را نیز رعایت کنید و برای این کار استراتژی و چک لیست تهیه کنید.

اگر به سئو علاقه مندید و مایلید با مسیر سئوکار شدن از صفر تا بازار کار آشنا شوید به لینک چگونه سئو کار شویم مراجعه کنید.

وجود چک لیست سئو داخلی و ارزیابی و بهبود استراتژی پیوند داخلی به طور منظم برای سئوی آن پیج سایت شما بسیار مهم است و یکی از راه های بهبود سئو وب سایت تان به صورت ساختارمند است. با وجود چک لیست On-Page SEO و افزودن پیوندهای داخلی مناسب، مطمئن می شوید که Google موارد زیر را متوجه شده است:

  • ارتباط بین صفحات سایت
  • رابطه موضوعی و معنایی بین صفحات سایت
  • ارزش صفحات مهم سایت

اگر مایلید اصول سئو خارجی یا Off-page سایت را به طور جامع فرا بگیرید به لینک سئو خارجی مراجعه کنید.

البته باید بدانید که چک لیست سئو داخلی برای سایت های مختلف می تواند متغیر باشد اما مراحل آن به طور کلی برای تمام سایت ها یک قانون کلی است. در ادامه تعدادی از مهمترین موارد چک لیست سئو داخلی را با هم بررسی می کنیم و در این بین، نکات مهم سئو داخلی را به شما متذکر می شویم.

البته اگر بخواهید سئو سایت را به شکل اصولی انجام دهید باید چک لیست سئو داخلی زیر را به دقت انجام دهید:

  1. تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword Research
  2. استفاده از کلمات کلیدی در عناوین و URL
  3. عدم استفاده از یک کلمه کلیدی در چندین صفحه‌ی سایت برای جلوگیری از تداخل
  4. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط
  5. تدوین استراتژی محتوایی اصولی و تعیین ساختار سایت
  6. تولید محتوای یونیک و جذاب که نیاز مخاطب را برطرف کند
  7. استفاده از لینک‌های داخلی
  8. سئو تصاویر و استفاده از تصاویر کم حجم و با کیفیت
  9. استفاده از اسکیما یا استراکچر دیتا Structured data
  10. آپدیت محتواهای قدیمی برای استفاده از الگوریتم freshness گوگل
  11. استفاده از متن جایگزین یا Alt تصویر و …

شما می توانید در مقاله سئو تکنیکال دیگر روش هایی که مسیر سئو سایت تان را هموارتر می کند و شما را زودتر به اهداف بهبود رتبه سایت می رساند را بهتر یاد بگیرید.

در ادامه برخی از مهمترین موارد سئو تکنیکال سایت را بررسی می کنیم.

چک لیست سئو داخلی

تعیین ساختار سایت، مهمترین مورد سئو داخلی

ما همیشه به صاحبان وبسایت توصیه می کنیم که وب سایت خود را به صورت هرمی تصور کنند. در بالای آن صفحه اصلی شما قرار دارد ، در زیر آن بخش ها یا دسته هایی وجود دارد که از نظر سئویی باید ارزش بالاتری داشته باشند و در پایین این سطح مقالات وجود دارند.

یکی از عوامل مهم ارتقاء جایگاه یک صفحه، استفاده از ویدئو برای جذب مخاطب و نگه داشتن مخاطب در صفحه است. برای آشنایی با سئو ویدئو در بهبود سئو داخلی به لینک سئو ویدئو مراجعه کنید.

یکی از راه ایی که می توانید متوجه شوید ساختار ایده آل سایت تان را متوجه شدید یا نه این است که منوی وب سایت شما باید نشان دهنده این ساختار باشد. در آموزش سئو on page بهترین سئوکاران تهران به شما نحوه تعیین ساختار سایت بر اساس ازرش سئو سایت آموزش میدهند و به راحتی می توانید برای انواع سایت ها ساختار ایده آل بچینید.

ساختار سایت یکی از مهمترین موارد سئو داخلی است که در رشد سایت بسیار تعیین کننده است. اگر قصد دارید ساختار سایت خود را بهینه کنید و ترافیک هرچه بیشتری را به سمت سایت خود روانه کنید به لینک مشاوره سئو مراجعه کنید.

تعیین مهمترین محتوای سایت

اقدام مهم دیگری که در سئو داخلی سایت اهمیت دارد تعیین مهمترین محتوای وبسایت به عنوان هسته های کسب و کار شما است. سپس باید به گوگل بفهمانید که این محتوا برای شما ارزشمند است و باید در رتبه های برتر قرار گیرد.

از آنجا که می خواهید به Google اطلاع دهید که این مهمترین محتوای سایت شما است، باید پیوندهای زیادی به آن اضافه کنید. شما باید از صفحاتی که در سطح دوم هرم قرار دارند به این صفحه لینک دهی اصولی انجام دهید. دقت داشته باشید که با انکرتکست درست به این صفحات لینک داده شود.

وظیفه یک سئوکار تعیین استراتژی سئو و نظارت بر تولید محتوای با کیفیت برای ارتقاء سئو داخلی است. برای آشنایی با وظایف سئوکار به لینک سئوکار مراجعه کنید.

لینک با انکر تکست مناسب

اکنون مهمترین مسئله ای که مطرح می شود این است که با چه انکرتکستی می توانید مقالات را به هم لینک دهید.
انتخاب انکرتکست صحیح اساس سئو داخلی سایت است و اگر این کلمات به درستی انتخاب نشوند، می توانند روند سئو آن پیج و کسب رتبه برتر در صفحات اول گوگل را بسیار کند کنند.

برای آشنایی با اصطلاحات سئو جهت درک بهتر مطالب آموزشی در این زمینه به لینک اصطلاحات سئو مراجعه کنید.

شما باید کلمه کلیدی که برای هر صفحه در نظر گرفته اید را به عنوان انکرتکست انتخاب کنید. البته در مواردی شما می توانید از کلمات دیگری نیز برای لینک دهی داخلی بهره ببرید که برای اطلاع از این موارد می توانید با کارشناسان سئو ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. در دوره آموزش سئو داخلی این موارد برای موقعیت های مختلف به شما آموزش داده می شود که در چه مواقعی از چه انکرتکست هایی برای سئو داخلی سایت تان استفاده کنید.

در این راستا برای بهتر دیده شدن سایت تان در میان انبوه سایت ها بحث سئو مارکتینگ مطرح می شود که با رعایت این اصول که در مقاله سئو مارکتینگ توضیح داده شده است می توانید در کمتر از ۶ ماه سایت تان را به صفحات برتر گوگل برسانید.

لینک با انکرتکست مناسب

لینک دهی در صفحات سلسله مراتبی

اگر مانند خدمات و زیر خدمات، صفحات سلسله مراتبی در وب سایت خود دارید، صفحات والدین را به صفحات فرزند آن لینک کنید و بالعکس. همچنین، پیوند صفحات خواهر و برادر را به یکدیگر فراموش نکنید. در یک سایت منظم، این صفحات باید مرتبط باشند و پیوند آنها به این شکل کاملاً منطقی خواهد بود.

برای آشنایی با جدیدترین الگوریتم های گوگل برای بهبود سئو سایت به لینک الگوریتم های گوگل در سئو مراجعه کنید.

افزودن مقالات مرتبط در انتهای متن

افزونه ها و ماژول های زیادی وجود دارد که مقالات و محصولات مربوط به مقالات و محصولات را به صفحات مرتبط سایت اضافه می کنند. با قرار دادن محصولات مرتبط در انتهای صفحه محصول مورد نظر و یا قرار دادن مقالات مرتبط در ادامه مقاله ای که کاربر آن را مطالعه کرده است، گردش کاربر در سایت را منجر می شود.

به این ترتیب زمان حضور کاربر در سایت شما بیشتر می شود و بانس ریت یا Bounce Rate سایت تان کاهش میابد. همین موارد می توانند تاثیر شگفت انگیزی در سئو داخلی سایت بگذارند و بهترین رتبه ها را بعه صفحات سایت شما اختصاص دهد.

دسته بندی محتوا و برچسب گذاری در سئو داخلی

یکی دیگر از موارد مهم سئو داخلی که باید حتما رعایت کنید، طبقه بندی محتوای سایت، مانند دسته بندی ها و برچسب ها است. این کار به شما کمک می کند تا سایت خود را سازماندهی کنید و به کاربران و Google کمک کنید محتوای سایت شما را بهتر درک کنند.

اگر وبلاگی دارید، افزودن لینک های داخلی به دسته بندی هایی که محتوا متعلق به آن است می تواند مفید باشد. افزودن پیوندها به دسته و برچسب ها، به Google کمک می کند تا ساختار وبلاگ شما را بفهمند و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به راحتی به پست های مرتبط مراجعه کنند.

افزودن مقالات و محصولات محبوب

آخرین گزینه ای که باید ذکر شود ایجاد پیوندهای داخلی به محبوب ترین یا جدیدترین پست های وب سایت شما است. ترجیحاً این بخش ها را در نوار کناری یا پاورقی وب سایت خود ایجاد کنید تا در همه صفحات و پست ها نمایش داده شود و کاربر بتواند به راحتی به اخرین و محبوب ترین مطالب دسترسی داشته باشد و زمان حضور کاربران در سایت افزایش میابد و بر سئو آن پیج سایت تاثیر مثبت می گذارد.

با افزایش ارزش پیوند به محبوب ترین یا جدیدترین پست ها از صفحات و پست های مختلف، آنها واقعاً تقویت می شوند. علاوه بر این، دسترسی به پست ها برای بازدیدکنندگان راحت تر است و باعث افزایش ترافیک داخلی سایت می شود.

نکات سئو داخلی On page SEO

در این قسمت می خواهیم تعدادی از مهمترین نکات سئو داخلی سایت را برای شما بازگو کنیم تا راحت تر اصول سئو داخلی را در صفحات سایت تان پیاده سازی کنید.

اگر با اصول سئو آشنایی دارید و توانایی کار در تیم به صورت هدفمند را دارید و مایلید در یک فضای کاری پویا در راستای اهداف مجموعه تلاش کنید برای آشنایی با مجموعه بزرگ آریاتهران و شروع همکاری با این مجموعه به لینک استخدام سئوکار مراجعه کنید.

برای آن که بتوانید به بهترین شکل سئو داخلی را در سایت تان پیاده سازی کنید و از نتایج حاصل شده نهایت بهره را ببرید، باید نکات سئو داخلی را در نظر داشته باشید و سعی در رعایت این نکات در سایت تان داشته باشید.

نکات سئو داخلی عبارتند از:

  • استفاده از تصاویر یونیک و سفارشی سازی شده
  • لینک سازی داخلی اصولی و شبکه سازی قدرتمند برای ایجاد جریان اعتبار در سایت
  • تولید محتوای جامع و یونیک (برای آشنایی با اصول مهم تولید محتوا برای صفحات مختلف سایت به لینک تولید محتوا مراجعه کنید.)
  • بهینه سازی سرعت صفحات سایت
  • سئو تصاویر
  • «بهینه‌سازی جستجوی صوتی» (Voice Search SEO)

یکی از کارهایی که در سئو داخلی انجام می شود استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید و سیاه و خاکستری می باشد. شما می توانید در مقاله سئو کلاه سفید اطلاعات لازم را از این تکنیک ها به دست آورید و با استفاده از این تکنیک ها سئو سایت را بهببود بخشید.

فاکتور های مؤثر بر سئو داخلی و رتبه بندی گوگل

محتوای سایت باید در اصل برای کاربران سئو شود و کاربران تجربه کاربری خوبی از بازدید سایت شما داشته باشند. اما اصول سئویی سایت نیز باید رعایت شود. اگر اصول سئو سایت رعایت شود و در عین حال محتوای مفیدی نیز به کاربر ارائه شود، بهترین حالت برای صفحه اتفاق می افتد، یعنی صفحه شما هم برای گوگل و هم برای کاربر سئو شده است. از جمله اصول سئو داخلی سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلمه کلیدی در تگ عنوان:

تگ عنوان دومین بخش مهم محتوای صفحه است، در نتیجه سیگنال قوی در سئو Page-on ارسال می‌کند.

برای آشنایی با اصول سئو در افزایش رتبه کلمات کلیدی می توانید به لینک سئو مارکتینگ مراجعه کنید.

شروع تگ عنوان با کلمه کلیدی:

بر مبنای مطالعات Moz، تگ عنوانی که با کلمه کلیدی شروع می‌شود در مقایسه با تگ عنوانی که کلمه کلیدی در انتهای آن قرار دارد، از کارایی بهتری برخوردار است.

کلمه کلیدی در تگ توضیحات:

این هم نشانه دیگر مرتبط بودن عنوان ذکر شده با بحث مقاله است و شما را متمایز می‌ سازد.

وجود کلمه کلیدی در تگ H1:

تگ H1 دومین تگ عنوان است که سیگنال مرتبط بودن را به گوگل (Google) ارسال می‌ کند.

انتخاب صحیح کلمه کلیدی

کلمه کلیدی عبارتی است که بیشترین استفاده از آن در متن شده و انتخاب کلمه کلیدی که بیشتر از سایر کلمات مورداستفاده قرارگرفته، نشانه مرتبط بودن است.

طول محتوا:

محتوایی که کلمات بیشتری دارد می‌تواند سطح گسترده‌تری را پوشش دهد و به مقالات سطحی و کوتاه ارجحیت دارد.

تراکم کلمه کلیدی:

تراکم کلمه کلیدی مبنایی است که گوگل (Google) از آن برای انتخاب عنوان صفحه استفاده می‌کند. اما استفاده بیش‌ازحد می‌تواند به شما آسیب برساند.

Latent Semantic Indexing با مخفف LSI

LSI کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می‌کند معنی کلماتی که بیش از یک معنی دارند را بتواند استخراج کند. برای مثال اگل لغت “ماشین” را در نظر بگیریم کلماتی مانند “چرخ”، “جاده”، “راننده”، “گواهینامه”، و “موتور” به عنوان لغات LSI برای “ماشین” هستند که به ارتباط معنایی بهتر و درک گوگل از محتوای صفحه کمک می کنند. وجود LSI نشانه کیفیت محتوا است.

کلمات کلیدی مرتبط در عنوان و تگ توضیحات:

به‌عنوان محتوای صفحه، کلمات کلیدی مرتبط در صفحه تگ متا به گوگل (Google) در تشخیص بین مترادف‌ها کمک می‌کند. همچنین به‌عنوان یک نشانه مرتبط بودن هم هست.

محتوای تکراری:

محتوای یکسان در همان سایت می‌ تواند روی دید موتورهای جستجو نسبت به آن سایت تأثیر منفی داشته باشد.

بهینه‌سازی تصاویر:

تصاویر داخلی سیگنال مرتبط بودن مهمی از طریق نام فایل، متن Alt، عنوان، توضیحات و تیتر به موتورهای جستجو ارسال می‌ کنند.

تأخیر در به‌روزرسانی محتوا:

در آپدیت‌ های اخیر گوگل ریتم قرار دادن محتوا مخصوصاً برای جستجوهایی که حساس به زمان است، اهمیت پیدا کرده است. این فاکتور بسیار حائز اهمیت است و گوگل تاریخ آخرین به‌ روز رسانی را برای صفحات خاص نشان می‌ دهد.

آموزش سئو داخلی

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در این صفحه برای خوانندگان ایجاد می شود این است که چگونه سئو را بهبود دهیم؟ یکی از راه هایی که می توانید به صورت اصولی تحت آموزش سئو داخلی قرار بگیرید و مطمئن باشید که با گذراندن این دوره می توانید هر سایتی را از نظر سئو داخلی به بالاترین رتبه برسانید این است که در دوره آموزش سئو داخلی سایت یا آموزش سئو داخلی در آموزشگاه آریا تهران می باشد.

اگر علاقه مندید یک وبمستر حرفه ای با درآمد بالا باشید، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش وبسمتری شرکت کنید.

آموزش سئو داخلی

فاکتورهای مؤثر بر سئو (SEO) و رتبه‌ بندی گوگل

مقدار به‌ روزرسانی محتوا:

مقدار ویرایش و تغییر در مطالب یک صفحه، مقاله و به طور کلی آپدیت سایت یک فاکتور بسیار خوب است. افزودن یا حذف کامل یک بخش، نسبت به تغییر مفهوم چند کلمه، به‌روزرسانی چشمگیرتری است.

پیشینه به‌روزرسانی صفحه:

در طول زمان، صفحه شما، چند وقت یک‌بار به‌روزرسانی شده؟ روزانه، هفتگی یا هر ۵سال یک‌بار؟ تناوب به‌روزرسانی صفحه در تازگی و بالا رفتن رتبه سئو آن بسیار تأثیرگذار است.

مشهود بودن کلیدواژه:

داشتن کلیدواژه‌ای که در ۱۰۰ کلمه اول محتوا ظاهر شود، یک نشانه مهم برای مرتبط بودن و سئو صفحه براساس آن کلمه است. البته باید دقت داشته باشید که این تکرار بیجا و زیاد نباشد زیرا تکرار زیاد کلمات کلیدی نشانه خوبی برای گوگل ندارد و میتواند محتوای شما را بی کیفیت تلقی کند.

کلمه کلیدی در تگ H3 , H2 :

وجود کلمه کلیدی در زیر عنوان H3, H2 می‌تواند نشانه کوچکی از مرتبط بودن باشد. سعی کنید از کلمات کلیدی و مشتقات ان در تگ های مختلف و در متن بدنه استفاده کنید.

چیدمان کلمات کلمه کلیدی:

تقدم و تأخر در کلمات کلیدی می‌تواند موجب کسب رتبه بهتر و یا رتبه ضعیف‌تر شود. بهترین کار این است که از Research keyword استفاده کنید.

کیفیت لینک‌های خروجی:

سعی کنید در متن و محتوای سایت تان به سایت های مرتبط خارجی که اعتبار بالایی دارند لینک بدهید و به این ترتیب اعتبار سایت تان را بیشتر کنید.

تعداد لینک‌های خروجی:

سعی کنید به صورت متعادل به سایت های خارجی لینک دهی داشته باشید و دراین کار افراط و تفریط نکنید زیرا تعداد زیاد لینک‌های خروجی می‌تواند به رتبه‌بندی صفحه‌تان آسیب بزند.

عناصر چندرسانه‌ای:

عکس‌ها، ویدئوها و سایر عناصر چندرسانه‌ای می‌تواند نشانه کیفیت محتوا باشد پس سعی کنید در محتوا سایت تان این المان ها را به کار ببرید.

اگر میخواهید اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک های سئو کسب کنید میتوانید به مقاله درباره سئو مراجعه کنید و از سری مقالات سئو نهایت بهره را ببرید.

تعداد لینک‌های داخلی صفحه:

تعداد لینک‌های داخلی صفحه نشان‌دهنده اهمیت مرتبط بودن سایر صفحات سایت است. نمیتوان تعداد دقیقی برای این کار بیان کرد اما به طور کلی سعی کنید لینک های داخلی را صرفا برای این که لینک داده باشید در سایت تان قرار ندهید و لینک های مرتبط را رد صفحات مرتبط قرار دهید که کاربران را برای ورود به آن صفحات ترغیب کند.

کیفیت لینک‌های داخلی صفحه:

لینک‌های داخلی از صفحات معتبر در دامنه، نسبت به صفحاتی که ضعیف هستند، تأثیر بیشتری دارند.

لینک‌های خراب(شکسته):

داشتن تعداد زیادی لینک شکسته در صفحه می‌تواند نشانه‌ای از نادیده گرفته‌شده یا رها شدن صفحه و سایت باشد و نشان دهنده این است که کی به وضعیت سایت رسیدگی نمیکند و به امان خدا رها شده است. ارزیاب مطالعات گوگل، از لینک‌های خراب برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می‌کند.

تفاوت سئو داخلی و خارجی

تا اینجای مقاله متوجه شدید سئو داخلی چیست و با چک لیست سئو داخلی نیز آشنا شدید حالا وقت آن رسیده که با تفاوت سئو داخلی و خارجی بیشتر آشنا شوید و بدانید که برای بهبود رتبه سایت رعایت هر دو سئو رد سایت لازم است.

سئو داخلی هایپرلینک هایی در یک صفحه از سایت شما هستند که خواننده را به یک صفحه هدف در سایت تان هدایت می کند، در حالی که یک لینک خارجی، یک لینک است که خواننده را به یک صفحه معتبر در یک وب سایت دیگر هدایت می کند.

پیوندهای خارجی ممکن است غیر شهودی به نظر برسند زیرا ممکن است به هر حال، شما نخواهید مشتریان روی پیوندهایی کلیک کنند که آنها را از سایت شما دور می کند. اما وجود این لینک ها ضروری است زیرا میتواند رتبه سایت شما را به خاطر وجود لینک های معتبر از سایت های معتبر بهبود دهد.

با این حال، پیوند دادن به مطالب قابل اعتماد (از سایت‌های معتبر، نه سایت‌هایی که به‌عنوان هرزنامه تلقی می‌شوند) به شما کمک می‌کند که یک مرجع معتبر نیز به نظر برسید و می‌تواند به Google کمک کند تا بفهمد محتوای شما برای اهداف سئو چیست.

برای مثال ما رد سطر بالا به خود گوگل لینک دادیم زیرا قطعا گوگل معتبرترین سایت است و وقتی در مقاله نام آن برده میشود و به سایت رسمی آن لینک داده میشود نشان میدهد که مطالب سایت شما متبر است که از سایتی مانند گوگل نیز نام برده شده و به آن لینک داده شده است.

مهم است که در نظر داشته باشید که سایت های دیگر می توانند لینک های خارجی به وب سایت شما را در محتوای خود نیز ارائه دهند. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگ با محتوای مفید منتشر کنید، سایت دیگری ممکن است به آن URL به عنوان منبعی برای وبلاگ خود پیوند دهد و همین امر در صورتی که سایت مورد نظر فاکتور های لازم را داشته باشد سبب شود رتبه سایت شما بهبود یابد.

این دو نوع سئو برای سایت شما کلیدی هستند، زیرا رتبه شما را در نتایج جستجوی گوگل بهبود می دهند.

برای این که شما بتوانید ببیشتر با سئو خارجی آشنا شوید ما مقاله سئو خارجی را هم نوشته ایم تا به طور کامل با ویژگی های سئو خارجی هم آشنا شوید و تفاوت های اصولی این دو نوع سئو را نیز درک کنید.

نقش سئو داخلی در سئو چیست

تا اینجای مقاله متوه شدید سئو داخلی چیست اما آنچه اهمیت دارد میزان تاثیر سئو داخلی در سئو و بهینه سازی سایت میباشد.

اولین کاری که بریا سئو انجام میشود بررسی وضعیت سئو سایت به صورت داخلی میباشد و بعد از آن که سئو داخلی به وضعیت مطلوبی رسید نوبت یه سئو خارجی میرسد.

یک سئوکار حرفه ای ابتدا نکات سئو تکنیکال را در سایت پیاده سازی میکند و در صورتی که ساخت سایت نیز به عهده او باشد تلاش میکند در حین ساخت سایت نکات سئو داخلی و سئو تکنیکال را نیز پیاده سازی کند.

با بررسی های متعدد مشاهده شده اغلب سایت های بزرگ دارای ایراداتی در سئو داخلی خود هستند و به دلیل وسعت کار فرصت برای رفع ایرادات سئو داخلی فراهم نمیشود. به همین دلیل برای آن که بتوان سایت را بهینه سازی نمود ابتدا باید نکات سئو داخلی را در سایت پیاده سازی نمود و سپس اقدام به اجرای تکنیک های سئو خارجی کرد.

مشخصات صفحه سئو داخلی شده

برای آن که بتوانید بهتر متوجه شوید سئو داخییل چیست و با چک لیست سئو داخلی اشنا شوید بهتر است با صفحه ای که نکات سئو داخلی در آن رعایت شده است بیشتر آشنا شوید. چنین صفحه ای دارای مشخصات این چنینی میباشد:

  • صفحه سئو داخلی شده دارای محتوا باکیفیت میباشد.
  • چنین صفحه ای هدف شخصی را دنبال میکند.
  • به صفحه اصلی و صفحات هدف لینک دهی دارد.
  • در صورت نیاز به صفحات دسته بندی لینک دهی دارد.
  • کلمه کلیدی در عناون صفحه وجود دارد.
  • دارای سئو تایتل و توضیحات سئو با کلمات کلیدی و مشتقات آن است.
  • لینک دهی دو طرفه به صفحات مرتبط با موضوع

ابزارهای سئو داخلی چیست

برای پیاده سازی سئو داخلی شما نیاز به ابزار هایی پیدا میکندی که کار شما را آسان تر میکنند و میتوانید با استفاده از آن ها سریع تر به اهداف سئویی خود دست یابید. ابزار های سئو داخلی عبارتند از:

(برای آشنایی با ده ها ابزار سئو که کار را برای بهبود رتبه سایت آسان تر میکنند میتوانید مقاله ابزار سئو را مطالعه کنید.)

  • سرچ کنسول Search console

مهمترین ابزار یک سئوکار سرچ کنسول است. یک سئوکار باید به صورت مرتب و هر روزه سرچ کنسول سایت را به صورت دقیق بررسی کند و یک ارزیابی روی شرایط سئو داخلی سایت داشته باشد.

مهمترین ابزارها در سئو داخلی سایت ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می باشند. برای آشنایی با این ابزارها به لینک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مراجعه کنید.

  • Copyscape

با استفاده از این ابزار میتوانید متوجه شوید محتوایی که تولید شده است تا ه اندازه باکیفیت است و غیر کپی میباشد. در واقع این ابزار سئو به شما یونیک بودن یک محتوا را بازگو میکند.

  • Screaming Frog SEO Spider

با استفاده از این ابزار سئو داخلی میتوانید متوجه شوید که چه تعداد لینک خراب در سایت شما وجود دارد، سایت مپ سایت را بررسی میکند و در صورتی که محتوا تکراری در سایت وجود داشته باشد آن را تشخیص میدهد.

  • Google Developers PageSpeed Insight

با استفاده از این ابزار میتوانید سرعت سایت را در حالت دسکتاپ و موبایل بررسی کنید و در صورتی که سایت در مدت زمان معقول لو نمیشود میتوانید با راهکار های ارائه شده سرعت سایت را بهینه کنید و از این طریق سعی در بهبود سئو داخلی و بهبود رتبه سایت تان داشته باشید.

  • Moz On-Page Grader

با استفاده از این ابزار سئو داخلی میتوانید چک لیست سئو را مورد بررسی قرار دهید و مواردی که در سایت نیاز به بهبود دارند را متوجه شوید.

یکی از کار هایی که سئو کار باید بتواند انجام دهد بازاریابی سئو میباشد. در واقع سئوکار وردپرس باید بتواند مانند یک بازاریاب کاربران را به سایت هدایت کند و مجبور کند در بخش های مختلف سایت جستجو کنند و زمان بیشتری را در سایت بمانند و از محصولا و خدمات سایت استفاده کنند.

مزایای لینک های داخلی

لینک های داخلی برای سئو مفید هستند. لینک های داخلی با ایجاد ساختارمندی برای سایت و افزایش ارزش لینک (قدرت رتبه بندی) در سراسر وب سایت به سئو کمک می کنند. لینک های داخلی بهینه شده برای سئو خوب هستند زیرا پتانسیل رتبه بندی را برای هر صفحه ای که به آن لینک می شود افزایش می دهد. وجود لینک های داخلی تعامل کاربران در سایت را افزایش میدهد و میتواند کمک کند زمان حضور کاربران در سایت شما افزایش یابد.

  • وجود پیوندهای داخلی تجربه کاربر را بهبود می بخشند.
  • می توانند نرخ پرش صفحه شما را کاهش دهند.
  • به سایر صفحات شما کمک می کند تا توسط Google کشف و خزیده شوند.
  • ارزش لینک (قدرت رتبه بندی) را در سراسر سایت پخش می کند.
  • به هدایت ترافیک به مهمترین صفحات سایت شما کمک می کند.
  • تعداد بازدید صفحه را افزایش می دهد.
  • با انکرتکست بهینه شده برای سئو می توانند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای صفحه هدف بهبود بخشند.

سئو داخلی در Yoast SEO

نسخه رایگان Yoast SEO شامل چندین بررسی و ویژگی است که به شما کمک می کند پیوند داخلی خود را بهبود ببخشید. در سطح پست، افزونه Yoast به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که به پیوندهای داخلی توجه بیشتری داشته باشید. در متاباکس افزونه، ارزیابی لینک داخلی Yoast SEO بررسی می‌کند که آیا پیوندهایی به صفحات دیگر در وب‌سایت خود در متن خود ایجاد کرده‌اید یا خیر. همچنین بررسی می‌کند که آیا این پیوندها follow هستند یا nofollow.

برای آن مکه بتوانید رتبه بهتری در سئو داخلی یواست سئو داشته باشید باید نکاتی که به شما یادآور میشود را رعایت کنید. این نکات صرفا به این معنی نیست که شما سئو داخلی را در حد اعلا رعایت کرده اید بلکه تنها یک راهنماست و شما باید برای یهیود رتبه خود اصول و قواعد زیادی را رعایت کرده باشید.

رفع مشکلات سئو داخلی

کمتر پیش میاید که صفر تا صد ساخت و سئو یک سایت در اختیار شما قرار داشته باشد و شما در جریان تک تک کار های صورت گرفته در سایت باشید. ممکن است صفحه ای در سایت پاک شده باشد و یا به صفحه دیگر ریدایرکت شده باشد و شما در صفحات دیگر به آن صفحه لینک داده باشید. در این صورت این لینک شکسته میباشد و ارزش خود را از دست میدهد. لینک شکسته حالت های مختلفی دارد گاهی ممکن است یک صحه به طور کامل پاک شده باشد و با مراجعه به آدرس آن صفحه با ارور ۴۰۴ رو به رو شوید و یا ممکن است آن صفحه به صفحه دیگری ریدایرکت شده باشد و یا آدرس آن صفحه به درستی وارد نشده باشد.

ر این صورت لینک شکسته است و شما باید در سئو داخلی این لینک ها را بررسی کرده و ایرادات آن را رفع کنید و ان ها را به صفحات درست لینک دهید. در این راستتا سایت های زیادی میتوانند به شما کمک کنند تاذ لینک های شکسته در سایت تان را شناسایی کنید و آن را برطرف کنید که یکی از این سایت ها ahrefs میباشد که بسیار معتبر بوده و میتواند بسیار به شما کمک کند.

Site Audit > Internal pages > Issues tab > 4XX page

شما در مسیر بالا میتوانید لینک های شکسته سایت تان را تشخیص دهید و این گزارش تمام صفحات داخلی خراب در سایت شما را به شما نشان می دهد.

شما میتوانید در مسیر Site Audit > Redirects > Issues tab > 3xx redirect در سایت ahref لینک های ریدایرکت شده را پیدا کرده و آن ها را مستقیم به صفحات هدف لینک دهید.

اعتبار انواع لینک داخلی

هر نوع پیوند داخلی اعتبار متفاوتی را منتقل می کند درست مانند بک لینک ها. برخی از انواع لینک های داخلی ارزش بیشتری نسبت به بقیه دارند. در واقع، گوگل برای لینک هایی که احتمال کلیک کاربر بر روی پیوند بیشتر باشد ارزش بیشتری قائل میشود و امتیاز بالاتری به آن میدهد.

انواع مختلف اعتبار انواع لینک داخلی را به ترتیب از با ارزش ترین تا کم ارزش ترین، از جمله اینکه هر کدام چگونه به وب سایت شما کمک می کند، تقسیم کرده ایم:

پیوندهای محتوای بدنه

اینها مهمترین انواع لینک های داخلی برای سئو هستند زیرا اعتبار را به صفحه مقصد منتقل می کنند. آنها را مانند کابل های فیبر نوری پیوندها در نظر بگیرید زیرا آنها اطلاعات زیادی را حمل می کنند. البته باید دقت داشته باشید گوگل تنها به وجود لینک های داخلی دقت نمیکند و به انکرتکست هایی که با آن ها به صفحات هدف لینک داده اید هم دقت میکند و در صورتی که این انکرتکست با محتوای صفحه هدف همخوانی بیشتری داشته باشد به آن امتیاز بیشتری میدهد.

Breadcrumbs

هر وب سایتی نیاز به Breadcrumbs ندارد در صورتی که معماری سایت نسبتاً ساده باشد. با این حال، سایت های فروشگاهی با ده ها صفحه محصول و مقالات قطعا باید از آنها استفاده کنند. وجود Breadcrumbs میتواند به سایت شما ساختارمندی بدهد و کمک کند کاربر راحت تر در سایر صفحات گردش داشته باشد.

لینک های ساید بار

پیوندهای نوار کناری معمولاً مانند فهرستی از دسته‌ها یا محتوای مرتبط، ناوبری بیشتری دارند و لینک های ساید بار تمرکز بیشتری بر فروش محصولات دارند و احتمال کلیک روی آن ها کمتر است، بنابراین رتبه صفحه بسیار کمی دارند.

لینک های فوتر

ای لینک ها واقعاً کاری برای شما انجام نمی دهند و میتوان برای دسترسی سریع آ ها را قرار داد و به صفحه تماس با ما، صفحه حریم خصوصی، صفحه اصلی و محصولات و صفحه درباره ما لینک دهید.

جمع بندی

در این مقاله به زبان ساده درباره آن که سئو آن پیج چیست / سئو on page چیست؟ توضیح داده شده و تمامی نکات مهم سئو داخلی و موارد سئو داخلی به صورت تفکیک شده توضیح داده شده است. اگر قصد آموزش سئو on page را دارید میتوانید با همکاران ما در آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید و از شرایط ثبت نام دوره آموزش سئو داخلی سایت مطلع شوید. همچنین اگر میخواهید سئو سایت تان را به بهترین سئوکاران تهران بسپارید میتوانید به صفحه بهترین شرکت سئو در تهران مراجعه کنید تا با حدود هزینه سئو انواع سایت و حداقل زمان برای کسب بهترین رتبه در گوگل آشنا شوید.

سوالات متداول

سئو داخلی چیست ؟

خیلی ساده سئو داخلی زمانی اتفاق می‌افتد که یک سایت به URLهای دیگر در همان سایت لینک میدهد و کاربران را به صفحات هدف در همان سایت هدایت میکند. وجود لینک داخلی کمک میکند تا کاربران زمان بیشتر را در صفحات سایت شما در حال گردش باشند و تعداد صفحات بیشتری از سایت شما را مشاهده کنند. در صورتی که لینک دهی داخلی به درستی انجام شود میتواند کاربران را به مشتری تبدیل کند.

چرا لینک های داخلی مهم هستند؟

لینک های داخلی مهم هستند زیرا می توانند به گوگل کمک کنند تا وب سایت شما را بهتر خزش کرده و رتبه بندی کند. با ایجاد لینک های داخلی با انکر تکست های مناسب، می توانید به گوگل نشان دهید که کدام صفحات سایت شما مهم هستند و سایت شما در مورد چه چیزی است. پیوندهای داخلی نیز برای تعامل کاربران مفید هستند و در صورتی که به صورت اصولی انجام شود میتواند کاربران هدایت شده به سایت تان را به مشتری تبدیل کند.

چه تعداد لینک داخلی متعادل و مناسب است؟

هیچ پاسخ قطعی در مورد تعداد لینک های داخلی در یک صفحه وجود ندارد و گوگل نشان داده است که می توانند تا ۱۰۰ لینک در هر صفحه را بخزن. از نظر فنی و تکنیکی تعداد زیادی لینک همیشه برای تجربه کاربر خوب نیستندو محدود کردن تعداد لینک‌ها در هر صفحه به تعداد معقول (معمولاً حدود ۱۰ یا کمتر) می‌تواند مزایای SEO را به همراه داشته باشد. شما باید لینکی را در صفحه تان قرار دهید که احتمال کلیک کردن کاربران روی آن بیشتر باشد و آن ها را به صفحات دیگر هدایت کند در این صورت لینک دهی داخلی شما مفید خواهد بود.