سئو خارجی چیست

یکی از مراحل مهم سئو یک وبسایت از صفر، سئو خارجی Off-page SEO می باشد. سئو خارجی شامل معرفی وبسایت و صفحات آن در سایت های شناخته شده و معتبر برای گوگل می باشد تا جریان اعتبار از این منابع به وبسایت ما برقرار شود. سئو خارجی بعد از سئو تکنیکال و سئو داخلی انجام […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از مراحل مهم سئو یک وبسایت از صفر، سئو خارجی Off-page SEO می باشد. سئو خارجی شامل معرفی وبسایت و صفحات آن در سایت های شناخته شده و معتبر برای گوگل می باشد تا جریان اعتبار از این منابع به وبسایت ما برقرار شود. سئو خارجی بعد از سئو تکنیکال و سئو داخلی انجام می شود و حساس ترین مرحله سئو یک سایت است که باید به شکل کاملا اصولی انجام بگیرید. یکی دیگر از نکاتی که در لینک سازی خارجی اهمیت بالایی دارد، استفاده از انکرتکست های اصولی است. در بخش انتهایی این مقاله، اصول بکارگیری انکر تکست را آورده ایم که پیشنهاد می شود حتما آن را بررسی کنید.

اگر ذهن خلاقی دارید و به سئو علاقه مند می باشید، برای یادگیری صفر تا صد سئو سایت روی لینک دوره سئو کلیک کنید.

برای آشنایی کامل با جزئیات سئو خارجی و اصول آن، حتما ادامه مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

سئو خارجی چیست

سئو خارجی چیست

سئو خارجی شامل لینک سازی و شبکه سازی در وبسایت های معتبر دیگر به منظور انتقال اعتبار به وبسایت خود می باشد. به طور منطقی اگر یک وبسایت محتوای مفیدی برای کاربران ارائه دهد و نیاز آنها را به بهترین شکل پاسخ دهد، از وبسایت های دیگر لینک طبیعی دریافت می کند. طبق الگوریتم های گوگل اگر یک وبسایت لینک های زیادی از منابع مختلف دریافت کند، اعتبار آن افزایش می یابد.

کارشناسان سئو از این ارتباط منطقی استفاده می کنند و برای اینکه به گوگل نشان دهند وبسایت آنها معتبر است، در سایت های خارجی ثبت نام می کنند و به و وبسایت خود لینک دهی می کنند. هر چند این لینک ها دستی و ساختگی است، اما اگر به شکل اصولی و با انکرتکست های متنوع و صحیح انجام شود، فرآیند انتقال اعتبار یه درستی انجام می گیرد.

اگر مایلید با شغل سئو آشنا شوید به لینک سئوکار مراجعه کنید.

سئو خارجی حساس ترین مرحله و بخش از سئو یک وبسایت است و اگر به شکل اصولی انجام نشود، می تواند ربات گوگل را نسب به اینکه شما یک کاربر واقعی یا یک ربات اسپم می باشید، دچار تردید کند. عدم اعتماد گوگل به سایت شما علاوه بر اینکه ممکن است برخی کلمات شما را پنالتی کند، بودجه خزش وبسایت شما را نیز کاهش می دهد و رشد ترافیک وبسایت را متوقف می کند، لذا پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه روی اصول این کار مسلط نشدید اقدام به لینک سازی خارجی نکنید.

اگر قصد دارید به بانک بزرگی از مقالات جدید و جامع در حوزه سئو دست یابید به لینک مقاله درباره سئو مراجعه کنید.

اصطلاح بک لینک در سئو خارجی بسیار رایج است. اگر وب سایت دیگری به شما لینک دهد، این لینک در اصطلاح سئو، یک بک لینک محسوب می شود. روش های سئو آف پیج که بتوان از طریق آن به سئو سایت کمک کرد بسیار زیاد می باشد و اگر بتوانید از روش های موثر کمک بگیرید، می توانید با کمک سایر استراتژی هایی که برای سئو سایت تان چیده اید در مدت زمان بسیار کوتاهی سایت تان را به رتبه های برتر گوگل برسانید.

اگر می خواهید بدانید روش های انجام سئو خارجی سایت چیست و با تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی بیشتر آشنا شوید حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

برای آشنایی با سئو و انواع آن روی انواع سئو کلیک کنید.

تکنیک سئو خارجی

تکنیک های سئو خارجی

تا اینجای مقاله متوجه شدید سئو آف پیج چیست و در این قسمت میخواهیم جدیدترین تکنیک سئو خارجی سایت را مطابق با منابع داخلی و خارجی برای شما توضیح دهیم. سئو خارجی دارای تکنیک های متنوعی می باشد و افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند با این تکنیک ها آشنا می باشند. البته نمی توان تعیین کرد کدام یک از این تکنیک ها می توانند موثرتر باشند و میزان تاثیر این تکنیک ها به نحوه انجام آن و نوع کسب و کار شما و همچنین شرایط کلی سئویی سایت شما بستگی دارد. اما با اطمینان می توان گفت که با به کارگیری مجموعه ای از این تکنیک ها به صورت منظم، وضعیت سئو سایت شما بعد از حدود ۶ ماه، تغییر قابل توجهی خواهد داشت.

اگر قصد دارید کسب و کار خود را رشد دهید، برای دریافت مشاوره سئو حرفه ای به لینک مشاوره سئو مراجعه کنید.

لینک در وبلاگ ها

سعی کنید وبلاگ های بزرگ و کوچکی که به موضوع سایت شما مربوط هستند را پیدا کنید و تلاش کنید در این وبلاگ ها مطالب جذابی بنویسید که بتوانید کاربران را به خواندن این مطالب جذب کنید. وبلاگ ها فرصتی را بری شما ایجاد می کنند که بتوانید اولا بک لینک موثر و خوب دریافت کنید و ثانیا مخاطبان خاص خود را در سایر سایت ها پیدا کرده و برای ورود به سایت تان ترغیب کنید.

برای آشنایی با شغل سئو و مسیر سئوکار شدن به لینک چگونه سئو کار شویم مراجعه کنید.

بهتر است بدانید در Off-page SEO یا سئو خارجی، آنچه به بک لینک های شما اعتبار می بخشد، ورود کاربران از سایر سایت ها و لینک های داده شده به صفحات هدف سایت تان می باشد. همچنین اگر در وبلاگ ها فعال باشید، می توانید از سایر مخاطبین تان در وبلاگ ها بخواهید تا در سایت شان به شما لینک دهند و یا شما نیز در وبلاگ تان خدمات و محصولات آن ها را معرفی کنید. اما دقت داشته باشید که نباید از دو وبلاگ مشخص و معین به یکدیگر لینک سازی کنید، زیرا این کار مثال بارز تبادل لینک است که نوعی لینک سازی غیر طبیعی و سئو کلاه سیاه محسوب می شود که مغایر با قوانین گوگل بوده و در صورت انجام آن به صورت پرتکرار و غیر اصولی، می تواند باعث پنالتی شدن سایت شما یا برخی کلمات کلیدی شما شود. پنالتی شدن انواع مختلفی دارد اما هر نوعی از آن برای شما انجام شود، باعث افت رتبه شدید یا حتی خارج شدن از نتایج جستجوی گوگل خواهد شد.

سئو اصطلاحات خیلی زیادی دارد و اگر قصد دارید در این حوزه کار کنید باید اصطلاحات سئو را بدانید. برای آشنایی با این اصطلاحات می توانید روی لینک اصطلاحات سئو کلیک کنید.

لینک به سایت های بزرگ مرتبط

سایت هایی که در حوزه کاری شما فعال اند و اعتبار بالایی داشته و مخاطبان زیادی دارند را پیدا کنید و برای لینک دهی به سایت تان به برخی از این وبسایت ها نیز لینک دهی کنید. با این لینک دهی، وقتی نام برندتان را در میان برندهای بزرگ مطرح می کنید به گوگل این موضوع را متذکر می شوید که شما هم در حال توسعه هستید و نام شما در میان سایت های معتبر به چشم می خورد.

اگر قصد دارید با سئو و تاثیر آن در افزایش رتبه کلمات کلیدی آشنا شوید به لینک سئو مارکتینگ مراجعه کنید.

اگر قصد دارید تاثیر این موضوع را در تکنیک های سئو آف پیج بهتر درک کنید به این مثال دقت کنید: فرض کنید در جمعی صحبت در مورد تجار بزرگ ایران است و هرکس فقط می خواهد خودش و کسب و کارش را مطرح کند. در این زمان چه چیزی می تواند نظرتان را به برند خاصی جلب کند؟

قطعا نام های زیادی در این میان به گوش می خورند و شاید بعضی ها به آن ها نیز توجه کنند، اما شما اگر از یکی از برندهای فوق متبر در این زمینه یاد کنید و حتی مشتریان را به سمت آن سوق دهید و سپس از برند خودتان نام ببرید چون نام شما در کنار بزرگان آورده شده می تواند توجه ها به خدمات تان جلب کند. پس تاثیر مثبت تری دارد نسبت به زمانی که فقط خودتان را مطرح می کنید. نام بردن از برند های معتبر که برای گوگل محبوب هستند می تواند به سایت شما نیز اعتبار دو چندان ببخشد.

سئو تکنیکال یا Technical Seo به فرایند بهینه سازی وب سایت شما برای مرحله خزیدن ربات های گوگل و نمایه سازی اشاره دارد. با استفاده از سئو فنی، می توانید به موتورهای جستجو در دسترسی، خزیدن، تفسیر و فهرست بندی صفحات وب سایت تان بدون هیچ مشکلی کمک کنید.

سئو حرفه ای سخت و خلاقانه می باشد که نیاز به آموزش دارد. برای یادگیری جدیدترین تکنیک های سئو مطابق با آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل به لینک آموزش سئو مراجعه کنید.

تعامل لینک در سایت های مشابه

یکی از بهترین مفاهیمی که باید در سئو خارجی چیست بدانید این است که برای پیشبرد اهداف سئوتان باید به دنبال تعامل و بهره گیری از تمام سایت و حتی رقبایتان باشید. همه رقبای شما در همه کلمات کلیدی لازم نیست بالا باشند و شما هم در استراتژی سئو سایت تان مشخص کرده اید که قرار است در چه کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید.

پس اگر اهداف سئو شما و رقبا در کلمات مختلف متغیر باشد، می توانید در مقابل لینک دادن به صفحه هدف رقیب تان از او بخواهید با همان کیفیت به صفحه هدف شما لینک دهی خارجی داشته باشد. اگر مایل باشید که کمی در ایجاد پیوند متقابل مشارکت داشته باشید، فرصت های بی پایان با این تکنیک سئو خارجی وجود دارد.

محدودیت لینک خارجی به یک صفحه

در آموزش سئو خارجی در کلاس سئو آریا تهران همیشه این موضوع به کارآموزان آموزش داده می شود که برای بهبود سئو آف پیج و سئو داخلی تعادل را رعایت کنید. درست است که لینک دهی داخلی و خارجی به رعایت اصول و استاندارد ها می تواند بسیار رتبه سایت تان را بهبود ببخشد اما در صورتی که تعادل را در لینک بیلدینگ سایت تان رعایت نکنید، امکان دارد گوگل شما را اسپم تشخیص دهد و برای لینک های شما اعتبار لازم را اختصاص ندهد.

تعداد لینک هایی با یک انکرتکست به یک صفحه داد می شود باید محدود باشد. حتی اگر می خواهید لینک های زیادی به یک صفحه دهید می توانید از انواع انکرتکست ها برای لینک دهی استفاده کنید تا بتوانید در کلمه های مختلف این صفحه را به رتبه های برتر برسانید.

باز کردن لینک خارجی در صفحه جدید

باز کردن لینک خارجی در صفحه جدید

یکی از مهمترین تکنیک های سئو آف پیج در سایت تان این است که تنظیمات سایت تان را به گونه ای تنظیم کنید که اگر کاربر در صفحه خاصی در سایت تان بود و بر روی یک لینک خارجی در سایت تان کلیک کرد صفحه هدف در پیج جدید باز شود.

با انجام این تکنیک سئو خارجی سایت، می توانید زمان بازدید کاربر از سایت تان را افزایش دهید، زیرا این صفحه بسته نشده و همچنان باز است و Average time این صفحه زیاد می شود و می تواند بر سئو سایت تان تاثیر مثبت داشته باشد. با زیاد شدن زمان ماندگاری در سایت تان، گوگل به وبسایت شما رتبه و اعتبار بالاتری می دهد، زیرا متوجه می شود که مطالب این سایت برای کاربران جذاب بوده که زمان زیادی را در این سایت سپری کرده اند.

لینک های خارجی سایت را نامرئی کنید

درست است که هدف ما از قرار دادن لینک های خارجی در سایت مان این است که به سایت مان اعتبار ببخشیم و از مزایای سئو خارجی Off-page seo بهره مند شویم، اما با هر کلیک کاربران روی لینک های دیگر ذهن از مطالبی که در سایت شما در حال مطالعه بوده منحرف می شود و ممکن است مجددا در صورت بازگشت به سایت تان تمایلی به خواندن ادامه مطلب نداشته باشد.

به همین دلیل شما می توانید به این لینک هایی که می خواهید از سایت تان خارج نشود، CSS استایلی بدهید که مانند سایر نوشته های متن نمایش داده شوند و قابل کلیک کردن نباشند.

راه دیگری که می توانید برای نامرئی کردن لینک های خارجی سایت تان انجام دهید این است که از تصاویر برای لینک دهی خارجی استفاده کنید. قطعا کسی روی تصویر کلیک نمی کند تا به سایت دیگر هدایت شود اما اگر روی آن عکس بنویسید کلیک کنید قطعا کاربرانی هستند که روی آن کلیک کرده و از سایت تان خارج شوند.

حذف لینک خارجی شکسته

اگر تا به حال برای از بین بردن تاثیر لینک های خارجی شکسته اقدامی انجام نداده اید به احتمال زیاد یکی از دلایلی که به اهداف سئو تان نمی رسید همین موضوع باشد. پیوندهای شکسته برای سئوی شما مضر هستند زیرا از اعتبار سایت تان می کاهند. همچنین، تجربه کاربری وحشتناکی را ارائه می دهند، زیرا شما ترافیک گرانبهای خود را به صفحات مرده ارسال می کنید. خوشبختانه حذف و یا تعمیر این لینک های شکسته آسان است.

اگر سایت شما نصب وردپرس است، Broken Link Checker را نصب کرده و پیوندهای خراب را اسکن کنید. ÷تا اینجا تکنیک سئو خارجی را که برای هر سایتی می توانید انجام دهید را به شما توضیح دادیم. اما در ادامه این قسمت میخواهیم نکات تکنیک های سئو آف پیج را به صورت تخصصی برای شما بازگو کنیم تا زودتر بتوانید سایت تان را به صفحات برتر گوگل برسانید.

در ادامه تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی، شما را با انواع لینک ها آشنا می کنیم تا بیشتر بتوانید از لینک دهی موثر خارجی بهره بگیرید.

شبکه های اجتماعی در تکنیک سئو خارجی

شبکه های اجتماعی در تکنیک سئو خارجی

نقش شبکه های اجتماعی را در تکنیک سئو خارجی نادیده نگیرید شاید شبکه های اجتماعی به شما بک لینک فالو ندهند، اما همین که سایت شما در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشد به گوگل این موضوع را می فهماند که جذب کاربران برای سایت تان مهم است و از روش های مختلف برای جلب مخاطب استفاده می کنید.

در استراتژی سئو سایت تان از همان ابتدا راه اندازی سایت تان، شبکه های اجتماعی را ثبت کنید تا بتوانید هر مطلبی که در سایت تان منتشر می کنید را در شبکه های اجتماعی انتشار دهید تا هم بین کاربران در شبکه های اجتماعی شناخته شوید و هم لینک به صفحات سایت شما در سوشیال مدیاهای مختلف وجود داشته باشد.

ریپورتاژ در سئو آف پیج

یکی از روش های انجام سئو خارجی سایت این است که از سایت های خبری و یا سایت هایی که در برابر دریافت پول به سایت شما لینک دهند بهره مند شوید.

با خرید ریپورتاژ از سایت هایی که دامین اتوریتی بالایی دارند، می توانید بک لینک فالو دریافت کنید و ارزش صفحات پیج تان را بالا ببرید. این سایت ها کاربران زیادی دارند و تعداد زیادی از این کاربران نیز از طریق ریپورتاژ به سایت شما وارد می شوند و همین می تواند شما را مستقیما به سودآوری و درآمد بیشتر برساند.

از دیگر قابلیت هایی که می توانید با پرداخت پول از سایت های دیگر دریافت کنید و خدمات سئو خارجی را در سایت تان اجرا کنید، خرید کلیک می باشد. شما می توانید از برخی وبسایت ها بازدید خریداری کنید، اما نکته منفی در مورد این بازدیدها این است که به دلیل مصنوعی بودن و موقتی بودن ترافیک ورودی به وبسایت، ممکن است ربات گوگل به اسپم بودن شما مشکوک شود، مگر اینکه به صورت مرتب خرید روزانه بازدیدهای خود را ادامه دهید. ضمن اینکه اگر به هر دلیلی قصد داشته باشید دیگر برای سایت کلیک نخرید، پشتوانه سایت خالی می شود و یک افت معنادار در رتبه های صفحات خواهید داشت. در بخش بعدی مزایای سئو خارجی را بررسی می کنیم.

مزایای-سئو-خارجی
مزایای-سئو-خارجی

مزایا سئو خارجی

تا اینجای مقاله تعدادی از مهمترین تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی را توضیح دادیم اما آیا می دانید که اگر از روش های انجام سئو خارجی سایت غافل شوید، سایتتان را چندین پله عقب میاندازد و از رسیدن به اهداف سئویی باز می دارید.

اصلی ترین بخش سئو که بعد از سئو تکنیکال و قبل از سئو خارجی باید روی سایت اجرا شود، سئو خارجی است. سئو داخلی شامل تولید محتوای مفید در انواع مختلف و لینک سازی های داخلی اصولی است. برای آشنایی کامل با سئو داخلی و انواع آن به لینک سئو داخلی مراجعه کنید.

کیفیت و کمیت پیوندهای خارجی که استفاده می کنید در خدمات سئو آف پیج سایت تان اهمیت دارد. افزودن پیوندهای معتبر و با کیفیت بالا به صفحات شما به بهبود اعتبار وب سایت شما کمک می کند، در حالی که افزودن پیوندهای بی کیفیت و اسپم به سایت شما آسیب می رساند. بک لینک گرفتن از سایت های معتبر می تواند دامین اتوریتی سایت شما را بهبود ببخشد و همین افزایش دامین اتوریتی به گوگل ثابت می کند که سایت تان اعتبار بالایی دارد.

پیوند به وب سایت های خارجی تا زمانی که محتوای این سایت ها به سایت و موضوع شما مربوط باشد، به صفحه سایت شما آسیب نمی رساند. پیوندهای خارجی ارزشمند می تواند کاربران را از سایت های دیگر به سایت شما هدایت کند و به این ترتیب کاربرانی که با هدف آشنایی با خدمات سایت تان به صفحات هدف هدایت شده اند، می توانند به مشتری تبدیل شوند و برای شما نیز درآمد مالی داشته باشند.

اگر قصد دارید سئو سایت خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید تا افزایش ترافیک و پیشرفت بیزینس شما را تضمین کند، به لینک شرکت سئو مراجعه کنید.

انواع لینک خارجی

به طور کلی بک لینک هایی که از سایت های دیگر برای سایت تان دریافت می کنید دو نوع NoFollow و DoFollow می باشند که هرکدام ویژگی منحصر به فردی دارند.

  • لینک های Nofollow

لینک های نوفالو لینک هایی می باشند که مانند لینک های فالو، ارتباط بین صفحه مورد نظر را به صفحه مقصد برقرار می کنند و کاربر با کلیک روی آنها به صفحه مقصد منتقل می شود، اما با این تفاوت که اعتبار از صفحه مبدا به مقصد منتقل نمی شود.

  • لینک های Follow

این لینک‌ها توسط موتورهای جستجو خزیده می‌شوند و می‌توانند ارزش سئو را به مقاله شما منتقل کنند. بدون شک، این به طور طبیعی اتفاق می افتد، اما باید مطمئن شوید که آنها وب سایت های قابل اعتمادی باشند که با لینک دادن به شما اعتبار سایت شما را نیز افزایش دهند.

اولین مرحله در سئو یک سایت که بسیار مهم نیز می باشد، سئو تکنیکال یا فنی است. برای آشنایی با اصول سئو فنی به لینک سئو تکنیکال مراجعه کنید.

در صورتی که یک لینک فالو باشد ارزش سایت هدف به سایت میزبان به طور کامل منتقل میشود و معمولا این بک لینک ها موثر تر می باشند. در لینک های نوفالو نام سایت و صفحه هدف از سایت تان در وبسایت هدف برده می شود و تاثیر مثبتی برای سایت تان خواهد داشت اما ازرش آن از لینک های فالو قطعا کمتر می باشد.

همان طور که در تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی گفته شد، باید سعی کنید برای دریافت بک لینک موثر از هر دو لینک استفاده کنید و تعادل را برای استفاده از هر دو نوع پیوند برای روش های سئو آف پیج به کار گیرید. یکی از تکنیک هایی که برای سئو انجام می شود سئو منفی چیست می باشد که در این مقاله به صورت کامل به توضیح درباره آن پرداخته ایم.

ابزار های سئو خارجی

ابزار های سئو خارجی

همان طور که در بخش های قبل درباره Off-page SEO چیست و جدید ترین تکنیک سئو خارجی توضیح دادیم به طور کلی سئو خارجی برای ورود کاربران از سایت های دیگر به سایت شما پایه ریزی شده است و اساس این کار پیوند دادن سایت های دیگر به صفحات هدف از سایت تان می باشد.

اگر قصد دارید سئو خارجی انجام دهید برای این کار به ابزار سئو خارجی احتیاج دارد. برای آشنایی با انواع نرم افزارها، افزونه ها و سایت هایی که دیتا سئو خارجی را برای شما فراهم می کنند به لینک ابزار سئو مراجعه کنید.

شما می توانید از طریق تکنیک سئو خارجی و بهره گیری از ابزار های سئو خارجی، میزان و نوع بک لینک هایی که رقبا سایتتان دریافت کرده اند ساختار سئو آن ها مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. با بررسی تعداد و کیفیت بک لینک های رقبا می توانید شما نیز از سایت های ارزشمندی که رقبا بک لینک دریافت کرده اند بک لینک بگیرید و به سایت تان اعتبار ببخشید.

از مهمترین ابزار هایی که در این راستا به عنوان بهترین ابزار های سئو خارجی خدمات ارائه می دهند، می توان به Ahref، Moz اشاره کرد. البته سایت های دیگری نیز هستند که خدمات سئو آف پیج به کاربران خود ارائه می دهند اما خدماتی که این سایت ها ارائه می دهند ارزش بالاتری دارد و برای آنالیز مناسب ترند.

اگر فکر می کنید اصول اولیه سئو را به خوبی یاد گرفته اید و یا اگر تجربه خوبی در سئو انواع سایت های خدماتی و فروشگاهی دارید و خود را فرد خلاقی می دانید و در ضمن توانایی کار تیمی دارید برای شروع به همکاری با یکی از تیم های حرفه ای سئو به لینک استخدام سئوکار مراجعه کنید.

جایگاه بک لینک در فرآیند سئو خارجی

سئوی خارجی فرآیندی است که در زمینه های کاری مختلف در وب سایت اعمال می شود. اگر می خواهید سئو وب سایت شما بهتر شود، باید از Backlink استفاده کنید. بک لینک چیست؟ بک لینک فرآیند دریافت لینک از هر وب سایت سازگار با سئو و با کیفیت بالا است. این فرآیند همچنین می تواند از طریق یک متن یا تصویر باشد. بک لینکی که به دست می آید امتیاز خزیدن سئوی وب سایت شما را افزایش می دهد و بر رتبه آن در نتیجه جستجو تأثیر می گذارد.

اگر قصد دارید یک سایت را تحلیل کنید، نمی توان با تکیه به یکی از بخش های سئو آن را آنالیز کرد. برای تحلیل یک سایت باید هر سه بخش اصلی سئو تکنیکال، داخلی و خارجی در کنار هم ارزیابی شوند. برای این منظور وارد لینک آنالیز سئو سایت شوید.

بک لینک دریافتی نباید به صورت تصادفی انتخاب شود. مناسب ترین برای وب سایت شما باید لینک های با کیفیت و دقیق باشد. بک لینکی که این ویژگی ها را ندارد نمی تواند با سئو همگام شود و به بهبود رتبه سئو کمک کند.

در سئو مدرن و طبق آخرین الگوریتم های گوگل، کیفیت بک لینک اهمیت بسیار بیشتری از تعداد آنها دارد. یعنی شما می توانید با چند لینک با کیفیت از سایت های معتبر، سئو خارجی رقبای خود را که از لینک های ضعیف کامنتی و پروفایلی و با تعداد بالا استفاده کرده اند، پشت سر بگذارید.

یکی از کارهایی که در سئو خارجی و داخلی انجام می شود، استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید و سیاه و خاکستری می باشد. شما می توانید در مقاله سئو کلاه سفید اطلاعات لازم را از این تکنیک ها به دست آورید و با استفاده از این تکنیک ها سئو سایت را بهبود بخشید.

سئوی خارجی: مواردی که باید از آنها اجتناب کنید

هنگامی که شروع به ایجاد بک لینک به وبلاگ خود می کنید در کنار تاثیرات مثبتی که لینک دهی های خارجی دارد می تواند تاثیر منفی هم داشته باشد که در این قسمت ممنوعات سئو خارجی را بررسی کرده ایم. هنگام ساخت لینک، باید از انجام این کارها خودداری کنید:

  • به هیچ وجه از سایت هایی که اسپم اسکور بالایی دارند، به سایت تان لینک ندهید، زیرا همین کار می تواند تاثیر منفی در سئو سایت تان داشته باشد و رتبه سایت شما را کاهش دهد. سایت های معتبری را برای بک لینک دهید انتخاب کنید که دامین اتوریتی بالایی داشته و اسپم اسکور آن ها نیز پایین باشد.
  • ساخت لینک خارجی می تواند به صورت ارگانیک ترافیک را به سایت شما هدایت کند و در طول زمان با رشد سایت شما همراه باشد. شما باید سعی کنید همیشه با یک انکرتکست به صفحه هدف خود لینک دهی نداشته باشید و سعی کنید از انکرتکست های متفاوت برای این کار استفاده کنید تا صفحه هدف شما با کلمات کلیدی مختلف به صفحه اول گوگل راه یابد.
  • تعداد زیادی لینک از یک سایت چیز وحشتناکی نیست، اما پس از تعداد معینی لینک از یک منبع باید سعی کنید از سایت های متفاوت با دامین اتوریتی های متفاوت لینک دریافت کنید تا گوگل را به شک وادار نکنید.
  • شما نباید همیشه در سایت هایی که به سایت شما لینک فالو و یا نوفالو می دهند لینک دهی را انجام دهید و باید تلاش کنید لینک دهید را در سایت های مختلف با ویژگی های متنوع انجام دهید تا امتیاز بیشتری بگیرید و از نظر گوگل اسپم شناخته نشوید.

برای برنامه ریزی روی سئو سایت باید استراتژی و برنامه داشت. اگر قصد دارید استراتژی سایت را فرا بگیرید روی لینک استراتژی سئو کلیک کنید.

عوامل موثر در سئو خارجی چیست

برای آن که بدانید عوامل موثر در سئو آف پیج چیست در این بخش میخواهیم فاکتور هایی که برای سئو آف پیج مورد بررسی قرار میگیرند را توضیح دهیم.

اگر قصد دارید با یکی از روش های بک لینک سازی آشنا شوید به لینک pbn چیست مراجعه کنید.

  • تعداد دامنه هایی که به سایت شما لینک داده اند.

یکی از عوامل موثر بر سئو آف پیج تعداد دامنه هایی است که به سایت شما لینک دهی دارند. در واقع میتوان گفت هرچه دامنه های بیشتری به سایت شما لینک دهی داشته باشند گوگل می تواند متوجه شود که اعتبار سایت شما بالاست که از دامنه های زیادی به آن لینک دهی می شود.

  • تعداد صفحاتی که به سایت شما لینک داده اند.

شاید شما تصور کنید تعداد دامنه هایی که به سایت شما لینک دهی دارند اهمیت دارد و این مورد زیرمجموعه ای از مورد قبلی است در حالی که اگر شما از یک صفححه دامن ای به سایت تان لینک دهی زیادی داشته باشید ارزش پایین تری دارد نسبت به زمانی که از صفحات مختلف آن دامنه به سایت تان لینک میدهید. به این ترتیب هرچه تعداد صفحاتی که به سایت شما لینک دهی دارد بیشتر باشد اعتبار بیشتری از سایت تان برای گوگل به اثبات میرسد و همین امر سبب میشود رتبه سایت شما بالاتر بیاید.

  • رتبه سایت هایی که لینک دهی به سایت شما داشتند.

هرچه سایت هایی که به سایت شما لینک دهی دارند در رتبه های برتر گوگل حضور داشته باشند گوگل ارزش بیشتری برای این لینک ها قائل است و همین امر میتواند سبب شود اعتبار سایت شما نیز افزایش یابد. یکی از راه هایی که میتوانید اعتماد گوگل را به صفحات سایت تان جلب کنید این است که از سایت هایی که رتبه عالی دارند

  • ارتباط موضوعی صفحاتی که به سایت شما لینک داده اند.

یکی از کار هایی که میتوانید برای موثر واقع شدن بک لینک هایی که به سایت تان میدهید انجام دهید این است که از سایت هایی به سایت تان لینک دهی داشته باشید که با موضوعیت سایت شما ارتباط داشته باشد. گوگل این ارتباط موضوعی را تشخیص میدهد و از این طریق به سایت شما اعتبار بیشتری میدهد.

  • اعتبار دامنه هایی که به سایت شما لینک داده اند.

منظور از اعتبار دامنه Domain Authority میباشد و هرچه سایتی که از ان به سایت خودتان لینک دهی داشته باشید دامین اتوریتی یا قددرت دامنه بیشتری داشته باشد میتواند به بیشتر شدن اعتبار سایت شما نیز کمک کند. معمولا سایت هایی که Domain Authority بالایی دارند در ازای لینک دهی به سایت شما هزینه ای دریافت میکنند که به ان انتشار ریپورتاژ آگهی گفته می شود.

  • لینک دهی از صفحه اصلی سایت ها به سایت شما

بعضی از کارشناسان سئو بر این باور هستند که لینک هایی که از صفحه اصلی سایت ها به سایت شما داده میشود ارزش بیشتری دارند و با این قدرت بالاتر میتوانند اهمیت بیشتری داشته و سبب شود گوگل به ان اعتبار بیشتری بدهد.

  • تعداد لینک های فالو و نوفالو

یک تصور اشتباهی که در این مورد وجود دارد این است که لینک های فالو ارزش بیشتری دارند و هرچه لینک فالو به سایت بیشتر باشد میتواند روی اعتبار سایت تاثیر زیادی داشته باشد اما شما باید نکته ای را در نظر داشته باشید. بر اساس تجربیات و مطالعات صورت گرفته باید میان لینک های فالو و نوفالو تناسب وجود داشته باشد. این تناسب سبب میشود اعتبار سایت شما بالاتر رود.

  • تنوع لینک ها

سعی کنید برای آن که سئو خارجی روی سایت شما تاثیرگذار باشد از سایت های مختلف به صفحات متعدد از سایت تان لینک دهی داشته باشید. تمرکز روی یک صفحه خاص از سایت تان سبب میشود گوگل به آن صفحه شک کند و لینک سازی ها را غیرطبیعی بداند و از اعتبار سایت و صفحه شما بکاهد.

  • انکرتکست لینک های خارجی به سایت شما

از مهمترین نکات در سئو خارجی انکرتکست لینک هایی است که به سایت شما داده میشود. برای یک صفحه انکرتکست های مختلفی را در نظر بگیرید و تلاش کنید تمرکز خود را روی کلمات کلیدی و مشتقات آن بگذارید.

یکی از انواع سئو که مفهومی بین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید می باشد و علاوه بر استفاده از مزایای سئو کلاه سیاه، با حفظ تعادل، در پی استفاده از مزایای سئو کلاه سفید است، سئو کلاه خاکستری نام دارد. برای آشنایی با سئو کلاه خاکستری به لینک سئو کلاه خاکستری مراجهه کنید.

روش-های-بررسی-سئو-خارجی
روش-های-بررسی-سئو-خارجی

روش های بررسی سئو خارجی

یکی از مهمترین مسائلی که باید در این قسمت به آن بپردازیم این که است که سئو خارجی شامل چه مواردی است و برای بررسی بک لینک سایت چه مواردی باید مورد توجه قرار بگیرد. در این قسمت موارد سئو خارجی را به صورت لیست وار به شما معرفی می کنیم تا بتوانید دید واضح تری نسبت به فاکتور های سئو خارجی داشته باشید و برای یادگیری هر مورد زمانی را صرف نمایید.

  • استراتژی لینک سازی خارجی
  • برندینگ سازی خدمات و محصولات
  • بازاریابی محتوا
  • تولید محتوا با محتوا پی آر PR (انتشار اخبار و مقالات برای ورودی)
  • سئو محلی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • لینک دهی در پست مهمان
  • انتشار پادکست
  • برگزاری وبینار و رویداد های آنلاین
  • بازنشر محتوا در سایت های دیگر
  • رپورتاژ آگهی

برای بررسی سئو خارجی یک وبسایت باید از ابزارهای سئو خارجی و امکانات برخی وبسایت ها استفاده کنیم. از جمله ابزارها و وبسایت های بررسی سئو خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Ahrefs backlink checker
  • Semrush
  • Search console
  • Moz
  • Google analytics
  • Seobility (SEO checker)

آموزش سئو خارجی

همه سئوکار ها و علاقه مندان به مباحث سئو به دنبال بهترین آموزشگاه آموزش سئو خارجی در تهران و شهر های ایران هستند که به صورت تکنیکی و اصولی روش های انجام سئو خارجی سایت را بدون هیچ کم و کاستی به آن ها آموزش دهد. همان طور که در تعریف سئو خارجی به آن اشاره شد شما باید در اجرا تکنیک سئو خارجی سایت مهارت خاصی پیدا کنید و از تکنیک های آموخته شده برای هر سایتی بهره ببرید.

در آموزشگاه آریا تهران دوره های آموزش سئو جامع برگزار میشود که دراین دوره به شما به صورت کاملا اصولی آموزش سئو خارجی همراه با تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی و خدمات سئو آف پیج ارائه میشود و میتوانید بدون بهره گیری از خرید سئو، بهترین رتبه ها در موتور جستجو گوگل کسب کنید.

نگران یادگیری تکنیک سئو خارجی در سایت های مختلف نباشید زیرا ما در این دوره آموزشی روش های انجام سئو خارجی سایت ر برای انواع سایت ها مطابق با جدیدترین منابع خارجی آموزش میدهیم و شما را با جدیدترین تکنیک سئو خارجی آشنا می کنیم.

برای اطلاع از شرایط برگزاری دوره آموزش سئو خارجی و آموزش کار با ابزار های سئو خارجی با همکاران ما در آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید.

اگر به دنبال آموزش سئو خارجی رایگان هستید میتوانید از سایت هایی که آموزش های رایگان ارائه میدهند نهایت بهره را ببرید اما دقت داشته باشید که برای انتخاب این سایت ها کمی دقت بیشتری داشته باشید و از هر سایتی برای این کار استفاده نکنید تا اطلاعات غلطی به شما داده نشود. یکی از بهترین منابعی که میتوانید برای آموزش سئو خارجی رایگان از آن بهره ببرید سایت یوتیوب می باشد. در این سایت جامع میتونید آموزش هر چیزی را به صورت رایگان و تخصصی دریافت کنید و از مهارت های کسب شده خود نیز کسب درآمد داشته باشید.

سایت های دیگری نیز هستند که شما می توانید جدیدترین آموزش سئو خارجی رایگان و یا پولی را دریافت کنید و این اطمینان را داشته باشید که جدیدترین تکنیک های سئو خارجی را یاد میگیرید و می توانید از رقبا خود پیشی بگیرید.

دوره سئو خارجی

بهترین راه برای یادگیری سئو، حضور در کلاس سئو و شرکت در یک دوره سئو معتبر با بهترین اساتید سئو تهران می باشد. برای این منظور پیشنهاد می کنیم در دوره سئو آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید و با پیشرفته ترین روش ها و تکنیک های سئو مطابق با آخرین الگوریتم های گوگل آشنا شوید. یکی از بخش های اصلی در دوره سئو بخش دوره سئو خارجی می باشد که در آن اکثر تکنیک های سئو خارجی آموزش داده می شود.

سوالات متداول

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی به معنی پیوند دادن سایت های ارزشمند و معتبر دیگر به سایت شما و هدایت کاربران از سایت های دیگر به صفحات هدف سایت شما می باشد. در این مقاله جدیدترین تکنیک سئو خارجی بر اساس منابع خارجی توضیح داده شده تا در کمتر از ۶ ماه سایت تان را به صفحات اول گوگل برسانید.

تکنیک های سئو آف پیج کدامند؟

شما باید بتوانید بک لینک های موثر از سایر سایت ها دریافت کنید تا بتوانید هم کاربران را به سایت تان هدایت کنید و هم به اعتبار سایت تان بیفزایید. تمام تکنیک های سئو آف پیج در این مقاله توضیح داده شده است.

آیا بهترین نوع لینک خارجی از نوع فالو و از سایت های معتبر است؟

اگر قصد داشته باشید به صورت طبیعی بک لینک بسازید، باید علاوه بر سایت های معتبر از سایت های متوسط و حتی ضعیف تر هم لینک دریافت کنید زیرا سایت های بزرگ به صورت طبیعی از منابع ضعیف تر هم لینک دریافت می کنند و اگر شما صرفا قصد داشته باشید از سایت های قوی دریافت لینک داشته باشید برای گوگل طبیعی به نظر نمی آید. لذا پیشنهاد ما این است که لینک های متنوع فالو و نوفالو از منابع متنوع دریافت کنید.