آموزش ساخت صفحه ۴۰۴

آموزش ساخت صفحه ۴۰۴ ازین جهت مهم است که صفحات ۴۰۴ جزو جدایی ناپذیر هر وبسایتی می باشند. در واقع مخاطبان ممکن است به هر دلیلی مانند وارد کردن آدرس اشتباه یا پاک شدن صفحه مقصد یک لینک، با صفحات ۴۰۴ مواجه شوند. بنابراین بهتر است یک صفحه نمونه یا Tempelate برای صفحات ۴۰۴ ایجاد […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: مقالات سئو
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

آموزش ساخت صفحه ۴۰۴ ازین جهت مهم است که صفحات ۴۰۴ جزو جدایی ناپذیر هر وبسایتی می باشند. در واقع مخاطبان ممکن است به هر دلیلی مانند وارد کردن آدرس اشتباه یا پاک شدن صفحه مقصد یک لینک، با صفحات ۴۰۴ مواجه شوند. بنابراین بهتر است یک صفحه نمونه یا Tempelate برای صفحات ۴۰۴ ایجاد کنید تا مخاطبان را در صورت مواجهه با یک صفحه ۴۰۴، به صفحات دیگر سایت خود هدایت کنید و مسیر برگشت به سایت خود را به او نشان دهید. در این مقاهل قصد داریم آموزش ساخت صفحه ۴۰۴ را از روش های مختلف آموزش دهیم. با ما همراه باشیم.

برای یادگیری آخرین تکنیک های سئو انواع سایت ها مطابق با آخرین الگوریتم های گوگل در دوره آموزش سئو سایت به لینک آموزش رایگان سئو مراجعه کنید.

اهمیت-ساخت-صفحه-۴۰۴
اهمیت-ساخت-صفحه-۴۰۴

اهمیت ساخت صفحه ۴۰۴

ساخت صفحه ۴۰۴ یکی از بخش‌ های مهم طراحی وبسایت است. اگر کاربر به یک صفحه‌ ای برسد که در آن محتوای مورد نظرش موجود نیست یا آدرسی که وارد کرده اشتباه باشد، ارائه یک صفحه ۴۰۴ به او کمک می ‌کند تا درک کند که چرا این اتفاق افتاده است و او را به صفحات سایت باز می گرداند.

اگر قصد دارید طراحی سایت را به صورت کامل فرا بگیرید به لینک آموزش طراحی سایت با وردپرس مراجعه کنید.

اهمیت صفحه ۴۰۴ را می تواند از چند جنبه بررسی کرد:

تجربه کاربری صفحه ۴۰۴ به کاربران کمک می ‌کند تا در اولین مرحله درک کنند که چرا به یک صفحه خالی رسیده‌اند. ارائه پیام مناسب و طراحی کردن دکمه هایی برای بازگشت به سایت، احساس راحتی و رضایت کاربری را افزایش دهد و باعث می ‌شود تا آنها در وبسایت بمانند.

اگر با خطای ۴۰۴ آشنا نیستید، در مقاله خطای ۴۰۴ چیست در مورد نحوه ایجاد این خطا و برطرف کردن آن توضیح دادیم.

همچنین صفحه ۴۰۴ به موتورهای جستجو می ‌گوید که صفحه ای وجود ندارد و این امر می ‌تواند برای بهینه ‌سازی و رتبه ‌بندی وبسایت در نتایج جستجو مهم باشد. ایجاد یک صفحه ۴۰۴ سفارشی و مناسب می‌ تواند به موتورهای جستجو اعلام کند که این صفحه واقعاً موجود است و صحت و قابل اطمینان است.

برای آشنایی با سئو تکنیکال به مقاله جامع سئو تکنیکال چیست مراجعه کنید.

آموزش ساخت صفحه ۴۰۴ در المنتور

از لحاظ اصولی یک صفحه ۴۰۴ باید شامل لینک هایی به صفحه اصلی و مهمترین صفحات شما باشند تا کاربر را به درستی به صفحه مورد نظر شما هدایت کنند. یک نمونه صفحه ۴۰۴ اصولی را در عکس بالا مشاهده می کنید. این صفحات می توانند به روش های مختلف ساخته شوند. یکی از روش های ساخت صفحه ۴۰۴ استفاده از قابلیت قالب ها در صفحه ساز المنتور در وردپرس است. برای این منظور مراحل زیر را دنبال می کنیم.

گسترده ترین بخش سئو که بعد از سئو تکنیکال به آن پرداخته می شود سئو داخلی است. برای آشنایی با سئو on page به لینک سئو داخلی مراجعه کنید.

به پنل وردپرس خود بروید و از گزینه قالب ها مطابق عکس زیر، Theme builder را انتخاب کنید.

در صفحه ای که باز می شود مطابق عکس زیر گزینه Error 404 را انتخاب کنید و با فشردن دکمه Add new یک صفحه جدید باز کنید.

برای یادگیری html ,و نقش آن در طراحی سایت به لینک html چیست مراجعه کنید.

با المان هایی که المنتور در اختیار شما قرار می دهد صفحه ۴۰۴ خود را طراحی کنید. یادتان باشد که حتما دکمه هایی در صفحه طراحی کنید که بتوانید که مخاطب را به صفحه اصلی و همینطور دسته بندی های مهم سایت برگردانید.

برای آشنایی با سئو بهتر است ابتدا با اصطلاحات آن آشنا شوید. برای این منظور به لینک اصطلاحات سئو مراجعه کنید.

ساخت صفحه ۴۰۴ یکی از مراحل مهم سئو تکنیکال است و باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. یکی از راه های دیگر در ساخت یک صفحه ۴۰۴ استفاده از یک صفحه ۴۰۴ سفارشی است. در بخش بعدی از آموزش ساخت صفحه ۴۰۴ به مراحل راه اندازی یک صفحه ۴۰۴ با کد می پردازیم.

اگر مایلید طراحی حرفه ای انواع سایت فروشگاهی، شرکتی و خدماتی را با وردپرس آموزش ببینید به لینک دوره طراحی سایت مراجعه کنید.

راه اندازی یک صفحه ۴۰۴ با کدنویسی

این روش برای افرادی پیشنهاد می شود که با کدنویسی آشنایی دارند. در غیر این صورت بهتر است صفحه مورد نظر خود را از طریق صفحه ساز المنتور بسازید. برای استفاده از روش کدنویسی حالت ها و روش های مختلف وجود دارد که در زیر معرفی می کنیم.

برای آشنایی با فرآیند ایندکس در وردپرس به لینک ایندکس چیست مراجعه کنید.

حالت اول: استفاده از تم ۴۰۴ پیشفرض تم

اگر نحوه تغییر در فایل‌ های PHP وبسایت‌ تان را می دانید با این مساله آشنایی دارید که بسیاری از تم‌ ها قطعا یک قالب برای صفحه ۴۰۴ در نظر گرفته و در خود دارند. برای مشاهده و تغییر آن می ‌توانید مراحل زیر را اجرا کنید:

به بخش نمایش >> ویرایشگر پرونده بروید.

فایل با اسم ۴۰۴ را در این قسمت پیدا کنید. با استفاده از این فایل می توان صفحه ۴۰۴ سفارشی ساخت.

حالت دوم: استفاده از تم ۴۰۴ قالب های دیگر

برخی از تم ‌ها ممکن است شامل فایل ۴۰۴ نباشند. در چنین مواردی یک فایل ۴۰۴ را از یک تم دیگر، مانند Twenty-Twenty  که تم پیش ‌فرض وردپرس است، کپی کنید. در این مورد ممکن است نیاز به تغییراتی داشته باشد تا با تم شما مطابقت یابد. می توانید با اعمال تغییراتی این تم ۴۰۴ را سفارشی سازی کرده و در پوشه خود ذخیره کنید. برای این منظور فایل ۴۰۴ را از تم مورد نظر دانلود کنید و در تم خود کپی کرده و قرار دهید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

حالت سوم: استفاده از فایل index.php

راه دیگر در صورتی که مایل به استفاده از فایل ۴۰۴ تم های دیگر نباشید، کپی کردن فایل index.php می باشد. چنانچه قالب شما فایل ۴۰۴ ندارد و مایل به کپی کدهای ۴۰۴ تم های دیگر نیز نیستید می توانید یک کپی از index.php تهیه کنید و نام آن را به صفحه ۴۰۴ تغییر دهید. کد نمایش پست‌ها را پاک کنید و متن و تصویر مورد نظر خود را قرار دهید.

حالت چهارم: استفاده از افزونه page404

اگر مایل به انجام روش های معرفی شده نبودید، می‌ توانید از افزونه page404 استفاده کنید. این افزونه به شما این امکان را می دهد که علاوه بر ساخت صفحه ۴۰۴ سفارشی خود، خطاهای ۴۰۴ سایت را نیز پیدا کنید. بعد از نصب این افزونه از مخزن وردپرس، از قسمت نمایش گزینه‌ ای با نام error page 404 ظاهر می شود. در بخش تنظیمات این افزونه می توانید قابلیت های مختلفی را مشاهده و فعال کنید.

سوالات متداول

صفحه ۴۰۴ چیست؟

صفحه ۴۰۴ یک پیام خطا است که نشان دهنده عدم وجود صفحه مورد نظر یا خطایی در وبسایت است. وقتی کاربر به صفحه ‌ای می‌ رسد که وجود ندارد، معمولاً این پیام نمایش داده می‌ شود.

چرا صفحه ۴۰۴ مهم است؟

صفحه ۴۰۴ اهمیت بسیاری در تجربه کاربری دارد. آن راهنمایی می‌ کند که چرا یک صفحه پیدا نشده است و به کاربران امکان می ‌دهد به صورت سریع به صفحات دیگر وبسایت دسترسی پیدا کنند

چگونه یک صفحه ۴۰۴ خوب طراحی کنیم؟

صفحه ۴۰۴ باید گزینه‌ هایی برای بازگشت به صفحه اصلی یا صفحات دیگر وبسایت داشته باشد. باید یک پیام متنی دوستانه و کمک ‌کننده داشته باشد که به کاربران بگوید چرا این خطا رخ داده است. ساخت این صفحات از روش های مختلفی در مقاله بالا توضیح داده شده است.