سئو تکنیکال چیست

سئو تکنیکال در واقع سئو فنی برای بهینه سازی ساختاری وبسایت و فراهم کردن شرایط مناسب برای خزنده های گوگل است تا قادر باشند تمام صفحات وبسایت را به راحتی در دسترس داشته و خزش کنند. هر چقدر تلاش کنیم صفحات سایت برای خزنده های گوگل بیشتر و بهتر در دسترس باشد، ربات های گوگل […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سئو تکنیکال در واقع سئو فنی برای بهینه سازی ساختاری وبسایت و فراهم کردن شرایط مناسب برای خزنده های گوگل است تا قادر باشند تمام صفحات وبسایت را به راحتی در دسترس داشته و خزش کنند. هر چقدر تلاش کنیم صفحات سایت برای خزنده های گوگل بیشتر و بهتر در دسترس باشد، ربات های گوگل راحت تر می توانند این صفحات را دیسکاور و کرال کنند. منظور از دیسکاور کردن صفحه، پیدا کردن صفحه توسط ربات های گوگل و منظور از کرال همان خزش سایت است. خزش موثر صفحات سایت توسط ربات گوگل تاثیر زیادی روی ایندکس شدن هرچه سریع تر صفحات دارد. همچنین بهینه بودن وضعیت تکنیکال سایل تاثیر زیادی روی کسب رتبه بهتر این صفحات در صفحه نتایج جستجوی گوگل یا SERP دارد.

اگر مایلید طراحی سایت و سئو را به شکل حرفه ای فرا بگیرید و به صورت آنلاین به کسب درآمد بپردازید، به لینک دوره سئو مراجعه کنید.

اولین مرحله در سئو یک وبسایت سئو تکنیکال است. اگر سئو تکنیکال یک وبسایت به خوبی رعایت و عملی نشود، در مرحله بعدی که سئو داخلی روی وبسایت انجام می شود و محتوای متنی به سایت اضافه می شود، ربات های گوگل در کرال و ایندکس آن مشکل خواهند داشت و مقاله ها یا ایندکس نمی شوند یا خیلی دیر ایندکس می شوند.

اگر قصد دارید سئو را به شکل تخصصی فرا بگیرید به لینک آموزش سئو مراجعه کنید.

در ادامه مقاله موارد و جزئیات بیشتری را در مورد سئو تکنیکال سایت ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

سئو تکنیکال چیست

سئو تکنیکال یا Technical SEO به فرایند بهینه سازی وب سایت شما برای مرحله خزیدن ربات های گوگل و نمایه سازی اشاره دارد. با استفاده از سئو فنی می توانید به موتورهای جستجو در دسترسی ، خزیدن و رتبه بندی بهتر صفحات وبسایت کمک کنید. با دانستن اهمیت سئو تکنیکال می توانید سایت تان را از نظر زیر ساختی برای سئو آماده کنید و آن را به صورت ساختارمند پیش ببرید.

برای درک معنای واقعی سئو تکنیکال، ما چک لیست سئو تکنیکال را برای شما آماده کرده ایم تا با اصولی که می توانید سئو تکنیکال را در سایت تان پیاده سازی کنید آشنا کنیم. در ادامه با چک لیست سئو تکنیکال با ما همراه باشید.

برای مطالعه مقاله انواع سئو چیست و آشنایی با سئو، اهمیت و انواع آن، به لینک انواع سئو مراجعه کنید.

سئو تکنیکال چیست

دوره سئو تکنیکال

سئو تکنیکال کلید حل مشکل ایندکس نشدن وبسایت است. برای یادگیری کامل سئو تکنیکال باید در یک دوره حرفه ای شرکت کنید. یک دوره سئو تکنیکال خوب دوره ای است که در آن با تمام تکنیک ها و خطاهای محتمل در سئو فنی سایت آشنا شوید و نحوه رفع این خطاها را به صورت عملی و کاربردی فرا بگیرید.

دوره آموزش سئو تکنیکال در آموزشگاه آریا تهران تحت نظر بهترین استاتید سئو تهران برگزار می شود و تمام فوت و فن های رفع خطاهای تکنیکال به صورت کاربردی و طبق چک لیست کامل سئو تکنیکال به کارآموزان آموزش داده می شود. برای شرکت در دوره جامع آموزش سئو تکنیکال فقط کافی است با ما تماس بگیرید و دوره را از قبل رزرو کنید.

اگر قصد دارید سئو را به شکل حرفه ای و عملی فرا بگیرید به لینک دوره سئو مراجعه کنید.

آنالیز سئو تکنیکال

آنالیز سئو تکنیکال با استفاده از ابزارهای سئو تکنیکال انجام می شود. وبسایت ها، افزونه ها و نرم افزارهای مختلفی برای تحلیل سئو تکنیال سایت به صورت رایگان در دسترس سئوکاران است تا شرایط تکنیکال سایت های خود را تحلیل کنند. از جمله این منابع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Google mobile friendly test برای تست ریسپانسیو بودن سایت
  • Google Rich snippet test برای تست استراکچر دیتا ها یا همان اسکیما
  • Google pagespeed test و همینطور gtmatrix برای تست سرعت وبسایت
  • Screaming Frog برای بررسی کلی وضعیت تکنیکال و کرال وبسایت

آنالیز سئو تکنیکال سایت با استفاده از این ابزار به صورت دقیق انجام می شود و نتایج آن می تواند کمک کند تا ایرادات فنی وبسایت را شناسایی کنیم. یکی از مهمترین سایت ها برای انجام سئو تکنیکال یک وبسایت سایت Pagespeed گوگل برای افزایش سرعت سایت وردپرس و کدنویسی است. شناسایی و عیب یابی ایرادات تکنیکال وبسایت به اندازه بهبود آنها اهمیت دارد و تا زمانی که این مشکلات با ابزار سئو به صورد دقیق پیدا نشوند نمی توان آنها را بهبود داد.

اگر به سئو علاقه مندید و مایلید با مسیر سئو کار شدن آشنا شوید به لینک چگونه سئو کار شویم مراجعه کنید.

اصول سئو تکنیکال

سئو تکنیکال مانند انواع دیگر سئو دارای اصول و قواعد خاص خود است. اصول سئو تکنیکال توسط یک متخصص سئو که به طراحی سایت نیز مسلط باشد انجام می شود. این متخصص باید روی تمام حوزه های مختلف سئو تکنیکال از جمله استراکچر دیتا و اسکیما در سئو مسلط باشد. برطرف کردن سئو تکنیکال در اکثر موارد آن نیاز به دانش کدنویسی و طراحی سایت دارد که باید توسط یک متخصص طراحی سایت بررسی شود.

برای آشنایی با سئو و تکنیک های مارکتینگ و جذب مخاطب از این راه به لینک سئو مارکتینگ مراجعه کنید.

چک لیست سئو تکنیکال

چک لیست سئو تکنیکال

تا اینجای مقاله شما متوجه شدید که سئو تکنیکال چیست و با اهمیت سئو تکنیکال در سئو وبسایت تان آشنا شدید. در این قسمت می خواهیم چک لیست سئو تکنیکال را که در واقع راهنمای کامل سئو تکنیکال برای انواع سایت ها است ارائه دهیم. با رعایت سئو تکنیکال می توان سایت را برای سئو داخلی آماده کرد. همانطور که اشاره کردیم، اولین مرحله در سئو وبسایت سئو تکنیکال است و را رعایت سئو تکنیکال می توان وبسایت را برای اضافه کردن محتوا و انجام سئو داخلی آماده کرد.

برای آشنایی با سایت مپ و اهمیت آن در سئو تکنیکال به لینک sitemap چیست مراجعه کنید.

برای آن که بتوان تکنیک های سئو تکنیکال را به صورت حرفه ای پیاده سازی کرد نیاز است آن را به بخش های کوچکتر تقسیم نمود تا بتوان به صورت جزیی امور مختلف را در Seo تکنیکال سامان بخشید.

  1. «قابلیت خرش یا کراول شدن» (Crawlability)
  2. «قابلیت نمایه گذاری یا ایندکس شدن» (Indexability)
  3. «در دسترس بودن» (Accessibility) یا قابلیت «رندر شدن» (Rendering)
  4. «قابلیت رتبه بندی» (Rankability)
  5. «قابلیت کلیک شدن» (Clickability)

برای برنامه ریزی اجرای Seo تکنیکال شما باید دانش کافی در این زمینه ها داشته باشید.

اگر رشد ترافیک وبسایت شما متوقف شده و یا به فکر افزایش هرچه بیشتر بازدید برای سایت خود می باشید، به لینک مشاوره سئو مراجعه کنید و از متخصصان ما مشاوره سئو حرفه ای دریافت کنید.

استفاده از SSL در وبسایت

SSL مخفف Secure Sockets Layer به معنی لایه امنیتی سوکت ها میباشد و در واقع به زبان ساده تر میتواند جلوی نفوذ به وبسایت را از راه های مختلفی بگیرد.

SSL یک فناوری امنیتی است که پیوندی رمزگذاری شده بین سرور وب و مرورگر ایجاد می کند و برای آن که بتوانید متوجه شوید سایتی از این قابلیت استفاده میکند یا نه این است که به آدرس url آن دقت کنید.

در سایتهای دارای SSL آدرس وب سایت به جای «http: //» با «https: //» شروع می شود.

در سال ۲۰۱۴ گوگل اعلام کرد که می خواهد “HTTPS” را در همه وبسایت ها ببیند و وب سایت های HTTPS ایمن در نتایج جستجو بر وب سایت های غیر امن HTTP ترجیح داده می شوند.

بنابراین شما با نصب گواهی SSL در وب سایت تان علاوه بر آن که آن را ایمن تر میکنید به گوگل این موضوع را متذکر میشوید که به الگوریتم های آن احترام میگذارید و اصول ایمنی را در ساختار وبسایت تان رعایت می کنید.

برای یادگیری نحوه تحلیل سئو سایت و همینطور اهمیت و ابزار آن به لینک آنالیز سئو سایت مراجعه کنید.

ریسپانسیو بودن سایت

با طراحی وب سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو میتوانید مطمئن باشید که کاربران با هر دستگاهی که وارد سایت شما شوند میتوانند تمامی خدمات و محصولات را به طور کامل مشاهده کنند و از خدمات سایت بهره مند شوند.

گوگل به سایت هایی که به صورت ریسپانسیوبرای تمام کاربران با هر دستگاهی طراحی شده اند ارجحیت میدهد و این سایت ها را در رتبه بندی بالاتری قرار میدهند.

اگر میخواهید بدانید وبسایت شما در تمام صفحات به صورت ریسپانسیو طراحی شده است یا نه میتوانی از ابزار mobile friendly test استفاده کنید.

بهتر است بدانید که اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد در نتایج برتر گوگل نمایش داده نمیشود و باعث افت رتبه شما خواهد شد. پس طراحی صفحات را از همان ابتدا به صورت واکنشگرا انجام دهید تا مجبور نشوید دوباره کاری کنید!

بهبود سرعت سایت

بهبود سرعت سایت

موتورهای جستجو سایت هایی را که سریع بارگیری می شوند ترجیح می دهند. در واقع این ترجیح گوگل نیست این تجربه کاربران از سایت شما را بازگو میکند و نشان میدهد که گوگل تا چه اندازه به کاربران اهمیت میدهد و رضایت آن ها را جز فاکتور های رتبه بندی سایت ها در موتور جستجو قرار داده است.

تگذ نمیدانید چطور میتوانید متوجه شوید که سرعت سایت شما چقدر است و ایا امتیاز مثبتی دارد یا نه میتوانید از ابزار هایی مانند gtmetrix و pagespeed استفاده کنید.

چندین راه برای افزایش سرعت سایت وجود دارد:

  • از سرویس هاستینگ سریع استفاده کنید.
  • از ارائه دهنده DNS با سرعت استفاده کنید.
  • “درخواست های HTTP” را به حداقل برسانید.
  • استفاده از اسکریپت ها و افزونه ها را به حداقل برسانید.
  • از یک فایل CSS. (کدی که برای نشان دادن نحوه نمایش وب سایت به مرورگر وب استفاده می شود) به جای چندین فایل CSS یا CSS درون خطی استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما تا حد امکان کم حجم هستند (بدون افت کیفیت آن ها را کم حجم کنید تا برای کاربران هم جذابیت داشته باشند).
  • صفحات وب خود را فشرده کنید (این را می توان با استفاده از ابزاری به نام GZIP انجام داد).
  • کد سایت خود را حداقل کنید (از شر هرگونه فاصله غیر ضروری ، خطوط یا تورفتگی در HTML ، CSS و Javascript خود خلاص شوید (برای کمک در این مورد به صفحه Minify Resources Google مراجعه کنید).

برای یافتن سایر تکنیک های کاربردی بهبود سرعت سایت میتوانید به صفحه افزایش سرعت سایت مراجعه کنید.

کم کردن صفحات تکراری Duplicated content

محتوای تکراری برای کاربران (در واقع الگوریتم های موتور جستجو) گیج کننده است و می تواند ربات های گوگل را برای خزیدن و رتبه دادن به صفحات سایت تان به اشتباه بیندازد.

مهمترین ابزار یک سئو کار برای بررسی و تحلیل یک وبسایت سرچ کنسول است. برای یادگیری سرچ کنسول به لینک console search مراجعه کنید. اگر قصد دارید با تمام جزئیات سرچ کنسول آشنا شوید و راه افزایش ترافیک وبسایت با استفاده از سرچ کنسول را فرا بگیرید به لینک آموزش سرچ کنسول گوگل مراجعه کنید.

در نتیجه ، موتورهای جستجو علاقه ای به duplicate content ندارند و گوگل و بینگ به مدیران وب توصیه می کنند هرگونه مشکل محتوای تکراری را که پیدا می کنند ، برطرف کنند.

شما می توانید مشکلات محتوای تکراری را برطرف کنید:

برای شناسایی صفحات با محتوای یکسان میتوانید از حالت استاندارد زیر استفاده کنید و صفحاتی که در یک موضوع خاص نوشته شده اند را شناسایی کنید.

site: ادرس سایت بدون http و https + ” ” + کلمه کلیدی مورد نظر

به این ترتیب هرآنچه در مورد کلمه کلیدی مورد نظرتان در سایت وجود داشته باشد به ترتیب اعتبار و ورودی به شما نشان میدهد و شما میتوانید مطالب متداخل و یا کپی را تشخیص دهید و برای آن ها تصمیم گیری کنید.

یکی از کار هایی که میتوانید بدون هزینه و به صورت ارگانیک سایت تان را به رتبه های برتر گوگل برسانید رعایت سئو داخلی است که در مقاله سئو داخلی به صورت کامل به بررسی این تکنیک ها پرداخته ایم.

ایجاد نقشه سایت

یکی از مواردی که در سوال سئو تکنیکال شامل چه چیز هایی است باید به آن اشاره کنیم نقشه سایت یا سایت مپ میباشد.

نقشه سایت XML فایلی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را در حین خزیدن آدرس صفحات سایت تان را متوجه شوند.

شما می توانید آن را مانند “نقشه راه جستجو” در نظر بگیرید ، که به موتورهای جستجو دقیقا می گوید هر صفحه کجاست.

همچنین حاوی اطلاعات مفیدی در مورد هر صفحه در سایت شما ، از جمله

  1. زمان آخرین تغییر صفحه
  2. میزان اولویت آن صفحه برای سایت شما.
  3. تعدا آپدیت های آن صفحات

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقشه سایت میتوانید به مقاله sitemap چیست مراجعه کنید.

فعال کردن AMP

AMP یک پروژه پشتیبانی شده توسط گوگل است که هدف آن سرعت بخشیدن به محتوا سایت شما در دستگاه های تلفن همراه از طریق استفاده از کد مخصوص معروف به AMP HTML است.

نسخه های AMP صفحات وب شما، به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند وم همین امر میتواند رضایت بیشتر کاربران را به دنبال داشته باشد. با فعال کردن AMP متن ، تصاویر و ویدئوهای سایت دست نخورده باقی می مانند ، اما اسکریپت ها ، نظرات و فرم ها را از کار می اندازند.

برای آشنایی با فایل robots و اهمیت آن در سئو تکنیکال به لینک فایل robots.txt چیست مراجعه کنید.

از آنجا که آنها خیلی سریع بارگیری می شوند ، احتمالاً نسخه های AMP صفحات توسط کاربران شما خوانده و به اشتراک گذاشته می شود و زمان ماندگاری در سایت شما را افزایش می دهد.

فعال کردن AMP از نظر SEO خوب است و Google گاهی اوقات صفحات AMP را در نتایج برتر جستجو نشان میدهد.

ما در شرکت سئو آریا تهران با رعایت جدیدترین تکنیک های سئو داخلی و تکنیکال سایت شما ار در کمتر از ۶ ماه به صفحه اول گوگل میاوریم. برای اطلاع از هزینه سئو انواع سایت وارد صفحه شرکت سئو ما در شرکت سئو آریا تهران با رعایت جدیدترین تکنیک های سئو داخلی و تکنیکال سایت شما ار در کمتر از ۶ ماه به صفحه اول گوگل میاوریم. برای اطلاع از هزینه سئو انواع سایت وارد صفحه

استفاده از structured data‌ ها

structured data‌ یا داده های ساختار یافته به گوگل کمک میکند تا با بخش های مختلف سایت شما بیشتر آشنا شود.

اگر میخواهید از structured data‌ استفاده کنی لازم است تا کدهایی را در قالب سایت تان قرار دهید تا گوگل متوجه شود که قسمت های مختلف سایت شما به چه منظوری ساخته شده اند و به طور کلی با قرار دادن این کد های استاندارد و اصولی تمام موتور های جستجو قادر به شناسایی ساختار سایت شما خواهند بود.

در صورتیکه شما از داده های ساختار یافته بهره ببرید گوگل به سایت تان ارجحیت میدهد و در serp‌ از آنها استفاده می‌کند.

برای آشنایی با راه های ایجاد تاثیر منفی روی سئو سایت های رقیب روی لینک سئو منفی کلیک کنید.

استفاده از structured data‌ ها

ثبت سایت در سرچ کنسول

Google Search Console و Bing Webmaster Tools به ترتیب ابزارهای رایگان Google و Microsoft هستند که به شما امکان می دهد وب سایت خود را برای فهرست بندی به موتورهای جستجوی آنها ارسال کنید.

هنگامی که آماده راه اندازی وب سایت خود هستید ، باید نقشه سایت XML آن را به Google Search Console و Webmaster Tools ارسال کنید تا بتوانند سایت جدید شما را خزیده و نتایج آن را در نتایج جستجو نمایش دهند.

این خدمات همچنین به شما این امکان را می دهد که از دید موتورهای جستجو گوگل و بینگ ، عملکرد کلی سایت تان را زیر نظر داشته باشید و از دیگر قابلیت های این ابزار ها برای بهبود سئو سایت تان استفاده کنید.

اگر میخواهید به صورت حرفه ای صفر تا صد سرچ کنسول را یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید میتوانید در آموزش سرچ کنسول به صورت رایگان نکات کلیدی را یاد بگیرید.

بهینه‌سازی صفحات ۴۰۴

خطای ۴۰۴ در سایت شما زمانی به کاربران نمایش داده میشود که کاربر به صفجحه ای سایت تان وارد شود که دیگر این صفحه در سایت تان وجود ندارد.

امکان دارد این صفحه کلا از سایتد حذف شده باشد و یا آدرس آن تغییر کرده باشد. برای آن که کاربران از سایت شما تجربه بهتری داشته باشد بهتر است صفحه ۴۰۴ را از قبل یه صورت سفارشی طراحی کرده باشید.

به این ترتیب کاربر به مراجعه به صفحه میتواند به بخش های مختلف سایت مجدد هدایت شود و شما میتوانید برای تعامل بیبشتر کاربران با سیایت شما در این صفحات از دکمه بازگشت استفاده کنید.

اگر میخواهید با ده ها ابزار سئو برای بررسی رقبا و رفتار کاربران سایت آشنا شوید و بهتر سئو سایت را انالیز کنید میتوانید به صفحه ابزار سئو مراجعه کنید.

نوایندکس کردن صفحات نامرتبط

زمانی که شما سایتی را میسازید صفحاتی در ان وجود دارد که نیازی به خزش ربات های گوگل و شناخته شدن توسط موتور های جستجو ندارند. شما میتوانید با استفاده از افزونه هایی مانند یواست سئو اقدام به نوایندکس کردن این صفحات کنید.

استفاده از Bread Crump

با استفاده از Bread Crump کاربر متوجه میشود که در حال حاضر در چه صفحه ای سایت شما حضور دارد و برای رسیدن به این صفحه چه مسیری را طی کرده است.

Bread Crump مثل یک راهنمای کامل سئو تکنیکال برای کاربران است که برای استفاده از آن میتوانید در سایت های وردپرسی از افزونه های سئو مانند yoast seo استفاده کنید.

برای آن که بتوانید سایت تان را در کمتر از ۶ ماه به صفحه اول گوگل بیاورید لازم است که با استراتژی سئو بیشتر آشنا شوید که اصول این ساختار در مقاله استراتژی سئو به طور کامل توضیح داده شده است.

رفع صفحات ۴۰۴ و لینک های شکسته

وجود لینک های شکسته در سایت میتواند تاثیر منفی در رتبه سایت داشته باشد به همین دلیل باید به دنبال مشکلات سایت بگردید و این لینک هایی که تاثیر منفی در سئو سایت دارند را پیدا کرده و رفع نمایید.

صفحاتی که ارور ۴۰۴ دارند صفحاتی هستند که محتوای آن ها حذف شده است و در صورتی که کاربر به آدرس آن صفحات وارد شوند با این ارور رو به رو میشوند.

روش سئو کلاه خاکستری روشی است که در آن سعی می شود سئو کلاه سیاه به شکلی استفاده شود که گوگل متوجه آن نشود. اگر قصد دارید با روش سئو کلاه خاکستری آشنا شوید به لینک سئو کلاه خاکستری مراجعه کنید.

حالا لینک شکسته چیست؟ وقتی صفحات سایت شما به صفحاتی که محتوای آن ها پاک شده ست لینک میدهند این لینک در واقع به ادرسی که در آن محتوایی وجود داشته باشد نمیرود و شما با ارور ۴۰۴ رو به رو میشوید در اصطلاح گفته میشود این لینک شکسته است.

ربات های گوگل مدام در حال خزش در صفحات وبسایت های مختلف هستند و وقتی با صفحات ارور ۴۰۴ رو به رو میشوند امتیاز منفی به سایت شما میدهند. شما باید سعی کنید در صورتی که یک صفحه را پاک کردید ان را به صفحه دیگری ریدایرکت دهید تا تاثیری در سئو سایت تان نداشته باشد.

در این حالت گفته میشود که ریدایرکت ۳۰۱ اتفاق میفتد و آن صفحه پاک شده به صفحه دیگری در سایت تان لینک میشود و در صورت مراجعه به ادرس صفحه پاک شده کاربر به ادرس صفحه جدید هدایت میشود و میتواند مطالب و محتوا آن صفحه را مشاهده کند.

اگر مهارت و تجربه خوبی در سئو سایت دارید و می توانید در کار تیمی خوب عمل کنید می توانید با مراجعه به صفحه استخدام سئو کار به تیم حرفه ای ما ملحق شوید.

ساختارمند کردن ادرس صفحات

باید برای صفحات سایت URL‌ ها را به گونه ای انتخاب کنید که تاثیر منفی در سئو سایت نداشته باشد و در عوض سبب شود گوکل امتیاز مثبت برای سئو سایت به شما بدهد. شما باید فاکتور هایی را برای انتخاب URL‌ صفحات سایت د ر نظر بگیرید تا به بهبود رتبه سایت تان کمک کنید.

  • کوتاه بودن URL‌ صفحات سایت
  • معنی دار بودن URL‌ صفحات سایت
  • وجود کلمات کلیدی در URL‌

یکی از کار هایی که در سئو تککنیکال انجام میشود استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید و سیاه و خاکستری میباشد. شما میتوانید در مقاله سئو کلاه سفید چیست اطلاعات لازم را از این تکنیک ها به دست آورید و با استفاده از این تکنیک ها سئو سایت را بهببود بخشید.

استفاده از استراکچر دیتا

یکی دیگر از کار هایی که باید برای سئو تکنیکال به آن دقت کرد و تنها در خاطر تعداد محدودی از سئوکاران میماند استفاده از استراکچر دیتا میباشد. استراکچر دیتا نماد هایی هستند که در نتایج گوگل نمایش داده میشود و هم میتواند سبب شود کاربران توجه بیشتری به سایت شما کنند و از بین سایت های نمایش داده شده روی سایت شما کلیک کنند.

در آنالیز سئو استراکچر دیتا ها کد هایی که برنامه نویسان باید آن را در جای مناسب در کد های سایت تان قرار دهند تا در نتایج گوگل این نماد ها نمایش داده شوند. ین نماد ها میتوانند ستاره یا قیمت باشند و به گوگل کمک میکند تا محتوای صفحات سایت شما را بهتر متوجه شود و به سایت شما اعتبار بیشتری دهد. درواقع این نماد ها در ظاهر میتواند اعتماد کاربران را جلب کند اما در باطن این نماد ها و کد های استراکچر دیتا کمک میکند تا گوگل محتوای سایت شما رابهتر درک کند.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک های سئو کسب کنید، می توانید به مقاله درباره سئو مراجعه کنید و از سری مقالات سئو نهایت بهره را ببرید.

اهمیت سئو تکنیکال

گوگل و سایر موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتایج ممکن را برای جستجوی خود به کاربران خود ارائه دهند. بنابراین، ربات های گوگل صفحات وب را بر اساس عوامل متعددی می خزند و ارزیابی می کنند. برخی از عوامل بر اساس تجربه کاربر است که سبب میشود رتبه بندی سایت بهبود یابد مانند سرعت بارگذاری یک صفحه. عوامل دیگر به ربات‌های موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بفهمند صفحات شما درباره چه چیزی هستند. این همان کاری است که، در میان سایر سایت ها داده های ساخت یافته را به گوگل معرفی میکنید. بنابراین، با بهبود جنبه های فنی به موتورهای جستجو کمک می کنید تا سایت شما را بخزند و درک بهتری از صفحات مختلف سایت شما داشته باشند. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، ممکن است با رتبه های بالاتر یا حتی نتایج اول گوگل برسید.

برای آشنایی با سئو کلاه سیاه یا Black hat SEO و روش های دور زدن ربات گوگل به لینک سئو کلاه سیاه مراجعه کنید.

همچنین برعکس هم می تواند عمل کند: اگر اشتباهات فنی جدی در سئو تکنیکال سایت خود داشته باشید ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. اما این یک تصور اشتباه است که باید روی جزئیات فنی یک وب سایت تمرکز کنید تا موتورهای جستجو را خوشحال کنید. یک وب سایت باید در وهله اول برای کاربران شما خوب کار کند( سریع، واضح و آسان برای استفاده و تعامل باشد ). خوشبختانه، ایجاد یک پایه فنی قوی اغلب با تجربه بهتر هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو همزمان همراه است.

همان طور که میدانید در سایت های وردپرسی میتوانید با نصب افزونه هایی بخشی از کار سئو تکنیکال را به انجام برسانید. اگر میخواهید سایت وردپرسی را خودتان طراحی کنید پیشنهاد میکنیم از صفحه طراحی قالب وردپرس دیدن کنید.

یک وب سایت از نظر فنی بهینه شده چه ویژگی هایی دارد

یک وب سایت از نظر فنی سالم برای کاربران سریع است و برای روبات های موتور جستجو به راحتی قابل خزیدن است. یک تنظیم فنی مناسب به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند یک سایت در مورد چیست و از سردرگمی ناشی از به عنوان مثال محتوای تکراری جلوگیری می کند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو را با پیوندهای غیرکاربردی به صفحات بن بست نمی فرستد. در اینجا به برخی از ویژگی های مهم یک وب سایت بهینه شده فنی خواهیم پرداخت.

اگر قصد دارید با سئو آشنا شوید، بهتر است ابتدا با اصطلاحات سئو آشنایی پیدا کنید. برای این منظور به لینک اصطلاحات سئو مراجعه کنید.

  1. برای موتورهای جستجو قابل خزیدن استموتورهای جستجو از ربات ها برای خزیدن در وب سایت شما استفاده می کنند. ربات ها برای کشف محتوای سایت شما لینک ها را دنبال می کنند. یک ساختار لینک دهی داخلی عالی باعث میشود که ربات مطمئن شود که مهم ترین محتوای سایت شما چیست. اما راه های بیشتری برای هدایت روبات ها وجود دارد. به عنوان مثال، اگر نمی‌خواهید به آن‌جا بروند، می‌توانید آن‌ها را از خزیدن محتوای خاصی مسدود کنید. همچنین می‌توانید به آنها اجازه دهید در یک صفحه بخزند، اما به آنها بگویید که این صفحه را در نتایج جستجو نشان ندهند یا پیوندهای موجود در آن صفحه را دنبال نکنند.
  2. سریع استامروزه صفحات وب نیاز به بارگذاری سریع دارند. مردم بی حوصله هستند و نمی خواهند منتظر باز شدن صفحه باشند. در سال ۲۰۱۶، تحقیقات نشان داد که ۵۳ درصد از بازدیدکنندگان وب سایت تلفن همراه در صورتی که یک صفحه وب در عرض سه ثانیه باز نشود، آن را ترک خواهند کرد. بنابراین اگر وب‌سایت شما کند است، مردم ناامید می‌شوند و به وب‌سایت دیگری می‌روند و شما این همه ترافیک را از دست خواهید داد. گوگل می داند که صفحات وب کند تجربه ای کمتر از بهینه سازی و سئو دارند بنابراین آنها صفحات وبی را ترجیح می دهند که سریعتر بارگذاری شوند. بنابراین، یک صفحه وب کند نیز نسبت به مشابه سریع‌تر خود پایین‌تر از نتایج جستجو قرار می‌گیرد و در نتیجه ترافیک کمتری نیز به همراه دارد. آیا نمی دانید که آیا وب سایت شما به اندازه کافی سریع است؟ نحوه تست آسان سرعت سایت خود را در سایت pagespeed انجام دهید.

تفاوت سئو تکنیکال با سئو داخلی و سئو خارجی

تا اینجای مقاله متوجه شدید که سئو تکنیکال چیست اما در این قسم میخواهیم برای درک بهتر شما تفاوت سئو تکنیکال با سئو داخلی و خارجی را بررسی کنیم.

برای یادگیری صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس و html/css به لینک دوره طراحی سایت مراجعه کنید.

سئو داخلی یا سئو ان پیج مربوط به صفحه های وب میباشد و با به کارگیری تکنیک های سئو داخلی میتوان اقدام به سئو تصاویر، تولید محتوا سئو شده، لینک سازی داخلی و امور این چنینی کرد.

در سئو خارجی تمرکز شما بر روی کیفیت بک لینک های موثر برای سایت و کمک به بهبود رتبه سایت از این طریق میباشد. در سئو خارجی شما از سایت های دیگر برای بهبود سئو سایت خود کمک میگیرد.

در سئو فنی یا سئو تکنیکال به عواملی مانند بهبود سرعت سایت و بهینه سازی سایت برای خزش راحت تر ربات های گوگل تمرکز میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک های سئو خارجی میتوانید مقاله سئو خارجی را مطالعه کنید.

برای آن که بتوان تکنیک های سئو تکنیکال را به صورت حرفه ای پیاده سازی کرد نیاز است آن را به بخش های کوچکتر

آموزش سئو تکنیکال

خب تا ایجای مقاله متوجه شدید سئو تکنیکال چیست و با چک لیست سئو تکنیکال نیز آشنا شدید و میدانید که سئو تکنیکال شامل چه چیز هایی است و میتوانید به راحتی از این موارد در سایت تان استفاده کنید.

  • سئو فنی
  • سئو فنی چیست
  • آموزش سئو تکنیکال یا سئو فنی برای رشد کسب و کار
  • آموزش کاربردی سئو تکنیکال
  • اصول سئو فنی به زبان ساده
  • Technical SEO
  • راهنمای سئو فنی
  • نکات مهم برای بهبود سئو فنی سایت

ما در آموزشگاه آریا تهران از بهترین سئوکار حرفه ای های تهران برای آموزش سئو تکنیکال بهره گرفته ایم و علاقه مندان به آموزش کاربردی سئو تکنیکال می توانند در دوره های صفر تا صد سئو تکنیکال آریا تهران شرکت کنند.

ما در آموزشگاه آریا تهران از بهترین سئوکار های تهران برای آموزش سئو تکنیکال بهره گرفته ایم و علاقه مندان به آموزش کاربردی سئو تکنیکال می توانند در دوره های صفر تا صد سئو تکنیکال آریا تهران شرکت کنند.

دوره های آموزش سئو تکنیکال ۲۰۲۱ در آموزشگاه آریا تهران در روز ها و ساعات متنوع برگزار می شود تا علاقه مندان به آموزش اصول فنی سئو تکنیکال بتوانند بدون محدودیت در این کلاس ها شرکت کنند و از مطالب با بالاترین کیفیت بهره مند شوند. در پایان دوره آموزش سئو تکنیکال آزمونی از کارآموزان گرفته می شود و در صورتی که در آزمون قبول شوید می توانید مدرک معتبر بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید. آموزش کاربردی سئو تکنیکال در آموزشگاه آریا تهران به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود و شما می توانید صفر تا صد سئو تکنیکال از حضور برترین سئوکاران تهران یاد بگیرید.

هرگونه سوالی درباره آموزش سئو تکنیکال ۲۰۲۱ دارید میتوانید با همکاران ما در آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید و از شرایط برگزاری دوره آموزش اصول فنی سئو تکنیکال مطلع شوید.

آموزش سئو تکنیکال

خدمات سئو تکنیکال

سئو تکنیکال اولین و شاید بتوان گفت مهمترین مرحله در سئو یک وبسایت است، زیرا اگر سئو وبسایت را به خوبی انجام ندهیم، حتی در صورت انجام سئو داخلی و خارجی نیز نتیجه خوبی نخواهیم گرفت. پیشنهاد می کنیم برای استفاده از حرفه ای ترین خدمات سئو تکنیکال با ما تماس بگیرید تا شرایط فنی و طراحی سایت شما را به بهترین شکل بهبود دهیم. در این حالت می توانید با خیال راحت به سراغ سئو داخلی بروید و با انتشار محتوای با کیفیت سایت خود را به سرعت به رتبه های بالای گوگل رسانده و ترافیک خیلی خوبی را جذب کنید.

جمعبندی

ما در این مقاله متوجه شدیم سئو تکنیکال چیست و چطور میتوان اصول و تکنیک های سئو تکنیکال را در وب سایت خود پیاده سازی کرد. اگر شما میخواهید اصول سئیو تکنیکال را یاد بگیرید میتوانید در کلاس های آموزشی ما شرکت کنید و با در یافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید. اگر سوالی در مورد سئو تکنیکال و یا دوره های آموزشی ما دارید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا اساتید ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

برگرفته از What is Technical SEO

سوالات متداول

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال یکی از انواع سئو میباشد که شما باید ساختاری را در سایت تان ایجاد کنید تا ربات های گوگل بهتر بتوانند با ساختار سایت شما آشنا شوند و به صفحات آن رتبه بدهند. تکنیک های اصول سئو تکنیکال در این مقاله توضیح داده شده است.

چک لیست سئو تکنیکال چیست؟

چک لیست سئو تکنیکال راهکار هایی است که با رعایت آن ها میتوانید سایت تان را به صورت ساختارمند سئو کنید و به گوگل معرفی نمایید برای مثال بهینه‌سازی صفحات ۴۰۴، فعال کردن AMP، بهبود سرعت سایت و … که به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده اند.

سئو فنی چیست و چگونه انجام می‌ شود؟

سئو فنی وبسایت نوعی از سئو است که خزش ربات های گوگل را در وبسایت بهبود می دهد و باعث افزایش سرعت ایندکس و بودجه خزش یا Crawl Budget سایت شما می شود.