طرز تهیه سالاد الویه

سالاد الویه یکی از سالادهای معروف و پرطرفدار در سراسر دنیاست که دستور پخت بسیار ساده ای دارد و در اکثر مراسم و مهمانی ها سرو می شود. اگر می خواهید طرز تهیه سالاد الویه مجلسی خوشمزه و لذیذ را به ساده ترین روش ممکن یاد بگیرید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: آموزش سالاد
  • زمان مطالعه: 22 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سالاد الویه یکی از سالادهای معروف و پرطرفدار در سراسر دنیاست که دستور پخت بسیار ساده ای دارد و در اکثر مراسم و مهمانی ها سرو می شود. اگر می خواهید طرز تهیه سالاد الویه مجلسی خوشمزه و لذیذ را به ساده ترین روش ممکن یاد بگیرید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فیلم طرز تهیه سالاد الویه

فیلم طرز تهیه سالاد الویه
طرز تهیه سالاد الویه مجلسی
طرز تهیه سالاد الویه مجلسی

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی

همانطور که گفتیم سالاد الویه خوشمزه با مرغ یکی از معروف ترین و محبوب ترین سالادها در لیست غذای ایرانی می باشد که در بسیاری از مراسم و مهمانی ها سرو می شود. این سالاد خوشمزه دستور پخت بسیار ساده و متنوعی دارد و می تواند یک وعده غذایی سالم و خوشمزه در نطر گرفته شود. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه سالاد الویه ساده با مرغ، در ادامه با ما همراه باشید.

  • سینه مرغ کامل: ۱ عدد
  • خیارشور: ۶ عدد متوسط
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • نخود فرنگی: ۱۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد
  • سیب زمینی متوسط: ۲ عدد
  • سس مایونز: به اندازه کافی
  • آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی
  • زردچوبه: به اندازه کافی

لازم به ذکر است که این لیست مواد اولیه برای طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای ۴ نفر و همچنین طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای ۵ نفر می باشد. در صورتی که قصد دارید برای تعداد بیشتری سالاد الویه با مرغ درست کنید، می بایست برای طرز تهیه سالاد الویه برای ۱۰ نفر (سالاد الویه برای ۱۰ نفر)، سالاد الویه برای ۱۲ نفر (سالاد الویه برای ۱۲ نفر)، سالاد الویه برای ۱۵ نفر، سالاد الویه برای ۳۰ نفر، سالاد الویه برای ۵۰ نفر، سالاد الویه برای ۶۰ نفر (سالاد الویه مجلسی برای ۶۰ نفر نی نی سایت) یا بیشتر مقادیر را افزایش دهید.

لازم به ذکر است که برای تهیه سالاد الویه نذری نیز باید به مقادیر توجه داشته باشید. در صورتی که به راهنمایی بیشتری برای درست کردن سالاد الویه تعداد زیاد دارید، می توانید با مشاورین ما در این بخش تماس بگیرید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید انواع سالادو اردور را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و از این طریق درآمد کسب کنید، پیشنهاد می کنیم در دوره سالاد اردور آریا تهران شرکت کنید.

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

چگونه سالاد الویه درست کنیم؟ در اولین مرحله از دستور سالاد الویه، ابتدا باید سیب زمینی ها را بشویید و با مقداری آب و نمک در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها پخته شوند. در قدم بعد تخم مرغ ها را در قابلمه ای کوچکتر بریزید و سپس با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا تخم مرغ ها آبپز شوند.

لازم به ذکر است که برای تهیه سالاد الویه برای دو نفر (سالاد الویه دونفره)، استفاده از یک عدد تخم مرغ کافیست.

در ادامه آموزش سالاد الویه، سینه مرغ را تمیز کنید و پوست اضافی آن ها را بگیرید و سپس همراه با ۲ لیوان آب، پیاز، نمک و مقداری زردچوبه در قابلمه دیگری بریزید و سپس روی حرارت قرار دهید تا گوشت مرغ بپزد.

زمانی که سیب زمینی و تخم مرغ آب پز شدند، صبر کنید تا خنک شوند و سپس پوست آن ها را بگیرید و در یک ظرف قرار دهید. حال با استفاده از یک رنده، سیب زمینی و تخم مرغ های آب پز شده را رنده کنید.

زمانی که گوشت مرغ پخته شد، آن ها را به صورت ریش ریش آماده کنید و سپس به ظرف حاوی سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کنید. در ادامه آموزش طرز تهیه سالاد الویه مرغ خانگی، خیارشورها را در ظرفی دیگر رنده کنید و سپس با فشار دست آب اضافی آن را بگیرید و به ظرف اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس
طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

روش تهیه سالاد الویه مجلسی با کالباس چگونه است؟ برای طرز تهیه سالاد الویه با کالباس برای ۴ نفر می توانید در این مرحله مقداری کالباس را به صورت نگینی خرد کرده و سپس روی مواد سالاد بریزید. لازم به ذکر است که جهت طرز تهیه سالاد الویه با کالباس برای ۱۰ نفر، طرز تهیه سالاد الویه با کالباس برای ۲۰ نفر یا طرز تهیه سالاد الویه با کالباس برای ۳۰ نفر می بایست از مقدار بیشتری کالباس استفاده کنید.

علاوه بر سالاد الویه خوشمزه با کالباس، برای تهیه سالاد الویه با سوسیس علاوه بر کالباس نیز می توانید مقداری سوسیس به دلخواه بردارید و به صورت خام بر روی سالاد الویه خرد کنید.

پیشنهاد ویژه: سالاد ماکارونی یکی دیگر از انواع سالادهای پرطرفدار است که می توانید علاوه بر مرغ، آن را همراه با سوسیس یا کالباس سرو کنید. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس به صورت مرحله به مرحله، بر روی لینک کلیک کنید.

در این مرحله از طرز تهیه سالاد الویه نواب ابراهیمی، نخود فرنگی ها را نیز آماده کنید. در صورتی که از نخود فرنگی کنسروی استفاده می کنید، کافیست آن را در آبکش بریزید و سپس به مواد سالاد الویه خانگی ساده اضافه کنید اما اگر قصد دارید خودتان نخود فرنگی آماده کنید می توانید نخودفرنگی های خام را با مقداری آب و نمک بپزید و به مواد اضافه کنید.

در این مرحله باید به سراغ تهیه سس سالاد الویه بروید. برای تهیه سس سالاد الویه ساده و خوشمزه، سس مایونز را همراه با کمی آبلیمو، فلفل سیاه و کمی نمک در یک ظرف کوچک بریزید و سپس با هم مخلوط کنید تا مواد با هم یکدست شوند. سپس سس را به سالاد الویه خوشمزه نی نی سایت اضافه کرده و مواد را به آرامی زیر و رو کنید تا مواد به سس آغشته شود.

فراموش نکنید که برای تهیه سالاد الویه رژیمی، بهتر است از مقدار کمتری سس مایونز استفاده کنید. پس از آماده شدن سالاد الویه با مرغ ساده، آن را در ظرف مورد نظر خود بریزید و سپس روی آن را با استفاده از یک سلفون بپوشانید و به مدت ۱ الی ۲ ساعت سالاد الویه در فریزر یا در یخچال قرار دهید تا مواد کاملا جا بیفتد و خوشمزه تر شود.

پس از گذشت این مدت زمان، سالاد الویه را از یخچال خارج کنید و سپس سالاد الویه تزیین شده را همراه با گوجه، خیارشور، سبزی، نوشابه و… سرو کنید. نوش جان!

آموزش آشپزی را در بهترین آموزشگاه آشپزی تهران تجربه کنید. ما در آموزشگاه آشپزی آریا تهران کلاس های آشپزی را از مبتدی تا پیشرفته به صورت حضوری و آنلاین همراه با مدرک بین المللی برای شما در نظر گرفته ایم.
سالاد الویه قالبی
سالاد الویه قالبی

سالاد الویه قالبی

در صورتی که قصد دارید سالاد الویه قالبی مجلسی درست کنید و آن را در مهمانی خاصی سرو کنید، می توانید پس از آماده شدن سالاد الویه جواد جوادی (جواد جوادی سالاد الویه)، ابتدا قالب مورد نظر خود را با کمی آب، نمناک کنید و سپس یک کیسه فریزر درون آن قرار دهید.

سپس سالاد الویه آماده شده را در قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا هیچ فضای خالی باقی نماند. در آخر سالاد را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا شکل خود را حفظ کرده و به صورت قالب درآید.

حال شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چگونه سالاد الویه را از قالب جدا کنیم؟ در صورتی که کف قالب را کمی با آب مرطوب کرده باشید و کف آن را با کیسه فریزر بپوشانید این کار بسیار ساده خواهد بود.

کافیست ظرف مورد نظر خود را بردارید و قالب را در آن برگردانید و سالاد الویه را از کیسه فریزر جدا کنید.

سالاد الویه ساده بدون مرغ

همانطور که می دانید یکی از مواد اصلی سالاد الویه، مرغ می باشد که طعم بسیار خوبی به سالاد می دهد. اگر به هر دلیلی نمی خواهید از مرغ در تهیه این سالاد خوشمزه استفاده کنید، می توانید از سوسیس یا کالباس استفاده کنید.

برای این کار می بایست مرغ را از لیست مواد اولیه حذف کرده و به حای آن از کالباس یا سوسیس نگینی خرد شده در تهیه این سالاد خوشمزه اسنتفاده کنید. به این ترتیب شما سالاد الویه کالباس یا سالاد الویه سوسیس خواهید داشت.

سالاد الویه فینگر فود
سالاد الویه فینگر فود

سالاد الویه فینگر فود

برای تهیه سالاد الویه فینگر فود، ابتدا یک قابلمه بردارید و در آن سیب زمینی های شسته شده و مقداری آب بریزید و سپس روی حرارت قرار دهید. در قدم بعد زمانی که هنوز آب گرم نشده است، تخم مرغ ها را در یک کیسه فریزری بگذارید و سپس درب پلاستیک را گره بزنید و داخل قابلمه سیب زمینی ها قرار دهید تا هر دو پخته شوند. ۲۰ دقیقه بعد تخم مرغ ها را از قابلمه خارج کنید.

حال در این مرحله از تهیه سالاد الویه فینگر فودی، مرغ را با کمی پیاز تفت دهید و سپس به آن ادویه بزنید و با مقداری آب در یک قالمه بریزید. زمانی که مرغ پخته شد، آن را از قابلمه خارج کرده و مرغ ها را ریش ریش کنید. در قدم بعد سیب زمینی ها را رنده کنید و خیار شورها را به صورت نگینی ریز خرد کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین و حرفه ای ترین کلاس فینگر فود در تهران با ازائه مدرک بین المللی هستید، پیشنهاد می کنیم آموزش فینگر فود آریا تهران را از دست ندهید.

در ادامه برای طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج، هویج خام را بشویید و سپس با رنده ریز رنده کنید یا همانند خیارشور به صورت نگینی ریز خرد کنید. در ادامه برای تهیه سس سالاد الویه اصل، سس مایونز را همراه با نمک، آب لیموترش تازه و فلفل سیاه مخلوط کرده و به سالاد اضافه کنید تا همه مواد با هم یکدست شوند.

همانطور که گفته شد، بهتر است برای خوشمزه شدن سالاد الویه، آن را قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا مواد خوب جا بیفتد و خوشمزه شود. در مرحله بعد برای تهیه سالاد الویه در نان تست (سالاد الویه داخل نان تست)، سپس نان تست را بردارید و یک لایه سالاد روی نان تست قرار دهید. حال نان دیگر را روی سالاد الویه قرار دهید و کمی با دست فشار دهید.

برای تزیین سالاد الویه تک نفره یا سالاد الویه تولد، ایده خوبی است که نان ها را به صورت مثلثی برش بزنید و سپس با هویج ورقه ای و جعفری خرد شده و گوجه گیلاسی تزیینات خود را تمام کنید. جعفری در سالاد الویه می تواند به عنوان یکی از بهترین مخلفات برای تزیین در نظر گرفته شود.

پیشنهاد ویژه: با مراجعه به صفحه تزیین سالاد می توانید با روش های تزیین انواع سالادهای ایرانی و خارجی آشنا شوید.

علاوه بر این می توانید با استفاده از قالب، سالاد الویه توپی درست کنید و با مخلفاتی مانند جعفری، ذرت، کالباس، گوجه گیلاسی و… روی آن را تزیین کنید.

سالاد الویه وگان

سالاد الویه وگان درواقع یک نوع سالاد الویه سبزیجات بدون تخم مرغ می باشد که در ادامه می توانید آموزش مرحله به مرحله سالاد الویه وگان را مشاهده کنید. برای تهیه سالاد الویه وگان شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • سیب زمینی: ۲ عدد
  • هویج: یک عدد
  • کالباس گیاهی: به دلخواه
  • ذرت: نصف پیمانه
  • نخود فرنگی: نصف پیمانه
  • خیارشور: ۶ عدد
  • سس مایونز وگان: به میزان دلخواه
  • نمک، فلفل: به میزان لازم

برای تهیه سالاد الویه ایرانی وگان، ابتدا سیب زمینی ها را بپزید و سپس آن ها را رنده کنید. در قدم بعد کالباس و خیارشور را به صورت ریز خرد کرده و هویج خام را نیز رنده کنید.

در ادامه کالباس، خیارشور، ذرت، نخودفرنگی و هویج را نیز به سیب زمینی اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. سپس نمک، فلفل سیاه و سس مایونز را اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

برای خوشمزه تر شدن سالاد الویه، آن را به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. حال سالاد الویه گیاهی شما آماده است و می توانید با سالاد الویه انواع مخلفاتی مانند نان باگت، گوجه و خیارشور، کلم، کاهو یا جعفری سرو کنید.

سالاد الویه رولی
سالاد الویه رولی

سالاد الویه رولی

سالاد الویه رولی و سالاد الویه لقمه ای یکی از روش های سرو سالاد الویه جدید است و ایده ای جذاب برای مراسم هایی مانند جشن تولد محسوب می شود. علاوه بر این برای چالش خوردن سالاد الویه (چالش سالاد الویه)، پیشنهاد می کنیم این روش را امتحان کنید.

برای تهیه سالاد الویه پذیرایی رولی می بایست مواد سالاد الویه تهیه شده را از قبل در یخچال قرار دهید تا خنک شود. حال برای درست کردن سالاد الویه در نان باگت به صورت رولی، سر و ته نان باگت را با چاقو ببرید و نان را از وسط باز کنید.

حال خمیر درون آن را خالی کنید به طوری که نان آسیب نبیند. نان را باز کنید و با استفاده از وردنه روی آن بکشید تا صاف و نازک شود. در مرحله بعد روی نان را کمی سس بمالید.

سالاد الویه فارسی را روی نان پهن کنید به طوری که همه جای نان به طور یکسان پخش شود. فراموش نکنید که یک الی دو ساعت از انتهای نان را خالی بگذارید تا هنگام رول کردن سالاد الویه بیرون نزند اما اگر می خواهید سالاد الویه پرملات باشد، می توانید از مواد بیشتری استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه انواع سالادهای خوشمزه ایرانی و خارجی را یاد بگیرید، به صفحه آموزش سالاد جدید مراجعه کنید.

نان را از ضلع بزرگتر شروع به رول کردن کنید و دستتان را محکم بگیرید و تا انتها رول کنید. ساندویچ را با یک فویل آلومینیومی محکم بپوشانید.

همه نان باگت ها را به همین ترتیب می توانید رول کنید و به همین صورت بسته بندی کنید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا حالت خود را به خوبی حفظ کند.

هنگام سرو سالاد الویه ایتالیایی فویل ها را خارج کنید و با چاقو اره ای به صورت رولی برش بزنید و در ظرف مورد نظر خود قرار دهید و با استفاده از سس مایونز، خیارشور، گوجه گیلاسی و زیتون تزیین کنید.

فیلم طرز تهیه سالاد الویه

اگر عباراتی همچون سالاد الویه نامی نو، سالاد الویه خانم گلاور اپارات، سالاد الویه کامران صبوری، سالاد الویه ساناز مینایی، سالاد الویه طب سنتی، سالاد الویه ایران کوک، سالاد الویه اپارات، سالاد الویه پوپک فود، سالاد الویه پاپیون، سالاد الویه پروانه جوادی، سالاد الویه پارسی دی، سالاد الویه جوادجوادی اپارات (سالاد الویه جوادی) و… را سرچ کرده اید و به دنبال مشاهده فیلم طرز تهیه سالاد الویه هستید، باید بگوییم که در این قسمت به زودی فیلم طرز تهیه سالاد الویه مجلسی خوشمزه قرار خواهد گرفت.

سالاد الویه تن ماهی

طرز تهیه سالاد الویه تن ماهی شباهت بسیاری به سالاد الویه خانگی با مرغ دارد. اگر به هر دلیلی تمایل ندارید در تهیه سالاد الویه جنوبی از مرغ استفاده کنید، می توانید تن ماهی را جایگزین آن کنید.

برای این کار کافیست تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه در یک قابلمه کوچک بجوشانید و پس از آن به مواد سالاد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

خواص سالاد الویه
خواص سالاد الویه

خواص سالاد الویه

سالاد الویه ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و علاوه بر این یک سالاد خوشمزه و مفید محسوب می شود که دارای مواد غذایی متنوعی است. در زیر به برخی از خواص سالاد الویه اشاره می‌ کنیم:

یکی از مهم ترین خواص سالاد الویه در بدنسازی پروتئین است. سینه مرغ یک منبع عالی پروتئین است که به تقویت عضلات و سلامت عمومی بدن کمک می‌ کند. همچنین، مرغ حاوی مقدار زیادی ویتامین B6، ویتامین B3 (نیاسین) و ویتامین B12 نیز می‌ باشد که به سلامت نورون‌ ها و عملکرد سیستم عصبی کمک می‌ کنند.

سیب‌ زمینی یک منبع عالی ویتامین C و ویتامین B6 است که می‌ تواند به سالاد الویه اضافه شود تا غنی‌ تر شود. اضافه کردن سیب‌ زمینی به سالاد الویه نه تنها باعث خوشمزه تر شدن سالاد الویه می‌ شود بلکه از خواص ویتامینی بسیار بالایی برخوردار است.

علاوه بر این اضافه کردن نخود فرنگی به سالاد الویه می‌ تواند به تنوع ویتامینی و مواد معدنی آن افزوده شود. نخود فرنگی منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین K، و ویتامین B6 هستند. همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر، پروتئین، مس، آهن، منگنز، و فسفر می‌ باشد.

اضافه کردن تخم مرغ به سالاد الویه می‌ تواند به آن ویتامین D، ویتامین B12 و پروتئین افزوده کند. تخم مرغ یک منبع بسیار خوبی از پروتئین و ویتامین B12 است که به سلامتی عمومی بدن، به خصوص به سلامتی سیستم عصبی و تولید سلول‌ های خونی کمک می‌ کند. ویتامین D نیز برای سلامت استخوان‌ ها و جذب کلسیم بدن بسیار مهم است.

از دیگر خواص سالاد الویه می توان به ویتامین A و فیبر اشاره کرد. هویج منبع عالی ویتامین A به صورت بتاکاروتن است که برای سلامت چشم‌ ها، پوست و سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. همچنین، هویج دارای فیبر است که به تنظیم گلوکز خون، بهبود هضم و کاهش خطر برخی از بیماری‌ ها مانند بیماری‌ های قلبی عروقی کمک می‌ کند.

در قسمت زیر می توانید جدول ارزش غذایی سالاد الویه را مشاهده نمایید.

انرژی۱۶۲ کیلوکالری
کربوهیدرات۱۴٫۱۷ گرم
پروتئین۵٫۴۶ گرم
چربی۹٫۵۷ گرم
آب۸۲٫۵۵ گرم
فیبر۱٫۵۳ گرم
قند۲٫۵۰ گرم
کلسترول۵۱٫۹۸ میلی گرم

سالاد الویه چند روز در یخچال میماند

سالاد الویه تا چند روز تو یخچال میمونه؟ در پاسخ به این سوال که سالاد الویه چند روز تو یخچال میمونه، باید بگوییم که سالاد الویه پیش غذایی سالم است که بدون مواد نگهدارنده، به مدت محدودی در یخچال می‌ تواند نگهداری شود. به طور کلی، سالاد‌های تازه باید در یخچال به مدت ۱ تا ۳ روز نگهداری شوند تا سلامت و کیفیت آن‌ ها حفظ شود.

در صورتی که سالاد الویه با مواد تازه تهیه شده باشد و بدون اضافه کردن موادی که سریعا فاسد می‌ شوند، می‌ توانید آن را تا ۳ روز در یخچال نگه دارید. بهتر است سالاد را در یک جعبه یا ظرف مناسب و در دمای یخچال (حدود ۴-۵ درجه سانتی‌ گراد) نگه دارید.

همچنین از پوشش پلاستیکی یا درب مناسبی برای جلوگیری از تماس مستقیم با هوا استفاده کنید. اگر سالاد الویه خیلی زود تغییر رنگ، بوی نامطبوع یا علائم فاسد شدن نشان دهد، باید آن را دور بریزید و مصرف نکنید. همچنین، توجه داشته باشید که اضافه کردن مواد طبیعی نگهدارنده مانند لیمو ترش می‌ تواند کمک کند تا سالاد برای مدت بیشتری تازه بماند.

سالاد الویه از کدام کشور است

سالاد الویه جز کدام گروه غذایی است؟ همانطور که در طرز تهیه سالاد الویه در کتاب حرفه و فن (سالاد الویه کتاب حرفه و فن) نوشته شده است، سالاد الیویه یا اُلویه نوعی سالاد روسی است که از پختن گوشت مرغ یا کالباس یا ژامبون به همراه سیب‌ زمینی آب‌ پز و سس مایونز و خیارشور و دیگر مواد غذایی تهیه می‌ شود. سالاد الویه تاریخچه ای غنی دارد که به طور کلی اصالت آن به کشور روسیه برمی گردد.

سالاد الویه چقدر کالری دارد

یک قاشق سالاد الویه چند کالری دارد؟ یکی از سوالات مهمی که ممکن است در ذهنتان ایجاد شود این است که سالاد الویه چقدر کالری دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر ۱۰۰ گرم سالاد الویه کالری حدود ۱۶۲ کیلو دارد. این میزان کالری بدون در نظر گرفتن نان محاسبه شده است و در اصل و برای محاسبه کردن کل کالری موجود در سالاد اولویه می بایست مقدار کالری نان نیز محاسبه شود.

سالاد الویه چاق کننده است

سالاد الویه چاق میکنه؟ یکی از سوالاتی که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که آیا سالاد الویه چاق کننده است یا خیر؟ درواقع نمی توان این موضوع را صد در صد تایید کرد که سالاد الویه چاق کننده است چرا که چاق کننده بودن یا نبودن یک غذا به میزان کالری مصرفی روزانه فرد نیز بستگی دارد.

در صورتی که میزان کالری مصرفی فرد از میزان کالری دریافتی او بیشتر یا برابر باشد، دچار اضافه وزن نخواهد شد. به همین خاطر می توان گفت که اگر فردی غذایی مصرف کند که میزان کالری آن از کالری مصرفی روزانه اش بیشتر باشد، دچار اضافه وزن خواهد شد.

از طرفی دیگر میزان کالری سالاد الویه با توجه به نوع گوشت مورد استفاده در آن متفاوت می باشد. به طور معمول سالاد الویه در سه نوع مختلف از جمله سالاد الویه با انواع مختلف کالباس، سالاد الویه با گوشت مرغ، سالاد الویه با ترکیب گوشت مرغ و انواع کالباس تهیه می شود.

چه سسی برای سالاد الویه خوب است

همانطور که می دانید سالاد الویه با مرغ با سس های متنوعی تهیه می شود و پایه اصلی آن سس مایونز است. اگر چه بسیاری از افراد سالاد الویه را به صورت ساده با سس مایونز درست می کنند اما فراوری سس مایونز ساده به شما کمک می کند تا خوشمزه ترین سالاد الویه را در منزل به راحتی تهیه کنید.

جایگزین سس مایونز در سالاد الویه

اگر به هر دلیلی تمایل ندارید از سس مایونز آماده در سالاد الویه استفاده کنید، می توانید خودتان در منزل سس مایونز سالم و خوشمزه درست کنید و بعنوان جایگزین سس مایونز در سالاد الویه (جایگزین سس در سالاد الویه) استفاده کنید.

برای این کار شما به مقداری شیر یا ماست کم‌ چرب، روغن زیتون خالص، سرکه‌ انگور یا سرکه‌ سیب، خردل یا سس خردل و همچنین نمک و زردچوبه نیاز خواهید داشت.

در قدم اول باید همه مواد را به ترتیب با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا یک مایه یکدست بدست آورید. در قدم دوم، می بایست مقداری سس خردل را با کمی سرکه، مقداری عسل و آب خنک مخلوط کرده و خوب هم بزنید و به مواد اضافه کنید.

به این شکل به راحتی یک سس مایونز خانگی سالم بدون تخم‌ مرغ می توانید تهیه کنید و در تهیه انواع سالادها مانند سالاد الویه از آن استفاده کنید و نگرانی بابت کالری آن نداشته باشید.

جایگزین خیارشور در سالاد الویه

خیارشور یکی از مهم ترین مواد در تهیه سالاد الویه حرفه ای است اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید از خیارشور استفاده کنید می توانید به جای آن از ذرت و هویج پخته شده استفاده نمایید.

چاشنی سالاد الویه

چکار کنیم سالاد الویه خوشمزه بشه؟ یکی از رازهای خوشمزه تر شدن سالاد الویه که به عنوان مهم ترین چاشنی سالاد الویه می توان در نظر گرفت، استفاده از آب لیموترش می باشد. البته باید دقت داشته باشید که نباید از میزان زیادی از آب لیموترش استفاده کنید.

خیارشور نیز به عنوان مواد تزئینی و چاشنی سالاد الویه همیشک می‌ باشد و مزه ترش و عطر خاص خود را به سالاد می‌ دهد.

خوردن سالاد الویه در بارداری

شاید این سوال نیز برای شما ایجاد شود که آیا سالاد الویه برای حاملگی (سالاد الویه حاملگی) ضرر دارد یا خیر؟ به طور کلی خوردن سس مایونز در دوران بارداری توصیه نمی شود و این امر توسط متخصصان تغذیه منع شده است چرا که در ترکیبات سس مایونز زرده تخم مرغ و روغن مایع وجود دارد که این ترکیبات برای جنین خطرناک است و به همین دلیل خوردن سالاد الویه در بارداری نی نی سایت (سالاد الویه برای زن حامله) و همچنین خوردن سالاد الویه در شیردهی نی نی سایت توصیه نمی شود.

علاوه بر خانم های باردار و شیرده، افرادی که دارای حساسیت به سالاد الویه می باشند نیز بهتر است در خوردن سالاد الویه پرهیز داشته باشند.

خرید سالاد الویه

اگر قصد خرید سالاد الویه دارید و عباراتی نظیر سالاد الویه خرید، سالاد الویه دیجی کالا، سالاد الویه قیمت، سالاد الویه کیلویی، سالاد الویه فروشی، سالاد الویه ویشتا، سالاد الویه شامانا، سالاد الویه شوخ ستارخان، سالاد الویه کاله، سالاد الویه اسنپ فود، سالاد الویه پرسی، سالاد الویه پرواز، سالاد الویه چیکا، سالاد الویه حاضری و… را سرچ کرده اید و به دنبال قیمت سالاد الویه حاضری در سایت های مختلف می گردید، باید بگوییم که قیمت این سالاد خوشمزه با توجه به محتویات و برند آن متغیر است و از ۵۰٫۰۰۰ تومان شروع می شود.

در ادامه می توانید با جدیدترین تزیین سالاد الویه برای مهمانی آشنا شوید.

سالاد الویه پرچم ایران

یکی از روش های تزیین سالاد الویه پرچم ایران است که می تواند در بسیاری از مراسم ها و مهمانی ها سرو شود.

سالاد الویه توپی مجلسی

از دیگر روش های تزیین سالاد الویه مجلسی، به صورت توپی می باشد که بسیار ساده و جذاب است.

سالاد الویه جوجه تیغی
سالاد الویه جوجه تیغی

سالاد الویه جوجه تیغی

جوجه تیغی با سالاد الویه یکی دیگر از روش های تزیین سالاد الویه حیوانات می باشد که در تصویر بالا می توانید مشاهده نمایید.

سالاد الویه جشن تولد
سالاد الویه جشن تولد

سالاد الویه جشن تولد

یکی از مهم ترین دغدغه افراد در هنگام جشن تولد تزیین سالاد الویه برای تولد می باشد که با مشاهده تصاویر بالا می توانید چند مدل تزیین سالاد الویه برای جشن تولد را مشاهده کنید.

سالاد الویه جشن تولد
سالاد الویه جشن تولد

سالاد الویه دندونی

یکی دیگر از روش های تزیین سالاد الویه بچه گانه به صورت دندونی می باشد که بهترین روش برای تشویق کودکان کم اشتها محسوب می شود.

سالاد الویه انگلیسی

سالاد الویه انگلیسی به معنای Olivier salad می باشد که در ابتدای مقاله طرز تهیه سالاد الویه مرحله به مرحله را توضیح داده ایم.

سالاد الویه به عربی

سالاد الویه به عربی به معنای سلطه أولیفییه می باشد.

جمع بندی

سالاد الویه یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین انواع سالاد می باشد که اصالتی روسی دارد و در بین فرهنگ ایرانیان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که سالاد الویه طرز تهیه بسیار ساده ای دارد و به این سوال که سالاد الویه چطور درست میشه (سالاد الویه چجوری درست میشه) پاسخ کاملی دادیم.

علاوه بر این درباره خواص و مضرات سالاد الویه نیز صحبت کردیم و همچنین راهنمای کاملی درباره مواد لازم سالاد الویه برای ۲۰ نفر، سالاد الویه برای ۲۵ نفر، سالاد الویه برای صد نفر، سالاد الویه مجلسی برای ۱۰ نفر، سالاد الویه برای ۱۰۰ نفر، سالاد الویه برای ۳۰۰ نفر ارائه دادیم. اگر همچنان سوال یا ابهامی در این باره دارید، می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول
سالاد الویه چیست؟

سالاد الویه یکی از سالادهای محبوب و خوشمزه روسی می باشد که در بین ایرانیان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و به راحتی تهیه می شود. برای آشنایی با طرز تهیه سالاد الویه حرفه ای این مقاله را مطالعه کنید.

سالاد الویه چگونه درست میشود؟

برای تهیه سالاد الویه ابتدا باید سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت مرغ را بپزید و سپس به روشی که در مقاله توضیح داده ایم آماده کنید و در ادامه سس سالاد الویه را به مواد اضافه کنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

چگونه سالاد الویه را تزیین کنیم؟

برای تزیین سالاد الویه می توانید از مخلفاتی مانند خیارشور، گوجه کیلاسی، جعفری، سس مایونز، ذرت و… استفاده کنید. علاوه بر این در این مقاله برای شما نمونه هایی از جدیدترین تزیین سالاد الویه برای مهمانی را قرار داده ایم تا بتوانید سالاد الویه را به روش های دلخواه تزیین کنید.