طرز تهیه سالاد یونانی

سالاد یونانی یکی دیگر از معروف ترین و محبوب ترین انواع سالاد است که از مواد اصلی مانند خیار، گوجه‌ فرنگی، فلفل دلمه‌ ای، زیتون، پنیر فتا، پیاز قرمز و ادویه‌ های خاص تهیه می‌ شود. جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله طرز تهیه سالاد یونانی رستورانی، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. آنچه […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: آموزش سالاد
  • زمان مطالعه: 20 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سالاد یونانی یکی دیگر از معروف ترین و محبوب ترین انواع سالاد است که از مواد اصلی مانند خیار، گوجه‌ فرنگی، فلفل دلمه‌ ای، زیتون، پنیر فتا، پیاز قرمز و ادویه‌ های خاص تهیه می‌ شود. جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله طرز تهیه سالاد یونانی رستورانی، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سالاد یونانی
طرز تهیه سالاد یونانی

طرز تهیه سالاد یونانی

همانطور که گفتیم سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار است که اصالتی یونانی دارد و در بین فرهنگ ایرانیان به یکی از انواع سالادهای خوشمزه و لذیذ تبدیل شده است. برای تهیه سالاد یونانی اصل ابتدا باید مواد زیر را تهیه کنید.

  • کاهو کوچک: ۱ عدد
  • پیاز قرمز: ۱ عدد
  • زیتون سیاه بدون هسته: ۱ پیمانه
  • فلفل دلمه ای زرد: ۱ عدد
  • گوجه گیلاسی: ۱۲ عدد
  • خیار: ۱ عدد
  • پنیر فتا: ۱ فنجان
  • روغن زیتون: ۶ قاشق غذاخوری
  • پونه خشک: ۱ قاشق چایخوری
  • لیمو ترش تازه: ۱ عدد
  • سرکه بالزامیک: ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

در ادامه با آموزش طرز تهیه سالاد یونانی با سس همراه شما عزیزان هستیم.

برای تهیه سالاد یونانی با کاهو، ابتدا باید برگ های کاهو را از هم جدا کنید و سپس آن ها را بشویید و در یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و پس از آن کاهوها را خرد کنید. در ادامه زیتون های سیاه را به صورت حلقه ای برش بزنید.

در مرحله بعد تهیه سالاد یونانی پیاز را پوست بگیرید و آن ها را به صورت خلالی یا حلقه ای خرد کنید. پس از خرد کردن پیازها به سراغ گوچه های گیلاسی بروید و آن ها را تمیز بشویید و در قدم بعد آن ها را از وسط برش بزنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید انواع سالادو اردور را به صورت حرفه ای زیر نظر سرآشپزان ماهر یاد بگیرید و از این طریق درآمد کسب کنید، پیشنهاد می کنیم در دوره سالاد اردور آریا تهران شرکت کنید.

در ادامه آموزش سالاد یونانی رستورانی، فلفل دلمه ای ها را بشویید. در قدم بعد دانه های فلفل دلمه ای را خارج کنید و به صورت نگینی خرد کنید. در قدم بعد برای تهیه سالاد یونانی با خیار (سالاد خیار یونانی)، خیارها را بشویید و پوست آن ها را بگیرید و به صورت حلقه ای یا نگینی خرد کنید.

در این مرحله از تهیه سالاد یونانی پنیر فتا را به صورت مکعبی خرد کنید. حال یک ظرف مناسب بردارید و کاهوهای شسته شده را درون آن بریزید. در قدم بعد در این مرحله گوجه گیلاسی، زیتون سیاه، فلفل دلمه ای، پیاز و خیار را به کاهو اضافه کنید.

لازم به ذکر است که برای تهیه سالاد یونانی با کالباس، می توانید مقداری کالباس را به صورت نگینی یا مکعبی خرد کنید و ترکیبات سالاد اضافه نمایید.

پیشنهاد ویژه: در صورتی که علاقه مند هستید تا بدانید سالاد الویه با کالباس چگونه تهیه می شود، پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه سالاد الویه با کالباس را مطالعه کنید.

مخلوط سالاد را زیر و رو کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید تا با هم یکدست شود. همانطور که در عکس سالاد یونانی مشاهده می کنید، برای تزیین سالاد یونانی مجلسی، می توانید تکه های پنیر فتا را روی سالاد بچینید و سرو کنید.

طرز تهیه سس سالاد یونانی اصل
طرز تهیه سس سالاد یونانی اصل

طرز تهیه سس سالاد یونانی اصل

سس سالاد یونانی چیست؟ در این قسمت از طرز تهیه سالاد یونانی سس را آماده کنید. برای این کار ابتدا یک کاسه بردارید و سپس سرکه بالزامیک را همراه با روغن زیتون در کاسه بریزید و آب لیمو ترش تازه را همراه با نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

در آخرین مرحله از رسپی سالاد یونانی، سس سالاد را خوب با هم ترکیب کنید تا کل سالاد به سس آغشته شود. در قدم آخر پونه خشک را روی سالاد یونانی با سس پخش کرده و روی آن را با یک سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید. نوش جان!

لازم به دکر است که برای طرز تهیه سالاد یونانی با شوید (سس سالاد یونانی با شوید)، می توانید به جای پونه خشک از شوید خشک شده استفاده کنید و از طریق سالاد را تزیین کنید.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده نحوه تزیین انواع سالادهای ایرانی و خارجی، به صفحه تزیین سالاد مراجعه کنید.

فیلم طرز تهیه سالاد یونانی ساده

اگر عباراتی نظیر سالاد یونانی خانم گلاور، سالاد یونانی مامی سایت، سالاد یونانی لاویا، سالاد یونانی شف طیبه یا فیلم دستور تهیه سالاد یونانی را سرچ کرده اید، حتما به دنبال مشاهده فیلم دستورالعمل سالاد یونانی هستید که به زود در این قسمت قرار خواهد گرفت و شما عزیزان به راحتی می توانید برای دانلود سالاد یونانی تصویری اقدام کنید.

در ادامه می توانید با مراحل تهیه سالاد یونانی با مرغ و سیب زمینی آشنا شوید.

طرز تهیه سالاد یونانی با مرغ
طرز تهیه سالاد یونانی با مرغ

طرز تهیه سالاد یونانی با مرغ

اگر به هر دلیلی تمایل دارید سالاد یونانی مدیترانه ای را همراه با مرغ تهیه کنید، کافیست برای طرز تهیه سالاد یونانی با مرغ (سالاد یونانی با مرغ)، ابتدا مقداری سینه مرغ را همراه با ۲ لیوان آب در قابلمه بریزید و مقداری نمک و زردچوبه نیز به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا مرغ بپزد.

پس از آن که مرغ پخته شد، آن را از قابلمه خارج کرده و به صورت نگینی یا ریش ریش آماده کنید. در ادامه یک تابه بردارید و مقداری روغن بریزید و سپس مرغ های ریش ریش شده را کمی تفت دهید و به سالاد اضافه کنید.

در صورت تمایل برای تهیه سالاد یونانی با قارچ، می توانید علاوه بر مرغ، مقداری قارچ را خرد کرده و در تابه ای مجزا، تفت دهید و به مواد سالاد اضافه کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید به بهترین منابع آموزش درباره طرز تهیه انواع سالادهای خوشمزه ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشید، به صفحه آموزش سالاد جدید مراجعه کنید.

طرز تهیه سالاد یونانی با سیب زمینی

یکی دیگر از انواع سالاد یونانی، با استفاده از سیب زمینی می باشد. برای تهیه سالاد یونانی با سیب زمینی، می توانید تعدادی سیب زمینی را بشویید و سپس همراه با مقداری آب و نمک روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها پخته شود.

پس از پخته شدن سیب زمینی ها، پوست آن ها را بگیرید و آن ها را به صورت نگینی خرد کنید. حال می توانید سیب زمینی ها را با مواد سالاد یونانی اصلی مخلوط کنید و با هم ترکیب کنید.

طرز تهیه سالاد یونانی رژیمی
طرز تهیه سالاد یونانی رژیمی

طرز تهیه سالاد یونانی رژیمی

طرز تهیه سالاد یونانی رژیمی بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. کافیست مقداری روغن زیتون، آب لیمو، سیر، سرکه، پونه کوهی و شوید را با همزن، هم بزنید تا به طور کامل با هم مخلوط شوند.

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه را به ترکیب اضافه کنید تا مزه دار شوند. پس از ترکیب کردن مواد اجازه دهید تا چند دقیقه در دمای اتاق استراحت کنند.

در مرحله بعد از دستور سالاد یونانی رژیمی، گوجه فرنگی، خیار، پیاز، فلفل دلمه ای، زیتون را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و به مواد اضافه کنید و در آخر روی سالاد پنیر بریزید و میل کنید. نوش جان!

سالاد یونانی با اسفناج

طرز تهیه سالاد سبزیجات یونانی چگونه است؟ ی.کی از روش های تهیه سالاد سبزیجات یونانی، تهیه سالاد یونانی با اسفناج می باشد که می تواند خاصیت این سالاد را چند برابر کند.

برای تهیه سالاد یونانی با اسفناج می توانید مقداری اسفناج یا هر نوع سبزی دیگری مانند جعفری به دلخواه انتخاب کرده و پس از شستشوی کامل آن را به صورت ریز خرد کنید و به مواد سالاد اضافه کنید.

سالاد یونانی با کدو سبز
سالاد یونانی با کدو سبز

سالاد یونانی با کدو سبز

همانطور که می دانید کدو حاوی مقدار زیادی مواد ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی است و افزودن آن به سالاد یونانی علاوه بر خوشمزه تر شدن سالاد، خاصیت آن را چند برابر می کند.

برای تهیه سالاد یونانی با کدو سبز می توانید به دو روش خام و آبپز این کار را انجام دهید. علاوه بر این می توانید کدو سبز خام را به صورت رنده شده یا خرد شده به صورت نگینی یا مکعبی به سالاد اضافه کنید. این امر کاملا سلیقه ای است و به شما بستگی دارد.

پیشنهاد ویژه: سالاد سزار یکی از انواع سالادهای پرطرفدار و مجلسی است که علاوه بر طعم فوق العاده ای دارد، بلکه دارای خواص بی شماری می باشد. اگر تا به حال طعم این سالاد خوشمزه را امتحان نکرده اید، پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه سالاد سزار رستورانی را مطالعه کنید.

سالاد یونانی با کلم
سالاد یونانی با کلم

سالاد یونانی با کلم

در صورتی که شما به سالاد یونانی کلم اضافه کنید در این صورت شما سالاد کلم یونانی خواهید داشت که بسیار خوشمزه است و خواص بسیاری برای سلامت بدن شما دارد.

برای تهیه سالاد یونانی با کلم ابتدا باید موارد زیر را تهیه کنید:

  • گل کلم: ۱ عدد کوچک
  • کلم بروکلی: ۱ بوته کوچک
  • هویج: ۴ عدد متوسط
  • ماست یونانی: ¾ لیوان
  • سس مایونز: یک سوم لیوان
  • سرکه سیب: ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

در ابتدای تهیه سالاد یونانی با کلم، یک قابلمه مناسب بردارید و آن را تا نیمه پر کنید سپس روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش آید. زمانی که آب به نقطه جوش رسید، ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید.

در قدم بعد کلم بروکلی را به صورت تکه های کوچک خرد کرده و به آب جوش اضافه کنید. حال صبر کنید تا کلم بروکلی به مدت ۵ دقیقه در آب جوش بماند و کمی نرم شود سپس آن را آبکشی کنید.

در این مرحله کلم برکلی را در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. در قدم بعد کلم بروکلی را در یک کاسه مناسب بریزید. در ادامه گل کلم ها را به تکه های کوچک تقسیم کنید و آن ها را به ظرف حاوی کلم بروکلی اضافه نمایید.

در قدم بعد، هویج را به صورت نگینی ریز خرد کنید و به کاسه سالاد خوردی اضافه کنید. برای تهیه سس سالاد با ماست یونانی، ماست را همراه با سس مایونز، عسل، سرکه سیب و مقداری نمک و فلفل سیاه در یک ظرف جداگانه بریزید و کاملا با هم مخلوط کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با طرز تهیه سس سالاد سزار مخصوص رستورانی آشنا شوید، حتما مقاله سس سزار را مطالعه کنید.

در صورت تمایل می توانید به جای سرکه سیب از آب لیموترش استفاده کنید. درنهایت سس را به سالاد خوشمزه یونانی اضافه کنید و با هم ترکیب کنید. حال روی کاسه را با یک سلفون بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا اصطلاحا سالاد جا بیفتد.

سالاد یونانی با تن ماهی

برای تهیه سالاد یونانی با تن ماهی، ابتدا تمام ترکیبات سالاد یونانی را طبق روشی که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، با هم مخلوط کنید.

تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه در یک قابلمه کوچک حاوی آب جوش بجوشانید و سپس به مواد سالاد یونانی اضافه کنید و با هم ترکیب کنید. نوش جان

سالاد زیتون یونانی

یکی دیگر از انواع سالاد یونانی، سالاد زیتون یونانی می باشد که در ادامه مراحل تهیه آن را می توانید مشاهده کنید.

مواد لازم جهت تهیه سالاد زیتون یونانی به صورت زیر می باشد:

  • زیتون سبز یا سیاه بدون هسته: ۱ لیوان دسته دار
  • پیازچه: ۲ شاخه
  • کرفس: ۱برگ متوسط
  • جعفری خرد و ساطوری شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • نعنا خرد و ساطوری شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل شیرین سبز یا قرمز: ۲ یا ۳ عدد
  • رب انار: ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۵ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه یا چیلی: ½ قاشق چای خوری
  • آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری
  • گردو خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک: به مقدار لازم

در قدم اول نعنا، جعفری، کرفس و پیازچه را بشویید و آبکشی کنید. سپس زمانی که سبزی ها خشک شدند، آن ها را به صورت ریز خرد کنید و در یک ظرف بزرگ بریزید.

در قدم بعد گردوها را خرد کنید و به مواد اضافه کنید. سپس روغن زیتون، رب انار و آبلیمو را نیز اضافه کنید. در مرحله بعد فلفل‌ ها را کبابی کرده و اجازه دهید تا کمی طعم دودی به خود بگیرند و نرم شوند.

در قدم بعد فلفل‌ ها را خرد کرده و در ظرف بریزید. سپس زیتون ها را به صورت حلقه ای خرد کرده و به مواد اضافه کنید. در ادامه نمک و فلفل را اضافه کرده و به طور کامل با هم مخلوط کنید.

در آخر سالاد زیتون یونانی را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مواد جا بیفتد.

پیشنهاد ویژه: سالاد اندونزی یکی دیگر از انواع سالادهای خوشمزه و مجلسی است که می توانید در انواع مراسم و مهمانی ها سرو کنید. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه سالاد اندونزی به صورت مرحله به مرحله، به صفحه سالاد اندونزی مراجعه کنید.

سالاد یونانی تبوله
سالاد یونانی تبوله

سالاد یونانی تبوله

سالاد یونانی تبوله یکی از خوشمزه ترین سالاد یونانی است که در تمام روزهای سال مصرف می شود و در کشورهایی مانند ترکیه، لبنان و سوریه بسیار محبوب است.

  • نعنا تازه و ریز خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط قرمز ریز خرد شده: ۱ عدد
  • گوجه فرنگی متوسط ریز خرد شده: ۶ عدد
  • بلغور گندم ریزکوب: نصف فنجان
  • نمک: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری
  • لیمو‌ترش تازه: ۶ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون فرابکر: ۶ قاشق غذاخوری
  • برگ کلم یا برگ درخت مو (اختیاری): چند عدد

برای درست کردن سالاد یونانی تبوله، ابتدا تمامی موارد فوق به جز نمک، فلفل‌سیاه، آب لیمو‌ترش و روغن‌ زیتون را در یک ظرف مناسب بریزید و با هم مخلوط کنید.

حال در صورت تمایل کف ظرفی که قصد دارید سالاد تبوله را در آن سرو کنید را با برگ های مو یا کلم بپوشانید. سپس مواد مخلوط شده را روی برگ ها بریزید و نمک، فلفل‌ سیاه، آب لیمو‌ ترش و روغن زیتون رانیز در یک ظرف دیگر با هم ترکیب کرده و به آن‌ ها اضافه کنید.

سالاد یونانی تبوله را می توانید بلافاصله پس از تهیه سرو کنید اما برای اینکه مواد به طور کامل به خورد هم بروند، پیشنهاد می شود سالاد را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

سالاد پاستا یونانی
سالاد پاستا یونانی

سالاد پاستا یونانی

سالاد پاستا یونانی یا همان سالاد ماکارونی یونانی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین انواع سالاد می باشد که به راحتی تهیه می شود. برای تهیه سالاد پاستا یونانی، شما به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • پاستا: ۲۵۰ گرم
  • خیار: ۳ عدد
  • گوجه گیلاسی: ۲۰۰ گرم
  • پیاز قرمز: ۱ عدد
  • جعفری: ۱ دسته
  • زیتون سیاه: ۱۰۰ گرم
  • پنیر فتا یا تبریز: ۱۰۰ گرم
  • روغن زیتون: ۱/۴ پیمانه
  • آب: ۱/۴ پیمانه
  • سرکه سفید: ۲ ق غذا خوری
  • آب لیموترش: ۲ ق غذا خوری
  • خردل: ۱ ق چای خوری
  • عسل: ۲ ق غذا خوری
  • سیر: ۲ حبه
  • اورگانو خشک: ۱ ق چای خوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

همانطور که در سالاد یونانی ویکی پدیا گفته شده است، برای تهیه سالاد پاستا یونانی، ابتدا سس را تهیه کنید. برای این کار یک ظرف بردارید و در آن مقداری روغن زیتون، آب، سرکه و آب لیموترش تازه در آن بریزید و هم بزنید.

در مرحله بعد عسل، خردل، ادویه و سیر له شده را همراه با اورگانو به ظرف اضافه کنید و به طور کامل با هم مخلوط کنید. حال سس شما آماده است.

در مرحله بعد خیار را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس گوجه های گیلاسی را تمیز بشویید و از وسط نصف کنید. حال هسته زیتون ها را بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید.

در این قسمت، جعفری های شسته شده را به صورت ساطوری ریز خرد کنید. پس از این کار، پیازها را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و در کنار بگذارید.

در مرحله سوم، برای تهیه پاستا، در یک قابلمه مقداری آب بریزید و صبر کنید تا آب به جوش آید و سپس کمی نمک و روغن به آب جوش اضافه کنید. در ادامه پاستاهای فرمی را در آب جوش بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه پاستا در آب جوش بماند تا نرم شود. سپس آن را آبکشی کرده و روی آن کمی آب سرد بریزید.

در قدم بعد پاستاهای پخته شده را به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شود. در این مرحله نوبت به اضافه کردن سبزیجان خرد شده و پنیر می باشد. در انتها مواد را کامل با هم مخلوط کنید و کمی روغن زیتون روی سالاد بریزید و سالاد را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید و سپس نوش جان کنید.

سالاد ترشی یونانی
سالاد ترشی یونانی

سالاد ترشی یونانی

سالاد ترشی یونانی یکی از انواع ترشی های خوشمزه و لذیذ است که با مواد متنوعی تهیه می شود. در ادامه می توانید با نحوه تهیه سالاد ترشی یونانی آشنا شوید.

مواد لازم سالاد ترشی یونانی عبارتند از:

  • زیتون شور: ۲ پیمانه
  • گل کلم: ۳ پیمانه
  • فلفل دلمه رنگی: ۱ پیمانه
  • قارچ دکمه ای: ۲ پیمانه
  • موسیر: ½ پیمانه
  • سیر: ۱۰ حبه
  • فلفل سبز تند: ½ پیمانه
  • هویج: ۱ پیمانه
  • ذرت کوچک: ۱ پیمانه
  • روغن زیتون: ۱ پیمانه
  • سرکه: ۱٫۵ پیمانه
  • نمک: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز: ۱ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری
  • سیاه دانه: ۱ قاشق غذاخوری

برای تهیه سالاد ترشی یونانی مجلسی، ابتدا باید زیتون های سبز و سیاه را صاف کنید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. در ادامه گل کلم و فلفل دلمه ای را به صورت ریز خرد کنید و سپس همراه با قارچ در یک قابلمه بریزید.

در قدم بعد ۲ پیمانه آب و نصف پیمانه سرکه را به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا سبزیجات کمی نرم شوند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و سبزیجات را از قابلمه بیرون آورید تا آب اضافی آن خارج شود.

در این مرحله موسیر، سیر، فلفل تند و هویج را به صورت نگینی خرد کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید. در ادامه ذرت اسلایس شده را اضافه کنید. سپس زیتون ها را همراه با گل کلم، قارچ دکمه ای و فلفل دلمه ای اضافه کنید.

حال روغن زیتون را همراه با سرکه، نمک، فلفل قرمز، زردچوبه و سیاه دانه اضافه کرده و مواد را کاملا با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند. در این قسمت یک ظرف شیشه ای آماده کنید و با دستمال رطوبت آن را به طور کامل خشک کنید.

حالا سالاد ترشی یونانی که آماده کرده اید را در ظرف شیشه ای بریزید و درب آن را به گونه ای محکم ببندید که هوا وارد ظرف نشود.

در نهایت ترشی را به مدت ۲ هفته در یخچال یا جای خنک قرار دهید تا آماده خوردن شود. یکی از نکاتی که باید در تهیه سالاد ترشی یونانی به آن توجه داشته باشید این است که سرکه حتما باید یک بند انگشت، بالاتر از مواد ترشی باشد، در غیر این صورت مقدری سرکه به ظرف ترشی اضافه کنید.

سالاد یونانی با کینوا
سالاد یونانی با کینوا

سالاد یونانی با کینوا

سالاد یونانی کینوا یکی دیگر از انواع سالاد یونانی می باشد که طرفداران خاص خودش را دارد. اگر می خواهید بدانید سالاد یونانی با کینوا چگونه تهیه می شود، در ادامه با ما همراه باشید.

  • کینوا: ۲ فنجان
  • آب مرغ: ۳ فنجان
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • نعناع: ۱ قاشق چایخوری
  • پوست لیمو رنده شده: ۱ قاشق چایخوری
  • سرکه: ۱ قاشق چایخوری
  • نمک دریا: یک دوم قاشق چایخوری
  • گوجه فرنگی نگینی: ۱ فنجان
  • زرشک پخته شده: ۱ فنجان
  • فلفل رنگی زرد خرد شده: یک دوم فنجان
  • خیار خرد شده: یک دوم فنجان
  • پنیر فتا: یک سوم فنجان
  • زیتون بی هسته: ۳ قاشق غذاخوری
  • موسیر خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

برای تهیه سالاد یونانی کینوا، ابتدا کینوا و آب مرغ را به مدت ۱۵ دقیقه روی شعله متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا آب به طور کامل جذب شود و کینوا نیز بپزد.

پس از آن، به مدت ۵ دقیقه دیگر اجازه دهید تا کینوا خنک شود. در انتها تمامی موادی که ذکر شده است را به کینوا اضافه کرده و با هم ترکیب کنید.

سالاد یونانی با هندوانه

سالاد یونانی هندوانه یکی دیگر از انواع سالاد یونانی است که می توانید به عنوان یک پیش غذای عالی برای روزهای گرم سال در نظر گرفته شود.

مواد لازم جهت تهیه سالاد یونانی با هندوانه عبارتند از:

  • هندوانه: ۳ فنجان
  • پیاز قرمز کوچک و خلالی: ۱ عدد
  • خیار متوسط و پوست کنده و خرد شده: ۱ عدد
  • پنیر فتا خرد شده: ۱/۳ پیمانه
  • زیتون سیاه بدون هسته: ۱/۳ پیمانه
  • جعفری خرد شده: ۱/۲ قاشق غذا خوری
  • نعناع خرد شده: ۱/۲ قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه: به میزان لازم
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذا خوری
  • سرکه قرمز: ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • گوجه فرنگی بزرگ و خرد شده: ۱ عدد

در ابتدای تهیه سالاد یونانی هندوانه، هندوانه را به اندازه حبه قند خرد کرده و جعفری و نعناع پاک شده را بشویید و سپس خرد کنید.

در قدم بعد خیار و پیاز را نیز پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. حال همه مواد خرد شده را در ظرف سالاد برزید و نمک و فلفل را اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

در مرحله بعد به سراغ آماده کردن سس سالاد بروید و مواد آن را در ظرفی بریزید و با هم ترکیب کنید و سپس سس را روی سالاد برزید و کاملا با هم مخلوط کنید.

در آخر زیتون و پنیر را به سالاد اضافه کنید. در پایان، سالاد را با برگ نعنا تزیین کنید و سرو کنید.

خواص سالاد یونانی

سالاد یونانی خواص بسیاری دارد چرا که از مواد غذایی مختلفی تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها دارای خواص مختلفی هستند. در ادامه، به برخی از خواص سالاد یونانی اشاره خواهیم کرد:

  • غنی از آنتی‌ اکسیدان‌: گوجه‌ فرنگی و زیتون که در سالاد یونانی وجود دارند، حاوی آنتی‌ اکسیدان‌ های قوی مانند لیکوپن و پلی‌ فنول‌ ها هستند. این آنتی‌ اکسیدان‌ ها به مقابله با آسیب‌ های اکسیداتیو در بدن کمک می‌ کنند و از بروز بیماری‌ های مزمن مانند سرطان و بیماری‌ های قلبی-عروقی جلوگیری کنند.
  • منبع ویتامین C: گوجه‌ فرنگی در سالاد یونانی منبع خوبی از ویتامین C هستند. ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی، سلامت پوست و جذب آهن از مواد غذایی کمک می‌ کند.
  • فیبر: سالاد یونانی حاوی فیبر غذایی زیادی است که به بهبود گوارش و کاهش خطر بروز مشکلات گوارشی مانند یبوست کمک می‌ کند.
  • منبع پروتئین: سالاد یونانی معمولا حاوی پنیر فتا یا پنیر رومی است که منبع خوبی از پروتئین و کلسیم هستند.
  • کاهش التهاب: برخی از مواد مانند زیتون و افتابگردان در سالاد یونانی دارای خواص ضد التهابی هستند که ممکن است به کاهش التهاب‌ های مزمن در بدن کمک کنند.

به یاد داشته باشید که مقدار و نوع مواد مصرفی در سالاد یونانی می‌تواند متغیر باشد و وابسته به روش تهیه و ترکیب اجزا باشد.

کالری سالاد یونانی

درباره کالری سالاد یونانی باید بگوییم که این غذا کربوهیدرات بسیار پایینی دارد و به همین خاطر می توانید بهترین گزینه بعنوان یک سالاد رژیمی در نظر گرفته شود. در قسمت زیر می توانید اطلاعات بیشتری درمورد ارزش غذایی این سالاد خوشمزه بدست آورید.

  • کالری: ۳۳۴
  • چربی: ۲۰ گرم
  • پروتئین: ۲۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۱ گرم
  • فیبر: ۲ گرم
  • کلسترول: ۶۶ میلی‌ گرم
  • آهن :۱ میلی‌ گرم
  • کلسیم: ۱۴۱ میلی‌ گرم

جمع بندی

همانطور که تا به اینجای مقاله متوجه شدید، سالاد یونانی طرز تهیه بسیار ساده ای دارد و شما می توانید به راحتی در منزل سالاد یونانی تهیه کنید و لذت ببرید.

در این مقاله سعی کردیم طرز تهیه غذا سالاد یونانی فارسی را به صورت مرحله به مرحله به شما توضیح دهیم و علاوه بر این درباره سس مخصوص سالاد یونانی و همچنین سس سبز سالاد یونانی نیز راهنمایی های کاملی ارائه داده ایم تا بتوانید به راحتی این سالاد خوشمزه را در کوتاه ترین زمان تهیه کنید.

سوالات متداول
سالاد یونانی چیست؟

سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای یونانی معروف و محبوب است که اصالتی یونانی دارد و با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه سس سالاد یونانی اصل و همچنین کسب اطلاعات کامل درباره سالاد یونانی، این مقاله را مطالعه کنید.

دستور تهیه سس سالاد یونانی به چه صورت است؟

همانطور که در دستور تهیه سس سالاد یونانی با کاهو گفته شد، برای این کار ابتدا باید یک کاسه بردارید و سپس سرکه بالزامیک را همراه با روغن زیتون در کاسه بریزید و آب لیمو ترش تازه را همراه با نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

خواص سالاد یونانی چیست؟

سالاد یونانی علاوه بر طعم خوشمزه ای که دارد، دارای خواص بی شماری نیز می باشد که در این مقاله به طور کامل خواص آن را بررسی کرده ایم.