طرز تهیه سوسیس بندری

سوسیس بندری یکی از انواع غذاهای لذیذ و معروف از استان هرمزگان در جنوب ایران است. این غذا به دلیل طعم فوق العاده اش در بین افراد محبوبیت بسیاری دارد و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ساندویچی محسوب می شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه سوسیس بندری، در ادامه با سایت آموزشی آریا تهران همراه […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سوسیس بندری یکی از انواع غذاهای لذیذ و معروف از استان هرمزگان در جنوب ایران است. این غذا به دلیل طعم فوق العاده اش در بین افراد محبوبیت بسیاری دارد و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ساندویچی محسوب می شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه سوسیس بندری، در ادامه با سایت آموزشی آریا تهران همراه باشید.

طرز تهیه سوسیس بندری
طرز تهیه سوسیس بندری

طرز تهیه سوسیس بندری

همانطور که گفتیم سوسیس بندری یکی از انواع غذاهای لذیذ در لیست غذاهای ایرانی می باشد که معمولا در وعده های غذایی مانند شام سرو می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به شما خوشمزه ترین و ساده ترین روش طرز تهیه سوسیس بندری را ارئه دهیم تا بتوانید این غذای خوشمزه و لذیذ را به راحتی در منزل در کمتر از چند ساعت تهیه کنید.

سوسیس بندری چه جوری درست کنیم؟ قبل از پاسخ به سوال سوسیس بندری چگونه درست میشود، قصد داریم در ابتدای آموزش طرز تهیه سوسیس بندری ابادانی به معرفی مواد لازم خوراک سوسیس بندری خوشمزه بپردازیم:

مواد لازم طرز تهیه سوسیس بندری برای ۴ نفر

  • سوسیس: ۶ عدد
  • پیاز: ۲ عدد بزرگ
  • سیب زمینی ( اختیاری ): ۲ عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری
  • سس کچاپ: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز و فلفل سیاه: به اندازه کافی
  • روغن و نمک: به اندازه کافی

همانطور که گفته شد، این مقدار مواد برای ۴ نفر می باشد. برای تهیه سوسیس بندری دونفره (طرز تهیه سوسیس بندری برای ۲ نفر) می بایست این مقادیر را نصف کنید. لازم به ذکر است که در طرز تهیه سوسیس بندری برای ۵ نفر یا سوسیس بندری برای ۶ نفر، کافیست مواد لازم کمی از این مقدار گفته شده، بیشتر باشد.

در صورتی که می خواهید این غذا را برای تعداد بسیار بالاتری سرو کنید، مواد لازم سوسیس بندری برای ۵۰ نفر یا سوسیس بندری برای ۴۰ نفر باید چندین برابر این مقدار شود.

پیشنهاد ویژه: آموزش پخت انواع فست فود را در بهترین آموزشگاه کافی شاپ و فست فود تهران تجربه کنید. جهت شرکت در دوره عملی و حرفه ای آموزش پخت انواع فست فود، به صفحه آموزش فست فود مراجعه کنید.

چگونه سوسیس بندری درست کنیم؟ در اولین مرحله از دستور پخت سوسیس بندری خانگی بدون سیب زمینی، سوسیس‌ ها را به صورت های نازک خرد می‌ کنیم تا ظاهر زیباتری داشته باشند. اگر می‌ خواهید ظاهر غذا بهتر به چشم بیاید، می‌ توانید سوسیس‌ ها را به صورت مورب برش بزنید یا شکل‌ های دلخواه دیگری به آنها بدهید. در هنگام این کار، به این نکته توجه داشته باشید که سوسیس بندری بدون سیب زمینی تهیه می‌ شود.

در قست زیر می توانید عکس سوسیس بندری با سیب زمینی را مشاهده کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی
طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی

طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی

در ادامه پاسخ به سوال چطوری سوسیس بندری درست کنیم ، باید گفت که در صورت افزودن سوسیس بندری با سیب زمینی، طعم و ماهیت اصلی آن ممکن است کمی تغییر کند اما اگر به هر دلیلی تمایل دارید در سوسیس بندری خود از سیب زمینی استفاده کنید، ابتدا باید سیب‌ زمینی‌ ها را تمیز بشویید و آماده کنید.

نکته: به زودی در این قسمت فیلم طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی را برای شما قرار خواهیم داد تا بتوانید طرز تهیه این غذای خوشمزه را به صورت تصویری مشاهده کنید.

بعد از آن، برای تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی آب پز، سیب‌ زمینی‌ ها را همراه با کمی آب و نمک در داخل یک قابلمه کوچک ریخته و اجازه دهید تا سیب زمینی ها نیمپز شوند. اگر می خواهید خوراک سوسیس بندری با سیب زمینی سرخ شده درست کنید نیاز به این مرحله نیست. می توانید سیب زمینی ها را نگینی خرد کرده و سپس آن را در تابه ای جدا سرخ کنید و در آخر به سوسیس اضافه کنید.

در مرحله بعد طرز تهیه سوسیس بندری برای ۳ نفر، پوست سیب‌ زمینی‌ ها را گرفته و آنها را به شکل نگینی خرد می‌ کنیم. در ادامه، پیازها را به صورت خلالی درشت خرد کنید.

سوسیس بندری اصل جنوب با پیاز فراوان و درشت تهیه می شود اما اگر به هر دلیلی شما تمایل ندارید از پیاز درشت در غذا استفاده کنید، می توانید پیازها را به صورت نگینی خرد کنید. سپس پیاز را همراه با مقداری روغن در یک تابه تفت دهید.

در ادامه آموزش سوسیس بندری، بعد از شفاف و نرم شدن پیازها، سوسیس و سیب زمینی را به تابه اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا سوسیس و سیب زمینی با هم سرخ شوند. لازم به ذکر است که شما می توانید این دو را به طور مجزا با هم سرخ کنید و سپس ترکیب کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال دوره های آموزش سوسیس و کالباس با مدرک بین المللی هستید تا بتوانید از این طریق کسب درآمد داشته باشید همین حالا به صفحه آموزش سوسیس و کالباس حرفه ای مراجعه کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی
طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی

طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی

اگر به دنبال طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی هستید، می توانید در این قسمت برای تهیه سوسیس بندری با قارچ علاوه بر سیب زمینی مقدری قارچ را خرد کرده، تفت دهید و در این مرخله به سوسیس اضافه کنید.

در مرحله بعد کمی نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به مواد اضافه می کنیم. یکی از نکات مهم در طرز تهیه سوسیس بندری نواب ابراهیمی، استفاده از فلفل قرمز فراوان در تهیه این غذا می باشد. در قدم بعد یک تابه کوچک بردارید و مقداری روغن و رب گوجه فرنگی را در آن بریزید و کمی تفت دهید.

فراموش نکنید که رب گوجه فرنگی باید به قدری سرخ شود تا طعم و بوی خامی آن به طور کامل از بین برود. در هنگام تفت دادن رب گوجه فرنگی مراقب باشید آن را نسوزانید، چرا که روی طعم و عطر بندری سوسیس تاثیر منفی می گذارد.

پس از آن که رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد، آن را با سس کچاپ و نصف فنجان آب جوش مخلوط کرده و به تابه حاوی سوسیس اضافه کنید و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. حال دوباره مواد را به مدت چند دقیقه با هم تفت دهید تا رب گوجه فرنگی با تمام مواد ترکیب شود و طعم خوشمزه ای به خود بگیرد.

تفت دادن را تا زمانی انجام دهید تا آب موجود در تابه تبخیر شود و غذا روغن بیندازد. سوسیس بندری آماده خوردن است. در آخر سوسیس بندری را در ظرف مورد نظر و همراه با پیاز سفید، خیارشور و گوجه فرنگی خرد شده تزیین و سرو کنید و سوسیس بندری تزیین شده را با نان باگت و سس دلخواه میل کنید.

اگر می خواهید با طرز تهیه انواع غذاهایی که با نان تست تهیه می شوند آشنا شوید، مطالعه مقاله غذا با نون تست را به شما پیشنهاد می دهیم.

 فوت و فن سوسیس بندری
فوت و فن سوسیس بندری

فوت و فن سوسیس بندری

در قسمت قبل طرز تهیه سوسیس بندری تند و اصیل را به طور کامل به شما آموزش دادیم. در صورتی که تمایل دارید سوسیس بندری مجلسی درست کنید، می توانید از مواد متنوع دیگری مانند قارج، پنیر پیتزا، فلفل دلمه و… استفاده نمایید و این ساندویچ را به صورت مجلسی سرو کنید.

استفاده از مواد غذایی مانند قارچ، فلفل دلمه ای و پنیر پیتزا در غذاهای فست فودی مانند سوسی علاوه بر مجلسی تر شدن، به خوشمزه تر شدن سوسیس بندری ساندویچ شده کمک می کند. البته فراموش نکنید که استفاده از پیاز فراوان یکی از مهم ترین فوت و فن سوسیس بندری می باشد.

اگر همیشه سوسیس بندری بدون پیاز درست می کنید، این بار حتما از پیاز فراوان در این غذا استفاه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

یکی از نکات مهم در سوسیس بندری خوزستانی، استفاده از ادویه کاری می باشد. یکی از ادویه‌ هایی که اضافه کردن آن به سوسیس بندری باعث خوشمزه تر شدن آن می شود، ادویه کاری است. در صورت تمایل می توانید هنگام اضافه کردن نمک و فلفل به این غذا، مقداری ادویه کاری نیز به آن اضافه کنید.

برای تهیه سوسیس بندری با گوجه می‌ توانید به جای رب گوجه از پوره گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی خرد شده تازه استفاده کنید.

می‌ توانید به جای خریدن سوسیس بندری کیلویی آماده مانند سوسیس بندری گوشتیران، خودتان در منزل سوسیس درست کنید یا از سوسیس بندری گیاهی استفاده کنید. با این کار غذای سالم تری خواهید داشت.

می‌ توانید در آخر پخت سوسیس بندری جنوب، مقداری پنیر پیتزا به مواد اضافه کنید تا طعم دلچسب‌ تری به غذایتان ببخشد.

در دستور پخت بالا، طرز تهیه ی سوسیس بندری برای ۴ نفر ارائه شده است. در صورت کمتر یا بیشتر بودن افراد می بایست مواد اولیه را به نسبت کم و زیاد کنید.

برای تهیه سوسیس بندری با گوشت مرغ، می توانید به جای گوشت گوسفند از گوشت مرغ استفاده کنید.

اگر می خواهید سوسیس بندری با لوبیا سبز تهیه کنید، می توانید لوبیا را با کمی نمک و آبلیمو آب‌ پز کنید و پس از پخت، آن را آبکش کرده تا آب آن کاملا گرفته شود و در آخر به سوسیس اضافه کنید.

اگر به دنبال فوت و فن طرز تهیه سوسیس بندری دهه ۶۰ هستید، باید بگوییم که اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو و کمی زعفران دم کرده نیز عطر و طعم این غذا را لذت بخش تر خواهد کرد.

سوسیس بندری بدون سیب زمینی

همانطور که در گفته شد، سوسیس بندری جنوبی اصل، بدون سیب زمینی تهیه می شود و اضافه کردن سیب زمینی به آن باعث می شود که طعم اصلی این غذا از بین برود و به عنوان ساندویچ سوسیس سیب زمینی سرو شود.

در دستور بالا فقط کافیست سیب زمینی را از لیست مواد حذف کنید و ساندویچ خود را بدون سیب زمینی طبخ کنید. درست است که سیب زمینی باعث بیشتر شدن غذا می شود ولی طعم اصلی سوسیس بندری حرفه ای اصیل را از بین می برد.

ادویه سوسیس بندری چیست
ادویه سوسیس بندری چیست

ادویه سوسیس بندری چیست

ادویه سوسیس بندری تند چیست؟ برای طرز تهیه سوسیس بندری تند (طرز تهیه سوسیس بندری عربی) از چه ادویه ای باید استفاده کنیم؟

  • زنجبیل خشک: ۴ تکه متوسط
  • دارچین: ۶ چوب متوسط
  • میخک: ۸ عدد
  • زیره سیاه: ۴ قاشق غذاخوری
  • جوز هندی: ۴ عدد دانه
  • فلفل سیاه: ۶ قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز: ۱۴ عدد
  • زردچوبه: ۶ قاشق غذاخوری
  • هل سبز: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل پاپریکا: ۲ قاشق غذاخوری
  • تخم گشنیز: ۲ قاشق غذاخوری

همان طور که مشاهده می کنید ترکیبات استفاده شده در ادویه سوسیس بندری تند، بسیار متنوع است و برخی از آن ها برای داشتن طعم تند ادویه و برخی دیگر برای معطر کردن آن استفاده می شوند.

استفاده از ادویه مناسب یکی از نکات مهم در خوشمزه تر شدن خوراک سوسیس بندری فارسی می باشد. بسیاری از افراد فکر می کنند که سوسیس بندری رستورانی (سوسیس بندری مغازه ای) چیز دیگری است و باور ندارند که در منزل با رعایت نکاتی ساده، می توانند سوسیس بندری خوشمزه خانگی درست کنند. به همین خاطر به سراغ خرید سوسیس بندری آماده می روند.

برای تهیه سوسیس بندری خوشمزه نی نی سایت، فقط کافیست مراحلی که در ابتدای مقاله گفته شده است را به ترتیب طی کنید و از درست کردن این غذای خوشمزه در منزل به روش رستورانی لذت ببرید.

سوسیس بندری با قارچ و پنیر
سوسیس بندری با قارچ و پنیر

سوسیس بندری با قارچ و پنیر

ساندویچ سوسیس بندری با قارچ و پنیر چگونه درست می شود؟

طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و پنیر پیتزا بسیار ساده است. اگر می خواهید سوسیس بندری پنیری (سوسیس بندری با پنیر پیتزا ) را همراه با قارچ درست کنید، ابتدا باید قارچ را خرد کنید و به صورت جداگانه سرخ کنید.

سپس قارچ را با بقیه مواد مخلوط کنید. در آخر دستور پخت سوسیس بندری با پنیر پیتزا نی نی سایت، پنیر پیتزا را بر روی سوسیس ها بریزید و درب تابه را برای ۵ دقیقه بگذارید و سپس غذا را سرو و نوش جان کنید.

نکته ای که باید در رابطه با ماندگاری سوسیس بندری در یخچال بدانید این است که سوسیس‌ ها را نباید بیشتر از ۳۶ ساعت در یخچال نگهداری کنید و برای نگهداری بیشتر سوسیس ها بهتر است آن‌ ها را فریزر کنید.

هر چقدر درصد گوشت موجود در سوسیس بیشتر باشد مرغوبیت آن نیز بالاتر است و هنگام پخته شدن کاهش حجم نمی‌ دهند.

طرز تهیه سوسیس بندری برای ۳۰ نفر

همانطور می دانید سوسیس بندری یکی از انواع فست فود های خوشمزه و پرطرفدار است که در بسیاری از جشن تولدها و مهمانی ها سرو می شود.

در ابتدای مقاله برای تهیه سوسیس بندری مواد لازم برای ۴ نفر گفته شده است. اگر به دنبال مواد لازم سوسیس بندری برای ۳۰ نفر هستید، برای حدود ۳۰ تا ۳۵ نفر می توانید از ۴۵ عدد سوسیس، ۸ عدد پیاز، ۱۰ الی ۱۵ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و مقداری فلفل سیاه، زردچوبه، نمک و ادویه کاری استفاده کنید.

برای تهیه سوسیس بندری برای ۱۵ نفر، کافیست از نصف این مقادیر استفاده کنید.

مواد لازم برای سوسیس بندری برای ۱۰ نفر

مواد لازم برای طرز تهیه سوسیس بندری برای ۱۰ نفر شامل سوسیس ۱۵ عدد، پیاز ۵ عدد بزرگ، سیب زمینی ( اختیاری ) ۵ عدد متوسط، رب گوجه فرنگی ۸ قاشق غذاخوری، سس کچاپ ۳ قاشق غذاخوری، فلفل قرمز و فلفل سیاه به اندازه کافی، روغن و نمک به اندازه کافی می باشد.

حال با این تناسب می توانید حساب کنید که مواد لازم برای تهیه سوسیس بندری برای ۱۰۰ نفر، مواد لازم برای سوسیس بندری برای ۲۰ نفر، سوسیس بندری برای ۱۲ نفر یا طرز تهیه سوسیس بندری برای ۸ نفر چه تعداد باید باشد.

خواص سوسیس بندری

سوسیس بندری یک غذای محلی و مشهور است که در استان هرمزگان در جنوب ایران تهیه می‌ شود. این غذا اصالت ویژه‌ ای دارد و دارای خواص مختلفی است که ممکن است به سلامتی و ذائقه افراد کمک کند.

اگر می خواهید درباره مزایا و معایب غذاهای فست فود اطلاعاتی کسب کنید، حتما مقاله فست فود چیست را مطالعه کنید.

در ادامه به برخی از خواص سوسیس بندری اشاره خواهیم کرد:

  • منبع پروتئین: سوسیس بندری به دلیل حاوی گوشت مرغ یا گوسفند، منبع خوبی از پروتئین است. پروتئین در ساختن بافت ها و ماهیچه ها مفید است و باعث تقویت عضلات می شود.
  • ویتامین‌ ها: از آنجایی که در تهیه سوسیس بندری از ادویه‌ ها و سبزیجات استفاده می‌ شود، این غذا می تواند مقداری از ویتامین‌ ها مانند ویتامین C و ویتامین A را در اختیار شما قرار دهد.
  • خواص ضد‌التهابی و ضد‌اکسیدانی: استفاده از ادویه‌ های معمولی و محلی مانند زردچوبه و زیره می‌ تواند به غذا خواص ضد‌التهابی و ضد‌اکسیدانی اضافه کند که از دیگر خواص سوسیس بندری محسوب می شود.
  • جلوگیری از کم خونی: سوسیس و کالباس دارای مقادیر زیادی ویتامین ب-۱۲ می باشد که در تولید هموگلوبین و گلبول های قرمز نقش دارد و باعث جلوگیری از کم خونی می شود.
  • تامین انرژی: سوسیس و کالباس خانگی دارای کربوهیدرات و پروتئین می باشد که انرژِی شما را تامین می کنند.

سوسیس بندری را با چی بخوریم

سوسیس بندری جزء آن دسته از غذاهایی است که با سس تهیه می شود و به همین خاطر برای سرو آن نیاز نیست از سس خاصی استفاده کنید.

برای سرو سوسیس بندری می توانید از پیاز، گوجه، خیارشور، نوشابه، سس کچاپ یا فرانسوی و… استفاده کنید.

سوسیس بندری غذای کجاست

سوسیس بندری مال کجاست؟ سوسیس بندری یکی از انواع غذاهای فست فودی است که متعلق به مناطق جنوبی کشور می باشد.

اگر سوسیس بندری شور شد چه کنیم

برای رفع شوری غذا می توانید از ترفندهای مختلفی استفاده کنید. یکی از ترفند ها اضافه کردن سیب زمینی می باشد. با اضافه کردن سیب زمینی به سوسیس بندری می توانید تا حد زیادی شوری غذا را کم کنید.

ساندویچ سوسیس بندری چند کالری دارد

اگر شما فردی هستید که رژیم غذایی دارید، حتما قبل از خوردن یا درست کردن سوسیس بندری این سوال در ذهنتان ایجاد می شود که سوسیس بندری چند کالری دارد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که سوسیس بندری ۴۶ کالری دارد.

قیمت سوسیس بندری کیلویی چقدر است

قیمت سوسیس بندری با توجه به کیفیت گوشتی که در آن استفاده شده متفاوت است. برای داشتن لیستی از قیمت انواع سوسیس بندری مانند سوسیس بندری رباط یا سوسیس بندری پرسی، سوسیس بندری تنوری و… می توانید به رستوران ها یا فروشگاه های یا رستوران های سوسیس بندری تهران مراجعه کنید.

طبع سوسیس بندری گرم است یا سرد

طبع سوسیس بندری گرم است. سوسیس بندری جزء آن دسته از غذاهایی است که دارای طبع گرمی می باشد. به طور کلی بسیاری از مواد غذایی از جمله گوشت گوسفند، شتر، بوقلمون، مرغابی، انواع شیرینی ها، کشمش، خرما، عسل، ارده، انجیر، انگور، موز، خرمالو، خربزه، گردو، نمک، روغن، هل، تخم مرغ، نان گندم، ادویه جات تند و غذاهای فرآوری شده همچون سوسیس و کالباس طبع گرمی دارند،

سوسیس بندری به انگلیسی

سوسیس بندری به انگلیسی به معنای Port sausage که در ابتدای مقاله درباره طرز تهیه سوسیس بندری ویکی پدیا به طور کامل صحبت کردیم.

اگر عباراتی نظیر سوسیس بندری تصویری، سوسیس بندری تبلیغ، سوسیس بندری تبادل، سوسیس بندری آپارات، سوسیس بندری اینستا، سوسیس بندری آشپزخانه کوچک من، سوسیس بندری طرز تهیه، جواد جوادی سوسیس بندری و عباراتی از این قبیل را در گوگل سرچ کرده اید، حتما به دنبال بهترین و خوشمزه ترین دستور پخت سوسیس بندری هستید که ما در این مقاله به شما ارائه داده ایم.

اگر شما هم می خواهید با چگونگی تهیه سوسیس بندری با روش رستورانی خوشمزه و لذیذ آشنا شوید، این مقاله برای شماست.

جمع بندی

در آخر امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد. ما در این مقاله سعی کردیم، صفر تا صد طرز تهیه سوسیس بندری اصیل را برای شما توضیح دهیم و درنهایت به این سوال که سوسیس بندری چطوری درست کنیم پاسخ کاملی بدهیم.

اگر همچنان سوالی در این باره که سوسیس بندری چجوری درست میشه دارید، می توانید با مشاورین ما در بخش آشپزی تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.

سوالات متداول
سوسیس بندری چیست؟

سوسیس بندری یکی از انواع غذاهای فست فود پرطرفدار و خوشمزه است که در بسیاری از جمع های خانوادگی یا مهمانی ها سرو می شود. این غذای خوشمزه به سادگی تهیه می شود که در این مقاله به طور کامل درباره اینکه سوسیس بندری چطوری درست کنیم صحبت کرده ایم.

سوسیس بندری چه جوری درست میشه؟

برای تهیه سوسیس بندری ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید آن را با سیب زمینی یا بدون سیب زمینی درست کنید. سپس باید مواد لازمی که در مقاله ذکر داده شده است را تهیه کرده و سپس طبق مراحلی که توضیح داده شده است پیش بروید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

سوسیس بندری را با چی بخوریم؟

برای سرو سوسیس بندری می توانید به دلخواه از گوجه، خیارشور، سس، نان باگت، نوشابه و… استفاده کنید.