طرز تهیه سالاد اندونزی

سالاد اندونزی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و لذیذ کشور اندونزی می باشد که محبوبیت بسیاری در بین ایرانیان دارد. اگر به دنبال طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و مجلسی اصل اندونزیایی هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. مواد لازم سالاد اندونزی همانطور که گفتیم سالاد اندونزی یکی از انواع سالادهای خوشمزه […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سالاد اندونزی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و لذیذ کشور اندونزی می باشد که محبوبیت بسیاری در بین ایرانیان دارد. اگر به دنبال طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و مجلسی اصل اندونزیایی هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم سالاد اندونزی

همانطور که گفتیم سالاد اندونزی یکی از انواع سالادهای خوشمزه می باشد که در کنار انواع غذاهای ایرانی سرو می شود. برای طرز تهیه سالاد اندونزی ساده ابتدا موارد زیر را تهیه کنید.

  • کلم سفید خرد شده :۲ پیمانه
  • کلم قرمز خرد شده : ۱ پیمانه
  • ذرت : ۱پیمانه
  • نخود فرنگی : نصف پیمانه
  • کالباس : ۱ پیمانه
  • هویج : ۲ عدد
  • خیار شور : ۲ عدد
  • سس مایونز : به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم

بعد از تهیه این موارد به سراغ دستور تهیه این سالاد خوشمزه می رویم. در ادامه با آموزش طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله همراه شما هستیم.

لاذم به ذکر است که برای طرز تهیه سالاد اندونزی برای ۱۰ نفر می بایست این مقادیر را در ۳ ضرب کنید.

برای آشنایی با انواع غذای محلی استان های مختلف، پیشنهاد می کنیم مقاله غذای محلی را از دست ندهید.

طرز تهیه سالاد اندونزی
طرز تهیه سالاد اندونزی

طرز تهیه سالاد اندونزی

برای تهیه سالاد اندونزی رستورانی ابتدا پوست هویج ها را بگیرید و آن ها را در یک ظرف مناسب به صورت خلالی رنده کنید. در ادامه کلم ها را بشویید و در یک آبکش قرار دهید تا آب آن کاملا خارج شود. سپس کلم قرمز و سفید را به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم.

نکته : برای درست کردن سالاد اندونزی با کاهو می توانید ۱ عدد کاهو متوسط را تمیز بشویید و آن را مانند کلم به صورت نازک و خلالی خرد کنید.

در ادامه طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه مجلسی برای مهمانی، خیارشورها را به صورت نازک خرد کنید و سپس آن را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و سالاد شما را آبکی نکند. در قدم بعد کالباس ها را نیز به همین ترتیب خرد کنید و همه مواد را درون یک ظرف بزرگ با هم مخلوط کنید.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری مهارت آشپزی به صورت تخصصی زیر نظر اساتید برتر و مجرب و دریافت مدرک فنی حرفه ای، ما دوره آموزش آشپزی آریا تهران را به شما پیشنهاد می کنیم.

در این مرحله از تهیه سالاد اندونزی ساده می توانید از کنسرو آماده و یا ذرت و نخودفرنگی آبپز شده استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید از کنسرو آماده استفاده کنید باید ابتدا آب آن را خارج کرده و بعد به دیگر مواد اضافه کنید. حال همه مواد را با هم ترکیب کنید.

در این بخش برای تهیه سس سالاد اندونزی چند قاشق سس مایونز و ماست چکیده را در یک ظرف مناسب بریزید و سپس مقدار کمی نمک، فلفل سیاه و آبلیمو روی آن بپاشید و با مقداری آب سعی کنید سس را رقیق کنید و روی سالاد بریزید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

در مرحله آخر طرز تهیه سالاد اندونزی برای مهمانی با طعم بسیار عالی، برای تهیه سس سالاد رژیمی می توانید از سس مایونز کمتر و ماست کم چرب استفاده کنید. حال سالاد شما آماده است. برای اینکه سالاد جا بیفتد و خوشمزه تر شود بهتر است به مدت ۱ الی ۲ ساعت آن را در یخچال نگه دارید تا مواد خوب به خورد هم بروند.

برای یادگیری صفر تا صد آشپزی سنتی در بهترین آموزشگاه، پیشنهاد می کنیم آموزش آشپزی آریا تهران را تجربه کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی با مرغ
طرز تهیه سالاد اندونزی با مرغ

طرز تهیه سالاد اندونزی با مرغ

برای تهیه سالاد اندونزی با مرغ شما به ۱ عدد سینه مرغ نیاز دارید. شما می توانید به دو صورت از مرغ در سالاد خود استفاده کنید. در روش اول می توانید مرغ را به همراه کمی نمک، فلفل، زردچوبه، برگ بو و مقداری آب جوش روی حرارت بگذارید تا پخته شود و سپس آن را ریش ریش کرده و به سالاد اضافه کنید.

در روش دوم می توانید مرغ را به همراه ادویه طعم دار کرده و آن را سرخ کرده و در آخر برش بزنید و به سالاد اضافه کنید.

با مراجعه به صفحه مقالات آشپزی آریا تهران می توانید با طرز تهیه انواع غذای خوشمزه ایرانی آشنا شوید.

سالاد اندونزی با ژامبون

اگر دوست دارید در دستور سالاد خود از ژامبون نیز استفاده کنید، برای تهیه سالاد اندونزی با ژامبون شما به ۱ پیمانه ژامبون نیاز دارید. برای این کار بعد از خرد کردن هویج و کلم قرمز و سفید، ژامبون را همانند کلم به صورت نازک و یکدست خرد کنید و به مواد اضافه کنید.

پیشنهاد ویژه : طرز تهیه سالاد فصل

سالاد اندونزی با کشمش و شوید

در صورتی که تمایل دارید از کشمش یا گردو در سالاد خود استفاده کنید، می توانید مقداری کشمش پلویی را ۲۰ دقیقه در آب ولرم خیس کنید تا کاملا نرم شود. درنهایت بعد از آماده شدن سالاد کشمش ها را بشویید و در یک آبکش قرار دهید و زمانی که آب آن خارج شد به مواد سالاد یا مخلوط سس اضافه کنید.

باید بدانیدکه این سالاد با کشمش و گردو هم طرفداران بسیاری دارد. برای طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش و گردو می توانید علاوه بر کشمش به سالاد گردو هم اضافه کنید. برای این کار مغز گردوها را کمی با گوشتکوب یا میکسر نرم کنید و روی سالاد بریزید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین دوره آموزشی آشپزی هستید تا بتوانید با دریافت مدرک فنی حرفه ای در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید، پیشنهاد می کنیم در دوره آشپزی ملل مجتمع فنی آریا تهران شرکت کنید.

لاذم به ذکر است که گردو به دلیل طبع گرم آن، سردی سالاد را از بین می برد. گردو علاوه بر رفع سردی، طعم خوشمزه تری به سالاد می دهد. در صورت تمایل برای تهیه سالاد اندونزی با شوید میتوانید از مقدار کمی شوید برای تزئین سالاد خود استفاده کنید یا اینکه مقداری از آن در سالاد بریزید و هم بزنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی مجلسی
طرز تهیه سالاد اندونزی مجلسی

طرز تهیه سالاد اندونزی مجلسی

اگر می خواهید این سالاد خوشمزه را برای مهمانی خاصی سرو کنید فقط کافیست به زیبایی و تزئینات سالاد توجه داشته باشید.

یکی از نکات مهم برای خوشمزه تر شدن سالاد اندونزی برای مهمانی این است که سالاد را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب جا بیفتد و مواد سالاد و سس به خورد هم بروند. این نکته نیز در طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی برای صدق می کند. معمولا در رستوران ها سالاد را برای چند ساعت در یخچال قرار می دهند تا مواد سالاد به خوبی جا بیفتد.

پیشنهاد ویژه : طرز تهیه سالاد سزار

یکی از نکات مهم دیگری که باید در طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس رعایت کنید این است که اگر می خواهید سالاد سالم تر و مفیدتری داشته باشید سعی کنید کالباس یا ژامبون را حذف کرده و به جای آن از مرغ ریش ریش شده یا گوشت استفاده کنید.

همانطور که گفتیم اگر شما هم جزء طرفداران سالاد با کشمش می باشید می توانید در طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش، چند ساعت قبل از تهیه سالاد آن را خیس کنید و سپس به مواد سس اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.

در مقاله آموزش سالاد، طرز تهیه انواع سالاد و اردور به طور کاملا تخصصی و حرفه ای توسط افراد متخصص و مجرب آموزش داده شده است.

طرز تهیه سالاد اندونزی با ماکارونی

سالاد اندونزی با سیب زمینی و با ماکارانی از انواع محبوب و خوشمزه دیگر این سالاد می باشد. در طرز تهیه سالاد اندونزی با سیب زمینی و همینطور در طرز تهیه سالاد اندونزی با ماکارونی می بایست در ابتدا ماکارونی یا سیب زمینی ها را بپزید و سپس با دیگر سبزیجات خرد کنید و سپس به مواد سالاد اضافه کنید. لاذم به ذکر است که در تهیه این نوع سالاد نیز می توانید از گوجه فرنگی استفاده کنید.

سالاد اندونزی با سیب زمینی پخته و سالاد با ماکارونی دو نوع محبوب دیگر از این سالاد هستند. در این نوع سالاد، می بایست اول از همه ماکارونی یا سیب زمینی را بپزید و بعد سبزیجات را خرد کنید. همچنین به این نوع سالاد، گوجه فرنگی هم میتوان اضافه کرد.

اگر به دنبال آموزش طرز تهیه سالاد شیرازی اصیل ایرانی با فوت و فن های مخصوص هستید، به صفحه طرز تهیه سالاد شیرازی مراجعه کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی با قارچ

سالاد اندونزی با قارچ نیز دارای محبوبیت بسیار بالایی می باشد. برای این کار نیازی به مراحل پیچیده ای ندارید فقط کافیست قارچ ها را بشویید و آن ها را در کمی روغن تف دهید و سپس به مواد سالاد اضافه کنید.

جمع بندی

سالاد اندونزی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع سالاد ها می باشد که در تهیه آن از سبزیجات مقوی و پرخاصیتی استفاده می شود. این سالاد خوشمزه و لذیذ در بسیاری از مراسم و مهمانی ها در کنار غذای اصلی سرو می شود. اگر به دنبال طرز تهیه سالاد اندونزی ساده رستورانی با طعمی بی نظیر هستید، این مقاله را مطالعه کنید.

سوالات متداول

طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی چگونه است؟

برای اینکه سالاد شما همانند سالادهای رستورانی خوشمزه شود بهتر است بعد از آماده شدن آن را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال نگه دارید تا خوب مواد به خورد هم بروند.

طرز تهیه سالاد اندونزی با مرغ به چه صورت می باشد؟

برای تهیه سالاد اندونزی با مرغ بعد از پختن مرغ میتوانید آن را ریش ریش کرده و به مواد اضافه کنید. لاذم به ذکر است که استفاده از مرغ، جایگزین مناسبی برای ژامبون و کالباس می باشد.

طرز تهیه سالاد اندونزی با قارچ چگونه است؟

برای استفاه از قارچ در سالاد کافیست آن را کمی تف دهید و سپس به مواد سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنیذ تا مواد با هم ترکیب شوند.