طرز تهیه کوکو

کوکو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ می باشد که با چند قلم مواد ساده تهیه می شود. این غذای محبوب می تواند وعده بسیار مناسبی برای شام باشد که در این مقاله قصد داریم به آموزش طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی بپردازیم؛ بنابراین پیشنها می کنیم تا […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

کوکو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ می باشد که با چند قلم مواد ساده تهیه می شود. این غذای محبوب می تواند وعده بسیار مناسبی برای شام باشد که در این مقاله قصد داریم به آموزش طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی بپردازیم؛ بنابراین پیشنها می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکو سیب زمینی برای ۴ نفر

  • سیب زمینی : ۵ عدد متوسط
  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • پیاز : ۱ عدد متوسط
  • شوید خشک (اختیاری) : ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم
  • زردچوبه و روغن : به میزان لازم

در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته خوشمزه و مجلسی در تابه و فر آشنا شوید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی
طرز تهیه کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

همانطور که گفتیم کوکو یکی از غذاهای خوشمزه و ساده در لیست غذاهای ایرانی می باشد. در مرحله اول طرز تهیه کوکو ابتدا باید سیب زمینی ها را آبپز کنیم. برای این کار ابتدا باید سیب زمینی ها را بشویید و یک قابلمه بردارید و در آن مقداری آب بریزید و سپس سیب زمینی ها را به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا سیب زمینی ها آبپز شوند.

زمان لازم برای پختن سیب زمینی ها تقریبا ۲۰ دقیقه می باشد. برای طرز تهیه کوکو سیب زمینی رنده شده بعد از گذشت این مدت زیر حرارت را خاموش کنید و قابلمه را زیر آب سرد بگیرید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها خنک شوند. سپس پوست آن ها را بگیرید و در یک ظرف مناسب قرار دهید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی

در این بخش یک ظرف بزرگ بردارید و سیب زمینی ها را در آن رنده کنید. در این قسمت اضافه کردن پیاز به صورت دلخواه می باشد اما توجه داشته باشید که در طرز تهیه کوکو سبزی پفکی خوشمزه و مجلسی اضافه کردن پیاز به کوکو سیب زمینی باعث خوشمزه تر شدن و پفکی تر شدن کوکو سیب زمینی می شود.

برای مشاهده لیست کاملی از انواع غذاهای خوشمزه محلی استان های مختلف، پیشنهاد می کنیم مقاله غذای محلی را مطالعه کنید.

حال پیازها را به طور جداگانه در یک ظرف رنده کنید و آب آن را بگیرید و به سیب زمینی ها اضافه کنید. در ادامه تخم مرغ ها را به طور مجزا در یک ظرف بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

لاذم به ذکر است که در طرز تهیه کوکو سیب زمینی رستورانی با پیاز و جعفری می توانید علاوه بر پیاز به مواد کوکو جعفری خرد شده نیز اضافه کنید. سبزی جعفری علاوه بر خاصیتی که دارد باعث خوش عطر و بو شدن غذای شما می شود.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری مهارت آشپزی به صورت کاربردی زیر نظر اساتید برتر کشور و دریافت مدرک فنی حرفه ای، پیشنهاد می کنیم دوره آموزش آشپزی آریا تهران را تجربه کنید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته
طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته

برای طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته ساده و خوشمزه می توانید مقداری شوید خشک شده را به همراه کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که شوید خشک شده علاوه بر اینکه عطر و طعم بهتری به کوکوی شما می دهد بلکه ظاهر زیباتری به کوکو می بخشد.

در این مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه بعد از طعم دار کردن تخم مرغ ها آن ها را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکدست و رنگ کرمی مانند پیدا کنند. بعد از انجام این کار تخم مرغ ها را به ظرف حاوی سیب زمینی و پیاز اضافه کنید و دوباره مود را با هم ترکیب کنید.

در صورتی که زمان کافی دارید برای اینکه کوکو جا بیفتد و طعم خوشمزه تری پیدا کند بهتر است مواد کوکو را به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید و استراحت دهید. در قدم بعد یک تابه بردارید و مقداری روغن در آن بریزید و صبر کنید روغن کمی داغ شود تا مواد به تابه نچسبند.

جهت آموزش آشپزی سنتی به صورت حرفه ای و کاملا کاربردی پیشنهاد می کنیم دوره های آموزشی آریا تهران را تجربه کنید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی ساده و فوری با طعمی بی نظیر بعد از داغ شدن روغن کمی از مواد را بردارید و با دست آن را به صورت گرد درآورید و سپس در تابه بیندازید تا سرخ شود. سپس طرف دیگر کوکو را به همین ترتیب نیز سرخ کنید.

برای اینکه بتوانید روغن های اضافی کوکوی سرخ شده را بگیرید می توانید آن ها را در یک دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و سپس درون یک ظرف مناسب قرار دهید. حال کوکوی شما آماده است و می توانید آن را با نان، سبزیجات، گوجه فرنگی، خیارشود ترشی و… سرو کنید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام دونفره

یکی از روش های پخت کوکو سیب زمینی، استفاده از سیب زمینی خام می باشد که با نام کوکو سیب زمینی خام نیز معروف است. در پخت این نوع کوکو به جای آبپز کردن سیب زمینی ها، آن ها را به صورت خام رنده می کنیم و بعد تخم مرغ ها و دیگر مواد را به آن اضافه می کنیم.

با مراجعه به صفحه مقالات آشپزی می توانید لیست کاملی از طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه ایرانی را داشته باشید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری
طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری

طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری

طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. برای این کار پس از آنکه سیب زمینی ها را رنده کردید تخم مرغ ها را در یک ظرف جداگانه بریزید و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در ادامه در یک ظرف مجزا مقداری آرد سوخاری بریزید و بعد از اینکه مواد کوکو را آماده کردید، ابتدا آن را درون تخم مرغ ها زده و سپس درون آرد سوخاری بغلتانید و در یک ظرف بچینید. در آخر کمی با دست به مواد حالت دهید و سپس یک تابه با مقداری روغن روی حرارت بگذارید تا داغ شود و سپس مواد کوفته را درون آن سرخ کنید.

نکته : در طرز تهیه کوکو سیب زمینی قلقلی می توانید مواد کوفته را به اندازه یک گردو بردارید و با دست به آن حالت قلقلی دهید و سپس در آرد سوخاری بغلتانید و در آخر آن را در یک تابه سرخ کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین دوره آموزشی آشپزی هستید تا بتوانید با دریافت مدرک فنی حرفه ای در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید، پیشنهاد می کنیم در دوره آشپزی ملل مجتمع فنی آریا تهران شرکت کنید.

طرز تهیه کوکو آردی

یکی دیگر از روش های پخت کوکوی سبزی استفاده از آرد می باشد. برای طرز تهیه کوکو آردی ابتدا یک ظرف مناسب بردارید و تخم مرغ ها را در آن بشکنید و خوب هم بزنید تا بافت یکدستی پیدا کند و رنگ آن تغییر کند. سپس یک ظرف دیگر بردارید و سبزی کوکو، پیاز، سیر، ادویه را در آن بریزید و خوب مخلوط کنید. در ادامه آرد را به آن اضافه کنید.

با استفاده از چنگال یا یک همزن دستی سعی کنید مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. سپس یک تابه بردارید و طبق روشی که گفتیم مواد را در تابه سرخ کنید.

پیشنهاد ویژه : خوشمزه ترین غذای دنیا

طرز تهیه کوکو سیب زمینی در فر
طرز تهیه کوکو سیب زمینی در فر

طرز تهیه کوکو سیب زمینی در فر

برای تهیه کوکو سیب زمینی در فر ابتدا یک قالب مناسب بردارید و کف و بدنه قالب را چرب کنید و مواد کوکو را درون قالب بریزید و آن را صاف کنید.

در قدم بعد یک فویل آلومینیومی نازک را روی قالب بکشید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید. حرارت فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. توجه داشته باشید که مدت زمان قرار گیری ظرف در فر بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می باشد.

در آخر بعد از پخت مواد فویل های روی ظرف را بردارید و مجددا ظرف را به مدت ۵ دقیقه بدون فویل در فر قرار دهید تا کوکوها کاملا طلایی رنگ شوند.

اگر شما هم جزو آن دسته از طرفداران فست فود می باشید، در مقاله انواع فست فود با خوشمزه ترین و پرطرفدارترین فست فودها آشنا خواهید شد.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

کوکو سیب زمینی پیتزایی یکی دیگر از انواع کوکوهای خوشمزه و پرطرفدار می باشد. برای طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی ابتدا باید موارد زیر را تهیه کنید.

  • هویج پخته : ۱ لیوان
  • قارچ خرد شده : ۱ لیوان
  • ذرت پخته : نصف لیوان
  • فلفل دلمه ای خرد شده : نصف لیوان
  • نخود فرنگی : نصف لیوان
  • تخم مرغ : ۲ عدد بزرگ
  • پنیر پیتزا رنده شده : ۱ لیوان
  • فلفل : ۱ قاشق چای خوری
  • پودر سیر : ۱ قاشق چای خوری
  • آویشن : ۱ قاشق چای خوری
  • نمک : ۲ قاشق چای خوری
  • آرد : ۲ قاشق غذا خوری

در طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی ابتدا سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کنید و با مقداری آب درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید تا به خوبی پخته شود.

بعد از پخته شدن سیب زمینی ها آن ها را آبکش کنید و کنار بگذارید. حال به سراغ هویج ها بروید. هویج ها را با مقداری آب بپزید و سپس به صورت نگینی ریز خرد کنید. در قدم بعد نخود فرنگی و ذرت را با آب بپزید و آن را آبکش کنید.

پیشنهاد ویژه : گراتن مرغ و بادمجان

در مرحله بعد قارچ و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی و ریز خرد کنید. حال درون یک ظرف تخم مرغ ها را بریزید و با یک چنگال خوب هم بزنید تا یکدست شود.

در قدم بعد به تخم مرغ ها آرد و ادویه نیز اضافه کنید و کامل هم بزنید و سپس مقداری پنیر پیتزا به آن اضافه کنید. در ادامه مواد کوکو را اضافه کرده و مخلوط کنید تا مواد با هم یکدست شوند. در قدم آخر یک تابه بردارید و مواد را در آن سرخ کنید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شیرازی
طرز تهیه کوکو سیب زمینی شیرازی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شیرازی

کوکوی شیرازی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار شیراز می باشد که دستور پخت آن در همه شهرها به یک شکل است.

یکی از نکاتی که می توانید در طرز تهیه کوکو سیب زمینی شیرازی از آن استفاده کنید این است که به جای روغن می توانید از کره استفاده کنید.

در صورتی که به دنبال طرز تهیه پکوره خوشمزه به روش رستورانی هستید، مقاله طرز تهیه پکوره را از دست ندهید.

برای تهیه آرد سوخاری کوکو شیرازی می توانید از نان باگت خشک شده نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید که کوکو شیرازی باید با حرارت ملایم سرخ شود تا مواد وسط آن خام نماند.

در صورتی که کوکوی سرخ شده ترک برداشت یا از هم باز شد، می توانید مقداری آرد سوخاری به مواد کوکو اضافه کنید.

لاذم به ذکر است که طرز تهیه کوکو سیب زمینی افغانی یا پاکستانی یکی دیگر از انواع کوکوهای پرطرفدار است که طرز تهیه آن تقریبا مشابه با طرز تهیه کوکوی ایرانی می باشد که در ابتدای مقاله توضیح داده ایم. علاوه بر مواردی که ذکر شد برای تهیه این مدل کوکو می توانید از گشنیز و برگ زیره استفاده کنید.

یکی از نکات مهم در طرز تهیه و دستور پخت انواع کوکو استفاده از پیاز و سبزیجات معطری مانند جعفری می باشد که باعث خوشمزه تر شدن و خوش عطر شدن کوکو می شود.

طرز تهیه کوکو فرانسوی خوش طعم با پنیر پیتزا

برای تهیه این کوکوی خوشمزه که از محبوبیت بالایی در بین ایرانیان برخوردار است ابتدا موارد زیر را باید تهیه کنید.

  • پیاز متوسط : ۱ عدد
  • فلفل دلمه‌ای : ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • بادمجان : ۱ عدد
  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • پنیر پیتزا : ۱۰۰ گرم
  • فلفل : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم
  • زردچوبه : به میزان لازم
  • روغن مایع : به میزان لازم
  • جعفری : به میزان لازم

در ابتدا باید بادمجان ها را شسته و سرخ کنید. در قدم بعد در ظرف مورد نظرتان مقداری روغن بریزید و پیاز خرد شده و بادمجان سرخ شده را در آن بچینید. سپس روی بادمجان مقداری پنیر پیتزا بریزید.

اگر می خواهید طرز تهیه غذا با نان تست را به صورت حرفه ای یاد بگیرید، به صفحه نان تست مراجعه کنید.

در قدم بعد فلفل دلمه ای های حلقه شده را روی پنیر پیتزا بریزید و سپس گوجه ها را روی پنیر پیتزا قرار دهید. برای اینکه ظاهر کوکوی شما خوشمزه و زیبا شود بهتر است مواد را به ترتیب بچینید.

در این مرحله از طرز تهیه کوکو فرانسوی خوش طعم با پنیر پیتزا می توانید در بین لایه ها مقداری نمک، فلفل و ادویه بریزید تا طعم بهتری به خود بگیرد. حال ظرف مورد نظر را روی حرارت کم قرار دهید تا گوجه فرنگی ها خوب پخته شوند.

در قدم بعد تخم مرغ ها را در یک ظرف مجزا بریزید و آن ها را خوب هم بزنید تا زرده و سفیده تخم مرغ ها با هم یکدست شوند.

حال تخم مرغ ها را روی دیگر مواد بریزید و اجازه دهید تا تخم مرغ خودش را بگیرد. برای سرخ کردن مواد کوکو آن ها را در تابه ای که روغن آن داغ شده است قرار دهید و بعد از سرخ شدن یک طرف آن، طرف دیگر را برگردانید و سپس آن ها را درون ظرف مورد نظر بریزید و نوش جان کنید.

دلمه یکی از غذاهای پرطرفدار و محبوب در خاورمیانه می باشد که در مقاله طرز تهیه دلمه طرز تهیه دلمه برگ مو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی توضیح داده شده است.

طرز تهیه کوکو هندی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

کوکوی هندی یکی دیگر از انواع کوکوهای خوشمزه می باشد که به دلیل ادویه های خاص آن به کوکو هندی معروف است. در ادامه با آموزش طرز تهیه کوکو هندی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله همراه شما هستیم.

مواد لازم کوکو هندی شامل موارد زیر می شود:

  • پیاز : ۱ عدد
  • سیر :۳ حبه
  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • فلفل سبز : ۴ عدد
  • گشنیز خرد شده : ۱ پیمانه
  • پودر زیره سبز : ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه و زردچوبه : به میزان لازم
  • روغن : به میزان لازم
  • سیب زمینی : ۵۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده : ۳۰۰ گرم

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکو هندی، باید پیازها را خرد کرده و مقداری به آن زردچوبه اضافه کنید و در روغن تف دهید تا زمانی که پیازها شفاف شوند و بوی خامی زردچوبه از بین برود. در ادامه سیرها را پوره کنید و همراه با پیازها تف دهید.

در قدم بعد گوشت چرخ کرده را نیز همراه با ۲ عدد فلفل سبز مخلوط کنید و در تابه تف دهید. در ادامه به آن مقداری زیره، فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و دوباره تف دهید تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند.

زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد نصف پیمانه گشنیز را به مواد کوکو اضافه کنید و دوباره تف دهید تا بوی خامی سبزی از بین برود و خوب پخته شود. سپس مواد را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا مواد کوکو خنک شود.

در این مرحله سیب زمینی ها را آبپز کنید و اجازه دهید تا خنک شوند و آن ها را رنده کنید و به گشنیز، زیره، نمک، فلفل سیاه و فلفل سبز اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مواد با هم ترکیب شوند.

حال یک ظرف بردارید و تخم مرغ ها را در آن بشکنید و خوب هم بنزید تا زمانی که زرده و سفیده یکدست شود. مقداری مایع سیب زمینی بردارید و کمی از مواد گوشت را در وسط آن بگذارید و سپس با مقدار دیگری از مواد سیب زمینی گرد کنید و آن را در تخم مرغ بغلتانید.

یک تابه روی اجاق گاز قرار دهید و روغن درون آن بریزید و سپس کوکوها را در آن سرخ کنید و به صورت دلخواه با انواع ترشیجات، دوغ، ماست سرو کنید.

طرز تهیه کوکو سبزی
طرز تهیه کوکو سبزی

طرز تهیه کوکو سبزی

اگر از طرفداران کوکو هستید، حتما تا بحال طعم خوشمزه کوکوی سبزی را تجربه کرده اید. این غذا با چند قلم مواد ساده که در ادامه توضیح خواهیم داد تهیه می شود که می توانید هم برای ناهار و هم برای شام آن را سرو کنید و لذت ببرید. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کوکو سبزی ساده و خوشمزه شمالی مرحله به مرحله در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکو سبزی:

  • سبزی کوکویی : ۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • زرشک (اختیاری) : ۱ قاشق غذاخوری
  • گردو (اختیاری) : ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه : به میزان کافی
  • روغن و زردچوبه : به میزان کافی

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی با زرشک

برای طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه ابتدا سبزی ها را بشویید و آن را به صورت ریز خرد کنید و با مقداری روغن در یک تابه تف دهید تا سبزی سرخ شود و بوی خامی آن از بین برود. توجه داشته باشید که سبزی بیش از اندازه نباید سرخ شود چرا که علاوه بر اینکه خاصیت آن از بین می رود بلکه باعث تلخ شدن و تیره شدن کوکوها نیز می شود. بعد از تف دادن سبزی ها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

در این مرحله از طرز تهیه کوکو سبزی ساده به روش خانگی و طعمی بی نظیر تخم مرغ ها را در یک کاسه بریزید و به آن مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و با یک چنگال هم بزنید تا موا با هم مخلوط شوند.

برای طرز تهیه کوکو سبزی ساده با سیب زمینی نیز می توانید به آن سیب زمینی رنده شده را نیز به دیگر مواد اضافه کنید.

طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای ۴ نفر

در این مرحله بهتر است مقداری زرشک را از قبل در آب خیس کنید و سپس مغز گردوها را در اندازه دلخواه خرد کنید و همراه با زرشک به تخم مرغ ها اضافه کنید. مواد درون کاسه را با هم خوب ترکیب کنید تا کل مواد با هم ترکیب شوند.

در این مرحله صبر کنید تا سبزی کوکو کمی خنک شود و سپس آن را به تخم مرغ ها اضافه کنید و کل مواد را با هم ترکیب کنید تا یکدست شود. نکته مهم در طرز تهیه کوکو سبزی حرفه ای خوشمزه و مجلسی به روش تهرانی این است که اجازه دهید تا سبزی کوکو خنک شود و سپس آن را به تخم مرغ ها اضافه کنید.

در صورتی که سبزی کوکو داغ باشد، باعث می شود که تخم مرغ ها سفت شوند. بعد از آماده شدن مواد کوکو یک تابه مناسب بردارید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و سپس کوکوها را در ان سرخ کنید.

در طرز تهیه کوکو سبزی هواپیمایی سعی کنید زمانی که مواد کوکو را در تابه ریختید آن را با یک قاشق صاف کنید به صورتی که همه کوکوها ضخامت یکسانی داشته باشند. زمانی که دو طرف کوکو سرخ شد آن را در یک ظرف مناسب قرار دهید و همه مواد را به همین ترتیب سرخ کنید و در آخر به صورت دلخواه سرو کنید.

طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ

برای طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ علاوه بر موادی که ذکر شد، شما به یک تکه سینه مرغ نیاز دارید. برای اینکار ابتدا سینه مرغ را به تکه های کوچک تقسیم کرده و آن را در یک ظرف مناسب قرار دهید و زعفران دم کرده را همراه با پاپریکا، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه روی آن بریزید.

در قدم بعد پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به خورد هم بروند و سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و مواد را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ طعم خوبی بگیرد.

در مرحله بعد سبزی کوکو را ریز خرد کنید و آن را با مقداری روغن در تابه تف دهید تا سبزی کمی سرخ شود. یکی از نکات مهم در طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی فریزری این است که اگر به هر دلیلی به سبزی تازه دسترسی ندارید می توانید از سبزی خشک استفاده کنید.

بعد از سرخ شدن سبزی ها آن را در یک ظرف مناسب بریزید تا خنک شود. در ادامه تخم مرغ ها را در یک ظرف جداگانه بشکنید و به آن مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید.

حال یک ظرف مناسب بردارید و روی حرارت بگذارید و بعد از اینکه روغن داغ شد نصف سبزی کوکو را کف تابه به صورت یکدست پخش کنید و سپس مقداری زرشک و گردو روی آن بریزید.

در این قسمت مابقی مواد سبزی کوکو را روی زرشک و گردوها بریزید و با یک قاشق آن را صاف کنید. در آخر تکه های مرغ را روی آن بریزید و کمی فشار دهید تا داخل کوکو فرو برود. زمانی که کوکو سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

لاذم به ذکر است که طرز تهیه کوکو سبزی شیرازی نیز به همین ترتیب می باشد.

جمع بندی

کوکوی سبزی و کوکوی سیب زمینی هر دو از انواع کوکوهای خوشمزه و پرطرفدار می باشند که در وعده های غذایی ناهار و شام سرو می شود. اگر به دنبال طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته خوشمزه و مجلسی در تابه و فر و همینطور طرز تهیه کوکو سبزی ساده و خوشمزه شمالی مرحله به مرحله هستید، این مقاله را از دست ندهید.

سوالات متداول

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی چگونه است؟

کوکو سیب زمینی پیتزایی یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و پرطرفدار می باشد که طرز تهیه آن را به طور کامل در این مقاله توضیح داده ایم.

طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه به چه صورت می باشد؟

یکی از نکات مهم در طرز تهیه کوکوی سبزی این است که برای سرخ کردن کوکوها را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد آن به خوبی پخته شوند.

طرز تهیه کوکو هندی چگونه است؟

کوکوی هندی با ادویه های مختلف سرو می شود و به همین دلیل به کوکوی هندی نیز معروف است. برای یادگیری طرز تهیه کوکو هندی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله این مقاله را مطالعه کنید.