خوشمزه ترین غذاهای دنیا

معروفترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را بشناسید؛ چرا که تنها این‌گونه می‌توانید همیشه متنوع‌ترین غذاها را در سبد غذایی خود قرار دهید. تنها کافی است با مواد اولیه و سپس طرز تهیه غذای موردنظر آشنا باشید که بتوانید به نحو احسن یک رژیم غذایی متنوع را برای خود و خانواده خود پیاده کنید. خوشمزه […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

معروفترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را بشناسید؛ چرا که تنها این‌گونه می‌توانید همیشه متنوع‌ترین غذاها را در سبد غذایی خود قرار دهید. تنها کافی است با مواد اولیه و سپس طرز تهیه غذای موردنظر آشنا باشید که بتوانید به نحو احسن یک رژیم غذایی متنوع را برای خود و خانواده خود پیاده کنید. خوشمزه و معروف‌ترین غذاهای دنیا را اگر بشناسید، قطعاً از غذا خوردن لذت بیشتری خواهید برد.

اگر میخواهید طرز تهیه خوشمزه ترین غذاهای دنیا را یاد بگیرید و با دریافت مدرک بین المللی فنی حرفه ای از مهارت های آموخته خود کسب درآمد داشته باشید به صفحه مدرک بین المللی آشپزی فنی حرفه ای و برای شرکت در دوره های آموزش آشپزی بین المللی در آموزشگاه آشپزی آریا تهران اقدام کنید.

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

خوشمزه ترین غذاهای دنیا
خوشمزه ترین غذاهای دنیا

شاید من عاشق قرمه سبزی باشم و شما از آش رشته بیشتر استقبال کنید، هردوی این غذاها خوشمزه و البته در ایران بسیار معروف هستند، ولی آیا می‌توان تنها یکی را به‌عنوان خوشمزه ترین غذای دنیا معرفی کرد. صد درصد هر غذایی با مواد اولیه خود خوشمزگی و فواید متفاوتی را درون خود جای می‌دهد. اما به عنوان مثال به چند نوع غذا که در بین خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا جای دارند. اشاره می‌کنیم که شامل:

  • بورک

بورک غذایی خوشمزه و متعلق به جنوب شرقی اروپا یعنی بالکان است. این غذا را یک نوع غذای خیابانی می‌شناسند که مواد اولیه این غذا نان و یا شیرینی خاص است که به آن خمیر فیلو می‌گویند، حال درون این خمیر را با گوشت گاو، انواع سبزیجات معطر، مرغ و یا حتی ماهی، گوشت گوسفند و پیاز پر می‌کنند.

بورک
بورک
  • لاهماجون

پیتزای معروف ترکیه است. این نوع پیتزا کاملاً برشته و البته نازک است که با گوشت بره(چرخ کرده)، فلفل چیلی تند، سبزیجات خرد شده و تازه، گوجه فرنگی، لیمو ترش و پیاز تهیه می‌شود و بهتر است بدانید که در سراسر دنیا این پیتزا یک غذای خوشمزه شناخته می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با غذاهای معروف ترکیه میتوانید به صفحه بهترین غذاهای ترکیه مراجعه کنید و لیستی از غذاهای خوشمزه و معروف ترکیه را دریافت کنید.

لاهماجون
لاهماجون
  • سوپ نودل فو

سوپ نودل فو غذای ملی ویتنام است که با گوشت گوساله و یا حتی مرغ تهیه میشود که با انواع سبزیجات معطر میتوان این غذا را خوش طعم تر کرد. هویچ، پیاز، سیرتازه، مارچوبه، قارچ و نمک نیز در بین مواد تشکیل دهنده این غذا دیده می‌شوند.

برای یادگیری پخت انواع غذا باجددیدترین تکنیک های آشپزی و دریافت مدرک بین المللی فنی حرفه ای آشپزی میتوانید در کلاس آشپزی آموزشگاه آشپزی آریا تهران با تدریس برترین اساتید آشپزی ایران شرکت کنید و به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید.

سوپ نودل فو
سوپ نودل فو
  • ماسالا دوسا

ماسالا دوسا یک غذای خوشمزه هندی است که برای وعده صبحانه بی‌نظیر است. مواد اولیه این غذا برنج، گوجه فرنگی و سیب زمینی است که می‌توانید با انواع سس‌های خوشمزه نوش جان کنید. حقیقتاً این مواد اولیه برای تأمین انرژی لازم فعالیت روزانه بسیار مناسب هستند.

ماسالا دوسا
ماسالا دوسا
  • پائلا

اگر به دنبال یک غذای لذیذ دریایی هستید، پائلا غذای معروف اسپانیا است که در گروه‌بندی خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا جای گرفته است. این غذای فوق‌العاده مقوی با مواد اولیه‌ای همچون خرچنگ، برنج سفید، صدف و همچنین سبزیجات معطر آماده طبخ است.

پائلا
پائلا
  • چیکن پارم

در بین غذاهای استرالیایی حقیقتاً چیکن پارم یک غذای منحصر به فرد است. برای طبخ این غذا شما به سس گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای،مقداری فیله مرغ و پنیر موزارلا نیاز دارید. گوشت مرغ هم می‌تواند این غذا را خوشمزه‌تر کند.

غذا های ایرانی طرفداران زیادی دارند و اگر لیست پرطرفدر ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید میتوانید برای مهمانی های خود بهترین انتخاب ها را داشته باشید. برای اطلاع از بهترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی به صفحه لیست غذاهای ایرانی مراجعه کنید.

چیکن پارم
چیکن پارم

تنوع مواد غذایی در پخت انواع غذا

یکی از ویژگی هایی که خوشمزه ترین غذاهای دنیا دارند این است که معمولا در آن ها از مواد غذایی متنوعی استفاده میشود و همین امر سبب میشود خاصیت زیادی داشته باشند و اکثر مواد مغذی و مقوی را به بدن برسانند.

تنوع غذایی در پخت انواع غذا در سراسر جهان یافت میشود اما بیشترین تنوع غذایی در پخن انواع غذا را میتوان بیشتر در غذاهای ایرانی پیدا کرد.

در غذا های محلی ایران وغذا های قدیمی این تنوع مواد غذایی بیشتر یافت میشد و همین امر سبب مقوی شمرده شدن غذا های ایرانی د رمیان غذاهای ملل میباشد.

اگر میخواهید غذا های محلی ایران را بشنتسید و با تنوع مواد غذایی در غذا های محلی و قدیمی ایران آشنا شوید و این غذا ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید به صفحه قدیمی ترین غذای ایرانی مراجعه کنید و لیست غذاهای محلی ایران را مشاهده کنید.

معروف ترین غذاهای دنیا

معروف ترین غذاهای دنیا
معروف ترین غذاهای دنیا

حقیقتاً معروف ترین غذاهای دنیا را نمی‌توان تنها به یک غذای خاص اختصاص داد. به این دلیل که امروزه آن‌قدر طیف گسترده‌ای از انواع غذا را می‌توان مشاهده کرده که تنها یک غذای معروف مدنظر نیست. به‌هرحال ذائقه‌ها کاملاً متفاوت هستند و هر ذائقه‌ای یک طعم خاص را می‌طلبد. شما باید با غذاهای معروف کشورهای گوناگون و مواد اولیه آن‌ها آشنا باشید که بتوانید غذای موردعلاقه خود را پیدا کنید. به همین دلیل ما در ابتدا به چند نمونه از معروف و بهترین غذاهای کشورهای گوناگون اشاره می‌کنیم.

خوشمزه‌ ترین و معروف ترین غذاهای دنیا در یونان

چند نمونه از غذاهای یونانی حقیقتاً به دلیل طبخ بسیار آسان خود در گروه ۵۰ غذای خوشمزه دنیا و طرز تهیه آن‌ها نام‌برده می‌شوند و در این میان، تاراماسالاتا یک غذا با طعمی تند است که سیب‌زمینی، ماهی، آب‌لیمو و روغن‌زیتون تهیه می‌شود و یا حتی جیگانته ازجمله غذاهایی است که باوجود گشنیز، لوبیای پخته‌شده و گوجه‌فرنگی بسیار مغذی شناخته می‌شود.

خوشمزه‌ ترین و معروف ترین غذاهای دنیا در ویتنام

خوشمزه‌ ترین و معروف ترین غذاهای دنیا در ویتنام
خوشمزه‌ ترین و معروف ترین غذاهای دنیا در ویتنام

غذای ویتنامی کائو لائو در بین ۵۰ غذای خوشمزه دنیا و طرز تهیه آن‌ها جای گرفته است. به این دلیل که شما این غذا را باید منبع اصلی انواع ویتامین در نظر بگیرید. طبیعتاً زمانی که مواد اولیه این غذا نودل، آب‌گوشت و سبزی‌ها باشد، شما می‌توانید به تأمین انواع ویتامین در بدن خود مطمئن باشید. بوت چین با مواد اولیه خلال خمیری که از آرد برنج به دست می‌آید بعد از سرخ شدن آماده نوش جان کردن است. البته درکنار این غذا می‌توان از میوه پاپایا، موسیر،پیاز، سس چیلی و یا حتی سرکه‌ای استفاده کنید.

خوشمزه ترین غذاهای دنیا در فرانسه

کیش لورن در زمره خوشمزه ترین غذای دنیا جای گرفته است. مواد اولیه این غذا تخم‌مرغ، شیر و یا خامه و پنیر و گوشت، ماهی و یا حتی سبزی‌ها است. خوشمزگی اصلی این غذا به سبب استفاده از پنیری است که در مواد اولیه آن یافت می‌شود، کسوله نیز یک غذای فوق‌العاده لذیذ است که از ترکیب لوبیا سفید، گوشت(سوسیس، اردک، مرغ، بره و…) و انواع سبزی‌ها به دست می‌آید.

خوشمزه ترین غذاهای دنیا در سوییس

سوییس ازجمله کشورهایی است که به‌راحتی می‌توانید با خوشمزه‌ ترین و معروف ترین غذاهای دنیا در این کشور آشنا شوید، به‌طور مثال تارت و کوئیچ دسر سوئیسی یکی از بهترین‌ها به شمار می‌آید. ماده اصلی برای تهیه این غذا پنیر است. معمولاً گوشت و یا ماهی پخته را نیز می‌توان در ساختار این غذا جای داد.

ماکارونی آلپی نیز با ترکیب پنیر، پیازداغ، سیب‌زمینی پخته و ماکارونی به دست می‌آید. ترکیب زعفران، برنج، گوشت، سوسیس و پیازداغ باعث می‌شود تا غذایی خوشمزه مانند ریزوتوی زعفران را که یک غذای گران ایتالیایی است را میل کنید. ترکیبی از انواع میوه‌ها مانند توت‌فرنگی، سبزی‌ها، غلات و حبوبات را برای تهیه بیرچر موسلی که یک غذای سبک سوییسی است، نباید از یاد ببرید.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید با نان تست غذا های متنو.عی میتوان درست کرد و شما میتوانید با استفاده از آن مهمانی های خود را به بهتنری شکل برگزار کنید. در مقاله غذا با نون تست میتوانید لیست طرز تهیه انواع غذا با نان تست را مشاهده کنید.

خوشمزه ترین غذاهای دنیا در ایتالیا

خوشمزه ترین غذاهای دنیا در ایتالیا
خوشمزه ترین غذاهای دنیا در ایتالیا

برای شناخت معروف ترین غذاهای دنیا باید به ایتالیا هم سری بزنید. پیتزا مارگاریتا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای این کشور است که از مواد اولیه‌ای همچون پنیر موزارلا، ریحان و سس گوجه‌فرنگی تشکیل‌شده است. ریزوتو از برنج، سبزی‌ها، گوشت، ماهی و در برخی از مواقع از پنیر پارمزان برای تهیه خود استفاده می‌کند. کانلونی نیز یک غذای بی‌نظیر ایتالیایی دیگر است که با لازانیا، پنیر ریکوتا، اسفناج و یا گوشت چرخ می‌توانید این غذای خوشمزه را تهیه کنید.

خوشمزه ترین غذاهای دنیا در استرالیا

به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان تنها با ذکر نام یک نوع غذا آن را در بین خوشمزه ترین غذای دنیا جای داد. هر غذایی با مواد اولیه خاص خود صد درصد موردپسند بسیاری قرار می‌گیرد. در استرالیا شما غذای لذیذ و بی‌نظیر منحصربه‌فردی را می‌توانید میل کنید. به‌عنوان‌مثال همبرگر مخصوص استرالیا یکی از بهترین‌ها به شمار می‌آید. قارچ، گوجه‌فرنگی، گوشت گاو، پنیر، کاهو، پیاز کبابی، چغندر، آناناس و تخم‌مرغ سرخ شده همگی جزء مواد اولیه این غذا محسوب می‌شوند.

کیک گوشتی قطعاً ارزش یک‌بار امتحان را دارد. این غذای فوق‌العاده استرالیایی با موادی همچون فرنگی، پنیر، بیکن و یا حتی گوشت آماده می‌شود و یا حتی غذای دیگری مانند پای گوشت که از لایه‌های خمیری، تکه‌های بزرگ گوشت و سس کچاپ درست می‌شود یکی دیگر از معروف ترین ها در بین غذاهای استرالیایی به شمار می‌آید.

خوشمزه ترین غذاهای دنیا در آمریکا

زمانی که در مورد خوشمزه‌ ترین و معروف ترین غذاهای دنیا صحبتی به میان می‌آید، غذاهای کشوری همچون آمریکا هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. چیلی آمریکایی یکی از بهترین و معروف ترین غذاهای این کشور است که با گوشت راسته، کنسرو لوبیا، گوجه‌فرنگی پوست گرفته‌شده، سوسیس تند، پیاز خردشده، فلفل دلمه‌ای، سبز خردشده، پنیر چدار، شکر قهوه‌ای، فلفل قرمز، پودر آویشن، نمک، برگ‌بو و آب‌گوشت به‌راحتی تهیه می‌شود.

استیک آمریکایی بدون شک در بین غذاهای آمریکا معرکه است. گوشت استیکی، نمک، فلفل، زیتون فرابر، انگور قرمز بدون هسته، پیازچه، آرد، سرکه سیب پودر آویشن و آب‌گوشت کم‌نمک مواد اولیه این غذای پرطرفدار آمریکایی را تشکیل می‌دهند. این غذا جزء غذاهای کم‌کالری است و می‌تواند برای با ذائقه اکثر افراد سازگاری داشته باشد.

خوشمزه ترین غذاهای دنیا در هند

حال که تمایل دارید معروفترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را بشناسید قطعاً غذاهای هندی هم می‌توانند نظر شمارا به خود جلب کنند. دال عدس هندی که معمولاً فلفل تند طعم آن را بسیار متفاوت می‌کند، یک غذای بی‌نظیر هندی است. مواد اولیه برای طبخ این غذا شامل عدس قرمز، گوشت چرخ‌کرده، سیر، پیاز، سیب‌زمینی، رب گوجه‌فرنگی، تمر هندی، فلفل قرمز، نمک و زردچوبه است.

مرغ تندوری یا مرغ تنوری هندی نیز ازجمله غذاهای بسیار معروف هند به شمار می‌آید. ادویه‌های خاصی همچون پودر سیر، پودر دانه خردل، پودر دانه زیره، پودر دانه گشنیز، پودر فلفل قرمز، زنجبیل و پودر فلفل پاپریکا در این غذا علاوه بر روغن زیتون، زنجبیل رنده شده، آب‌لیمو، گرام ماسالا، نمک و ماست نعنا می‌توان استفاده کرد.

اگر به پخت غذاهای ایرانی سنتی علاقه دارید و میخواهید خوشمزه ترین غذا های ایرانی را تهیه کنید میتوانید به صفحه آموزش آشپزی سنتی مراجعه کنید و با شرکت در دوره آشپزی سنتیی مدرک فنی حرفه ای دریافت کرده و برای ورود به بازار کار و کسب درآمد آماده شوید.

سخن پایانی

خوشمزه‌ ترین و معروف ترین غذاهای دنیا را به‌صورت مختصر و مفید بیان کرده‌ایم. امروزه با یک سرچ کوتاه می‌توان با طرز تهیه و مواد اولیه هر نوع غذایی آشنا شد، متأسفانه برخی از افراد از یکنواختی برنامه غذایی خود شکایت دارند؛ چرا که هنوز با متنوع‌ترین غذاهای دنیا در کشورهای گوناگون آشنا نشده‌اند.

سوالات متداول

خوشمزه ترین غذاهای دنیا چه غذاهایی هستند؟

ذائقه افراد با هم متفاوت میباشد و معرفی یک غذا به عنوان خوشمزه ترین غذا دنیا کار درستی نیست اما در این مقاله معروف تری و خوشمزه ترین غذاهای کشور های مختلف را بر اساس نظرات اکثریت افراد معرفی کرده ایم.

خوشمزه ترین غذاهای دنیا مال کدام کشور است؟

در غذا های کره جنوبی تنوع مواد غذایی زیادی یافت میشود و اکثریت افراد غذا های کره جنوبی را به عنوان خوشمزه ترین غذا های دنیا میشناسند اما غذا های ایرانی نیز به دلیل تنوع مواد غذایی مقوی نیز در لیست خوشمزه ترین و مقوی ترین غذا های جهان نیز شناخته میشوند.