بهترین غذاهای ترکیه

لیست غذاهای ترکیه بسیار متنوع است. در ترکیبات هرکدام از بهترین غذاهای این کشور از مواد اولیه بسیار مغذی و البته قیمت مناسب استفاده‌شده است. معمولاً غذاهای ترکیه‌ای با ذائقه ما مردم ایران بسیار سازگار است و به همین دلیل بهتر است با غذای خوشمزه و درجه‌یک ترکیه بیشتر آشنا شوید که ما در ادامه […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

لیست غذاهای ترکیه بسیار متنوع است. در ترکیبات هرکدام از بهترین غذاهای این کشور از مواد اولیه بسیار مغذی و البته قیمت مناسب استفاده‌شده است. معمولاً غذاهای ترکیه‌ای با ذائقه ما مردم ایران بسیار سازگار است و به همین دلیل بهتر است با غذای خوشمزه و درجه‌یک ترکیه بیشتر آشنا شوید که ما در ادامه به‌صورت مختصر ولی مفید به معرفی بهترین غذاهای ترکی می‌پردازیم.

اگر میخواهید طرز تهیه خوشمزه ترین غذاهای دنیا را یاد بگیرید و با دریافت مدرک بین المللی فنی حرفه ای از مهارت های آموخته خود کسب درآمد داشته باشید به صفحه آموزش آشپزی بین الملل و برای شرکت در دوره های آموزش آشپزی بین المللی در آموزشگاه آشپزی آریا تهران اقدام کنید.

بهترین غذاهای ترکیه

بهترین غذاهای ترکیه
بهترین غذاهای ترکیه

بهترین غذاهای ترکیه در ۳ دسته تقسیم‌بندی شده‌اند. یک دسته برای صرف صبحانه مناسب هستند، دسته دیگر غذاهای گوشتی و پروتئینی را در برمی‌گیرد. سومین دسته به دسرهای ترکی مرتبط هستند. شاید تابه‌حال نمی‌دانستید، اما در لیست بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی، عمدتاً زیتون نقش بسزایی را ایفا می‌کند. بهترین غذا زمانی لقب بهترین را از آن خود می‌کند که ترکیبات آن مواد غذایی سالم و البته مقرون‌به‌صرفه‌ای ازلحاظ قیمت باشد. ما در ادامه لیست بهترین غذاهای ترکیه را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

لیست غذاهای ترکیه

لیست غذاهای ترکیه همیشه جزء محبوب‌ترین لیست‌های غذایی به شمار می‌آید. به این دلیل که شما می‌توانید انواع کباب، صبحانه و دسر را در این لیست بیابید. بدون اغراق ترکیه یکی از توریست پذیرترین کشورهای جهان است که ما ایرانی‌ها نیز به‌شدت به کشور علاقه‌مند هستیم و طبیعتاً آشنایی با بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای این کشور می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد. در ابتدا به معرفی اجمالی چند نوع غذای خوشمزه می‌پردازیم و سپس به صورت لیستی دیگر غذاهای معروف ترکیه را نام خواهیم برد.

  • منمن

منمن یک غذای لذیذ و مقوی برای وعده صبحانه است. البته این غذا تا حدودی به املت معروف خودمان شباهت دارد. در این غذا از گوجه فرنگی، تخم مرغ و فلفل برای طبخ استفاده می‌کنند. فلفل مورد نظر اگر تند و آتشین باشد، حقیقتاً طعم متفاوت‌تری را می‌توانید بچشید.

اگر میخواهید طرز تهیه انواع غذا ها را با جدیدترین تکنیک های آشپزی روز دنیا یاد بگیرید و با دریافت مدرک بین المللی آشپزی وارد این حوزه شده و کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد ما به شما شرکت در کلاس های آموزش آشپزی آموزشگاه آریا تهران میباشد.

در کلاس های آشپزی آریا تهران برترین اساتید آشپزی ایران حضور دارند و شما میتوانید در مدت زمان محدود صفر تا صد آشپزی را یاد گرفته و به یک آشپز حرفه ای تبدیل شوید.

لیست غذاهای ترکیه
لیست غذاهای ترکیه
  • تاتلی یالانجی تاووک گوگسو

تاتلی یالانجی تاووک گوگسو یک دسر خوشمزه ترکیه‌ای است. از آرد شیرینی پزی، شیر، شکر، وانیل، کرده، پودر ژلاتین،دارچین و پودر پسته از جمله مواد اولیه برای تهیه این دسر خوشمزه به حساب می‌آیند. ناگفته نماند که این غذا در ۱۰۰ گرم خود ۲۴۰ کالری را گنجانده است. این دسر بدون فر به راحتی آماده طبخ است.

لیست غذاهای ترکیه
لیست غذاهای ترکیه
  • مینی راویولی

مینی راویولی یک غذای فوق العاده با گوشت است. گوشت گاو و گوشت بره هرکدام را به صورت آب‌پز و یا سرخ کردنی می‌توانید با ادویه جات ترکیب کنید تا این غذای خوشمزه و پروتئینی آماده میل کردن شود، البته سس گوجه فرنگی و سیر به طعم بی‌نظیر این غذا به شدت کمک می‌کند.

غذا های ایرانی طرفداران زیادی دارند و اگر لیست پرطرفدر ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید میتوانید برای مهمانی های خود بهترین انتخاب ها را داشته باشید. برای اطلاع از بهترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی به صفحه لیست غذاهای ایرانی مراجعه کنید.

لیست غذاهای ترکیه
لیست غذاهای ترکیه
  • کباب اسکندر

قطعاً در بین خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین غذاهای ترکیه نام کباب اسکندر را بسیار شنیده‌اید. این غذا با گوشت بره تهیه می‌شود که همراه با نان و یا برنج می‌توانید میل کنید.برای خوش طعم شدن غذا از کره ذوب شده و سس گوجه فرنگی هم میتوانید استفاده کنید.

کباب اسکندر
کباب اسکندر
  • شوربا

در بین سوپ‌های لذیذ و معروف ترکی شوربا قطعاً بهترین است. مغز و یا زبان گوسفند، گوجه فرنگی، انواع ادویه و عدس همگی مواد اولیه این سوپ فوق العاده را تشکیل می‌دهند. به هیچ عنوان این غذا در فصل خاصی توصیه نمی‌شود، شما در هر روز و شرایطی می‌توانید از میل کردن این غذای خوشمزه آبکی و بسیار مقوی لذت ببرید.

 شوربا
شوربا

البته پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید تا حد امکان از مواد اولیه تازه استفاده کنید تا کیفیت طبخ افزایش یابد.

  • دونر کباب
  • لاهماجون
  • پیده
  • چی کوفته
  • کومپیر
  • ایمام بایلدی
  • مانتی
  • بورک
  • دلمه
  • نخود پلو
  • بالیک اکمک
  • منمن
  • دوروم
  • تانتونی میدیه دولما
  • کوکورچ
  • تاوک پیلاو
  • کباب علی نازیک
  • یاپراک سارماسی
  • ایچلی کوفته
  • دیلی کاشارلی تست
  • ایشکمبه چورباسی
  • گزلمه
  • سوپ عدس
  • کورو فاسولیه
  • کارنی یاریک
  • سوپ بادام
  • کاورمالی یومورتا
  • سوکوکلو یومورتا
  • اسکندر کباب
  • آدانا کباب

اگر میخواهید غذا های محلی ایران را بشنتسید و با تنوع مواد غذایی در غذا های محلی و قدیمی ایران آشنا شوید و این غذا ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید به صفحه قدیمی ترین غذای ایرانی مراجعه کنید و لیست غذاهای محلی ایران را مشاهده کنید.

غذاهای معروف ترکیه استانبول

غذاهای معروف ترکیه استانبول
غذاهای معروف ترکیه استانبول

در بین بهترین غذاهای ترکیه بدون اغراق نام برخی از این غذاها بسیار بیشتر به گوش شما خورده است. لهمجون که یک نوع پیتزای ترکی است که معمولاً با یک لیوان دوغ میل می‌شود و بسیار پرطرفدار است. کباب‌ترکی یا دونر کباب یکی از معروف‌ترین غذاهای ترکی محسوب می‌شود و به‌صورت پرسی، ساندویچ و یا با برنج می‌توان این غذا را سفارش داد.

جاق کباب‌ غذای محلی شهر ارزروم است. برای طعم گرفتن این نوع کباب از پیاز و نمک و فلفل سیاه و ریحون استفاده می‌کنند. شما با سس گوجه‌فرنگی می‌توانید این غذا را میل کنید. کوکورِچ یک نوع ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار در ترکیه است که از فرآورده‌های گوشتی به دست می‌آید. منمن با ترکیباتی همچون تخم‌مرغ، سبزی‌ها معطر، جعفری، فلفل سیاه و فلفل قرمز خرد می‌تواند در بین معروف‌ترین غذاهای ترکی جای گیرد. این غذا را در وعده صبحانه می‌توان میل کرد.

بورک جزء غذاهای سنتی ترکیه به شمار می‌آید و در انواع پنیری، اسفناجی و یا گوشتی سرو می‌شود و می‌تواند انتخاب مناسبی برای وعده صبحانه و البته عصرانه باشد. اگر به دنبال پاستا هستید، مانتی یک نوع پاستای معروف و محبوب ترکیه معرفی می‌شود که با ماست، سیر، سس گوجه‌فرنگی و کره سرو می‌شود و در پایان این بحث بهتر است کوفته ترکی را از یاد نبریم که همان کباب تابه‌ای خودمان به‌صورت مستطیلی، گِرد ولوله‌ای است.

اگر میخواهید خوشمزه ترین غذاهای دنیا را بشناسید و از این غذا ها برای رستوران یا مهمانی های خود استفاده کنید حتما مقاله خوشمزه ترین غذاهای دنیا را مطالعه کنید و لیست غذا های معروف جها ن را به دست آورید.

گران‌ترین غذای ترکیه

حال که در مورد غذاهای ترکیه استانبول با شما صحبت می‌کنیم، بهتراست بدانید که غذاهای ترکیه به واسه نوع ترکیبات خود می‌توانند قیمت متغیری داشته باشند و غذایی را نمی‌توان باقیمت خاصی جزء گران‌ترین‌ها در نظر گرفت، اما غذاهای خیابانی و یا اکثر غذاهایی که به کباب ختم می‌شوند معمولاً قیمت بالایی ندارند. این نکته را در نظر بگیرید که با توجه به رستورانی که به‌صرف غذا می‌پردازید، قیمت‌ها کاملاً متفاوت است.

به طور کلی میتوان گفت شما گران ترین غذای ترکیه را میتوانید در رستوران های لوکس مانند بانیان،Topaz، رجیس، لاموئت و ۳۶۰ سرو کرد زیرا این رستوران ها از مواد غذایی با کیفیت استفاده میکنند و گران بودن غذا های آن ها امری طبیعی است.

گران‌ترین غذای ترکیه
گران‌ترین غذای ترکیه

پیش غذای ترکیه

اگر به لیست غذاهای ترکیه نگاهی بیندازید، با پیش‌غذاهای خوشمزه‌ای روبه‌رو خواهید شد. حقیقتاً تنوعی که شما برای پیش‌غذا می‌توانید در ترکیه در نظر بگیرید، نسبت به غذای اصلی بسیار بیشتر است. یکی از رایج‌ترین پیش‌غذاهای ترکیه‌ای بورک ترکیه است که در انواع گوناگون می‌توان آن را میل کرد.

اگر به دنبال یک پیش غذای سبک هستید، سوتلاچ نیز پیشنهاد مناسبی است که در طعم و بوی متفاوتی مورد استقبال قرارگرفته است. کباب‌های پلنزی با ترکیباتی همچون سوسیس، میوه و سیفی جات یک پیش غذای خوشمزه است. یکی از متفاوت‌ترین پیش‌غذاها تارت اسفناج نام دارد که از ترکیباتی همچون پنیر خامه‌ای کم‌چرب، سفیده تخم‌مرغ، اسفناج منجمد، پیاز خرد شد و بیکن بوقلمون به دست می‌آید.

پیش غذای ترکیه ای با بادمجان

علی نازیک نام سنتی‌ترین پیش غذای ترکیه‌ای است که از ترکیب ماست،گوشت و بادمجان به دست می‌آید. به‌هیچ‌عنوان برای تهیه این پیش‌غذا از در بین غذاهای ترکیه استانبول قرار دارد نباید از ماست آبدار استفاده کنید و تنها ماست چکیده مناسب است. اگر گوشت به‌صورت قل‌قلی روی بادمجان و ماست قرار گیرد، صد درصد طعم و شکل ظاهری متفاوت‌تری دارد. توصیه ما این است که از فلفل دلمه‌ای نیز برای خوش‌طعم شدن این نوع پیش‌غذا استفاده کنید.

پیش غذای ترکیه
پیش غذای ترکیه

غذاهای ترکیه ای مجلسی

لاهماجون یکی از بهترین غذاهای ترکیه به شمار می‌آید که دربین غذاهای مجلسی یک غذای بی‌نظیر و قیمت مناسب معرفی می‌شود و می‌توانید با ترکیب گوشت چرخ‌کرده، آب‌لیموی تازه و جعفری خورد شده از صرف این غذا لذت ببرید. آدانا و اورفا، بیتی بیف، شیش کباب و اسکندر کباب ازجمله غذاهای کبابی و مجلسی در ترکیه به‌حساب می‌آیند. کارنی یاریک با برنج سرو می‌شود و یکی از رایج‌ترین غذاهای ترکیه است.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید با نان تست غذا های متنو.عی میتوان درست کرد و شما میتوانید با استفاده از آن مهمانی های خود را به بهتنری شکل برگزار کنید. در مقاله غذا با نون تست میتوانید لیست طرز تهیه انواع غذا با نان تست را مشاهده کنید.

غذاهای ترکیه ای با سیب‌زمینی

غذاهای ترکیه ای با سیب‌زمینی
غذاهای ترکیه ای با سیب‌زمینی

به لیست غذاهای ترکیه که نگاهی بیندازید، غذاهایی وجود دارند که با سیب‌زمینی متفاوت‌ترین طعم غذا را می‌توانند داشته باشند. کومپیر ترکیه که به آن سیب‌زمینی شکم پر هم میگویند یکی از غذاهایی است که ترکیب اصلی آن با سیب‌زمینی است. معمولاً در کنار سیب‌زمینی از سبزی‌ها، کره، سس مایونز و پنیر پیتزا نیز برای طبخ این غذای خوشمزه استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه با سیب‌زمینی اوتورتمای سیب‌زمینی است. سیب‌زمینی، مواد گوشتی، سبزی‌ها و پنیر چدار هرکدام در ترکیب این غذا جای دارند. برای آن دسته از عزیزانی که در بین غذاهای ترکیه‌ای به دنبال غذای کم‌چرب هستند، این غذا بسیار مناسب و ایده آل است.

غذای ترکیه ای با مرغ

یکی از معروف‌ترین غذاهایی ترکی با مرغ، کباب‌ترکی با مرغ است. برای طبخ این غذا از فیله مرغ، قارچ، گوجه‌فرنگی، ادویه، روغن‌زیتون، پیاز، سس، خیار شور، جعفری و پودر آویشن استفاده می‌کنند. بدون هیچ اغراقی این غذا یکی از بهترین غذاهای ترکیه استانبول به شمار می‌آید.

غذای ترکیه ای با مرغ
غذای ترکیه ای با مرغ

غذاهای ترکیه ای با بادمجان

بادمجان به خاطر خواص بی‌نظیر خود امروزه یکی از ترکیبات اصلی در بین بهترین غذاهای ترکیه به شمار می‌آید. به همین دلیل اگر بخواهیم به معرفی این نوع غذاهای ترکیه‌ای بپردازیم، می‎توانیم به غذاهای زیر اشاره‌کنیم، که شامل:

  • کباب بادمجان ترکیه ای
  • بادمجان کبابی و ماست
  • علی نازیک
  • لقمه کباب‌ترکی
  • ایمام بایلدی

سخن پایانی

با توجه به لیست غذاهای ترکیه قطعاً شما با توجه به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید از انواع غذاهای گوناگون استفاده کنید. امروزه سفر به ترکیه بسیار مورد استقبال قرارگرفته است و یا برخی قصد دارند برای تنوع در برنامه غذایی خود از غذاهای ترکیه‌ای هم استفاده کنند که ما در این مقاله به معرفی مختصر و مفید انواع پرطرفدار غذاهای ترکیه‌ای پرداختیم.

سوالات متداول