طرز تهیه شربت آبلیمو

شربت آبلیمو یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین انواع شربت هاست که در مراسم ها و مناسبت های مختلف تهیه می شود و طعم بسیار دلچسب و دلنشینی دارد. طرز تهیه این شربت بسیار ساده است و در کوتاه ترین زمان ممکن آماده می شود. جهت مشاهده آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه انواع […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

شربت آبلیمو یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین انواع شربت هاست که در مراسم ها و مناسبت های مختلف تهیه می شود و طعم بسیار دلچسب و دلنشینی دارد. طرز تهیه این شربت بسیار ساده است و در کوتاه ترین زمان ممکن آماده می شود. جهت مشاهده آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه انواع شربت ابلیمو خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه شربت آبلیمو
طرز تهیه شربت آبلیمو

طرز تهیه شربت آبلیمو

طرز تهیه شربت لیمو با لیموی تازه چگونه است؟ همانطور که گفته شد، شربت آبلیمو یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین انواع شربت هاست که در روزهای گرم تابستان می تواند گزینه ای بسیار عالی باشد. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه شربت لیمو ترش خانگی (طرز تهیه شربت آبلیمو در منزل) در ادامه با ما همراه باشید.

برای طرز تهیه شربت لیمو تازه (طرز تهیه آبلیمو و شربت)، ابتدا باید مواد اولیه را تهیه کنید که به شرح زیر می باشد:

  • آبلیمو تازه: ۱۰۰ گرم
  • شکر: ۲۰۰ گرم
  • آب: ۳ لیوان
  • رنده پوست لیمو (اختیاری): ½ لیمو ترش

نکته: جهت طرز تهیه شربت آبلیمو برای یک نفر یا طرز تهیه شربت آبلیمو برای دو نفر، این مقادیر را نصف کنید. در صورتی که از لیمو سنگی استفاده می کنید، می توانید در طرز تهیه شربت لیمو سنگی، از یک عدد لیمو استفاده کنید.

برای طرز تهیه شربت لیمو ترش با پوست (طرز تهیه شربت لیمو با پوست) رنده شده، ابتدا یک ظرف مناسب بردارید و مقداری شکر و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. اگر به دنبال طرز تهیه شربت آبلیمو سریع (طرز تهیه شربت آبلیمو فوری) هستید، در این مرحله نیازی به رنده کردن پوست لیمو نیست و می توانید ادامه مراحل را طی کنید.

در مرحله بعد برای طرز تهیه شربت آبلیموی مجلسی (طرز تهیه شربت آبلیمو عالی)، ۳ لیوان آب را در پارچ مورد نظر بریزید و سپس همه مواد را با هم ترکیب کنید. در صورت تمایل مقداری مقداری پوست لیمو رنده شده را به پارچ اضافه کنید و هم بزنید.

حال در ادامه طرز تهیه شربت آبلیمو ساده خانگی (طرز تهیه شربت آبلیمو معمولی)، مخلوط را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید یا مقداری یخ در آن بریزید تا خنک شود. این شربت خوشمزه و خوش طعم را می توانید با لیمو اسلایس شده یا نعنا تزیین کنید.

برای طرز تهیه شربت آبلیمو شیرازی نیز می بایست همین مراحل را طی کنید.

لازم به ذکر است که مواد اولیه طرز تهیه یک شربت آبلیمو خوشمزه در قسمت بالا، جهت طرز تهیه شربت ابلیمو برای چهار نفر (طرز تهیه شربت آبلیمو برای ۴ نفر) می باشد. از آنجایی که این شربت معمولا در مراسم هایی مانند ماه محر، نذری و… تهیه می شود، در این صورت باید مقدار مواد اولیه را افزایش دهید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین دوره آموزش انواع نوشیدنی های سرد در معتبرترین آموزشگاه تهران هستید، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش نوشیدنی سرد آریا تهران شرکت کنید.

فیلم طرز تهیه شربت آبلیمو تازه

اگر عباراتی نظیر فیلم آموزش طرز تهیه شربت آبلیمو خانم گلاور، طرز تهیه شربت به لیمو رزا منتظمی، دانلود طرز تهیه شربت آبلیمو و عباراتی از این قبیل را سرچ کرده اید و به دنبال مشاهده آموزش طرز تهیه شربت آبلیمو بسیار خوشمزه (طرز تهیه شربت لیمو خوشمزه) به صورت تصویری هستید، در این قسمت به زودی فیلم طرز تهیه شربت آبلیمو تازه برای شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

در ادامه با آموزش طرز تهیه شربت لیمو عمانی تازه همراه شما خواهیم بود.

طرز تهیه شربت لیمو عمانی
طرز تهیه شربت لیمو عمانی

طرز تهیه شربت لیمو عمانی

طرز تهیه شربت آبلیمو ساده با لیموعمانی چگونه است؟ لیموعمانی یکی از چاشنی های خوش طعم ایرانی است که علاوه بر استفاده در غذا شما می توانید از آن برای تهیه شربت خوشمزه تابستانه استفاده کنید. برای طرز تهیه شربت لیمو عمانی سیاه عراقی (طرز تهیه شربت لیمو سیاه عراقی)، شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت.

  • لیمو عمانی: ۴ عدد
  • آب: ۳ پیمانه
  • شکر: ۳ پیمانه

برای طرز تهیه شربت لیمو عمانی در عراق (روش تهیه شربت لیمو عمانی)، ابتدا لیموعمانی را بشکنید و هسته های آن را خارج کنید. سپس لیموعمانی ها را همراه با ۳ لیوان آب، در یک قابلمه مناسب بریزید و صبر کنید تا به مدت ۱۰ دقیقه روی شعله گاز قرار دهید.

به جای جوشاندن لیموعمانی ها می‌ توانید آن‌ ها را با مقداری آب جوش، در یک ظرف بریزید، سپس درب آن را ببندید و به مدت ۱۵ دقیقه، استراحت دهید.

در قدم بعد طرز تهیه شربت آبلیمو با پیمانه، شکر را به آب لیمو عمانی اضافه کنید و مجددا بر روی حرارت قرار دهید تا شربت قوام پیدا کند. به همین راحتی طرز تهیه شربت لیمو عمانی خشک (طرز تهیه شربت لیمو خشک) به اتمام می رسد و شما می توانید آن را در ظرفی مناسب در یخچال قرار دهید و نوش جان کنید.

اگر عاشق طالبی هستید، حتما طعم جذاب شربت طالبی هم شما را شیفته خود خواهد کرد. پیشنهاد می‌ کنیم مقاله طرز تهیه اب طالبی کافی شاپی را حتما بخوانید تا بدانید که چطور می‌ توانید این شربت خوشمزه و خوش‌ طعم را درست کنید.

طرز تهیه شربت آبلیمو با خاکشیر

طرز تهیه شربت آبلیمو مجلسی چگونه است؟ همه ما از خواص بی نظیر خاکشیر باخبر هستیم و می دانیم با اضافه کردن خاکشیر به شربت خاص آن چندین برابر می شود. برای طرز تهیه شربت آبلیمو با خاکشیر (طرز تهیه شربت خاکشیر و آبلیمو) ابتدا باید موارد زیر را آماده کنید.

مواد لازم طرز تهیه شربت آبلیمو خانگی (طرز تهیه شربت آبلیمو در خانه) با خاکشیر عبارتند از:

  • لیمو تازه: ۳-۴ عدد
  • خاکشیر: ۴ قاشق غذاخوری
  • آب: ۴ لیوان
  • شکر: ۱۰۰ گرم
  • گلاب: ۱ پیمانه
  • یخ: به میزان لازم

برای طرز تهیه شربت آبلیمو با گلاب و خاکشیر، ابتدا باید خاکشیر را همراه با مقداری آب در یک ظرف مناسب بریزید و با استفاده از یک چنگال هم بزنید تا دانه های آن بالا بیایند و پس از ته‌ نشین شدن خاکشیرها، آب کاسه را خالی کنید. این کار را باید چند بار انجام دهید تا شن های ریز خاکشیر جدا شوند.

پس از تمیز شدن کامل خاکشر، آن را به مدت چند ساعت خیس کنید و هنگام استفاده، آب آن را کم کم خالی کنید و در ظرف مورد نظر بریزید.

در مرحله بعد طرز تهیه شربت آبلیمو و خاکشیر (طرز تهیه شربت آبلیمو خاکشیر)، آب لیمو را همراه با شکر و آب سرد در پارچ بریزید و با هم خوب مخلوط کنید تا زمانی که شکر به خوبی در آب حل شود.

در ادامه آموزش طرز تهیه شربت آبلیمو رستورانی، خاکشیر و گلاب را در پارچ بریزید و با هم ترکیب کنید. برای خنک شدن آبلیو، آن را در یخچال قرار دهید یا مقداری یخ به آن اضافه کنید. سپس در لیوان بریزید و به دلخواه تزیین کنید.

برای طرز تهیه شربت آبلیمو بدون گلاب، می توانید استفاده از گلاب را در این دستور حذف کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید در زمینه باریستا فعالیت کنید و برای این کار به آموزش های حرفه ای و مدرک معتبر نیاز دارید، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره آموزش باریستا است.

طرز تهیه شربت آبلیمو با نعناع
طرز تهیه شربت آبلیمو با نعناع

طرز تهیه شربت آبلیمو با نعناع

یکی از روش های طرز تهیه شربت آبلیمو با لیمو تازه استفاده از نعناع تازه است که می تواند عطر و طعم فوق العاده ای به شربت شما اضافه کند. همانطور که می دانید نعنا جزو آن دسته از سبزیجاتی است که افزودن آن به شربت، باعث ایجاد حس خنکی در فرد می شود.

مواد لازم طرز تهیه شربت آبلیمو نعناع عبازتند از:

  • لیموترش: ۶ عدد
  • شکر: یک پیمانه
  • آب یک پیمانه
  • نعنا: ۶ شاخه
  • آب گازدار: به میزان لازم
  • یخ: به میزان لازم

برای طرز تهیه یک لیوان شربت آبلیمو با نعنا، می بایست این مقادیر را نصف کنید.

در ابتدای طرز تهیه شربت لیمو نعناع (طرز تهیه شربت آبلیمو و نعنا خانگی)، باید شهد شربت را آماده کنید. برای این کار آب و شکر را در یک قابلمه بریزید و آن را روی شعله گاز ملایم قرار دهید.

در ادامه آموزش طرز تهیه شربت ابلیمو و شکر و نعنا، باید صبر کنید تا شکر در آب به خوبی حل شود و حجم شهد به نصف مقدار اولیه کاهش یابد. در مرحله بعد قابلمه شهد را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. در ادامه برگ های نعنا را تمیز بشویید و در هاون بکوبید تا ریز شوند.

در آخرین مرحله از طرز تهیه شربت آبلیمو نعنا (طرز تهیه شربت آبلیمو و نعناع)، همه مواد شامل آب لیمو و نعنا را در ظرف حاوی شهد بریزید و خوب مواد را با هم ترکیب کنید. برای خنک شدن شربت می توانید ابتدا مقداری یخ در لیوان مورد نظر بریزید و سپس روی آن را با شربت آبلیمو نعنا و آب گازدار پر کنید.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه شربت آبلیمو نعنا مجلسی، می توانید لیوان ها را با برگ نعنا و لیموهای اسلایس شده تزیین کنید.

طرز تهیه شربت آبلیمو زعفرانی
طرز تهیه شربت آبلیمو زعفرانی

طرز تهیه شربت آبلیمو زعفرانی

طرز تهیه شربت آبلیمو با زعفران چگونه است؟ اگر تابحال شربت آبلیمو زعفرانی را امتحان نکرده اید، فقط یک بار این شربت را درست کنید. بدون شک این شربت در لیست شربت های مورد علاقه شما قرار خواهد گرفت.

برای طرز تهیه شربت آبلیمو زعفرانی شما به مواد زیر نیاز دارید:

  • شکر: ۱.۵ پیمانه
  • آب: ۱ پیمانه
  • زعفران دم‌ کرده: نصف پیمانه
  • آبلیمو: ۴/۱ پیمانه

در ابتدا برای طرز تهیه شربت آبلیمو و زعفران، یک ظرف مناسب بردارید و آب و شکر را در آن مخلوط کنید بدون آن که آن ها را هم بزنید. سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانی که شکر کاملا در آب حل شد و شیره به جوش آمد، زعفران را نیز به آن اضافه کنید.

در مرحله بعد طرز تهیه شربت لیمو زعفران، ظرف را از روی حرارت بردارید و به آن آبلیمو اضافه کنید. زمانی که شیره سرد شد، آن را در ظرف مناسب ریخته و دریخچال بگذارید.

هر زمان که دوست داشتید شربت آبلیو درست کنید، می توانید مقداری از این شیره را با آب و یخ مخلوط کرده و نوش جان کنید. در صورت تمایل می توانید برای طرز تهیه شیره شربت آبلیمو، شیره زعفرانی را بدون آبلیمو تهیه کنید و آبلیمو را هنگام تهیه شربت، به شیره زعفران و آب اضافه نمایید.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه شربت آبلیمو با گلاب و زعفران، می توانید ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری گلاب را به شیره اضافه کنید.

پیشنهاد ویژه: با مراجعه به صفحه طرز تهیه آب میوه خانگی می توانید با طرز تهیه انواع نوشیدنی های خوشمزه تابستانه و زمستانه برای سرماخوردگی آشنا شوید.

طرز تهیه شربت آبلیمو عسل برای سرماخوردگی
طرز تهیه شربت آبلیمو عسل برای سرماخوردگی

طرز تهیه شربت آبلیمو عسل برای سرماخوردگی

طرز تهیه شربت عسل و آبلیمو برای سرماخوردگی چگونه است؟ همانطور که می دانید عسل دارای خواص بی شماری است که می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، چربی‌ سوزی، درمان سرماخوردگی و… اشاره کرد. اگر به دنبال یک شربت برای بهبود سرماخوردگی هستید، پیشنهاد می کنیم عسل را امتحان کنید.

مواد لازم طرز تهیه شربت آبلیمو و عسل عبارتند از:

  • آب: ۱ لیوان
  • لیموی تازه: ۵ عدد
  • عسل طبیعی: ۲ قاشق غذاخوری

برای طرز تهیه شربت آبلیمو عسل برای سرفه و سرماخوردگی ابتدا باید لیموها را بر روی تخته آشپزخانه قرار داده و آن ها را از وسط نصف کنید. سپس یک قابلمه مناسب بردارید و مقداری آب در آن بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و لیموهایی که از وسط نصف کرده اید را در قابلمه بریزید.

حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا لیموها در اب بجوشند و عصاره لیمو به خورد آب برود. پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود. در ادامه لیموها را از قابلمه خارج کرده و آن ها را با دست فشار دهید تا مابقی عصاره لیمو خارج شود.

می توانید پوست لیمو و تفاله های آن را دور بریزید. در قدم بعد آب درون قابلمه را به پارچ اضافه کنید. برای طرز تهیه شربت لیمو و عسل (طرز تهیه شربت لیمو ترش با عسل)، ۲ قاشق غذاخوری عسل را در پارچ بریزید و با آب به خوبی با هم مخلوط کنید.

بهترین حالت این است که آب ولرم باشد؛ در این صورت عسل به راحتی در آب حل می شود. به یاد داشته باشید که عسل را هیچ وقت در آب داغ نریزید. حال شربت شما آماده است. می توانید آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود و سپس میل کنید.

طرز تهیه شربت آبلیمو و تخم شربتی

اگر تمایل دارید در هر یک از دستور تهیه بالا، از تخم شربتی نیز استفاده کنید، کافیست برای طرز تهیه شربت آبلیمو با تخم شربتی (طرز تهیه شربت آبلیمو تخم شربتی)، مقداری تخم شربتی نیز به شربت خود اضافه کنید و از خاصیت این شربت بهره ببرید.

فوت و فن های طرز تهیه شربت لیمو ترش
فوت و فن های طرز تهیه شربت لیمو ترش

فوت و فن های طرز تهیه شربت لیمو ترش

در قسمت بالا طرز تهیه شربت آبلیمو خوشمزه (طرز تهیه شربت لیمو مجلسی) به روش های مختلف توضیح داده شد. در ادامه قصد داریم به شما نکات مهم طرز تهیه شربت آبلیمو خیلی خوشمزه و فوق العاده را به شما بگوییم تا بتوانید شربت معمولی خود را به یک شربت خاص تبدیل کنید.

پیشنهاد ویژه: یکی از نکات مهم برای خوشمزه تر شدن طعم شربت لیموترش، استفاده از لیموی تازه و طبیعی است. اگر می خواهید در طرز تهیه شربت آبلیموی خانگی، از آبلیموی طبیعی و تازه استفاده کنید، حتما مقاله طرز تهیه آبلیمو خانگی را مطالعه کنید.

در این مقاله طرز تهیه شربت لیمو ترش با شکر (طرز تهیه شربت آبلیمو با شکر)، توضیح داده شده است. اگر شما به هر دلیلی نمی توانید از شکر استفاده کنید، یا به دنبال طرز تهیه شربت آبلیمو رژیمی هستید، می توانید به جای شکر، از عسل یا شیره انگور را جایگزین آن کنید.

یکی از نکات مهم در طرز تهیه شربت لیمو ترش سبز (طرز تهیه شربت لیمو سبز) یا زرد، عطر و طعم شربت است. اگر می خواهید شربت شما عطر و طعم خوشمزه ای داشته باشد، می توانید در طرز تهیه شربت گلاب و آبلیمو، مقداری گلاب نیز به شربتتان اضافه کنید.

جهت طرز تهیه شربت لیمو حلقه ای مجلسی، می توانید در آخر برای تزیین از لیموهای حلقه حلقه شده استفاده کنید.

در صورت تمایل برای طرز تهیه شربت آبلیمو خیار (طرز تهیه شربت آبلیمو و خیار)، می توانید مقداری خیار رنده شده به شربت اضافه کنید. خیار، نعنا، عسل، شیره انگور و… از جمله افزودنی هایی هستند که می توانید با توجه به سلیقه و ذائقه خود به شربت اضافه کنید.

طرز تهیه شربت آبلیمو برای ۱۰۰ نفر

مواد لازم طرز تهیه شربت آبلیمو نذری برای ۱۰۰ نفر چقدر است؟ با فرا رسیدن ایام محرم تهیه شربت برای نذری ایده بسیار خوبی است که بسیاری از ما شاهد آن هستیم. برای طرز تهیه شربت آبلیمو برای ۱۰۰ نفر، شما به موارد زیر نیاز دارید.

مواد لازم طرز تهیه شربت آبلیمو اصلی برای ۱۰۰ نفر عبارتند از:

  • آب: ۲۴ لیتر
  • آبلیمو تازه: ۱۰۰ سی سی (برابر با ۱ لیوان)
  • شکر: ۲ کیلوگرم
  • گلاب (اختیاری): ۲۰۰ سی سی (برابر با ۲ تا ۳ لیوان)
  • زعفران: ۰.۵ گرم
  • یخ به مقدار لازم

با در نظر گرفتن این مقادیر می توانید مواد لازم جهت طرز تهیه شربت آبلیمو برای ۶ نفر، طرز تهیه شربت آبلیمو برای ۱۰ نفر، طرز تهیه شربت آبلیمو برای ۲۰ نفر، طرز تهیه شربت آبلیمو برای ۳۰ نفر، طرز تهیه شربت آبلیمو برای ۲۰۰ نفر، طرز تهیه شربت آبلیمو برای ۵۰۰ نفر و… را به راحتی تهیه کنید و دستوری که در ابتدای مقاله توضیح داده شده است را برای طرز تهیه شربت آبلیموی نذری یا طرز تهیه شربت آبلیمو برای محرم (طرز تهیه شربت آبلیمو هیئتی) طی کنید.

طرز تهیه شربت لیمو زنجبیل
طرز تهیه شربت لیمو زنجبیل

طرز تهیه شربت لیمو زنجبیل

یکی دیگر از روش های طرز تهیه شربت آبلیمو ترش، استفاده از زنجبیل است. اگر به عطر و طعم تند و تیز علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم شربت لیمو زنجبیل را یک بار امتحان کنید. همانطور که می دانید زنجبیل دارای خواص دارویی بسیار زیادی می باشد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار توصیه می شود.

مواد لازم جهت طرز تهیه شربت لیمو زنجبیل:

  • لیمو ترش تازه: ۱/۵ کیلوگرم
  • شکر: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • زنجبیل تازه: ۱ تکه (حدود ۵ سانتی‌متر)
  • آب جوش: ۳/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار

در ابتدای طرز تهیه شربت لیمو در طب سنتی (طرز تهیه شربت آبلیمو در طب سنتی) همراه با زنجبیل، ابتدا باید شکر را در یک کاسه بریزید و سپس پوست نازک و زرد لیمو را با استفاده از رنده بسابید و بر روی شکر بریزید. توجه کنید که قسمت سفید رنگ پوست لیمو، دارای طعم تلخی می باشد و اضافه کردن آن به شربت باعث تلخ شدن شربت می شود؛ بنابراین پوست لیمو را با دقت رنده کنید.

در مرحله دوم طرز تهیه شربت آبلیمو طبیعی با زنجبیل، باید به مدت ۱۵ دقیقه با دست ترکیب شکر و پوست لیمو را چنک بزنید. این کار باعث می شود که عطر پوست لیمو به طور کامل خارج شده و شربت شما خوش طعم و عطر شود.

در قدم بعد آموزش طرز تهیه شربت لیمو برای زمستان به همراه زنجبیل، پوست زنجبیل را جدا کرده و آن را خرد کنید. سپس زنجبیل را در قابلمه بریزید و مقداری آب جوش به آن اضافه نمایید. صبر کنید تا زنجبیل به مدت ۱۵ دقیقه بر روی حرارت ملایم بجوشد. این کار باعث خارج شدن عصاره زنجبیل در آب می‌ شود.

در قدم بعد، پس از جوشیدن زنجبیل، آن را همراه با آب لیمو ترش به ترکیب شکر و پوست لیمو اضافه کنید. حالا همه مواد را روی حرارت خوب هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند و در آخر شکر در آب حل شود.

برای طرز تهیه شربت آبلیمو غلیظ (طرز تهیه شربت غلیظ لیمو)، صبر کنید تا شربت شما به خوبی غلیظ شود و به غلظت مناسب برسد. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

در مرحله بعد از آموزش طرز تهیه شهد شربت آبلیمو با زنجبیل، می بایست شربت را از صافی رد کنید تا تفاله‌ های لیمو و زنجبیل از شربت جدا شود.

پس از اینکه شربت از صافی رد شد، می توانید ۲ قاشق از آن را در لیوان بریزید و با آب خنک و کمی یخ ترکیب کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری آب لیموترش نیز به شربت اضافه کرده و میل کنید.

طرز تهیه شربت آبلیمو دو رنگ
طرز تهیه شربت آبلیمو دو رنگ

طرز تهیه شربت آبلیمو دو رنگ

طرز تهیه شربت آبلیمو رنگی چگونه است؟ برای طرز تهیه شربت آبلیمو نی نی سایت به صورت دو رنگ، ابتدا در لیوان مورد نظر مقداری آب سرد بریزید. سر لیوان باید خالی باشد. سپس مقدار کمی شکر در آب داغ حل کنید و کنار بگذارید. زعفران دم کرده نیز آماده داشته باشید.

حال شکر حل شده را به آب لیوان اضافه کنید. سپس بدون اینکه شربت را هم بزنید مقداری آبلیموی تازه به لیوان اصافه کنید. آبلیمو به دلیل حجم سبکی که دارد روی آب قرار می گیرد.

در مرحله بعد طرز تهیه شربت لیمو ایرانی دو رنگ، زعفران را به آرامی اضافه کنید. زعفران باعث می شود تا آبلیموی روی آب رنگی شود و ته نشین نمی شود. توجه داشته باشید که زعفران باید آبدار باشد تا عمق بیشتری در لیوان فرو برود.

طرز تهیه یخ در بهشت با شربت آبلیمو

یخ در بهشت با شربت آبلیمو یکی از نوشیدنی های خوشمزه و خنک است که در روزهای گرم تابستان بسیار دلچسب است. برای طرز تهیه یخ در بهشت با شربت آبلیمو، در ادامه با ما همراه باشید.

  • یخ: به مقدار لازم
  • آب لیموترش تازه: ۱ لیوان
  • نعنا: ۱ دسته
  • شکر و آب یخ: ۱/۲ پیمانه

برای طرز تهیه یخ در بهشت با شربت آبلیمو، ابتدا لیموها را بشویید و سپس با استفاده از چاقو از وسط نصف کنید، هسته های لیمو را دربیاورید و با آب گیر دستی یا برقی، آب لیموترش را بگیرید.

در مرحله دوم مواد را با هم میکس کنید. برای این کار ۱ الی ۲ پیمانه یخ را در مخلوط کن بریزید و نعنا، شکر و کمی آب یخ و آب لیموترش را بریزید و همه مواد را با هم میکس کنید تال پوره و یخی شود. به همین سادگی یخ در بهشت شما آماده است. نوش جان

در صورتی که مخلوط کن ندارید می توانید آب لیمو، مقداری آب یخ و شکر را با هم خوب مخلوط کنید و کمی نعنا ساطوری شده را به آن اضافه کنید و همه مواد را در یک ظرف دربسته بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. پس از گذشت ۴۵ دقیقه آن را از فریزر خارج کنید و هم بزنید تا حالت نیمه یخی درآید و سپس سرو کنید. نوش جان

پیشنهاد ویژه: همانطور که می دانید یکی از لوازم ضروری برای تهیه انواع آبمیوه های خوشمزه و تازه خانگی، دستگاه آبمیوه گیری است. برای خرید دستگاه آبمیوه گیری، ما برای شما راهنمای خرید بهترین مارک آب میوه گیری را آماده کرده ایم.

طرز تهیه شربت به لیمو شیرازی
طرز تهیه شربت به لیمو شیرازی

طرز تهیه شربت به لیمو شیرازی

طرز تهیه شربت به لیمو طب سنتی چگونه است؟ شربت به لیمو یکی دیگر از انواع شربت های خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی تهیه می شود. برای تهیه این شربت دلچسب و لذیذ مراحل زیر را دنبال کنید.

مواد لازم طرز تهیه شربت به لیمو در منزل عبارتند از:

  • به: دو کیلو
  • شکر: دو کیلو
  • آبلیمو : نصف استکان (۴ عدد)
  • آب: ۴ لیوان (یک لیتر)

برای طرز تهیه شربت به لیمو شیرازی، ابتدا به ها را بشویید و آن ها را چهار قاچ کنید. هسته به ها را جدا کرده و آن ها را کاملا خشک کنید. سپس شکر را همراه با یک لیتر آب مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا چند قل بزند.

در مرحله بعد طرز تهیه شربت لیمو شیرازی، شربت را از صافی رد کنید و همراه با آب به مخلوط نمایید و روی حرارت قراردهید تا چند جوش بزند و شربت قوام پیدا کند. در قدم بعد آبلیمو را اضافه کنید و پس از یک الی دو جوش، شربت را از روی آتش بردارید.

در پایان طرز تهیه شربت به لیمو قرمز، شربت به لیمو را در شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. در هنگام سرو مقداری یخ در آن بریزید و نوش جان کنید.

در صورت تمایل برای طرز تهیه شربت آبلیمو گرم، می توانید آن را در یخچال قرار دهید و به صورت گرم میل کنید.

طرز تهیه شربت لیمو شکری

برای طرز تهیه شربت لیمو شکری، ابتدا لیموها را تمیز بشویید و به صورت حلقه ای برش دهید و هسته های لیمو را خارج کنید. سپس یک ظرف درب دار مناسب بردارید و لیموها را ته ظرف به صورت لایه ای بچینید. به این صورت که یک لایه لیمو و یک لایه شکر بریزید. این کار را تا انتها لایه لایه پر کنید.

حال درب ظرف را محکم ببندید و اجازه دهید تا به مدت ۱ روز در دمای محیط بماند تا لیمو ها آب بیندازند و حالت عسلی به خود بگیرند. در این حالت شکرها آب شده و روی لیموها را می گیرد. اگر این اتفاق نیفتاد می توانید مجددا شکر بریزید و اجازه دهید تا چند روز در دمای محیط بماند و سپس در یخچال قرار دهید.

در زمان سرو، برای هر لیوان، چند عدد از اسلایس لیمو را بریزید و سه چهارم قاشق شیره روی لیموها بریزید و بقیه لیوان را با آب و یخ پر کنید. نوش جان

طرز تهیه شربت آبلیمو با نبات

طرز تهیه شربت آبلیمو با نبات بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. برای این کار شما به نیم کیلو نبات، ۱ لیتر آب، ۱۰ قاشق آبلیموی بازاری، ۱۰ قاشق گلاب دو آتیشه و نوک قاشق زعفرون نیاز خواهید داشت.

ابتدا نبات و آب را در یک ظرف بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش آید و نبات کاملا در آب حل شود. در قدم بعد شعله را کم کرده و آبلیمو را اضافه کنید و صبر کنید تا دو الی سه دقیقه بر روی گاز بماند.

سپس زعفرن را به مخلوط اضافه کنید و صبر کنید تا رنگ پس دهد. در مرحله بعد گلاب بریزید و صبر کنید تا ۳۰ ثانیه بجوشد. در آخر از توری پارچه ای رد کنید تا نخ نبات و خرده های زعفران خارج شوند. سپس شربت را در شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

جمع بندی

در این مقاله طرز تهیه شربت آبلیموی تازه و خوشمزه به روش های مختلف از جمله طرز تهیه ی شربت آبلیمو و عسل، طرز تهیه شربت آبلیمو و گلاب، طرز تهیه شربت لیمو عسل، طرز تهیه شربت آبلیمو گلاب و خاکشیر و همچنین فوت و فن های طرز تهیه یک پارچ شربت آبلیمو، طرز تهیه شربت لیمو شیرین عسلی، طرز تهیه شربت آبلیمو بدون شکر و رژیمی به طور کامل توضیح داده شده است.

با داشتن این راهنمای کامل شما به راحتی می توانید انواع شربت آبلیمو خوشمزه را در منزل برای مهمانی ها و دورهمی های خود تهیه کنید.

سوالات متداول
طرز تهیه شربت آبلیمو عسل برای سرماخوردگی چگونه است؟

شربت آبلیمو و عسل یکی از بهترین انواع شربت ها برای سرماخوردگی و درمان سرفه است که مرحله به مرحله آن را در مقاله به طور کامل توضیح داده ایم.

فوت و فن طرز تهیه شربت آبلیمو چیست؟

یکی از نکات مهم در تهیه شربت آبلیمو عطر و طعم شربت است. برای خوشمزه تر شدن و خوش عطر و طعم شدن شربت آبلیمو، می توانید مقداری گلاب به شربت اضافه کنید.

طرز تهیه شربت آبلیمو با تخم شربتی چگونه است؟

در صورتی که تمایل دارید در تهیه شربت آبلیمو از تخم شربتی استفاده کنید، می توانید مقداری تخم شربتی نیز به شربت خود اضافه کنید و از خاصیت این شربت بهره ببرید.