طرز تهیه آب طالبی

آب طالبی جزو آن دسته از نوشیدنی های خوشمزه است که می تواند در روزهای گرم تابستان بسیار لذت بخش باشد و راه حلی برای رفع خستگی در طول روز باشد. این نوشیدنی خوشمزه به شیوه های مختلفی تهیه می شود و علاوه بر طعم خوشمزه، می تواند بسیار مقوی باشد. در این مقاله با […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

آب طالبی جزو آن دسته از نوشیدنی های خوشمزه است که می تواند در روزهای گرم تابستان بسیار لذت بخش باشد و راه حلی برای رفع خستگی در طول روز باشد. این نوشیدنی خوشمزه به شیوه های مختلفی تهیه می شود و علاوه بر طعم خوشمزه، می تواند بسیار مقوی باشد. در این مقاله با آموزش طرز تهیه آب طالبی خوشمزه خانگی همراه شما عزیزان هستیم.

طرز تهیه آب طالبی
طرز تهیه آب طالبی

طرز تهیه آب طالبی

طرز تهیه گرفتن آب طالبی چگونه است؟ آب طالبی یکی از محبوب‌ ترین نوشیدنی‌ های سنتی ایرانی است که در فصول گرم سال بسیار مورد توجه قرار می‌ گیرد. این نوشیدنی با طعم منحصر به فرد و خوشایند خود، نه تنها تشنگی را برطرف می‌ کند بلکه احساس خنکی و تازگی را برای شما فراهم می کند.

این نوشیدنی خوشمزه می تواند با طعمی منحصر به فرد و قابل تنوع، جلسات خانوادگی یا دورهمی‌ های دوستانه را به یک تجربه لذت‌ بخش تبدیل کند. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه آب طالبی بازاری، در ادامه با ما همراه باشید.

برای طرز تهیه آب طالبی در خانه (طرز تهیه آب طالبی در منزل)، شما به مواد زیر نیاز دارید:

  • طالبی: ۳۵۰ گرم
  • یخ خورد شده: یک دوم لیوان
  • شکر: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه آب طالبی با مخلوط کن

در ابتدای طرز تهیه آب طالبی ساده خانگی (طرز تهیه آب طالبی بدون شیر)، ابتدا طالبی ها را تمیز بشویید و به دو نیم تقسیم کنید. سپس تخمه‌ های دورن طالبی ها را خارج کرده و آن ها را در یک ظرف قرار دهید.

حال با استفاده از یک چاقو، گوشت های طالبی را به قطعات کوچک تقسیم کنید و در مخلوط کن بریزید. سپس شکر را در مخلوط کن بریزید تا به خوبی با طالبی مخلوط شود. در ادامه طرز تهیه اب طالبی با یخ (طرز تهیه اب طالبی یخی)، از یخ های خورد شده را در مخلوط کن ریخته تا آب طالبی شما کاملا خنک شود. آب طالبی شما آماده است.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین و کاربردی ترین دوره آموزش انواع نوشیدنی های سرد در تهران هستید، پیشنهاد می کنیم دوره آموزش نوشیدنی سرد آریا تهران را از دست ندهید.

اضافه کردن گلاب به مخلوط می تواند طعم و عطر دلنشینی به آن بدهید. برای طرز تهیه آب طالبی با گلاب، می توانید ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری گلاب را به مخلوط خود اضافه کنید.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای طرز تهیه ی آب طالبی بستنی (طرز تهیه آب طالبی تگری) استفاده کنید، این است که کاملا مشابه مراحل قبل طالبی ها را آماده کنید و به جای ریختن در مخلوط کن، ابتدا طالبی‌ ها را پوست بگیرید و به تکه های کوچک تقسیم کنید. سپس در یک ظرف بریزید و لا به لای آن شکر ریخته و به مدت ۴ الی ۵ ساعت در فریزر قرار دهید تا به خوبی یخ بزند.

لازم به ذکر است که جهت مشاهده طرز تهیه آب میوه طالبی به صورت تصویری، در این قسمت به زودی فیلم طرز تهیه اب طالبی برای شما عزیزان درج خواهد شد.

پیشنهاد ویژه: با مراجعه به صفحه طرز تهیه آب میوه خانگی می توانید با طرز تهیه انواع نوشیدنی های خوشمزه تابستانه و زمستانه آشنا شوید.

طرز تهیه آب طالبی بستنی
طرز تهیه آب طالبی بستنی

طرز تهیه آب طالبی بستنی

طرز تهیه آب طالبی با بستنی می تواند طعی خوشمزه و لذت بخش را بوجود آورد. در صورتی که تمایل دارید در طرز تهیه آب طالبی ساده، از بستنی نیز استفاده کنید، کافیست مقداری بستنی به مخلوط خود اضافه کنید.

مواد لازم آب طالبی بستنی (طرز تهیه اب طالبی بستنی در منزل) عبارتند از:

  • طالبی: ۳۵۰ گرم
  • بستنی وانیلی: دو اسکوپ
  • شیر: یک‌ چهارم لیوان
  • یخ خرد شده: به مقدار لازم
  • شکر سفید: به دلخواه

برای طرز تهیه آب طالبی و بستنی، ابتدا طالبی های رسیده را پوست بگیرید و به قطعه های کوچک درآورید. تکه های کوچک طالبی را در مخلوط کن بریزید و دو تا سه اسکوپ بستنی وانیلی را همراه با شکر به آن اضافه کنید و چند پالس بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. برای طرز تهیه آب طالبی با بستنی سنتی (طرز تهیه ی آب طالبی با بستنی) می توانید به جای بستنی وانیلی از بستنی سنتی استفاده کنید.

در ادامه طرز تهیه آب طالبی بستنی خانگی، شیر و تکه های یخ خرد شده را به مخلوط اضافه کرده و به مدت یک دقیقه مخلوط کن را روشن کنید تا یک نوشیدنی خوشمزه بدست آورید. آب طالبی بستنی شما آماده است، نوش جان!

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه آب طالبی بستنی بدون شیر، می توانید شیر را از لیست مواد اولیه حذف کرده و مابقی مراحل را طبق دستوری که توضیح داده شده است، طی کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به فعالیت در زمینه باریستا علاقه مند هستید و می خواهید با اموزش های لازم و داشتن مدرک معتبر، فرصتی برای ادامه کار در بهترین و لوکس ترین کافی شاپ های کشور کسب کنید، دوره آموزش باریستا را به شما پیشنهاد می دهیم.

طرز تهیه آب طالبی بستنی
طرز تهیه آب طالبی بستنی

طرز تهیه آب طالبی با شیر

طرز تهیه ی آب طالبی خوشمزه با شیر چگونه است؟ یکی دیگر از روش های طرز تهیه آب طالبی نی نی سایت، با استفاده از شیر می باشد که می تواند طعم جدیدی را خلق کنید. برای طرز تهیه آب طالبی با شیر، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • یخ خرد شده :به مقدار لازم
  • طالبی: یک عدد متوسط
  • شکر :به میزان لازم
  • شیر :۲ پیمانه

برای طرز تهیه ی آب طالبی ساده با شیر، ابتدا طالبی ها را پوست بگیرید و سپس تخمه های آن را جدا کنید و طالبی ها را به قطعه های کوچک تقسیم کنید. سپس طالبی های خرد شده را همراه با شکر، شیر و چند قطعه یخ خرد شده در مخلوط کن بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

یکی از نکات در طرز تهیه نوشیدنی آب طالبی برای خوشمزه تر شدن طعم نوشیدنی، استفاده از بستنی وانیلی یا خامه استفاده است. یا نیم ساعت قبل از ریختن در مخلوط کن، در فریزر قرار دهید تا نوشیدنی شما تبدیل به یخ در بهشت شود.

طرز تهیه اب طالبی با موز
طرز تهیه اب طالبی با موز

طرز تهیه اب طالبی با موز

اگر به دنبال طرز تهیه آب طالبی مجلسی هستید، اسموتی طالبی و موز را امتحان کنید. اسموتی طالبی و موز یکی از انواع اسموتی های خوشمزه و پرطرفدار است که با طعم بی نظیرش می تواند یک تجربه فراموش نشدنی برای شما خلق کند. برای طرز تهیه اب طالبی با موز، در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه این اسموتی خوشمزه عبارتند از:

  • موز: دو عدد متوسط
  • طالبی: یک عدد کوچک
  • بستنی وانیلی: ۱ فنجون
  • یخ خرد شده: نصف لیوان
  • شکر: یک قاشق غذاخوری (دلخواه)

برای طرز تهیه آب طالبی کافی شاپی با موز، ابتدا موز را پوست بگیرید و سپس به قطعه های کوچک تقسیم کنید. طالبی را نیز به همین ترتیب پوست بگیرید و پس از قطعه قطعه کردن همراه با موز در مخلوط کن بریزید و سپس بستنی وانیلی، شکر و یخ را به آن اضافه کنید.

نکته: در صورتی که مخلوط کن ندارید می توانید برای طرز تهیه آب طالبی بدون مخلوط کن، از گوشت کوب برقی استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر قصد خرید مخلوط کن یا آبمیوه گیری دارید، ما برای شما در مقاله بهترین مارک آب میوه گیری و مخلوط کن، راهنمای کامل و جامعی جهت خرید بهترین دستگاه را ارائه داده ایم.

حال دستگاه را روشن کنید و همه مواد را با هم میکس کنید. از شکر می توانید به دلخواه استفاده کنید. علاوه بر این برای طرز تهیه آب طالبی با عسل، می توانید به جای شکر از یک قاشق غذاخوری عسل استفاده کنید. حال اسموتی خوشمزه را در ظرف مورد نظر سرو کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه دسر با آب طالبی

تا به اینجای مقاله با طرز تهیه آب طالبی با آب میوه گیری آشنا شدید، حال در ادامه می خواهیم شما را با انواع دسرهای آب طالبی آشنا کنیم. دسر طالبی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده است که با کمترین مواد می توانید به راحتی در منزل برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی تهیه کنید و لذت ببرید.

برای تهیه دسر خوشمزه طالبی به موارد زیر نیاز دارید:

  • طالبی: نصف یک طالبی بزرگ (معادل با سه لیوان آب طالبی بدون شکر)
  • شکر: به میزان لازم
  • پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذا خوری
  • آب سرد: نصف لیوان
  • خامه صبحانه: ۱۲۵ میلی لیتر (نصف پاکت صورتی)
  • رنگ خوراکی سبز (دلخواه): چند قطره

برای طرز تهیه دسر با آب طالبی، ابتدا پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و صبر کنید تا به حالت اسفنجی درآید. سپس ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و به روش بن ماری حل کنید. حال ژلاتین حل شده را کنار بگذارید تا خنک شود.

در این مرحله از طرز تهیه ژله با آب طالبی، طالبی ها را پوست بگیرید و به قطعه های کوچک تقسیم کرده و درون مخلوط کن بریزید و با مقداری آب مواد را با هم میکس کنید تا کاملا پوره شوند.

زمانی که طالبی کاملا پوره شد، شکر را به آن اضافه کنید. در ادامه خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و مجددا مواد را با هم میکس کنید. در این مرحله مقداری از دسر را تست کنید و در صورت نیاز مقداری شکر به آن اضافه کنید. در آخر ژلاتین حل شده را نیز به مواد اضافه کنید و دوباره مواد را میکس کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

در صورت تمایل می توانید مقدار بسیارکمی رنگ خوراکی به دسر خود اضافه کنید تا دسر شما خوشرنگ تر شود. بعد از اضافه کردن رنگ خوراکی، دستگاه را روشن کرده تا کاملا مخلوط شود.

دسر شما آماده خوردن است. شما می توانید دسر را در قالب مورد نظر بریزید و آن را به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید. زمانی که دسر شما آماده شد، آن را در ظرف مورد نظر برگردانید و نوش جان کنید.

طرز تهیه شربت آب طالبی

برای طرز تهیه شربت آب طالبی خوشمزه و مقوی شما به ۱ عدد طالبی رسیده متوسط، ۱ لیوان آب سرد و ۱ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

ابتدا طالبی ها را دو قسمت تقسیم کرده، تخمه های آن را با قاشق جدا کنید و به تکه های کوچک تری برش دهید. سپس همراه با عسل و آب در مخلوط کنید بریزید.

سپس دستگاه را با سرعت بالا روشن کنید تا همه مواد با هم یکدست شوند. حال شربت آب طالبی را در لیوان مورد نظر سرو کرده و با نعنای تازه تزیین کنید. نوش جان!

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید برای تهیه شربت آبلیمو از آبلیموی طبیعی استفاده کنید، مطالعه مقاله طرز تهیه آبلیمو خانگی را به شما پیشنهاد می دهیم.

طرز تهیه کیک با اب طالبی
طرز تهیه کیک با اب طالبی

طرز تهیه کیک با اب طالبی

کیک طالبی یکی از انواع کیک های خوشمزه است که به راحتی در منزل تهیه می شود برای طرز تهیه کیک با اب طالبی، شما به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۲ پیمانه آرد
  • ۳ عدد تخم مرغ
  • ۱ پیمانه شکر
  • ۳/۴ پیمانه روغن مایع
  • ۱/۲ ق چ وانیل
  • ۲ ق چ بکینگ پودر
  • ۱ پیمانه آب طالبی

پیشنهاد ویژه: کیک سیب و دارچین یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین انواع کیک هاست که به راحتی تهیه می شود. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه کیک سیب و دارچین در قابلمه، بر روی لینک کلیک کنید.

برای طرز تهیه کیک با اب طالبی، ابتدا مواد یخچالی را در آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط برسند. سپس تخم مرغ، شکر و وانیل را در یک کاسه بریزید و با دور تند همزن، هم بزنید تا مخلوطی کرم رنگ و حجیم بدست آورید.

حال آب طالبی را اضافه کرده و سپس روغن بریزید. در آخر آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کرده و کم کم اضافه کنید

طالبی را میکس و اضافه کرده و همچنین روغن را اضافه نمایید. در نهایت آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کرده و کم کم در سه مرحله اصافه کنید و با استفاده از لیسک مواد را با هم مخلوط کنید.

حال قالب مورد نظر را بردارید و کف آن را با مقدرای روغن چرب کنید. سپس مواد کیک را در قالب بریزید و سه برا قالب را بر سطح بکوبید تا اصطلاحا هواگیری شود.

سپس قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۴۵ دقیقه برسد. این کیک عطر و طعم فوق العاده ای دارد و پیشنهاد می کنیم یک بار این کیک را امتحان کنید.

طرز تهیه آب هندوانه در خانه
طرز تهیه آب هندوانه در خانه

طرز تهیه آب هندوانه در خانه

آب هندوانه یک دیگر از نوشیدنی های خنک‌ و دلچسب است که در فصل تابستان بسیار محبوب است. تهیه این نوشیدنی در خانه بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. در ادامه، با آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آب هندوانه در خانه همراه شما خواهیم بود.

مواد لازم طرز تهیه اب هندوانه مجلسی عبارتند از:

  • هندوانه کوچک: ۱ عدد
  • خاک قند یا شکر: ۱ قاشق غذاخوری
  • یخ قالبی: به مقدار کافی

ابتدا باید هندوانه را به صورت شتری یا اسلایسی برش بزنید و تخمه های هندوانه را جدا کنید. در مرحله دوم پوست اسلایس های هندوانه را جدا کنید. سپس هندوانه های خرد شده را در میکسر یا مخلوط کن بریزید و چند پالس بزنید تا حجم هندوانه ها کمتر شوند.

در ادامه پودر قند یا شکر را به مخلوط اضافه نمایید. در صورت تمایل می توانید از عسل استفاده کنید و مجددا هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. در مرحله آخر یخ را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا کاملا هندوانه و مواد پوره شوند.

حال آب هندوانه شما آماده است. می توانید آن را در ظرف مورد نظر سرو کرده و نوش جان کنید.برای طرز تهیه اب هندوانه مجلسی، می توانید آب هندوانه را به صورت دلخواه با برگ های نعنا یا لیمو اسلایس شده تزیین کنید.

جمع بندی

آب طالبی یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی و کمتر از چند دقیقه در منزل تهیه می شود. در این مقاله به آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آب طالبی ساده خانگی خوشمزه و مجلسی به روش های مختلف پرداخته شده است.

سوالات متداول
طرز تهیه آب طالبی با بستنی چگونه است؟

استفاده از بستنی یا خامه می تواند خوشمزگی طعم آب طالبی شما را چندین برابر کند. برای تهیه آب طالبی با بستنی کافیست مراحلی که در مقاله توضیح داده شده است را به ترتیب انجام دهید و لذت ببرید.

طرز تهیه آب طالبی بدون مخلوط کن چگونه است؟

در صورتی که به مخلوط کن دسترسی ندراید می توانید مراحل ذکر شده را با استفاده از گوشت کوب برقی انجام دهید.

طرز تهیه آب طالبی تگری به چه صورت است؟

استفاده از یخ های خرد شده در طرز تهیه آب میوه طالبی باعث می شود که نوشیدنی شما تگری و خنک شود و لذت نوشیدنی شما را چند برابر کند.