مشکل بسته شدن ایندیزاین

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با آن رو به رو هستند مشکل بسته شدن adobe acrobat و برنامه های این شرکت میباشد. در ان مقاله میخواهیم مشکل بسته شدن ایندیزاین را با هم مورددبررسی قرار دهیم و برای رفع این مشکل راهکار هایی را ارائه دهیم. اگر میخواهید به صورت تخصصی کار با […]
  • تعداد نظرات: 2
  • دسته بندی ها: ایندیزاین
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با آن رو به رو هستند مشکل بسته شدن adobe acrobat و برنامه های این شرکت میباشد. در ان مقاله میخواهیم مشکل بسته شدن ایندیزاین را با هم مورددبررسی قرار دهیم و برای رفع این مشکل راهکار هایی را ارائه دهیم.

اگر میخواهید به صورت تخصصی کار با نرم افزار ایندیزاین را یاد بگیرید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید و یا از مزایای این مدرک برای مهاجرت به کشور های خارجی بهره ببرید پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره ایندیزاین آموزشگاه آریا تهران میباشد.

مشکل بسته شدن ایندیزاین

همان طور که میدانید نرم افزار ایندیزاین یکی از برنامه های پرکاربرد در زمینه کار های گرافیکی و طراحی میباشد که طرفداران زیادی دارد و میتوان از آن برای طراحی تایپوگرافی و طراحی بروشور و کار های تبلیغاتی استفاده کرد (اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار ایندیزاین و کابرد ها و قابلیت های آن در مقاله ایندیزاین چیست توضیح داده شده است) اما متاسفانه این برنامه ممکن است بعد از مدتی با مشکل بسته شدن ناگهانی رو به رو شود.

علت بست شدن ایندیزیان میتواند به دلیل تحریم های صورت گرفته در کشورمان باشد که به محض تشخیص آی پی سیستم تان با این مشکل رو به رو خواهید شد.

در صورتی که مشخص گردد کاربر از کشور ایران است این محدودیت برای او اعمال میشود و به همین دلیل نرم افزار ایندیزیان بسته خواهد شد.

روش های برای جلوگیری از بسته شدن نرم افزار ایندیزاین وجود دارد که ساده ترین کاری که باید برای جلوگیری از بسته نشدن ایندیزاین قطع اینترنت در زمان استفاده از این برنامه ها میباشد.

روش دیگری برای رفع مشکل بسته شدن ایندیزاین وجود دارد که قرار دادن برنامه در فایروال ویندوز میباشد و در این قسمت به شما به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم:

  • کنترل پنل سیستم تان را باز کنید.
  • گزینه Windows Firewall را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید از فهرست نمایش داده شده گزینه Advanced Setting را انتخاب کنید که ما در تصویر پایین کنترل پنل ویندوز ۷ را بررسی کردیم ولی روند کار در تمام ورژن ها به یک صورت میباشد.
مشکل بسته شدن ایندیزاین
مشکل بسته شدن ایندیزاین
  • در این مرحله باید inbound Rules را انتخاب کنید و در پنلی که با عنوان Action برای شما باز میشود باید new Rule را انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعد باید گزینه program را انتخاب کنید و برای وارد شدن به مرحله بعد next را انتخاب کنید.
  • در این پنجره باز شده باید ابتدا گزینه This Programs Path را انتخاب کنید و و از بخش browse فایل exe برنامه ایندیزان را انتخاب کنید. ما در این تصویر به دلیل آن که میتوانید از این روش برای حل مشکل sign in required و اجرا نشدن نرم افزارهای adobe استفاده کنید برنامه فتوشاپ را مثال زده ایم.

پیشنهاد ویژه : اگر با انواع خروجی گرفتن در ایندیزاین آشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم حتما مقاله خروجی گرفتن از ایندیزاین را مطالعه کنید تا علاوه بر آشنایی با انواع خروجی ها در ایندیزاین با نحوه پی دی اف کردن اسناد ایندیزاین نیز آشنایی پیدا کنید.

رفع مشکل بسته شدن ایندیزاین
رفع مشکل بسته شدن ایندیزاین
  • در این مرحله پنجره ای برای شما باز میشود که باید Block the connection را انتخاب کنید و next را بزنید.
  • در این بخش شما باید نام برنامه ایندیزاین را در بخش Name وارد کنید و در نهایت finish را انتخاب کنید.

روش دیگری برای مشکل بسته شدن ایندیزاین وجود دارد که غیر فعال کردن Network Adapter در ویندوز میباشد.

در این روش باید اینترنت سیستم را قطع کنید و Network Adapter را نیز غیر فعال کنید. غیر فعال کردن Network Adapter به صورت زیر میباشد:

  • در پایین صفحه ویندوز شما آیکون وایرلس را مشاهده خواهید کرد که اگر روی این آیکون کلیک راست کنید و گزینه Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید تا مراحل غیر فعال کردن را به ترتیب طی نمایید. شما میتوانید این گزینه را از کنترل پنل نیز انتخاب کنید.
  • در این صفحه شما باید از فهرست نمایش داده شده گزینه Change adapter Settings را انتخاب کنید.
  • در نهایت برای غیر فعال کردن Network Adapter باید در صفحه باز شده شبکه مورد نظر را انتخاب کنید و گزینه Disable را انتخاب کنید.
آموزش رفع مشکل بسته شدن ایندیزاینآموزش رفع مشکل بسته شدن ایندیزاین
آموزش رفع مشکل بسته شدن ایندیزاین

راه دیگری که برای رفع مشکل بسته شدن InDesign مورد استفاده قرار میگیرد استفاده از DNS های کشورهای دیگر میباشد.

برای بهره گیری از این روش شما باید از سرویس هایی که DNS سیتستم شما را تغییر میدهد استفاده کنید. این سرویس ها کمک میکنند تا ایرانیانی که در تحریم قرار گرفه اند بتوانند از خدمات جهانی استفاده کنند.

  • برای استفاده از این سرویس باید وارد کنترل دنل سیستم تان شوید و گزینه Network and sharing Center یا Open Network and Internet settings را انتخاب کنید.
نحوه رفع مشکل بسته شدن ایندیزاین
نحوه رفع مشکل بسته شدن ایندیزاین
  • پنجره ای برای شما باز میشود که باید Change Adapter Options را انتخاب کنید و باید ادپتور اینترنتی که فعال است را انتخاب کرده و گزینه Properties را بزنید.
  • پنجره ای برای شما باز خواهد شد که در این مرحله باید گزینه internet protocol version 4 را انتخاب کرده و دکمه Properties را انتخاب کنید.
  • در نهایت باید تیک use the following DNS server addresses را فعال نمایید و مقدار های زیر را مطابق با تصویر در کادر پایین وارد کنید
حل مشکل بسته شدن ایندیزاین
حل مشکل بسته شدن ایندیزاین

با این کار میتوان مشکل بسته شدن ایندیزاین را برطرف کرد اما ممکن است در باز کردن سایت های مختلف با خطا رو به رو شوید لازم است این تعییرات را به حالت قبل برگردانید و یا از حالت خودکار استفاده نمایید.

اصلی ترین علت مشکل بسته شدن InDesign

با بررسی دلایل مختلفی که برای مشکل بسته شدن InDesign cc وجود دارد متوجه شدیم اصلی ترین دلیل بروز این مشکل به خصوص در زمان انتخاب ابزار ME type tool مشکل از کرک برنامه میباشد.

توصیه میکنیم برای رفع این مشکل برنامه نصب شده را غیرفعال کنید و مجدد آن را دانلود و نصب کنید. اگر نمیدانید چطور باید این نرم افزار را نصب کنید که با مشکل رو به رو نشوید میتوانید مقاله نصب ایندیزاین را مطالعه کنید.

جمعبندی

در این مقاله دلایل مشکل بسته شدن ایندیزاین را بررسی کردیم و راه هایی برای رفع این مشکل ارائه دادیم که میتوانید با این راهکار ها به راحتی مشکل را رفع کرده و از قابلیت های برنامه ایندیزاین استفاده کنید. این نرم افزار در کار های گرافیکی و طراحی مورد استفاده قرار میگیرد اما اگر میخواهید یک کار حرفه ای ارائه دهید باید از سایر نزم افزار های گرافیکی استفاده کنید مانند فتوشاپ. استفاده از این نرم افزار ها به حوزه کاری شما و کاربرد های این نرم افزار ها بستگی دارد. اگر نمیدانید کدام نرم افزار را برای یادگیری انتخاب کنید و یا اولویت برای آموزش خود قرار دهید میتوانید مقاله ایندیزاین یا فتوشاپ را مطالعه کنید.

سوالات متداول

مشکل بسته شدن ایندیزاین از چیست؟

دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد که در این مقاله تمام دلایل را بررسی کردیم و راهکار هایی برای رفع این ایراد ارائه داده ایم. یکی از اصلی ترین دلایل این مشکل اشکال در کرک برنامه میباشد. شما میتوانید این نرم افزار را غیرفعال کرده و مجدد نصب کنید و به ترتیب با مراحل گفته شده در مقاله مذکور این برنامه رابدون مشکل نصب کنید.

چطور از بسته شدن برنامه ایندیزاین و برنامه های adobe acrobat جلوگیری کنیم؟

راه هایی که برای جلویری از بروز این مشکل است به طور کامل در مقاله بررسی شده و تمام روش های کاربردی برای شما عزیزان آموزش داده شده است.