چگونه در ایندیزاین فارسی بنویسیم

اگر به دنبال بهترین روش برای فارسی نوشتن در نرم افزار ایندیزاین هستید ، باید به شما بگوییم این مقاله برای شماست! در این مقاله سعی کرده ایم به صورت صفر تا صد نحوه تایپ فارسی در ایندیزاین را قدم به قدم با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم. چگونه در ایندیزاین فارسی بنویسیم قبل از […]
  • تعداد نظرات: 2
  • دسته بندی ها: ایندیزاین
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر به دنبال بهترین روش برای فارسی نوشتن در نرم افزار ایندیزاین هستید ، باید به شما بگوییم این مقاله برای شماست! در این مقاله سعی کرده ایم به صورت صفر تا صد نحوه تایپ فارسی در ایندیزاین را قدم به قدم با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه در ایندیزاین فارسی بنویسیم

قبل از پاسخ به سوال اینکه چگونه در ایندیزاین فارسی بنویسیم بیایید کمی با نرم افزار گرافیکی ایندیزاین و کاربرد آن برای طراحان گرافیست بیشتر آشنا شویم. نرم افزار ایندیزاین یک نرم افزار گرافیکی از شرکت ادوبی می باشد، ایندیزاین یک نرم افزار استاندارد طراحی برای صنعت چاپ  می باشد که شما میتوانید پس از طراحی طرح مورد نظرتان آن را تا مرحله چاپ ببرید و از آن استفاده های متنوع کنید.

آیا شما به دنبال یادگیری عملی و پروژه محور نرم افزار ایندیزاین (InDesign) هستید ؟ و یا به دنبال بهترین کلاس آموزش نرم افزار ایندیزاین (InDesign) در تهران هستید؟ یا می خواهید با یادگیری نرم افزار ایندیزاین (InDesign) سریعا جذب بازار کار شوید؟ پیشنهاد میکنیم حتما در دوره آموزش ایندیزاین آریا تهران شرکت کنید.

به عنوان مثال اگر میخواهید در یک چاپخانه و یا یک شرکت روزنامه کار کنید و به عنوان گرافیست فعالیت داشته باشید نرم افزار ایندیزاین بسیار به دردتان خواهید خورد. چرا که از نرم ازفار ایندیزاین برای طراحی پوستر ها و همینطور مجلات و همچنین برای طراحی روزنامه ها استفاده می شود.

چگونه در ایندیزاین فارسی بنویسیم
چگونه در ایندیزاین فارسی بنویسیم

حال که با کاربرد نرم افزار ایندیزاین به صورت مختصر آشنا شدید، بیایید با یکدیگر نحوه تایپ فارسی در ایندیزاین را آموزش ببینیم. برای فارسی تایپ کردن در نرم افزار ایندیزاین ابتدا نرم افزار را مطابق تصویر زیر باز کرده و طرح مورد نظرتان را ایجاد کنید.

فیلم آموزش تایپ فارسی در ایندیزاین

در این قسمت فیلم آموزش فارسی نوشتن در نرم افزار ایندیزاین را قرار داده ایم، امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

تایپ فارسی در ایندیزاین

بعد از ایجاد طرح مورد نظرتان با استفاده از ابزار type tool یک متنی را به صورت دلخواه تایپ کنید. همینطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید متن شما اگر به زبان فارسی باشد به صورت برعکس مشاهده می شود.

تایپ فارسی در ایندیزاین
تایپ فارسی در ایندیزاین

برای اینکه بتوانیم در نرم افزار ایندیزاین به صورت فارسی تایپ کنیم و این مشکل را که نوشته ها و کلمات فارسی به صورت برعکس نوشته نشود یک راهکار سریع داریم: برای فارسی تایپ کردن در ایندیزاین در قسمت Windows گزینه Type & Tables را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب گزینه Type & Tables یک پنجره کوچکی برای شما نمایش داده می شود، در این مرحله شما باید گزینه Paragraph را انتخاب کنید.

تایپ فارسی در ایندیزاین
تایپ فارسی در ایندیزاین

پس از باز شدن بخش Paragraph برای شما چند گزینه نمایش داده می شود که از بین این گزینه ها باید گزینه  Adobe World-Ready Paragraph Composer را انتخاب کنید. در این مرحله دیگر میتوانید تمامی کلمات فارسی را در نرم افزار ایندیزاین بدون به هم ریختگی تایپ کنید.

فارسی نوشتن در ایندیزاین

Adobe InDesign یک نرم‌افزار طراحی صفحه‌آرایی و انتشار رومیزی است که توسط شرکت Adobe تولید شده است. می‌توان از آن برای ایجاد آثاری مانند پوستر، آگهی‌ها، بروشورها، مجلات، روزنامه‌ها، ارائه‌ها، کتاب‌ها و کتاب‌های الکترونیکی استفاده کرد. InDesign همچنین می تواند محتوای مناسب برای دستگاه های تبلت را در ارتباط با Adobe Digital Publishing Suite منتشر کند. طراحان گرافیک و هنرمندان تولید، کاربران اصلی هستند که نشریات دوره‌ای، پوسترها و رسانه‌های چاپی را ایجاد و منتشر می‌کنند. همچنین از صادرات به فرمت‌های EPUB و SWF برای ایجاد کتاب‌های الکترونیکی و نشریات دیجیتال، از جمله مجلات دیجیتال، و محتوای مناسب برای مصرف در رایانه‌های لوحی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، InDesign از XML، شیت‌های سبک و سایر نشانه‌گذاری‌های کدنویسی پشتیبانی می‌کند و آن را برای صادرات محتوای متن برچسب‌گذاری شده برای استفاده در سایر فرمت‌های دیجیتال و آنلاین مناسب می‌سازد. واژه پرداز Adobe InCopy از همان موتور قالب بندی InDesign استفاده می کند.

ایندیزاین
ایندیزاین

InDesign نرم افزاری است برای ایجاد و ویرایش ابزار طراحی و چیدمان صفحه که برای چیدمان مطالب در ساخت پوستر، بروشور، مجله، روزنامه، کتاب، ارائه و کتاب الکترونیکی استفاده می شود. همچنین می تواند تصاویر، نمودارها، جداول و سایر کاربردهای حرفه ای را منتشر کند. کیفیت بالا برای چاپ و تحویل روی صفحه در واقع برای بازار مجلات اصلی توسعه یافته است. علاوه بر این، این برنامه به برنامه شماره ۱ در جهان برای توسعه دهندگان، عکاسان و طراحان تعاملی تبدیل شده است تا از هر جایی برای قرار دادن محتوا و تصاویر در هر قالبی استفاده کنند. با بقیه ابزارهای Adobe مانند Photoshop، Illustrator ادغام می شود و کاربران حرفه ای از هر حرفه ای می توانند محتوا را به سرعت و کارآمد طراحی، پیش نمایش، بررسی و تولید کنند. InDesign همچنین با پردازشگرهای کلمه مانند MS Word، Adobe InCopy برای وارد کردن متن کار می کند. هر طراح می تواند با استفاده از پیش مجموعه های انیمیشن و گزینه های رسانه ای در InDesign CS5، طرح های تعاملی بسازد.

فارسی نوشتن در ایندیزاین
فارسی نوشتن در ایندیزاین

این ابزارهای قدرتمند ساخته شده در فناوری‌های Adobe Flash و PDF به سند اجازه می‌دهند تنها در چند مرحله از یک طرح‌بندی ثابت به یک تجربه کاربری کاملاً کاربردی منتقل شوند. صرف نظر از خروجی شما، با استفاده از مینی بریج، یکی از ابزارهایی که تصاویر و کلیپ های هارد دیسک را روی نوک انگشتان خود حمل می کند، عکاسان و هنرمندان تولیدی عاشق ابزار شکاف و ویژگی های تنظیم خودکار در اندازه و تنظیم گرافیک هستند تا زمانی که مطابق با نیاز به نظر برسند. صفحه کار نهایی یک چیدمان چاپ بهترین خروجی با کیفیت بالا است که در آن InDesign گزینه های انتخاب گسترده ای به عنوان خروجی از PDF X-1 (برای چاپ) به فرمت فایل flash.SWF برای یک مرورگر وب دارد. حتی ابزارهای ویرایشی به بررسی فایل شما و حتی پیگیری تغییرات ایجاد شده توسط کالج ها از طریق گزینه Track Changer در فعال سازی متن حذف شده کمک می کند. InDesign راه حل کامل ایجاد و خروجی فایل برای هر نوع انتشار قدرت طراحی، توسعه و نمایش در دست است.