طرز تهیه آبلیمو خانگی

همانطور که می دانید آبلیمو یا آب لیموترش یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین چاشنی های ایرانی است که در اکثر غذاها از آن استفاده می شود. در صورتی که به جای خرید آبلیموهای صنعتی ترجیح می دهید خودتان در خانه یک آبلیموی تازه خانگی و خوش طعم تهیه کنید، در این مقاله با […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

همانطور که می دانید آبلیمو یا آب لیموترش یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین چاشنی های ایرانی است که در اکثر غذاها از آن استفاده می شود. در صورتی که به جای خرید آبلیموهای صنعتی ترجیح می دهید خودتان در خانه یک آبلیموی تازه خانگی و خوش طعم تهیه کنید، در این مقاله با آموزش طرز تهیه آبلیمو خانگی با ما همراه باشید.

طرز تهیه آبلیمو خانگی
طرز تهیه آبلیمو خانگی

طرز تهیه آبلیمو خانگی

همان گونه که گفتیم استفاده از آبلیموی تازه و طبیعی می تواند طعم غذای معمولی شما را تبدیل به خوشمزه ترین غذای دنیا کند. برای طرز تهیه آبلیمو شما فقط به مقداری لیموی مخصوص آب گیری نیاز دارید که میزان آن بستگی به خودتان دارد. بهترین نوع لیمو برای آبگیری، لیموهایی است که رنگ آن ها سبز یا زرد باشد. اگر رنگ لیمو زرد باشد، میزان تلخی آن نیز کمتر است. در صورتی که پوست لیمو سبز باشد، آب بیشتری به شما می دهد.

در ابتدای طرز تهیه آبلیمو در خانه، می بایست لیموها را تمیز بشویید و سپس آن ها را در ظرفی قرار دهید تا خشک شوند. در مرحله بعد از طرز تهیه آبلیموی خانگی، با استفاده از دستگاه آبمیوه گیری دستی یا برقی، لیموها را آب بگیرید. در صورتی که دستگاه آمیوه گیری ندارید، می توانید لیموها را تهیه کرده و به فروشگاه هایی که دستگاه آب میوه گیری دارند مراجعه کنید.

در این قسمت از طرز گرفتن آبلیمو با آب میوه گیری، می بایست پس از آبگیری، آب لیموها را در صافی ریخته و صاف کنید. حال پالپ هایی که از از آب لیمو مانده است را در یک کیسه فریزر قرار دهید و برای تهیه شربت آبلیمو از آن استفاده کنید. در ادامه آب لیموها را درون ظرف شیشه ای که از قبل کنار گذاشته اید بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

لازم به ذکر است که در این قسمت به زودی برای شما فیلم طرز تهیه آبلیمو خانگی (فیلم طرز تهیه آبلیمو) قرار خواهد گرفت تا بتوانید طرز تهیه آبلیمو گرفتن در خانه را به صورت تصویری مشاهده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به طرز تهیه انواع سالادهای ایرانی و خارجی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم به صفحه انواع سالاد برای مهمانی مراجعه کنید.

طرز گرفتن تلخی آبلیمو
طرز گرفتن تلخی آبلیمو

طرز گرفتن تلخی آبلیمو

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد هنگام گرفتن آبلیمو با دستگاه آبمیوه گیری با آن مواجه هستند، طرز گرفتن تلخی آبلیمو است.

همانطور که می دانید معمولا در زمان آبگیری آبلیمو، لیموها به صورت دسته از در داخل دستگاه آبمیوه گیری ریخته می شود که همین امر سبب تلخ شدن آبلیمو می شود.

یکی از مهم ترین دلایل تلخ شدن آبلیمو در طرز تهیه ابلیمو با دستگاه یا طرز گرفتن آبلیمو با چرخ گوشت، وجود هسته های لیمو است که در صورتی که جدا شود می تواند تلخی آبلیمو را از بین ببرد؛ بنابراین معمولا توصیه می شود قبل از آبگیری ابتدا لیموها را از وسط نصف کنید و سپس هسته درون آن را خارج کنید و درنهایت شروع به آبگیری کنید. در این صورت تلخی آبلیمو بسیار کمتر حس خواهد شد.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال یادگیری تهیه انواع ترشی های خوشمزه بازاری هستید، در آموزشگاه آریا تهران می توانید بهترین دوره آموزش انواع ترشی را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره، پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزش انواع ترشی مراجعه کنید.

یکی دیگر از راهکارهایی که می توانید در طرز تهیه آبلیمو گرفتن برای از بین بردن تلخی آبلیمو استفاده کنید، استفاده از هویج است. برای این کار می توانید یک هویج را پوست بگیرید و سپس به مدت ۳۰ دقیقه در ظرف آبلیمو بیندازید و پس از گذشت نیم ساعت آن را از ظرف آبلیمو خارج کنید. هویج می تواند تلخی آبلیمو را از بین ببرد.

روش دیگری که می توانید در طرز تهیه آبلیمو شیرین بدون تلخی انجام دهید، استفاده از نمک است. برای این کار می توانید پس از آن که مراحل طرز تهیه ابلیمو از لیمو تازه را طی کردید، یک قاشق غذاخوری نمک را در ته بطری آبلیمو که قرار است آبلیمو را در آن نگهداری کنید، بریزید. سپس آبلیمو ها را در شیشه بریزید و خوب تکان دهید تا با نمک مخلوط شود.

لازم به ذکر است که برای طرز گرفتن آبلیمو با دست، می بایست به منظور جلوگیری از تلخ شدگی آبلیمو، بعد از گرفتن آب لیمو آن را از صافی رد کنید.

سالاد شیرازی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار است که در کنار اکثر غذاهای ایرانی سرو می شود. اگر می خواهید با روش تهیه سالاد شیرازی با آبلیمو آشنا شوید، مطالعه مقاله سالاد شیرازی را به شما پیشنهاد می دهیم.

نکات مهم در طرز تهیه آبلیمو بازاری

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از افراد در طرز تهیه آبلیمو خانگی نی نی سایت با آن مواجه هستند، مشکل کپک زدن آبلیمو است. کپک زدن آبلیمو در طرز تهیه آبلیمو از لیمو ترش اتفاقی طبیعی است و نباید نگران باشید. در ادامه راهکارهایی را به شما خواهیم گفت که می توانید برای جلوگیری از کپک زدن آبلیمو از آن استفاده کنید.

یکی از مهم ترین اقداماتی که می توانید در طرز تهیه آبلیمو با لیمو تازه برای جلوگیری از کپک زدن آبلیمو انجام دهید این است که از خشک بودن و تمیز بودن ظرف آبلیمو مطمئن شوید. اگر ظرف آبلیمو ضدعفونی و کاملا خشک و تمیز نباشد احتمال اینکه آبلیموی شما کپک بزند بسیار است.

یکی دیگر از نکاتی که باید در طرز تهیه آبلیمو و شربت در نظر داشته باشید این است که برای نگهداری آبلیمو از بطری های شیشه ای و قهوه ای یا سبز رنگ استفاده کنید؛ چرا که این بطری ها نور کمتری از خود عبور می دهند و این امر باعث می شود که نه تنها از کپک زدن آبلیمو جلوگیری شود بلکه از باعث حفظ رنگ آبلیمو می شود.

پیشنهاد ویژه: اگر به تهیه انواع نوشیدنی های خوشمزه تابستانه و زمستانه علاقه دارید، ما برای شما در صفحه طرز تهیه آب میوه خانگی لیستی از طرز تهیه انواع نوشیدنی های خوشمزه را آماده کرده ایم.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای جلوگیری از کپک زدن آبلیو انجام دهید، پاستوریزه کردن آبلیمو است که یک روش بسیار موثر برای جلوگیری از خراب‌ شدن و کپک زدن مواد غذایی به شمار می رود.

برای این کار ابتدا باید در یک ظرف بزرگ مقداری آب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا زمانی که آب به جوش آید. سپس شیشه آبلیمو که درب آن محکم بسته شده است را در قابلمه بریزید و صبر کنید تا به مدت چند دقیقه در قابلمه بماند. به همین راحتی شما می توانید از کپک زدن آبلیموی خود جلوگیری کنید.

البته این نکته را در این قسمت از طرز گرفتن آبلیمو و آبغوره لازم است یادآور شویم که در صورتی که آبلیموی شما کپک زده، به هیچ عنوان آن را تکان ندهید؛ چرا که این کار باعث پخش شدن کپک در کل آبلیمو خواهد شد. به طور کلی بهتر است از آبلیموی کپک زده استفاده نکنید چرا که ممکن است باعث بیماری شود.

پیشنهاد ویژه: دوره آموزش تهیه انواع نوشیدنی های سرد و خوشمزه را در بهترین آموزشگاه کافی شاپ و فست فود تهران تجربه کنید. ما برای شما علاقه مندان، در دوره آموزش نوشیدنی سرد فرصتی برای یادگیری انواع نوشیدنی های سرد همراه با دریافت مدرک فنی حرفه ای را محیا نموده ایم. برای ثبت نام همین حالا اقدام کنید.

طرز تهیه آبلیمو صنعتی
طرز تهیه آبلیمو صنعتی

طرز تهیه آبلیمو صنعتی

طرز تهیه آبلیموی صنعتی چگونه است؟ همانطور که می دانید طعم مزه آبلیموی صنعتی با کارخانه ای بسیار متفاوت است و بسیاری از افراد این طعم را می پسندند. استفاده از دستگاه آبلیمو گیری صنعتی بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. برای این کار کافیست لیموها را بشویید و در ظرفی قرار دهید.

پس از آماده شدن، لیموها را در دستگاه بریزید. همانطور که در قسمت بالا اشاره شد، وجود هسته و تفاله لیمو باعث تلخ شدن آب ان می شود به همین دلیل استفاده از دستگاه آبلیموگیری صنعتی باعث می شود که هسته ها و تفاله ها با آب لیمو مخلوط نشوند و مراحل طرز تهیه آبلیمو تازه، بدون تلخی و گس شدگی انجام شود.

پیشنهاد ویژه: آموزش باریستا در بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای تهران زیر نظر اساتید مجرب برگزار می شود. اگر به دنبال فرصتی برای ادامه کار در این زمینه هستند این دوره را از دست ندهید. جهت شرکت در کلاس آموزش باریستا، همین حالا به صفحه آموزش باریستا مراجعه نمایید.

طرز تهیه آبلیمو تقلبی

همانطور که می دانید امروزه بسیاری از افراد سودجو به دنبال طرز ساخت آبلیموی تقلبی (طرز تهیه آبلیموی تقلبی) هستند که این کار می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سلامت افراد وارد کند. به همین خاطر ما در این بخش از مقاله آریا تهران، قصد داریم به شما نکات مهمی را درباره طرز تهیه آبلیموی شرکتی تقلبی ارائه دهیم تا بتوانید به راحتی آبلیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

قبل از هر چیزی بهتر است از برندهای قابل اطمینان و دارای نشان سلامت و استاندارد برای خرید استفاده کنید. همانطور که در مراحل طرز تهیه آبلیمو در منزل گفته شد، آبلیموهای طبیعی دارای پرز و دانه‌های لیموترش هستند. در حقیقت بخشی از محتویات آبلیمو از پرزهای داخل لیموترش تشکیل شده است که در انتهای شیشه قابل مشاهده است.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید از آن برای تشخیص طرز تهیه آبلیمو در کارخانه تقلبی استفاده کنید، رنگ و ظاهر آبلیمو است. آبلیموی طبیعی دارای رنگ روشن و واضح است در صورتی که آبلیموهای تقلبی رنگی کدر دارند. معمولا آبلیموی طبیعی رنگ سبز و زنده‌ ای در ته نشین شدن دارند در صورتی که آبلیموهای تقلبی عمدتا دارای رنگ زرد می باشند و رنگشان خشک به نظر می‌ رسد.

یکی از مهم ترین ویژگی های در طرز تهیه آبلیمو طبیعی، ترشی کمتر آن است. شما می توانید با خوردن یک قاشق از آبلیموی طبیعی، یک تجربه لذت بخش از ترشی و تازگی داشته باشید اما در مقابل آبلیموهای تقلبی دارای ترشی بیشتری می باشند.

با استفاده از این روش ها شما می توانید به راحتی آبلیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهید و از خرید خود نهایت اطمینان را داشته باشید.

جمع بندی

همانطور که می دانید آبلیمو یکی از خوشمزه ترین چاشنی های ایرانی است که می توانید با افزودن به غذا، طعم آن را چندین برابر خوشمزه تر کنید و لذت ببریدو به همین خاطر در این مقاله به آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه گرفتن آبلیمو خانگی پرداخته شد تا شما بتوانید این چاشنی خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید.

علاوه بر این در این مقاله روش تهیه آبلیمو صنعتی را توضیح داده ایم و نکاتی برای جلوگیری از تلخ شدن و کپک زدن آبلیمو ارائه داده ایم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

سوالات متداول
نحوه تهیه آبلیموی صنعتی چگونه است؟

طرز تهیه آبلیمو لیمو ترش صنعتی بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. برای این کار کافیست لیموها را بشویید و پس از آماده شدن در دستگاه بریزید. استفاده از دستگاه های صنعتی برای آب گیری آبلیمو باعث می شوند که هسته ها و تفاله ها با آب لیمو مخلوط نشوند و طعمی تلخ و گس به خود نگیرند. برای آشنایی با طرز تهیه آبلیمو و نگهداری آن، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

طرز گرفتن تلخی آبلیمو چگونه است؟

برای از بین بردن تلخی آبلیمو روش های مختلفی مانند استفاده از هویج و نمک وجود دارد که در این مقاله تمامی روش ها را برررسی کرده ایم.

برای جلوگیری از کپک زدن آبلیمو چیکار کنیم؟

یکی از روش های موثر برای جلوگیری از کپک زدن آبلیمو و دیگر مواد غذایی پاستوریزه کردن است که در این مقاله نحوه انجام این کار را به طور کامل توضیح داده ایم.