طرز تهیه سالاد شیرازی

سالاد شیرازی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بسیار معروف می باشد که می توانید به سادگی و با چند قلم مواد ساده که در همه خانه ها یافت می شود آن را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار وعده های غذایی لذت ببرید. در این مقاله از آریا تهران با آموزش طرز […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سالاد شیرازی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بسیار معروف می باشد که می توانید به سادگی و با چند قلم مواد ساده که در همه خانه ها یافت می شود آن را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار وعده های غذایی لذت ببرید. در این مقاله از آریا تهران با آموزش طرز تهیه سالاد شیرازی اصیل ایرانی با فوت و فن های مخصوص همراه شما هستیم؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله به ما همراه باشید.

مواد سالاد شیرازی

همانطور که گفتیم سالاد شیرازی یکی از انواع سالادهای خوشمزه است که در کنار انواع غذاهای ایرانی سرو می شود. قبل از اینکه به سراغ چگونگی طرز تهیه سالاد شیرازی اصیل و مجلسی خوشمزه برویم، باید در ابتدا این مواد مورد نیاز را تهیه کنید. مواد سالاد شیرازی شامل موارد زیر می شود:

  • خیار سالادی : ۲ عدد
  • گوجه فرنگی : ۳ عدد متوسط
  • پیاز سفید : ۱ عدد متوسط
  • نعنا خشک : ۱ قاشق غذاخوری
  • آبغوره : ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم

بعد از تهیه مواد لازم نوبت به آموزش طرز تهیه و تمام فوت و فن‌های سالاد شیرازی اصیل و خوشمزه می رسد که تقریبا می توان گفت حداقل همه ما حداقل یک بار در عمرمان طعم لذیذ آن را تجربه کرده ایم.

آیا می خواهید بدانید خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران را کجا بخوریم؟ برای آشنایی با انواع غذاهای محلی استان های مختلف، مطالعه مقاله غذای محلی را به شما پیشنهاد می کنیم.

طرز تهیه سالاد شیرازی
طرز تهیه سالاد شیرازی

طرز تهیه سالاد شیرازی

در مرحله اول طرز تهیه سالاد شیرازی ساده خوشمزه و خانگی، خیار، گوجه و پیازها را کاملا تمیز بشویید و در یک ظرف مناسب قرار دهید. برای خرد کردن از خیارها شروع کنید. ابتدا یک ظرف مناسب سالاد بردارید و خیارها را به صورت ریز و مکعبی شکل خرد کنید.

در قدم بعد نوبت به خرد کردن گوجه ها می رسد. گوجه ها را نیز به همین ترتیب خرد می کنیم و به خیارهای درون ظرف اضافه می کنیم. توجه داشته باشید اگر دوست دارید گوجه ها بدون پوست باشند قبل از خرد کردن پوست آن ها را بگیرید و خرد کنید. این کار باعث می شود که سالاد شما خوشمزه تر شود.

بعد از خرد کردن گوجه ها، به سراغ پیازها بروید. ابتدا پوست آن ها را بگیرید و بعد مشابه خیار و گوجه به صورت ریز و نگینی خرد کنید. توجه داشته باشید هر چقدر که مواد سالاد شما ریزتر خرد شوند، سالاد طعم بهتر و خوشمزه تری به خود می گیرند.

برای یادگیری صفر تا صد مهارت آشپزی به صورت حرفه ای و ویژه بازار کار زیر نظر اساتید برتر، به صفحه آموزش آشپزی مراجعه کنید.

طرز تهیه سالاد شیرازی با آبلیمو

بعد از خرد کردن همه این مواد، در نهایت به سالاد مقداری نعناع خشک، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. در آخر آبغوره که چاشنی اصلی سالاد شیرازی می باشد را اضافه کنید تا سالاد شما تکمیل و آماده خوردن شود.

لاذم به ذکر است که اگر دوست دارید طرز تهیه سالاد شیرازی با آبلیمو را یاد بگیرید فقط کافیست در این قسمت به جای آبغوره از آبلیمو استفاده کنید. البته این مورد کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. در صورت تمایل می توانید از آب نارنج هم استفاده کنید.

حال مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید و در یخچال قرار دهید تا سالاد شما خنک شود. در اینجا کار تمام است و می توانید نوش جان کنید.

در صورتی که به غذاهای سنتی علاقه مند هستید و می خواهید این مهارت را یاد بگیرید تا بتوانید انواع غذای سنتی را به ساده ترین و خوشمزه ترین شکل ممکن درست کنید، به صفحه آشپزی سنتی مراجعه کنید.

طرز تهیه سالاد شیرازی با کلم
طرز تهیه سالاد شیرازی با کلم

طرز تهیه سالاد شیرازی با کلم

مواد سالاد شیرازی اصلی، خیار، گوجه و پیاز می باشد اما اگر دوست دارید علاوه بر این مواد به سالاد کلم هم اضافه شود، به سادگی می توانید این کار را انجام دهید. برای طرز تهیه سالاد شیرازی با کلم ابتدا کلم ها را خوب و تمیز بشویید و در ظرف حاوی گوجه، خیار و پیاز قرار دهید.

بعد از اینکه خرد کردن خیار و گوجه ها تمام شد، کلم ها را به صورت ریز خرد کنید. البته ریز خرد کردن یا درشت خرد کردن مواد سالاد کاملا بستگی به سلیقه شما دارد اما همانطور که گفتیم هر چقدر سالاد ریزتر خرد شود، خوشمزه تر می شود.

پیشنهاد ویژه : طرز تهیه سالاد سزار

در آخر پیاز ها را خرد کنید و مقداری نعناع خشک، نمک و فلفل روی سالاد بپاشید و درنهایت آبغوره یا آبلیموترش اضافه کنید و از این سالاد خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه سالاد شیرازی با ماست

شاید برایتان جالب باشد اما این سالاد به عنوان یکی از سالادهای رژیمی محسوب می شود. برای طرز تهیه سالاد شیرازی با ماست شما به ۱ لیوان ماست چکیده، ۲ عدد خیار، ۲ عدد گوجه فرنگی، ۲ حبه سیر، و مقداری نعناع خشک، نمک و فلفل سیاه نیاز دارید.

در قدم اول بعد از شستن خیار و گوجه ها، یک ظرف مناسب بردارید و خیارها را با یک رنده ریز، رنده کنید. بعد از رنده کردن خیارها، نوبت به رنده کردن گوجه فرنگی ها می رسد. گوجه ها را نیز به همین ترتیب رنده کنید.

در این مرحله از طرز تهیه سالاد شیرازی با ماست بعد از مخلوط شدن خیار و گوجه ها ماست چکیده را به ظرف اضافه کنید و کل مواد را با هم ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده کنید و به مواد اضافه کنید.

برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه و معروف ایرانی، به صفحه مقالات آشپزی آریا تهران مراجعه کنید.

در این بخش مقداری نمک، نعناع خشک و فلفل سیاه به ترکیب اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند و به خورد هم بروند. البته در صورت عدم تمایل از نعناع خشک می توانید آن را حذف کنید.

بهتر است برای جا افتادن سالاد آن را به مدت ۱ ساعت در یخچال نگهدارید و آن را میل کنید. در اینجا کار تمام است و می توانید این سالاد خوشمزه را با انواع غدای دلخواه خود سرو کنید.

اگر به دنبال آموزش طرز تهیه سالاد فصل مجلسی و خوشمزه مخصوص تمام فصل ها می گردید، پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه سالاد فصل را از دست ندهید.

طرز تهیه سالاد شیرازی با سس مایونز
طرز تهیه سالاد شیرازی با سس مایونز

طرز تهیه سالاد شیرازی با سس مایونز

برای تهیه سالاد شیرازی با سس سفید، علاوه بر خیار، گوجه و پیاز به ماست و سس مایونز به میزان یکسان نیاز دارید.

در اصل طرز تهیه سالاد شیرازی با آبغوره یا آبلیمو می باشد اما اگر دوست دارید این سالاد لذیذ و خوشمزه را با سس درست کنید باید بگوییم که طرز تهیه سالاد شیرازی با سس بسیار ساده است فقط کافیست بعد از خرد کردن تمام مواد، آب موجود در ظرف سالاد را بگیرید و سپس مقدار یکسانی سس مایونز و ماست را با هم ترکیب کنید و به سالاد اضافه کنید.

با مراجعه به دوره آشپزی ملل می توانید مهارت های ویژه بازار کار را کسب کنید و با دریافت مدرک بین المللی در کوتاه ترین زمان ممکن وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید.

در صورت تمایل می توانید برای سالاد شیرازی با سس هزار جزیره ماست را حذف کنید و تنها از سس مایونز استفاده کنید. در آخر خوب مواد را با هم ترکیب کنید و کمی نمک و فلفل سیاه بر روی آن بپاشید و سالاد شیرازی با سس را نوش جان کنید.

مصلح سالاد شیرازی چیست

طبع سالاد شیرازی سرد است و شما می توانید با اضافه کردن مقداری نعناع خشک طبع سرد آن را از بین ببرید و با خیال راحت میل کنید.

بهتر است برای جذب بالای ویتامین ها در سالاد از ترکیباتی مانند روغن زیتون، سرکه یا آبلیمو استفاده کنید تا علاوه بر کمک به جذب بالای ویتامین، طعم دلچسب تری به سالاد بدهید.

معمولا ترکیبات سالاد مانند خیار، گوجه، کاهو مگی سرد هستند و شما با اضافه کردن مواد گرمی مانند نعناع خشک، فلفل دلمه ای می توانید تا حد زیادی سردی آن ها را از بین ببرید.

لازمه اینکه بتوانید نحوه درست کردن انواع و اقسام سالاد های خوشمزه ایرانی و خارجی را یاد بگیرید، آموزش و کسب مهارت زیر نطر اساتید متخصص می باشد. به همین منظور به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزش سالاد مراجعه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه سالاد شیرازی مجلسی

برای طرز تهیه سالاد شیرازی ساده می توانید به جای آبغوره از آبلیمو استفاده کنید.

در تهیه سالاد شیرازی می توانید به جای پیاز، از هویج و پیازچه استفاده کنید چرا که پیازچه طعم بهتر و خوشمزه تری به سالاد می دهد. همچنین به جای پیاز می توانید از تره فرنگی استفاده کنید.

یکی از نکات مهم در طرز تهیه سالاد شیرازی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی، ریختن فلفل قرمز در سالاد می باشد. فلفل قرمز در سالاد طعم فوق العاده ای به آن می دهد. اگر دوست دارید سالاد شما تند باشد، پیشنهاد می کنیم فلفل قرمز را تجربه کنید.

در طرز تهیه سالاد شیرازی خوشمزه و مجلسی با سس مایونز و آبغوره می توانید بجای استفاده از آبغوره از سس مایونز استفاده کنید و طعمی خاص را با این سالاد خوشمزه تجربه کنید.

برای اینکه سالاد شیرازی کاملا جا بیفتد و طعم خوشمزه تری به خود بگیرد، بهتر است آن را به مدت یک ساعت در یخچال نگهدارید و بعد به همراه غذا میل کنید.

در طرز تهیه سالاد شیرازی مجلسی می توانید مقداری فلفل دلمه را به صورت ریز در سالاد خرد کنید تا طعمی متفاوت را تجربه کنید.

جمع بندی

در لیست انواع سالادها، سالادهای مختلف با طعم های متفاوتی وجود دارد که یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین انواع آن ها، سالاد شیرازی می باشد. در صورتی که شما هم به دنبال آموزش طرز تهیه سالاد شیرازی خوشمزه و مجلسی به روش اصیل ایرانی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

سوالات متداول

چاشنی اصلی سالاد شیرازی چیست؟

بهترین چاشنی هایی که می تواند خوشمزگی این سالاد معروف را چند برابر کند شامل، آبغوره، آب لیموترش، جعفری خرد شده، نعناع خشک، فلفل سیاه وقرمز می باشد.

طرز تهیه سالاد شیرازی با سس مایونز چگونه می باشد؟

برای تهیه سالاد شیرازی با سس سفید، طبق مراحلی که در این مقاله توضیح داده شده است پیش بروید و از این سالاد خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه سالاد شیرازی مجلسی به چه صورت می باشد؟

برای اینکه طعمی بی نظیر و متفاوت به سالاد خود بدهید می توانید مقداری فلفل دلمه را به صورت ریز در سالاد شیرازی خرد کنید.