طرز تهیه خوراک چیلی

خوراک چیلی کان کارنه یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای مکزیکی می باشد. این غذا با ترکیبات مختلف از جمله گوشت، حبوبات، سبزیجات و ادویه‌ های متنوع تهیه می‌ شود و طعم خاص و خوشمزه ای دارد. در این مقاله دستور پخت خوراک چیلی مکزیکی و طرز تهیه غذای چیلی برگر را برای […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

خوراک چیلی کان کارنه یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای مکزیکی می باشد. این غذا با ترکیبات مختلف از جمله گوشت، حبوبات، سبزیجات و ادویه‌ های متنوع تهیه می‌ شود و طعم خاص و خوشمزه ای دارد. در این مقاله دستور پخت خوراک چیلی مکزیکی و طرز تهیه غذای چیلی برگر را برای شما قرار داده ایم.

غذای چیلی چیست
غذای چیلی چیست

غذای چیلی چیست

غذای خوراک چیلی یک غذای مکزیکی است که اغلب از گوشت، لوبیا، گوجه فرنگی، فلفل قرمز و سبز، پیاز و ادویه‌ های مختلف تهیه می‌ شود. این غذا معمولا با نان تاکو یا تورتیلا سرو می‌ شود و ممکن است با پنیر، خامه و دیگر مزه‌ دهنده ها همراه شود. چیلی می‌ تواند تازه یا کنسرو شده باشد. این غذا به دلیل طعم تند و خوشمزه‌ اش جذابیت زیادی دارد و در فرهنگ‌ های مختلف جهان محبوب است.

غذای چیلی کن کارنه اصالتا به آشپزخانه مکزیک برمی‌ گردد و به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای این کشور شناخته می‌ شود. اما با گذر زمان و انتقال غذای مکزیکی چیلی به سایر نقاط جهان، انواع مختلفی از آن با تغییرات در ترکیبات و سبک پخت به وجود آمده است.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید آشپزی را از پایه شروع کنید و با دریافت مدرک بین المللی در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید، از این طریق کسب درآمد داشته باشید، پیشنهاد می کنیم دوره آشپزی ملل آریا تهران را از دست ندهید.

در ادامه مواد لازم برای تهیه خوراک چیلی مکزیکی و طرز تهیه ی خوراک چیلی را برای شما قرار داده ایم.

مواد لازم برای تهیه خوراک چیلی
مواد لازم برای تهیه خوراک چیلی

مواد لازم برای تهیه خوراک چیلی

  • پیاز: ۲ عدد
  • فلفل: یک عدد
  • لوبیا قرمز: ۲ پیمانه
  • گوجه فرنگی: ۳ عدد
  • نمک: به مقدار لازم
  • پودر فلفل چیلی: ۱ تا ۲ قاشق سوپخوری
  • گوشت چرخ‌ کرده: ۲۵۰ گرم
  • شکر: یک قاشق چایخوری
  • برگ گشنیز: ½ پیمانه
  • جعفری: یک قاشق سوپخوری
  • برنج سفید: ۲ پیمانه
  • جعفری: یک قاشق سوپخوری
  • روغن زیتون: ۲ قاشق سوپخوری
  • سیر: ۲ حبه

طرز تهیه خوراک چیلی با لوبیا قرمز

مرحله اول: آماده سازی لوبیا

شما می بایست از قبل لوبیا را خیس کرده و در چند مرحله آب آن را تعویض کنید. سپس با کمی آب لوبیا ها را بپزید. برای اینکه نفخ آن گرفته شود و خوب پخته شود خیس کردن لوبیا ها الزامی می باشد. میتوانید از لوبیا چیتی و یا لوبیا سفید نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و خوراک چیلی با گوشت

در این مرحله برای تهیه غذای چیلی با گوشت گاو، باید پیاز ها را نگینی خرد کرده و داخل یک تابه کمی تفت دهید. سپس می بایست به پیاز ها زردچوبه و روغن اضافه کنید. پیازها را تا زمانی تفت دهید که کمی طلایی شوند. بعد سیر ها را ریز رنده کنید و به پیاز ها اضافه کرده و تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و خوب آن را به همراه سیر و پیاز تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن رب

فلفل دلمه ها را بعد از اینکه خرد کردید به همراه ادویه ها به تابه اضافه کنید. سپس گوجه فرنگی ها را باید نگینی خرد کنید و تفت دهید. بعد رب را به موادی که تفت دادید اضافه کنید و به خوبی رب را نیز تفت دهید.

مرحله چهارم: تهیه خوراک چیلی

بعد از اینکه رب را به خوبی تفت دادید لوبیاهای پخته شده را با یک لیوان آب جوش اضافه کنید تا گوشت به خوبی پخته شود. سپس شعله ی گاز را کم کنید تا مواد به خوبی جا بیفتند. این غذای مکزیکی چیلی کن کارنه لذیذ و خوشمزه را میتوانید با برنج و یا نان نوش جان کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر میخواهید از طریق راه اندازی فست فود کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آموزش فست فود آریا تهران را از دست ندهید.

خوراک چیلی بدون گوشت

خوراک چیلی بدون گوشت یا خوراک چیلی گیاهی یک گزینه خوشمزه می باشد که در این بخش طرز تهیه آن را قرار داده ایم.

  1. در یک قابلمه، روغن زیتون را گرم کنید و پیاز و سیر را تفت دهید تا طلایی شوند.
  2. فلفل‌ های قرمز و زرد را به مواد تفت داده شده اضافه کرده و به مدت چند دقیقه تفت دهید.
  3. نخود فرنگی پخته، ذرت و گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.
  4. شکر، پودر چیلی و نمک را به مواد اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید.
  5. غذا را با حرارت ملایم حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا مزه‌ ها ترکیب شوند و خوراک چیلی مکزیکی آماده شود.

آموزشگاه آشپزی آریا تهران برگزارکننده بهترین و معتبرترین دوره های آشپزی از سطح مقدماتی تا پیشرفته، همراه با ارائه مدرک فنی حرفه ای می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه آموزش آشپزی مراجعه کنید.

طرز تهیه غذای چیلی داگ
طرز تهیه غذای چیلی داگ

طرز تهیه غذای چیلی داگ

موارد لازم برای تهیه غذای چیلی داگ عبارتند از:

  • گوشت چرخ کرده: ۱۰۰ گرم
  • هات داگ: ۲ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • رب: ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۱ حبه
  • سس کچاپ: ۱قاشق غذاخوری
  • سس خردل: ۱ قاشق مربا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن: به مقدار لازم

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا باید پیاز ها را (ترجیحا پیاز قرمز) را نگینی خرد کنید و داخل یک تابه تفت داده و سپس کمی سیر را به همراه پیازها تفت دهید.

مرحله دوم: افزودن گوشت

در این مرحله گوشت را به پیاز و سیرهایی که تفت دادید اضافه کنید و تفت دهید تا به خوبی سرخ شوند. بعد ادویه های لازم را به گوشت اضافه کنید. سپس سس خردل و کچاپ را به همراه رب و سس تند به مواد اضافه کنید و دوباره تفت دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

۱/۴ پبمانه آب به موادی که تقت داده اید اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا گوشت به آرامی و به خوبی پخته شود. سپس پوست هات داگ ها را بگیرید.

مرحله چهارم: تهیه چیلی داگ

هات داگ ها را داخل تابه گریل به خوبی گریل کنید. سپس هات داگ ها را داخل نان هات اگ قرار دهید. سپس مواد گوشی به روی هات داگ بریزید.

پیشنهاد ویژه: با مراجعه به صفحه لیست غذاهای ایرانی، می توانید لیست کاملی از انواع غذاهای ایرانی و خارجی را مشاهده کنید.

طرز تهیه غذای چیلی برگر

  1. ابتدا گوشت چرخ‌ کرده را با چاشنی‌ های مورد نظر و نمک مخلوط کنید.
  2. کمی روغن را در یک تابه بریزید و گوشت را در آن سرخ کنید. حدود ۳-۴ دقیقه یا تا زمانی که گوشت کاملا پخته شود.
  3. نان برگر را درون توستر یا روی یک تابه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود.
  4. پنیر را روی گوشت حین سرخ کردن قرار دهید تا آب شود.
  5. گوجه‌ فرنگی را به شکل حلقه‌ های نازک برش دهید و خیارشور ها را نیز خرد کنید.
  6. نان برگر را از توستر یا تابه بردارید و روی آن گوشت، پنیر، گوجه‌ فرنگی و خیارشور را قرار دهید.
  7. با کچاپ و مایونز نوش جان کنید.

اگر می خواهید با طرز تهیه غذاهایی که با نان تست آماده می شوند آشنا شوید مقاله غذا با نون تست را مطالعه کنید. همچنین اگر می خواهید با طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه ایرانی آشنا شوید، سری به مقالات آشپزی آریا تهران بزنید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم طرز تهیه غذای چیکن چیلی و طرز تهیه خوراک مرغ چیلی را برای شما قرار دهیم. اگر درباره طرز تهیه غذای چرب چیلی، غذای چیلی قزوین و غذای چیلی مشهد سوال دارید در قسمت نظرات آن را مطح کنید.

سوالات متداول

غذای چیلی چیست؟

غذای چیلی یک غذای مکزیکی است که اغلب از گوشت، لوبیا، گوجه فرنگی، فلفل قرمز و سبز، پیاز و ادویه‌ های مختلف تهیه می‌ شود. این غذا معمولا با نان تاکو یا تورتیلا سرو می‌ شود و ممکن است با پنیر، خامه و دیگر مزه‌ دهنده ها همراه شود. چیلی می‌ تواند تازه یا کنسرو شده باشد. این غذا به دلیل طعم تند و خوشمزه‌ اش جذابیت زیادی دارد و در فرهنگ‌ های مختلف جهان محبوب است.

دستور پخت خوراک چیلی چیست؟

باید از قبل لوبیا را خیس کرده و در چند مرحله آب آن را تعویض کنید. سپس با کمی آب لوبیا ها را بپزید. برای اینکه نفخ آن گرفته شود و خوب پخته شود خیس کردن لوبیا ها الزامی می باشد. میتوانید از لوبیا چیتی و یا لوبیا سفید نیز استفاده کنید. در این مقاله مواد لازم برای تهیه خوراک چیلی و طرز تهیه خوراک چیلی را به صورت کامل قرار داده ایم.

طرز تهیه غذای چیلی داگ چگونه است؟

برای تهیه چیلی داگ با هات داگ و گوشت چرخ کرده ابتدا باید پیاز ها را (ترجیحا پیاز قرمز) را نگینی خرد کنید و داخل یک تابه تفت داده و سپس کمی سیر را به همراه پیازها تفت دهید. به ادامه ی این دستور پخت را در مقاله پرداخته ایم.