طرز تهیه کوکتل پنیری

کوکتل پنیری، یک غذای پرطرفدار و خوشمزه می باشد که به عنوان یک وعده غذایی سریع و آسان در طول روز و در وعده‌ هایی مانند صبحانه یا شام مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این غذا به دلیل مزه خاص و ترکیب عالی، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. علاوه بر این، طرز […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

کوکتل پنیری، یک غذای پرطرفدار و خوشمزه می باشد که به عنوان یک وعده غذایی سریع و آسان در طول روز و در وعده‌ هایی مانند صبحانه یا شام مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این غذا به دلیل مزه خاص و ترکیب عالی، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. علاوه بر این، طرز تهیه آن نیز بسیار ساده است و با سرعت و در مدت زمان کوتاهی آماده می‌ شود. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه سوسیس کوکتل پنیری خانگی را به شما آموزش دهیم.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید آشپزی را از پایه شروع کنید و با دریافت مدرک بین المللی در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید، از این طریق کسب درآمد داشته باشید، پیشنهاد می کنیم دوره آشپزی ملل آریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه کوکتل پنیری
طرز تهیه کوکتل پنیری

طرز تهیه کوکتل پنیری

کوکتل پنیری به عنوان یک غذای محبوب در جشنواره‌ ها، مهمانی‌ ها و حتی برای پیک‌ نیک‌ ها شناخته می‌ شود. طعم فوق‌ العاده و ترکیب گوشت و پنیر در یک بسته‌ بندی کوچک این غذا را به یک انتخاب مناسب و خوشمزه برای هر موقعیتی تبدیل کرده است. به علاوه، این انواع سوسیس به دلیل آسانی در تهیه و همچنین هزینه مقرون به صرفه، برای افرادی که در محیط‌ های شلوغ و با زمان محدود زندگی می‌ کنند، یک انتخاب عالی بوده و همیشه جزء گزینه‌ های محبوب برای وعده‌ های غذایی شان محسوب می‌ شود. در ادامه می توانید آموزش طرز تهیه ساندویچ کوکتل پنیری و طرز تهیه پیتزا با کوکتل پنیری را مشاهده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال دوره های آموزش کاربردی سوسیس و کالباس با مدرک بین المللی هستید تا بتوانید از این طریق کسب درآمد داشته باشید همین حالا به صفحه آموزش سوسیس و کالباس حرفه ای مراجعه کنید.

طرز تهیه کوکتل پنیری سوخاری
طرز تهیه کوکتل پنیری سوخاری

طرز تهیه کوکتل پنیری سوخاری

کوکتل پنیری سوخاری یک نوع از کوکتل پنیری است که با سرخ‌ کردن در روغن یا روش‌ های دیگر آماده می‌ شود. فرآوری این کوکتل باعث ایجاد یک لایه پوسته سرخ و خوشمزه بر روی سطح کوکتل می‌ شود که باعث افزایش تنوع در طعم و لذت این غذا می‌ شود.

مواد لازم برای تهیه کوکتل پنیری سوخاری:

تخم مرغ۲ عدد
پودر سوخاریبه مقدار لازم
سوسیسدلخواه
آرد سفیدیک لیوان
سس کچاپبه اندازه دلخواه
سس خردلبه اندازه دلخواه
پودر سیربه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم

مرحله اول: برای تهیه کوکتل پنیری سوخاری ابتدا باید سوسیس ها را از وسط برش دهید. آرد سفید را در یک ظرف بریزید و در یک ظرف دیگر می بایست تخم مرغ ها را بریزید و هم بزنید. پودر سوخاری را نیز در یک ظرف دیگر بریزید.

مرحله دوم: در این مرحله باید سوسیس ها را به آرد سفید آغشته کنید و سپس به خوبی با تخم مرغ ها آغشته کنید. دوباره باید سوسیس های به تخم مرغ ها آغشته کردید را در آرد سفید بغلتانید تا زمانی که سوسیس ها کاملا با آرد پوشیده شوند و دوباره به تخم مرغ ها آغشته کنید.

مرحله سوم: این بار باید سوسیس ها را به پودر سوخاری بزنید تا کاملا سوسیس ها به پودر سوخاری آغشته شوند. تخم مرغ باعث می شود که پودر سوخاری به خوبی به سوسیس ها بچسبد.

مرحله چهارم: روغن را داخل یک تابه بریزید و بگذارید داغ شود. سپس هر طرف سوسیس ها را داخل آن سرخ کنید.

مرحله آخر: بعد از اینکه کوکتل ها کامل سرخ و طلایی شدند از تابه بردارید و بگذارید کمی سرد شوند. کوکتل پنیری سوخاری شما آماده است. شما می توانید با کمی سس کچاب و سس خردل نوش جان کنید. در ادامه طرز تهیه ی کوکتل پنیری در منزل را می توانید مشاهده کنید.

پیشنهاد ویژه: برای آموزش درست کردن فینگر فود ها می توانید از ثبت نام در آموزش فینگر فود شروع کنید.

طرز تهیه کوکتل پنیری خانگی

یکی از لذیذ ترین و محبوب ترین انواع فست فود ها کوکتل پنیری می باشد که می توانید به راحتی و به صورت حرفه ای آن را در خانه تهیه کنید. مواد لازم برای تهیه کوکتل پنیری خانگی عبارتند از:

گوشت چرخ کردهنیم کیلو
مرغ چرخ کردهنیم کیلو
زرده تخم مرغ۲ عدد
پنیر پیتزا۱۰ گرم
آرد یا نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
روغن۸۰ میلی لیتر
قرص گوشت۱۵ گرم
یخ کوچک۱۲۰ میلی لیتر
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
نمکیک و نیم قاشق چای خوری
پودر جوزهندینیم قاشق چای خوری
ادویه تند۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کوکتل با پنیر پیتزا:

مرحله اول: برای تهیه کوکتل پنیری باید در ابتدا ادویه هایی که در فوق گفته شده را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. سپس تمام مواد را داخل غذاساز بریزید و به خوبی به مدت ۵ دقیقه میکس کنید. بعد کم کم تکه های یخ را اضافه کنید.

مرحله دوم: در این مرحله باید روی یک سلفون مواد سوسیس را پهن کنید و بعد پنیر رنده شده را روی آن بریزید. بعد باید سوسیس را بپیچید و سلفون را لوله کنید. سوسیسی که با سلفون لوله کردید را با یک روبان و یا نخ از وسط ببندید.

مرحله سوم: سپس سوسیس ها را داخل آب جوش به مدت ۱ ساعت قرار دهید. بعد از آن که سوسیس ها به خوبی پختند به مدت ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید. می توانید به جای سلفون از کاور سوسیس و کالباس نیز استفاده کنید. در ادامه آموزش طرز تهیه سوسیس کوکتل با پنیر در فر را می توتنید مشاهده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر میخواهید از طریق راه اندازی فست فود کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آموزش فست فود آریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه کوکتل پنیری در فر

مواد لازم برای تهیه کوکتل پنیری در فر:

  • ۴ عدد سوسیس
  • ۴ برش پنیر (می‌توانید از پنیر چدار یا پنیر موزارلا استفاده کنید)
  • ۴ برش نان
  • مایونز و کچاپ برای سرو

طرز تهیه غذا با کوکتل پنیری در فر:

ابتدا فر را روشن کنید و به دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌ گراد قرار دهید تا داغ شود. سوسیس‌ ها را به شکل مورد علاقه خود برش دهید. می‌ توانید سوسیس را در طول آن برش دهید یا برش‌ ها را صدفی شکل بدهید.

نان را به سایز مورد نیاز خود برش دهید. در یک سینی فر، برش‌ های نان را قرار دهید و روی هر برش کمی مایونز بمالید. روی هر برش نان، یک برش پنیر قرار دهید و سپس برش‌ های سوسیس را قرار دهید.

سینی فر را در فر قرار داده و به مدت ۱۰-۱۲ دقیقه یا تا زمانی که سوسیس‌ ها طلا‌یی شوند و پنیر آب شود، بگذارید پخته شوند. در طی این مدت، می‌ توانید کچاپ را در کنار سوسیس پنیری بریزید. همچنین می‌ توانید کوکتل پنیری را با سبزیجات و سالاد سرو کنید.

آموزشگاه آشپزی آریا تهران برگزارکننده بهترین و معتبرترین دوره های آشپزی از سطح مقدماتی تا پیشرفته، همراه با ارائه مدرک فنی حرفه ای می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه آموزش آشپزی مراجعه کنید.

طرز تهیه کوکتل پنیری مرغ

مواد لازم برای تهیه کوکتل پنیری مرغ:

  • فیله مرغ (خرد شده) : صد گرم
  • پیاز ریز خرد شده : یک عدد
  • فلفل دلمه ای ریز خرد شده :  یک عدد
  • سس سویا : یک قاشق سوپ خوری
  • آرد ذرت : یک قاشق سوپ خوری
  • فلفل تند : دو عدد
  • سس کچاپ : یک قاشق چای خوری
  • روغن مایع : به میزان لازم
  • آب ولرم: یک دوم پیمانه
  • زعفران: دو قاشق سوپ خوری
  • روغن مایع: دو قاشق سوپ خوری
  • نمک :یک دوم قاشق چای خوری
  • آرد: چهارصد گرم
  • بیکینگ پودر: یک قاشق چای خوری
  • تخم مرغ: دو عدد

طرز تهیه کوکتل پنیری مرغ:

مرحله اول: در ابتدا باید بکینگ پودر و آرد را الک کنید و به آن تخم مرغ و نمک را اضافه کنید. سپس با هم آن ها را به خوبی مخلوط کنید. سپس روغن مایع و زعفران و آب را به آرامی به آن اضافه کنید تا خمیر مانند شود. خمیر را روی سطحی با استفاده از وردنه صاف باز کنید. سپس با استفاده از کارتر به شکل گرد یا مربع برش دهید.

مرحله دوم: در این مرحله می بایست روغن را داخل یک تابه بریزید. سپس پیاز ها در روغنی که داغ شده تفت دهید. بعد فیله مرغ و فلفل دلمه را به آن اضافه کنید. تا جایی تفت دهید تا مرغ ها به خوبی پخته شوند.

مرحله سوم: آرد ذرت، سس سویا، سس کچاپ و فلفل تند را کم کم اضافه کنید و به خوبی تفت دهید. و شلعه گاز را خاموش کنید. سپس وسط برش خمیر ها مواد را داخل آن قرار دهید و از دو طرف آن را جمع کنید. و خمیر را به هم بچسبانید.

مرحله آخر: در آخر خمیر ها داخل روغن به خوبی و کامل سرخ کنید. کوکتل پنیری مرغ شما آمادست. نوش جان

اگر میخواهید طرز تهیه انواع هات داگ را یاد بگیرید و خوشمزه ترین هات داگ ها را درست کنید به صفحه طرز تهیه هات داگ مراجعه کنید و بهترین رسپی ها را دریافت کنید.

طرز تهیه هات داگ پنیری با قارچ
طرز تهیه هات داگ پنیری با قارچ

طرز تهیه هات داگ پنیری با قارچ

برای تهیه هات داگ پنیری با قارچ نیاز به چند مواد اصلی دارید. در ادامه، طرز تهیه این دستور غذایی را برای شما توضیح خواهیم داد:

مواد لازم برای تهیه هات داگ پنیری با قارچ:

  • چند عدد نان هات داگ
  • هات داگ برش خورده
  • قارچ تازه، خرد شده
  • پنیر چدار یا موزارلا رنده‌ شده
  • یک پیاز کوچک، خرد شده
  • کره یا روغن مایع
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • سس کچاپ، مایونز در صورت تمایل

ابتدا قارچ ها را بر روی حرارت متوسط در کمی کره یا روغن به خوبی تفت دهید. سپس پیاز ها را به آنها اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی شوند. نمک و فلفل را نیز اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید. هات داگ هایی که برش دادید را در روغن به خوبی هر طرف آن ها را سرخ کنید.

نان هات داگ را درون فر به مدت چند دقیقه قرار دهید تا گرم شود و سطح آن طلایی شود. سپس هرکدام از نان ها را به نصف خوراکی شده و داخل آن را خالی کنید. در قسمت داخلی نان ها، هات داگ های سرخ شده قارچ ها و پیاز ها را قرار دهید. در صورت تمایل، می توانید روی قارچ ها و هات داگ یک لایه پنیر رنده شده اضافه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع هات داگ پیشنهاد می کنیم مقاله هات داگ چیست را مطالعه کنید. همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با فست فود ها مقاله انواع فست فود را مطالعه نمایید.

جمع بندی

در این مقاله آموزشی سعی کردیم طرز تهیه ساندویچ کوکتل با پنیر پیتزا و طرز تهیه کوکتل قارچ و پنیر را به صورت کامل به شما آموزش دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اگر می خواهید با طرز تهیه غذاهایی که با نان تست آماده می شوند آشنا شوید مقاله غذا با نون تست را مطالعه کنید. همچنین اگر می خواهید با طرز پخت انواع غذاهای خوشمزه ایرانی آشنا شوید، سری به مقالات آشپزی آریا تهران بزنید.

سوالات متداول
طرز تهیه کوکتل پنیری خانگی چگونه است؟

برای تهیه کوکتل پنیری باید در ابتدا ادویه هایی که در فوق گفته شده را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. سپس تمام مواد را داخل غذاساز بریزید و به خوبی به مدت ۵ دقیقه میکس کنید. بعد کم کم تکه های یخ را اضافه کنید. در این مقاله به صورت کامل طرز تهیه کوکتل پنیری در منزل را قرار دادیم.

طرز تهیه ساندویچ کوکتل پنیری چگونه است؟

ابتدا قارچ ها را بر روی حرارت متوسط در کمی کره یا روغن به خوبی تفت دهید. سپس پیاز ها را به آنها اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی شوند. نمک و فلفل را نیز اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید. هات داگ هایی که برش دادید را در روغن به خوبی هر طرف آن ها را سرخ کنید. ادامه ی طرز تهیه را در این مقاله مطالعه کنید.