طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

سوپ کدو حلوایی نه تنها به عنوان یک غذای خوشمزه محبوب است، بلکه دارای خواص مفید نیز می‌ باشد. کدو حاوی مقدار زیادی آنتی‌ اکسیدان‌ است که به سلامت قلب و عروق کمک می‌ کند و همچنین می‌ تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های مزمن مانند سرطان و بیماری‌ های التهابی مؤثر باشد. […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سوپ کدو حلوایی نه تنها به عنوان یک غذای خوشمزه محبوب است، بلکه دارای خواص مفید نیز می‌ باشد. کدو حاوی مقدار زیادی آنتی‌ اکسیدان‌ است که به سلامت قلب و عروق کمک می‌ کند و همچنین می‌ تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های مزمن مانند سرطان و بیماری‌ های التهابی مؤثر باشد. در این مقاله طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی و طرز تهیه سوپ کدو حلوایی بسیار خوشمزه برای مهمانی را می توانید مشاهده کنید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی
طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی

خواص سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی این است که حاوی ویتامین‌ های مفیدی مانند ویتامین A و C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. به طور کلی، سوپ کدو حلوایی نه تنها یک طعم لذیذ دارد، بلکه به دلیل مزایای زیاد نیز به عنوان یک گزینه غذایی مفید و مناسب شناخته شده است. اما چگونه سوپ کدو حلوایی درست کنیم؟

مواد لازم برای تهیه سوپ کدو حلوایی حرفه ای:

آب مرغ۴ لیوان
کدو حلوایی½ کدوی کوچک
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
هویج۲ عدد
پودر سیر¼ قاشق چای خوری
بلغور گندم یا جو½ پیمانه
خامه۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با خامه برای سرماخوردگی (طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با سیب زمینی):

مرحله اول: ابتدا برای تهیه سوپ کدو حلوایی ایرانی باید بلغور را در یک کاسه آب قرار دهید و برای اینکه به خوبی خیس بخورد یک ساعت کنار بگذارید. سپس کدو را در یک قابلمه به همراه ۲ لیوان آب قرار دهید.

مرحله دوم: سپس قابلمه ای که کدو حلوایی را داخل آن گذاشتید را روی شعله ملایم بگذارید. بعد از آنکه کدو حلوایی به خوبی پخت پوست آن را جدا کنید. سپس می بایست با گوشتکوب، گوشت کدو را به خوبی له کنید.

مرحله سوم: در این مرحله کدو ها را داخل میکسر قرار داده و آن را به پوره تبدیل کنید. سپس پوره کدو را داخل یک قابلمه به همراه آب مرغ بریزید.

مرحله چهارم: بلغوری که از قبل آن را خیس کرده بودید را آبکشی کنید و سپس پودر سیر را اضافه کنید. بعد هویچ و سیب زمینی را پوست بگیرید و آن ها را به صورت کوچک خورد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم: در این مرحله باید قابلمه را روی شعله ملایم به مدت ۱ ساعت قرار دهید. پس از اینکه مواد به خوبی پختند آن را داخل میکسر بریزید تا به پوره تبدیل شود.

مرحله ششم: در آخر فلفل و نمک را به سوپ اضافه کنید و خامه را نیز کم کم به سوپ اضافه کنید. سوپ کدو حلوایی خوشمزه شما آمادست. در ادامه آموزش دستور پخت سوپ کدو حلوایی با خامه را برای شما قرار دادیم.

اگر می خواهید با انواع سوپ ها و طرز تهیه آن ها آشنا شوید به صفحه طرز تهیه انواع سوپ مراجعه کنید. همچنین برای آشنایی با انواع سوپ برای سرماخوردگی پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه سوپ جو پرک برای سرماخوردگی را مطالعه نمایید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با مرغ
طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با مرغ

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با مرغ

یکی از خوشمزه ترین سوپ کدو حلوایی، سوپ کدو حلوایی با مرغ(سوپ کدو حلوایی خامه ای) می باشد. در این بخش مواد لازم و طرز تهیه آن را قرار داده ایم.

کدو حلوایییک کیلو و ٢۵٠ گرم
سینه یا فیله مرغ۴٠٠ گرم
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
پیاز رنده شده۱ عدد
سیر۲ حبه
هویج ۲ عدد
آب مرغ۵ پیمانه
ریحان و آویشن۱ قاشق مرباخوری
جوز هندى ١/۴ قاشق چای خوری
آب پرتقال٢ پیمانه
فلفل سفید١/٢ قاشق چای خوری
سرکه سیب۲ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز ١/۴ قاشق چای خوری
نمکبه مقدار لازم
خامه١/٣ پیمانه

مرحله اول: ابتدا باید کدو را به صورت قطعات کوچک تقسیم کنید و آن را بخارپز کنید. پس از آن داخل تابه روغن اضافه کنید و پیاز ها را تفت دهید و سپس سیر را اضافه کنید.

مرحله دوم: بعد از چند ثانیه سینه مرغ را بریزید و به خوبی تفت دهید. سپس کمی نمک بزنید. به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید مرغ ها کامل بپزند.

مرحله سوم: در این مرحله باید مرغ ها را خارج کنید و سپس فلفل، هویچ، سبزیجات و جوز هندی را اضافه کنید. بعد اب مرغ را اضافه کنید و بگذارید روی شعله ملایم به مدت ۱۵ دقیقه بپزد.

مرحله چهارم: سپس کدو حلوایی را اضافه کنید و بعد آب پرتقال و سرکه را اضافه کنید.

مرحله پنجم: در آخر می بایست مواد را با گوشتکوب له کنید تا کرمی مانند شود. سپس مرغ پخته شده ریش ریش کنید و داخل سوپ بریزید. در ادامه دستور سوپ کدو حلوایی با شیر را می توانید مشاهده کنید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر

مواد لازم تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر:

آب مرغ۴ پیمانه
هویج۱ عدد
پیاز۱ عدد
شیر نصف پیمانه
سیب زمینی۲ عدد متوسط
نمکبه مقدار لازم
فلفلبه مقدار لازم
پابریکابه مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: برای تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر ابتدا باید پوست سیب زمینی، پیاز و کدو حلوایی را جدا کنید. بعد داخل کدو حلوایی را تمیز کنید و آن را برش دهید. سیب زمینی و پیاز ها را خرد کنید.

مرحله دوم: داخل تابه روغن بریزید و سپس پیاز را اضافه کنید و تفت دهید. بعد از آن سیب زمینی و کدوهایی که خرد کردید را اضافه کنید و سپس ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله سوم: روی گاز یک قابلمه را قرار دهید و موادی که تفت دادید را داخل آن بریزید و آب مرغ را به آن اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید.

مرحله چهارم: بعد از اینکه سوپ پخت آن را با میکسر به پوره تبدیل کنید و سپس شیر را به آن اضافه کنید. شعله گاز را روی حرارت ملایم بگذارید تا سوپ غلیظ شود. طرز تهیه سوپ کدو حلوایی به سبک آلمانی و سوپ کدو حلوایی کره ای را برای شما در ادامه قرار دادیم.

می توانید فیلم طرز تهیه سوپ شیر را در صفحه فیلم طرز تهیه سوپ شیر با جو پرک مشاهده کنید. اگر به سوپ ها افغانی علاقه مند هستید می توانید برای مشاهده طرز تهیه آن مقاله طرز تهیه سوپ افغانی را مطالعه نمایید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی به سبک آلمانی
طرز تهیه سوپ کدو حلوایی به سبک آلمانی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی به سبک آلمانی

برای تهیه سوپ کدو حلوایی المانی و سوپ کدو حلوایی با تره فرنگی، ابتدا باید کدو حلوایی و سبزیجات را بعد از اینکه شستید ریز خرد کنید. داخل یک تابه تره فرنگی را به همراه روغن و کره به خوبی تفت دهید. سپس سیب، کرفس، سیب زمینی و ۱ قاشق چای خوری زنجبیل را به تره ای که تفت می دادید اضافه کنید و دوباره تفت دهید.

در این مرحله باید سبزیجات را با آب بپزید و مواد را به پوره تبدیل کنید. سپس فلفل و نمک را اضافه کنید. بعد باید خامه را اضافه کنید و بگذارید روی شعله ی کم بپزد. بعد از پخت و خنک شدن می توانید سوپ کدو حلوایی نوش جان کنید. دستور پخت سوپ کدو حلوایی خیلی خوشمزه رستورانی را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

برای اینکه معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را بشناسید مقاله خوشمزه ترین غذای دنیا را مطالعه کنید. با مراجعه به صفحه لیست غذاهای ایرانی، می توانید لیست کاملی از انواع غذاهای ایرانی و خارجی را مشاهده کنید.

سوپ کدو حلوایی رستورانی

ابتدا در مرحله اول طرز تهیه سوپ کدو حلوایی رستورانی می بایست پیاز را ریز خرد کنید و داخل یک تابه کره را آب کنید و پیاز ها را داخل آن به خوبی تفت دهید. سپس هویچ، کرفس و سیب زمینی را مکعبی خرد کنید و داخل تابه آن ها را نیز تفت دهید.

در این مرحله باید به موادی تفت دادید آب مرغ را اضافه کنید. بعد از گذشت چند دقیقه ادویه ها (پودر سیر، زردچوبه، فلفل سیاه، نمک، پودر زنجبیل) را به سوپ کدو حلوایی اضاف کنید و بگذارید به خوبی بپزد.

پس از آن که سبزیجات نرم شدند کدو حلوایی هایی که خرد کردید را به سوپ اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید تا به خوبی بپزد. بعد از اینکه تمام مواد به خوبی پختند با استفاده از میکسر مواد را به پوره تبدیل کنید تا یکدست شوند.

آموزشگاه آشپزی آریا تهران برگزارکننده بهترین و معتبرترین دوره های آشپزی از سطح مقدماتی تا پیشرفته، همراه با ارائه مدرک فنی حرفه ای می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه آموزش آشپزی مراجعه کنید.

جمع بندی

در این مقاله آموزشی سعی کردیم طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ساناز سانیا، سوپ کدو حلوایی ایتالیایی، سوپ کدو سبز اسفناج، سوپ کدو حلوایی نواب ابراهیمی، سوپ کدو حلوایی ترکیه، سوپ کدو حلوایی تایلندی و سوپ کدو حلوایی برای نوزاد نی نی سایت را برای شما به صورت کامل قرار دادیم. اگر سوالی در این زمینه دارید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید.

اگر به یادگیری غذاهای سنتی علاقه دارید و به دنبال یادگیری صفر تا صد غذاهای سنتی هستید، پیشنهاد می کنیم به  کانال آشپزی سنتی ایرانی آریا تهران مراجعه کنید. همچنین اگر می خواهید با طرز پخت انواع غذاهای خوشمزه ایرانی آشنا شوید، سری به مقالات آشپزی آریا تهران بزنید.

سوالات متداول
سوپ کدو حلوایی چگونه درست میشود؟

ابتدا برای تهیه سوپ کدو حلوایی سرماخوردگی باید بلغور را در یک کاسه آب قرار دهید و برای اینکه به خوبی خیس بخورد یک ساعت کنار بگذارید. سپس کدو را در یک قابلمه به همراه ۲ لیوان آب قرار دهید. ادامه آموزش را در این مقاله مطالعه کنید.

خواص سوپ کدو حلوایی با شیر چیست؟

سوپ کدو حلوایی خواص زیادی دارد. خواص سوپ کدو حلوایی این است که حاوی ویتامین‌ های مفیدی مانند ویتامین A و C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. 

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر و خامه چگونه است؟

در این مقاله طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با سیب زمینی و هویج و طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر و خامه را می توانید مشاهده کنید.