حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ

در این مقاله با آموزش حذف پس زمینه در فتوشاپ با ما همراه باشید، تا راه کارهای مانند استفاده از Color Range و Quick select را به شما ارائه دهیم.
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: آموزش مجازی
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید پس زمینه یک عکس را برداشته و آن را از فتوشاپ خروجی بگیرید در حالی که هیچ پس زمینه ندارد و یا اینکه عکسی که پس زمینه آن حذف شده را روی یک عکس دیگر قرار دهید. ما در این آموزش اقدام به ارائه راه حل هایی برای حذف پس زمینه یک عکس در فتوشاپ به شما عزیزان و همراهان گرامی می کنیم.

اگر میخواهید کار با نرم افزار فتوشاپ را به صورت حرفه ای یاد بگیرید میتوانید هم از فیلم های آموزش فتوشاپ رایگان ما استفاده کنید و هم میتوانید در کلاس های آموزشی ما شرکت کرده و مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کند و وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

اگر میخواهید به صورت رایگان فتوشاپ را یاد بگیرید میتوانید ۵۰ قسمت فیلم آموزشی رایگان را در صفحه آموزش فتوشاپ مشاهده کنید.

حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Object Selection

یکی از قابل توجه ترین ویژگی هایی که در فتوشاپ آمده است ابزار جدید Object Selection است که در فتوشاپ ۲۰۲۲ جدید است. ابزار Object Selection از فناوری Adobe Sensi AI استفاده می کند تا تقریباً تمام کارها را در انتخاب موضوع در عکس های شما انجام دهد.

مراحل کار با ابزار Object Selection :

عکس خود را در فتوشاپ باز کنید و ابزار Object Selection را در نوار ابزار سمت چپ (در همان منوی Quick Selection Tool) انتخاب کنید.

از اینجا، مکان نما را روی سوژه خود ببرید و منتظر بمانید تا آبی شود. (اگر فوراً آبی نشد مکان نما خود را در دایره های کوچک حرکت دهید.). در یک لحظه، موضوع شما آماده انتخاب است.

حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Object Selection
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Object Selection

برای حذف پس‌زمینه از اینجا، کلید shift را فشار دهید و همه اشیایی را که می‌خواهید در عکس نگه دارید انتخاب کنید. این ابزار به طور خودکار هر شی را برای شما انتخاب می کند.

برای معکوس کردن انتخاب، به Select > Inverse بروید (به این معنی که پس‌زمینه شما اکنون به جای اشیاء انتخاب شده است).

حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Object Selection
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Object Selection

سپس روی قفل سمت راست لایه تصویر خود کلیک کنید تا قفل آن باز شود. اگر لایه دیگری نداشته باشید، نام لایه به “لایه ۰” تغییر می کند. برای حذف پس‌زمینه، روی Eraser Tool کلیک کنید (مطمئن شوید که قلم مو شما بزرگ است) و شروع به پاک کردن پس‌زمینه کنید.

حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Object Selection
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Object Selection

اگر زمانی نیاز به انتخاب مجدد اشیاء خود داشتید، ابزار Object Selection را انتخاب کنید و دوباره روی اشیاء خود نگه دارید.

حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با Quick Action

بهترین استفاده از Quick Action زمانی است که سریع به آن نیاز دارید و لزوماً به دنبال بهترین و تمیز ترین نتیجه نیستید. بهترین گزینه برای خروجی با کنتراست بالا بین سوژه و پس زمینه و زمانی که سوژه دارای خطوط نسبتاً ساده است Quick Action میباشد و این روش راهی سریع برای حذف پس‌زمینه ارائه می‌دهد.

با این حال Quick Action سرعت و دقت کمتری دارد. استفاده از اکشن سریع فتوشاپ بیشتر کار را برای شما انجام می دهد، اما بسته به تصویر شما، نتایج ممکن است کمتر از انتظارات شما باشد. اگر نتیجه کار ظریف مد نظر شماست میتوانید از سایر روش های حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ استفاده کنید.

مراحل حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با Quick Action :

  • در حالی که تصویر شما در فتوشاپ باز است، روی لایه پس زمینه خود کلیک راست کرده و روی Duplicate Layer کلیک کنید. در کادری که ظاهر می‌شود، نام لایه خود را بگذارید و روی OK کلیک کنید. روی نماد چشم در سمت چپ لایه اصلی کلیک کنید تا آن لایه خاموش شود.
  • با رفتن به Window > Properties، مطمئن شوید که پنل Properties شما باز است. (اگر قبلاً علامت زده شده بود، نیازی به کلیک بر روی آن نیست؛ اگر علامت زده نشد، روی آن کلیک کنید تا به طور پیش فرض در سمت راست باز شود.)
  • در پنل لایه ها، روی لایه جدید خود کلیک کنید. در پانل Properties (به طور پیش فرض باید بالای پانل لایه های شما باشد)، روی دکمه Remove Background در زیر Quick Action کلیک کنید.
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با Quick Action
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با Quick Action
  • Quick Action پس‌زمینه را حذف کرده است و لایه شما با ماسکی در اطراف سوژه باقی می‌ماند.
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با Quick Action
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با Quick Action

از اینجا، می‌توانید با رفتن به داخل ماسک و تنظیم در صورت نیاز (مانند اطراف پای سگ در پایین سمت چپ تصویر) اصلاحاتی انجام دهید.

حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Pen

بهترین استفاده از روش حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Pen در مواقعی است که سوژه و پس‌زمینه تضاد زیادی ندارند یا زمانی که ابزارهای دیگر مانند Quick Action یا Background Eraser که در مقاله ذکر شد نتایج دلخواه را ایجاد نمی‌کنند. این به شما بیشترین کنترل را از همه روش های ذکر شده برای حذف پس زمینه تصویر در فتوشاپ می دهد.

ابزار Pen یکی از امتحان شده ترین و بهترین راه ها برای حذف پس زمینه از تصاویر در فتوشاپ است. این ابزار به شما بیشترین کنترل را بر روی نتیجه می دهد. با این حال، از آنجایی که بیشترین کنترل را در اختیار شما قرار می دهد، می تواند بیشترین زمان را نیز از شما بگیرد به همین دلیل گفته میشود ابزار Pen نیاز به صبر دارد.

مراحل حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Pen :

  • در حالی که تصویر شما در فتوشاپ باز است، روی لایه پس زمینه خود کلیک راست کرده و روی Duplicate Layer کلیک کنید. در کادری که ظاهر می‌شود، نام لایه خود را هر چیز دلخواهی بگذارید و روی OK کلیک کنید. روی نماد چشم در سمت چپ لایه اصلی کلیک کنید تا آن لایه خاموش شود.
  • ابزار Pen را از جعبه ابزار در سمت چپ (بالای ابزار Text) انتخاب کنید. برای شروع روی قسمتی از تصویر خود زوم کنید. از لبه سوژه خود (یا نقطه شروع مناسب) شروع کنید و برای شروع اولین لنگر کلیک کنید. سپس شروع به کار در اطراف سوژه خود کنید و برای شروع طرح موضوع، لنگرهای اضافی را اضافه کنید.
  • اگر نیاز به ایجاد یک خط منحنی دارید، برای ایجاد یک خط منحنی کلیک کنید و بکشید و موس را حرکت دهید تا منحنی را در صورت نیاز تنظیم کنید.

برای تنظیم یک نقطه لنگر یا خطوط جهت برای تنظیم دقیق، از ابزار Direct Selection (در زیر ابزار انتخاب مسیر پنهان) در جعبه ابزار استفاده کنید.
برای لغو یک لنگر، به File > Undo بروید یا از میانبر صفحه کلید خود استفاده کنید (Command + Z برای macOS، Control + Z برای Windows).

حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Pen
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Pen
  • مطمئن شوید که مسیر را پس از اتمام با ملاقات با اولین نقطه خود کامل کرده اید. هنگامی که مسیر را کامل کردید و از نتایج راضی بودید، می خواهید مسیر را ذخیره کنید. برای نمایش پانل Paths به Window > Paths بروید (به طور پیش فرض باید در سمت راست ظاهر شود). روی منوی سه نوار در سمت راست کلیک کنید و روی New Path کلیک کنید و مسیر خود را نام ببرید. اکنون مسیر شما در پنل Paths ذخیره می شود.
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Pen
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Pen
  • سپس، روی مسیر جدید خود در پنل Paths کلیک راست کرده و Make Selection را انتخاب کنید، سپس در کادر باز شده گزینه OK را کلیک کنید. با این روش میتوانید کوچکترین جزییات را از تصویر انتخاب کنید و پس زمینه آن ها حذف نمایید.
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Pen
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Pen
  • از آنجایی که نمی‌خواهیم آنچه را که در انتخاب است حذف کنیم به Select > Inverse بروید. شما با این روش حتی میتوانید مورچه های تصویر را انتخاب کرده پس زمینه آن ها را حذف کنید.
  • برای حذف پس زمینه Delete را فشار دهید. اکنون باید به جای پس‌زمینه قبلی، پس‌زمینه شطرنجی سفید/خاکستری را ببینید.
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Pen
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با ابزار Pen

باید دقت داسته باشید استفاده از ترکیب ابزار Pen و روش های دیگر در اینجا به شما کمک می کند تا به نتیجه دلخواه خود نزدیک شوید.

حذف پس زمینه در فتوشاپ با ابزار Magnetic Lasso

بهترین استفاده از حذف پس زمینه در فتوشاپ با ابزار Magnetic Lasso زمانی است که سوژه عمدتاً دارای کنتراست بالا از پس‌زمینه و با لبه‌های پیچیده است و در جایی که می‌خواهید در زمان صرفه‌جویی کنید و فتوشاپ مسیر تشخیص تصویر مورد نظر را برای شما شناسایی کند.

اگر ابزار Pen بیش از حد ظریف است یا نمی‌خواهید زمانی را برای کشیدن سوژه خود اختصاص دهید، ابزار Magnetic Lasso ممکن است.

  • در حالی که تصویر شما در فتوشاپ باز است، روی لایه پس زمینه خود کلیک راست کرده و روی Duplicate Layer کلیک کنید. در کادر محاوره‌ای که ظاهر می‌شود، نام لایه خود را (هر چیزی که می‌خواهید) بگذارید و روی OK کلیک کنید. روی نماد چشم در سمت چپ لایه اصلی کلیک کنید تا آن لایه خاموش شود.
  • ابزار Magic Lasso را از جعبه ابزار سمت چپ انتخاب کنید. با ابزار شروع به کشیدن لبه سوژه خود کنید. خواهید دید که با حرکت مکان نما، مسیر را برای شما ترسیم می کند. دقت داشته باشید که باید در اینجا در حرکات خود آهسته، پیوسته و آگاهانه عمل کنید.
حذف پس زمینه در فتوشاپ با ابزار Magnetic Lasso
حذف پس زمینه در فتوشاپ با ابزار Magnetic Lasso
  • هنگامی که ابزار را راه اندازی کردید، باید به طور کامل سوژه خود را بچرخانید و به نقطه شروع خود متصل شوید. پس از بازگشت به ابتدا، روی نقطه شروع کلیک کنید.
حذف پس زمینه در فتوشاپ با ابزار Magnetic Lasso
حذف پس زمینه در فتوشاپ با ابزار Magnetic Lasso
  • انتخاب خود را با رفتن به Selection > Save Selection و نامگذاری آن ذخیره کنید.
  • برای حذف پس‌زمینه، به  Select > Inverse بروید تا محدوده انتخاب معکوس شود. روی حذف کلیک کنید. اکنون باید به جای پس‌زمینه قبلی، پس‌زمینه شطرنجی سفید/خاکستری را ببینید.
  • اگر احساس می‌کنید باید تنظیماتی را در انتخاب انجام دهید، می‌توانید چند مرحله را به عقب برگردید و آنها را دوباره انجام دهید تا نتایج بهتری بگیرید، یا از ترکیبی از تکنیک‌های دیگر فهرست‌شده در این مقاله استفاده کنید تا به نتیجه دلخواهتان نزدیک‌تر شوید.

آموزش جداسازی عکس از پس زمینه در فتوشاپ با Quick Selection

آموزش حذف پس زمینه در فتوشاپ

در اولین مرحله برای اقدام به حذف بک گراند تصویر، ابتدا آن را توسط برنامه فتوشاپ باز کنید

حال از نوار ابزار سمت چپ برنامه ابزار Background Eraser Tool را انتخاب کنید

این ابزار قابلیت حذف زمینه تصاویر را در اختیار شما قرار خواهد داد و توسط آن میتوانید به ادامه مبحث حذف بپردازیم

در مرحله بعد باید به تنظیمات ابزار Background Eraser Tool بپردازید. برای پیشبرد کار در تصاویر مختلف، تنظیمات این ابزار نیز متفاوت خواهد بود و بستگی به نیاز کاربر خواهد داشت. اما بهترین تنظیمات برای انجام کار بصورت زیر میباشد

پس از انتخاب این ابزار به نوار تنظیمات آن در پنل بالای برنامه مراجعه نمایید.

نوع ابزار انتخاب رنگ را بر روی گزینه Sampling : once قرار دهید 

 گزینه Limits را بر روی گزینه Contiguous قرار دهید. این کار با کلیک بر روی دکمه کناری این گزینه و انتخاب گزینه Contiguous انجام می پذیرد

 گزینه Tolerance بطور پیش فرض بر روی ۵۰% قرار داده شده است اگر رنگ زمینه تصویر شما با اجراء اصلی آن نزدیک است 

 سایز براش انتخابی برای این کار متناسب با تصویر انتخاب میشود. برای تغییر اندازه براش کافیست بر روی گزینه مربوط به آن در نوار تنظیمات موجود در پنل بالای برنامه کلیک کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید

حذف پس زمینه پیچیده در فتوشاپ

آموزش حذف پس زمینه در فتوشاپ

به طور کلی حذف پس زمینه های پیچیده مانند حذف پس زمینه عکس زیر می تواند کار دشواری با استفاده از راه‌حلی که ذکر شد باشد لذا شما می توانید با استفاده از مواردی که در ادامه ذکر می شود اقدام به حذف پس زمینه پیچیده با استفاده از فتوشاپ بکنید.

البته لازم به ذکر است که همیشه تجربه و ظرافت شما حرف اول را در حذف پس زمینه و خروجی گرفتن از آن میزند لذا این امکان وجود دارد که شما در گام اول می توانید به خوبی از اقدام به حذف کردن پس زمینه و بک گراند با استفاده از روش زیر کنید.

حذف پس زمینه با استفاده Color Range و Quick select

ابتدا از داشتن بکاپ از تصویر خود مطمئن شوید.

سپس تصویر مورد نظر را در فتوشاپ باز کنید.

در ادامه از منوی سمت چپ مانند تصویر روی گزینه کلیک quick selection tools کنید.

سپس روی تصویر چند ضربه زده و اقدام به پر کردن و فلک کردن قسمت های مختلف عکس کنید تا تقریباً تمام عکس را در بر بگیرد.

در ادامه روی کلمه Alt+Ctrl+R  کلید کنید.

سپس کلید های ترکیبی Ctrl+X را بسازید تا پس زمینه تصویر از بین برود.

سپس در نهایت روی گزینه پاک کنی کلید کرده و اقدام به پاک کردن لایه لایه مو ها کنید. لازم به ذکر است که این کار را با دقت انجام دهید.

پیشنهاد ویژه: شرکت در دوره آموزش icdl در آموزشگاه آریا تهران

حرف آخر

در این مقاله صفر تا صد حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ را با روش های مختلف توضیح دادیم. بفرمتبه شما پیشنهاد می شود که هنگامی که می خواهید تصویر های پس زمینه را از عکس جدا کنید با دقت فراوان این کار را انجام دهید و آن را در باکیفیت ترین حالت ممکن خروجی بگیرید و سپس اقدام به کم کردن حجم عکس کنید.اگر نمیدانید مناسب ترین فرمت برای خروجی فتوشاپ پروژه شما کدام است حتما مقاله پسوند فایل فتوشاپ را مطالعه کنید.

سوالات متداول

حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ گونه است؟

روش ها و ابزار های مختلفی برای حذف پس زمینه رد فتوشاپ وجود دارد که در این مقاله تمام این روش ها را بررسی کرده ایم و به صورت مرحله به مرحله و کاملا تصویری هر روش را به شما آموزش داده ایم.

آیا میشود با یک کلیک بک گراند عکس د ر فتوشاپ را حذف کرد؟

اگر شما از پاک کن سوم برای حذف بک گراند هایی که تک رنگ هستند استفاده کنید میتوانید تنها با یک کلیک آن ها را بدون پس زمینه تحویل دهید. همچنین میتوانید از منو window گزینه properties را انتخاب کنید و با انتخاب گزینه remove background به راحتی بک گران تصویر را حذف کنید.