چگونه نوار ابزار فتوشاپ را فعال و یا غیرفعال کنیم

اگر هنگام کار کردن با نرم افزار فتوشاپ برای فعال کردن نوار ابزار آن به مشکل برخورده اید

و یا به تازگی قصد دارید با نرم افزار فتوشاپ به صورت جدی کار کنید

در این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه فعال و یا غیر فعال کردن نوار ابزار فتوشاپ آشنا شوید

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از مهمترین اتفاقاتی که در فتوشاپ رخ میدهد و افراد از اساتید ما میپرسند این است که نوار ابزار فتوشاپ حذف شده باید چیکار کنیم؟

جهت یادگیری اینکه چگونه نوار ابزار فتوشاپ را فعال یا غیر فعال کنیم فیلم زیر را مشاهده کنید ⬇️

اگر نتوانستید با ویدیو بالا مشکل خود را حل کنید، آموزش تصویری زیر را دنبال کنید :

اولین سوالی که شاید برا شما مطرح شود این است که نوار ابزار فتوشاپ کجاست و از کجا بفهمم این نوار فعال است یا خیر؟

همان طور که در شکل پایین مشاهده میکنید جایگاه نوار ابزار فتوشاپ، نوار خصوصیات فتوشاپ و پالت ها را به شما نمایش داده اییم.

مهمترین کار بعد از ایجاد یک لایه جدید و ورود به محیط فتوشاپ، اضافه کردن پالت ها و نوارهای ابزار مورد نیاز است.

حالا که متوجه شدید نوار ابزار فتوشاپ کجاست سوالاتی که زیاد از ما پرسیده میشود این است که چگونه نوار ابزار فتوشاپ را فعال کنیم، چگونه نوار ابزار سمت راست فتوشاپ را فعال کنیم و بازگرداندن نوار ابزار در فتوشاپ به چه صورت است؟

در قسمت پایین به شما آموزش داده ایم که چگونه نوار ابزار را فعال کنیم و از قابلیت های ابزار ها در فتوشاپ بهره مند شویم؟

اگر میخواهید به صورت رایگان فتوشاپ را یاد بگیرید میتوانید ۵۰ قسمت فیلم آموزشی رایگان را در صفحه آموزش فتوشاپ رایگان مشاهده کنید.

چگونه نوار ابزار فتوشاپ را فعال و یا غیرفعال کنیم

 فعال کردن نوار ابزار در فتوشاپ

در ویدیو بالا تلاش کردیم به زبان ساده بهش ما توضیح دهیم زمانی که نوار ابزار فتوشاپ حذف شده چه کاری باید انجام شود اما اگر این مشکل را نتوپانستید ح-ل کنید اصلا نگران نباشید علت کار نکردن ابزار در فتوشاپ و آموزش نوار ابزار فتوشاپ را به صورت تصویری در قسمت پایین برای شما عزیزان آورده ایم و به زبان کاملا ساده نحوه بازگرداندن نوار ابزار در فتوشاپ را توضیح داده ایم.

از دیگر مشکلاتی که برای نرم افزار فتوشاپ در زمان تایپ فارسی پیش میاید جدا نوشته شدن کلمات و یا برعکس نوشته شدن آن ها است. اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده اید پیشنهاد میکنیم مقاله فارسی نوشتن در فتوشاپ را حتما بخوانید و با راهکار های گفته شده در این مقاله مشکل را به سرعت رفع کنید.

برای حذف و اضافه کردن پالت ها و نوار ابزارهای مختلف و بازگرداندن نوار ابزار در فتوشاپ از منوی اصلی، منوی window را انتخاب کنید.

برای بازگرداندن نوار ابزار در فتوشاپ شما باید در این منو باز شده گزینه Options و سپس Tools را انتخاب کنید.

به این ترتیب نوار ابزار فتوشاپ و همچنین نوار خصوصیات فتوشاپ فعال میشوند و شما میتوانید آن ها را در فتوشاپ خود مشاهده کنید.

 فعال کردن نوار ابزار در فتوشاپ

همچنین شما برای غیر فعال کردن نوار ابزار فتوشاپ باید مجدد همین مراحل را طی کنید و روی همین گزیه ها کلیک کنید تا تیک کنار گزینه Tools برداشته شود. به این ترتیب غیر فعال کردن نوار ابزار فتوشاپ را به راحتی انجام دادید.

در زیر منوی window باز شده انواع مختلفی از پالت ها و نوار ابزارها برای شما نمایش داده خواهد شد.

شما می توانید بر حسب نیاز از نوار ابزار مورد نیاز خود استفاده نمایید.

در منوی window مهمترین پالتی که شما همیشه به آن نیاز خواهید داشت، پالت Layers است.

استفاده از پالت Layers به این دلیل اهمیت دارد که در محیط فتوشاپ همه کار ها و در نهایت خروجی پروژه ی شما لایه بندی شده است.

لایه لایه بودن پروژه یا طرح گرافیکی به شما این امکان را می دهد که بدون تغییر در طرح کلی، هر لایه را بصورت مستقل ویرایش کرده و تغییرات یک لایه، تاثیری در لایه های دیگر نداشته باشد.

نوار ابزار فتوشاپ یا  Tools bar یکی دیگر از مهمترین نوارهایی است که شما می توانید به محیط کار فتوشاپ اضافه کنید.

با استفاده از نوار ابزار شما می توانید از انواع مختلف ابزارهای از جمله ابزارهای برش، رنگ، انتخاب، جابجایی و… استفاده کنید.

فراموش نکنید که اضافه کردن نوار خصوصیات فتوشاپ یا options bar، بعد از اضافه کردن نوار ابزار بسیار به شما کمک می کند.

نوار خصوصیات یا Options bar به شما این امکان را می دهد که ویژگی ها و خصوصیات هر ابزار را با توجه به نیاز خود تغییر داده و به شکل دلخواه درآورید.

اگر میخواهید با استفاده از قابلیت های نرم افزار فتوشاپ کار های حرفه ای انجام دهید و از این راه کسب درآمد داشته باشید به شما پیشنهاد میکنیم حتما لوگو سازی با فتوشاپ را در برنامه های کاری خود داشته باشید.

نمیدانید چطور با فتوشاپ لوگو طراحی کنید؟ ما در صفحه آموزش ساخت لوگو حرفه ای به صورت رایگان این کار را به شما آموزش داده ایم تا بتوانید مهارت خود را تقویت کرده و از این راه کسب درآمد داشته باشید.

برگرداندن نوار ابزار در فتوشاپ در ورژن های قدیمی

در صورتی که شما از ورژن های قدیمی فتوشاپ استفاده میکنید میتوانید برای فعال کردن نوار ابزار فتوشاپ از راه های دیگر استفاده کنید.

از راحت ترین راه هایی که میتوانید برای برگرداندن نوار ابزار فتوشاپ انجام دهید این است که کلید های ترکیبی Ctrl+Shift+Alt را فشار دهید.

همچنین اگر از mac استفاده میکنید باید Command و Shift و Opt را فشار دهید.

در این زمان برای شما پیامی ظاهر میشود که شما با انتخاب گزینه yes میتوانید تنظیمات فتوشاپ را ریست کنید و به این ترتیب با باز و بشسته کردن مجدد برنامه نوار ابزار و سایر بخش ها را در فتوشاپ مشاهده کنید.

ریست نوار ابزار فتوشاپ

گاهی پیش میاید که با وجود ان که نوار ابزار فتوشاپ نمایش داده میشود ولی باز اشکالاتی در ابزار های آن وجود دارد و یا ممکن است ابزار هایی نمایش داده نشوند. در این حالت آوردن نوار ابزار فتوشاپ به حالت پیش فرض نیاز به ریست کردن دارد.

برای ریست نوار ابزار فتوشاپ شما میتوانید روی ابزار move کلیک راست کنید. از میان گزینه های نمایش داده شده میتوانید گزینه Reset All Tools را انتخاب کنید.

در این مرحله پیامی برای شما نمایش داده میشود که با انتخاب گزینه ok نوار ابزار به حالت پیش فرض برمیگردد و شما میتوانید از تمام قابلیت های ابزار های فتوشاپ استفاده کنید.

جمعبندی

در این مقاله تلاش کردی نحوه فعال کردن نوار ابزار در فتوشاپ و همچنین غیر فعال کردن نوار ابزار در فتوشاپ را توضیح دهیم و شما را کمک کنیم تا بتوانید به راحتی از قابلیت های ابزار های فتوشاپ استفاده کنید و مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

درصورتی که این آموزش رایگان رضایت شما را جلب کرده است در جهت حمایت از ما و ایجاد دلگرمی بیشتر، نظرات خود را در همین صفحه ارسال کرده و مقاله ما را به اسم آموزشگاه فتوشاپ آریا تهران در صفحات اجتماعی منتشر کنید.

آموزش فتوشاپ مقدماتی و پیشرفته در بهترین آموزشگاه غرب تهران آموزشگاه آریا تهران با برگزاری دوره های باکیفیت و کاربردی جهت کارآموزی متقاضیان ورود به بازار کار و همچنین با اعطای مدرک فنی و حرفه ای و مدرک داخلی معتبر، یکی از معتبرترین آموزشگاه های غرب تهران است.

برای مشاهده فیلم های آموزش بیشتر مقالات زیر را دنبال کنید

☚ فیلم آموزشی استفاده از گزینه DISTORT از منوی TRANSFORM 

☚ فیلم آموزشی آموزش باز کردن و ایجاد فایل جدید در فتوشاپ ۲۰۱۷

سوالات متداول

فعال کردن نوار ابزار فتوشاپ چگونه است؟

روز های مختلفی برای فعال کردن نوار ابزار فتوشاپ وجود دارد که راحت ترین راه ها این است که از منو بالا گزینه window را انتخاب کرده و از میان گزینه ها tools رو فعال کنید. البته با کلید ها ترکیبی نیز میتوانید این کار را انجام دهی و تنظیمات نوار ابزار را ریست کنید که در مقاله توضیح داده شده است.

غیر فعال کردن نوار ابزار فتوشاپ چگونه است؟

شما باید از منو گزینه window را انتخاب کرده و از بین گزینه های نمایش داده شده تیک گزینه tools را بردارید. به این ترتیب نوار ابزار فتوشاپ غیر فعال شده است.