سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری یا Gray hat SEO روشی از سئو سایت می باشد که در آن تکنیک های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید به طور ترکیبی در آن استفاده می شود. اکثر کارشناسان سئو در واقع از روش های کلاه خاکستری استفاده می کنند تا ضمن رشد رتبه و ترافیک سایت، نزد گوگل به […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سئو کلاه خاکستری یا Gray hat SEO روشی از سئو سایت می باشد که در آن تکنیک های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید به طور ترکیبی در آن استفاده می شود. اکثر کارشناسان سئو در واقع از روش های کلاه خاکستری استفاده می کنند تا ضمن رشد رتبه و ترافیک سایت، نزد گوگل به عنوان یک سایت اسپم شناخته نشوند.

اگر یک سئوکار صرفا از روش های سئو کلاه سفید استفاده کند، دیرتر از زمانی که معمولا کارفرمایان انتظار دارند، رشد می کنند و از طرف دیگر، اگر فقط از روش های کلاه سیاه استفاده کنند، سلامت سایت را به خطر می اندازند و ممکن است با کوچکترین اشتباه توسط گوگل شناسایی شوند و کلمات کلیدی مهم آنها از صفحه سرچ گوگل حذف شود. لذا متخصصان سئو به طور معمول از ترکیبی از تکنیک های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید استفاده می کنند که به سئو کلاه خاکستری معروف است.

برای یادگیری آخرین تکنیک های سئو انواع سایت ها مطابق با آخرین الگوریتم های گوگل در دوره آموزش سئو سایت به لینک آموزش سئو مراجعه کنید.

در این مقاله صفر تا صد سئو کلاه خاکستری و تکنیک های سئو کلاه خاکستری را به شما آموزش داده ایم. اگر مایلید تکنیک های سئو کلاه خاکستری را به صورت حرفه ای یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزش سئو آموزشگاه آریا تهران که لینک آن در کار زیر آمده سر بزنید.

سئو کلاه خاکستری چیست
سئو کلاه خاکستری چیست

سئو کلاه خاکستری چیست؟ (تعریف سئو کلاه خاکستری)

با شنیدن سئو کلاه خاکستری اولین سوالی که در ذهن شکل می گیرد، این است که سئو کلاه خاکستری چیست؟ هنگامی که یک سئوکار برای رشد سایت از ترکیبی از تکنیک های کلاه سیاه و کلاه سفید استفاده می کند و یا تکنیک های کلاه سیاه را به نحوی متعادل و هوشمندانه استفاده می کند تا ربات گوگل به اسپم بودن فعالیت ها مشکوک نشود، اصطلاحا در حال استفاده از روشی است که به سئو کلاه خاکستری معروف است. در واقع می توان گفت تقریبا اکثر سئوکارهای و سایت ها از روش های سئو کلاه خاکستری برای سئو سایت استفاده می کنند.

سئو کلاه خاکستری یا Gray Hat SEO به عنوان یکی از انواع سئو یک روش تجربی سئو می باشد که به دلیل استفاده از ترم هایی از سئو کلاه سیاه در آن، از سئو کلاه سفید خطرناک تر می باشد و اما ممکن است در صورت استفاده نادرست منجر به ممنوعیت نمایش سایت از صفحه SERP شود. به طور کلی، روش های سئو کلاه خاکستری نه در دسته کلاه سیاه و نه در دسته کلاه سفید قرار دارند و روشی بین این دو می باشند. تعریف سئو کلاه خاکستری و تعیین دقیق روش های آن دشوار است زیرا قوانین مشخص و معینی ندارد. سئو کلاه خاکستری ریسک بیشتری نسبت به سئو کلاه سفید دارد، زیرا از برخی دستورالعمل های موتور جستجو برای افزایش رتبه صفحه در SERP ها سوء استفاده می کند.

برای شرکت در دوره سئو و یادگیری سئو انواع سایت فروشگاهی، خدماتی و شرکتی روی مقاله دوره سئو کلیک کنید.

در پاسخ جامع به سئو کلاه خاکستری چیست می توان گفت اصطلاح “سئو کلاه خاکستری” از اوایل دهه ۲۰۰۰ رایج شده است. به طور کلی، سئوی کلاه خاکستری، استفاده از تکنیک‌ هایی است که کاملاً در تضاد با قوانین گوگل نیستند، اما کمی از سئو کلاه سفید که مسیری تدریجی و سالم برای رسیدن به هدف است انحراف دارند.

برای آشنایی کامل با سئو داخلی و بخش هایی مختلف آن به لینک سئو داخلی مراجعه کنید.

به عنوان مثال، دریافت بک لینک از یک سایت معتبر ع است یک عامل سئویی در جهت رشد اعتبار سایت و موافق قوانین گوگل است. اما اگر سعی کنید با استفاده از تماس با ادمین سایت و پرداخت هزینه بک لینک دریافت کنید، این کار سئو کلاه خاکستری در نظر گرفته شود زیرا شما این روش لینک سازی طبیعی که در نتیجه ارائه محتوای ارزشمند ایجاد می شود نیست. بنابراین، یکی دیگر از روش های کلاه خاکستری خرید لینک از وب سایت های دیگر است.

برای آشنایی با سئو کلاه سیاه و تکنیک های آن می توانید به صفحه سئو کلاه سیاه مراجعه کنید.

اهمیت سئو کلاه خاکستری
اهمیت سئو کلاه خاکستری

اهمیت سئو کلاه خاکستری

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟ درک صحیح از سئو کلاه خاکستری و تکنیک های آن مهم است زیرا می تواند رتبه سایت شما را بدون عواقب منفی بهبود بخشد یا هزاران ترافیک از دست رفته را برای شما به همراه داشته باشد. در واقع یک سئوکار حرفه ای می تواند اصول و تکنیک های سئو خاکستری را اجرا کند به نحوی که مورد جریمه گوگل قرار نگیرد و در عین حال سئو سایت خود را بهبود بخشد.

اگر برای رفع مشکلات و رشد وبسایت خود به مشاوره سئو نیازمدید به لینک مشاوره سئو مراجعه کنید.

سئو کلاه خاکستری به صورت دوره ای با تغییر در الگوریتم های گوگل تغییر می کند. آنچه که یک سال کلاه خاکستری در نظر گرفته می شود را می توان به عنوان کلاه سیاه یا حتی کلاه سفید در سال بعد طبقه بندی کرد. به همین دلیل ضروری است که کارشناسان سئو با آخرین الگوریتم های سئو آشنا باشند. (اگر نمی دانید بازاریابی سئو چیست و چه کاربردی دارد حتما مقاله سئو مارکتینگ را مطالعه کنید.)

سئو کلاه خاکستری به شما امکان می دهد بدون انجام تکنیک های ریسکی کلاه سیاه، حضور خود را در صفحه سرچ تضمین کنید. همچنین به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری را از افرادی که از سایت شما بازدید می کنند از طریق محتوای مفید که نیاز کاربر را برطرف می کند، بدست آورید.

مثال سئو کلاه خاکستری

امروزه نمونه های زیادی از سئو کلاه خاکستری وجود دارد. همانطور که توضیح دادیم سئو کلاه خاکستری نوعی است سئو است که می توان آن را بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید در نظر گرفت. در این نوع سئو روش های پر ریسک کلاه سیاه استفاده نمی شود. به عنوان چند مثال سئو کلاه خاکستری می توان به نظر دادن در وبلاگ ها، لینک دهی به سایت از طریق ایمیل و ایجاد لینک از طریق وب سایت های با کیفیت پایین برای تقویت اعتبار دامنه اشاره کرد. در بخش های بعدی با انواع تکنیک های سئو کلاه خاکستری آشنا می شویم.

برای آشنایی با وظایف یک سئوکار و شرح شغلی سئو به لینک سئوکار حرفه ای مراجعه کنید.

تکنیک‌ های سئو کلاه خاکستری یا Gray Hat SEO

تکنیک های سئو کلاه خاکستری
تکنیک های سئو کلاه خاکستری

همان طور که می دانید تکنیک های سئو کلاه خاکستری از تکینک های کلاه سفید خطرناک تر است و از طرف دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه کم ریسک تر می باشد. یک کارشناس سئو باید تلاش کند در استفاده از تکنیک های سئو کلاه خاکستری حرفه ای عمل کند تا گوگل متوجه این تکنیک ها نشود. در این قسمت شما را با تکنیک های سئو کلاه خاکستری آشنا می کنیم.

اگر قصد دارید تکنیک های سئو کلاه سفید را یاد بگیرید و رد سایت خود پیاده سازی کنید حتما مقاله سئو کلاه سفید را مطالعه کنید.

استفاده از دامنه های منقضی شده تکنیک سئو کلاه خاکستری

این یک استراتژی رایج سئو کلاه خاکستری است که مرز بین سئو سیاه و سفید است. این تکنیک به خرید دامنه ای اشاره دارد که مالک اجازه داده است منقضی شود، اما هنوز هم به دلیل تعداد و کیفیت بک لینک هایی که هنوز به سایت اشاره می کنند، دارای تاثیرات زیادی است.

روش سئو کلاه خاکستری با دامنه های منقضی شده را می توان به دو روش اعمال کرد:

  • استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ برای هدایت تمام قدرت پیوند به دامنه فعلی خود برای بهبود اعتبار آن.
  • رفتن به سایتی مانند Wayback Machine، یافتن آرشیو محتوای قدیمی و انتشار مجدد آن در سایت برای بازگرداندن آن به حالت قبل از انقضای دامنه. این می تواند یک وب سایت موفق فوری با ترافیک هدفمند به شما بدهد.
  • به علاوه شما می توانید با استفاده از ابزار سئو، بک لینک های سایت و صفحاتی که این بک لینک ها به آنها وارد شده را پیدا کنید. برخی از این بک لینک ها پولی و با ارزش هستند. شما می توانید با ساختن همان صفحه با همان URL کاری کنید که اعتبار بک لینک خریداری شده دوباره به صفحه شما وارد شود.

اگر قصد دارید سایت های رقیب را تحلیل کنید می توانید از ابزار سئو کمک بگیرید. برای این منظور به لینک ابزار سئو مراجعه کنید.

خرید بک لینک تجاری تکنیک سئو کلاه خاکستری

خرید بک لینک و لینک های تجاری دومین تکنیک های محبوب سئو کلاه خاکستری است که مدیران وب سایت ها برای افزایش اعتبار و رتبه بندی وب سایت های خود استفاده می کنند. به طور کلی بک لینک یکی از تکنیک های سئو خارجی می باشد که در صورتی که به درستی انجام شود می تواند تاثیر بسیار مثبتی روی سایت شما داشته باشد.

با این حال، طرح های خرید بک لینک از نظر فنی تاکتیک های سئو کلاه سیاه هستند زیرا دستورالعمل های وب مستر گوگل را نقض می کنند. گاهی اوقات این لینک ها به صورت پکیج و یک بسته آماده خریداری می شوند که به دلیل اینکه به اعتبار آنها نمی توان تکیه کرد باید در لایه دوم لینک سازی مورد استفاده قرار بگیرند و نباید از آنها به شکل مستقیم به سایت لینک داد.

تحلیل سایت نیاز به دانش، تجربه و ابزار لازم دارد. برای یادگیری نحوه آنالیز سایت به لینک آنالیز سئو سایت مراجعه کنید.

این روش سئو کلاه خاکستری به چهار شکل اصلی ارائه می شود:

  • خرید و قرار دادن لینک در یک مقاله موجود که در گوگل ایندکس شده است.
  • خرید یک فرصت پست مهمان که شامل لینک به وب سایت شما است.
  • تبادل لینک های تجاری با صاحب سایت دیگری (یعنی من به شما لینک می دهم و شما به من لینک می دهید).
  • تجارت یک محصول یا خدمات در ازای لینک دهی در سایت دیگر.

اگر دانش و تجربه کافی در مورد سئو دارید و در کار تیمی توانا هستید می توانید روزمه خود را در صفحه استخدام سئوکار ارسال کنید.

استفاده از شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN)

یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری ساخت شبکه وبلاگ خصوصی است. شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) گروهی از وبسایت‌ هایی است که شما آنها را کنترل می‌ کنید و از آنها برای ایجاد بک لینک به یک وب‌سایت هدف استفاده می کنید تا اعتبار سایت خود را افزایش دهید. هدف از PBN برای اهداف سئو کلاه خاکستری این است که به یک دامنه مرکزی پیوند داده شود تا بیشترین ارزش لینک را برای بهبود اعتبار به آن منتقل کند.

سئو منفی روشی است که در آن با انجام اقداماتی، سئو سایت رقیب را با مشکل مواجه می کنیم و باعث می شویم که رتبه های آن در صفحه نتیجه جستجوی گوگل کاهش یابد تا لینک ما بتواند جای آن را بگیرد. برای آشنایی بیشتری با سئو منفی و روش های آن روی لینک سئو منفی چیست کلیک کنید.

بک لینک های PBN در واقع یک استراتژی سئو کلاه سیاه هستند. بهتر است هیچکس از شبکه PBN شما اطلاع نداشته باشد زیرا اگر به هر دلیل قصد داشته باشد روزی به شما ضربه بزند می تواند با ارسال یک گزارش خصوصی به گوگل شبکه خصوصی شما را گزارش داده و باعث بی اثر کردن لینک های شما شود.

ساخت میکروسایت ها و وبلاگ ها

ساخت میکرو سایت ها و وبلاگ ها تکنیک سئو کلاه خاکستری
ساخت میکرو سایت ها و وبلاگ ها تکنیک سئو کلاه خاکستری

یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری ساخت یک میکرو سایت یا وبلاگ است که می تواند رتبه بندی موتورهای جستجوی شما را بدون جریمه شدن بهبود بخشد.

این به نوعی مانند یک PBN است اما بسیار ایمن تر است زیرا شما مالک دامنه هایی نیستید که از آنها برای پیوند دادن به سایت خود استفاده می کنید. آنها همچنین یک شبکه عمومی هستند، نه خصوصی. نمونه‌ های رایج ساخت سایت‌های میکرو برای اهداف سئو شامل راه‌ اندازی یک وبلاگ در چندین سایت و مدیریت محتوا با اعتبار دامنه بالا مانند Medium، Weebly، Blogger، Tumblr، Live Journal و غیره است.

بازنویسی محتوا، از تکنیک های سئو کلاه خاکستری

محتوای بازنویسی شده یکی دیگر از روش‌ های رایج سئو کلاه خاکستری است که می‌ تواند برای رتبه‌بندی در گوگل مفید باشد. بازنویسی محتوا رایج ترین روش برای تولید محتوا است. از این جهت که تولید کنندگان محتوا در همه زمینه ها متخصص نیستند و از طرفی لازم است که در همه زمینه ها بنویسند، لذا مجبورند محتوای وبسایت های دیگر را بازنویسی کنند و با تغییر در شکل جملات و تعویض کلمات، متون یونیک و مخصوص به وبسایت خود را بنویسند.

این کار به این صورت است که محتوایی را از وب سایت دیگری می گیرید و سپس آن را به صورت جمله به جمله بازنویسی می کنید تا توسط نرم افزار سرقت ادبی قابل شناسایی نباشد. پس از بازنویسی محتوا، آن را در سایت خود منتشر می کنید تا بتواند برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی شود.

اگر مایلید سایت شما در کمتر از ۶ ماه در اکثر کلمات کلیدی خود به رتبه های بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل برسد، می توانید وارد صفحه شرکت سئو شوید و با هزینه سئو سایت و شرایط عقد قرارداد در بهترین شرکت سئو تهران آشنا شوید.

افزایش کلمات کلیدی با متن پنهان، از تکنیک های Gray Hat SEO

استفاده از متن مخفی یک روش سئو کلاه سیاه است که دستورالعمل های وب مستر گوگل را نقض می کند. با این حال، سئو کلاه خاکستری سعی می کند این قوانین را با ترفندهایی برای پنهان کردن کلمات کلیدی از کاربر، نقض کند اما همچنان اجازه می دهد تا آنها توسط موتور جستجو خزیده شوند.

سئو کلاه سفید نیازمند تولید محتوای با کیفیت و یونیک است. برای آشنایی با آخرین روش های تولید محتوا به لینک تولید محتوا مراجعه کنید.

رایج ترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری برای پنهان کردن متن عبارتند از:

  • جا دادن متن پشت تصویر
  • استفاده از CSS برای قرار دادن متن خارج از صفحه
  • تنظیم اندازه فونت روی اندازه بسیار کوچک طوری که دیده نشود

پنهان کاری یا Cloaking در Gray Hat SEO

Cloaking یک استراتژی SEO است که مجموعه ای از محتوا یا URL ها را به کاربران انسانی و مجموعه ای دیگر را به موتورهای جستجو ارائه می دهد.

Cloaking یک تاکتیک فریبنده سئو کلاه خاکستری است که موتورهای جستجو مانند گوگل را فریب می دهد تا رتبه های مورد نظر را برای کلمات کلیدی هدف به دست آورند و در عین حال نتایج متفاوتی را نسبت به آنچه انتظار دارند به کاربران ارائه می دهد. این روش چندان برای بهینه سازی سایت پیشنهاد نمیشود زیرا میتواند اثراتبسیار منفی برای سایت شما داشته باشد.

یکی از انواع سئو که باید از اول ساخت سایت، آن را اعمال نمود، سئو فنی یا تکنیکال می باشد که می توانید در مقاله سئو تکنیکال اطلاعات لازم را در مورد این نوع از سئو کسب کنید.

ایجاد چندین حساب رسانه اجتماعی

داشتن یک حساب رسانه اجتماعی برای کسب و کار شما در هر شبکه اجتماعی یک روش سئو کلاه سفید برای به اشتراک گذاری لینک ها و به دست آوردن نمایش بیشتر برای محتوای شما است. با این حال، اگر چندین حساب رسانه اجتماعی ایجاد می کنید تا به طور مصنوعی اشتراک گذاری و پیوند به وب سایت خود را افزایش دهید، این یک روش سئو کلاه خاکستری است.

البته شما می توانید از افزونه ها و ابزار های دیگر برای بهبود سئو سایت خود و اشتراک گذاری مطالب سایت تان در رسانه های اجتماعی استفاده کنید و میتوانید روش های مختلفی را برای بهبود رتبه کلمات کلیدی سایت خود امتحان کنید. میتوانید این روش ها را در مقاله درباره سئو در سایت آریا تهران مطالعه کنید و با سری مقالات سئو دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

نظرات مثبت سایت از تکنیک های سئو کلاه خاکستری

گوگل به وب‌سایت‌هایی که نظرات مثبتی دارند بهبود رتبه بندی را پاداش می دهد. این به ویژه برای سئوی محلی صادق است. یعنی اگر شما قادر باشید با ارائه محتوای مفید و کاربرپسند، باعث شوید مخاطب شما زیر پست شما کامنت بگذارد و از محتوای شما تشکر کند یا سوالاتی را در مورد محتوای شما بپرسد یعنی از نظر گوگل محتوای شما برای کاربر مفید و موثر بوده است. شما می توانید این کار را از طریق پرداخت پول به شرکت های دیجیتال مارکتینگ یا کارشناسان تولید محتوا انجام دهید و از آنها بخواهید زیر پست های شما کامنت بنویسند.

دوره آموزش سئو خاکستری

آموزش سئو خاکستری
آموزش سئو خاکستری

اگر مایلید سئو خاکستری را به صورت عملی از صفر تا صد آموزش ببینید و با دریافت مدرک فنی حرفه ای وارد بازار کار شوید در کلاس آموزش سئو آریا تهران شرکت کنید. ما به شما سئو آموزشگاه آریا تهران را پیشنهاد می دهیم. دوره سئو آریا تهران ضمن بهره مندی از بهترین اساتید تهران، شما را با جدیدترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری آشنا می کند تا قادر باشید ضمن ایجاد ترافیک عالی و رشد سریع در وبسایت، از نظر گوگل نیز یک سایت معتبر و قابل اعتماد به حساب بیایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره حرفه ای، از تخفیفات دوره مطلع شوید.

جمعبندی

در این مقاله به صورت کامل سئو کلاه خاکستری چیست را توضیح دادیم و شما را با تکنیک های سئو کلاه خاکستری آشنا کردیم. اگر قصد دارید بهترین آموزش سئو خاکستری را با تدریس برترین اساتید سئو کشور دریافت کنید و با دریافت مدرک فنی حرفه ای سئو به عنوان سئوکار حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید، می توانید با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را برای شرکت در دوره های سئو آریا تهران کسب نمایید. دوره های سئو آریا تهران با تدریس بهترین اساتید سئو تهران و به صورت کاملا عملی و کاربردی تدریس می شود و کارآموزان بعد از این دوره برای شروع به کار به عنوان کارشناس سئو در شرکت های مختلف آماده می شوند.

سوالات متداول

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری مجموعه ای از تکنیک های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه میباشد که باهم به صورت ترکیبی استفاده می شوند و در صورتی که این تکنیک ها توسط یک سئوکار حرفه ای انجام شود، می تواند بسیار موثر باشد و سایت را به رتبه های برتر برساند.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری کدامند؟

در این مقاله بهترنی و مشهور ترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری را به طور کامل به شما آموزش داده ایم که از آن میان می توان به استفاده از دامنه های منقضی شده، خرید بک لینک تجاری، استفاده از شبکه های وبلاگ خصوصی، ساخت میکرو سایت ها و وبلاگ ها، ایجاد محتوای تکراری، ، افزایش کلمات کلیدی با متن پنهان و ایجاد چندین حساب رسانه اجتماعی تکنیک سئو کلاه خاکستری اشاره کرد.
 

چرا کارشناسان سئو از روش های سئو کلاه خاکستری استفاده می کنند؟

سئو کلاه خاکستری از این جهت در فضای کسب و کارهای آنلاین محبوب است که علاوه بر اینکه می توان با استفاده از آن زودتر از روش های سئو کلاه سفید به نتیجه رسید، توسط گوگل نیز شناسایی و جریمه نمی شود.