استفاده از چت جی پی تی

چت جی پی تی (ChatGPT) یکی از مدل‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط OpenAI توسعه داده شده است. این مدل هوش مصنوعی توانایی تفسیر و پاسخ به متون و سوالات انسانی را داراست و از تکنولوژی ترنسفورمر برای انجام این کار استفاده می‌ کند. اگر می خواهید اطلاعات کامل و جامع تری […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: مقالات سئو
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

چت جی پی تی (ChatGPT) یکی از مدل‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط OpenAI توسعه داده شده است. این مدل هوش مصنوعی توانایی تفسیر و پاسخ به متون و سوالات انسانی را داراست و از تکنولوژی ترنسفورمر برای انجام این کار استفاده می‌ کند. اگر می خواهید اطلاعات کامل و جامع تری درباره استفاده از چت جی پی تی بدست آورید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از chatgpt در ایران
نحوه استفاده از chatgpt در ایران

نحوه استفاده از chatgpt در ایران

استفاده از چت جی پی تی بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد اما با این حال نکاتی وجود دارد که بهتر است قبل از کار با چت جی پی تی بدانید تا بتوانید استفاده بهتری داشته باشید.

باید بدانید که چت جی پی تی از زبان فاسی پشتیبانی می‌ کند. این بدان معناست که می‌ توانید با زبان فارسی با این ربات چت کنید اما در این صورت ممکن است سرعتی پایین‌ تر را تجربه کنید یا با جملاتی مواجه شوید که چندان معنای درستی نداشته باشند. در اصل، زبان اصلی ChatGPT انگلیسی است و بهترین نتایج را می توانید با این زبان دریافت کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر اطلاعات کافی درباره ربات چت جی پی تی و کاربردهای اصلی آن ندارید، ابتدا پیشنهاد می کنیم قبل از یادگیری نحوه استفاده از آن، مقاله چت جی بی تی چیست را مطالعه کنید.

اطلاعاتی که توسط این ابزار ارائه داده می شود در بسیاری از مواقع صحیح است اما فراموش نکنید که نباید از آن به جای منبع معتبر علمی استفاده کنید. علاوه بر این قبل از به کار گیری محتواهای این ربات در اطلاعات خود حتما یک بار مطالعه کرده و بررسی های لازم را انجام دهید.

در صورتی که از ChatGPT برای کدنویسی کمک می گیرید، حتما از درست بودن کدها قبل از استفاده از آن ها مطمئن شوید.

پیشنهاد ویژه: در صورتی که به دنبال دریافت معتبرترین مدرک برنامه نویسی هستید، مطالعه مقاله مدرک برنامه نویسی را به شما پیشنهاد می دهیم.

در برخی اوقات ممکن است این ربات به دلیل درخواست های زیاد خطاهایی داشته باشد و شما را تا یک ساعت آینده از ارسال درخواست‌ های جدید محروم کند. در چنین شرایطی فقط باید صبر کنید یا آی پی خود را تغییر دهید.

فراموش نکنید که ربات ChatGPT در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد و در صورتی که شما با زبان فارسی با آن ارتباط برقرار کنید، ممکن است پاسخ درستی را دریافت نکنید. به طور کلی این ابزار می تواند به شما در تسریع کارها کمک کند و شما را در کوتاه ترین زمان به نتیجه می رساند.

پیشنهاد ویژه: یکی دیگر از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی چت جی پی تی، تولید محتوا می باشد که این امر باعث تغییرات عمده‌ ای در صنعت تولید محتوا و ارتباطات شده است. جهت مشاهده آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی، به صفحه مذکور مراجعه کنید.

در ادامه با نحوه نصب چت جی بی تی و استفاده از آن آشنا خواهید شد.

ثبت نام در چت جی پی تی

یکی از سوالاتی که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که نحوه ثبت نام در چت جی پی تی به چه صورت است و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ آیا استفاده از چت جی پی تی بدون ثبت نام امکان پذیر خواهد بود؟

اولین قدم برای استفاده از چت جی پی تی، ایجاد یک حساب کاربری در OpenAI است. برای ثبت نام در چت جی پی تی، شما باید آی پی خود را تغییر دهید چرا که با آی پی ایران نمی توانید این کار را انجام دهید؛ علاوه بر این شما نیاز به یک شماره مجازی دارید.

بنابراین آی پی خود را تغییر داده و سپس عبارت OpenAI را در مرورگر سرچ کنید. اولین سایت پس از جستجو، سایت رسمی OpenAI را مشاهده خواهید کرد که باید روی آن کلیک کنید. سپس صفحه را به قسمت پایین اسکرول کنید. در انتهای صفحه در گروه Featured، روی لینک ChatGPT کلیک کنید تا وارد سایت شوید.

علاوه بر این شما می توانید در قسمت سرچ مستقیما روی گزینه ChatGPT کلیک کنید.

مرحله دوم نوبت به ثبت نام در چت جی پی تی و تایید ایمیل می باشد. لازم به ذکر است که در سایت چت جی پی تی، توضیحاتی درباره این ابزار ارائه شده که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر آن را مطالعه کنید. حال در ابتدای صفحه، روی کلمه Try ChatGPT فشار دهید.

پیشنهاد ویژه: تولید محتوا در یوتیوب، امروزه یکی از جذاب‌ ترین و مؤثرترین روش‌ ها برای اشتراک‌ گذاری ایده‌ ها، محتواهای خلاقانه و مفید در جهان مجازی محسوب می شود. اگر به دنبال ایده هایی برای تولید محتوا در یوتیوب هستید و می خواهید بدانید مزایا و اهمیت تولید محتوا در یوتیوب چیست، به صفحه آموزش تولید محتوا در یوتیوب مراجعه نمایید.

ثبت نام در چت جی پی تی
ثبت نام در چت جی پی تی

پس از کلیک روی این گزینه سریعا صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که از شما پرسیده می شود که قصد دارید چه کاری انجام دهید. در این قسمت برای شروع ثبت نام در چت جی پی تی روی دکمه Sign Up کلیک کرده و در صورتی که قبلا اکانت ساخته‌ اید می توانید روی دکمه Log In کلیک کنید.

ثبت نام در چت جی پی تی
ثبت نام در چت جی پی تی

در این مرحله ممکن است با کمی تاخیر مواجه شوید؛ چرا که ممکن است چت جی پی تی به بررسی مرورگر مشغول باشد و از شما بخواهد که اثبات کنید شما ربات نیستید. سپس صفحه‌ ای برای شما نمایش داده خواهد شد که در آن دو کادر خالی برای ورود نشانی ایمیل و رمز عبور مشاهده خواهید کرد.

حال باید آدرس ایمیل خود را همراه با یک رمز عبور قوی وارد کرده و سپس دکمه Continue را فشار دهید. دقت داشته باشید که در این مرحله حتما یک ابزار تغییر آی‌ پی قدرتمند و معتبر به صورت فعال داشته باشد.

پیشنهاد ویژه: پایتون یکی از پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی در دنیا محسوب می شود که می توان از آن در نرم افزارها و تکنولوژی های متنوع بهره برد. اگر به دنبال بهترین دوره آموزش پایتون در بهترین آموزشگاه تهران زیر نظر اساتید مجرب و ماهر هستید، پیشنهاد می کنم در کلاس پایتون آریا تهران شرکت کنید.

پس از ورود اطلاعات مورد نظر، ChatGPT از شما می‌ خواهد که ایمیل خود را تایید کنید. بنابراین با یک ابزار تغییر آی‌ پی فعال به صفحه ایمیل خود وارد شوید، پیام ChatGPT را باز کنید و سپس روی دکمه Verify Email Address ضربه بزنید. توجه داشته باشید که ممکن است در این مرحله با خطاهایی مواجه شوید و عملیات تایید به درستی پیش نرود.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، بهتر است چندین ابزار تغییر آی‌ پی مختلف را مورد بررسی قرار دهید یا دستگاه خود را تغییر دهید. گاهی اوقات ممکن است وجود یک افزونه یا برنامه‌ ای خاص نیز منجر به بروز چنین مشکلاتی شود. در این شرایط می‌ توانید افزونه‌ های مرورگر خود را حذف کرده و مجددا فرآیند تایید را امتحان کنید.

ثبت نام در چت جی پی تی
ثبت نام در چت جی پی تی

حال نوبت آن است که به سراغ مرحله ورود شماره برای استفاده از چت جی پی تی در ایران بروید. پس از تایید ایمیل، صفحه ای برای شما باز خواهد شد که باید در آن نام و نام خانوادگی را وارد کنید. این مرحله را باید با اطلاعات مناسب تکمیل نمایید. در گام بعد از شما شماره ای خواسته می شود که پس از آن باید کدی که به آن شماره ارسال شده است را وارد نمایید.

یکی از مشکلاتی که در این قسمت وجود دارد این است که شما نمی توانید با شماره های ایران این مرحله را بگذرانید و حتما باید از شماره های مجازی استفاده کنید تا بتوانید این مرحله را پشت سر بگذارید.

برای دریافت شماره مجازی می توانید وارد سایت NumberLand (+) شده و در قسمت بالا سمت چپ روی گزینه ثبت نام ضربه بزنید. اطلاعات مورد نظر را وارد کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. پس از ورود به اکانت در قسمت راست صفحه، لیستی از ابزارهای مختلف وجود دارد.

در بین این ابزارها باید گزینه OpenAI را انتخاب کنید. با کلیک بر روی این گزینه لیستی از شماره های مجازی کشورهای مختلف برای شما نمایش داده خواهد شد که می توانید هر کدام از آن ها را به دلخواه خریداری نمایید.

با کلیک بر روی گزینه دریافت شماره، روبروی نام کشور مورد نظر، برای شما کادر جدیدی باز می شود. در ادامه فرآیند خرید، باید روی دکمه پرداخت آنلاین ضربه بزنید تا صفحه خرید اینترنتی برای شما باز شود. حال اطلاعات بانکی خود را وارد کرده و گزینه خرید را انتخاب نمایید.

پس از تکمیل این فرآیند، به سایت نامبرلند باز گردید تا تا بتوانید شماره مجازی را در صفحه کاربری خود مشاهده کنید. روی شماره کلیک کنید و آن را کپی کنید و سپس به صفحه ChatGPT باز گردید و کشور مورد نظر را در لیست موجود پیدا کنید و سپس شماره را paste کنید. در آخر دکمه Send Code را بزنید تا کد برای شما ارسال شود.

ثبت نام در چت جی پی تی
ثبت نام در چت جی پی تی

در قدم بعد باید دوباره به سایت نامبرلند بروید. کد ارسالی از چت جی پی در صفحه حساب کاربری برای شما قابل مشاهده است. البته ممکن است این مرحله ممکن است کمی طول بکشد. پس از دریافت کد، آن را کپی و سپس در کادر مربوطه در سایت ChatGPT پیست کنید.

پس از پشت سر گذاشتن تمامی این مراحل، وارد حساب خود شوید. برای ورود در دفعات بعدی فقط کافی است در صفحه ابتدایی چت جی پی تی، گزینه Sign up را بزنید و ایمیل و رمز عبود خود را وارد کنید.

حال که به چت چی پی تی دسترسی دارید می توانید صحبت با آن را شروع کنید. شما می توانید سوالات خود را از چت جی پی تی بپرسید یا از او درخواست کنید که درباره موضوعی به شما مطلب ارائه دهد.

برای تایپ کردن سوالات خود کافیست در کادر خالی که در قسمت پایین صفحه قرار دارد، درخواست خود را تایپ کرده و سپس دکمه اینتر را فشار دهید و منتظر پاسخ چت جی پی تی شوید.

ثبت نام در چت جی پی تی
ثبت نام در چت جی پی تی

دانلود چت جی پی تی اندروید

اگر به دنبال دانلود چت جی پی تی رایگان (دانلود چت جی پی تی فارسی) هستید و می خواهید بدانید دانلود چت جی پی تی اندروید یا دانلود چت جی پی تی برای ایفون به چه صورت است، در جواب به این سوال باید بگوییم که برای استفاده رایگان از چت جی پی تی شما می توانید برنامه های اصلی Chatgpt برای اندروید یا آیفون را از طریق لینک کانال تلگرامی https://t.me/+mEWLvtV8bEo5YzE0 دریافت کنید و با ابزاهای این ربات آشنا شوید و دسترسی کامل داشته باشید.

دانلود چت جی پی تی از گوگل پلی

یکی از نکاتی که باید در دانلود چت جی پی تی از گوگل پلی یا چت جی بی تی دانلود مستقیم در نظر داشته باشید این است که در گوگل پلی، بازار، مایکت و..‌. برنامه های مختلفی برای استفاده از چت جی پی تی موجود می باشد که هر یک از این اپلیکیشن ها دارای محدودیتی هستند و برای استفاده از آن ها به خرید اشتراک و هزینه نیاز دارید.

اما در کانال تلگرامی که لینک آن در قسمت بالا درج شده است، می توانید از تمامی این اپلیکیشن ها و دیگر ابزار های هوش مصنوعی ساخت تصویر، ساخت ویدئو، ساخت پادکست و… به صورت رایگان بهره ببرید و دانلود کنید. در این کانال آموزش دانلود چت جی پی تی اصلی به طور کامل توضیح داده شده است.

سایت چت جی پی تی رایگان

اگر به دنبال چت جی بی تی رایگان بدون ثبت نام هستید، این مطلب برای شماست. سایت Ora.sh یک پلت فرم مبتنی بر وب می باشد که برای کاربران امکان استفاده رایگان از چت جی پی تی ۴ را فراهم می سازد.

یکی از مزایای مهم این وب سایت چت جی پی تی این است که بدون هیچ محدودیتی برای پیام ها در اختیار شما قرار می گیرد. علاوه بر این، هیچ زمان تاخیری برای دریافت پاسخ از چت جی پی تی وجود نخواهد داشت، چرا که هیچ صفی وجود ندارد.

به طور کلی، کاربران می توانند با استفاده از این سایت از مدل ChatGPT 4 بدون هیچ گونه محدودیت یا هزینه ای استفاده کنند.

جمع بندی

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، چت جی پی تی یک مدل هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط OpenAI است که برای تفسیر و پاسخ به متن‌ ها و سوالات انسانی طراحی شده است. یکی از سوالات پرتکراری که درباره این ربات توسط کاربران پرسیده می شود، نحوه ثبت نام در چت جی پی تی و استفاده از آن است که در این مقاله به طور کامل نحوه استفاده از chatgpt در ایران را توضیح داده ایم.

سوالات متداول
نحوه استفاده از چت جی پی تی چگونه است؟

اولین قدم برای استفاده از چت جی پی تی، ایجاد یک حساب کاربری در OpenAI می باشد که ما در این مقاله به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم.

آیا استفاده از chatgpt در ایران ممکن است؟

بله همانطور که در مقاله توضیح داده شد، با استفاده از روش های تغییر آی پی و همچنین خرید شماره مجازی شما به راحتی می توانید از این ربات هوشمند استفاده کنید.

چگونه می توان با چت جی پی تی کار کرد؟

همانطور که در قسمت نحوه استفاده از هوش مصنوعی چت جی پی تی توضیح داده شده است، برای کار با این ربات فقط کافیست در کادر پایین صفحه سوال یا درخواست خود را تایپ کرده و سپس دکمه اینتر را فشار دهید و منتظر پاسخ باشید.