آموزش سئو

آموزش سئو یا SEO Training از این جهت اهمیت دارد که سئو سایت اصولی ترین، ارزان ترین و بهترین روش برای جذب ترافیک و افزایش فروش در کسب و کارهای آنلاین است. سئو سایت مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی ها برای افزایش رتبه کلمات کلیدی در صفحه جستجوی گوگل است که کاملا به […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

آموزش سئو یا SEO Training از این جهت اهمیت دارد که سئو سایت اصولی ترین، ارزان ترین و بهترین روش برای جذب ترافیک و افزایش فروش در کسب و کارهای آنلاین است. سئو سایت مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی ها برای افزایش رتبه کلمات کلیدی در صفحه جستجوی گوگل است که کاملا به صورت تجربی بدست می آید. سئو سایت رشته دانشگاهی تعریف شده ای ندارد و حرفه ای کاملا تخصصی در کسب و کارهای مدرن و آنلاین است. برای آشنایی دقیق تر با سئو در ادامه مقاله آموزش سئو با ما همراه باشید.

اگر قصد دارید سئو سایت را به صورت عملی از افراد باتجربه و باسابقه آموزش ببینید، در دوره آموزش سئو یا دوره وبمستر آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید و با آخرین روش ها و تکنیک های روز دنیا برای سئو انواع سایت مطابق با آخرین الگوریم های گوگل آشنا شوید.

برای به دنبال تسلط کامل روی طراحی و سئو انواع سایت هستید روی لینک دوره وب مستر کلیک کنید.

آموزش-سئو
آموزش-سئو

آموزش سئو

یادگیری سئو به شکل حرفه ای فرآیند دشوار اما شیرینی است. سئو نیاز به خلاقیت دارد و مدت تقریبا زیادی به طول می انجامد تا شما سئو را به شکل کامل فرا بگیرید. به همین دلیل نیز سئو یک تخصص ارزشمند و پولساز است. آموزش سئو باید توسط متخصصین با تجربه به شما ارائهداده شود تا روش ها و تکنیک های آن را به صورت اصولی و استاندارد یاد بگیرید. برای یادگیری اصولی سئو لازم است که زمان زیادی صرف کنید و از منابع ایرانی و خارجی برای آموزش سئو ۲۰۲۳ کمک بگیرید.

شما می توانید از منابع آموزش رایگان سئو برای یادگیری اصول اولیه سئو کمک بگیرید و سپس برای آموزش های حرفه ای تر در دوره آموزش سئو آموزشگاه آریا تهران تحت نظر اساتید سئو برجسته تهران شرکت کنید. در این مقاله فیلم های آموزشی مربوطه را در کنار مطالب متنی بسیار مفید برای شما تهیه و آپلود کرده ایم.

سئو شغلی است که در کنار شیرین و جذاب بودن، پیچیدگی های خاص خود را دارد و برای یادگیری صحیح سئو باید چندین مقاله و کتاب آموزش سئو بخوانید و فیلم ها و دوره های سئو پیشرفته را تهیه کرده و ببینید تا به آن مسلط شوید اما شما را در این مقاله با اصول سئو آشنا خواهیم کرد که در ادامه راه بتوانید یک سئو کار حرفه‌ای شوید. تمام این آموزش ها به صورت رایگان به شما داده می شود و در صورتی که تمایل داشته باشید میتوانید در آموزش ۰ تا ۱۰۰ سئو آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید تا تکنیک های خاص سئو را که هرگز در آموزش های رایگان گفته نمیشود را یاد بگیرید.

یکی از سوالاتی که در شروع یادگیری سئو به ذهن همه میاید این است که پیش نیاز سئو و آیا نیاز است در زمینه خاصی آموزش دیده باشید؟

شما برای یادگیری سئو نیازی به پیش نیاز خاصی ندارید و می توانید از آموزش سئو به زبان ساده برای سایت وردپرس که ما رایگان در اختیار شما قرار داده ایم استفاده کنید و به صورت گام به گام با متخصصین ما پیش روید و به صورت پروژه محور با اصول سئو در انواع سایت ها آشنا شوید.


اگر قصد دارید طراحی سایت را به صورت کامل فرا بگیرید به لینک آموزش طراحی سایت مراجعه کنید.
سئو-مقدماتی
سئو-مقدماتی

آموزش سئو مقدماتی

افرادی که به مبحث سئو علاقه مند می باشند، اما تازه ابتدای راه می باشند، می توانند فیلم های آموزشی داخل این صفحه را ببینند و نکات سئو ارائه شده را به شکل کامل مطالعه کنند تا مباحث پایه ای سئو را فرا بگیرند. در ادامه این مقاله سعی شده آموزش سئو سطح مقدماتی به شکل کامل به کارآموزان ارائه شود.

همچنین پیشنهاد می شود مقالات آموزش سئو وبسایت آریا تهران که دسته بندی آن به شکل کامل در این صفحه ارائه شده را مطالعه کنید. ما در این مقالات سعی کرده ایم تمام مطالبی که در وبسایت های دیگر به شکل پولی ارائه می شود را به صورت رایگان به همراه فیلم آموزشی در اختیار شما قرار دهیم.

برای آشنایی با سئو و کاربرد آن در افزایش رتبه کلمات کلیدی به لینک سئو مارکتینگ مراجعه کنید.

سئو-پیشرفته
سئو-پیشرفته

آموزش سئو پیشرفته

آموزش سئو پیشرفته مخصوص علاقه مندانی است که به طور کامل با اصول و استانداردهای اولیه سئو آشنایی دارند و به دنبال یادگیری مباحث تکمیلی و ترفندهای بروز سئو بر اساس آخرین الگوریتم های گوگل می باشند. در آموزش سئو پیشرفته، دیگر به نکات ابتدایی و آماتور پرداخته نمی شود و این دوره برای سئوکارانی است که قصد دارند روی پروژه های واقعی سئو کار کنند.

هزینه آموزش سئو پیشرفته در آموزشگاه آریا تهران مناسب تر از سایر آموزشگاه هاست و شما می توانید با هزینه کمتر و به صورت فشرده از مطالب آموزشی دوره آموزش سئو وردپرس بهره مند شوید و در انتهای دوره آموزشی، مدرک معتبر و بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید.

برای اطلاع از هزینه آموزش سئو پیشرفته با همکاران ما در آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید و از شرایط برگزاری دوره های آموزش صفر تا صد سئو رایگان نیز مطلع شوید.

سئو-چیست؟
سئو-چیست؟

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. سئو مجموعه ای از تکنیک ها، روش ها و دستوالعمل ها می باشد که با اعمال آنها می توان رتبه صفحات و کلمات کلیدی را بهبود بخشید و بازدید وبسایت را از این طریق افزایش داد. بهبود رتبه کلمات کلیدی در گوگل، تخصص یک سئوکار یا متخصص سئو است.


برای آشنایی با سئو و انواع آن به لینک سئو مراجعه کنید.

بهبود رتبه کلمات کلیدی از این جهت برای کسب و کارها مفید و حتی حیاطی است که با این روش، ترافیک سایت در کلمات کلیدی پولساز و هدف، برای یک کسب و کار افزایش می یابد و این به معنی ورود مشتریان بیشتر به وبسایت و در نهایت رسیدن به سود و درآمد بیشتر است.  

دلیل اصلی نیاز ما به آموزش سئو برای سئو اصولی سایت، این موضوع است که بتوانیم با کمترین هزینه کسب و کار و یا خدمات خود را به دیگران معرفی کنیم تا افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر داشته باشیم.

به غیر از سئو راه های دیگری نیز وجود دارد که به وسیله آن می توانیم به افزایش فروش برسیم و درآمد خود را بیشتر کنیم اما سئو یک راه رایگان است که با تلاش کوشش و یادگیری آن بدون صرف هزینه و پول می توانیم به موفقیت و درآمد بالا برسیم.

یکی از سوالاتی که مطرح میشود این است که سئو وردپرس چیست و چه تفاوتی با سئو سایت های اختصاصی دارد. در واقع اصول سئو در سایت های وردپرسی تفاوتی با سیو سایتذ های اختصاصی ندارد ولی شما میتوانید از قابلیت هایی که وردپرس برای بهبود سئو وردپرس ارائه داده است نهایت بهره را ببرید.

در بهبود سئو وردپرس شما میتوانید از یک سری پلاگین اختصاصی سئو وردپرس کمک بگیرید. این افزونه ها در واقع کار خاصی روی س|ئو سایت شما انجام نمیدهند و مانند یک دستیار و یا راهنما سئو عمل میکنند.

مثلا با نصب افرونه Yoast قالبیتی به سایت تان اضافه میشود که باعث میشود در حین تولید محتوا اگر ایرادی در سئو محتوا وجود داشته باشد آن را به شما تذکر دهد.

این افزونه ها نمیتوانند مانند موتور جستجو گوگل محتوای سایت شما تحلیل و بررسی کنند اما بر اساس یک سری قواعد تعین در آن ها میتوانند شما را برای بهبود سئو وردپرس شما را راهنمایی کنند.

انواع-سئو
انواع-سئو

انواع سئو

در ادامه مقاله آموزش سئو انواع سئو را بررسی می کنیم. سئو را می توان از جنبه های مختلف به دسته های متنوع تقسیم بندی کرد. سئو را می توان از یک لحاظ به سه دسته زیر تقسیم کرد:

سئو تکنیکال Technical SEO

سئو تکنیکال شامل بهبود شرایط فنی سایت برای کمک به خزنده های گوگل برای کرال و ایندکس هرچه بهتر وبسایت می باشد. به عنوان مثال بهبود سرعت سایت و نمایش موبایلی، معرفی سایت مپ در سرچ کنسول و بهبود ساختار URLها از جمله موارد سئو تکنیکال می باشند. سئو تکنیکال به خصوص در سایت های نوپا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا اولین مرحله در سنجش بهینه بودن سایت از سمت گوگل می باشد.

اگر وبسایت شما از لحاظ تکنیکال بهینه نباشد، گوگل محتوای شما را در دسترس کاربران قرار نمی دهد، هرچند محتوای شما برای کاربر مفید باشد. بنابراین در ابتدای شروع به کار یک سایت سعی کنید آن را از احاظ تکنیکال بهینه کنید. مهمترین بخش سئو تکنیکال، سرعت لود صفحات سایت است که باید حتما آن را در نظر داشته باشید. برای آشنایی دقیق تر با سئو تکنیکال ویدیو زیر را مشاهده کنید. در ادامه نحوه تست و افزایش سرعت سایت را بررسی می کنیم.

نحوه تست سرعت سایت

قبل از اینکه اقدام به پیاده سازی روش های افزایش سرعت سایت کنید، باید ابتدا سرعت سایت خود را تست کنید. ابزارهای متنوعی برای بررسی سرعت سایت وجود دارد، اما شاید بتوان بهترین آنها را ابزاری دانست که از طرف گوگل با نام Page speed insights ارائه شده است. این ابزار در واقع یک وبسایت است که به صورت آنلاین، سرعت سایت در موبایل و دسکتاپ را به صورت جداگانه بررسی می کند و به آن نمره می دهد. این ابزار با استفاده از تعدادی پارامتر تعریف شده، به اندازه گیری سرعت سایت می پردازد و همچنین پیشنهاداتی را نیز برای رفع خطاها و بهبود سرعت سایت ارائه می دهد. نمونه ای از گزارش سرعت سایت در این ابزار را در زیر مشاهده می کنید.

page-speed-insights
page-speed-insights

ابزار Lighthouse گوگل یکی دیگر از امکاناتی است که گوگل برای تست سرعت سایت در اختیار وبمستران قرار داده است. این ابزار به شکل افزونه کروم در اختیار کاربران است و شما می توانید با نصب این افزونه و فقط فشار یک دکمه، گزارش سرعت سایت خود را بگیرید.

برای یادگیری دقیق تر ورش های تست سرعت سایت و روش های ارزیابی سرعت سایت، ویدیو زیر را مشاهده کنید.

یکی دیگر از وبسایت های قدیمی و شناخته شده بین وبمستران برای تست سرعت سایت، وبسایت Gtmetrix است. این وبسایت اطلاعات لازم برای تست سرعت وبسایت ها را از Lighthouse گوگل جمع آوری می کند اما تحلیل ها و راه حل هایی که برای بهبود سرعت سایت ارائه می دهد کمی متفاوت از گوگل است و در برخی موارد، آنالیز بسیار دقیق تری را برای بهبود سرعت سایت در اختیار وبمستران قرار می دهد.

Gtmetrix
Gtmetrix

البته هر چند این ابزارها مشکلات وبسایت ها را معرفی می کنند و پیشنهاداتی را نیز برای افزایش سرعت سایت ارائه می دهند، اما روش های فنی زیادی برای بهبود سرعت سایت ها وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

روش های افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا پارامترهای سئو تکنیکال اولین موردی است که گوگل برای بررسی شرایط یک وبسایت در نظر می گیرد. اگر موارد سئو تکنیکال یک وبسایت کامل رعایت شده باشند، گوگل محتوای شما را برای ورود به صفحه نتایج سرچ، تایید می کند. همچنین سرعت سایت روی بودجه خزش یا Crawl budget تاثیر مثبت دارد. لذا بسیار اهمیت دارد که در ابتدای راه اندازی یک وبسایت به فکر سرعت آن باشید.

برای یادگیری دقیق روش های افزایش سرعت سایت، ویدیو آموزشی زیر را به دقت مشاهده کنید.

راه های افزایش سرعت سایت را می توان موارد زیر دانست.

  • هاست پر سرعت
  • طراحی سبک و المان های کم حجم
  • عکس های کم حجم با فرمت webp
  • استفاده از افزونه های افزایش سرعت مانند WP Rocket برای (حذف کدهای CSS و JS اضافی – Defer کردن کدهای JS)

برای افزایش سرعت وبسایت باید حتما یک هاست پر سرعت داشته باشید. هاست های اشتراکی که بین چند وبسایت به صورت مشترک استفاده می شوند، معمولا برای سایت های بزرگ فروشگاهی مناسب نیستند. همچنین ساختار و طراحی سبک و استفاده از عکس های کم حجم با فرمت webp می تواند در سرعت سایت تاثیر خیلی خوبی داشته باشد.

سئو داخلی On-page SEO

سئو داخلی یا On-page SEO دومین قدم در سئو یک سایت بعد از سئو تکنیکال می باشد که بخش مهمی از دوره آموزش سئو نیز می باشد. سئو داخلی را می توان مهمترین و گسترده ترین بخش سئو دانست. اصلی ترین بخش های سئو داخلی، تولید محتوای مفید و با کیفیت با اولویت رفع نیاز کاربر و لینک سازی داخلی اصولی دانست. هسته مرکزی سئو داخلی، تولید انواع محتوای متنی، ویدیویی و تصویری به شکلی است که کاربر را در سریع ترین زمان به پاسخ مورد نظر خود برساند. تاثیر تولید محتوای مفید در سئو داخلی بعد از معرفی الگوریتم Helpful Content Update (HCU) و همچنین الگوریتم EAT از اهمیتی بیش از پیش در سئو برخوردار شده است.

برای آشنایی دقیق تر با سئو داخلی ویدیو آموزشی زیر را مشاهده کنید.

ربات گوگل امروزه می تواند با در نظر گرفتن فاکتورهای بسیار متنوع و پیشرفته، کیفیت محتوا را ارزیابی کند و بر طبق آن، رتبه کلمات کلیدی را در صفحه SERP یا صفحه نتایج جستجوی گوگل تعیین کند. ضمن اینکه لینک سازی داخلی صحیح و اصولی برای هدایت ربات گوگل بین صفحات سایت و ایجاد جریان انتقال اعتبار در سایت به همراه هدایت کاربر به صفحات مفید و مورد نیاز، یکی دیگر از اصول مهم در سئو داخلی یک وبسایت است.

طبق تجربه، اگر سئوی داخلی یک وبسایت به شکل اصولی و صحیح و طبق الگوریتم های گوگل انجام شود و هدف از تولید محتوا واقعا پاسخ به نیاز کاربر باشد، رتبه کلمات کلیدی، بدون نیاز به لینک سازی خارجی و خرید رپرتاژ، به طور مستمر رشد می کند تا به صفحه اول گوگل و حتی ۳ لینک اول برسد.

سئو خارجی Off-page SEO

سئو خارجی یا Off-page SEO ساخت لینک در منابعی با اعتبار بالا، جهت انتقال اعتبار به وبسایت می باشد. سئو سایت آخرین بخش از یک دوره آموزش سئو می باشد زیرا در سئو یک وبسایت نیز در مرحله آخر و بعد از سر و شکل گرفتن وبسایت انجام می شود. اگر سئو خارجی به شکل اصولی انجام شود، جریان اعتبار از سایت های قدرتمند به وبسایت ما برقرار شده و باعث افزایش اعتبار سایت می شود. برای آشنایی دقیق تر با سئو خارجی ویدیو زیر را مشاهده کنید.

البته این کار بر خلاف قوانین گوگل می باشد، زیرا تاکید گوگل بر دریافت لینک طبیعی است. لینک طبیعی هنگامی ایجاد می شود که کاربران یا صاحبین وبسایت، محتوای شما را مطالعه می کنند و به دلیل اینکه محتوای شما را برای کاربران خود مفید می دانند، سایت شما را به کاربران خود معرفی می کنند و به شما لینک دهی می کنند.

متخصصان سئو از این مساله استفاده یا شاید بتوان گفت سوء استفاده می کنند و با ساخت لینک در سایت های با اعتبار بالا، این مساله را به گوگل القا می کنند که این لینک به صورت طبیعی ساخته شده است. اگر یک کارشناس سئو، اصول ساخت بک لینک را نداند و در به کارگیری انکرتکست ها اشتباه کند این مساله می تواند تاثیر عکس داشته باشد و سایت شما را به عنوان یک سایت اسپم و ربات گونه به گوگل معرفی کند. سئو خارجی مرحله ای حساس از سئو سایت است که باید با احتیاط و نظم انجام شود تا برای گوگل طبیعی جلوه کند.

اگر به دنبال مجموعه ای از آخرین مقالات سئو با منبع معتبر می باشید به لینک مقاله درباره سئو مراجعه کنید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه یا Black hat SEO روشی از سئو می باشد که در آن کارشناس سئو سعی می کند از دانشی که به عملکرد دقیق الگوریتم های سئو دارد، به نحوی هوشمندانه و زیرکانه سوء استفاده کند و سعی کند با دور زدن قوانین گوگل، رتبه کلمات کلیدی را در زمان بسیار کم بهبود دهد. سئو کلاه سیاه دقیقا در مقابل سئو کلاه سفید قرار می گیرد. استفاده از روش های سئو کلاه سیاه بسیار پر ریسک می باشد، زیرا با کوچکترین اشتباهی، از جانب گوگل شناسایی و جریمه خواهید شد.

روش های سئو کلاه سیاه برعکس سئو کلاه سفید، در زمان بسیار کوتاهی شما را به نتایج شگفت انگیز می رساند اما به هیچ وجه پایدار نیستند و بعد از مدتی رتبه ها کاهش چشمگیر خواهند داشت و این به دلیل تحلیل رفتار کاربران توسط ربات گوگل است.

گوگل شاید در ابتدا رتبه یک صفحه از سایت شما را به توجه به روش هایی که شما به کار گرفته اید بهبود دهد اما بعد از مدتی با تحلیل رفتار کاربران از جمله ارزیابی زمان ماندگاری و اکشن هایی که کاربر در صفحه انجام می دهد به بی کیفیت بودن محتوای صفحه پی می برد. سئو کلاه سیاه برای مواقعی استفاده می شود که شما قصد دارید مدت کوتاهی به صورت موقت در یک کلمه کلیدی در رتبه های بالای گوگل قرار داشته باشید.

شما میتوانید از تکنیک هایی که در مقاله سئو کلاه سیاه به صورت خلاقانه ای ایده بگیرید و ان ها را تبدیل به تکنیک های سئو کلاه سفید کرده و در سایت تان پیاده سازی کنید تا رتبه سایت تاتن در زمان اندکی بهبود یابد.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید یا White hat SEO روشی از سئو می باشد که در آن تمام دستورالعمل ها و قوانین گوگل به طور کامل در سایت رعایت می شود. سئو کلاه سفید امن ترین و مطمئن ترین نوع سئو می باشد زیرا از تمام قوانین گوگل پیروی می کند. از مهمترین توصیه ها در سئو کلاه سفید می توان به تولید محتوای یونیک، همیشه سبز و مفید برای کاربر اشاره کرد.

سئو کلاه سفید در کنار این فواید نکات منفی هم دارد. مهمترین دلیل برای اینکه سئوکاران خیلی تمایل به استفاده از روش های کلاه سفید ندارند این است که رشد رتبه کلمات کلیدی و ترافیک سایت با استفاده از سئو کلاه سفید بسیار کندتر از روش های دیگر است. لذا کارشناسان سئو تمایل دارند در کنار سئو کلاه سفید از سئو کلاه سیاه نیز استفاده کنند. در بخش بعدی بیشتر با سئو کلاه سیاه آشنا می شویم.

برای آشنایی با تکنیک های سئو کلاه سفید و به کارگیری آن ها در سایت تان برای رسیدن به صفحات برتر گوگل در زمان اندک و تثبیت جایگاه مقاله سئو کلاه سفید را مطالعه کنید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری یا Gray hat SEO را می توان بین روش های کلاه سیاه و کلاه سفید در نظر گرفت، به این معنا که در سئو کلاه خاکستری از ترکیبی از روش های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید استفاده می شود. هدف کارشناس سئو از انجام این اقدام این است که هم زودتر از روش کلاه سفید رشد کند و هم از سمت گوگل به عنوان یک سایت اسپم شناخته نشود. امروزه اکثر کارشناسان سئو از روش های کلاه خاکستری استفاده می کنند. لینک سازی خارجی در سایت های معتبر و بازنویسی محتوا را می توان نمونه هایی از سئو کلاه خاکستری رایج دانست.

برای آن که بتوانید آشنایی بیشتری با این بخش از سئو داشته باشید و به عنوان یک سئوکار حرفه ای این تکنیک ها را در سایت تان پیاده سازی کنید مقاله سئو کلاه خاکستری را مطالعه کنید.

سئو منفی چیست؟

یکی از انواع سئو که شما برای یادگیری تکنیک های سئو باید با ان آشنا باشید و تلاش کنید این تکنیک ها را در سایت رقبا انجام ندهید و در صورتی که سایت شما مورد این نوع سئو قرار گرفت اقدامات لازم را انجام دهید سئو منفی میباشد.

سئو منفی به این معنا میباشد که به جای آن که فعالیتی را روی سایت خود انجام دهید تلاش کنید تا رقبا را از جایگاه اصلی شان دچار افت کنید. در واقع شما عملیاتی مانند بک لینک های مخرب را روی سایت رقبا انجام میدهید و از این راه تلاش میکنید تا رقبا را از گردونه رقابت خارج کنید و سایت خود را به رتبه های برتر برسانید. در صورتی که گوگل متوجه این عملیات شود شما مورد جریمه قرار خواهید گرفت.

الگوریتم-های-سئو
الگوریتم-های-سئو

الگوریتم های گوگل

اولین و اصلی ترین بخش آموزش سئو آشنایی با الگوریتم های سئو است. یکی از کار هایی که شما برای تولید محتوا سئو شده انجام دهید این است که کلیه الگوریتم های گوگل و اپدیت های آن ها را بشناسید تا بتوانید مطابق با مجوز های گوگل اقدامات خود را پیش ببرید و مورد جریمه های گوگل قرار نگیرید. این الگوریتم ها برای رتبه بندی بهتر سایت ها تدوین میشوند و پیاده سازی آن ها سبب شده که کاربران بتوانند به نتایج صحیح تری دسترسی پیدا کنند. در ادامه شما را با الگوریتم های مختلف گوگل آشنا میکنیم.

در صورتی که علاقه مند هستید که در مورد الگوریتم های گوگل اطلاعات بیشتری را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزشی الگوریتم های گوگل را مطالعه نمایید.

الگوریتم پاندا گوگل

یکی از الگوریتم های گوگل که میتواند محتوا باکیفیت و بی کیفیت را شناسایی کرده و به کاربران کمک کند تا به سایت هایی که محتوا ارزشمند در اختیار آن ها قرار میدهد دسترسی پیدا کنند الگوریتم پاندا گوگل می باشد.

این الگوریتم به این صورت پایه ریزی شده است که میتواند متن بی کیفیت، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در متن، تبلیغات زیاد در محتوا و استفاده از علائم نگارشی و ده ها مورد دیگر را تشخیص دهد و به این ترتیب سایت هایی که محتوا بی ارزش تولید کرده اند و در رتبه های بالا حضور دارند را به صفحات عقب تر میبرد تا کاربران بتوانند از کیفیت بالا محتوا بهره ببرند.

الگوریتم پنگوئن گوگل

از دیگر الگوریتم هایی که بر محتوا و کیفیت آن احاطه دارد این الگوریتم است. این الگوریتم لینک های اسپم و تکرار شدن زیاد کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار میدهد و در صورتی که سایتی این موارد را رعایت نکرده باشد از گردونه رقابت در صفحات برتر گوگل حذف میشود و رتبه خود را از دست میدهد. این الگوریتم برای این موضوع پایه ریزی شده است که سایت ها از تبلیغات زیاد اسپم کسب رتبه نکرده باشند و همچنین به دلیل استفاده زیاد از کلمات کلیدی به رتبه های برتر نرسیده باشند و سایت های باکیفیت در دسترس کاربران قرار گیرند.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار یا همان Huming bird از طرف گوگل و برای تشخیص دقیق تر جستجوهای کاربران نوشته و وارد هسته گوگل شد. سرعت و دقت این الگوریتم باعث شده برای آن نام مرغ مگس خوار انتخاب شود. این الگوریتم مشکل ارتباط معنایی بین کلمات و معنای عبارات را در جستجوهای مخاطبان حل کرد و با در نظر گرفتن مترادف ها و فهم و درک ارتباط معنایی لغات توانست نتایج جستجوی بسیار دقیق تری را به کاربر نشان دهد.

این الگوریتم همچنین صفحاتی که Over SEO دارند و بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده می کنند را جریمه می کند. این الگوریتم علاوه بر نمایش نتایج دقیق و واقعی، به وبمسترها در تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند کمک کرد. در واقع، هدف گوگل از ارائۀ الگوریتم مرغ مگس خوار این بود که هم نتایج واقعی‌تر و دقیق‌تری را به کاربران نمایش دهد و هم کاری کند که وبمسترها به تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند توجه ویژه‌ ای کنند.

شغل-سئو
شغل-سئو

شغل سئو

شغل سئو یک حرفه تخصصی است که شامل شناسایی الگوریتم های گوگل و تطابق ساختار و محتوای سایت با این الگوریتم ها است. شرکت گوگل هر ساله الگوریتم ها و آپدیت های جدیدی را برای بهبود تجربه کاربری به موتور جستجوی خود اضافه می کند تا کاربران هرچه سریع تر بتوانند نیاز خود را از طریق جستجو در گوگل برطرف کنند. کارشناسان سئو نیز این الگوریتم ها را شناسایی و مطالعه کرده و تغییرات لازم را جهت پیروی از این الگوریتم ها در وبسایت خود ایجاد می کنند تا رتبه و ترافیک خود را افزایش داده و برند خود را ارتقاء دهند.

اگر می خواهید با مسیر سئوکار شدن آشنا شوید به لینک چگونه سئوکار شویم مراجعه کنید.

سئوکار کیست؟

برای آن که شما بتوانید وارد حوزه سئو شوید اولین مسئله ای که باید بدانید این است که سئو کار کیست و چه وظایفی برعهده دارد و درامد سئوکار در ایران و کشور های خارجی به چه صورت است.

مهمترین وظیفه سئوکار آپدیت اطلاعات خود در حوزه سئو و به کارگیری تکنیک های سئو در تولید محتوا متنی، تصویری و ویدیویی میباشد. یک سئوکار ابتدا باید به اصول سئو مسلط باشد و برای سایت های مختلف در حوزه های متفاوت باید بتواند استراتژی سئو تدوین کند.

یک سئوکار باید بتواند با ابزار های سئو تحلیل رقبا و کاربران کار کند و اطلاعات لازم را برای بهینه سازی سایت خود کسب کند. توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات و انجام عملیات هوشمندانه سئو برای سایت های مختلف از دیگر توانایی های سئوکار است.

یک کارشناس سئو موظف است با شناخت کامل یک کسب و کار، تحلیل رقبا و وضعیت بازار، بهترین و پولسازترین کلمات کلیدی را شناسایی و در جهت بهبود رتبه کلمات کلیدی در صفحه نتایج جستجوی گوگل تلاش کند. سئو یک حرفه کاملا تخصصی است و یک سئوکار برای سئو یک وبسایت باید روی ابزارها، نرم افزارها و تکنیک های مختلفی تسلط داشته باشد.

مقالات آموزش سئو رایگان وبسایت آریا تهران

انواع دوره آموزش سئو

آموزشگاه آریا تهران برای رفاه حال علاقه مندان به یادگیری، آموزش ۰ تا ۱۰۰ سئو را به صورت های مختلف مجازی و حضوری برگزار می کند.


برای یادگیری بروزترین تکنیک های سئو مطابق آخرین الگوریتم های گوگل به لینک دوره سئو مراجعه کنید.

باتوجه به آن که خیلی از علاقه مندان از شهر های دور و نزدیک خواهان شرکت در دوره های آموزش ۰ تا ۱۰۰ سئو آریا تهران هستند و یا حتی خیلی از تهرانی ها تمایل دارند در این دوره شرکت کنند اما به دلیل مسائل رفت و آمدی مشکل دارند ما این دوره ها به صورت مجازی برای این دوستان با همان کیفیت کلاس حضوری برگزار میکنیم.

برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره های آموزش ۰ تا ۱۰۰ سئو با همکاران ما در آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید و یا ادامه مطلب را مطالعه کنید.

آموزش-سئو--حضوری
آموزش-سئو–حضوری

آموزش سئو حضوری

خیلی از علاقه مندان به یادگیری سئو با حضور در کلاس قدرت یادگیری بیشتری دارند و بهتر مطالب را درک میکنند. مدیران آموزشگاه آریا تهران برای رفاه حال کارآموزان سئو راهکار های فوق العاده ای اندیشیده اند و کلاس ها را به صورت حضوری و مجازی برگزار میکنند.

آموزش حضوری سئو در روز ها و ساعات متنوع برگزار میشود تا کسانی که محدودیت حضور در کلاس های حضوری را در ایام هفته دارند با مشکلی رو به رو نشوند.

آموزش حضوری سئو آریا تهران با تعداد نفرات ۶ الی ۸ نفر برگزار میشود و در شرایط کنونی تمام پروتکل های بهداشتی در کلاس ها رعایت میشود.

مزیتی که آموزش حضوری سئو برای شما دارد این است که می توانید تمامی سوالات خود را از استاد بپرسید و از دانش استاد به صورت حضوری بهره مند شوید.

همچنین آموزشگاه آریا تهران برگزار کننده کارگاه سئو از مبتدی تا پیشرفته است و شما میتوانید برحسب اطلاعات قبلی تان در کارگاه سئو ما شرکت کنید و به اطلاعات سئویی سایت تان بیفزایید.

برای اطلاع از هزینه آموزش حضوری سئو میتوانید با همکاران ما در اموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید.


اگر مهارت و تجربه خوبی در سئو سایت دارید و می توانید در کار تیمی خوب عمل کنید می توانید با مراجعه به صفحه استخدام سئوکار به تیم حرفه ای ما ملحق شوید.

یکی از سوالاتی که در مورد کارگاه سئو آموزشگاه آریا تهران پرسیده می شود این است که در دوره آموزش سئو به زبان ساده چه مطالبی را یاد می گیریم؟ آیا در پایان این دوره قادر خواهیم بود پروژه سئو قبول کنیم و یک پروژه سئو را به تنهایی جلو ببریم؟ سرفصل آموزش سئو کاربردی در آموزشگاه آریا تهران بر چه اساسی تعیین شده و اساتید دوره آموزش سئو چه رزومه کاری دارند؟

باید به عرض شما برسانیم که دوره آموزش سئو به زبان ساده در آموزشگاه آریا تهران به صورت آموزش ۰ تا ۱۰۰ سئو پیش می رود و تمامی اصول و تکنیک های سئو در این دوره به کارآموزان آموزش داده می شود.

آموزش های این دوره به صورت کاملا کاربردی است و شما می توانید در پایان این دوره سئو یک سایت در هر حوزه ای را به صورت انفرادی بر عهده بگیرید و آن را مدیریت کنید.

سر فصل آموزش سئو کاربردی در آموزشگاه ما بر اساس سرفصل های سازمان فنی و حرفه ای کشور است و ما سرفصل هایی را به صورت تئوری و عملی به شما اموزش می دهیم که مانند سکو پرش شما برای ورود به بازار کار عمل کند.

این دوره هم شامل آموزش تئوری و هم آموزش عملی سئو میباشد و شما تمامی تکنیک ها را در حین پروژه یاد میگیرید و برای ورود به بازار کار آماده میشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره آموزشی میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید و اطلاعات لازم در مورد شرایط ثبت نام در این دوره آموزشی و هزینه آموزش سئو به زبان ساده در آموزشگاه آریا تهران را کسب کنید.

آموزش-سئو-مجازی
آموزش-سئو-مجازی

آموزش سئو مجازی (فیلم آموزش سئو )

آموزش مجازی سئو در آریا تهران تفاوت چندانی با دوره حضوری ندارد و تمامی سرفصل های آموزشی در هر دو دوره به صورت کامل آموزش داده می شود.

سرفصل های تعیین شده در آموزش مجازی سئو و آموزش حضوری شما را برای ورود به بازار کار آماده میکنند و هدف ما از آموزش سئو ۲۰۲۱ این است که شما بتوانید به صورت عملی سئو را ید بگیرید و برای سئو سایت به صورت خلاقانه از تکنیک های جدید استفاده کنید.

آموزش مجازی سئو برای کسانی که مشکل رفت و امد دارند گزینه بسیار مناسبی میباشد و اگر نگران کیفیت برگزاری این کلاس ها هستید باید به شما بگوییم رضایت کارآموزان دوره های مجازی آریا تهران در مقایسه با سایر آموزشگاه ها بیشتر بوده و نزدیک به ۱۰۰٪ کارآموزان از این دوره های مجازی رضایت کامل داشتند.

شما در دوره آموزش مجازی سئو میتوانید فیلم آموزش سئو کاربردی را دانلود کنید و چندین بار از مطالب آموزشی استفاده کنید و نگران فراموش شدن مطالب آموزشی نباشید.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام در دوره آموزش مجازی سئو میتوانید با همکاران ما تماس بگیرید.

کارشناسان سئو آریا تهران مباحث سئو را با زبانی ساده برای هر قشری آماده کرده اند و این آموزش ها را از مقدماتی تا پیشرفته برای سئو کاران در سطوح مختلف تهیه کرده اند.

در دوره اموزش مقدماتی سئو شما یاد میگیرید به عنوان کارشناس سئو پروژه را تجزیه و تحلیل کنید و رقبا را مورد آنالیز قرار دهید. در این دوره شما با اصول ابتدایی سئو آشنا میشوید و شاخص های موفقیت در پروژه های سئو را بررسی میکنید.

ما دوره اموزش مقدماتی سئو را در قالب فیلم آموزش صفر تا صد سئو در این صفحه قرار داده ایم تا شما بدون پرداخت کوچکترین هزینه ای اصول سئو را یاد بگیرید و سطح علمی تان را افزایش دهید.

اگر در هر یک از مجموعه فیلم آموزش صفر تا صد سئو قرار داده شده در این قسمت سوالی ذهن شما را درگیر کرد میتوانید در قسمت نظرات سوالتان را مطرح کنید تا کارشناسان سئو آریا تهران پاسخ سوال شما را کوتاهترین زمان بدهند و در صورت نیاز کتاب آموزش سئو از منابع معتبر ایرانی و خارجی را برای شما ارسال کننند.

آموزش-سئو-آنلاین
آموزش-سئو-آنلاین

آموزش سئو آنلاین

آموزش سئو در آموزشگاه آریا تهران به صورت آنلاین نیز انجام می شود. آموزش آنلاین سئو در آموزشگاه آریا تهران می تواند به صورت عمومی یا همزمان با کلاس های آنلاین هم انجام شود. هنگامی که استاد سئو در کلاس مشغول تدریس سئو می باشد، کارآموزان آنلاین می توانند با داشتن میکروفن کلاس و تصویر اسکرین کامپیوتر در کلاس حضور داشته باشند و سوالات خود را نیز مانند کارآموزانی که در کلاس سئو حضور دارند، بپرسند.

کلاس آنلاین سئو در آریا تهران همچنین می تواند به صورت خصوصی برگزار شود، به این شکل که مدرس به صورت همزمان تصویری و آنلاین به کارآموز خود آموزش می دهد. در دانش سئو تمام کارهای عملی، در فضای اینترنت انجام می شود و آموزش آنلاین کاملا کیفیت کلاس های حضوری را داراست. سئو مانند کارهای عملی فنی و حرفه ای نیست که مهارت ها با دست انجام شود و به همین دلیل می توان آن را با کیفیت بالا به صورت آنلاین تدریس کرد.

آموزش-سئو--رایگان
آموزش-سئو–رایگان

آموزش سئو رایگان

پکیج آموزش سئو رایگان آموزشگاه آریا تهران شامل سرفصل های آموزش اصول ابتدایی سئو و بررسی ابزار سئو و روش های آنالیز رقبا میباشد.

متخصصین سئو آریا تهران برای آن که علاقه مندان به یادگیری سئو بتوانند بدون پرداخت هزینه های اضافی از آموزش سئو رایگان بهره مند شوند پکیجی را تهیه کرده اند و در اختیار کاربران عزیز سایت قرار داده اند.

اگر میخواهید بیشتر با انواع ابزار سئو و نحوه کار با آن ها آشنا شوید مقاله ابزار سئو را مطالعه کنید.

در این پکیج شما یاد میگیرید که چگونه کسب و کار اینترنتی خود و یا مشتریان تان را لحظه به لحظه بهبود ببخشید.

همان طور که میدانید الگوریتم های گوگل روز به روز در حال آپدیت میباشد و اگر سئوکاری بخواهد با جدیدترین تکنیک های سئو بالاترین رتبه گوگل را به خود اختصاص دهد لازم است با این الگوریتم ها آشنا باشد.

در پکیج آموزش سئو رایگان شما را با الگوریتم های گوگل آشنا میکنیم و جدیدترین آپدیت های الگوریتم ها را به شما یاد می دهیم.

در این قسمت از آموزش سئو رایگان برای شما عزیزان مقالات آموزشی سئو را قرار داده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید دانش خود را در حوزه های مختلف سئو بهبود بخشید. در صورتی که علاقه مندید آموزش های بیشتری به پکیج آموزش سئو رایگان ما اضافه شود میتوانید عناوین مورد نظر خود را در بخش نظرات کامنت کنید تا اساتید و کارشناسان سئو ما این موارد را در لیست آموزش های خود قرار دهند.

در پکیج آموزش سئو رایگان هرآنچه برای شروع یادگیری سئو و پیشرفت در این حوزه نیاز است به صورت مجزا و کامل گفته شده است و شما میتوانید با این آموزش ها درک بهتری از روند سئو داشته باشید و وارد بازار کار حوزه شوید.

آموزش-سئو-سایت-وردپرس
آموزش-سئو-سایت-وردپرس

آموزش سئو سایت وردپرس رایگان

در این قسمت از صفحه تصمیم گرفتیم تعدادی فیلم آموزش سئو وردپرس جهت دانلود شما عزیزان قرار دهیم تا شما بتوانید از طریق آموزش صفر تا صد سئو رایگان با اصول سئو وردپرس آشنا شوید. برای دانلود فیلم آموزش سئو وردپرس حجم فیلم های آموزشی را تا آخرین حد کم کرده ایم که در کیفیت آن خللی وارد نشود و شما برای دانلود فیلم آموزش سئو وردپرس با شکلی رو به رو نشوید.


اگر مایلید طراحی حرفه ای انواع سایت فروشگاهی، شرکتی و خدماتی را با وردپرس آموزش ببینید به لینک دوره وردپرس مراجعه کنید.

اگر در حین دانلود فیلم آموزش سئو وردپرس مشکلی ایجاد شد میتوانید با تیم پشتیبانی سایت آریا تهران تماس بگیرید تا مشکل را در کوتاهترین زمان رفع کنند.

شما با دانلود آموزش سئو میتوانید بدون نیاز به صرف هزینه های رفت و آمد اصول سئو را یاد بگیرید و برای دریافت پروژه های سئو آمادگی لازم را کسب کنید. دانلود آموزش سئو کاربردی یکی از بهترین روش های یادگیری سئو میباشد زیرا با مشاهده فیلم های آموزشی سئو میتوانید در مدت زمان کوتاهتری به حوزه های مختلف سئو تسلط یابید.

یکی از منابع معتبر برای یادگیری و دانلود آموزش سئو کاربردی سایت یوتیوب میباشد. در یوتیوب میتوانید صفر تا صد سئو را از مدرسان ایرانی و خارجی دریافت کنید و به سطح حرفه ای در این حوزه برسید.


برای کسب اطلاعات جامع تر در مورد سئوکار و وظایف او به لینک سئوکار حرفه ای مراجعه کنید.
تولید محتوا چیست و چه ارتباطی با سئو دارد؟

تولید محتوا به معنای تکمیل کردن صفحات وب با موضوعات گوناگون از جمله عکس متن تصویر و فیلم می باشد که مفهومی را به کاربر منتقل بکنند یک مفهوم درست که شامل اخبار و اطلاعات و یا آموزش های علمی می باشد.

گوگل یکی از مراجعی می باشد که به تولید محتوای درست و دقیق و صحیح که کاربر از آن راضی باشد اهمیت فراوانی می دهد اصلاً به همین خاطر است که سئو و بهینه سازی وب سایت شکل گرفته است.

گوگل در سراسر دنیا کاربران و مشتریان بسیار زیادی دارد اما چرا به این شهرت و اعتبار  جهانی بزرگ دست پیدا کرده است به گونه‌ای که مردم خصوصی ترین و مهمترین مسائل را از گوگل می‌پرسند و به آن اعتماد کامل دارند؟

نکته اصلی اینجاست که گوگل خودش محتوا تولید نکرده است تولید محتوای گوگل را مردم انجام داده‌اند و گوگل تنها کاری که انجام داد فیلتر کردن محتوای درست و غلط بوده است و هم اکنون نیز به دلیل شهرت و کاربران بسیار زیاد مردم حاضرند به رایگان برای آن محتوا تولید کند و او نیز در قبال یک محتوای صحیح برای شما ترافیک یا بازدید کننده می فرستد.

اگر بخواهم ساده‌تر توضیح بدهم تولید محتوا یعنی اینکه بتوانید در خصوص موضوعات گوناگون مطلب بنویسید مانند سایت های خبری و یا سایت های آموزشی باید مقاله هاییبا موضوعات آموزشی و یا سوال‌های مردم به گونه ای نوشته شود که کار کاربران گوگل را راه بیندازد در این صورت گوگل به شما امتیاز خواهد داد و باعث می‌شود که وب سایت شما آرام آرام رشد کند و در اصطلاح سئو شود.

البته شما باید بدانید صرفا تولید محتوا نمیتواند سایت شما را به رتبه های برتر برساند و شما باید با اصول سئو داخلی و لینک سازی نیز آشنایی لازم را داشته باشید تا بتوانید رتبه سایت خود را بهبود بخشید.

اگر با اصول و تکنیک های سئو داخلی آشنایی ندارید برای آن که مسیر آموزش مقدماتی تا پیشرفته سئو را در کمترین زمان طی کنید مقاله زیر را مطالعه کنید.


اگر به دنبال تسلط کامل روی سئو داخلی سایت هستید روی لینک سئو داخلی چیست کلیک کنید.
اصول نوشتن محتوا برای سئو چیست؟

در ابتدای متن خود حتماً باید یک مقدمه بنویسید، سپس برای هر موضوعی که در خصوص آن توضیح می دهید یک تایتل و عنوان در نظر بگیرید و سعی کنید پاراگرافهای متن شما بیشتر از سخت نباشد و در نوشتن محتوا حتماً از پاراگراف استفاده کنید.

گوگل محتوایی که بیش از حد دارای فاصله باشد و از پاراگراف در آن استفاده نشده باشد را امتیاز منفی حساب میکند، همچنین حتما باید در مقاله خود از عکس و لینک نیز استفاده کنید.

سعی کنید مقاله ای که می نویسید مشکلی از کاربر را برطرف می کند و همچنین حس خوبی به کاربر منتقل کند زیرا این موضوع باعث افزایش اعتبار شما و همچنین رفتار مثبت کاربر با وب سایتتان و در نتیجه رتبه بیشتر وب سایت در گوگل می شود.

لینک سازی چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

وقتی لینک از طرف وب سایت دیگری به سایت شما داده می‌شود به معنای امتیاز مثبت در خصوص سایت شما می باشد یعنی وب سایت شما آنقدر ارزشمند بوده است که سایت های دیگر به آن لینک دادند اما این که تمامی سایتها ارزشمند نخواهد بود معیارهایی برای اندازه گیری ارزش لینک ها وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به قدرت دامنه قدرت صفحه و یا میزان ترافیک و رتبه الکسای وب سایتی که به شما لینک میدهد اشاره کرد.

برای اینکه بتوانید در سئو موفق شوید و نتیجه مناسبی از بهینه سازی وب سایت خود دریافت کنید باید لیست بازیکنان بسیاری از وبلاگ ها و وب سایت های رایگان هستند که به کمک آنها می توانید با ثبت نام در آن ها لینک وبسایت خود را داخل آنها قرار داده و در نهایت باعث افزایش رتبه وب سایت خود شوید.

آموزش-نکات-سئو
آموزش-نکات-سئو

آموزش نکات سئو: روش های بهبود رتبه بندی سئو ۲۰۲۳

این مطالب از سایت های معتبری مانند https://www.searchenginejournal.com/ و https://searchengineland.com/ جمع آوری شده و به زبان فارسی ترجمه شده است. با رعایت نکاتی که در این قسمت آورده ایم، می توانید بهترین رتبه را در گوگل به خودتون اختصاص دهید. خیلی از کارشناسان سئو ادعا می کنند تمام اقدامات لازم را انجام داده اند و هنوز رتبه خوبی ندارند، اما هنگامی که سئو صفحات آنها را بررسی می کنیم می بینیم برخی از ساده ترین و اولیه ترین اقدامات را نیز انجام نداده اند یا به اشتباه انجام داده اند. در ادامه مهترین نکات سئو برای بهبود رتبه بندی صفحات و کلمات کلیدی را در صفحه نتایج گوگل بررسی می کنیم.

سرعت بارگذاری صفحات خود را بهبود بخشید

سئو تکنیکال اولین قدم در سئو یک وبسایت می باشد. اگر قصد سئو کردن سایت را دارید، ابتدا از لحاظ ساختاری باید اصلاحات و اقدامات لازم را در وبسایت خود انجام دهید. اولین بخش از آموزش سئو تکنیکال، بهبود سرعت سایت است. الگوریتم های گوگل، فاکتورهای Core Web Vitals یا مخفف آن CWV را که مربوط به سرعی سایت بوده و گزارش آن در سرچ کنسول نیز می آید، به عنوان یک فاکتور مهم رتبه بندی در نظر می گیرند.

گوگل همیشه تلاش دارد تا الگوریتم های خود را به شکلی برنامه ریزی کند تا سایت هایی که جواب کاربر را به شکل دقیق و سریع می دهند در بهترین رتبه ها قرار بگیرند. بنابراین سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورها برای سئو سایت است و سرعت بالای لود صفحات در رتبه بندی صفحات و کلمات کلیدی شما موثر است. برای تست سرعت سایت به لینک https://pagespeed.web.dev/ مراجعه کنید. برای افزایش سرعت سایت وردپرسی پیشنهاد می کنیم از افزونه WP Rocket استفاده کنید.


اگر به دنبال تسلط کامل روی سئو تکنیکال سایت هستید روی لینک سئو تکنیکال چیست کلیک کنید.
تولید محتوای با کیفیت بالا

تولید محتوای با کیفیت مهمترین بخش از سئو داخلی وبسایت است. سئو داخلی وبسایت دارای دو بخش اصلی لینک سازی داخلی و محتوای مفید است. گوگل به شدت روی محتوا حساس است و وبسایت هایی که محتوای مفید و پاسخگو ارائه می دهند را دوست دارد.

کاربران گوگل برای این کمپانی اصلی ترین منبع درآمد می باشند و اگر یک کارشناس سئو قصد داشته باشد با استفاده از روش های سئو کلاه سیاه و با هدف کسب رتبه، سعی کند کاربران را بدون هیچ دستاوردی، مدت زمان بیشتری در صفحه نگه دارد، نه تنها رتبه خوبی از طرف گوگل دریافت نمی کند بلکه ممکن است جریمه نیز بشود. به همین دلیل نیز گوگل اخیرا الگوریتم های EEAT مخفف (Experience-Expertiese-Aithoritativeness-Trustworthiness) به معنای “تجربه-تخصص-اعتبار-اعتماد” را توسعه داده تا اطمینان حاصل کند کاربران در حوزه صفحات YMYL که مخفف Your Money Your Life می باشد و در واقع بیشتر سایت های فروشگاهی و پزشکی را مد نظر دارد، به محتوای تخصصی و اصولی دسترسی داشته باشند.

از طرفی گوگل اخیرا آپدیت HCU یا Helpful Content Update به معنای آپدیت محتوای مفید را روی هسته خود اعمال کرده که به شدت روی محتوای مفید با ارزش افزوده برای کاربر تاکید دارد. محتوای کم ارزش و تکراری با این الگوریتم ها و رویکردهای گوگل به شدت کاهش رتبه خواهند داشت و جای آنها را محتوای یونیک و کاربر پسند خواهد گرفت.

آنالیز سایت های رقیب

یک سئوکار خوب در واقع یک جاسوس حرفه ای می باشد، زیرا باید قادر باشد وبسایت های رقیب را بررسی و روش های آنها را شناسایی کند. اگر نتوانید به خوبی سایت های رقیب را بررسی کنید، به احتمال زیاد نخواهید توانست با آنها رقابت کنید و رتبه های ـآنها را بگیرید، زیرا آنها با روش هایی که اجرا می کنند چند قدم از شما جلوتر هستند و قبل از شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل وارد شده و از سابقه و عمر دامنه بیشتری برخوردار هستند. بررسی سایت رقیب می تواند با ستفاده از ابزارهای متنوع انجام بگیرید.

تصاویر خود را بهینه کرده و از اینفوگرافی استفاده کنید

تصاویر یکی از انواع محتوا می باشند که تاثیر زیادی در نگه داشتن مخاطب در صفحه و افزایش زمان ماندگاری دارد. همچنین تصاویر می توانند خلاصه ای از محتوای شما یا مفهوم محتوای شما را به شکلی جذاب به ذهن مخاطب انتقال دهد. تصاویر از خسته کننده شدن متن جلوگیری می کنند و خواننده را بیشتر ترغیب می کنند تا ادامه محتوا را مطالعه کند. وجود تصاویر مرتبط و اینفوگرافی ها که به نحوی مکمل محتوای شما باشد و به کاربر در فهم مطالب کمک کند می تواند در سئو سایت بسیار موثر باشد.

دقت داشته باشید تصاویر باید با محتوای شما مرتبط باشد و از کیفیت خوبی برخوردار باشد. بهتر است فرمت تصاویر webp باشد. این فرمت یک فرمت بروز برای نمایش در سطح وب می باشد که علاوه بر اینکه حجم عکس چند برابر کاهش می دهد، کیفیت عکس را نیز حفظ می کند. حجم پایین تصاویر در این فرمت باعث بهبود سرعت صفحات نیز می شود.


برای یادگیری اصول طراحی سایت به صورت کاربردی و عملی به لینک دوره طراحی سایت مراجعه کنید.
به جذب ترافیک از طریق نوشتن مقالات اهمیت دهید

هر بیزینس آنلاینی تمایل دارد تعداد بازدید کننده های بیشتری را به صفحه خود جذب کند. با این روش، کسب و کارهای آنلاین می توانند فروش یا تبلیغات بیشتری داشته باشند و به درآمد بیشتری برسند. یکی از راه هایی که می توانید ترافیک بازدیدکنندگان را به سمت سایت خود روانه کنید، استفاده از مقالات است. انتخاب عنوان مقالات مناسب برای سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اگر مقالات مناسب با حجم سرچ قابل توجه برای سایت انتخاب شود و لینک سازی داخلی از سمت مقالات سایت به دسته بندی های اصلی محصولات و لندینگ پیج ها به شکل اصولی صورت بگیرد، ترافیک وارد شده از سمت مقاله به سمت صفحات پولساز هدایت می شود و در نهایت درصدی از این ورودی ها می توانند به فروش و تولید درامد منجر شوند.

اگر مایید بدانید که چطور کلمات کلیدی سایت را به دست آورید و در جهت بهبود ترافیک و افزایش مشتریان این کلمات را سئو کنید اولین گام این است که بدانید تحقیق کلمات کلیدی چیست و با ابزار های تحقیق کلمات کلیدی آشنا شوید. در مقاله تحقیق کلمات کلیدی چیست در این راستا به شما آموزش رایگانی را ارائه داده ایم.

لینک های خروجی با هدف معرفی و دادن رفرنس به وبسایت های معتبر ایجاد می شوند و از مصادیق سئو کلاه سفید می باشند. از این طریق گوگل درک می کند که محتوای شما دارای منبع معتبر می باشد و شما به جای کپی کردن محتوا، منبع آن را به شکل واضح و روشن معرفی کرده اید. برخی تصور می کنند که با دادن لینک خروجی، اعتبار را از صفحه خود خارج می کنند که این تصور اشتباه است. نه تنها با رعایت این نکته، اعتبار از سایت خارج نمی شود، بلکه اعتبار صفحه افزایش می یابد، زیرا گوگل ما را به عنوان یک کپی کننده محتوای بدون رفرنس و منبع تصور نمی کند.

بنابراین بهتر است است از صفحه خود به صفحات قوی در سایت های دیگر لینک خارجی دهید. این سایت ها می توانند سایت های انگلیسی زبان با اعتبار بالای ۵۰ باشند. برخی تصور می کنند که لینکی که به این وبسایت ها می دهند باید از نوع نوفالو nofollow باشد. این تصور نیز اشتباه است. شما می توانید این وبسایت ها را با لینک فالو معرفی کنید و نباید از انتقال اعتبار از صفحه خود به این سایت ها هراسان باشید.

استفاده بهینه و به اندازه از کلمات کلیدی یا Keyword در متن

کلمات کلیدی و مترادف های آنها به همراه لغات LSI عامل انتقال مفهومی هستند که ربات گوگل از محتوای صفحه شما درک می کند. کلمه کلیدی مرکزی مهمترین کلمه در صفحه شما می باشد که در عنوان، عنوان سئو، URL و هدینگ های متن به کار می رود تا به ربات گوگل در درک محتوای صفحه کمک کند. لغات LSI نیز لغاتی هستند که به ابر کلمات صفحه در جهت انتقال مفهوم محتوا کمک می کنند.

لغات LSI لغاتی می باشند که به صورت پنهان با کلمه کلیدی شما ارتباط معنایی دارند. برای مثال، لغات LSI برای لغت “جاده” شامل لغاتی نظیر “چرخ، فرمان، راننده، سفر، مسیر” می باشد. برای سئو شدن محتوای خود حتما باید کلمات کلیدی را در متن و عناوین آن بکار ببرید.

از کلمات آسان تر شروع کنید

هنگامی که تازه شروع به سئو و محتوانویسی در یک سایت کرده اید، دقت داشته باشید که باید از کلمات کلیدی بلندتر و آسان تر و با حجم سرچ یا Search volume کمتر استفاده کنید. در ابتدای کار سایت شما هیچ قدرت و اعتباری ندارد و یک سایت تازه کار است. در این نوع کلمات کلیدی، رقابت ضعیف تر می باشد و گرفتن رتبه در آنها آسانتر است. هنگامی که به تدریج سایت شما قدرت گرفت و قوی شد، باید شروع به استفاده و رقابت در کلمات کلیدی کوتاه تر کنید تا ورودی و ترافیک سایت خود را افزایش دهید و به اعتبار و قدرت خود بیافزایید.

عناوین پرسرچ و مرتبط با محتوای صفحه

اگر قصد دارید در سئو داخلی و سئو محتوای صفحات خود موفق عمل کنید، باید به تعیین تگ های سئو یا همان H2-H6 دقت ویژه داشته باشید. تگ H1 در واقع همان عنوان اصلی صفحه شما می باشد که تنها یک بار در صفحه باید از آن استفاده کنید که آن هم در عنوان صفحه است. عناوین H2 عناوین اصلی مقاله هستند که معمولا اگر یک مقاله را به شکل اصولی بنویسید نباید بیش از ۵ یا ۶ عنوان H2 در مقاله داشته باشید.

برخی کارشناسان سئو تمام عناوین صفحه را H2 می گذارند و تصور می کنند که با این کار می توانند اهمیت سئویی عناوین را نمایش دهند که این کار اشتباه است زیرا ساختار محتوا را بر هم می زند درک گوگل از ساختار محتوای شما را دچار اخلال می کند.

به خوانایی یا Readability متن خود توجه کنید

هنگامی که در حال نوشتن محتوای صفحات خود می باشد، حتما به این نکته توجه داشته باشید که محتوای خود را برای یک کاربر که به دنبال پاسخ به سوالات خود می باشد، می نویسید. باید سعی کنید خوانایی متن را حفظ کنید. خوانایی متن یک مفهوم کلی است که نیازمند انجام اقداماتی است. از جمله این اقدامات می توان به تشکیل پاراگراف های کوتاه، استفاده از جملات کوتاه و ساده و همینطور استفاده از عکس های مرتبط اشاره کرد.

همچنین سعی کنید طول متن زیر هر هدینگ بیش از ۳۰۰ کلمه نباشد. اگر کاربر حجم زیادی از نوشته را جلوش چشمان خود ببیند به احتمال بالا رغبتی برای خواندن آن نخواهد داشت، اما پاراگراف های کوتاه و جملات ساده می توانند کاربر را برای زمان بیشتری در صفحه نگه دارند.


برای یادگیری اصول تولید محتوا به صورت کاربردی و عملی به لینک دوره تولید محتوا مراجعه کنید.

لینک سازی اصولی یکی از مهمترین بخش های سئو داخلی یک سایت است. اگر لینک سازی داخلی به درستی انجام شده باشد، می تواند جریان اعتبار را به درستی بین صفحات هم سطح تقسیم کند و صفحات شما را قدرتمند کند. بخش بزرگی از قدرت صفحات از لینک های ورودی به آن حاصل می شود. لینک های ورودی به یک صفحه می توانند از صفحات دیگر همان دامنه باشند که در این صورت به آنها لینک های داخلی می گویند.

اگر لینک از دامنه های متفاوت به یک صفحه وارد شود به آن بک لینک گفته می شود. لینک سازی داخلی عمدتا از صفحات ضعیف تر و سطوح پایین تر به صفحات سطوح بالاتر انجام می شود تا اعتبار از ریشه به تنه وبسایت منتقل شود. اگر صفحات سطح بالای سایت مانند صفحات دسته بندی، قدرت بگیرند این اعتبار و قدرت را بین زیر شاخه های خود تقسیم می کنند و این اعتبار به صفحات سطوح پایین تر بر می گردد.

بنابراین اعتبار بین صفحات سطوح پایین و بالا در جریان است. اما اگر لینک سازی به شکل اصولی انجام نشود، این مسیرهای ارتباطی کور می شوند و نه تنها ربات گوگل، بلکه کاربران نیز ارتباط بین صفحات درک نمی کنند.

ریسپانسیو کردن یا بهینه سازی صفحات برای نمایش موبایل

ریسپانسیو بودن صفحه به معنای نمایش مرتب المان ها در نمایش موبایلی است. طبق الگوریتم گوگل به نام Mobile First Indexing نسخه موبایل وبسایت ها به عنوان نسخه اصلی برای رتبه بندی در نظر گرفته می شود. این تصمیم هنگامی گرفته شد که با توجه به ورود گوشی های هوشمند به بازار، کاربران بیشتر جستجوهای خود را با گوشی انجام می دادند و این در حالی بود که نسخه موبایلی اکثر سایت ها کاملا نامناسب بود و المان های بهم ریخته و نامفهومی داشته.

از سال ۲۰۱۸ که این الگوریتم در هسته گوگل آپدیت شد، وبسایت ها برای گرفتن رتبه بهتر، به اصلاح نمایش موبایلی و ریسپانسیو کردن آن پرداختند. به شما نیز توصیه می کنیم به نسخه موبایل خود اهمیت اساسی دهید و همیشه مرتب بودن صفحه در گوشی را بررسی کنید.

ساخت بک لینک یا Backlink در سایت های معتبر

ساخت بک لینک باعث می شود اعتبار از سایت مبدا خارج از دامنه شما به صفحات موجود در دامنه شما منتقل شود. شما می بایست برای افزایش اعتبار صفحات خود یا همان PA که در نهایت به افزایش اعتبار دامنه اصلی، یعنی DA منجر می شود، به صورت منظم و مرتب در دامنه های خارج از وبسایت خود شروع به لینک سازی کنید. این لینک سازی ها باعث می شود Page Rank یا همان اعتبار به صفحات شما منتقل شود.

URL های تمیز یا Clean درست کنید

آدرس صفحات شما یا همان URL های شما باید به اصطلاح Clean باشد، به این معنی که کوتاه باشد و از علائم عجیب و غیر معمول مانند علامت سوال، اعداد یا مساوی در آن استفاده نشود. همچنین یک url که از لحاظ سئویی بهینه باشد، باید دارای کلمات کلیدی باشد تا به درک گوگل از محتوای شما کمک کند.

عنوان سئو SEO Title و توضیحات متای Meta Description مناسب

عنوان سئو که در تگ عنوان یا Title tag نوشته می شود را شاید بتوان مهمترین تگ در یک مقاله دانست، زیرا این عنوان سئو می باشد که در صفحه نتایج جستجوی گوگل در دید مخاطب قرار می گیرد. اگر عنوان شما برای مخاطب به قدر کافی جذاب باشد و با کلمه کلیدی که جستجو کرده در ارتباط باشد، به طور حتم روی آن کلیک می کند و نرخ CTR شما را افزایش می دهد. همچنین در قسمت متا دسکریپشن یا توضیحات متا نیز باید سعی کنید از مهمترین کلمات کلیدی خود استفاده کنید تا مخاطب را ترغیب به کلیک کنید و همینطور ربات گوگل را در جهت فهم محتوای خود کمک کنید.

از انکر تکست های متنوع استفاده کنید

هنگامی که لینک های داخلی و خارجی استفاده می کنید، باید دقت داشته باشید که باید از انکر تکست های متنوع استفاده کنید. انکر تکست ها عباراتی هستند که با کلیک روی آنها به صفحات دیگر وارد می شوید. هرچند که بهتر است در لینک سازی داخلی نیز از انکرتکست های مرتبط با محتوای صفحه اما متنوع استفاده کرد، تنوع انکر تکست ها در لینک سازی خارجی اهمیت بیشتری دارد.

استفاده از انکر تکست های یکسان، به خصوص اگر با کلمه کلیدی اصلی صفحه مقصد باشد، مصداق استفاده از روش های کلاه سیاه می باشد و در صورت استفاده بیش از حد پتانسیل جریمه شدن یا پنالتی شدن کلمات کلیدی و صفحات شما را دارد. پیشنهاد می شود در استفاده از انکر تکست های تنوع دقت لازم را به خرج دهید.


اگر به دنبال تسلط کامل روی آنالیز سایت هستید روی لینک آنالیز سئو سایت کلیک کنید.
گزارش گیری از وضعیت سئو سایت

در نهایت شما باید قادر باشید با استفاده از ابزار Search console و ابزارهای تحلیلی دیگر مانند Semrush و همچنین استفاده از ابزارهای معرفی شده توسط گوگل، وضعیت سئو سایت خود را به شکل دقیق بررسی کنید. این گزارش گیری باید به صورت مرتب و ماه به ماه انجام شود تا به شما دید مثبتی در مورد وضعی سئویی سایت بدهد. شما به عنوان یک کارشناس سئو باید Documentation یا مستندسازی از نتایج سئویی خود را جدی بگیرید تا اگر بعد از مدتی مشکلی در سئو سایت ایجاد شد بتوانید در کمترین زمان، منبع مشکل را شناسایی کنید.

نتیجه گیری: چگونه سئو کنیم؟

اگر بخواهید سئو یک سایت را به شکل اصولی انجام دهید باید تمام بخش های سئو اعم از سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی را رعایت کنید. در موارد بالا نکات سئو مربوط به هر بخش را توضیح دادیم. اگر به این نکات واقعا توجه کنید و آنها را در سئو سایت خود به کار بگیرید، به طور حتم به نتیجه می رسید.


اگر به دنبال بهبود سئو صفحات و کلمات کلیدی خود می باشید، روی لینک مشاوره سئو کلیک کنید.
آموزش-اصول-سئو-در-تولید-محتوا
آموزش-اصول-سئو-در-تولید-محتوا

آموزش اصول سئو در تولید محتوای سئو شده

آموزش اصول سئو در تولید محتوای سئو شده شامل مواردی مثل استفاده از کلمه کلیدی هدفمند، استفاده از URL مناسب و تمیز، استفاده از کلمه کلیدی در SEO Title، و Meta Description، استفاده از کلمه کلیدی در تگ های صفحه (H1، H2، H3، و …)، استفاده از تصاویر و ویدئو ها با قاعده سئو، استفاده مناسب از لینک های داخلی و در صورت نیاز لینک خارجی برای یک صفحه، طراحی مناسب صفحه برای نسخه موبایل و تبلت، بهینه سازی سرعت صفحه، دکمه های به اشتراک گذاری رسانه ها و … می باشد.

یکی از اصلی ترین کار هایی که شما باید برای رعایت اصول سئو در تولید محتوا انجام دهید بررسی رقبا و کاربران و تدوین استراتژی سئو برای جذب کاربران بیشتر و تبدیل کاربران به مشتری می باشد.

یک سئوکار حرفه ای باید بتواند با استفاده از ابزار سئو کلیه رقبا را بررسی کند و یک برنامه سئو مدون برای رساندن کلمات کلیدی به رتبه های برتر بچیند که به آن استراتژی سئو گفته می شود.

اگر قصد دارید به عنوان یک سئوکار حرفه ای نحوه تدوین استراتژی سئو را فرا بگیرید تا قادر باشید در مدت زمان اندک به اهداف سئویی خود برسید، مقاله تدوین استراتژی سئو را مطالعه کنید.

در ادامه شما را با دیگر اصول سئو در تولید محتوا آشنا می کنیم.

محتوای سئو شده چیست؟

محتوای سئو شده به محتوایی گفته می شود که تمامی استانداردهای ذکر شده برای سئو که در بخش بالا در مورد آن صحبت کردیم در آن رعایت شده باشد. به عبارتی محتوایی که برای سایت خود منتشر می کنیم هم باید کاربر پسند و هم Unique باشد و اینکه باید با توجه به الگورویتم های گوگل نگارش شده باشد.

در مقاله آموزش سئو محتوا شما با انواع الگوریتم هایی که موتور جستجوگر گوگل جهت ایندکس کردن صفحات سایت از آن ها استفاده می کند، آشنا خواهید شد.

برای این که با اصول سئو برای تولید محتوا و نحوه نگارش محتوای سئو شده بیشتر آشنا شوید، در قسمت زیر عناصر ضروری که شما برای تولید محتوا استاندارد و سئو شده به آن ها نیاز دارید را مورد بررسی قرار می دهیم.

قوانین سئو در تولید محتوا

در این بخش، قوانین مهم و ضروری سئو برای تولید محتوا را مورد بررسی قرار می دهیم. اولین عنصر ضروری اصول سئو در تولید محتوا استفاده از واژه کلیدی هدفمند برای مقاله مورد نظر می باشد.

برای آشنایی با تولید محتوا و اصول و انواع آن به لینک تولید محتوا مراجعه کنید.

انتخاب کلمه کلیدی هدفمند برای محتوای سئو شده

استفاده از کلمه کلیدی هدفمند یک گام مهم و موثر برای نگارش یک محتوای سئو شده می باشد، اما مسئله ی مهم در زمان انتخاب کلمه کلیدی این است که شما چطور بتوانید این واژه کلیدی را پیدا کنید.

در این زمینه استفاده از برخی ابزارهای سئو مانند الکسا می تواند به شما کمک کند، شما باکمک این ابزار می توانید کلماتی را که سایت های رقیب شما با آن ها ورودی بسیار بالایی را دریافت می کنند شناسایی کنید، و کلید واژه هدف خود را از میان این کلمات انتخاب نمایید.

و همچنین می توانید با استفاده از ابزاری به نام Google Trends سختی کلمه مورد نظر خود را بررسی نمایید، و در صورتی که کلمه مورد نظر شما از سختی بالایی برخوردار بود می توانید با اضافه کردن واژه هایی به آن سریعتر به صفحه اول گوگل برسید.

به عنوان مثال شما می خواهید در مورد کلمه طراحی سایت کار تولید محتوا انجام دهید، خوب طبیعتا کلمه طراحی سایت دارای سختی بسیار زیادی است، اما به کاربردن واژه ای مثل شرکت طراحی سایت سریعتر می تواند شما را به صفحه اول گوگل برساند، و خود کلمه طراحی سایت با استفاده از دیگر تکنیک های سئو در مدت زمان طولانی تری می توانید به صفحه اول برسد.

نگارش محتوای کاربرپسند و برطرف کردن نیاز های کاربر

قدم بعدی برای رعایت اصول سئو در تولید محتوا این است که شما باید محتوای خود را متناسب با نیاز کاربران خود بنویسید، موتور جستجوگر گوگل با استفاده از الگوریتم BERT که الگوریتم هوش مصنوعی گوگل نام دارد ارتباط معنایی محوای شما را از ابتدا تا انتها بررسی می کند، و همچنین با استفاده از الگوریتم پاندا، کیفیت محتوا و میزان رضایت کاربر از محتوای شما را مورد بررسی قرار می دهد.

س با توجه توضیحات داده شده بسیار مهم است که شما بتوانید محتوای باکیفیت و غیرتکراری (UNIK) به مخاطبین خود ارائه دهید، چرا که گوگل با کمک الگوریتم های هوشمند خود به خوبی می تواند تشخیص دهد که کاربران سایت شما تا چه اندازه از کیفیت محتوای شما رضایت داشته اند.

استفاده از تیتر های مناسب که کلمه کلیدی و یا مشتقات آن در آن تکرار شده باشد

در دوره آموزش سئو استفاده از کلمات کلیدی در جاهای خاصی از یک صفحه آموزش داده می شود. یکی از نکات مهم در اصول سئو برای تولید محتوا این است که شما از تگ های Heading که شامل H1، H2، H3، و … هستند به صورت هدفمند استفاده نمایید، و توصیه می شود که کلمه کلیدی که در عنوان مقاله تان استفاده کرده اید، مشابه آن نیز در سایر تیتر ها استفاده شود.

استفاده از عناصر چند رسانه‌ ای در محتوا

یکی دیگر از عواملی که برای اصول سئو در تولید محتوا به ما کمک می کند، استفاده از عناصر چند رسانه ای است، عناصر چندرسانه‌ای مانند استفاده از عکس های با کیفیت و با حجم مناسب و همچنین استفاده از فیلم های آموزشی تاثیر گذار می‌تواند موجب نگه داشتن کاربران در صفحه ما شود.

فقط نکته که بسیار حائز اهمیت از این است که در صورتی که شما در پاراگراف های مختلف محتوای نگارش شده از تصاویر استفاده می کنید، تصاویر حتماً باید دارای کیفیت مناسب و حجم مناسب باشند.

و پیشنهاد می شود که حتماً با کمک نرم‌افزار فتوشاپ و یا دیگر نرم افزارهای گرافیکی عکس های خود را در یک قالب زیبا طراحی کرده، و حتماً از ویژگی Alt یا متن جایگزین هم برای تصاویر خود استفاده نمایید، در صورتی که تصاویر شما بنا به هر دلیلی مانند کند بودن سرعت اینترنت در صفحه لود نشد، متن جایگزین هان در صفحه به کاربر نمایش داده شود، و ربات های گوگل هم می توانند تشخیص دهند که این یک تصویر است.

استفاده از ابزار لینک سازی

یکی دیگر از عواملی که برای اصول سئو در تولید محتوا بسیار تاثیرگذار است استفاده از ابزار لینک سازی است، شما می توانید در مقاله خود به سایر مقالات مرتبط آن لینک بدهید، و همچنین می توانید در برخی از سایت های قدرتمند نیز که اجازه گذاشتن بک لینک را به شما می دهند، به محتوای خود واکنش بدهید تا قدرت صفحه شما افزایش پیدا کند.

بک لینک به این معنا میباشد که شما در سایت هایی که اعتبار بالایی دارند میتوانید به سایت خود لینک دهی داشته باشید که این کار میتواند به بالا بردن اعتبار شما نیز کمک کند و در کسب رتبه برتر مسیر بهبود سئو سایت را هموارتر کند.

به این کار پیاده سازی تکنیک های سئو خارجی گفته میشود به این معنا که شما از سایت هایی به جز سایت خود برای بالا آمدن صفحات سایت خود کمک می گیرید.

در مقاله زیر اصول و تکنیک های سئو خارجی و بک لینک سازی به شما آموزش داده شده است.


اگر به دنبال یادگیری دقیق سئو خارجی و نحوه اصولی بک لینک سازی و انتقال قدرت از سایت های قدرتمند به خود می باشید، روی لینک سئو خارجی چیست کلیک کنید.
استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که می تواند برای اصول سئو در تولید محتوا اثرگذار باشد، استفاده از شبکه های اجتماعی است.

طبیعتاً یکی از وظایف شما به عنوان یک وبمستر این است که در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، و غیره … حضور فعال داشته باشید. در واقع ما وقتی که از مفهوم سئو صحبت می کنیم.

سئو کردن فقط به معنای دیده شدن در صفحات موتور جستجوگر گوگل نیست، بلکه سایر شبکه‌های اجتماعی هم طرفداران و مخاطبان خاص خود را دارند، و شما می توانید با انتشار مقالات خود در هر یک از این شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر موتور جستجوگر گوگل مطالب سایت خود را به کاربران شبکه های مختلف اجتماعی هم هم نشان دهید.
و مطمئناً بروز این امر می‌تواند در امر برندسازی و تبلیغات برای شما مسمر ثمر باشد.

استفاده از SEO Title و Metadiscription مناسب

در آخر شما باید حتما با توجه به عنوان بهینه ای که برای مقاله خود انتخاب کرده‌اید، از این عنوان در بخش SEO title و Metadiscription هم استفاده نمایید.

تأثیر دامنه بر سئو و رتبه‌ بندی در صفحه نتایج گوگل

در این بخش از آموزش سئو به تاثیر دامنه بر سئو سایت می پردازیم. برخی فاکتورهای دامنه که مربوط به سئو تکنیکال می باشند همانند فاکتورهای سئو داخلی می توانند روی رتبه بندی کلمات کلیدی تاثیرگذار باشند. از جمله این فاکتورهای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سن دامنه

سن دامنه یکی از عوامل تاثیر گذار بر سئو وبسایت است. در حقیقت تفاوت بین دامنه‌ ای که ۶ ماه سن دارد با دامنه‌ ای ۱ ساله زیاد نیست، اما باید دانست که گوگل سن دامنه را در رتبه بندی سایت اثر می دهد، هرچند تاثیر زیادی ندارد.

کلمات کلیدی در دامنه

استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه باعث ترقی نمی‌شود اما نشانه مرتبط بودن است. در آخر اینکه موتور های جستجو کلمات کلیدی را که در دامنه ظاهر می‌شود بولد (bold) می‌کنند.

کلمه کلیدی در اسم زیر دامنه (Sub-domain)

در سال‌های اخیر هیئت Moz توافق کردند که وجود کلمه کلیدی در زیر دامنه موجب بهبود رتبه می شود.

جریمه مالک دامنه

اگر گوگل شخصی را به‌عنوان spammer تشخیص دهد، سایر سایت‌هایی که متعلق به این شخص است را با موشکافی بیشتر نگاه می‌کند.

اهمیت دسته بندی ها و برچسب ها در سئو

یکی از بخش های گیج کننده و پیچیده در آموزش سئو سایت تفاوت بین برچسب و دسته بندی و نحوه درست استفاده از آنهاست. اغلب دیده شده که اکثر سایت ها دسته بندی ها و یا برچسب های خیلی زیادی دارن که بدون برنامه ریزی و مدیریت نشده ساخته شده اند.

اگر شما هم دسته بندی های زیادی دارید که به  دنبال منظرم تر کردن آنها برای رعایت اصول سئو هستید پیشنهاد می کنم این مقاله را تا آخر بخونید تا ۸۷% دید شما نسبت به استاندارد های دسته بندی ها و ساختار سایت تغییر بکنه.

برچسب ها و دسته بندی ها جزوء سیستم طبقه بندی سایت هستند و یک سیستم طبقه بندی خوب می تونه تو سئو وب سایت شما شدیدا مثبت باشه و یا اگر از این سیستم به خوبی استفاده نشه، ممکن با عملکرد برعکس باعث کاهش رتبه و سردرگمی کاربران سایت بشه.

دسته بندی ها از تداخل سئو صفحات جلوگیری می کنند. فرض کنید شما دوره های آموزش کامپیوتر ارائه می‌دید، و در حال تلاش هستید که جمله ” آموزش کامپوتر ” رو برای همه دوره هاتون سئو بکنید و کاربرا رو به این دوره ها انتقال دهید. با اینکار شما رقابت داخلی بین صفحات خودتون ایجاد می کنید و در نهایت ممکن هیچکدوم رتبه خوبی دریافت نکنند.

به عنوان راه حل این مشکل، اول اینکه شما باید هر دوره رو بصورت اختصاصی در رابطه با محتوای تخصصی خودش سئو و بهینه بکنید نه چیز دیگه ای و حالا در حالی که دوره ها دارند برای موارد خاص خودشون رنک میگیرن بیایید و این دوره ها رو به صفحه دسته بندی ” آموزش کامپیوتر ” لینک کنید، با کمک صفحه دسته بندی می تونید از ایجاد رقابت داخلی جلوگیری بکنید و علاوه بر اینکه می تونید رنک بالایی برای تک تک صفحات و محصولات سایتتون داشته باشید می تونید برای کلمه مهمتر یعنی آموزش کامپیوتر هم با کمک صفحه دسته بندی رتبه بالایی بگیرید و آخرین نسخه مطالب خودتون رو به کاربر نمایش بدید.

دقت داشته باشید که این موضوع در انواع وب سایت ها صدق میکنه، حتی اگر شما یک وبلاگ هم دارید که در مورد یک موضوع خاص تولید محتوا انجام میدید باید کاری بکنید که صفحه دسته بندی شما برای اون موضوع لینک اول باشه، و هر مقاله برای کلمات اختصاصی خودش.


اگر به دنبال یادگیری نحوه انتقال دامنه به نحوی که به سئو سایت آسیب نرسد می باشید، روی لینک آموزش تغییر دامنه سایت بدون از دست رفتن سئو کلیک کنید.

اما چطور صفحه دسته بندی ها را زیباتر کنیم؟ حتی اگر مشخص شود که صفحات بایگانی واقعا مهم هستند، باز هم به این صفحات اهمیت لازم اختصاص داده نمی شود. برای اینکه صفحه دسته بندی عالی ای داشته باشیم، باید حتما به آن اهمیت دهید.

برای این صفحات اغلب نیاز نیست خیلی زیادی روی کرد. فقط کمی مقدمه و معرفی بنویسید که به بهترین محصول یا مقاله اون دسته بندی لینک داشته باشه. یک صفحه بایگانی خوب باید کاری بکنه که من بخوام بیشتر بخونم یا ببینم نه کمتر، پس طوری بنویسید که کاربر با خوندن مقدمه ادامه صفحه یا بهترین محصولی که معرفی کردید رو هم بره و ببینه.

نتیجه اینکه هر دسته بندی و تگ بهتره که توضحیاتی برای خودش داشته باشه، کار سختی هم نیست، اما ممکن کار زیادی داشته باشه، به هر حال هیچ کار استانداردی آسون نیست.

سعی کنید به هیچ وجه از دسته بندی ها و برچسب های مشابه استفاده نکنید. مشکل مرتبطی که معمولا کاربران آن را به اشتباه انجام میدن اینه که نویسنده از دسته بندی و برچسب دقیقا شبیه هم برای مطالب یا محصولات استفاده میکنه.

وقتی شما دسته بندی ای تحت عنوان ” سئو ” دارید دیگه نباید برچسبی هم با همین اسم داشته باشید. در غیر اینصورت گوگل به کدوم صفحه باید امتیاز بده ؟ صفحه تگ یا دسته بندی ؟!

این کار باعث ایجاد رقابت های داخلی بیشتری در سایت میشه و هر دو صفحه ممکن امتیاز کامل رو نگیرن.

یا بعضی موقع ها از برچسب یا دسته بندی ای مثل ” پلاگین وردپرس ” و ” پلاگین های وردپرس ” استفاده میکنیم، تو این حالت هم شما فقط باید یکی از این موارد رو استفاده بکنید و تا آخر با اون پیش برید.

خلاصه مطلب: صفحه دسته بندی ها رو جدی بگیرید چون همیشه بروز ترین مطالب رو در خودشون دارن و عبارت های کلی را تو صفحه محصول سئو نکنید بلکه سعی کنید اونها رو در صفحه دسته بندی ها و برچسب ها سئو بکنید.


برای کسب اطلاعات در مورد سئو منفی در آسیب به سایت های رقیب، روی لینک سئو منفی کلیک کنید.

کتاب آموزش سئو

برای یادگیری هرچه بهتر تکنیک های روز سئو ما در این قسمت سعی کرده ایم بهترین و معتبرترین کتاب آموزش سئو را برای شما عزیزان قرار دهیم تا با منابع ایرانی و خارجی در قالب کتاب آموزش سئو آشنا شوید.

در صورتی که تمایل دارید آموزش سئو وردپرس pdf و همچنین آموزش رایگان سئو pdf در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا آموزش رایگان سئو pdf و به صورت اختصاصی آموزش سئو وردپرس pdf را برای شما ارسال کنیم.

آموزش سئو pdf

یکی از ویژگی هایی که آموزش سئو کاربردی آریا تهران دارد ارائه فایل آموزش سئو pdf به کارآموزان میباشد. به این ترتیب افراد میتوانند بدون محدودیتی هرآنچه در دروه آموزش دیده اند را مرور کرده و به تسلط بر مباحث سئو برسند.

با دریافت آموزش سئو pdf میتوانید در هر مکان و هر ساعتی مباحث را مرور کنید و در صورتی که سوالی در هر بخش سئو داشته باشید میتوانید پاسخ آن را بیابید.

سخن آخر

تا اینجا نکات بسیار مفیدی را در خصوص سئو و بهینه سازی وب سایت با شما به اشتراک گذاشتیم، در نظر داشته باشید و بهینه‌سازی موضوعی بسیار پیچیده و گسترده می باشد که در گنجایش یک مقاله ساده نیست. در این راستا اگر شما هم درخواست ارسال آموزش سئو pdf را دارید میتوانید در قسمت نظرات ایمیل تان را ثبت کنید تا به صورت اختصاصی آموزش رایگان سئو pdf را برای شما ارسال کنیم. توصیه می کنیم برای آموزش صفر تا صد سئو در دوره ها و کلاس های آموزشی سئو و بهینه سازی وب سایت شرکت کنید. جهت مشاوره رایگان تماس حاصل نمایید.

شماره تماس ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴

سوالات متداول

بهترین آموزشگاه برای آموزش سئو تهران چیست؟

آموزشگاه آریا تهران با حضور برترین اساتید سئو تهران و ارائه مدرک فنی حرفه ای بین المللی و مناسب بودن قیمت آموزش سئو و برگزاری کلاس های حضوری و مجازی توانسته عنوان بهترین آموزشگاه آموزش سئو تهران را با کسب رضایت قریب به ۱۰۰٪ کارآموزان کسب کند.

هزینه آموزش سئو در آریا تهران چقدر است؟

در آریا تهران با توجه به شرایط افراد مختلف دوره های متنوعی برگزار میشود و افراد میتوانند مناسب ترین کلاس حضوری، مجازی، عمومی و خصوصی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند. با توجه به نوع آموزش سئو انتخابی شما هزینه و قیمت آموزش سئو متفاوت میباشد. در ایین صفحه قیمت ها به صورت مجزا ارائه شده است.

کلاس سئو در آموزشگاه آریا تهران چند جلسه و در مجموع چند ساعت است؟

کلاس سئو آموزشگاه آریا تهران ۷ جلسه می باشد که هر جلسه سه ساعت و در مجموع دوره ۲۱ ساعت است.

آیا بعد از دوره سئو در آموزشگاه آریا تهران مدرک معتبر ارائه می شود؟

بله، بعد از دوره سئو در آموزشگاه آریا تهران مدرک دوره به شما اعطاء می شود و در ضمن برای دریافت مدرک دوره فنی حرفه ای سئو از جانب ما به سازمان فنی حرفه ای معرفی می شوید.