عیدی سال ۱۴۰۲

مبلغی که بعنوان عیدی در پایان سال به افراد تعلق می گیرد یکی از مزایای کاری کارمندان و کارگران محسوب می شود که در پایان سال و در اسفند ماه برای افراد واریز می شود. اگر شما هم می خواهید بدانید مبلغ عیدی سال ۱۴۰۲ کارمندان و کارگران چقدر خواهد بود، تا انتهای این مطلب […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

مبلغی که بعنوان عیدی در پایان سال به افراد تعلق می گیرد یکی از مزایای کاری کارمندان و کارگران محسوب می شود که در پایان سال و در اسفند ماه برای افراد واریز می شود. اگر شما هم می خواهید بدانید مبلغ عیدی سال ۱۴۰۲ کارمندان و کارگران چقدر خواهد بود، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عیدی سال ۱۴۰۲

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، حتما می خواهید بدانید که عیدی ۱۴۰۲ چقدر است؟

طبق تصمیمات شورای‌ عالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای یک شخص مجرد پنج میلیون و ۶۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است در حالی که حداقل حقوق پایه مبنای محاسباتی عیدی سال ۱۴۰۲ است که بدون در نظر گرفتن حق مسکن و بن کارگری چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان می باشد.

به همین خاطر مبلغ عیدی سال ۱۴۰۲ کارگران و همچنین مبلغ عیدی سال ۱۴۰۲ کارمندان زیر نظر قانون کار در نوروز ۱۴۰۲، بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان در نظر گرفته شده است که در ادامه به نحوه محاسبه عیدی سال ۱۴۰۲ خواهیم پرداخت.

پیشنهاد ویژه: برای شرکت در دوره آموزش ورد ویژه بازار کار، زیر نظر اساتید برتر و متخصص و دریافت مدرک فنی حرفه ای به صفحه آموزش حسابداری مراجعه کنید.

عیدی سال 1402
عیدی سال ۱۴۰۲

نحوه محاسبه عیدی سال ۱۴۰۲

نحوه محاسبه عیدی ۱۴۰۲ برای کارمندان و کارگران و همچنین اشخاصی که به دنبال کار هستند هر سال یک فرمول ثابت دارد که این فرمول مشمول افرادی می شود که حداقل یک سال سابقه کار داشته باشند.

لازم به ذکر است که افرادی که زیر یک سال سابقه کار هستند نیز مشمول عیدی می شوند اما با این تفاوت که برای این افراد فرمول خاصی در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن می پردازیم.

پیشنهاد ویژه: عیدی سال ۱۴۰۲

همانطور که می دانید هر ساله عیدی کارمندان و کارگران توسط کارفرما پرداخته می شود و هر کارفرما با توجه به قوانین مشخص شده باید حداقل دو برابر و حداکثر سه برابر پایه حقوق به کارمندان خود عیدی پرداخت کند. حال در صورتی که کارفرما به هر دلیلی طبق این شرایط عمل نکند، کارمند یا کارگر می تواند برای دریافت عیدی خود به مراجع قانونی مربوطه مراجعه کرده و برای دریافت عیدی اقدام کند.

در ادامه شما با نحوه محاسبه و فرمول حداقل و حداکثر عیدی سال ۱۴۰۲ آشنا خواهید شد که این امر به شما کمک می کند تا بتوانید میزان عیدی خود را محاسبه کنید.

یکی از مهارت هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید به سرعت مشغول به کار شوید و با کسب تخصص ها و مهارت های لازم درآمد بالایی کسب کنید، مهارت هفت گانه icdl است. اگر می خواهید مهارت icdl را به صورت تخصصی یاد بگیرید و در بهترین شرکت ها مشغول به کار شوید، پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزش icdl مراجعه کنید.

حداقل عیدی سال ۱۴۰۲

فرمولی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، فرمولی است که از آن برای محاسبه عیدی کارمندان در بسیاری از شرکت ها استفاده می شود اما این استثنا وجود دارد که شاید کارفرمایی قصد داشته باشد که با میل خود مبلغی بیش از مقدار تعیین شده برای کارمندان یا کارگرانخود در نظر بگیرد.

بر اساس تصمیم و نظر شورای عالی کار، تمام شرکت‌ هایی که زیر نظر قانون وزارت کار فعالیت می‌ کنند باید به کارمندان خود به ازای یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین دستمزد (حداقل عیدی) و ۹۰ روز آخرین دستمزد (حداکثر عیدی)، عیدی پرداخت کنند. با توجه به این دستور، میزان پرداختی عیدی کارمندان نباید از ۶۰ روز دستمزد کمتر و از ۹۰ روز دستمزد بیشتر باشد. فرمول محاسبه حداقل عیدی سال ۱۴۰۲ به صورت زیر می‌باشد:

برای کسب اطلاعات کامل و جامع درمورد شغل حسابداری و درآمد آن در ایران، مطالعه مقاله حقوق حسابدار را به شما پیشنهاد می دهیم.

حداقل عیدی سال ۱۴۰۲ = ۶۰ x حداقل دستمزد روزانه

در صورتی که عدد ۱۳۹٫۳۲۵ تومان که مبلغ دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۱ است را در ۶۰ ضرب کنیم، حداقل عیدی سال ۱۴۰۱ به دست خواهد آمد:

همان‌ طور که مشاهده خواهید کرد، حداقل عیدی سال ۱۴۰۲ طبق فرمول‌ هایی که ارائه شده است، ۸ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان می باشد.

یکی از پردرآمدترین مشاغل در دنیا، طراحی سایت و برنامه نویسی می باشد که برای کسب موفقیت در این زمینه نیاز به کسب تجربه و مهارت ها و آموزش های لازم است. اگر می خواهید با یادگیری این مهارت بهترین فرصت های شغلی را داشته باشید و درآمد های بالایی کسب کنید، پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزش طراحی سایت مراجعه کنید.

حداقل عیدی سال 1402
حداقل عیدی سال ۱۴۰۲

حداکثر عیدی سال ۱۴۰۲

حداکثر عیدی سال ۱۴۰۲ نباید از معادل ۹۰ روز حداقل دستمزد روزانه همان سال بیشتر شود. برای محاسبه حداکثر عیدی سال ۱۴۰۲ باید میزان حداقل دستمزد روزانه خود را در ۹۰ ضرب کنید. فرمول آن به صورت زیر می‌باشد:

حداکثر عیدی سال ۱۴۰۲ = ۹۰ x حداقل دستمزد روزانه

در صورتی که عدد ۱۳۹٫۳۲۵ تومان که مبلغ دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۱ است را در معادله زیر قرار دهیم، به مبلغ سقف عیدی سال ۱۴۰۲ خواهیم رسید:

همان‌طور که مشاهده خواهید کرد، حداکثر عیدی سال ۱۴۰۲ طبق فرمول ارائه شده، مبلغ ۱۲ میلیون ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان می باشد.

با مراجعه به صفحه آموزش ورد می توانید فیلم کامل آموزش ورد به زبان فارسی از مقدماتی تا پیشرفته به صورت رایگان را دانلود کنید.

حداکثر عیدی سال 1402
حداکثر عیدی سال ۱۴۰۲

محاسبه عیدی برای سابقه کار کمتر از یک سال

همانطور که گفتیم در پاسخ به سوال مبلغ عیدی کارگران سال ۱۴۰۲ چقدر است گفتیم، عیدی کامل متعلق به افرادی است که به مدت یک سال با یک سازمان یا یک شرکت همکاری دارند اما این بدین معنا نیست که افراد زیر سابقه یک سال کمتر عیدی دریافت نمی کنند. فرمول محاسبه عیدی با سابقه کاری کمتر به صورت زیر می باشد:

حقوق ماهیانه ضرب در تعداد ماه نتیجه تقسیم بر ۱۲

به عنوان مثال، فردی با ۷ ماه کار رقم زیر را به عنوان عیدی دریافت می‌ کند:

۴۱۷۹۷۵۵ * ۷ / ۱۲ = ۲,۴۳۸,۱۹۰

اگر برای ورود به بازار کار به دنبال مدرک فنی حرفه ای بین المللی هستید تا بتوانید به وسیله آن در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید، مقاله مدرک فنی حرفه ای را مطالعه کنید.

جدول عیدی سال ۱۴۰۲

سابقه کارمبلغ عیدی
یک ماه۶۹۶,۶۲۵ تومان
دو ماه۱,۳۹۳,۲۵۰ تومان
سه ماه۲,۰۸۹,۸۷۵ تومان
چهار ماه۲,۸۷۶,۵۰۰ تومان
پنج ماه۳,۴۸۳,۱۲۵ تومان
شش ماه۴,۱۷۹,۷۵۰ تومان
هفت ماه ۴,۸۷۶,۳۷۵ تومان
هشت ماه۵,۵۷۳,۰۰۰ تومان
نه ماه۶,۲۶۹,۶۲۵ تومان
ده ماه۶,۹۶۶,۲۵۰ تومان
یازده ماه۷,۶۶۲,۸۷۵ تومان
یکسال (حداقل)۸,۳۵۹,۵۰۰ تومان
یکسال (حداکثر)۱۲,۵۳۹,۲۵۰ تومان

عیدی سال ۱۴۰۲ بازنشستگان تامین اجتماعی

میزان عیدی سال ۱۴۰۲ بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری نیز همانند کارمندان، تابع ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت مصوب هزار و سیصد و هفتاد و چهار بوده و بنابراین، هر ساله از سوی هیات وزیران، تعیین و تصویب می شود.

اگر می خواهید اطلاعات کاملی درمورد حداقل حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان در ۱۴۰۲ بدست آورید، مقاله حداقل حقوق سال ۱۴۰۲ را مطالعه کنید.

مطابق با بودجه سال۱۴۰۲، میزان عیدی سال ۱۴۰۲ برای بازنشستگان و مستمری بگیران، ۱۸٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال معادل یک میلیون و هشتصد هزار تومان تعیین شده است.

این رقم در جلسه هیات دولت که در تاریخ پانزدهم بهمن ماه سال هزار و چهارصد و یک برگزار گردیده، مورد تایید قرار گرفت و در نتیجه، مبلغ پاداش پایان سال بازنشستگان و مستمری بگیران نیر همانند کارمندان، برای سال ۱۴۰۲، یک میلیون و هشتصد هزار تومان می باشد که این رقم برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز، یک میلیون و هشتصد هزار تومان خواهد بود.

پیشنهاد ویژه: با مراجعه به صفحه مدرک icdl می توانید برای دریافت مدرک ICDL فوری برای تهران و شهرستان بدون آزمون، در کمتر از ۲ روز اقدام کنید.

عیدی سال 1402 بازنشستگان تامین اجتماعی
عیدی سال ۱۴۰۲ بازنشستگان تامین اجتماعی

محاسبه آنلاین عیدی سال ۱۴۰۲

امروزه کارفرمایان کسب‌ و‌ کارهای مختلف توسط نرم‌افزارهای حسابداری شرکتی و فروشگاهی پیشرفته، مبلغ عیدی، سنوات، حقوق و دستمزد و سایر مزایای کارگران و کارمندان را محاسبه و پرداخت می‌کنند. علاوه بر این بسیاری از صاحبان کسب و کارها از طریق محاسبه آنلاین عیدی سال ۱۴۰۲ را محاسبه می کنند.

کارکنان نیز می‌توانند خودشان پیش از کارفرما، با استفاده از فرمول‌هایی که ارائه شده میزان عیدی سال ۱۴۰۲ کارمندان و کارگران را محاسبه کرده و از آن مطلع شوند.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری صفر تا صد مهارت کاربردی و پولساز کامپیوتر زیر نظر اساتید برتر با دریافت مدرک فنی حرفه ای از آموزشگاه معتبر، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش کامپیونر شرکت کنید.

عیدی سربازان سال ۱۴۰۲

تا به اینجای مقاله درمورد میزان عیدی کارگران سال ۱۴۰۲، کارمندان، عیدی سال ۱۴۰۲ بازنشستگان کشوری و عیدی سال ۱۴۰۲ تامین اجتماعی صحبت کردیم. حال شاید این سوال برای بعضی از افراد ایجاد شود که عیدی سربازان سال۱۴۰۲ به چه صورت خواهد بود؟

حداقل عیدی سربازان در سال۱۴۰۲ در مناطق عادی، ۱/۰۵۰/۰۰۰ تومان و حداکثر آن، ۴ میلیون تومان، در مناطق عملیاتی می باشد. همچنین،طبق اعلام نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حقوق سربازان مجرد، در سال ۱۴۰۲، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سربازان متاهل، ۵ میلیون تومان خواهد بود.

در پاسخ به این سوال که عیدی سربازان در سال ۱۴۰۲ چقدر می باشد باید بگوییم که از آنجا که در قانون بودجه، عیدی سربازان، مورد پیش بینی قرار نگرفته است، عیدی، به این گروه از افراد تعلق نگرفته و بنابراین، بحث عیدی سربازان در سال ۱۴۰۲ منتفی خواهد بود.

جمع بندی

همانطور که توضیح داده شد، عیدی مبلغی است که هر ساله توسط کارفرمایان و صاحبان کسب و کار برای کارمندان، کارگران و بازنشستگان پرداحتمی شود. اگر شما هم می خواهید بدانید مبلغ عیدی سال ۱۴۰۲ کارمندان و کارگران چقدر خواهد بود، و همچنین با نحوه محاسبه عیدی ۱۴۰۲ آشنا شوید، این مقاله برای شماست.

سوالات متداول

عیدی کارگران در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

همانطور که گفتیم میزان عیدی کارگران سال ۱۴۰۲ حداقل ۸٫۳۵۹٫۵۰۰ و حداکثر ۱۲٫۵۳۹٫۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

عیدی سال ۱۴۰۲ بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر است؟

میزان عیدی سال ۱۴۰۲ بازنشستگان کشوری مبلغ ۱٫۸۰۰٫۰۰۰تومان می باشد که در متن این مقاله جزئیات آن توضیح داده شده است.

حداقل عیدی سال ۱۴۰۲ چقدر می باشد؟

حداقل عیدی سال ۱۴۰۲ طبق فرمول‌ هایی که ارائه شده است، ۸ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان می باشد که در این مقاله در این مقاله به بررسی تکمیلی این موضوع پرداخته ایم.