اصول حسابداری

در این مقاله به معرفی اصول حسابداری و مفاهیم مرتبط با آن پرداخته است. علاوه بر اصول حسابداری در این مقاله تعاریف مفروضات حسابداری نیز مورد توجه قرار داده شده.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر نمی دانید اصول حسابداری چیست یا به دنبال تحقیق در مورد نکات مهم اصول حسابداری هستید، با ما در بهترین آموزشگاه حسابداری در تهران همراه باشید. در این مقاله به معرفی اصول پذیرفته شده حسابداری و در واقع معرفی انواع اصول اصلی حسابداری می پردازیم. همچنین در کنار آن علاوه بر آموزش اصول حسابداری و معرفی مفروضات حسابدرای، جزو اصول حسابداری ۱ و ۲ نیز بصورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای دریافت روی لینک زیر کلیک کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای یادگیری بهتر، قبل از این مقاله حتما مقاله رشته حسابداری چیست را مطالعه کنید تا با تعریف حسابداری در اصول حسابداری آشنا شوید.

اصول حسابداری چیست

اصول حسابداری چیست

در این بخش قصد داریم به بررسی مفهوم کلی اصول حسابداری و بهترین تعریف حسابداری بپردازیم. لازم است بدانید اصل و اساس اولیه حسابداری ابتدا بوسیله‌ مفروضات حسابداری شکل می‌گیرد و بعد از آن بوسیله اصول حسابداری عملی می‌گردد. اما اصول حسابداری کدامند؟ و بطور کلی اصول حسابداری چیست؟

اصول حسابداری به زبان ساده یا همان اصول حسابداری به انگلیسی (Accounting Principles) به این صورت تعریف می شود که مبانی، قواعد و رهنمودهای حاکم بر اندازه گیری، طبقه بندی و گزارش نتایج و معاملات و عملیات مالی و رویدادهای دارای اثر مالی بر یک موسسه را اصول حسابداری می نامند. در واقع اصول حسابداری نقش دستور العملی اجرای روشن‌ و مشخصی‌ را برای ثبت و گزارش گری مالی بر عهده دارد.

این اصول نحوه تعیین سود را مشخص، و چگونگی گزارش وضعیت مالی یک موسسه را روشن می کنند. در ادامه این بحث با ما همراه باشید تا بیشتر با موضوع اصول حسابداری چیست؟ آشنا شده و انواع اصول حسابداری را بررسی کنیم.

برای انجام عملیات حسابداری باید اصول و استاندارد هایی رعایت شود. معادله حسابداری یکی از مهم ترین اصول حسابداری می باشد که رعایت آن در هر واحد اقتصادی الزامی می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن به صفحه معادله حسابداری مراجعه کنید.

 انواع اصول حسابداری

انواع اصول حسابداری

در این بخش قصد داریم به معرفی ۴ اصول حسابداری بپردازیم. همچنین پاسخ برخی از سوالات اصول حسابداری چندتاست؟ اصول حسابداری شامل چیست، را مودر بررسی قرار دهیم. اصول حسابداری مطابق اصول پذیرفته شده در ایران به صورت زیر طبقه بندی می شوند.

۴ اصل اصول حسابداری بر اساس اصول پذیرفته شده در ایران به صورت زیر طبقه بندی می شود:

  • اصل افشا
  • اصل بهای تمام شده
  • اصل تحقق درآمد
  • اصل مقابله هزینه ها با درآمد

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال آموزش صفر تا صد حسابداری ویژه بازار کار بصورت کاربردی و عملی هستید حتما در دوره آموزش حسابداری شرکت کنید.

اصل افشای کامل اطلاعات

مطابق با اصل افشای کامل شما می بایست تمام رویدادها و وقایع مالی با اهمیت مربوط به کسب و کار را به طور مناسب و کامل، افشاء کنید.

مطابق با اصل افشای کامل در اصول حسابداری هر گونه اطلاعات در مورد رویدادها و وقایع مالی که بتواند در تصمیم گیری ذی نفعان گزارش های مالی موثر باشد را افشا می‌گویند. حالا این اطلاعات بصورت گزارش های کلی باشد و یا در متن صورت های مالی و یا ضمائم از طریق یادداشت های توضیحی همراه با گزارشات مالی قرار بگیرد.

دو مورد را به یاد داشته باشد :

اصل افشا کامل اطلاعات به معنا افشاء هر چیزی نیست.

در اصل افشاء اطلاعات، باید هزینه تهیه و افشاء و همچنین مربوط بودن آن، مورد توجه قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای درک بهتر اهمیت اصول اولیه حسابداری چیست یا اصطلاحا Accounting Principles در کنار مقاله حاضر می توانید از مقاله حسابداری مالی نیز استفاده کنید.

اصل بهای تمام شده

محاسبه بهای تمام ‌شده محصولات یک واحد تولیدی و یا خدماتی به وسیله تکنیک هایی صورت می گیرد که اصطلاحا حسابداری بهای تمام ‌شده نام دارد. بهای تمام شده کالا به معنی محاسبه هزینه‌های مستقیم موثر در تولید کالا یا ارائه یک خدمت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می توانید مقاله حسابداری بهای تمام شده چیست را مطالعه کنید.

طبق اصل بهای تمام شده در اصول حسابداری (cost principle)، مبادلات حسابداری می بایست در تاریخ وقوع به بهای تمام شده در دفاتر ثبت ‌گردند. یا به تعرفی دیگر مقادیر ثبتی در سیستم حسابداری می بایست با استفاده از بهای تمام‌شده‌ ی تاریخی اندازه‌گیری شوند. شاید بپرسید ارزش تاریخی چیست؟

باید بدانید که قیمت‌ های تحقق یافته در معاملات ارزش های گوناگونی چون ارزش واقعی، ارزش جاری، ارزش جایگزینی و غیره دارند. اما در حسابداری کنونی قیمت ‌های تحقق یافته در معاملات، اصطلاحاً به بهای تمام شده یا ارزش تاریخی نامیده می شود.

این ارزش تاریخی یک سری معایب و یک سری مزایا هم دارد.

مزایای بهای تمام شده تاریخی

  • واقعی و قابل اتکا است.
  • نشان دهنده ارزش متعارف دارایی در تاریخ تحصیل است.
  • قابل رسیدگی و ردیابی است.

معایب روش بهای تمام شده تاریخی

  • تغییرات ارزش دارایی ها در طول سال های متمادی در نظر گرفته نمی شود.
  • تغییرات ارزش پول در زمان مورد توجه قرار نمی گیرد.

اصل تحقق درآمد

طبق اصل تحقق درآمد در اصول اصلی حسابداری ( Revenue principle ) درآمد هنگامی که کسب می شود باید ثبت گردد، و نه قبل از آن.

بر اساس اصل درآمد، باید سه شرط زیر برای ثبت درآمد محقق شود:

  • عملیات مربوط به تحصیل درآمد تکمیل شده باشد.
  • مبلغ درآمد به طور معقول و مطمئن قابل اندازه گیری باشد.
  • قابلیت وصول آن به طور معقول، مطمئن باشد.

جهت شرکت در آزمون آنلاین حسابداری رایگان، همین حالا به صفحه آزمون حسابداری فنی حرفه ای مراجعه نمایید.

اصل مقابله هزینه ها و درآمد ها

تا به اینجا با سه اصل حسابداری آشنا شدید، حال نوبت آن است که به سراغ اصل چهارم یعنی اصل مقابله هزینه ها و درآمد ها برویم.

بر اساس اصل مقابله هزینه ها و درآمد ها و یا همان اصل تطابق درآمد ( matching principle )، هزینه ‌های انجام شده جهت ایجاد درآمد، باید به حساب دوره ای که درآمد در آن تحصیل گردیده منظور گردد.

به عبارت دیگر، سود هر دوره تفاوت بین درآمد های تحصیل شده و هزینه‌های تحمیل شده برای کسب درآمد همان دوره است. مطابق اصل تطابق در حسابداری، بسیاری از هزینه‌های انجام شده در دوره های جاری، بدلیل داشتن منافع آتی به عنوان دارایی در دفاتر و صورت های مالی ثبت و گزارش می ‌شوند.

خوب تا به اینجا به معرفی اصل های حسابداری پرداختیم و با تعریف اصول حسابداری چیست آشنا شدیم. حالا می توانید به راحتی اصول حسابداری را نام ببرید. بنابراین برسیم به مفروضات حسابداری.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری حرفه ای اصل حسابداری متناسب با نیاز بازار کار حتما از خدمات آموزش حسابداری مجتمع فنی آریا تهران استفاده کنید. خدماتی شامل فیلم آموزشی رایگان، جزوات رایگان، دوره های حضوری و آنلاین و…

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال آموزش صفر تا صد حسابداری ویژه بازار کار بصورت کاربردی و عملی هستید حتما در دوره آموزش حسابداری شرکت کنید.

 مفروضات حسابداری چیست

مفروضات حسابداری چیست

در کنار چهار اصل حسابداری ذکر شده که ماهیت کاربردی و اجرایی دارند، ما پنج فرض حسابداری داریم که به آنها مفروضات حسابداری می گویند.

  • اصل هزینه
  • اصل عینیت
  • فرض تداوم فعالیت
  • فرض واحد اندازه‌گیری
  • فرض تفکیک شخصیت

در مورد مفروضات حسابداری باید گفت که منشا و منبع اصول اصلی حسابداری و مبنای تهیه و تنظیم صورتهای مالی را مفروضات حسابداری می گویند. هر کدام از این مفروضات حسابداری می‌تواند منبع یک یا چند تا از اصول حسابداری pdf (اصول مقدماتی حسابداری) محسوب شود.

این مفروضات در غالب مبانی نظری استانداردهای حسابداری ایران و بر اساس شرایط اقتصادی و مناسبات حقوقی کشور به عنوان مفروضات حسابداری شناخته می شود.

پیشنهاد ویژه: اگر شما یک حسابدار هستید یا قصد دارید حسابدار شوید و در بهترین مراکز مشغول به کار شوید، حتما به نمونه سوالات مصاحبه حسابداری نیاز پیدا خواهید کرد که ما در صفحه سوالات مصاحبه حسابداری برای شما آماده کرده ایم.

فرض هزینه

برخی در کنار اصل درآمد یا همان اصل تحقق درآمد، اصل هزینه ( expense principle ) را نیز درنظر می گیرند. در واقع اصل هزینه وجه مقابل اصل درآمد است.

اصل هزینه نشان دهنده این است که هزینه زمانی اتفاق می‌افتد که واحد تجاری محصول یا خدماتی را دریافت می‌ کنند. حال فرقی نمی‌کند که صورت‌ حساب را بعد از چند روز یا چند هفته دریافت کنید، در نهایت وقتی خدمات یا محصولاتی را دریافت می‌کنید، باید هزینه‌ی آن را بپردازید.

فرض عینیت

بر اساس اصل عینیت در حسابداری (objectivity principle) می بایست در گزارش‌ های حسابداری از داده‌های عینی، واقعی و سنجیدنی استفاده کرد.

به‌عبارت دیگر، حسابداران، سیستم ‌های حسابداری و گزارش ‌های حسابداری باید با کمترین تکیه بر ذهنیت ارائه شوند. مطابق این اصل یک حسابدار، باید صد درصد از داده‌ های عینی کند، حتی اگر داده‌های عینی بد باشند.

فرض تداوم فعالیت

مطابق اصل فرض تدام فعالیت(continuity assumption)، در سیستم‌ های حسابداری فرض بر این است که کسب‌ و کاری برای مدت طولانی به فعالیت خود ادامه خواهد داد. اهمیت فرض تداوم زمانی روشن‌ می‌شود که نتایج بی‌ تداومی کسب ‌و کاری را درنظر بگیرید.

اگر فعالیت کسب ‌و کاری ادامه پیدا نکند و دارایی ‌ها ارزش فروش مجدد نداشته باشند، نحوه‌ی ارزش ‌گذاری دارایی ‌ها بسیار پیچیده می‌شود.

اگر یک واحد تجاری به فعالیت خود ادامه ندهد، هیچ تضمینی وجود ندارد که مواد اولیه به ‌فروش برسند. اگر موجودی کالا های انبار و مواد خام به ‌فروش نرسد، ارزش سهام صاحب‌ واحد تجاری در ترازنامه حساب ‌شدنی و نمایشی نیست.

اگر به دنبال دانلود نمونه سوالات عملی حسابداری مقدماتی فنی حرفه ای با جواب هستید، بر روی لینک مذکور کلیک کنید.

فرض واحد اندازه‌گیری

در اصل فرض واحد اندازه‌ گیری( (unit-of-measure assumption) )، فرض بر این است که پول رایج جایی که واحد تجاری در آن فعال است، واحد اندازه‌ گیری مناسبی برای کسب ‌و کار و استفاده در حسابداری است.

به‌عبارت دیگر فرض واحد اندازه ‌گیری به این معنا است که برای کسب ‌و کاری که در ایران قرار دارد، واحد اندازه‌گیری مناسب در حسابداری ریال ایران است و برای کسب و کاری در کویت دینار کویت است.

فرض واحد اندازه‌ گیری همچنین به‌طور ضمنی بیان می ‌کند که حتی تورم و گاهی تقلیل قیمت ‌ها، قدرت خرید واحد اندازه‌ گیری مورد استفاده در سیستم حسابداری را تغییر می‌دهد، ولی با وجود این، استفاده از آن برای تجارت شما مفید است.

فرض تفکیک شخصیت

مطابق با اصل فرض تفکیک شخصیت(separate entity assumption)، یک کسب ‌و کار شخصیتی جداگانه دارد و شخصیت آن از صاحب آن کسب‌ و کار مجزا است. این فرض به هر واحد اقتصادی به ‌عنوان واحدی مستقل از مالک یا مالکان آن و نیز جدا از موسسات دیگر نگاه می‌کند.

بر اساس فرض تفکیک شخصیت، شراکت نیز شخصیت جداگانه از هر دو طرف حاضر در شراکت دارد. و کطابق با همین اصل هر یک از شرکا بخشی از کسب ‌و کار را دراختیار دارند. در نتیجه، کسب‌ و کارها کاملا جدا، تشخیصی و تعریف‌ پذیر هستند و می ‌توان آنها را از صاحبان کسب ‌و کارها متمایز کرد.

اگر شما هم می خواهید بدانید برای رشته حسابداری چه درس هایی باید قوی باشد، مطالعه مقاله معدل لازم برای رشته حسابداری را به شما پیشنهاد می دهیم.

آموزش اصول حسابداری

آموزش اصول حسابداری

ما در آموزشگاه حسابداری آریا تهران متناسب با رسالت خود، تمام مقدمات یادگیری آموزش اصول حسابداری مقدماتی را، از صفر تا صد فراهم کرده ایم. شما می توانید با شرکت در دوره های موجود در دپارتمان حسابداری آریا تهران همین امروز یادگیری و آموزش اصول حسابداری ۱ «اصول حسابداری یک» و ۲ را شروع کنید.

شما در دوره های آموزش اصول حسابداری ۱ و۲ علاوه بر مسلط شدن به فرمول های اصول حسابداری ۱ و ۲ یا همان اصول یک حسابداری، از مزایا زیر منتفع خواهید شد:

  • یادگیری اصولی و بازار کاری حسابداری
  • دریافت مدرک معتبر و بین المللی
  • پیشتیبانی علمی و عملی بعد از اتمام دوره
  • امکان معرفی به کار
  • دریافت فیلم ها و جزوات رایگان
  • و…

اصول اولیه حسابداری به زبان ساده

پیشنهاد ویژه: برای شرکت در بهترین دوره حسابدرای از مقدماتی تا پیشرفته ویژه بازار کار همراه با دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای، به صفحه دوره حسابداری مراجعه کنید.

جزوه اصول حسابداری

جزوه اصول حسابداری ۱ چیست و چه مزایایی دارد؟ یکی از مزایای شرکت در کلاس های آموزشی آریا تهران دریافت جزوه اصول حسابداری می باشد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید مباحث را چندین بار مرور کرده و تسلط کافی بر روی مباحث پیدا کنید.

اگر به دنبال کتاب اصول حسابداری ۱ و اصول حسابداری دو هستید، می توانید برای دریافت و دانلود جزوه آموزش اصول حسابداری ۱ و ۲ که خلاصه اصول حسابداری ۱ و ۲ در آن درج شده است، روی لینک زیر کلیک کنید.

اهمیت اصول حسابداری

اهمیت اصول حسابداری

تا این بخش از مقاله با مفهوم کلی اصول حسابداری آشنا شدید. حالا شاید این سوال نیز برایتان پیش آید که چرا این اصول دارای اهمیت هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که از مهم ترین مفاهیمی که می توان با دانستن آن امور مالی را انجام داد، اصول حسابداری می باشد.

تمام مجموعه و شرکت های برای تهیه اطلاعات خود جهت انتشار اطلاعات مالی خود برای عموم مردم باید از این اصول پیروی کنند. اصول استاندارد حسابداری ترکیبی در دنیا پذیرفته شده است.

همچنین باید بدانید این اصول برای نرم افزار های حسابداری چارچوب معینی به وجود می آورد.

عده ای از کسانی که شغل حسابداری دارند و قصد دارند در بهترین شرکت ها استخدام شوند، به سوالات مصاحبه برای استخدام حسابدار نیاز دارند. اگر به دنبال این سوالات هستید می توانید همین حالا به صفحه سوالات مصاحبه حسابداری مراجعه کنید.

مزایای استفاده از اصول حسابداری

مزایای استفاده از اصول حسابداری

در این بخش برای شناخت بیشتر شما با اصول حسابداری قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از اصول حسابداری بپردازیم.

همانطور که گفته شد اصول حسابداری از قواعد و قوانین حاکم بر حسابداری می باشند که با استفاده از این اصول برای حسابرسی سنجیده تر صورت های مالی استفاده می شود. البته توجه داشته باشید استفاده از این اصول دارای مزایای دیگری نیز می باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • قابل انعطاف هستند.
  • حسابرسی را راحت تر می کند.
  • قابلیت مقایسه دارند.

قابل انعطاف هستند

منعطف بودن از مهم ترین و اصلی ترین مزایای اصول حسابداری می باشد که اکنون به بررسی بیشتر آن می پردازیم.

منعطف بودن اصول حسابداری به این معنا می باشد که قابلیت استفاده برای تمام کسب و کارها، مشاغل و موسسات را دارد. همچنین باید بگوییم این اصول روشی قابل فهم را برای تمامی موسسات و شرکت ها به وجود می آورد تا با استفاده از آنها اقدام به محاسبه صورت های مالی کنند.

حسابرسی را راحت تر می‌ کند

روند حسابرسی با رعایت دقیق اصول حسابداری کاملا ساده تر و راحت تر می شود. همانطور که می دانید حسابرسان وظیفه تطبیق و بررسی صورت های مالی را دارند بنابراین اگر اصول در حسابداری به درستی رعایت شوند کار حسابرسی نیز بسیار راحت تر خواهد بود.

قابلیت مقایسه دارد

اگر اصول حسابداری در مجموعه اقتصادی به کاملا درست رعایت شوند، مقایسه شرکت ها با همدیگر به راحتی انجام خواهد شد. در حقیقت با این کار می توان وضعیت شرکت را با رقبا مورد بررسی قرار داد. امکان رشد و پیشرفت کسب وکار با مزیت مقایسه فراهم می شود.

۵ شیوه شناسایی درآمد

۵ شیوه شناسایی درآمد

  • شیوه فروش: درآمد در مقطع فروش ثبت خواهد شد.
  • شیوه وصول: تنها زمانی استفاده می شود که دریافت وجه اطمینان بخش نباشد. در این شیوه فروشنده برای ثبت درآمد باید در انتظار دریافت وجه باشد.
  • شیوه اقساطی: این شیوه نوعی وصول می باشد که مورد استفاده برای فروش های اقساطی می باشد. در این شیوه سود به مرور که وجوه نقد وصول گردد، ثبت می شود.
  • شیوه تکمیل کار: به منظور خدمات و کارهایی که سالیان زیادی طول می کشد، می باشد.
  • شیوه درصد تکمیل کار: این شیوه برای کارها و خدمات بلند مدت می باشد و مطابق درآمد به تدریج که کار انجام می شود شناسایی می شود.

اصل مقابله هزینه‌ها و درآمدها

بر اساس مقابله هزینه‌ها و درآمدها، هزینه‌های انجام شده جهت ایجاد درآمد، باید به حساب دوره‌ای که درآمد در آن تحصیل گردیده منظور شود. به این معنی که سود هر دوره تفاوت بین درآمدهای تحصیل شده و هزینه‌های تحمیل شده برای کسب درآمد همان دوره است.

در تعریف ساده‌تر برای اصل مقابله هزینه‌ها با درآمد‌ها، باید درآمد‌ها را در دوره‌ای که تحقق می‌یابند شناسایی کرده و هزینه‌های متحمل شده برای تحصیل آن درآمد‌ها را نیز، در همان دوره تحمل شناسایی کنیم.

مبانی شناخت هزینه عبارتند از:

  1. ارتباط مستقیم علت و معلولی بین درآمد و هزینه
  2. تخصیص منطقی و سیستماتیک
  3. تسریع در شناخت
  4. هزینه بدون منافع جاری و آتی

چرا به اصول حسابداری نیاز داریم

از آنجایی که ۴ اصل متداول در اصول حسابداری با تنظیم چارچوب‌ های متفاوت، باعث شفافیت اطلاعات در بسیاری از شرکت‌ ها می‌ شوند، می‌ توانند سرعت فرآیند تهیه اطلاعات شرکت‌ ها را سرعت ببخشند.

این اصول می تواند در روند کار حسابداران برای انجام انواع امور مالی بسیار کمک کننده باشند. از طریق اصول حسابداری از پیروی شرکت‌ ها از استانداردها و رهنمودهای خاص می توانیم اطمینان حاصل کنیم.

در حقیقت همه شرکت‌ ها برای رویدادهای اقتصادی خود می بایست از این اصول پیروی کنند. از طرفی دیگر این اصول مورد اعتماد همه ذی‌نفعان داخلی و خارجی شرکت‌ ها می باشد.

سایر مزایای استفاده از اصول اولیه حسابداری

  • پرهیز از کارکرد سلیقه‌ای
  • قابل مقایسه بودن خروجی‌ها
  • برابرسازی سیستم حسابداری
  • میسر کردن وارسی در دوره‌های مختلف مالی
  • قابلیت ارائه به مراکز وارسی یگانه همچون ادارات و سازمان‌ها
  • به وجود آوردن دستورالعمل آشکار و معلوم
  • قابل استفاده بودن نتایج حسابداری برای همگان

ما در بهترین سایت حسابداری ایران دور هم جمع شده ایم تا بهترین خدمات آموزش حسابداری را در قالب آموزش های رایگان و برگزاری دوره های آموزشی بازار کار در دسترس شما عزیزان قرار بدهیم. درصورتی که مقاله فعلی نظر برای شما مفید بوده و یا داری نقصی بوده حتما با ارائه نظرات و پیشنهادات خود باعث دلگرمی ما باشید.

جمع بندی

یکی از سوالات پرتکراری که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که اصول حسابداری شامل چه مباحثی است؟ در این مقاله به ارائه توضیحات کاملی درباره مهمترین اصل حسابداری، مباحث اصول حسابداری ۱ و ۲، پرداخته شده است تا بتوانید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید.

اگر همچنان سوالی درباره اصول و مفروضات حسابداری pdf دارید، می توانید همین حالا در قسمت نظرات مطرح کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حسابداری به صفحه مقالات حسابداری در سایت آریا تهران مراجعه کنید.

سوالات متدوال

معنی دقیق اصول حسابداری چیست؟

یکسری قوانین که هر حسابدار، هنگام ارائه اطلاعات حسابداری می بایست آنها را رعایت کند.

چرا باید اصول حسابداری را بدانیم؟

هدف اصلی از یادگیری اصول حسابداری، توانایی برقراری ارتباط با اطلاعات اقتصادی یا زبانی قابل قبول و قابل فهم از شغلی به شغل دیگر است.
اصول ۱ حسابداری از مهمترین مفاهیمی است که می‌توان با تسلط به آن امور مالی را راحت‌ تر انجام داد و در زمینه تحلیل و ثبت اموری مالی تجربه کافی و آگاهی لازم را کسب کرد.

مزایای استفاده از اصول حسابداری

یادگیری پایه ای و مفهومی شیوه حسابداری، درک کامل شیوه ثبت های حسابداری، ساده و انعطاف پذیر شدن حسابرسی

یادگیری اصول حسابداری برای حسابداری شدن ضروری است؟

قطعا بله. چرا که همانطور که از اسمش پیداست، اصول حسابداری پایه و اساس کار حسابدار است.