کدینگ انبار

کدینگ کالا در حسابداری و نحوه کدگذاری کالا در حسابداری ، نحوه کدینگ کالا در اکسل موضوعاتی هستند که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی با اساتید حسابداری آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از راه هایی که میتوان برای مدیریت محصولات فروشگاه ها در انبار انجام داد کدگذاری محصولات میباشد. با این کار میتوان به راحتی امور حسابداری انبار را پیش برد و محصولات را مدیریت کرد. اگر می خواهید با سیستم کدینگ انبار به طور کامل آشنا شوید، در این مقاله میخواهیم صفر تا صد کدینگ جامع انبار در اکسل را به شما توضیح دهیم و کدینگ محصولات را به طور کامل به شما یاد دهیم.

اگر میخواهید صفر تا صد نرم افزار اکسل که شامل کدینگ حسابداری انبار و… می شود را یاد بگیرید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای جذب بازار کار شده و کسب درآمد کنید با مراجعه به صفحه آموزش اکسل و مشاهده فیلم های آموزشی میتوانید به این هدف مهم دست یابید.

کدینگ کالا چیست

در ادامه توضیح کدینگ کالا در حسابداری چیست ، به تعریف کدینگ کالا می پردازیم.

اولین تعریفی که ممکنه از کدینگ کالا یا کدگذاری کالا به ذهنتون خطور کند تخصیص دادن کد به کالا یا معادل سازی کالا با کد باشد اما باید گفت که کدینگ کالا را می‌توان معادل سازی بخشی از اطلاعات مربوط به یک کالا با یک کد دانست.

کدینگ کالا باعث می‌شود به جای به کاربردن مجموعه ای از اطلاعات کالا ، کد کالا در تراکنش‌های مربوط به کالا استفاده شود.

کد کالا رشته ای است با تعداد کاراکتر مشخص از اعداد یا حروف که به صورت سریالی یا کد بی‌معنا یا مفهومی به صورت کد با معنا یا ترکیبی از هر دو ایجاد می‌شود.

برای اینکه بفهمیم کد یک کالا چه معنی می دهد باید آن را رمزگشایی کنیم. برای رمزگشایی کردن آن کد ، باید به دیتابیس یا پایگاه داده که حاوی اطلاعات کالا و کد معادل آن است رجوع کنیم.

در گذشته تمام یا بخشی از اطلاعات کالا در کاراکترهای کد معادل سازی می شد ( کد های با معنا ) ، این امر به خاطر گسترده نبودن دیتابیس بود

پیشنهاد ویژه : برای آشنایی کامل با ساختار تابع choose در اکسل، حتما مقاله تابع choose در اکسل را مطالعه نمایید.

امروزه دیگر این روش به خاطر وجود بانک های اطلاعاتی یا دیتابیس ها کاربرد زیادی ندارد. یک کالا می‌تواند چندین کد مختلف داشته باشد با وجود تعریف کدینگ کالا ، هر کد شامل اطلاعات مربوط به کالا است.

شماره استاندارد کالا ، کد ملی کالا و بارکد ، کدUPC  ، کد کالا در انبار ، کد سفارش کالا ، شماره مرجع کالا و … که هر کدام شان شامل بخشی از اطلاعات کالا است.

برخی از این کد ها که به کالایی اختصاص داده می‌شود شامل اطلاعاتی از ویژگی‌های ذاتی و بدون تغییر کالا هستند.

این کدها برای تراکنش های اطلاعاتی و به وجود آوردن کد هایی با اطلاعات متغیر کالا ( کدهای رهگیری کالا و کدهای رهیابی کالا ) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر به دنبال صفر تا صد علت خطای #### در اکسل هستید، به صفحه خطای #### در اکسل مراجعه کنید.

هر سازمانی ، اطلاعات مورد نیاز خود را با توجه به اطلاعاتی که از کالا نیاز دارد در قالب کدینگ سازمانی کالا جمع‌آوری ، ثبت و نگهداری می کند‌.

سازمان های تولید کننده کالا از کدینگ IoP یا کدینگ محصولات و سازمان‌های مصرف کننده کالا از کدینگ IoS یا کدینگ کالا در انبار برای تخصیص کد به کالا استفاده می کنند.

اگر بخواهیم به زبان ساده تعریف کدینگ کالا را به شما توضیح دهیم باید بگوییم در این حوزه به هر کالا یک کد منحصر به فرد اختصاص داده میشود که ه این کار کدینگ کالا گفته میشود. به ان ترتیب میتوان گفت اطلاعات هر محصول در یک کد ذخیره میشود و شما با به کار بردن آن کد میتوانید به تمام اطلاعات آن کالا دسترسی پیدا کنید.

اطلاعات کالا که در پایگاه داده ذخیره میشوند عبارتند از: کد و بارکد کالا، کد سفارش، شماره مرجع، شماره استاندارد کالا.

پیشنهاد ویژه : آموزش حسابداری در آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه حسابداری در تهران تحت نظر اساتید مجرب حسابداری

نکته : برای دانلود رایگان کدینگ انبار می توانید با مشاورین آریا تهران تماس بگیرید تا در این مورد شما را راهنمایی کنند.

کدینگ کالا چیست

کدینگ انبار چیست

تعریف کدینگ انبار یکی ازسوالات مهمی است که در این بخش قصد داریم به آن پاسخ دهیم.

کدینگ انبارداری که شامل کدینگ انبار مصالح ساختمانی، کدینگ انبار شرکت ساختمانی، کدینگ انبار مواد غذایی و.. می باشد به مجموعه فرایند تفکیک و شناسایی کلیه کالاهایی گفته می شود که در انبار نگهداری می‌شوند. انواع مختلفی از کدینگ بر اساس حجم محاسبات وجود دارد. در فرایند کدینگ حسابداری انبارداری، کدهای مختلف به اقلام گوناگون تخصیص داده می‌شود.

علاوه بر این، کدها تعریف جهانی یا استانداردی ندارند و توسط سرپرست انبار تعیین می‌شوند.

روش کدینگ انبار

روشهای کدینگ انبار به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • روش کدینگ استانداردهای ملی یا بین‌المللی

در این روش سازمان از یکی از روش های استاندارد ملی یا بین المللی برای کدگذاری کالاهای انبار استفاده می کند. این روش برای سازمان هایی که تنوع محصولات یا کالاهای بسیاری دارند بسیار مفید می باشد. نظیر روش کدینگ و طبقه‌بندی کالا UNSPCS و CPC که توسط سازمان ملل ارائه شده است.

  • روش کدینگ استانداردهای درون سازمانی

بسیاری از سازمان‎‌ ها ساختار کدگذاری محصولات را متناسب با کالاهای خود تعیین و اجرا کرده که در ادامه یک نمونه ساختار کدینگ انبار ارائه شده است.

نمونه کدینگ انبار

این نمونه از الگوی کدینگ انبار از ۸ کاراکتر عددی تشکیل شده است و سلول اول با دو کاراکتر عددی مشخص کننده نوع گروه کالا می باشد.

۰۱ –مواد خام

۰۲- محصول نیمه ساخته

۰۳- محصول نهائی

۰۴- ابزارآلات

۰۵- ماشین آلات

۰۶- ملزومات مصرفی اداری

۰۸- قطعات یدکی

۰۹- …

سلول دوم با سه کاراکتز عددی تعیین شده است و مشخص کننده زیر گروه بر اساس سلول اول گروه کالا می باشد. به طور مثال زیر گروه کالا مواد خام به صورت زیر می باشد:

۰۱ – مواد پلی اتیلنی

۰۲- پروفیل ساختمانی

۰۳- پروفیل صنعتی

۰۴- پروفیل گالوانیزه

۰۵- مواد آلیاژی

۰۶- …

لاذم به ذکر است که نمونه کدینگ انبار مواد غذایی، کدینگ انبار فنی، نمونه کدینگ انبار قطعات و… به همین شیوه نیز می باشد.

سلول سوم که با سه کاراکتر عددی مشخص می شود، نشان دهنده شماره سریال کالای مورد نظر است که از از ۰۰۱ برای گروه زیر کالا شروع می شود.

توجه داشته باشید که برای طراحی کدینگ انبار، باید بر تمامی کالاهای موجود در انبار و اصول مستند سازی تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید دستورالعمل استاندارد کدینگ انبار را مشخص کرده و لیست گروه و زیر گروه‌ های هر کالا در این دستورالعمل مشخص شود.

حال که با نمونه کدینگ انبار در اکسل آشنا شدید بهتر است نگاهی به فواید کدینگ انبار بیندازیم.

فواید کدینگ انبار

کدینگ کالای انبار فواید بسیاری دارد که از جمله مزایای کدینگ انبار می توان به مواردی از جمله جلوگیری از نوشتن جملات طولانی و توصیفی برای مشخص کردن کالاها، استاندارد‌ کردن کالاها و کمک به جمع‌ آوری ساده تر و صحیح آمار و اطلاعات آماری و محاسباتی و ثبت عملیات ورود و خروج انواع کالاها اشاره کرد.

کدینگ انبار در اکسل چیست

از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر خود کرده باشد این است که نمونه کدینگ استاندارد انبار در اکسل چیست که برای اینکه یک تعریف کدگذاری در انبار را داشته باشیم باید بگوییم یکی از شاخه های کدینگ کالا میباشد.

کدینگ اقلام انبار و همینطور دستورالعمل کدینگ انبار در اکسل از جمله مهارت هایی میباشد که یک حسابدار باید به آن تسلط داشته باشد تا بتواند در بازار رقابت بین حسابداران حرفی برای گفتن داشته باشد.

اگر میخواهید نمونه کدینگ انبار در اکسل را به طور تخصصی و صفر تا صد یاد بگیرید پیشنهاد ما به شما شرکت در کلاس های حسابداری آموزشگاه آریا تهران میباشد. شما با شرکت در این کلاس ها میتوانید مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و وارد بازا کار شده و کسب درامد بالایی از این راه داشته باشید.

علاوه بر این اساتید ما در پایان کلاس های آموزشی به شما بهترین منابع آموزشی مانند کتاب کدینگ انبار را معرفی خواهند کرد تا از این طریق بتوانید هر زمان پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

پیشنهاد ویژه : آموزشگاه حسابداری آریا تهران ، دوره های مختلف حسابداری ویژه بازار کار را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه برگزار می کند.

فایل اکسل کدینگ انبارچیست

یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران از ما می پرسند این است که فایل اکسل کدینگ انبار چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هنگامی که حسابداران از نرم افزارهای کدینگ کالا در حسابداری استفاده کنند، می توانند توسط فایل اکسل کدینگ انبار به کارهایشان سرعت چند برابری ببخشند تا بتوانند به راحتی و در کوتاه ترین زمان امور حسابداری انبار را انجام دهند.

نحوه کدینگ کالا در اکسل

نحوه کدینگ انبار یا کدینگ انبار ساختمانی به این صورت میباشد که شما از کاراکتر ها و حروف و اعداد برای کد گذاری محصولات استفاده کنید. گاهی ممکن است از کدهایی برای کدینگ کالا استفاده شود که نشان دهنده ویژگی خاصی از آن محصول باشد. در این حالت این کد ها میتوانند معنای خاصی پیدا کنند.

در ادامه می توانید با انواع کدینگ انبار آشنا شوید.

انواع کدینگ کالا در حسابداری

  • الگوریتم های متقارن
  • الگوریتم های غیر متقارن
  • توابع درهم سازی

اگر نمیدانید نرم افزار اکسل چه کاربرد هایی دارد و شما با یادگیری این نرم افزار میتوانید به چه درآمدی برسید پیشنهاد ما به شما مطاله مقاله اکسل چیست است تا بیشتر با این نرم افزار پر کاربرد آشنا شوید.

نحوه کدگذاری در حسابداری

تا به اینجای مقاله کدینگ کالا در حسابداری  را آموختیم. اکنون روش کدینگ انبار که شامل کدینگ انبار قطعات و… می شود در حسابداری را می آموزیم. برای آشنایی با نمونه کدینگ حسابداری انبار در ادامه با ما همراه باشید.

  • مرحله اول نحوه کدگذاری کالا در حسابداری

تعیین گروه حسابها جزء اولین مراحل کدینگ انبار محسوب می شود.

به هر گروه از حسابها یک عدد داده می شود که نمونه آن را در زیر می توانید مشاهده کنید.

پیشنهاد ویژه : جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله حساب تفصیلی چیست را مطالعه نمایید.

Types of product coding in accounting
  • مرحله دوم نحوه کدگذاری کالا در حسابداری

مرحله دوم کدینگ بخش کردن حساب های مرحله قبل به ‏کل حساب ها می باشد.

در واقع به هر کدام از حساب های کل گروه مرحله قبل یک کد دیگر اختصاص می دهیم‌.

به طور مثال موجودی نقد اولین حساب کل از گروه های جاری است بنابراین می شود به آن کد ۱۰۱ داد که در آن یک به معنای دارایی های جاری و ۰۱ به معنای موجودی نقد است.

از آنجا که ممکن است تعداد حسابهای کل هر گروه بیشتر از ۱۰ قلمبه شود بنابراین از یک کد دو رقمی (۰۱) استفاده می کنیم.

برای مثال دارایی های نامشهود چهارمین حساب از گروه دارایی های غیر جاری است پس کد آن به صورت ۲۰۴ می باشد.

۲ به معنی دارایی های غیر جاری و ۰۴ به معنی چهارمین حساب از گروه‌ دارایی های غیر جاری است.

باید توجه داشته باشید که کد سایر دارایی ها در دارایی های غیر جاری ۲۹۹ هست من یک استثنا می باشد.

سود سهام پرداختنی پنجمین حساب کل از گروه بدهی های جاری است پس کد آن ۳۰۵ می باشد در اینجا ۳ به معنای گروه بدهی های جاری و ۰۵ به معنای پنجمین حساب این گروه است.

پیشنهاد ویژه : جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله حساب معین چیست را مطالعه نمایید.

  • مرحله سوم نحوه کدگذاری کالا در حسابداری

مرحله سوم کدینگ هر کدام از حسابهای کل را به جز تفکیک می کنیم و به هر کدام کدی اختصاص می دهیم

به مثال های زیر توجه بفرمایید :

برای مثال حساب موجودی نزد بانک ها چه از گروه دارایی جاری است و به آن کد ۱۰۱ دادیم خود آن دارای هفت بخش است و نام بخش اول آن موجودی نزد بانک ها است

و امکان دارد ارزی یا ریالی باشد به موجودی نزد بانک های ریالی کد ۱۰۱ ۰۱۰۱ می‌دهیم که ۱۰۱ آن به معنی موجودی نقد و بانک که متعلق به گروه های دارایی های جاری یک ۰۱ از اول به معنای حساب موجودی نزد بانک‌ها که زیرشاخه اول موجودی نقد و بانک است و سفر یک دوم به معنای ریالی بودن موجودی نزد بانک است.

به همین روش ۰۱۰۲ ۱۰۱ به معنی حساب موجودی نزد بانکها که به صورت ارزی است می باشد.

پیشنهاد ویژه : جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله ثبت حقوق و دستمزد در حسابداری را مطالعه نمایید.

کدینگ کسری و اضافات انبار

برای اینکه کدینگ حساب کسر و اضافه انبار را بهتر درک کنید باید بگوییم که در بسیاری از مواقع ممکن است در هنگام شمارش اقلام و کالاهای موجود در انبار، متوجه شوید که بین موجودی واقعی و موجودی طبق مدرک اختلافی وجود دارد یا به عبارتی ساده تر کالاهای موجود در انبار باکالاهایی که در اسناد و مدارک وجود داردمطابقت ندارند.

در چنین شرایطی موجودی کالاها یا بیشتر یا کمتر از موارد قید شده در اسناد و مدارک می باشد. در اصول انبارداری در صورتی که کالاهای موجود در انبار بیشتر از موجودی در سند باشد، اضافات انبار گفته می شود و اگر کالاها کمتر از موجودی در سند ذکر شده باشد، کسر انبار گفته می شود.

آموزش کدینگ و طبقه‌بندی MESC

از مهمترین موضوعات در ارتقاء سطح کیفی سازمانها آموزش نیروی انسانی به شمار می آید و ادامه آن به پویایی مجموعه و توسعه مهارتهای انسانی کمک می کند.

قبل از آموزش کدینگ به کارشناسان باید آیتم های زیر را یاد بگیرند

۱ – شناخت کالا : برای آشنایی با استانداردها و درک صحیح از کدینگ باید درک صحیحی از شناخت و آشنایی با متریال داشت.

۲ – نرم افزار : عوامل موثر در یادگیری کدینگ تسلط بر نرم‌افزارهایی مثل اکسل و جستجوی قوی در اینترنت است.

۳ – زبان انگلیسی : تسلط نسبی به زبان انگلیسی و آشنایی با اصطلاحات کالا جزو ملزومات است.

پیشنهاد ویژه : جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله حسابهای انتظامی چیست را مطالعه نمایید.

آموزش کدینگ و طبقه‌بندی MESC

طبقه بندی و استانداردسازی کالا در کدینگ کالا در حسابداری

واحدهای صنعتی احتیاج به مواد اولیه و قطعات یدکی اختصاصی و عمومی جهت ادامه تولید دارند.

استفاده از سیستم طبقه بندی و استاندارد کالا باعث می شود سیستم کارآمد تدارکاتی داشت تا بتوان به موقع کالا مورد نیاز سیستم را تهیه کرد.

مزایای طبقه بندی کالا :

۱ – ایجاد یک زبان مشترک ساده برای کلیه کسانی که با کالا سر کار دارند.

۲ – از بین بردن اشتباهات به دلیل نوشتن شرح ها و صرفه جویی در زمان برای نوشتن شرح اجناس تحویل و ارسالی ۳ – به وجود آوردن روش علمی و منطقی در چیدن اجناس داخل انبار ها

۳ – به وجود آوردن روش علمی و منطقی در چیدن اجناس داخل انبار ها

۴ – راحتی در کار ثبت و نگهداری بایگانی کردن سوابق اقلام و کنترل اطلاعات کالاها

پیشنهاد ویژه : جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله حسابداری اموال چیست را مطالعه نمایید.

آموزش کدینگ انبار در اکسل

آموزش کدینگ انبار در اکسل یکی دیگر از مباحث مربوط به کدینگ کالا در حسابداری می باشد که شما باید در گام نخست کار کردن با نرم افزار پرکاربرد اکسل در حسابداری را یاد بگیرید.

لذا پیشنهاد ما به شما علاقه مندان به یادگیری مباحث مختلف حسابداری این است که جهت آشنایی با نرم افزار اکسل در دوره آموزش اکسل مقدماتی و پیشرفته آموزشگاه آریا تهران شرکت نمایید.

پیشنهاد ویژه : اگر با نحوه فرمول نویسی در اکسل آشنایی ندارید و میخواهید به صورت حرفه ای کار با این نرم افزار ر یاد بگیرید حتما مقاله فرمول نویسی در اکسل را مطالعه کنید.

کدینگ کامل شرکت تولیدی

ساختار کلی کدینگ انبار شرکتهای تولیدی شامل حساب های تراز نامه و حساب های سود و زیان است که حساب های تراز نامه شامل دارایی های جاری ، دارایی های غیرجاری ، بدهی های جاری و بدهی های غیر جاری و حقوق صاحبان سرمایه است.

حساب های سود و زیان شامل فروش و درآمد ها ، خرید و هزینه ها ، عملکرد و حساب های آماری است.

ما روش های آموزش آن و کدینگ انبار ملزومات در حسابداری را به وسیله برنامه های حسابداری و اکسل به شما یاد می دهیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در موسسه آموزشی آریا تهران تماس بگیرید تا اساتید برتر ما در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

کاردکس در اکسل چیست

اگر میخواهید موجودی کالا ها در انبار را دریافت کنید و از آن در فروشگاه ها پ موسست خود استفاده استفاده کنید بهترین کار استفاده از کاردکس در اکسل میباشد که د ر واقع یک برنامه انبارداری میباشد.

شما میتوانید از کاردکس برای انبار های فرعی نیز استفاده کنید. در واقع کاردکس در اکسل به شما این امکان را میدهد که به صورت خودکار روی موجودی محصولات در انبار عملیات جمع، تفریق و سایر محاسبات را انجام دهید.

نرم افزار کدینگ انبار در اکسل

یکی از نرم افزار هایی که برای فروشگاه ها و موسسات استفاده زیادی میشود نرم افزار کدینگ انبار مواد اولیه در اکسل میاشد که میتواند به سرعت محصولات موجود در انبار را کدگذاری کند.

نرم افزار کدینگ انبار در اکسل به شما این کمک را میکند که در محیط نرم افزار اکسل محصولات مختلف را نام گذاری و کدگذاری میکنند. شما میتوانید برای آموزش نرم افزار کدینگ انبار در اکسل از اساتید ما در آموزشگاه آریا تهران کمک بگیرید و به صورت تخصصی و حرفه ای این کار را یاد بگیرید.

کدینگ موجودی انبار

یکی دیگر از روش هایی که می تواند برای موجودی گرفتن سریع تر بسیاری از محصولات به شما کمک کند، کدینگ موجودی انبار می باشد که برای انجام این کار می توانید از نرم افزارهای کدینگ انبار کمک بگیرید.

نرم افزار کدینگ انبار در اکسل چه کابردی دارد

مهم ترین کاربرد نرم افزار کدینگ انبار در اکسل این است که شما میتوانید در زمان کوتاه تری اقدامات مربوط به کدینگ محصولات انبار را انجام دهید و به این ترتیب به کار خود سرعت ببخشید.

اگر قرار باشد از نرم افزار برای این کار استفاده نکنید کدگذاری محصولات کاری زمان بر و خسته کننده خواهد بود و شما باید هزینه بیشتری برای نیروی انسانی که قادر به انجام این کار باشد صرف کنید. با استفاده از این نرم افزار کار انبارداری بسیار راحت تر میشود و میتوانید با صرف هزینه و زمان کمتری هوشمندانه ترین کار را انجام دهید.

برای آموزش نرم افزار بهترین کدینگ انبار در اکسل میتوانید با همکاران ما در آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کرده ایم که به طور کامل توضیح دهیم که سیستم کدینگ انبار چیست و نحوه کدینگ انبار تولیدی، کدینگ انبار محصول، کدینگ انبار پوشاک، کدینگ انبار پیمانکاری، کدینگ انبار ملزومات، کدینگ انبار رستوران، کدینگ قفسه های انبار و… را به صورت کاملا واضح شرح دهیم.

اگر هر گونه سوالی در مورد کدینگ انبار در حسابداری دارید می توانید در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخ سوالات شما عزیزان را بدهند.

سوالات متداول

کدینگ انبار در اکسل چیست؟

کدینگ در انبار یکی از مباحث مهم در بخش حسابداری است که در ابن مبحث کالا ها و محصولات مختلف نام گذاری و کدگذاری میشوند تا محاسبات مربوط به موجودی کالا انجام شود. در این مقاله می توانید اطلاعات کاملی درمورد کدگذاری اقلام انبار بدست آورید.

کدینگ کالا در حسابداری چیست؟

با استفاده از کدینگ های انبار در حسابداری میتوان محصولات مختلفی که در یک فروشگاه بزرگ وجود دارند را شناسایی و اطلاعات لازم را در مورد آن ها به دست آورد. کدینگ کالا در واقع به معنی اختصاص یک کد منحصر به فرد به هر کالا و ذخیره اطلاعات مربوط به هر کالا در همان کد میباشد. با مطالعه این مقاله می توانید با انواع روشهای کدینگ انبار آشنا شوید.

طریقه کدینگ انبار به چه صورت می باشد؟

نحوه کدینگ گذاری انبار بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد اما برای این کار ابتدا باید بر اقلام کالاهای موجود در انبار و اصول مستندسازی تسلط کافی داشته باشید. در این مقاله می توانید بهترین راهنمای کدینگ انبار را دریافت کنید.