نرم افزار اکسل چیست

یکی از پرکاربردترین نرم افزار های حسابداری نرم افزار اکسل میباشد. یادگیری اکسل برای هر حسابداری الزامی میباشد تا بتواند به راحتی جذب بازار کار شده و کسب درآمد کند. در این مقاله برای پاسخ به سوال نرم افزار اکسل چیست به معرفی نرم افزار اکسل و کاربردهای آن در محیط کار خواهیم پرداخت. اگر […]
  • تعداد نظرات: 3
  • دسته بندی ها: Excel
  • زمان مطالعه: 19 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از پرکاربردترین نرم افزار های حسابداری نرم افزار اکسل میباشد. یادگیری اکسل برای هر حسابداری الزامی میباشد تا بتواند به راحتی جذب بازار کار شده و کسب درآمد کند. در این مقاله برای پاسخ به سوال نرم افزار اکسل چیست به معرفی نرم افزار اکسل و کاربردهای آن در محیط کار خواهیم پرداخت.

اگر میخواهید به صورت حرفه ای صفر تا صد اکسل را بدون هیچ پیش نیازی یاد بگیرید و مدرک فنی و حرفه ای دریافت کرده و به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید حتما به صفحه آموزش اکسل مراجعه کنید و فیلم های رایگان این آموزش را مشاهده کنید.

معرفی نرم افزار اکسل

نرم افزار اکسل چیست

وقتی صحبت از اکسل میشود اولین سوالی که در ذهن شکل میگیرد این است که برنامه اکسل چیست و چه کاربردی دارد؟ هرچند در مقالات قبلی نرم افزار اکسل را کاملا معرفی کرده ایم، اما برای آشنایی با محیط نرم افزار اکسل  می بایست اشاره کوچکی به ماهیت این برنامه داشته باشیم.

در ابتدا باید بدانید که Excel یک نرم‌ افزار صفحه گسترده  (Spreadsheets) و جزء نرم‌افزارهای گروه Office است. از نرم‌ افزار اکسل برای محاسبات ریاضی، آماری و نمودار کشی استفاده می‌شود. برای یادگیری این نرم افزار، کاربران محترم باید آشنایی مقدماتی با محیط ویندوز داشته باشند.

نرم افزار اکسل، به عنوان مهارت پنجم از مهارت های هفتگانه ICDL ، یکی از چندین نرم افزار مجموعه آفیس (Office) محصول شرکت بزرگ مایکروسافت است.  این برنامه با توجه با قابلیت ها آن در دسته برنامه های اداری این مجموعه قرار دارد. به همین دلیل یکی از نرم افزاری هایی است که هر کارمند اداری باید با آن آشنا باشد. اما واقعا نرم افزار اکسل چیست ؟

نرم افزار اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده میباشد که میتواند داده ها را سازماندهی کرده و اعمال عملیات ریاضی و محاسبات را راحت تر کند. نرم افزار های اکسل در نسخه های Windows، macOS، Android و iOS منتشر شده است و افراد میتوانند با هر سیستم عاملی از آن استفاده کنند.

شما میتوانید برای استفاده از نرم افزار اکسل مجموعه آفیس ۳۶۵ را دانلود کنید و از تمام برنامه های افیس بهره مند شوید اما اگر فقط قصد استفاده از برنامه اکسل آفیس را دارید میتوانید به صفحه اکسل آفیس مراجعه کنید و آخرین نسخه اکسل را دانلود کنید.

به طور کلی در پاسخ به سوال نرم افزار اکسل چیست میتوان گفت یک برنامه صفحه گسترده است که نزدیک به ۴۰ سال به عنوان یک برنامه حسابداری و تجاری استفاده میشود و به عنوان یک برنامه ضروری برای ورود به بازار کار حسابداران میباشد.

نرم افزار اکسل چیست

اکسل چیست pdf

برای آن که شما به طور کامل با کاربرد های اکسل آشنا شوید و بدانید نرم افزار اکسل چیست و چه کاربردی دارد فایل اکسل چیست pdf را تهیه کرده ایم و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

با در اختیاز داشتن فایل اکسل چیست پی دی اف میتوانید در هر زمانی از اطلاعات آن استفاده کنید و از آن برای ارائه تحقیق درباره اکسل استفاده کنید.

اگر سوالی در مورد نرم افزار اکسل چیست pdf دارید میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

اگر میخواهید در کلاس های اکسل شرکت کنید و با موفقیت آزمون فنی و حرفه ای اکسل را پشت سر بگذارید و مدرک فنی و حرفه ای دریافت کنید به صفحه دوره اکسل مراجعه کنید و اطلاعات لازم را در مورد نحوه برگزاری کلاس ها در آریا تهران و هزینه کلاس ها دریافت کنید.

معرفی نرم افزار اکسل

نرم افزار اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده یا به تعبیری Spread Sheet  است. به این معنی که EXCEL جدولی بسیار بزرگ است که کاربران می توانند بنا به نیاز خود برای هر سلول از این جدول داده تعریف کرده و فرمول نویسی نمایند. همچنین کاربر قادر خواهد بود ظاهر هر سلول را به دلخواه تغییر دهد و یا محدودیت های دسترسی برای هر سلول تعریف نماید.

با استفاده از این برنامه صفحه گسترده میتوانید اطلاعات را در سلول ها وارد کنید و آن ها را با در نظر گرفتن شاخص های دلخواه قالب بندی، محاسبه و سازماندهی کنید. هرکدام از این سلول ها با یک آدرس شناسایی میشوند و شما میتوانید در هر سلول عملیات مختلفی را اعمال کنید. در ادامه بیشتر شما را با قابلیت های نرم افزار اکسل آشنا میکنیم.

تابع choose در اکسل یکی از کاربردی ترین ومهم ترین توابع در اکسل می باشد که در مقاله تابع choose در اکسل به طور کامل کاربردهای آن را توضیح داده ایم.

کاربرد نرم افزار اکسل

آشنایی با محیط نرم‌ افزار اکسل

ورود به محیط نرم افزار Excel :

نرم‌افزار اکسل همانند اکثر برنامه‌ های نصب‌ شده در ویندوز،  به‌طور پیش‌ فرض در منوی Program قرار می‌گیرد. برای ورود به محیط نرم افزار Excel باید مسیر زیر را طی کنید :

Start/ Programs/ Microsoft Excel

محیط نرم‌ افزار Excel 

با اجرای برنامه Excel پنجره‌ای باز می‌شود که شامل اجزاء زیر است:

  • نوار عنوان برنامه (Title Bar)
  • فهرست انتخابی اصلی یا نوار منو (Menu Bar)
  • نوار ابزار (Tool Bar)
  • نوار فرمول (Formula Bar)
  • نوار انتخاب صفحه کاری (Sheet Bar)
  • سطر وضعیت (Status Bar)

محیط نرم‌ افزار Excel ، آموزش اکسل Excel – جلسه اول – معرفی و آشنایی با محیط نرم‌افزار اکسل۱- نوار عنوان اکسل (Title Bar)

نواری است که بالاترین پنجره محسوب می‌شود . این نوار شامل نام محیط (Microsoft Excel) و نام Book و دکمه‌های هدایت (Caption Button) که شامل دکم های مربوط به بست، بزرگ‌نمایی و کوچک نمایی پنجره  است .

۲- فهرست انتخابی اصلی یا نوار منو (Menu Bar)

منو به معنی ” لیست انتخاب ” می‌باشد و می‌توانیم بسیاری از دستور مورد نظر را از منو های مختلف نرم افزا اکسل انتخاب کرده، اجرا کنیم.

۳- نوار ابزار اکسل (Tool Bar)

در زیر نوار منو، نواری وجود دارد که فرمان‌ های موجود در منو ها را به شکل ابزار های گوناگون با تنظیمات مختلف، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بعضی از این ابزارها ممکن است در منوها وجود نداشته باشد. به‌ طور پیش‌ فرض دو نوار ابزار Standard و Formatting فعال هستند.

نوار ابزار (Tool Bar) اکسل۴- نوار فرمول اکسل (Formula Bar)

از این نوار برای ایجاد، ویرایش و نمایش فرمول‌ها استفاده می‌کنیم. این نوار مختص محیط Excel است. این نوار در تصویر اول مشخص شده است.

۵- نوار انتخاب صفحه کاری (Sheet Bar) :

در قسمت پایین پنجره کارپوشه، نواری وجود دارد که می‌توان Sheet مورد نیاز برای کار کردن را انتخاب نمود. بر روی این نوار عناوینی مثل Shett2 , Sheet1 و … وجود دارند که با Click کردن روی هرکدام، کاربرگ مورد نظر باز خواهد شد.

۶- سطر وضعیت (Status Bar) :

در پایین‌ترین قسمت پنجره ، نواری به نام سطر وضعیت وجود دارد که وضعیت جاری برنامه را نمایش می‌ده

نمایش نوار فرمول بار در اکسل

برای نمایش نوار فرمول بار در اکسل (Formula Bar) بر روی منوی View ، کلیک کرده و در کنار گزینه‌ های مربوط به آن‌ ها علامت تیک می‌زنیم.

نمایش نوار فرمول بار در اکسل

نحوه نمایش یا عدم نمایش نوار وضعیت در اکسل

برای نمایش یا عدم نمایش نوار وضعیت در اکسل، به همان ترتیبی که برای نمایش نوار فرمول بار در اکسل عمل کردیم، اقدام می کنیم.

فرهنگ اصطلاحات اکسل

برای آشنایی شما کارآموز عزیز در زیر معنی برخی اصطلاحات اکسل آورده شده است.

کارپوشه در اکسل چیست

فایل صفحه گسترده یا کارپوشه یا Work Book یا Book به تمام فایل‌ ها در Excel ، کارپوشه اطلاق می‌شود. پسوند فایل‌های ذخیره‌ شده نرم‌ افزار اکسل XLS است.

کاربرگ در اکسل چیست

صفحه کاری یا کاربرگ یا Work Sheet یا Sheetهر فایل Excel از چندین زیر صفحه تشکیل شده است که به آن‌ ها کاربرگ گفته می‌شود . در حقیقت Book مثل یک پوشه بوده و محل نگهداری چند صفحه با نام Sheet است. یعنی اطلاعاتی که ما وارد می‌کنیم در Sheet ها وارد می‌شود به‌طور پیش‌فرض هر Book شامل سه Sheet است که به‌طور پیش‌فرض با اسامی Sheet1 ، Sheet2  و Sheet3 نامیده شده‌اند.

کاربرگ در اکسل چیست ، محیط شیت در اکسل، آموزش اکسل Excel – جلسه اول – معرفی و آشنایی با محیط نرم‌افزار اکسل

سطر یا Row اکسل

هر Sheet از چندین ردیف یا سطر تشکیل شده است که معمولاً با شماره‌های ۱ و ۲ و … مشخص می‌شوند. ماکزیمم سطر هیی که در اکسل ۲۰۱۶ وجود دارد ۱۰۴۸۵۷۶ میباشد.

ستون یا Column اکسل

هر Sheet از چندین ستون تشکیل شده است که معمولاً با حروف الفبای A ,B و … مشخص می‌شوند. تعداد ستون ها دارای محدودیت میباشد و حداکثر تا ۱۶۳۸۴ ستون در اکسل وجود دارد.

سلول در اکسل

 محل برخورد یک سطر و ستون خاص درروی Sheet سبب ایجاد فضایی می‌شود که به آن سلول گفته می‌شود. این سلول‌ ها می‌توانند شامل مقادیر عددی، کاراکتری، شیء و … باشد. به زبان ساده تر میتون گفت کوچکترین بخش شیت ها در اکسل سلول میباشد که تعداد ان ها محدود است. در صورت یکه در سلولی داده ای وارد کرده باشیم به اصطلاح به آن Active Cell یا سلول فعال میگویند.

یکی از مهارت هایی که با یادگیری آن میتوانید کسب درآمد بالایی داشته باشید آموزش حقوق و دستمزد در اکسل میباشد. ما در این صفحه فیلم های آموزشی رایگانی را قرار داده ایم که شما با مشاهده این فیلم ها میتوانید به سطح مهارت بالایی دست یابید.

کادر Name Box در اکسل

در این کارد آدرس مربوط به هر سلول نمایش داده میشود که ستون ها با حرف انگلیسی و سطر ها با عدد نمایش داده میشوند. زمانی که شما روی سلول های مختلف کلیک میکنید مقدار موجود در کادر name box تغییر میکند.

آدرس یک سلول در اکسل

هر سلولی در Sheet با نام یا آدرس خاصی مشخص می‌شود. برای نوشتن آدرس هر سلول ابتدا حرف ستون و سپس شماره سطر آن را می‌نویسیم. مثلاً  آدرس E5 با سلول ستون E در سطر پنجم اشاره می‌کند.

رفتن سریع به یک آدرس در اکسل

برای رفتن سریع به آدرس سلول مورد نظر کافی است در اولین کادر خط فرمول (Name Box ) آدرس سلول را تایپ کرده و Enter کنیم.

اصطلاح Name box  کادری است در نوار فرمول برای ارجاع سریع به یک آدرس، نام‌گذاری سلول‌ها و یا یک محدوده‌ی خاص.

تایپ فارسی در اکسل

به‌طور پیش‌فرض حروف در Excel ، لاتین تایپ می‌شوند. برای اینکه بتوانیم فارسی تایپ کنیم کافی است کلیدهای Alt+Shift سمت راست را هم‌زمان فشار دهیم. با انجام این کار آیکن Language در Task bar ، فارسی (FA) را نمایش می‌دهد.

چپ به راست در اکسل

چپ به راست در اکسل ۲۰۱۳ یا فارسی کردن محیط با تایپ فارسی متفاوت است. در حالت پیش‌فرض ستون عنوان سطرها ( ۱، ۲ ، ۳ و … ) در سمت چپ صفحه است و ستون‌ها از سمت چپ شروع می‌شوند. در حقیقت شروع Sheet  از سمت چپ است که این نشان‌دهنده‌ ی لاتین بودن محیط است. برای فارسی کردن آن یا به عبارتی چپ به راست کردن آن، کافی است بر روی آیکن (Sheet Right-to-left) در نوارابزار page layout کلیک کنیم. با انجام این کار عنوان سطرها به سمت راست منتقل‌ شده و ستون‌ ها از سمت راست شروع می‌شوند.

چپ به راست در اکسل 2013

کاربرد نرم افزار اکسل در محیط کار

از اکسل برای وارد کردن و دسته بندی داده های مختلف کمی و کیفی، انجام محاسبات ریاضی و کشیدن نمودار به وسیله ابزارهای گرافیکی، ساخت برنامه های ساده حسابداری و… استفاده می شود. باید بدانید اکسل توانایی انجام محاسبات دشوار ریاضی را نیز دارد و کمتر کسی است که برای ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات حسابداری و یا ریاضی، از اکسل استفاده نکرده باشد. قابلیت های زیاد نرم افزار اکسل و سهولت یادگیری و استفاده از آنها، بکارگیری این نرم افزار را در بسیاری از حوزه های کاری به امری اجتناب ناپذیر تبدیل نموده است.

بطور خلاصه می توان از نرم افزار اکسل برای امور بسیار ساده مانند لیست کردن خرید های روزانه شخصی تا اموری پیچیده مانند تهیه داشبوردهای مدیریتی استفاده کرد. علاوه بر تمام قابلیت هایی که در اکسل قرارداده شده است (مانند رسم نمودارها، فرمول نویسی، تهیه بانک داده، داشبوردها و….) EXCEL میتواند با استفاده از کد نویسی VBA تبدیل به یک نرم افزار بسیار حرفه ای برای تحیل داده ها و گزارش گیری شود.

به طور خلاصه کاربرد اکسل عبارت است از:

  • جمع آوری و تأیید داده های تجاری
  • تحلیل داده های کسب و کار
  • ورود و ذخیره داده ها و اعمال عملیات ریاضی روی آن ها
  • تحلیل داده ها
  • گزارش عملکرد
  • تحلیل استراتژیک داده ها
  • حسابداری
  • مدیریت اداری و مدیریتی اطلاعات
  • مدیریت حساب
  • مدیریت پروژه و اداره اداری
کاربرد نرم افزار اکسل در محیط کار

قابلیت های اکسل

نرم افزار اکسل دارای شش قابلیت برجسته میباشد که این قابلیت ها عبارتند از :

  • فرمول نویسی : میتوان در اکسل از فرمول نویسی و توابع برای انجام عملیات ریاضی، مالی و آماری استفاده کرد و به سرعتت به نتایج دلخواه دست یافت.
  • گزارش گیری PivotTable و PivotChart : با استفاده از جداول و نمودار های میتوان گزارش های تک بعدی و چند بعدی ایجاد کرد. این بخش در تب Insert وجود دارد.
  • رسم نمودار : شما میتوانید در نرم افزار اکسل نمودار های مختلفی ایجاد کنید و به این ترتیب داده ها را تفسیر و آنالیز کنید. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله رسم نمودار در اکسل را مطالعه کنید.
  • رسم جدول : شما متوانید در محده تعیین شده در اکسل جداولی ایجاد کنید که این جداول داینامیک بوده و تغییرات ایجاد شده در اکسل میتواند این جداول را نیز تغییر دهد. شما میتوانید از تب Insert به این قابلیت دسترسی پیدا کنید و در صورتی که در Pivot و فرمول ها آدرس جدول را بدهید اطلاعات جدول خودکار آپدیت میشوند.
  • اعتبار سنجی داده های ورودی : برای آن که ایرادی در فرمول نویسی و گزارش گیری ها ایجاد نشود لازم است ورودی ها کنترل شوند که این کار در تب Data و در بخش Data Validation انجام میشود.
  • گروه بندی داده های اکسل : از دیگر قابلیت های اکسل ین است که میتواند داده ها و جداول را گروه بندی کند که برای این کار باید از تب Data و بخش Subtotal اقدام کنید.

کاربرد اکسل در حسابداری

همان طور که منیدانید اکسل یکی از نرم افزارهایی است که در دوره مهازت های هفتگانه یا دوره icdl در کنار سایر نرم افزار های کاربردی آموزش داده میشود . به این ترتیب نمیتوان گفت که این برنامه صرفا برای حسابداران لازم است و تقریبا هر کسی که بخواهد مشغول کار های اداری شود یادگیری این نرم افزار میتواند یک مزیت برای او محسوب شود.

اگر شما نیز سری به بخش های مالی و حسابداری هر شرکتی بزنید خواهید دید که حتما قسمتی از صفحه نمایش رایانه ها با صفحات گسترده اکسل پر شده است. صفحاتی که در آن اطلاعات مالی، بودجه ها، پیش بینی ها و برنامه های استفاده شده برای تصمیمات بزرگ تجاری وجود دارد.

این بخش از کسب وکار ها بیشتر از سایر بخش ها بر روی صفحات گسترده اکسل متکی هستند و از مزایای آن بهره مند می شوند. فرمول های پیشرفته در اکسل می تواند فرایندهای دستی که تکمیل آن ساعت ها زمان نیاز دارد را در عرض چند دقیقه انجام دهد.

بیشتر کاربران می دانند که نرم افزار اکسل می تواند مواردی همچون جمع، ضرب، تقسیم و تفریق را به خوبی انجام دهد اما به خاطر داشته باشید که این نرم افزار توابع بسیار پیشرفته ای نیز دارد.

در این قسمت میخواهیم کاربرد اکسل در حسابداری را به زبان ساده برای شما توضیح دهیم.

  • تحلیل و آنالیز داده های پیچیده

با استفاده از اکسل میتوان داده های پیچیده را در صنعت حسابداری آنالیز کرد و با استفاده از نتایج حاصل شده بهترین تفاسیر را ارائه داد. در این برنامه میتوان از توابع مختلف استفاده کرد و عملیات ریاضی و منطقی را راحت تر روی داده های جداول اعمال کرد.

اگر از نرم افزار اکسل استفاده میکنید و با مشکل تایپ در اکسل رو به رو شده اید حتما به صفحه تنظیمات نوشتن در اکسل مراجعه کنید و مشکل تایپ فارسی و انگلیسی در اکسل را برطرف کنید.

  • تضمین پیشرفت کاری شما در بخش حسابداری

اگر شما یک حسابدار هستید و میخواهید در بخش حسابداری ارتقا شغلی داشته باشید و کسب درامد بالایی از این راه داشته باشید باید به نرم افزار های حسابداری مانند اکسل تسلط لازم را داشته باشید. شما میتوانید با شرکت در کلاس های آموزش اکسل که در آموزشگاه آریا تهارن برگزار میشود به مهارت های خود بیفزایید و به عنوان یک حسابدار پیشرفت کاری خود را تضمین کنید.

  • یک برنامه کاربردی در حسابداری است که یادگیری آن برای هر حسابداری الزامی میباشد.

اکسل یک نرم افزار کاربردی است که در حوزه های حسابداری و مالی استفاده زیادی از آن میشود. از این نرم افزار برای تجزیه و تحلیل داده ها، اعمال عملیات ریاضی روی داده ها،مدیریت بودجه و تفسیر داده ها استفاده میشود که یادگیری آن برای هر حسابداری الزامی میباشد.

از دیگر نرم افزار های حسابداری که بازار کار خوبی در ایران دارد نرم افزار سپیدار میباشد. شما میتوانید برای آموزش نرم افزار سیپدار حرفه ای به صفحه آموزش سپیدار مراجعه کنید و اطلاعات لازم را در مورد این دوره و شرایط برگزاری دریافت کنید.

کاربرد اکسل در حسابداری

تاریخچه اکسل

اولین صفحه گسترده VisiCalc در سال ۱۹۷۸ به بازار آمد. این صفحه گسترده از نخستین “برنامه‌های کاربردی عالی ” محسوب می‌شد. لوتوس ۱و ۲ و ۳ در سال ۱۹۸۳ به بازار آمدند و برای مدت طولانی بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دادند.

کواتروپرو و اکسل Excel در سال ۱۹۸۷ به بازار معرفی شدند که هر دو تحت محیط گرافیکی Windows عمل می‌کردند و حالا پس از سالها مهم‌ترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده که امروز استفاده از آن‌ها رایج است عبارت‌اند از

Calc ، Lotus ، Excel ، Google Docs ، ZCubes ، Gnumeric ، Quattropro ، kspread ، EditeGrid

تاریخچه صفحه گسترده

VBA در اکسل چیست

VBA مخفف عبارت Visual Basic Applications یک زبان برنامه نویسی است که توسط شرکت Microsoft طراحی شده است. و از آنجا که توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده در تمام برنامه های این مجموعه نیز گنجانده شده است.

VBA در اکسل چیست

کاربرد VBA در اکسل

از کاربرد VBA در اکسل می توانید به تحلیل پیشرفته داده های علمی، ایجاد فرم های اتوماتیک، ایجاد پیام های مختلف، ایجاد برنامه ریزی و پیش بینی خاص و بسیاری موارد کاربردی دیگر اشاره کرد.

برای یادگیری کاربرد VBA در اکسل حتما در دوره آموزش اکسل پیشرفته شرکت نمایید.

صفحه گسترده در اکسل چیست

همان طور که در بخش نرم افزار اکسل چیست توضیح دادیم این نرم افزار یک صفحه گسترده است اما سوالی که ممکن است در ذهن شما شکل گرفته باشد این است که صفحه گسترده در اکسل چیست؟

در واقع صفحه گسترده یک فایل میباشد که این فایل شامل سلول ها و سطه ها وستون ها میباشد و شما میتواند داده ها را در این سطر و ستون ها ذخیره کنید.

در واقع صفحه گسترده به شما این امکان را میدهد اطلاعات را سازماندهی کنید و عملیات مختلف را در سریع ترین زمان و با هوشمندانه ترین روش انجام دهید.

اگر میخواهید با یادگیری نرم افزار اکسل در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کنید و مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید میتوانید نمونه سوال عملی اکسل با جواب رایگان را از آریا تهران دریافت کنید و برای این آزمون آماده شوید.

چرا یادگیری اکسل برای حسابداران ضروری است

همانطور که میدانید حسابداری یکی از کارهای پردرآمد و از طرفی حساس و پر اطلاعات است. به همین دلیل در کنار استفاده از هوش انسانی، استفاده از نرم افزار های دقیقی که کار ثبت داده و آنالیز را انجام بدهند بسیار ضروری است.

خوب، از بین نرم افزارهای آفیس، اکسل قدرتمندترین و کاربردی‌ترین نرم افزار کمکی در حسابداری است. نرم افزار اکسل به‌ نوعی با شغل حسابداری پیوند خورده است و می‌تواند مکمل مهارت‌ها و توانایی‌های یک حسابدار قرار بگیرد.

این نرم افزار به دلیل داشتن محیطی ساده و همین ‌طور امکاناتی مفید و منعطف بودن علاوه بر اینکه در حسابداری‌ های شخصی و عمومی می‌ تواند مورد استفاده قرار بگیرد، می تواند در تهیه گزارشات مالی، یکی از نرم‌ افزار های مهم برای حسابدارن به شمار بیاید. به همین دلیل یادگیری آن به‌ عنوان پیش‌زمینه استفاده از نرم افزارهای حسابداری مثل هلو و سپیدار از اولویت ویژه برخوردار است و یک امتیاز برای کارجویان حسابداری است.

شما میتوانید برای آموزش نرم افزار های حسابداری پرکاربرد مانند هلو به صفحه آموزش نرم افزار هلو مراجعه کنید و اطلاعات لازم را در مورد این نرم افزار به دست آورید.

چرا باید در دوره آموزش اکسل شرکت کنید

در بسیاری از کشورها افراد که در حوزه کار با اکسل متخصص هستند (Excel Experts) از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند.  و افرادی که کد نویسی در اکسل را در کنار سایر قابلیت های اکسل فرا میگیرند همواره در زمره متخصصینی هستند که اغلب بدون شغل نخواهند ماند.

فراموش نکنید که قابلیت های گسترده نرم افزار اکسل باعث شده که امروزه EXCEL یکی از مهمترین مهارت هایی باشد  که هر کارمند اداری می بایست آن را فرا بگیرد.

شما با شرکت در دوره آموزش ICDL جامع علاوه بر یادگیری اکسل می توانید ۶ مهارت کاربردی دیگر را نیز فرا بگیرید. علاوه بر آن، از آنجا که آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای فعالیت می کند شما پس از اتمام دوره می توانید مدرک فنی و حرفه ای دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر صفحه مدرک ICDL را مطالعه نمایید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم هرآنچه برای آشنایی با محیط نرم‌ افزار اکسل نیاز است بدانید را به شما توضیح دهیم و شما را با قابلیت ها و اصطلاحات اکسل آشنا کنیم. شما در این مقاله راهنما کار با محیط برنامه اکسل را دریافت کردید و از این پس میتوانید به راحتی با بخش ای مختلف اکسل کار کنید.

در انتها امیدواریم با خواندن این مقاله به پرسش های نرم افزار اکسل چیست؟ معرفی نرم افزار اکسل؟ کاربرد EXCEL در محیط کار؟ کاربرد اکسل در حسابداری؟ پاسخ داده باشیم. اگر سوالی در مورد هر بخش اکسل دارید میتوانید در قسمت نظرات سوالتان را مطرح کنید تا اساتید ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

سوالات متداول

نرم افزار اکسل چیست؟

نرم افزار اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده میباشد که میتواند داده ها را سازماندهی کرده و اعمال عملیات ریاضی و محاسبات را راحت تر کند. نرم افزار های اکسل در نسخه های Windows، macOS، Android و iOS منتشر شده است و افراد میتوانند با هر سیستم عاملی از آن استفاده کنند.

کاربرد اکسل چیست؟

با استفاده از نرم افزار اکسل میتوان داده های مربوط به خرید و فروش را در برگه های مختلف ذخیره سازی کرد، چک های مشتریان را بر اساس تاریخ و مبلغ مرتب سازی کرد، روی داده ها عملیات ریاضی اعمال کرد، امکان ارائه گزارش های آماری از داده های خام، تنظیم لیست حقوق کارکنان و … را به راحتی انجام داد.

چه بخش های مهمی در نرم افزار اکسل وجود دارد؟

در این مقاله تمام بخش های نرم افزار اکسل را به شما توضیح داده ایم و شما را با قسمت های مختلف این نرم افزار پرکاربرد آشنا کرده ایم.

مهمترین اصطلاحات نرم افزار اکسل چیست؟

در این مقاله تمام اصطلاحات اکسل را که شما برای کار با ان نیاز است بدانید را توضیح داده ایم.