مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰

سیستم عامل های ویندوز جزو پرطرفدار ترین و پر کاربردترین سیستم عامل های دنیا هستند که بیش ترین کاربران از آن ها استفاده می کنند. این سیستم عامل ها همواره در حال پیشرفت و ارتقا بوده اند و تا کنون نسخه های مختلفی از ویندوز ارائه شده است که آخرین آن ها ویندوز ۱۱ می […]
  • تعداد نظرات: 56
  • دسته بندی ها: ICDL / ویندوز
  • زمان مطالعه: 24 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سیستم عامل های ویندوز جزو پرطرفدار ترین و پر کاربردترین سیستم عامل های دنیا هستند که بیش ترین کاربران از آن ها استفاده می کنند. این سیستم عامل ها همواره در حال پیشرفت و ارتقا بوده اند و تا کنون نسخه های مختلفی از ویندوز ارائه شده است که آخرین آن ها ویندوز ۱۱ می باشد. در این مقاله میخواهیم مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در کامیپوتر و لپ تاپ های مختلف را بررسی کنیم و راه حل های کاربردی برای رفع این مشکل ارائه دهیم.

ویندوز ۱۰ که در سال ۲۰۱۵ به بازار ارائه گردید این روز ها بیش ترین میزان استفاده را دارد اما ممکن است هنگام استفاده از آن به مشکلاتی بر بخورید. در این مقاله به حل مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و علت بالا نیامدن ویندوز ۷ در کامپیوتر خواهیم پرداخت.

اگر به دنبال فیلم هایی آموزشی در حوزه ویندوز هستید پیشنهاد می کنیم پکیج آموزش ویندوز آموزشگاه آریا تهران را از دست ندهید.

حل مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰
حل مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰

حل مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰

برای شروع عیب یابی دلیل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ ابتدای حالات زیر را بررسی کنید و ببینید دقیقا کامپیوتر شما در کدام حال است. در ادامه دلیل بالا نیامدن ویندوز و آموزش رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز کامپیوتر را باهم بررسی خواهیم کرد.

  • کامپیوتر روشن می شود و برند سیستم نمایش داده نمی شود
  • کامپیوتر روشن می شود و صفحه کاملا سیاه است
  • کامپیوتر روشن می شود و در صفحه لودینگ ویندوز گیر می کند
  • کامپیوتر روش می شود و ویندوز هم لود می شود اما صفحه سیاه است
  • کامپیوتر روشن میشه ولی ویندوز بالا نمیاد
  • کامپیوتر روشن نمی شود
  • آبی شدن صفحه کامپیوتر

دقت کنید که هرکدام از پیشامد های بالا دلایل و راه حل های مختلفی دارند که برخی از آن ها نیز مربوط به مشکلات سخت افزاری می باشد که باعث می شود درنهایت ویندوز شما به خوبی لود نشود. لذا بهتر است در ابتدا مشخص کنید که حالات سیستم شما مبنی بر پریدن ویندوز ۱۰ مشابه کدام یک از حالت ذکر شده است و روی آن کلیک نمایید تا موارد مربوط به آن را مطالعه نمایید. چرا ویندوز بالا نمیاد؟

در پاسخ به سوال چرا ویندوز ۱۰ بالا نمیاد؟ باید بگوییم که بالا نیامدن ویندوز تن ممکن است به دلایل مختلفی از جمله ویروسی شدن نیز ویندوز اتفاق بیفتد. در این مقاله نیز به حل مشکل بالا نیامدن ویندوز زمانی که اصلا سیستم روشن نمی شود نیز خواهیم پرداخت.

اگر شما نیاز به آموزش و یادگیری ویندوز یازده دارید می توانید با شرکت در دوره icdl و یا مشاهده آنلاین آموزش icdl اقدام به یادگیری نحوه کار با ویندوز یازده نمایید.

کامپیوتر روشن می شود و برند سیستم نمایش داده نمی شود

ببنید در خصوص مورد ذکر شده وقتی ویندوز بالا نمیاد، ممکن است شما فکر کنید که مشکل از ویندوز است اما اینطور نیست. بنا به یکی از دلایل زیر که همگی سخت افزاری بوده این مشکل به وجود می آید و در نهایت ویندوز شما بالا نمیاید. موارد عیب یابی هم ذکر شده است.

  • ممکن است مانیتور خراب باشد
  • ممکن است یکی از قطعات رم و یا هارد و یا کارت گرافیک و پاور و در نهایت بورد و کابل های مختلف مشکل داشته باشد.

در ابتدا سعی کنید از یک مانیتور دیگر برای تست سالم بودن مانیتور استفاده نمایید. در نهایت هم می توانید با تعویض قطعات با یک کیس سالم از خراب بودن قطعه مورد نظر مطلع شوید.

با تعویض کابل های vga و ساتا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

اگر نمی دانید چگونه می توان از صفحه نمایش کامپیوتر اسکرین شات گرفت پیشنهاد می کنیم مقاله اسکرین شات از صفحه کامپیوتر را مطالعه نمایید.

کامپیوتر روشن می شود و صفحه کاملا سیاه است

در حالت فوق به احتمال زیاد ممکن است بوت سیستم شما تغییر کرده باشد و به جای اینکه بیاید از محتویات هارد اطلاعات ویندوز را بخواند و بالا بیاورد می آید و مثالا یک بوتی که وجود ندارد مثل فلش و یا سی دی را می خواند. در این حالت شما باید بوت سیستم خود را با توجه به مدل کیس خود اینگونه تنظیم کنید که بیاید و هارد را بوت کند.

مشکل دیگری که مطرح است پاک شدن تنظیمات مربوط به بوت نیز می باشد. که می توانید هنگام آموزش تعمیر ویندوز کمی پایین تر نحوه برطرف کردن این مشکل را بیابید.

پیشنهاد ویژه: اگر اطلاعی در مورد نحوه فعال کردن کیبورد مجازی ندارید پیشنهاد می کنیم مقاله کیبورد مجازی را مطالعه نمایید.

کامپیوتر روشن می شود و در صفحه لودینگ ویندوز گیر می کند

زمانی که ویندوز شما در صفحه لودینگ گیر می کند یکی از حالت های زیر مطرح می شود.

  • یک نرم افزار متداخل با عملکرد ویندوز نصب کرده اید (در این صورت باید با استفاده از مراحلی که در بخش آموزش تعمیرر ویندوز توضیح داده می شود اقدام به بطرف کردن این مشکل نمایید)
  • یک درایور متداخل با عملکرد ویندوز نصب کرده اید (این صورت باید با استفاده از مراحلی که در بخش آموزش تعمیرر ویندوز توضیح داده می شود اقدام به بطرف کردن این مشکل نمایید)
  • ویندوز ناقص بروزرسانی شده و بروزرسانی کاملا نصب نشده (معمولا عمل بروزرسانی ویندوز خودکار انجام میشود در این صورت باید با استفاده از مراحلی که در بخش آموزش تعمیرر ویندوز توضیح داده می شود اقدام به بطرف کردن این مشکل نمایید)
  • سیستم شما قدرت پردازش کردن ویندوز را ندارد
  • کارت گرافیک دچار مشکل شده است

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویندوز مطالعه ی مقاله ویندوز چیست به شما پیشنهاد می شود.

کامپیوتر روش می شود و ویندوز هم لود می شود اما صفحه سیاه است

مشکل بالا نیامدن ویندوز و صفحه سیاه در لپ تاپ و کامپیوتر مربوط به نصب نشدن و یا نصب درایور کارت گرافیکی که متناسب با سیستم شما نیست معمولا رخ می دهد و با یک تست ساده می توان آن را متوجه شد.

برای رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز و صفحه سیاه در لپ تاپ کابل vga را به خروجی آنبورد کیس بزنید و یا اگر لپتاپ مشکل دارد با استفاده از کابل htmi یا vga اقدام به متصل نمودن آن به یک تلوزیون و یا یک مانیتور دیگر نمایید. یا اینکه مراحل تعمیر ویندوز را طی نمایید تا در نهایت با بازگشت سیستم به تظیمات اول ویندوز شما نیز دوباره به درستی لود شود.

زمانی که بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و صفحه سیاه اتفاق می افتد و یا به درستی بوت نمی شود شما با کمک یک دی وی دی ویندوز و همچنین با کمک ساخت یک فلش بوت می توانید این مشکل را برطرف نمایید. دی وی دی ویندوز یا فلش یو اس بی ویندوز باید با نسخه ای از ویندوز تن که شما روی سیستم خود نصب کرده اید هم خوانی داشته باشند. به طور مثال در صورتی که نسخه نصب شده روی سیستم شما professional است دی وی دی و یو اس بی ویندوز نیز باید از نسخه professional ویندوز ۱۰ باشد.

برای رفع مشکل صفحه سیاه در هنگام نصب ویندوز ۱۰ و بعد از آن شما باید اول از همه دی وی دی یا فلش یو اس بی بوتیبل ویندوز را وارد سیستم کرده و سپس طبق مراحل زیر پیش بروید. به یاد داشته باشید که تنظیمات BIOS را روی دی وی دی یا فلش ویندوز قرار دهید.

اگر مشخصات کامپیوتر خود را نمی دانید برای فهمیدن مشخصات کامپیوتر خود مقاله چگونه مشخصات کامپیوتر خود را بفهمیم آریا تهران را مطالعه نمایید.

مرحله اول: زمانی که پیغام Press any key to boot from CD or DVD را مشاهده نمودید باید یکی از دکمه های صفحه کلید را فشار دهید و سپس روی NEXT کلیک کنید.

مرحله دوم: روی Repair your computer  کلیک کنید.

کامپیوتر روش می شود و ویندوز هم لود می شود اما صفحه سیاه است
کامپیوتر روش می شود و ویندوز هم لود می شود اما صفحه سیاه است

مرحله سوم: پنجره جدیدی که باز می شود از شما مشخص کردن ویندوزی را می خواهد که می خواهید آن را تعمیر کنید. در صورتی که تنها یک ویندوز روی سیستم شما نصب شده است علامت گزینه Use recovery tool that can help fix problems starting windows را فعال کرده و روی گزینه next کلیک کنید.

مرحله چهارم: در این قسمت صفحه system recovery options باز می شود و شما باید روی گزینه command prompt کلیک کنید.

مرحله پنجم: در این مرحله برای رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و صفحه سیاه، پنجره خط فرمان ویندوز را مشاهده خواهید کرد که باید در آن دستور زیر را نوشته و سپس اینتر را فشار دهید:

Bootrec.exe/fixMbr

مرحله ششم: در این مرحله در صورتی که فعالیت های شما موفقیت آمیز باشد پیام the operation completed successfully روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.

مرحله هفتم: ویندوز را ری استارت کنید تا به حالت عادی و نرمال دربیاید.

اگر به دنبال فارسی کردن ویندوز خود هستید مقاله فارسی کردن ویندوز ۱۰ آریا تهران برای شما نوشته شده است.

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و خط تیره چشمک زن

خیلی اوقات مشکل از نسخه ویندوزی است که نصب کرده اید. در صورتی که نسخه ویندوز خود را از سایت های داخلی ایرانی و به صورت رایگان دانلود کرده اید ممکن است با این مشکل مواجه شوید. نسخه های ویندوز که در سایت های داخلی قرار گرفته اند به صورت کرک شده هستند و بنابراین ممکن است توسط کامپیوتر و سیستم شما به خوبی خوانده نشوند.

ویروسی شدن ویندوز نیز عامل دیگری است که موجب می شود سیستم شما با چنین حالتی رو به رو شود یعنی ویندوز بالا نیامده و صفحه نمایش سیاه شود و تنها خط تیره چشمک زنی را در صفحه مشاهده کنید. در چنین حالتی بهترین کاری که می توانید انجام دهید تعمیر ویندوز است.

اگر با ارور stop working در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ مواجه شدید پیشنهاد می کنیم مقاله ارور has stopped working آریا تهران را مطالعه کنید.

مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ صفحه سیاه
مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ صفحه سیاه

یکی از راحت ترین راه ها برای رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و خط تیره چشمک زن اجرا کردن حالت safe mode میباشد. برای این کار شما باید زمانی که سیستم شما در حالت بوت شدن است دکمه power را نگه دارید. با این کار سیستم شما خاموش میشود. در صورتی که این کار ۳ بار تکرار کنید یک صفحه آبی برای شما نمایش داده میشود.

در این صفحه گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید.

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و خط تیره چشمک زن
بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و خط تیره چشمک زن

سپس وارد مسیر Advanced options شوید.

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و خط تیره چشمک زن
بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و خط تیره چشمک زن

سپس Startup Settings را انتخاب کنید.

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و خط تیره چشمک زن
بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و خط تیره چشمک زن

گزینه Restart را بزنید.

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و خط تیره چشمک زن
بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و خط تیره چشمک زن

اگر می خواهید بدانید سریعترین مرورگر ویندوز کدام است مقاله بهترین مرورگر ویندوز را از دست ندهید.

مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ صفحه سیاه

ممکن است هنگامی که سیستم خود را روشن می کنید ویندوز بالا نیامده و به جای آن با یک صفحه نمایش کاملا سیاه رو به رو شوید. توجه داشته باشید که این مشکل بالا نیامدن ویندوز و صفحه سیاه در حالتی است که مطمئن شوید سیستم روشن شده است اما ویندوز بالا نمی آید. چند دلیل مختلف وجود دارد که ممکن است باعث شود چنین اتفاقی برای سیستم شما بیفتد:

اولین علت که ممکن است باعث بروز چنین حالتی شود این است که نصب هنوز تکمیل نشده است. در چنین حالتی می بایست به چراغ های ال ای دی هارد دیسک نگاه کنید تا بفهمید که سیستم هنوز در حال فعالیت است یا نه. در صورتی که چراغ ها همچنان در حال چشمک زدن باشند یعنی هارد در حال سیو کردن اطلاعات مورد نیاز است. در صورتی که این حالت بیش از هفت ساعت پس از نصب ویندوز ۱۰ طول بکشد نشان دهنده اختلال در روند راه اندازی است. چگونه مشکل بالا نیامدن ویندوز را حل کنیم؟

برای حل مشکل نمایش تصادفی صفحه سیاه ویندوز ۱۰، باید سیستم خود را خاموش کرده و کابل اینترنت را جدا نمایید تا اینترنت سیستم به طور کامل قطع شود. به علاوه همه تجهیزات اضافی مانند هارد اکسترنال، ریموت کنترل ها، شارژر و … به جز کیبورد و موس باید از سیستم جدا شوند. پس از جدا کردن تمام قطعات سیستم را از برق جدا کنید و در صورتی که سیستم شما لپتاپ است باتری آن را خارج کنید و حداقل ۳۰ ثانیه پیش از اتصال مجدد آن به برق صبر کنید.

همچنان سیستم باید بدون اینترنت باشد. پس از روشن شدن در صورتی که نصب به شکل عادی ادامه پیدا کرد و تکمیل شد و به منوی استارت و ایکن های دسکتاپ ویندوز دسترسی داشتید باید اینترنت را مجددا وصل کرده و آپدیت ها را نیز تکمیل کنید.

برای آموزش حذف نرم افزار در ویندوز به مقاله پاک کردن نرم افزار مراجعه کنید.

علت دیگر سیاه شدن صفحه اسکرین در هنگام بالا آمدن ویندوز این است که سخت افزار های شما ایراد پیدا کرده و درایور ها اختلالی پیدا کرده اند. برای حل این مشکل باید در حالت Safe Mode سیستم را مجددا راه اندازی کنید و سپس در همین حالت سیستم خود را عیب یابی نمایید.

در صورتی که در طول OOBE صفحه ویندوز سیاه می شود می توانید موارد زیر را امتحان کنید.

خروجی ویدیو به یک اداپتور اسکرین صفحه سیستم یا خروجی دیگری هدایت می شود. مثلا خروجی HDMI به DVI و یا DisplayPort‌به VGA هدایت می شوند. در برخی موارد اسکرینی که در ویندوز نصب شده سابق وجود داشته است به شکل درست به ویندوز ۱۰ جدید انتقال پیدا نمی کند که ممکن است باعث سیاه شدن صفحه نمایش شود. در این صورت کابل ویدیو را از اداپتور جدا کنید و با کابل دیگری امتحان کنید.

در صورتی که از یک ست تلویزیون استفاده می نمایید اطمینان حاصل کنید که روشن است و برای کامپیوتر تنظیم شده است. این امکان وجود دارد که خروجی ویدیو را اشتباها به تلویزیون متصل کرده باشید.

یکی دیگر از عللی که ممکن است باعث سیاه شدن صفحه نمایش سیستم شما و بالا نیامدن ویندوز ۱۰ شود این است که خروجی ویدیو را اشتباها به اسکرین وصل کرده باشید. در صورتی که چند صفحه نمایش به یک دیگر وصل شوند نیز ممکن است بالا آمدن ویندوز با مشکل و اختلال مواجه شود. در این حالت با فشار دادن دکمه ویندوز و دکمه P و سپس انتخاب کردن گزینه مناسب خروجی را به مانیتور دیگری متصل نمایید.

اگر از تفاوت Sleep و Hibernate و استفاده از آن‌ها در ویندوز ۱۰ و ۸ و ۷ اطلاعی ندارید مقاله تفاوت sleep و hibernate آموزشگاه آریا تهران را مطالعه کنید.

بالا نیامدن ویندوز لپ تاپ
بالا نیامدن ویندوز لپ تاپ

بالا نیامدن ویندوز ۷ صفحه سیاه

علت بالا نیامدن ویندوز ۷ در کامپیوتر چیست؟ این می تواند به دلیل آسیب احتمالی سخت افزار یا از دست دادن داده ها باشد. تلاش برای حل این مشکل می‌تواند فرآیندی دشوار باشد، اما شدنی است. علت بالا نیامدن ویندوز ۷ در لپ تاپ وکامپیوتر و بالا نیامدن ویندوز ۷ بعد از لوگوی ویندوز می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ممکن است درایور ویدیوی شما با به‌روزرسانی‌های جدید ناسازگار باشد.
  • کامپیوتر ویروس دارد.
  • کارت گرافیک کامپیوتر آسیب دیده است.

در دوره آموزش نصب ویندوز شما با نصب و راه اندازی انواع ویندوز های ۷، ۸، و ویندوز ۱۰ آشنا خواهید شد. و از این به بعد دیگر نیازی نیست که شما برای نصب ویندوز برروی سیستم کامپیوتر و لپ تاپ خود به بیرون مراجعه کرده و هزینه گزافی را برای انجام دادن این کار صرف کنید.

بالا نیامدن ویندوز ۷ صفحه سیاه
بالا نیامدن ویندوز ۷ صفحه سیاه

روشن شدن لپ تاپ و پیغام No Bootable Device

این خطا به این معنی است که رایانه نمی تواند درایو بوت را که حاوی فایل های لازم برای بوت شدن رایانه است، پیدا کند. اگر خطا را نتوان به درستی حل کرد، ممکن است نه تنها شما را از بوت کردن کامپیوتر منع کند، بلکه باعث از دست رفتن اطلاعات نیز می شود. اگر رایانه شما نمی تواند بوت شود و “No bootable device” یا پیام خطای مشابهی را نشان می دهد.

این خطا بخشی از پیام خطایی است که روی صفحه ظاهر می‌شود و بسیاری از کاربران را که هیچ ایده‌ای در مورد عملکرد داخلی رایانه ندارند، می‌ترساند. هنگامی که رایانه نتواند دستگاه یا فایلی را برای سیستم بوت پیدا کند، با این مشکل مواجه می شوید.

برای اینکه بتوانید تم کامپیوتر خود را عوض کنید به مقاله چگونه تم کامپیوتر را عوض کنیم آریا تهران مراجعه کنید.

علت بالا نیامدن ویندوز ۱۰ لپ تاپ

چرا صفحه لپ تاپ بالا نمیاد؟ در صورتی که لپتاپ خود را روشن می کنید اما به ویندوز دسترسی ندارید عملا هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. در ادامه علت بالا نیامدن ویندوز ۱۰ لپ تاپ و اینکه چرا ویندوز بالا نمی آید را بررسی می کنیم.

نحوه رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز در لپتاپ های مختلف معمولا به یک شکل است و بالا نیامدن ویندوز لپ تاپ و روشن نشدن کلی لپ تاپ معمولا به دلایل یکسانی اتفاق می افتد. اما در لپتاپ های لنوو دسترسی به بخش منوی بوت نسبت به سایر مدل ها اندکی متفاوت است.

در ادامه مقاله، نحوه رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپتاپ های hp و لنوو بررسی خواهد شد تا شما بتوانید با هر لپتاپی که دارید این مسئله را برطرف نمایید.

اگر هنگام غیرفعال کردن آپدیت ویندوز برای همیشه به مشکل بر خوردید به مقاله غیرفعال کردن آپدیت ویندوز آریا تهران مراجعه کنید.

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ لنوو
بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ لنوو

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ لنوو

در لپتاپ لنوو نیز مانند سایر لپتاپ ها هنگام زدن کلید هایی مانند f2، Del یا ESC به صفحه تنظیمات بایوس متصل خواهید شد. کلید f12 باعث آمدن منوی بوت و Boot option خواهد شد. در لپتاپ های لنوو با استفاده از کلید های ESC تا F12 اتفاق خاصی نخواهد افتاد!

پس سوال اصلی این است که برای ورود به بایوس لپتاپ لنوو چه باید کرد؟

برای این کار شما باید ابتدا لپتاپ را کاملا خاموش کرده و سپس دکمه NOVO را که در قسمت میانی دریچه فن و جک شارژر لپتاپ قرار گرفته است را فشار دهید. در لپتاپ های لنوو این دکمه یا دکمه Onekey Recovery شما را به بایوس لپتاپ لنوو منتقل خواهند کرد.

در مقاله جلوگیری از باز شدن خودکار فلش در ویندوز به روش های غیر فعال کردن اتوران فلش در ویندوز پرداخته ایم، پس اگر با مشکل اجرای اتوماتیک فایل در فلش مواجه شدید این مقاله را از دست ندهید.

در برخی مدل های لپتاپ های لنوو این دکمه در کنار دکمه پاور قرار گرفته است. در صورتی که لپتاپ خاموش باشد و این دکمه را فشار دهید لپتاپ روشن می شود و یک صفحه با ۴ گزینه برای شما باز خواهند شد.

  1. Normal startup: با کلیک کردن روی این گزینه ویندوز در حالت عادی خود بالا خواهد آمد.
  2. BIOS Setup: با انتخاب این گزینه وارد بایوس لپتاپ لنوو خواهید شد.
  3. Boot Menu: با کلیک کردن روی این گزینه می توانید بوت را انتخاب کنید.
  4. System Recovery: با انتخاب کردن این گزینه می توانید تنظیمات لپتاپ خود را به حالت کارخانه برگردانید و یا اطلاعات از دست رفته خود را ریکاوری کنید.

با باز کردن منوی بوت یا بوت اپشن می توانید گزینه دی وی دی را برای نصب کردن ویندوز انتخاب نمایید. از صفحه بایوس لپتاپ لنوو نیز می توانید برای تنظیمات ویرلس، تنظیمات امنیتی، انتخاب نوع بوت و … استفاده کنید.

برای اینکه ویندوز فایل های کامپیوتر را به عنوان ویروس پاک نکند می توانیم با دادن محدودیت هایی به Windows defender از اسکن شدن این فایل توسط آنتی ویروس ویندوز دیفندر جلوگیری کنیم که در مقاله اعتماد سازی فایل ها برای آنتی ویروس ویندوز دیفندر به طور کامل این مورد را آموزش داده ایم.

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ hp

به یاد داشته باشید که هارد لپتاپ ها به رطوبت و ضربه حساسیت بالایی نشان می دهد و باید مطمئن شوید که بالا نیامدن ویندوز شما به خاطر وارد شدن ضربه به آن نیست. تمامی اطلاعات مورد نیاز برای بالا آمدن سیستم در هارد ذخیره می شود بنابراین در صورتی که این قطعه آسیبی ببیند ویندوز بالا نخواهد آمد.

به جز مشکلات سخت افزاری مشکلات دیگر برنامه ای مثل وجود ویروس در ویندوز یا وجود باگ در برخی برنامه ها و … می توانند باعث شوند که ویندوز لپتاپ بالا نیاید. اما برای رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپتاپ اچ پی چه باید کرد؟‌

اولین کاری که باید در زمان بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ hp انجام دهید ویروس کشی لپتاپ است. بعضی از ویروس ها قدرت بسیار زیادی دارند که حتی ممکن است موجب شوند لپتاپ به صورت ناگهانی خاموش شود. در صورتی که اخیرا یک نرم افزار از یک سایت نامعتبر دانلود کرده اید احتمال ویروسی شدن ویندوز با استفاده از آن وجود دارد و ممکن است علت اصلی بالا نیامدن ویندوز شما همان باشد.

بهترین راه مقابله با ویروس ها نصب یک انتی ویروس اورجینال روی سیستم است. اما سوالی که پیش می اید این است که چگونه روی یک سیستم که بالا نمی اید و اصطلاحا بوت نمی شود باید انتی ویروس نصب کنیم؟

در چنین حالتی باید وارد Safe Mode شوید. این حالت یک راه کوتاه شده برای این است که بتوانید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید. ابتدا باید لپتاپ را ریست کرده و در حین ری استارت شدن کلید F8 را مکررا فشار دهید. از صفحه مشکی رنگ باز شده Safe Mode را انتخاب کنید و با ورود به صفحه ویندوز انتی ویروس را نصب کنید. مجددا لپتاپ را ری استارت کنید تا بوت شود.

برای اینکه فایل هایتان را به راحتی از گوشی به لپ تاپ منتقل کنید مقاله انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با بلوتوث ویندوز را مطالعه نمایید.

یکی دیگر از راه ها در زمان بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ hp، غیر فعال کردن بوت سریع لپتاپ است. Fast Boot در حالت کلی باعث می شود لپتاپ با سرعت بیش تری بوت شود ولی گاهی اوقات مانع بوت شدن لپتاپ می شود. ابتدا باید لپ تاپ خود را ری استارت کرده و در هنگامی که لپتاپ در حال ی استارت شدن است چند بار کلید Delete را فشار بدهید که لپتاپ شما را به صفحه تنظیمات بایوس انتقال دهد.

اکنون باید از قسمت advance گزینه Fast boot را غیر فعال نمایید. با ری استارت مجدد لپتاپ شما بوت خواهد شد.

علت بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ ایسوس

در لپ تاپ ایسوس چرا ویندوز بالا نمیاد؟ یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران با آن رو به رو هستند یافتن علت بالا نیامدن ویندوز لپ تاپ ایسوس میباشد. در این قسمت مشکلاتی که ممکن است برای صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس رخ دهد را به صورت مجزا بررسی کرده ایم.

اگر رمز عبور ویندوز را فراموش کردید، Password hint به شما کمک می کند تا رمز عبور را مجدد به خاطر بسپارید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله Password hint در ویندوز چیست و چه کاربردی دارد مراجعه کنید.

شطرنجی شدن صفحه ایسوس

گاهی ممکن است سیستم ایسوس شما برای مدت طولانی روشن مانده باشد و در این حالت چیپ GPU کارت گرافیک سیستم داغ شده باشد. در این حالت تصویر به درستی روی صفحه نمایش نشان داده نمیشود و صفحه شطرنجی مشاهده میشود.

یکی دیگر از دلایل علت بالا نیامدن ویندوز لپ تاپ ایسوس و شطرنجی شدن صفحه نصب بازی هایی سنگین میباشد. این بازی ها نیاز به کارت گرافیک بالا دارند و در صورتی که کارت گرافیک سیستم شما در حد کافی بالا نباشد صفحه نمایش شطرنجی نمایش داده میشود.

خط خطی شدن صفحه لپ تاپ ایسوس

خط خطی شدن صفحه ایسوس میتواند به دلایل مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد. بهترین کار برای رفع این مشکل آپدیت یا به روز رسانی درایور های سیستم میباشد.

اگر گزینه sleep در ویندوز شما غیر فعال شده است و نمی دانید چگونه آن را باید فعال کنید در مقاله غیر فعال شدن گزینه Sleep در ویندوز به طور کامل مراحل آن را توضیح داده ایم.

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ ایسوس

دلایل مختلفی برای سیاه شدن صفحه لپ تاپ ایسوس وجود دارد که به طور کلی دلایل این مشکل را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • خرابی ال سی دی
  • عدم اتصال کابل فلت
  • خرابی چیپ گرافیک لپ تاپ

برای آن که مطمئن شوید مشکل از کدام مورد است باید کمی در امور فنی تخصص داشته باشید. به همین دلیل پیشنهاد میشود از یک فرد فنی و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ ایسر
بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ ایسر

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ ایسر

در لپ تاپ ایسر چرا ویندوز بالا نمیاد؟ علت بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ ایسر بوت نشدن آن میباشد که علت بروز این مشکل میتواند وجود ویروس در سیستم باشد. دیگر علت بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ ایسر خراب شدن باتری آن میباشد. در این حالت شما نمیتوانید به محتوای سیستم دسترسی پیدا کنید. برای رفع این مشکل میتوانید از یک کابل باتری دیگر برای شارژ باتری استفاده کنید.

همچنین میتوانید باتری لپ تاپ ایسر را در آورید و لپ تاپ را با برق مستقیم شارژ کنید و دیگر از باتری استفاده نکنید تا مطمئن شوید مشکل حتما از باتری سیستم بوده است.

اگر مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ ایسر برطرف نشد سعی کند آن را اسکن کنید و مطمئن شوید در آن ویروسی وجود ندارد و یا در صورت وجود ویروس آن ها را برطرف کنید.

اخرین راه حل برای بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ ایسر این است که تمام اتصالات کیبورد، ماوس، فلش و پرینتر و به طور کلی تمام اتصالات فیزیکی را از لپ تاپ جدا کنید تا متوجه شوید علت این مشکل اتصالات فیزیکی است یا خیر.

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ سونی

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ سونی دلایل مختلفی دارد اما میتوان رایج ترین علت این مشکل را خرابی اتصالات فیزیکی سیستم و کابل های باتری باشد.

برای رفع این مشکل بهتر است تمام اتصالات مانند پرینتر و ماوس و کیبورد و غیره را بررسی کنید و حتی آن ها را از سیستم جدا کنید و اطمینان حاصل کنید که ایراد از این اتصالات هست یا خیر.

یکی دیگر از دلایل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ سونی خراب نصب شدن برنامه ها میباشد. در این زمان اگر نرم افزاری را از منبع نامعتبری دانلود و نصب کرده باشید آن را غیرفعال کنید. راه های رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ سونی جدا کردن قطعات فیزیکی از آن و بررسی مشکلات از قطعات میباشد.

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ بعد از آپدیت

یکی از مشکلاتی که کاربران ویندوز ۱۰ با آن رو به رو هستند مشکل گیر کردن ویندوز ۱۰ روی صفحه سیاه بعد از آپدیت میباشد. همان طور که میدانید ویندوز به صورت لایسنس منتشر میشود و اگر نسخه لایسنس نصب نشود با تاخیر لاگین میشود و معمولا کامپیوتر ها بعد از آپدیت با مدت زمان زیادی صفحه ویندوز آن ها نمایان میشود.

در صورتی که ویندوز خود را با نسخه لایسنس آپدیت کنید امکان ندارد که زمان بوت شدن سیستم طول بکشد و تنها مدت زمان کوتاهی برای همگام سازی اطلاعات صرف میشود تا ویندوز بالا بیاید.

یکی از راه هایی که کارشناسان برای حل مشکل بالا نیامدن ویندوز بعد از آپدیت پیشنهاد میکنند این است که کمی بیشتر صبر کنید. معمولا درایو های سیستم تحت فشار هستند و یا ممکن است سخت افزار ها ضعیف باشند و همین امر سبب دیر بالا امدن ویندوز شود.

در این شرایط برای آن که ویندوز سریع تر بالا بیاید بهتر است از ویندوز ۷ استفاده کنید تا عملکرد کامپیوتر سریع تر شود زیرا این نسخه از ویندوز میتواند با سخت افزار های ضعیف عملکرد خوبی داشته باشد.

در این مواقع شما باید زمانی را منتظر بمانید تا این مشکل برطرف شود و پیشنهاد میشود ۱ ساعت منتظر بمانید و در صورتی که این مشکل برطرف نشد نسخه اورجینال ویندوز را نصب کنید.

برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه ویندوز بعد از آپدیت بهتر است آپدیت های ویندوز خود را زود به زود انجام دهید تا این آپدیت ها حجم کمتری داشته باشند.

زمان آپدیت ویندوز دقت داشته باشید که حجم نصف درایو ویندوز خالی باشد.

جمع بندی:

ممکن است هنگامی که لپتاپ را روشن می کنید با مشکل بالا نیامدن ویندوز مواجه شوید. این مشکل می تواند علت های مختلفی مانند ویروسی شدن سیستم یا ایرادات سخت افزاری داشته باشد. در این مقاله تمام نکات مورد نیاز شما برای رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ ذکر شد. در صورتی که پس از مطالعه مطالب فوق همچنان با مشکل بالا نیامدن ویندوز مواجه بودید می توانید مشکل خود را در قسمت نظرات مطرح نمایید.

سوالات متداول
مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ چیست؟

دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که عمده ترین آن ها با بروز بالا نیامدن ویندوز و صفحه سیاه میباشد که تک تک این مشکلات را در مقاله بررسی و راه حل رفع مشکلات را ارائه داده ایم.

دلیل بوت نشدن ویندوز ۱۰ چیست؟

اگر به سیستم تجهیزات اضافی متصل باشد بوت شدن سیستم زمان بیشتری طول میکشد. یکی از راه های برطرف کردن بوت نشدن ویندوز این است که باید تجهیزات اضافی مانند فلش، سی دی و غیره را از سیستم جدا کنید و مجدد بوت کردن سیستم را آزمایش کنید.

چرا ویندوز هنگام بالا آمدن فریز شده و به بیرون می‌پرد؟

در مقاله دلیل بالا نیامدن ویندوز پاسخ سوال های چرا ویندوز بالا نمیاد و چرا ویندوز هنگام بالا آمدن فریز شده و به بیرون می‌پرد را به طور کامل شرح داده ایم.