شغل طراحی وب سایت چیست

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند: طراحی وب چیست طراحی و توسعه صفحات وب رشته طراحی سایت وب دیزاین چیست مراحل طراحی سایت انواع طراحی سایت درآمد طراحی وب سایت با پیشرفت تکنولوژی کار های سنتی جای خود را به کسب و کارهای اینترنتی داده‌ اند و بازار فعالیت‌ های اصناف مختلف رنگ و […]
  • تعداد نظرات: 2
  • دسته بندی ها: web design tutorial
  • زمان مطالعه: 41 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

با پیشرفت تکنولوژی کار های سنتی جای خود را به کسب و کارهای اینترنتی داده‌ اند و بازار فعالیت‌ های اصناف مختلف رنگ و بوی دیگری گرفته است، طراحی وب سایت یکی از کار هایی است که سبب رونق کسب و کارها شده است و امروز همه به دنبال طراحی صفحات وب برای بهبود کسب و کارشان هستند.

از پرتکرار ترین سوالاتی که در گوگل سرچ می شود این است که چگونه طراح سایت شویم و چگونه طراحی وب سایت کنیم، به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم به سوال طراح وب چیست پاسخ کامل دهیم و صفر تا صد رشته طراح سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین در این مقاله به صورت کامل معرفی شغل طراحی وب سایت را خواهیم داشت و شما را به طور کامل با درآمد طراحی وب در ایران و خارج از کشور آشنا می کنیم.

در ضمن اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی به بهترین طراح وب سایت تبدیل شوید می توانید در دوره های آموزش طراحی سایت آریا تهران شرکت کنید تا در مدت زمان کوتاهی با دریافت مدرک بین المللی و معتبر فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

طراحی وب چیست
طراحی وب چیست

طراحی وب چیست

علاقه مندان به یادگیری طراحی صفحات وب در آموزشگاه آریا تهران سوالاتی از این قبیل از ما می‌ پرسند که:

  • طراحی صفحات وب چیست؟
  • طراحی وب یا طراح وب چیست؟
  • رشته طراحی وب چیست؟
  • طراحی سایت با چیست و چگونه باید آن را انجام داد

در پاسخ به سوال طراحی سایت چیست باید گفت که برای تعریف طراحی سایت یا وب دیزاین (web design) به زبان ساده باید بگوییم که طراحی وب سایت فرایندی است که شما با بهره گیری از زبان های برنامه نویسی صفحات وب و یا سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس و یا جوملا، تولید محتوای یونیک و طراحی گرافیکی صفحات و رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت می توانید بهترین صفحه را به مشتری خود ارائه دهید.

به بیان دیگر طراحی وب سایت به معنی طراحی لایه لایه صفحات سایت و بهینه سازی و دیزاین دوباره آن در بستر اینترنت می باشد که یا این کار توسط تیم حرفه ای طراحی سایت در شرکت طراحی سایت انجام می شود و یا به صورت فریلنسری توسط یک طراح وب انجام می شود.

طراحی و توسعه صفحات وب
طراحی و توسعه صفحات وب

طراحی و توسعه صفحات وب

در بخش قبلی شما با تعریف و مفهوم طراحی سایت چیست؟ و یا طراح سایت چیست آشنا شدید، اما همانطور که می دانید هر وبسایتی که ساخته می شود نیاز به توسعه و ارتقا دارد و وبسایت های پویا نیز این قابلیت را دارند که امکانات جدید و بروزی را شما به آن ها اضافه نمایید.

مثلا فرض کنید که شما برای مشتری خود یک سایت فروشگاهی را ساخته اید، بعد از مدتی مشتری از شما می خواهد که امکاناتی نظیر چند زبانه بودن وب سایت، یا قابلیت چت آنلاین را به آن اضافه نمایید، و شما به عنوان یک وب دیزاینر می توانید هر نوع امکاناتی را به وب سایت مربوطه اضافه نمایید.

تاریخچه طراحی وب سایت

تاریخچه طراحی صفحات وب تقریبا با تاریخچه ظهور اینترنت آغاز شده است، درواقع در سال ۱۹۸۹ که آقای Tim Berners-Lee شبکه اینترنت را راه اندازی کرد، در همان سال ها نیز اولین صفحات وب نیز بوجود آمدند.

به طور کلی تاریخچه صفحات وب را می توان بر اساس زیر دسته بندی کرد:

سال ۱۹۸۹ (معروف به دوران تاریک صفحات وب):

در این مقطع زمانی صفحه نمایش ها به طور کامل سیاه بوده و تنها چند مونو پیکسل در آن ها مشاهده می شد.

استفاده از تگ های نشانه گذاری HTML و جداول مختلف در صفحات وب:

در سال ۱۹۹۵ صفحات وب با کمک جداول (table) نمایش داده می شد، در این دوره اولین مرورگر هایی که قادر بودند عکس و تصاویر را به کمک تگ های نشانه گذاری HTML نیز نمایش دهند بوجود آمدند.

استفاده از جاوا اسکریپت در همان سال ۱۹۹۵: با پیدایش جاوا اسکریپت تمامی محدودیت های زبان نشانه گذاری HTML نیز از بین رفت و به کمک این زبان قدرتمند این امکان وجود داشت که یکسری دستورات خاص را نیز در صفحات وب اجرا کرد.

استفاده از فلش (Flash) در طراحی سایت:

به کمک این ابزار هر گونه قالب، جلوه های متحرک، ویژگی های فعل و انفعالی و هرگونه فونت و بسیاری امکانات دیگر را تنها با ابزار فلش در صفحات وب بوجود آورد، و استفاده از فلش طراحی صفحات وب را برای برنامه نویسان بسیار جذاب تر می کرد.

استفاده از CSS در سال ۱۹۹۸:

به کمک CSS نیز این امکان وجود داشت که استایل های زیبا و جذاب برای صفحات وب در نظر گرفت، و می توان گفت به نوعی ظهور CSS طراحی صفحات وب را به یک شغل بسیار جذاب و محبوب برای برنامه نویسان تبدیل کرد.

طراحی سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) در سال ۲۰۰۷:

با گسترش گوشی های هوشمند، صفحات وب نیز می بایست پس از ساخته شدن در صفحه نمایش های دسکتاپ، برای صفحه نمایش های موبایل نیز به درستی طراحی شوند، به همین دلیل در این دوره نیاز بود که تکنیک های ریسپانسیو سازی نیز برای صفحات وب در نظر گرفته شود.

توجه» اگر می خواهید بیشتر درباره آن که وب سایت چیست و چه انواعی دارد اطلاعات کسب کنید می توانید مقاله وب سایت چیست را مطالعه کنید.

قیمت طراحی وب سایت

قیمت طراحی و ساخت انواع وب سایت های مختلف با توجه به امکانات متعددی که در این نوع سایت ها در نظر گرفته می شود متفاوت است، سایت هایی که به صورت صفر تا صد کدنویسی می شوند و یا سایت هایی که به کمک سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ساخته می شوند هر کدام رنج قیمتی خاص خود را دارند، شما می توانید با مراجعه به لینک زیر قیمت طراحی وب سایت ارزان را مشاهده نمایید.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ما شوید.

رشته طراحی سایت

رشته طراحی وب رشته ای نیست که در دانشگاه ها به صورت آکادمیک به شما آموزش داده شود و شما بتوانید این رشته را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنید. رشته طراحی سایت در دانشگاه را اگر می‌ خواهید در دانشگاه به صورت تخصصی این کار را یاد بگیرید می‌ توانید رشته طراحی وب سایت مهندسی نرم افزار کامپیوتر را انتخاب کرده و در کارگاه های دانشگاه این درس را به صورت اختیاری بگذرانید.

رشته طراحی وب در دانشگاه به صورت کاملا تخصصی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای آموزش داده می شود و شما می توانید جزئیات این رشته را با یادگیری زبان هایی مانند HTML&CSS، جاوا اسکریپت، PHP و غیره بگیرید و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای و بین المللی وارد بازار کار شوید و پروژه های طراحی وب سایت را قبول کنید.

ضمن این که شما می توانید رشته طراحی سایت فنی حرفه ای را در آموزشگاه های معتبر فنی و حرفه ای به صورت تخصصی یاد بگیرید و با دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای برای مهاجرت به خارج از کشور نیز اقدام نمایید.

اینده شغلی رشته طراحی سایت

در بخش قبلی بررسی کردیم که رشته طراحی سایت چیست و در این رشته پرطرفدار شما چه فیلد های تخصصی را باید یاد بگیرید، در مورد آینده شغلی رشته طراحی صفحات وب نیز باید گفت که در این رشته هر چقدر شما میزان تخصص خودتان را بر روی فیلد هایی مثل برنامه نویسی فرانت اند (html&css، جاوا اسکریپت و غیره) و زبان های برنامه نویسی سمت سرور و یا بک اند (php، asp.net) افزایش دهید و همچنین بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس که امروزه بسیار پرطرفدار هم شده است تخصص خود را افزایش دهید و به عنوان یک طراحی سایت حرفه ای فعالیت داشته باشید، به جرات می توانیم به شما بگوییم که یکی از پردرآمد ترین شغل های حال حاضر دنیا را انتخاب کرده اید، اما طبیعتا در شغل طراحی سایت نیز اگر که نتوانید تخصص و مهارت مورد نیاز را به دست آورید پس مطمئنا موفق نخواهید شد که برای خود پروژه بگیرید و در این حوزه درآمد زایی داشته باشید.

توجه» به عنوان مثال یکی از راه های بسیار ساده ای که می توان در حوزه وب از آن درآمدزایی داشت وبلاگ نویسی است، یعنی ساده ترین تخصصی که در حوزه طراحی وب سایت شما می توانید یاد بگیرید، اگر هم که با مفهوم وبلاگ آشنا نیستید می توانید مقاله وبلاگ چیست را در وب سایت آریا تهران مطالعه نمایید.

رشته طراحی سایت در هنرستان

رشته طراحی سایت هنرستان، در زمان انتخاب رشته شما می توانید از طریق هنرستان و شاخه کار و دانش وارد رشته طراحی سایت شوید و در این خصوص اگر تمایل دارید بدانید که طراحی سایت چه رشته ای است و چگونه در هنرستان باید مهارت های طراحی سایت را یاد گرفت، می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در این وب سایت با همکاران ما تماس بگیرید که مشاوره مورد نیاز را به شما ارائه دهند.

توجه» متاسفانه در برخی از وب سایت های اینترنتی اطلاعات نادرستی در خصوص رشته طراحی سایت مشاغل مربوط به آن درج شده است، به عنوان مثال شما اگر همین حالا در گوگل جستجو نمایید رشته طراحی سایت نی نی سایت، مشاهده می کنید که در وب سایت نی نی سایت کاربران مختلفی در مورد رشته های مربوط به طراحی سایت نظرات متعددی را درج کرده اند که خیلی از این نظرات درست نیست، به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص بهتر است که از مشاوره تخصصی افرادی استفاده نمایید که در حوزه طراحی سایت مشغول به کار هستند.

طراحی سایت در چه رشته ای است

طراحی وب سایت هم در شاخه های فنی حرفه ای و کار و دانش هنرستان وجود دارد و هم از طریق رشته ریاضی فیزیک می توان در رشته مهندسی نرم افزار مشغول به تحصیل شد که یکی از شاخه های پرطرفدار نرم افزار رشته طراحی وب سایت می باشد.

رشته دانشگاهی طراحی سایت

رشته کامپیوتر طراحی صفحات وب یکی از رشته هایی است که شما از طریق دانشگاه نیز می توانید به آن ورود کرده و در رشته طراحی وبسایت مشغول به تحصیل شوید، اما یک نکته مهمی که در مورد کسب مهارت در رشته طراحی سایت دانشگاهی وجود دارد این است که با توجه به این که متاسفانه منابع ارائه شده در دانشگاه های ایران مخصوصا برای شاخه علوم بسیار قدیمی هستند و این منابع برای کسب درآمد در بازار کار هیچ کمکی به شما نمی کنند، پس در نتیجه بهتر است که دانش طراحی وب سایت را با آموزش های تخصصی و به صورت عملی یاد بگیرید.

توجه» در صورتی که علاقه مند هستید در رشته طراحی سایت تحصیل نمایید و به یک وب مستر حرفه ای تبدیل شود، پیشنهاد می کنیم که در دوره وب مستر تهران ثبت نام نمایید.

وب دیزاین چیست (web design چیست)

به زبان ساده می‌ توان گفت طراحی وب سایت یا web design به کلیه مراحلی که برای ساخت و طراحی سایت در بستر اینترنت انجام می شود گفته می شود، مفهوم وب دیزاین و طراحی وبسایت چیست به یک صورت بیان می شود.

برای طراحی سایت یا وب دیزاین باید علاوه بر خلاقیت و نوآوری باید به صورت مداوم و پیوسته به دنبال یادگیری و آموزش باشید تا بتوانید خودتان را با جدیدترین دیزاین و طراحی روز در ذهن کاربران حک کنید.

مراحل طراحی سایت
مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی وب سایت چیست، برای اینکه شما بتوانید یک سایت را در بستر اینترنت بالا بیاورید و در نظر کاربران آن را جذاب نشان دهید لازم است که طراحی و ساخت و راه اندازی و بهینه سازی سایت را به صورت اصولی پیش ببرید، در بخش زیر بررسی خواهیم کرد که چگونه سایت طراحی کنیم و مراحل طراحی سایت چیست و چگونه است.

طراحی وایر فریم

وایر فریم یک نمای کلی از وب سایت است که ما در ابتدای کار آن را به مشتری نمایش می دهیم تا با ساختار کلی وب سایت و استراتژی وب سایت مورد نظر بهتر و دقیق تر آشنا شود در واقع به زبان ساده تر وایر فریم به مشتری نشان می دهید که طراحی سایت چیه و چه المان هایی قرار است در وب سایت استفاده شود، در این مرحله برای این که نقشه راه طراحی وب سایت بهتر و دقیق تر اجرا شود می توانیم یکسری اطلاعات جامه در مورد کسب و کار مورد نظر را از خود مشتری دریافت نماییم تا پروسه طراحی وب سایت با روند بهتری دنبال شود.

با شرکت در کلاس طراحی سایت در مدت کوتاهی اصول ساخت سایت را یاد گرفته و وارد بازار کار شوید.

طراحی گرافیکی وب سایت

در مرحله دوم از مراحل طراحی سایت شما باید با استفاده از نرم افزار های گرافیکی یک نمای گرافیکی جذاب و آنچه را که قصد پیاده سازی آن را دارید به صورت فلت به مشتری ارائه دهید. در طراحی گرافیکی وب سایت رنگ بندی های مورد نیاز و جایگاه  آلمان ها معین می گردد.

کدنویسی و برنامه نویسی سایت

مرحله سوم از مراحل طراحی سایت مربوط به کدنویسی و برنامه نویسی سایت می‌ شود که شما می‌ توانید حتی بدون نیاز به زبان های برنامه نویسی با پلتفرم هایی مانند وردپرس و یا سایر فریم ورک ها سایت خود را طراحی کنید.

بر اساس هزینه طراحی سایتی که از مشتری دریافت می‌ کنید و نیاز هایی که قرار است در سایت به آنها پاسخ داده شود می توانید سی ام اس مورد نظر خود را انتخاب کنید که معمولا cms وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت می باشد که هزینه مناسب تری برای مشتری خواهد داشت.

راه اندازی سایت

وقتی که طراحی سایت با موفقیت به اتمام برسد و از نظر مشتری هیچگونه ایرادی در آن وجود نداشته باشد و تمام نیاز هایی که قرار است در آن پاسخ داده شود به بهترین نحو پردازش شده باشد حالا نوبت آن رسیده که سایت را در هاست و دامنه مناسب راه اندازی کنید و در دسترس عموم مردم قرار دهید.

از دیگر خدماتی که آریا تهران به شما ارائه می دهد و می توانید از آن برای بهبود کسب و کارتان نهایت بهره را ببرید شرکت در دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ است، شما در این دوره اصول دیجیتال مارکتینگ را یاد می گیرید و می توانید به سرعت از آن کسب درآمد کنید.

انواع طراحی سایت
انواع طراحی سایت

انواع طراحی سایت

تا اینجای مقاله شما متوجه شدید که طراحی سایت چیست و می دانید که چگونه می توان مراحل طراحی سایت را پیمود و بهترین طراحی سایت را انجام داد، اما سوالی که مطرح می‌ شود این است که آیا همه سایت ها به یک روش طراحی و دیزاین می‌شوند؟

انواع مختلفی از طراحی سایت وجود دارد که کاربران و صاحبان پروژه بر اساس نیاز خود یکی از انواع طراحی سایت را انتخاب کرده و سایت شان را در همان قالب پیاده سازی می کنند. به طور کلی می توان دو نوع سایت از انواع طراحی سایت را نام برد که قالب اکثریت سایتها بر این اساس می باشد.

سایت های استاتیک یا ایستا

سایت های ایستا یا استاتیک سایت هایی هستند که تنها بخش فرانت اند آنها طراحی می‌ شود و در صورتی که قصد تغییر در محتوای سایت را داشته باشید باید از طراح سایت کمک بگیرید.

به زبان ساده تر می توان گفت سایتهای ایستا یا استاتیک یکبار توسط طراح سایت ساخته می شوند و تا مدت ها محتوای آنها تغییری نخواهد کرد که معمولا این سایت ها برای مشتریانی که قصد دارند تا مدت ها مطالب یکسانی در سایت نمایش داده شود مناسب می باشد.

سایت های پویا یا داینامیک

طراحی سایت پویا یا داینامیک شامل بخش فرانت اند و بک اند می‌ شود و مطالبی که در این سایت‌ ها قرار می‌ گیرد می‌ تواند به صورت داینامیک و مداوم تغییر کند.

طراحی سایت های پویا قابل توسعه می باشد و برنامه نویس وظیفه دارد پویا سازی سایت را به بهترین نحو انجام دهد و اسکریپتی را برای سایت قرار دهد که قابلیت داینامیک سازی آن وجود داشته باشد.

هدف از طراحی سایت چیست

خب ما متوجه شدیم که طراحی وب چیست اما سوالی که مطرح می شود این است که اصلا هدف از طراحی سایت چیست؟ چرا باید سایت بسازیم و برای این کار زمان صرف کنیم؟

در یک کلام هدف از طراحی سایت ارتباط بیشتر با کاربرن و جذب مشتریان بیشتر است، در صورتی که شما سایتی داشته باشید که نتواند با کاربران تعامل برقرار کند، یا در واقع نتوانسته به اهداف خو دست یابد و این پروژه با شکست رو به رو شده است.

اگر بتوانید سایتی داشته باشید که کاربران را به مشاهده صفحات دیگر ترغیب کند و آن ها را به صفحات هدف بکشاند و در نهایت از آن ها مشتری بسازد در این صورت شما توانسته اید به اهداف طراحی سایت دست یابید و به این ترتیب توانسته اید کسب و کار خود را بهبود بخشید و به درآمد چندین برابری دست یابید.

البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که هدف از طراحی سایت در سایت های مختلف متفاوت است و نمی توان در همه موارد یک هدف را در نظر بگیرید و باید با توجه به اهداف مشترک مشتریان برای طراحی سایت آن ها اقدام کنید.

گاهی ممکن است هدف از طراحی سایت های شرکتی برندینگ سازی آن ها باشد و یا ممکن است هدف از فروش بیشتر محصولات باشد و یا هدف از ساخت سایت شخصی صرفا معرفی توانایی ها و مهارت های فرد به عنوان رزومه کاری باشد.

هدف از طراحی سایت های سرگرمی این است که کاربر بیشتر در سایت بماند و باید طراحی جذابی متناسب با موضوع سایت داشته باشد.

شما باید به دنبال اهدافی که مشتری به دنبال آن است یک سایت درخور بسازید تا هم رضایت مشتیر را جلب کنید و هم بتوانید سریعتر به اهداف دست یابید.

زبان های طراحی وب سایت

پاسخ به سوال چگونه طراح سایت شویم و چگونه وب سایت طراحی کنیم باید به شما بگویم که اگر می خواهید در این حوزه تخصص کافی داشته باشید باید زبان های طراحی وب سایت را به طور تخصصی یاد بگیرید و روز به روز به فکر آپدیت کردن اطلاعات خود باشید.

سوال های زیادی برای طراحی وب سایت وجود دارد که شما می‌ توانید پرکاربرد ترین آنها را انتخاب کرده و به صورت تخصصی آموزش ببینید تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی طراحی صفحات وب را به صورت حرفه ای انجام داده و وارد بازار کار شوید.

در معرفی شغل طراحی وب سایت توضیح دادیم بازار کار طراحی سایت برای کسانی که تخصص کافی داشته باشند بسیار مناسب می باشد و شما می توانید درآمد بسیار بالایی در این حوزه داشته باشید اما همه اینها بستگی به سابقه کاری و رزومه قوی دارد.

محبوب ترین و بهترین زبان های طراحی وب سایت عبارتند از:

  • Html
  • Css
  • JavaScript
  • jQuery

اگر به صورت تخصصی در رشته طراحی وب چسب تجربه کنید و طراحی صفحات وب را به صورت حرفه ای انجام دهید می توانید در دوره های آموزش طراحی سایت آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید تا به صورت فشرده با انواع زبان های طراحی وب سایت آشنا شده و با کسب مدرک بین المللی و معتبر فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید.

شرکت سئو سایت آریا تهران به شما این تضمین را میدهد که در کمتر از ۶ ماه سایت شما را به صفحه اول گوگل میاورد و کسب و کار شما را بهبود میبخشد.

برنامه نویسی وب چیست

اگر بخواهیم به زبان ساده پاسخ سوال برنامه نویسی وب چیز را بدهیم باید بگوییم برنامه نویسی وب شامل دو بخش فرانت اند و بک اند می شود و کسانی که می خواهند به عنوان یک برنامه نویس وب مشغول به کار شوند باید در هر دو حوزه تخصص کافی داشته باشند و به عبارتی فول استک کار باشند.

به برنامه نویس وب به اصطلاح web development نیز گفته می شود که کار ساخت و طراحی سایت و پشتیبانی آن را به صورت کامل صفر تا صد انجام می دهد.

بازار کار طراحی سایت

تا اینجای مقاله شما متوجه شدید طراحی وب چیست و با تاریخچه طراحی وب سایت آشنا شدید اما سوالی که مطرح می‌ شود این است که بازار کار طراحی سایت در ایران و کشور های خارجی چگونه است و آیا می توان با انتخاب شغل طراحی سایت درآمد مناسبی کسب کرد؟

خوشبختانه شغل طراحی وب سایت در ایران بستر مناسبی دارد و اگر طراح سایت بتواند تخصص های لازم را کسب کند و در حرفه خود حرفی برای گفتن داشته باشد می‌ تواند بهترین درآمد را کسب کند.

طراحان صفحات وب سایت در ایران که به صورت تخصصی طراحی صفحات وب را انجام می دهند چندان زیاد نیست و راه برای کسانی که می‌ خواهند در این حوزه پیشرفت چشمگیری داشته باشند بسیار مناسب و قابل ترقی است.

بازار کار طراحی سایت در ایران داغ است و شما می توانید با یادگیری اصول طراحی سایت و داشتن رزومه کاری قوی درآمدی از ده میلیون به بالا داشته باشید.

بازار طراحی سایت در خارج از کشور نیز بسیار خوب است و شما می توانید بین ۷۰ هزار تا ۱۲۰ هزار دلار درآمد داشته باشید. مهمترین چیزی که درآمد طراحی وب را تعیین می کند تخصص طراح سایت و تجربه و رزومه کاری او می‌ باشد.

درآمد طراحی وب سایت

مهمترین سوالی که برای طراحان وب سایت مطرح می‌ شود این است که درآمد از طراحی سایت و یا درآمد طراحان وردپرس چقدر است و آیا دستمزد طراحان وب در ایران مقدار ثابتی است یا قابل پیشرفت و ترقی است؟

درآمد طراحی سایت به نوع پروژه های که از مشتری دریافت می کنید بستگی دارد، هرچه رزومه کاری طراح وب یا وب دیزاین قوی ‌تر باشد پروژه‌ های تخصصی تری به او می سپارند و درآمد او بیشتر خواهد شد.

باید بدانید طراح سایتی که به صورت فریلنسر کار می کند می تواند درآمد متغیری نسبت به طراح صفحات وبی که در یک شرکت استخدام است داشته باشد.

مهمترین فاکتوری که تعیین کننده درآمد طراحی وب است تخصص وب دیزاین و تجربه و سابقه کاری او می‌ باشد، اگر می خواهید دستمزد بالایی در این زمینه داشته باشید بهتر است به دنبال تهیه رزومه قوی برای خود باشیم که برای این کار باید نمونه طراحی سایت قوی و داینامیک در در رزومه کاری تان داشته باشید.

طراحی انواع وبسایت

شما در صورتی که دانش و تخصص کافی در زمینه طراحی و ساخت انواع وب سایت ها را داشته باشید می توانید انواع وب سایت های فروشگاهی، شخصی، شرکتی و خدماتی، و سایت های خبری را طراحی و پیاده سازی نمایید، همچنین برای هر یک از این وب سایت ها نیز می توانید امکانات متعددی را در نظر بگیرید.

ابزار های طراحی وب چیست

برای آن که طراحی وب سایت حرفه ای را آغاز کنید نیاز است که با ابزار های این حوزه آشنایی پیدا کنید و بدانید که در طراحی وب باید از چه ابزار هایی استفاده کنید و در چه محیطی باید کار کنید.

برای طراح سایت شدن شما نیازی به امکانات زیادی ندارید و می توانید حتی با یک نوت پد کار خود را آغاز کنید و صفحات وب را طراحی نمایید.

به همین دلیل اولین ابزار طراحی سایت نوت پد Notepad معرفی می شود که شما می توانید در هر سیستمی به آن دسترسی داشته باشید و کار خود را آغاز کنید.

شما می توانید از سایر ابزار های طراحی سایت مانند dreamweaver و vs code و phpStorm برای ساخت صفحات وب استفاده کنید.

در نهایت شما نیاز به یک مرورگر وب دارید که بتوانید از طریق آن تغییرات صورت گرفته در سایت تان را مشاهده کنید مانند گوگل کروم و فایرفاکس و غیره.

طراحی سایت یکی از کار هایی است که شما برای شروع کار و پیشرفته شدن در این حوزه نیازی به امکانات خاصی ندارید و می توانید تنها با یک سیستم متصل به اینترنت و حتی یک نوت پد و یا نرم افزار های معرفی شده صفحات وب را طراحی کنید.

مراحل یادگیری طراحی وب

اگر می خواهید به یک طراح وب تبدیل شوید نیاز است که یک سری مراحل را به صورت متوالی و به ترتیب انجام دهید تا بتوانید در این حوزه پیشرفت کنید و به اهداف خود دست یابید.

ما در این قسمت برای شما گام هایی که باید برای طراح وب شدن نیاز است طی کنید را به اختصار توضیح می دهیم و شما را بیشتر با این حوزه آشنا می کنیم، به منظور معرفی طراحی سایت به شکل کامل تر پیشنهاد می کنیم که بخش زیر را مطالعه نمایید، موارد درج شده در بخش زیر به شما کمک می کند که این موضوع را متوجه شوید که برای طراحی وب سایت از کجا شروع کنیم تا تبدیل به یک وب مستر حرفه ای شویم.

یادگیری html

اولین مرحله برای ورود به بازار کار طراحی وب یادگیری html میباشد. شما با این زبان نشانه گذاری با اصول و پایه طراحی صفحات وب آشنا میشوید. با این زبان نشانه گذاری میتوانید به دنیای طراحی فرانت اند سایت ورود پیدا کنید و اولین گام از طراح وب شدن را طی کنید.

یادگیری CSS

مرحله بعدی بعد از یاد گرفتن HTML استایل دادن به این المان های ساخته شده میباشد. شم باید از CSS برای استایل دهی به المان های صفحه استفاده کنید و برای زیبا سازی سایت از آن استفاده میکنید. با یادگیری CSS میتوانید به صفحات وب ساخته شده رنگ و بو بدهید و آن ها را از حالت ساده خارج کنید.

یادگیری جاوااسکریپت

گام بعدی برای طراح وب شدن یادگیری جاوااسکریپت میباشد. شما با آموزش جاوا اسکریپت میتوانید پویایی بیشتری به سایت تان اضافه کنید و با همین کار تعامل کاربران با سایت تان را افزایش دهید. امروزه جوااسکریپت یکی از زبان های طراحی سایت پرکاربرد و پرطرفدار شناخته شده که شما میتوانید با یادگیری این زبان به سرعت جذب بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید. این زبان برای طراحی سایت فرانت اند میباشد و شما با یادگیری آن میتوانید در حوزه فرانت اند حرفه ای تر شوید.

یادگیری یک زبان سمت سرور

برای آن که بتوانید یک سایت استاتیک داشته باشید و به عبارتی سایت شما هم فرانت اند داشته باشد و هم دارای بخش بک اند باشد نیاز است که شما از یک زبان سمت سرور برای تعامل با بخش سرور ها بهره بگیرید.
شما میتوانید زبان php و یا asp.net یاد یگرید واز این طریق ارتباط بخش فرانت با سرور سایت را برقرا کنید و یک سایت کامل طراحی کنید.

اگر میخواهید به صورت اصولی گام های طراحی سایت را یاد بگیرید می توانید از فیلم های رایگانی که در صفحه آموزش html و css قرار گرفته است کمک بگیرید و یا در کلاس های ما شرکت کنید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

شغل طراحی سایت

تا اینجای مقاله متوجه شدیم که طراحی وب چیست و رشته طراحی و توسعه صفحات وب به چه صورت است و برای طراح وب شدن نیاز است که چه گام هایی را طی کنید و مراحل مورد نیاز برای این کار چیست.

حال می خواهیم به این سئوال پاسخ دهیم که شغل طراحی سایت چیست و وضعیت شغل طراحی وب یا شغل طراحی وب سایت به چه صورت است؟

به منظور معرفی شغل طراح وب شما با ابزار های طراحی وب آشنا شدید و متوجه شدید که برای این کار نیاز نیست به امکانات خاصی دسترسی داشته باشید اما این سوال شاید برای شما هم پیش بیاید که آیا یک طراح وب باید فقط آن چیز هایی که با هم بررسی کردیم را بلد باشد یا برای توسعه کار خود نیاز است مهارت های دیگر را نیز یاد یگرید؟

در صورتی که شما بخواهید صفر تا صد ساخت یک سایت را به عهده بگیرید باید در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، سئو مارکتینگ ، تولید محتوا و سئو و ui و ux مهارت داشته باشید تا بتوانید یک سایت را بدون کمک از تیم بسازید. اما اگر در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ و یا طرکت طراحی سایت مشغول به کار هستید هر کاری باید توسط تیم متخصص انجام شود و انجام صفر تا صد این کار ها توسط یک نفر چندان درست نیست.

در این بخش به معرفی شغل طراحی سایت و شغل هایی که با یک طراح وب ارتباط تنگاتنگی دارند و برای ساخت و توسعه سایت نیاز است افراد متخصص در این عناوین شغلی به طراح وب کمک کنند را معرفی می کنیم.

گرافیست:

برای آن که بتوانید عکس ها و لوگوی یونک در است تان داشته باشید باید از یک تیم طراح حرفه ای کمک بگیرید.

گرافیست می تواند برای سایت شما بنر های تبلیغاتی بسازد و به این ترتیب سایت حرفه ای تری داشته باشید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

کارشناس تولید محتوا

برای آن که کاربر جذب سایت ساخته شده باشد نیاز است که محتوا یونیک و جذاب در سایت وجود داشته باشد. برای این کار عنوان شغلی کارشناس تولید محتوا مطرح میشود که در این حوزه می تواند محتوا متنی، صوتی، تصویری و صوتی تولید کند و به این ترتیب از از راه های مختلف برای جذب کاربر استفاده کند، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تولید محتوای استاندارد و اصولی می توانید در دوره تولید محتوا آریا تهران شرکت نمایید.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید تمام جوانب برای پیشرفت سایت را بررسی کند و با بررسی رقبا سعی در پیشرفت سایت داشته باشد. یک کارشناس تولید محتوا باید تیزر های تبلیغاتی برای سایت طراحی کند و با تولید محتوا ناب سعی در جذب ترافیک داشته باشد.

کارشناس سئو

مهمترین عنوان شغلی که برای توسعه سایت مطرح می شود کارشناس سئو است. یک کارشناس سئو باید از همان ابتدای ساخت سایت برای پیاده سازی اصول سئو بر آن نظارت داشته باشد و پیاده سازی سئو تکنیکال را از همان ابتدا در نظر داشته باشد. یک کارشناس سئو با تولید محتوا سئو شده و بررسی رقبا و استفاده از ابزار های سئو میتواند به بهبود رتبه سایت و افزایش ترافیک ورودی به سایت کمک کند.

طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت با وردپرس چیست؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند است که شما با استفاده از پلاگین های کاربردی آن می توانید یک سایت را بدون کد نویسی طراحی و پیاده سازی نمایید، ضمن این که وردپرس به صورت متن باز است و با زبان php ساخته شده است، پس شما با داشتم دانش برنامه نویسی نیز می توانید وب سایت های قدرتمند با وردپرس طراحی و پیاده سازی نمایید، در صورتی هم که علاقه مند هستید وردپرس را به صورت حرفه ای و تخصصی یاد بگیرید در دوره وردپرس آریا تهران شرکت نمایید.

درآمد طراحی سایت با وردپرس چقدر است؟

یک وردپرس کار حرفه ای می تواند در ماه درآمدی بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان را داشته باشد، و در صورت داشتن دانش برنامه نویسی و توانایی شخصی سازی سایت های وردپرسی می تواند سطح درآمد خود را افزایش دهد.

ضمنا بازار کار طراحی سایت با وردپرس نیز با توجه به قابلیت متن باز بودن این cms و پلاگین های کاربردی و قدرتمند آن بسیار خوب است، در مقاله آموزشی وردپرس چیست ما به صورت تخصصی در مورد درآمد طراحی سایت با وردپرس و مزیت های این CMS قدرتمند صحبت کرده ایم.

طراحی سایت بدون کد نویسی چیست

منظور از طراحی وب سایت بدون کد نویسی این است که شما بدون استفاده از زبان های برنامه نویسی و با استفاده از CMS های آماده نظیر وردپرس که در بخش قبلی با آن آشنا شدید، انواع وب سایت های مختلف را طراحی و پیاده سازی نمایید.

طراحی سایت اختصاصی چیست

طراحی سایت در برنامه نویسی چیست، منظور از وب سایت های اختصاصی وب سایت هایی هستند که CMS آن ها به صورت صفر تا صد کدنویسی شده است و یا در صورت استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده نظیر وردپرس، قالب آن ها بازبان های برنامه نویسی ساخته می شود و از قالب های آماده و از پیش طراحی شده وردپرسی در ساختار اینگونه وب سایت ها استفاده نمی شود.

زبان طراحی سایت چیست

برای پیاده سازی یک وب سایت کامل شما در صورتی که به زبان های برنامه نویسی سمت وب (زبان های فرانت اند یا سمت کاربر، بک اند یا سمت سرور که در بخش های قبلی با آن ها آشنا شدید) علاقه مند هستید باید به کمک این زبان ها سایت خود را طراحی و پیاده سازی نمایید، در غیر اینصورت می توانید از سیستم های مدیریت محتوای آماده استفاده نمایید، در ضمن برای این که متوجه شوید که زبان طراحی وب سایت چیست می توانید از صفحه وب سایت Inspect بگیرید و یا این که در مرورگر گوگل کروم افزونه Wappalyzer را نصب نمایید و ساختار وب سایت ها را به کمک آن بررسی کنید.

طراحی وب سایت با html و css

با استفاده از زبان نشانه گذاری html شما می توانید ساختار اولیه قالب صفحات وب سایت خود را پیاده سازی نمایید و به کمک css هم می توانید به قالب خود استایل دهید، از آن جا که html&css زبان برنامه نویسی نیست شما با استفاده از آن یک سایت پویا را نمی توانید ایجاد کنید اما قالب صفحات وب سایت خود را می توانید با توجه استاندارد های ux&ui طراحی نمایید، در ضمن برای یادگیری html&css به صورت حرفه ای می توانید در دوره html css مجتمع فنی آریا تهران شرکت نمایید.

طراحی سایت با php چیست

طراحی وب سایت با php مختص افرادی است که به ساختار زبان برنامه نویسی php و فریمورک پرطرفدار آن یعنی لاراول علاقه مند هستند و یا افرادی که طراحی سایت با وردپرس را یاد گرفته اند و از آن جا که وردپرس متن باز است و با زبان php هم ساخته شده است تمایل دارند که سایت های وردپرسی خود را با php ارتقا دهند، به عنوان مثال برای بهینه سازی سرعت وب سایت خود افزونه های مورد نیاز وردپرس را خودشان با php بسازند، با توجه به توضیحاتی که داده شد اگر تمایل دارید PHP را به صورت حرفه ای یاد بگیرید به صفحه دوره php مراجعه نمایید.

طراحی سایت پایتون چیست

طراحی وب سایت با پایتون نیز طبیعتا مختص افرادی است که به زبان برنامه نویسی پایتون علاقه مند هستند، از آن جا که پایتون نزدیک به زبان انسان است و یادگیری آن در مقایسه با دیگر زبان های برنامه نویسی ساده تر است، پس کاملا طبیعی است که خیلی ها تمایل داشته باشند پروسه سایت سازی را با پایتون یاد بگیرند، به دلیل استقبال زیادی که برای یادگیری زبان پایتون وجود دارد، آموزشگاه آریا تهران نیز دوره های اموزش طراحی سایت با پایتون را برگزار می کند که اگر شما هم علاقه مند هستید در این کلاس های تخصصی شرکت نمایید می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

طراحی سایت با جاوا اسکریپت

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یکی از زبان های قدرتمند برنامه نویسی سمت وب است که در حال حاضر از آن هم به عنوان یک زبان سمت کاربر و هم به عنوان یک زبان سمت سرور استفاده می شود، جهت آشنایی با این زبان برنامه نویسی شما می توانید به صفحه جاوا اسکریپت چیست مراجعه نمایید که در این مقاله به صورت کامل مزیت های استفاده از زبان جاوا اسکریپت توضیح داده شده است.

به طور کلی هم وب سایت هایی که با فریم ورک های جاوا اسکریپت ساخته می شوند بسیار قدرتمند و پویا هستند، از نظر فنی هم (سرعت لود صفحات) به جرات می توان گفت که بالاتر از سایر وب سایت ها می باشند، مخصوصا سایت هایی که با فریمورک Node.js ساخته می شوند، شما هم اگر تمایل دارید که جاوا اسکریپت را به صورت حرفه ای و تخصصی یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم که در دوره جاوا اسکریپت آریا تهران شرکت نمایید.

طراحی سایت پورتال چیست

بسیاری از وب سایت ها به منظور ارائه خدمات خود نیاز به پورتال های اختصاصی نیز دارند، به همین دلیل طراحی پورتال نیز یکی دیگر از فیلد هایی است که شما در شغل طراحی وبسایت می توانید یاد بگیرید و از آن درآمد زایی داشته باشید.

طراحی سایت جوملا چیست؟

جوملا هم مانند وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که شما با استفاده از آن می توانید یک وب سایت را طراحی و پیاده سازی نمایید.

طراحی وب سایت با هوش مصنوعی

امروزه با توجه به پیشرفت و توسعه هوش مصنوعی شما با استفاده از ابزار های هوش مصنوعی نیز می توانید یک وب سایت کامل را برای خود راه اندازی نمایید، برای آشنایی با مراحل طراحی و ساخت وب سایت با هوش مصنوعی می توانید به صفحه طراحی سایت با هوش مصنوعی مراجعه نمایید و در این صفحه به صورت تخصصی با این متد ساخت وب سایت آشنا شوید.

طراحی وب سایت شرکتی چیست؟

منظور از طراحی و ساخت وب سایت های شرکتی ایجاد وب سایت هایی است که خدمات یک شرکت، و یا یک سازمان را به کاربران معرفی می کنند.

طراحی سایت فروشگاهی؟

طراحی سایت فروشگاهی چیست، منظور از طراحی وب سایت های فروشگاهی نیز سایت هایی هستند که کاربران می توانند به صورت آنلاین از آن ها خرید اینترنتی انجام دهند، به عنوان مثال طراحی وب سایت پوشاک یک نوع سایت فروشگاهی است که در آن می توان انواع پوشاک را به صورت اینترنتی عرضه کرد، در صورتی هم که علاقه مند هستید با سبک طراحی قالب وب سایت های فروشگاهی بیشتر آشنا شوید و قیمت طراحی وب سایت های فروشگاهی را مشاهده نماید به صفحه طراحی سایت فروشگاهی ارزان مراجعه نمایید.

طراحی سایت شخصی چیست

طراحی وب سایت شخصی چیست، منظور از طراحی و ساخت وب سایت شخصی وب سایت هایی هستند که به منظور ارائه نمونه کارها، بیوگرافی و خدمات یک شخص حقیقی ساخته می شوند، به عنوان مثال یک هنرمند بخواهد با طراحی وب سایت شخصی نمونه کارهای هنری خود را نمایش دهد.

طراحی سایت تک صفحه ای چیست

وب سایت های تک صفحه ای وب سایت هایی هستند که تمامی خدمات و محتوای آن ها در قالب یک صفحه ارائه می شود، برخی از وب سایت های تک صفحه ای را شاید بتوان در دسته وب سایت های شخصی نیز قرار داد، در ضمن ساخت وب سایت های تک صفحه ای برای کودکان و نوجوانانی که علاقه مند به یادگیری طراحی سایت هستند نیز مناسب است، که برای آشنایی با دور های طراحی وب سایت برای کودکان و نوجوانان می توانید به صفحه طراحی سایت کودکان مراجعه نمایید.

طراحی سایت تجاری چیست

وب سایت های تجاری نیز همانطور که از نام آن ها مشخص است وب سایت هایی هستند که فعالیت تجاری و بازرگانی را انجام می دهند، عموما برای این نوع وب سایت ها از دامنه .com استفاده می شود.

طراحی سایت خبری چیست

وب سایت های خبری هم وب سایت هایی هستند که اخبار حوزه های مختلف ورزشی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، گردشگری، دیجیتال مارکتینگ و غیره در آن ها منتشر می شود، نظیر وب سایت های خبری مانند ایسنا، خبرگزاری فارس، مشرق نیوز، بهار نیوز،وب سایت خبری بیرام کبیر و غیره.

طراحی قالب سایت چیست؟

قالب سایت (به انگلیسی: Site Template یا Site Theme) را می‌توان مشابه دکور و قفسه‌ بندی فروشگاه‌ ها در دنیای واقعی دانست. قالب سایت ترکیبی از رنگ، تصاویر و المان‌ های موجود در ‌سایت مانند دکمه‌ ها است و باعث می‌ شود فروشگاه شما مرتب و منحصر به فرد دیده شود.

طراحی گرافیک سایت چیست

در مقاله کار طراحی سایت چیست گفته شد که یکی از بخش های مهم در زمان ساخت وب سایت طراحی قالب با استاندارد های ux&ui است که در زمان طراحی قالب تمامی استاندارد های گرافیک وب سایت باید رعایت شود، حالا اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری را در این خصوص داشته باشید که استاندارد طراحی سایت چیست و قواعد ux&ui چگونه باید در آن اجرا شود، پیشنهاد می کنیم که به وب سایت های colorlib.com و یا themeforest.net مراجعه نمایید و در این وب سایت ها ساختار قالب های حرفه ای را مشاهده نمایید.

شرکت طراحی سایت چیست؟

شرکت های طراحی سایت شرکت هایی هستند که خدمات طراحی و ساخت انواع وب سایت ها را به مشتریان خود ارائه می دهند.

طراحی سایت سئو چیست

طراحی سایت و سئو چیست، با توجه به توضیحاتی که تا به این جا ارائه شد متوجه شدیم که طراحی سایت شغل پردرآمد و بسیار محبوبی است و تقریبا تمامی مشاغل به داشتن یک وب سایت پویا با طراحی استاندارد و منحصربه فرد نیاز دارند.

اما تمامی وب سایت ها زمانی به درآمدزایی خواهند رسید که خدمات مهم خود را برای موتور های جستجو سئو و بهینه سازی نمایند، سئو وب سایت یعنی این که شما بتوانید کلمات کلیدی خود را در بخش سرچ ارگانیک گوگل بالا بیاورید و در شبکه های اجتماعی پرطرفدار نیز مخاطبین مورد نظر خود را جذب کنید.

آموزش طراحی سایت چیست

با توجه به مطالبی که در مقاله طراحی سایت شامل چیست ارئه شددر صورتی که احساس می کنید که به شاخه های طراحی سایت علاقه مند هستید و تمایل دارید که کسب و کار طراحی سایت را برای خود راه اندازی نمایید و در این زمینه درآمد زایی داشته باشید می توانید برای کسب مهارت های طراحی و ساخت وب سایت در کلاس های طراحی وب سایت مجتمع فنی آریا تهران شرکت نمایید، آریا تهران طراحی سایت را به صورت صفر تا صد و بازار کاری به شما ارائه می دهد، برای این منظور می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در همین صفحه با همکاران ما تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید، همچنین باز هم اگر تمایل دارید مطالعه بیشتری در مورد فیلد های مختلف طراحی وب سایت داشته باشید می توانید مقاله کاربردی چگونه توسعه دهنده وب شویم را نیز مطالعه کنید.

طراحی سایت برای خارج از کشور؟

با توجه به جایگاه شغل طراحی وب سایت در تمامی کشور ها حرفه طراحی صفحات وب برای افرادی هم که قصد مهاجرت به خارج از ایران را دارند می تواند حرفه پر درآمدی باشد، قطعا در این خصوص مطالب گوناگونی را در وب سایت های مختلف مشاهده کرده اید، به عنوان مثال اگر همین حالا سرچ نمایید طراحی سایت چیست نی نی سایت در این نوع وب سایت ها کاربران مختلف درباره مهاجرت از طریق شغل طراحی سایت نطرات متعددی را درج کرده اند، اما همیشه شما برای کسب اطلاعات دقیق در مورد یک مطلب به منابع معتبر در آن حوزه مراجعه نمایید.

توجه» در صورتی که قصد مهاجرت به خارج از کشور با مدرک طراحی سایت و برنامه نویسی سمت وب را دارید، به صفحه مدرک معتبر برنامه نویسی برای مهاجرت مراجعه نمایید.

ایا طراحی سایت سخت است

در این مقاله ما سعی کردیم که همه چیز درباره طراحی سایت و اطلاعات مورد نیاز در خصوص طراحی سایت کسب و کار های مرتبط با آن را در اختیار شما قرار دهیم، با توجه به مطالب ارائه شده یک طراح وبسایت باید بتوانید به صورت تخصصی مهارت های مورد نیاز در این حوزه کاری را بدست آورد و توصیه می شود که آموزش دیدن و کار کرد در فیلد تخصصی طراحی وب توام با کار کردن بر روی یک پروژه واقعی باشد و کار به صورت عملی انجام شود.

در صورتی که شما عادت کنید به صورت مداوم آموزش ببینید و همواره علم خود را در زمینه طراحی و ساخت وب سایت بروز نگه دارید، در این صورت می توانیم بگوییم که کار با طراحی سایت برای شما لذت بخش بوده و به آسانی انجام می شود.

اما در غیر اینصورت اگر شما نتوانید مهارت مورد نیاز در این زمینه را بدست آورید، قطعا طراحی و ساخت وب سایت های مختلف برای شما دشوار بوده و نمی توانید موفقیت لازم در حوزه طراحی سایت را بدست آورید.

مقاله در مورد طراحی وب سایت

در صورتی که تمایل دارید مقالات تخصصی در مورد طراحی سایت را مطالعه نمایید و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید، پیشنهاد می کنیم که مقاله  طراح وب کیست را حتما در وب سایت آریا تهران مطالعه نمایید که در این مقاله نیز توضیحات تخصصی در مورد طراحی سایت برای کسب و کار های مختلف ارائه شده است.

طراحی سایت های معروف

برای تبدیل شدن به یک متخصص طراحی وب و یک شخصی که بتواند طراحی سایت بین المللی را در سطح حرفه ای انجام دهد، حتما نیاز است که شما ساختار وب سایت های معروف و شناخته شده را نظیر وب سایت w3school را آنالیز نمایید، ساختار این نوع وب سایت های حرفه ای و مخاطب پسند به شما کمک می کند که استاندارد های ساخت یک وب سایت حرفه ای و استاندارد را بهتر یاد بگیرید.

طراح وب به انگلیسی

عبارت طراحی وب سایت به انگلیسی Web designer ترجمه شده است، شما در صورتی که عبارت Web designer را هم در گوگل سرچ کنید از طریق بخش SERP گوگل نیز می توانید به محتویات این صفحه دسترسی داشته باشید.

ساخت وب سایت رایگان

در صورتی که علاقه مند هستید سایت خود را به صورت رایگان طراحی نمایید، برای این منظور می توانید از نرم افزار های مجازی راه اندازی سایت مانند نرم افزار XAMPP استفاده نمایید و یا این که از هاست های رایگان نیز می توانید کمک بگیرید، به کمک نرم افزار های مجازی راه اندازی وب سایت شما می توانید ساخت وب سایت رایگان خارجی را تمرین کنید.

جمعبندی

ما در این مقاله متوجه شدیم که طراحی وب چیست و با چه ابزار و امکاناتی می توان به این حوزه وارد شد. شما با رشته طراحی سایت آشنا شدید و اطلاعات جامعی درباره بازار کار طراحی وب در ایران به دست آوردید. اگر هنوز سوالی برای شما باقی مانده می توانید در بخش نظرات سوالتان را بپرسید تا کارشناسان طراحی وب آریا تهران در کوتاه ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

سوالات متداول

طراحی سایت چیست و چقدر درامد دارد؟

در پاسخ به سئوال طراحی سایت چیست و چه کاربردی دارد باید گفت که برای تعریف طراحی سایت یا وب دیزاین web design به زبان ساده باید بگوییم که طراحی وب سایت فرایندی است که شما با بهره گیری از برنامه نویسی صفحات وب،تولید محتوای یونیک و طراحی گرافیکی صفحات و رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت میتوانید بهترین صفحه را به مشتری ارائه دهید.

هدف از طراحی سایت چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده اهداف طراحی سایت و این که طراحی سایت چگونه است را با هم بررسی کنیم باید به شما بگوییم اهداف طراحی سایت برای سایت های فروشگاهی، شرکتی، شخصی و سرگرمی و آموزشی و خبری با یکدیگر متفاوت می باشد اما همه این سایت ها اهداف تجاری دارند و به دنبال کسب درآمد بیشتر در کنار اهداف اختصاصی هستند که در این مقاله این اهداف بررسی شده اند.

طراحی سایت در ایران؟

طراحی وب سایت در ایران نیز مانند سایر کشور های دنیا یکی از مشاغل پر درآمد محسوب می شود، البته با توجه به توضیحاتی که در مقاله وب دیزاینر چیست ارائه شد لازمه کسب درآمد در این حرفه کسب مهارت و تخصص کافی در زمینه توسعه و طراحی وب سایت است.

آیا طراحی سایت درآمد دارد؟

در صورتی که همین الان یک سرچ کوتاه در مورد درآمد طراحی سایت در گوگل بزنید متوجه می شوید که با داشتن تخصص و مهارت کافی در حوزه شغل طراح سایت این حرفه امروزه یکی از مشاغل پر درآمد در کل دنیا محسوب می شود.

برای طراحی سایت چه رشته ای باید خواند؟

د رحال حاضر رشته طراحی سایت به عنوان یکی از رشته های مستقل در شاخه کار و دانش می باشد، اما افرادی که در رشته مهندسی نرم افزار نیز تحصیل می کنند هم در برخی از دانشگاه های ایران مهارت های طراحی وب سایت برای دانشجویان رشته نرم افزار نیز تدریس می شود.

سیستم مورد نیاز برای طراحی سایت؟

در صورتی که شما کار طراحی سایت را با استفاده از کدنویسی انجام می دهید باید از سیستم هایی استفاده نمایید که دارای پردازنده و گرافیک قوی هستند، اما در صورتی که طراحی سایت بدون کدنویسی را انجام می دهید می توانید از سیستم های معمولی نیز استفاده نمایید.

برنامه نویسی و طراحی سایت چیست؟

برنامه نویسی حرفه ای است که زمینه های مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد، مثلا برنامه نویسی سمت ویندوز، برنامه نویسی تحت شبکه، و یا برنامه نویسی اندروید و ios برای ساخت اپلیکیشن های کاربردی موبایل، و همچنین برنامه نویسی سمت وب برای ساخت انواع وب سایت های استاتیک و داینامیک.

نرم افزار طراحی سایت چیست؟

در پاسخ به این سوال که نرم افزار یا برنامه طراحی سایت چیست باید گفت که برای طراحی قالب ابتدایی وب سایت ها شما می توانید از نرم افزار طراحی وب سایت Adobe Dreamweaver استفاده نمایید، و برای کدنویسی سمت وب هم می توانید از نرم افزار هایی مثل ویژوال استودیو استفاده کنید.
ضمنا برای طراحی وب سایت سعی کنید که از مرورگر هایی مثل کروم و فایرفاکس، یا اپرا استفاده نمایید.

بهترین طراحی سایت چیست؟

در این مقاله شما یاد گرفتد که طراحی سایت یعنی چی و آشنایی با طراحی سایت شامل چه بخش هایی می باشد، اما انتخاب بهترین روش برای طراحی سایت کاملا بستگی به میزان علاقه و استعداد شما در این زمینه دارد، به عنوان مثال اگر به برنامه نویسی سمت وب علاقه دارید بهتر است که سایت های خود را به صورت حرفه ای تر با کدنویسی طراحی کنید، در غیر اینصورت انتخاب هوشمندانه برای شما استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده و قالب های از پیش ساخته شده است.

چند شغل مرتبط با طراح وب را نام ببرید؟

با انجام یک تحقیق درباره طراحی سایت متوجه می شویم شغل های مرتبط با این حوزه تخصصی مواردی مانند تولید محتوا و کپی رایتر – وبلاگ نویسی – مدیر فروشگاه اینترنتی – پشتیبان وب سایت (مسئول آپدیت صفحات، پاسخ دادن به کامنت های کاربران و غیره) – گرافیست وب سایت از جمله شغل های مرتبط با طراحی وب هستند.

طراحی سایت چگونه شغلی است؟

در مقاله طراحی سایت یعنی چه شما یاد گرفتید که طراحی وب سایت همانند دیگر مشاغل یک حوزه تخصصی کاملا گسترده است و افرادی که تمایل دارند به این حوزه ورود نمایند باید حتما وقت مبسوطی را اختصاص دهند تا فیلد های مهم طراحی وب سایت را به صورت حرفه ای یاد بگیرند.

طراحی سایت به چه دردی میخوره؟

هر شخصی که علاقه دارد وب سایت های شرکتی، فروشگاهی، خدماتی، خبری و غیره را بسازد می تواند به حوزه طراحی سایت ورود کند، اما همانطور که گفته شد باید زمان کافی برای مطالعه و یادگیری را برای فیلد های تخصصی طراحی وب سایت در نظر بگیرید.

سایت نویسی چیست؟

به طور کلی به فرآیند طراحی و ساخت وب سایت (با استفاده از زبان های برنامه نویسی سمت وب و یا سیستم های مدیریت محتوای آماده نظیر وردپرس و جوملا) سایت نویسی نیز می گویند.