بهترین موتورهای بازی سازی برای اندروید و کامپیوتر با برنامه نویسی و بدون برنامه نویسی

رشته بازی سازی یکی از مهارت های تخصصی همچنین هیجان انگیز و پرطرفدار برای تمامی افراد در هر رنج سنی می باشد. برای بازی سازی نیاز داریم تا از موتورهای بازی سازی که این کار را به طرز زیادی برای ما سهولت می بخشند استفاده کنیم.


ما در این مقاله اقدام به گرد آوری دقیق بهترین موتور های بازی سازی و پیشنهاد آن ها به شما کرده ایم و امیدوار هستیم که این مقاله مورد توجه شما خواننده گرامی قرار بگیرد

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سلام دوستان. خیلی وقته که من در سایت آریا تهران به علت مشغله های برنامه نویسی نتونستم مقاله و ویدو منتشر کنم. با این حال امروز قصد دارم تا کمی رویه خودم رو تغییر بدم و از برنامه نویسی سری به دنیای بازی سازی بزنم. امروز می خوام برای شما بهترین موتور های بازی سازی که خودم هم سابقه کارکردن با یکیشون رو دارم به شما معرفی کنم. امید وارم که از این مقاله لذت ببرید.

رشته بازی سازی یکی از مهارت های تخصصی همچنین هیجان انگیز و پرطرفدار برای تمامی افراد در هر رنج سنی می باشد. برای بازی سازی نیاز داریم تا از موتورهای بازی سازی که این کار را به طرز زیادی برای ما سهولت می بخشند استفاده کنیم.

تمامی بازی های معروف مانند بازی gta و یا واچ داگز و همچنین وارکرافت جنگ ستارگان فوتبال و غیره با استفاده از برخی از موتور های بازی سازی ساخته شده اند.

البته باید بدانید که اگر شما می خواهید اقدام به بازی سازی آن هم بدون برنامه نویسی کنید شاید تنها بازی که بتوانید بسازید یک بازی دوز ساده است در غیر این صورت برای ساخت بسیاری از بازی ها حداقل به چند خط کد حتی با وجود استفاده از این نرم افزارها نیاز است علاوه بر آن استفاده از موتور های بازی سازی باعث حرفه ای تر به نظر رسیدن و حرفه ای تر شدن بازی شما می شود.

شرکت در دوره آموزش بازی سازی با موتور یونیتی با تخفیف ویژه

موتور بازی سازی یونیتی unity

علاقه مندان به صنعت بازی سازی محال است که تا به حال نام موتور بازی سازی یونیتی را نشنیده باشند.

شاید بتوان گفت که موتور بازی سازی یونیتی محبوبترین نرم افزار تولید بازی با کدنویسی و همچنین بدون برنامه نویسی و تنها با ظاهر بصری می باشد. شما می توانید با موتور بازی سازی یونیتی اقدام به تولید بازی‌های مختلف آن هم بدون برنامه نویسی کنید البته لازم به ذکر است که در مواردی خاص برای تولید بازی های قدرتمند و خاص نیاز به استفاده از زبان برنامه نویسی و کد نویسی در آن است.

 

موتور بازی سازی یونیتی | بهترین موتور های بازی سازی

 

شرکت بازی سازی یونیتی اقدام به ساخت نرم افزار یونیتی برای بازی سازی کرده است که می‌تواند از زبان های برنامه نویسی جاوا اسکریپت و سی شارپ نیز پشتیبانی می نماید.

شما با یادگیری بازی سازی با استفاده از امنیتی می توانید اقدام به ساخت انواع بازی های دو بعدی و سه بعدی برای انواع سیستم عامل اندروید ios، ویندوز و دیگر کنسول های بازی مانند ps۴ نمایید. همانطور که ذکر شد این نرم افزار یک نرم افزار قدرتمند است و سطح بازی سازی شما کاملاً به این بستگی دارد که شما تا چه میزان به این نرم‌افزار تسلط پیدا کرده باشید.

نرم افزار بازی سازی یونیتی سادگی خاصی را برای افراد مبتدی و همچنین امکانات حرفه ای را برای افراد حرفه ای در این صنعت دارد تا بتواند تمامی مخاطبان ه بازی سازی را به خود جلب کند.

اگر در ابتدای راه بازسازی هستید به شما پیشنهاد می شود که از موتور بازی سازی یونیتی برای ساخت بازی استفاده نمایید. موتور بازی سازی یونیتی امکان ویژه ای برای نورپردازی و همچنین ساخت گرافیکی کوه و تپه ها برای فضای باز دارد.

جالب است که بدانید از موتور بازی سازی یونیتی میتوان برای ساخت بازی های vr  و واقعیت افزوده نیز استفاده کرد. از جمله سرامد بازی های ساخته شده با موتور بازی سازی یونیتی می توان به مجموعه بازی های اساسینز اشاره کرد.

شرکت در دوره آموزش تدوین فیلم در آموزشگاه پریمیر آریا تهران

موتور بازی سازی Rage Engine

موتور بازی سازی  Rage Engine نیز از بازی ساز های معروف می باشد که بیشتر به این خاطر معروف شده است که بازی gta با استفاده از این نرم افزار ساخته شده است. البته از لحاظ مقایسه می توان اینگونه گفت که موتور بازی سازی یونیتی بازهم سادگی بیشتری را در استفاده برای بازی سازی نسبت به این نرم‌افزار دارد.

 

موتور بازی سازی Rage Engine | بهترین موتور های بازی سازی

 

لازم به ذکر است که نکته قابل توجه در خصوص این موتور بازی سازی آن است که می توان مد های دلخواه را به بازی های ساخته شده توسط این نرم افزار اضافه کرد درواقع می توان آن بازی ها را شخصی سازی کرد. به طور مثال همین بازی جی تی ای که ایرانی ها نسخه فارسی آن را انتشار داده اند.

از دیگر بازی های ساخته شده با این موتور جستوجو می توان به بازی Red Dead Redemption 1 و ۲ اشاره کرد.

 

موتور بازی سازی Unreal Engine

اگر طرفدار بازی های سنگین و پر حجم هستید و می خواهید که از همان ابتدای بازی سازی اقدام به ساخت بازی های فوق العاده کنید موتور بازی سازی Unreal Engine بهترین گزینه است. این موتور بازی سازی از همان ابتدای انتشار مورد توجه قرار گرفت و توانست ساخت بازی های سنگین و با کیفیت را چه برای موبایل و چه برای کامپیوتر اختصاص دهد.

 

موتور بازی سازی Unreal Engine | بهترین نرم افزار های بازی سازی

 

از بازی هایی که با موتور بازی سازی Unreal Engine ساخته شده اند می توان مجموعه بازی های بتمن(arkham)و (Mass Effect) و (Gears of War) اشاره کرد. این موتور بازی سازی المان های آماده زیادی دارد که تا بخش زیادی از کار شما را راحت می کند. همچنین از زبان برنامه نویسی c و ++c پشتیبانی کامل دارد. البته نکته قابل توجه این موتور بازی سازی پشتیبانی آن از AI یا هوش مصنوعی نیز می باشد.

شرکت در دوره آموزش icdl جامع با مدرک icdl فنی و حرفه ای

موتور بازی سازی Cry Engine

اگر می خواهید بازی هایی به شدت با کیفیت و با حجم پایین بسازید و یا اگر خواهان ساخت بازی هایی در فضای باز هستید پیشنهاد می کنم در همین ابتد از موتور بازی سازی استفاده کنید موتور بازی سازی CryEngine البته این موضوع پیشنهاد خود من هم هست.

موتور بازی سازی CryEngine توسط یک شرکت آلمانی ساخته شده و سادگی در استفاده از آن و همچنین ساخت بازی های محبوب بالا این موتور بازی سازی را مورد توجه قرار داده است. همچنین می توان گفته که موتور بازی سازی CryEngine یک بازی ساز بدون نیاز به برنامه نویسی است. با این حال سازندگان این نرم افزار امکانات جالبی را برای پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی مختلف به آن اضافه کرده اند.

 

موتور بازی سازی Cry Engine | بهترین موتور های بازی سازی بدون برنامه نویسی

 

ازجمله بازی هایی که با موتور بازی سازی CryEngine ساخته شده اند می توان به far cry و crysis و enemy front و sniper اشاره کرد.

شرکت در دوره آموزش ساخت جلوه های ویژه فیلم در آموزشگاه افترافکت آریا تهران

موتور بازی سازی ID TECH

شما با استفاده از موتور بازی سازی ID TECH قادر خواهید بود تا اقدام به ساخت بازی های ۳ بعدی قدرمتند کنید. باید بدانید که این نرم افزار در آستانه انتشار هشتمین نسخه خود می باشد. همچنین جالب است که بدانید بازی های نوستالوژی ما نند بازی DOOM و RAGE و یک بازی ترسناک که اسمش رو یادم نیست اما خیلی معروف هست و قدیمی با این نرم افزار موتور بازی سازی id tech ساخته شده است.

 

موتور بازی سازی ID TECH

 

 

ساخت بازی بدون برنامه نویسی

نکته ای که شما دوستان در خصوص ساخت بازی بدون برنامه نویسی باید بدانید این است که با پیشرفته شدن تکنولوژی امکان چنین کاری برای شما محیا شده است اما اگر روئیای ساخت بازی های بسیار حرفه ای را در سر دارید، مصلاما باید اقدام به تلاش مختلف برای یادگیری چند زبان برنامه نویسی مطرح و یا حداقل یکی از آن ها را کنید. با این حال موتور های بازی سازی و نرم افزار های بازی سازی بدون برنامه نویسی مانند یونیتی و Unreal می توانند تا حد زیادی شما را به این خواسته برساننده.

من به عنوان یک برنامه نویسی این پیشنهاد را به شما می کنم که اگر تصمیم شما برای یادگیری بازی جدی است می توانید این طرز فکر را که اقدام به ساخت بازی بدون برنامه نویسی کنید را کنار بگذارید و با تمرین مهارت های خود در زمینه بازی سازی با برنامه نویسی آن ها با زبان های مختلف مانند c# و یا java script و یا c++ اقدام به حرفه ای شدن در این زمینه کنید.

 

حرف آخر:

با توجه به موتورهای بازی سازی ارائه شده برای شما می توان اینگونه گفت که اگر در ابتدای راه بازی سازی هستید می توانید با استفاده از موتور بازی سازی یونیتی اقدام به ساخت بازی های حرفه ای و مناسب نمایید.

اما اگر می‌خواهید اقدام به ساخت انواع بازی مانند بازی های بتمن نمایید می توانید از موتور بازی سازی Unreal Engine  استفاده کنید.