محاسبه و پرداخت مالیات عملکرد و تکلیفی

نحوه محاسبه و پرداخت مالیات عملکرد و تکلیفی و همچنین مفهوم مالیات عملکرد و مالیات تکلیفی را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در آموزشگاه حسابداری آریا تهران تماس بگیرید.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

مالیات یک ابزار قدرتمند می باشد که با کاربرد درست آن می توان تغییرات بنیادی را در قسمت های مختلف زندگی اقتصادی و اجتماعی به وجود آورد.

همانطور که می دانید پیشرفت اقتصادی کشورهای پیشرفته بسیار وابسته به برنامه مالیاتی آنهاست.

درآمدهایی که از راه مالیات به دست می آیند سالم ترین نوع درآمد برای دولت های کشور ها به شمار می روند.

در این مقاله سعی داریم شما را با محاسبه و پرداخت عملکرد و تکلیفی بیشتر آشنا کنیم و نکاتی را درباره مالیات تکلیفی و مالیات عملکرد بیان کنیم.

اگر میخواهید حسابداری را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آموزش مالیات آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

محاسبه و پرداخت مالیات

پیشنهاد ویژه :  آموزش حسابداری از پایه تا پیشرفته در آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه حسابداری در تهران تحت نظر اساتید مجرب حسابداری

مالیات عملکرد چیست

همانطور که از اسم مالیات عملکرد مشخص است این مالیات مربوط به عملکرد و درآمد و همچنین سود و زیان شرکت در یک دوره مالی می باشد.

شرکت ها بعد از تعیین سود و زیان خود به میزان ۲۵ درصد از آن را که طبق ماده قانونی این مقدار مشخص شده در زمان مشخص شده به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می کنند.

مالیات عملکرد بیشتر مربوط به مالیات شرکت‌هاست که در انتهای دوره مالیاتی و مالی با ارائه دادن اظهارنامه مالیاتی این موضوع بررسی شده و بر اساس سود و زیانی که آن شرکت به دست آورده و بر اساس آن مالیات را محاسبه و پرداخت می‌کند.

بنابراین بعد از تنظیم صورت حساب سود و زیان مقدار ۲۵ درصد سود خالص شرکت به عنوان مالیات بر عملکرد محاسبه می شود

و در انتهای دوره مالی درآمدها و هزینه ها به عنوان مبالغ سود و زیان ثبت می شوند. محاسبه و پرداخت مالیات عملکرد و تکلیفی باعث می شود که دولت هر کشور بتواند شرایط بهتری را برای زندگی شهروندان فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : آموزشگاه حسابداری آریا تهران ، دوره های مختلف حسابداری ویژه بازار کار را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه برگرار می کند

مالیات عملکرد چیست

مالیات عملکرد به انگلیسی چیست

مالیات عملکرد به انگلیسی Performance tax میباشد. این مالیات جهانی است و شما میتانید با یادگیری اصول مالیات عملکرد در هر کشوری به انجام امور مالیاتی مشغول شوید و از این راه کسب درآمد داشته باشید. اگر میخواهید به صورت اصولی این امور را یاد بگیرید لازم است در کلاس های آموزش مالیاتی ایرا تهران شرکت کنید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید.

مالیات عملکرد اشخاص حقیقی

یکی از انواع مالیات عملکرد مربوط به اشخاص حقیقی میباشد و افراد حقیقی باید بر اساس میزان سود و زیانی که برای آن ها حاصل میشود درصدی رابه عنوان مالیات عملکرد پرداخت کنند. در مقابل این مالیات، مالیات عملکرد اشخاص حقوقی نیز مطرح میشود و شرکت ها و سازمان ها باید بر اساس میزان سود و زیان خود مبلغی را به عنوان مالیات عملکرد بپردازند. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره مالیات عملکرد اشخاص حقیقی کسب کنید میتوانید در قسمت نظرات درخواست تان را بیان کنید تا اساتید ما اطلاعات لازم درباره این مبحث را در اختیار شما رقار دهند.

مالیات بر عملکرد شرکت ها

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که مالیات بر عملکرد شرکت ها چیست این مالیات بر چه اساسی محاسبه میشود. بر اساس صورت حساب سود و زیان شرکت ها مالیات عملکرد شرکت تعیین میشود و به طور کلی میتوان گفت ۲۵٪ سود خالص شرکت به عنوان مالیات عملکرد شرکت ها در نظر گرفته میشود.

همان زطور که میدانید پرداخت مکالیات عملکرد شرکت ها از الزامات است و اگر در زمان مقرر پرداخت نشود مشمول جریمه دیرکرد خواهند بود. این مالیات به عملکرد شرکت ها و سازمان ها بستگی دارد و به همین دلیل سازمان ها باید کلیه امور مالی و تجاری خود را ثبت کنند تا اشکالی در محاسبه مالیات عملکرد شرکت ها رخ ندهد.

دقت داشته باشید ه برای ارسال اظهارنامه مالیاتی در زمان مقرر اقدام کنید تا مشمول جریمه و دیرکرد نشوید. پرداخت این مالیات ها به دولت کمک میکند تا بودجه لازم بری انجام امور مختلف را فراهم کند و به سرمایه های ملی نظیر نفت و گاز متکی نباشد.

نحوه محاسبه مالیات عملکرد

افراد و یا شرکت ها در ابتدا برای شیوه محاسبه مالیات عملکرد و پرداخت مالیات بر درآمد باید مقدار سود حاصل از شرکت خود را و همچنین زیان آن را در یک دوره مشخص مالی که به آن دوره مالی می‌گویند.

حساب کرده و مالیات را از سود خالص حاصل از درآمد خود پرداخت کنم به همین دلیل در پایان دوره های مالی برای محاسبه و پرداخت مالیات عملکرد و تکلیفی باید تمام هزینه ها و درآمدها و همچنین سود و زیان ها در دفاتر مربوطه ثبت شوند طبق قانون مقدار ۲۵ درصد از سود به عنوان مالیات عملکرد دریافت می شود.

پیشنهاد ویژه : جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله حسابداری هزینه چیست را مطالعه نمایید.

اظهارنامه مالیاتی عملکرد چیست

همانطور که در قبل به آن اشاره کردیم مالیات عملکرد یک نوع مالیات بر درآمد است که تاجران حقیقی در پایان هر دوره مالی بایدسود و زیان خود را محاسبه کرده و به اداره مالیات اعلام کنند

تا میزان مالیات پرداختی آنها مشخص شود.تاجران باید این اطلاعات را در اظهارنامه مالیاتی اعلام کنند و در صورتی که افراد و یا شرکت‌ها و یا تاجران این مبلغ سود و زیان را اعلام نکنند ممیزین اداره مالیات خود این کار را انجام می دهند و پرداخت ایمان یاد توسط مودیان ضروری است.

هم اکنونبه منظور محاسبه مالیات سازمان مالیات کشور یک اظهارنامه الکترونیکی طراحی کرده که تحت سامانه متمرکز انجام می شود.

پیشنهاد ویژه : جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزش ثبت حسابداری را مطالعه نمایید.

مشاهده اظهارنامه عملکرد

اظهارنامه عملکرد نیز نوعی اظهارنامه مالیاتی است که اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از این که همه سود و زیان درآمد خود را تعاملات و رویدادهای مالی حساب کرده‌اند این اظهارنامه را تهیه کرده و ثبت می‌کنند

و باید ۲۵ درصد میزان سود دوره مالی خود را بر طبق اظهارنامه عملکرد مالیات پرداخت کند.

در حقیقت اظهارنامه عملکرد نتایج فعالیت‌های تجاری اشخاص حقیقی یا حقوقی است که در یک دوره مالی به وقوع می پیوندد.

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی در دو قالب اظهارنامه انفرادی و مشارکتی قابل تهیه است که وابسته به شرایط واحد کسب و کار باید اطلاعات لازم در سامانه ثبت نام وارد شود.

این اظهارنامه عملکرد برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای شغل و درآمد هستند مطابق با ماده ۹۵ مالیاتهای مستقیم امری ضروری است که موظف هستند طبق ماده ۱۱۰ قانون مالیاتهای مستقیم اظهارنامه عملکرد را تهیه کرده و به همراه ترازنامه سود و زیان خود را به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند

و حتماً باید این کار را در مهلت تعیین شده انجام دهند.با محاسبه و پرداخت مالیات عملکرد و تکلیفی می توان وظایف خود را به عنوان یک شهروند در قبال دولت و کشور انجام داد.

پیشنهاد ویژه : جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله حساب تفصیلی چیست را مطالعه نمایید.

مالیات تکلیفی چیست

مالیات تکلیفی مربوط به مالیات شرکت نیست اما باید توسط شرکت از افرادی که با شرکت در ارتباط هستند گرفته شود به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت شود

در صورت عدم پرداخت مالیات تکلیفی مسبب جرائمی است برای مودی. در حقیقت مالیات تکلیفی بخشی از مالیات بر درآمد افراد می باشد که تکلیف کم‌کردن و پرداخت آن طبق احکام قانونی وظیفه پرداخت کنندگان آن است مثلاً مالیات تکلیفی همان مالیاتی است

که کارفرما از حقوق کارگر کم کرده و به اداره مالیات کشور پرداخت میکند.

محاسبه و پرداخت مالیات عملکرد و تکلیفی بر عهده تمامی شهروندان می باشند تا دولت بتواند هزینه زندگی در امکانات و مخارج کشور را فراهم کند.

ب طور کلی اگر بخواهیم به سوال مالیات تکلیفی چیست به زبان ساده پاسخ دهیم باید بگوییم این پرداخت این مالیات تکلیفی بر عهده شخص نیست و باید از طرف نهادی که برای آن کار انجام میشود این مالیات پرداخت شود. به عبارت دیگر میتوان گفت که پرداخت مالیات تکلیفی برعهده کسی غیر از فرد مشمول پرداخت مالیات میباشد و شخص دیگری باید این مالیات را پرداخت کند مانند مالیات حقوق که توسط کارفرما پرداخت میشود.

پیشنهاد ویژه : برای اطلاع دقیق از زمان و مکان امتحان فنی حرفه ای حسابداری با همکاران ما در آموزشگاه حسابداری آریا تهران تماس بگیرید.

انواع مالیات های تکلیفی

مالیات های تکلیفی انواع مختلفی دارند که ما برای ان که شما بیشتر با صفر تا صد مالیات تکلیفی آشنا شوید در این قسمت انواع مالیات های تکلیفی را توضیح داده ایم و شما را با آن ها آشنا نموده ایم. اگر سوالی دربارهر صفر تا صد مالیات تکلیفی تا پایان این مقاله در ذهن شما باقی ماند میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا همکاران ما ابهامات را رفع نمایند.

در ادامه انواع این مالیات ها را به همراه توضیحات مختصری قرار داده ایم و دیگر انواع مالیات های تکلیفی را در اینجا به مشا معرفی کرده ایم:

  • مالیات تکلیفی نقل و انتقال
  • مالیات تکلیفی اشخاص حقوقی خارجی و موسسات مقیم خارج
  • مالیات تکلیفی موسسات بیمه
  • تکلیف مدیران تسویه اشخاص حقوقی
  • مسئولیت آخرین مدیران شخص حقوقی و مدیران تسویه و ضامن‌ها
  • مالیات تکلیفی منافع بلاعوض اموال
  • مالیات تکلیفی نقل و انتقال سهام

مالیات تکلیفی حقوق

یکی از انواع مالیات های تکلیفی مالیات حقوق میباشد که این مبلغ از کل حقوق کسر میشود و توسط کارفرما پرداخت میگردد. این مالیات یکی از معروف ترین انواع مالیات تکلیفی است که تقریبا همه با ان آشنایی دارند. کارفرمایان باید از حقوق کارکنان خود مبلغ معینی را به عنوان مالیات تکلیفی کسر کرده و در زمان معین ان را پرداخت کنند.

پس همان طور که مشخص شد پرداخت مالیات حقوق برعهده کارگر نیست و کارفرما وظیفه پرداخت آن را به سازمان امور مالیاتی کشور برعهده دارد.

مالیات تکلیفی اجاره املاک

از دیگر انواع مالیات تکلیفی مالیات تکلیفی اجاره ملک میباشد. این مالیات مستقیم است و شخصی که ملکی در اختیار داشته باشد که از آن درآمد داشته باشد باید مالیاتی را از آن پرداخت کند. این بدان معنی است که مالم ملک باید از درآمدی که برای اجاره ملک دریافت میکند مالیات بپردازد و پرداخت این مالیات برعهده مستاجر نخواهد بود.

البته در صورتی که مستاجر شخص حقوقی باشد مشمول پرداخت مالیات اجاره خواهد بود و باید از او این مالیات دریافت شود.

مالیات تکلیفی مضاربه

مالیات تکلیفی مضاربه از دیگر انواع مالیات تکلیفی است که به تجارت مربوط میشود و معمولا در وام های بانکی این مالیات مطرح میشود. مالیات تکلیفی مضاربه برای تجارت هایی است که یک طرف سرمایه آور است و طرف دیگر ملزم به انجام یک فعالیت اقتصادی است. در پایان معامله زمانی که سودی حاصل شود تقسیم میگردد و انجام دهنده کار باید در زمان مقرر مالیات را پرداخت کند.

انجام دهنده کار موظف است که در زمان تعیین شده درصدی از سودی که از مضاربه به دست آورده است را به عنوان مالیات تکلیفی مضاربه پرداخت کند و او باید مالیات تکلیفی فرد سرمایه گذار را هم پرداخت کند.

مالیات تکلیفی حق الوکاله

مالیات تکلیفی حق الوکاله مربوط به ولیکلان میباشد و زمانی که یک وکیل با یک موکل به توافق میرسد و پرونده او را قبول میکند باید از هزینه ای که به عنوان حق الوکاله دریافت میکند باید درصدی را به عنوان مالیات به سازمان مالیاتی کشور پراخت کند. به این مالیات مالیات تکلیفی حق الوکاله گفته میشود.

البته این در موردی صادق است که موکل شخص حقیقی است اما اگر موکل شخص حقوقی یا شرکت باشد باید قبل از ان که حق الوکاله به وکیل داده شود هزینه ای از آن کسر گردد و به عنوان مالیات تکلیفی حق الوکاله پرداخت گردد.

این موضوع به این معنی است که شخص حقوقی موظف به پرداخت مالیات تکلیفی حق الوکاله میباشد.

نحوه پرداخت مالیات تکلیفی

یکی از سوالاتی که از ما پرسیده میشود این است که نحوه پرداخت مالیات تکلیفی چگونه است؟ همان طور که گفته شد پ رداخت مالیات تکلیفی باید در زمان مقرر شده انجام شود تا مشمول جریمه نشود.

بذرای آن که مشمول جریمه پرداخت مالیات تکلیفی نشوید باید تا بعد از پایان ماه بعدی مالیات را پرداخت کنید. نحوه پرداخت مالیات تکلیفی به این صورت میباشد که فردی که باید این مالیات را بپردازد باید در زمان مقرر به نزدیک ترین اداره مالیاتی مراجعه کرده و بر اساس صورت های مالی انجام شده مالیات معین شده را پرداخت کند.

برگ مطالبه مالیات تکلیفی چیست

برگ مطالبه مالیات تکلیفی چیست یکی دیگر از سوالاتی است که در این حوزه مطرح میشود. در واقع برگ مطالبه مالیات تکلیفی برگه ای است که بر اساس ماده ۱۱۰ مالیات های مستقیم در تاریخ ۳۱ تیر ماه یعنی بعد از گذشت ۴ ماه از ابتدای سال باید اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کرده و تحویل اداره مالیاتی بدهد. در این حالت باید شخص حقیقی یا حقوقی منتظر دریافت برگ تشخیص مالیاتی باشد. این برگه برای انواع مالیات های تکلیفی و عملکرد و حقوق و غیره صادر میشود.

برگ مطالبه مالیات تکلیفی در وافع همان برگه تشخیص میباشد که اداره مالیات باید در مدت ۵ سال اطلاعاتی که به دست میاورد را بررسی کند.

مالیات تکلیفی چند درصد است

مالیات تکلیفی بخشی از مالیات بر درآمد افراد یک کشور می باشد که وظیفه پرداخت آن بر اساس قوانین به عهده فرد پرداخت کننده وجه است.

این مالیات بعد از آنکه صورتحساب سود و زیان افراد حقیقی و حقوقی تنظیم شد باید به میزان ۲۵ درصد میزان سود خالص شرکت به عنوان مالیات تکلیفی در نظر گرفته می شود.

طبق حکم قانون مسئولیت مدیران ماده ۱۹۹ هر شخص حقیقی یا حقوقی که مکلف به کسر مالیات مودیان دیگر است

در صورت تخلف از انجام وظایف مقرره علاوه بر مسئولیت تضامنی که با مودی در پرداخت مالیات خواهد داشت مشمول جریمه ۲۰ درصد مالیات پرداخت شده نیز خواهد بود.

اولین اقدام در خصوص محاسبه و پرداخت مالیات عملکرد و تکلیفی محاسبه سود و زیان درآمد است شغل می‌باشد.

پیش پرداخت مالیات عملکرد چیست

پیشنهاد ویژه : جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله حساب معین چیست را مطالعه نمایید.

سامانه مالیات تکلیفی

یکی از پارامترهای بسیار مهم در سیستم حسابداری مالیاتی (مطالعه بیشتر :‌ حسابداری مالیاتی چیست) ، حسابداری تکلیفی می باشد که طبق قانون باید توسط کارفرمایان اجرا شود لیست تکلیفی ماهانه به حوزه مالیاتی گزارش شود.

فرایند انجام این کار کمی وقت گیر است به همین دلیل سازمان مالیاتی کشور سامانه آنلاین ارسال مالیات تکلیفی را با عنوان سامانه مالیات تکلیفی راه اندازی کرده است.

به منظور جلوگیری از هدر رفتن زمان مودیان مالیاتی جلوگیری از رفت آمده زیاد در ادارات کل امور مالیاتی کشور و همچنین جلوگیری از ازدحام افراد در ثبت لیست مالیات تکلیفی این سامانه مالیات تکلیفی راه اندازی شده است

که مودیان می‌توانند با ثبت نام در این سامانهمالیات تکلیفی نام کاربری و رمز عبور را دریافت کنند.اما این سامانه برای بقیه مودیان دریافت لیست پیمانکاران مانند گذشته به صورت دستی بوده و فقط ثبت قبوض در اداره امور مالیاتی انجام می شود.

پیشنهاد ویژه : جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله ثبت حقوق و دستمزد در حسابداری را مطالعه نمایید.

محاسبه مالیات تکلیفی

محاسبه و پرداخت مالیات تکلیفی بخشی از مالیات بر درآمد افراد جامعه است که و وظیفه پرداختن آن از قوانین کشور میباشد که به عهده شهروندان است.

در محاسبه و پرداخت مالیات تکلیفی اگرشما خدماتی را دریافت کرده باشید موظف هستید که در قرارداد خود با شخص ثالث یا اشخاص ثالث از شخص کسب کننده درآمدمالیات تکلیفی را کسر و به اداره مالیات واریز کنید.

اگر شما به عنوان ارائه‌کننده خدمت حضور دارید کارفرما مکلف است از حقوق شما مالیات را کسب کرده و به اداره مالیات کشور پرداخت کنند

بنابراین در مالیات عملکرد شرکت وظیفه پرداخت مالیات را بر عهده دارد اما در مالیات تکلیفی وظیفه کسر و پرداخت مالیات تکلیفی بر عهده پرداخت کننده وجه می باشد.

با محاسبه و پرداخت مالیات عملکرد و تکلیفی بخشی از سود خالص درآمد را به اداره مالیات پرداخت می‌کنیم.

پیشنهاد ویژه : جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله حسابهای انتظامی چیست را مطالعه نمایید.

مفاهیم مالیات تکلیفی و مالیات عملکرد

مالیات تکلیفی به صورت لغوی به معنای یک تکلیف و وظیفه است و هدف از پرداخت این مالیات تکلیفی انجام قانونی است که افراد موظف به پرداخت آن هستند و باید به آن قانون احترام بگذارند.

طبق قانون این اشخاص باید قبل از پرداختن هر مبلغی به شخص ثالث و مقداری از آن را که قانون تعیین کرده به عنوان مالیات تکلیفی کسر کنند

و در زمان مشخص که از طرف سازمان امور مالیاتی تعیین شده آن را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند.

مالیات بر عملکرد همان مالیات بر درآمد است که به انواعی از مالیات تعلق میگیرد که مودیان مالیات پس از تنظیم مبالغ سود و زیان شرکت خود در یک دوره مالی به مقدار ۲۵ درصد از سود خالص خود را طبق ماده قانونی در زمان مشخص شده به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می کنند.

در پایان یک دوره مالی کلیه درآمدها و هزینه ها به عنوان سود و زیان ثبت می شوند. محاسبه و پرداخت مالیات عملکرد و تکلیفی به عنوان یک قانون برای شهروندان وضع شده است رعایت این قانون بر همگان واجب است.

پیشنهاد ویژه : جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله حسابداری اموال چیست را مطالعه نمایید.

تفاوت مالیات تکلیفی و مالیات عملکرد

مالیات تکلیفی بخشی از مالیات بر درآمد افراد است که تکلیف کسر و پرداخت آن طبق قانون مربوط به برخی منابع مالیات بر درآمد بر عهده پرداخت کننده وجوه است.

در حالیکه مالیات عملکرد همان طور که از نام آن مشخص است مربوط به عملکرد شرکت می باشد که بعد از آنکه صورت حساب سود و زیان شرکت تنظیم شد باید مقدار ۲۵ درصد سود خالص شرکت به عنوان مالیات عملکرد محاسبه شود.

مالیات تکلیفی قسمتی از مالیات بر درآمد افراد است.مالیات عملکرد مربوط به مالیات شرکت است که در پایان هر دوره مالی با ارائه یک اظهارنامه مالیاتی این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد بر اساس سود و زیان شرکت مالیات محاسبه و پرداخت می شود.

جمعبندی

ما در این مقاله تلاش کردیم به زبان ساده توضیح دهیم مالیات عملکرد چیست و مالیات تکلیفی چیست و تفاوت این دو مالیات ر با هم بررسی کردیم. شما در اسن مقاله نحوه محاسبه و پرداخت مالیات عملکرد را یاد گرفتید و متوجه شدید مالیات تکلیفی چند درصد است و چگونه محاسبه میشود. اگر سوالی در این زمینه در ذهن شما باقی مانده میتوانید در بخش نظرات سوالات تان را مطرح کنید تا در اسرع وقت ابهامات ایجاد شده را رفع کنیم.

سوالات متداول

مالیات تکلیفی چیست؟ نحوه محاسبه و پرداخت مالیات تکلیفی چگونه است؟

مالیات تکلیفی مالیاتی است که مشمولین این مالیات موظف به پرداخت آن نیستند و شخص دیگری باید این مالیات را بپردازد مانند مالیات حقوق که توسط کارفرما باید از حقوق کسر شد و به اداره مالیات پرداخت شود. نحوه محاسبه و پرداخت مالیات تکلیفی در مقاله به طور کامل ذکر شده است.

مالیات عملکرد چیست؟ نحوه پرداخت و محاسبه مالیات عملکرد؟

مالیات عملکرد مالیاتی است که بر اساس سود و زیان حاصل محاسبه و پرداخت میشود. نحوه محاسبه و پرداخت مالیات عملکرد در مقاله به طور کامل ذکر شده است.