حسابداری مالیاتی چیست

حسابداری مالیاتی، و قوانین و مسائل مربوط به آن را در این مقاله بررسی خواهیم کرد، و همچنین آموزشگاه آریا تهران با برگزاری دوره آموزشی حسابداری مالیاتی مقاله حسابداری مالیاتی را در قالب یک جزوه بسیار کامل به شما هنرجویان عزیز ارائه می دهد فیلم کامل آموزش حسابداری مالیاتی نیز ز که توسط استاد مربوطه ضبط شده است در اختیار شما هنرجویان قرار می گیرد

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از شاخه های حسابداری حسابداری مالیاتی است که در ایران بازار کار خوبی دارد و هر سازمان و بزرگ و کوچکی برای جلوگیری از ضرر های مالی نیاز دارد که از حضور یک حسابدار مالیاتی بهره مند شود. در این مقاله ب زبان ساده توضیح داده ایم حسابداری مالیاتی چیست و به طور کلی شما را با صفر تا صد حسابداری مالیاتی آشنا کرده ایم.

اگر میخواهید در این حوزه تخصص پیدا کنید و با د ریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ا وارد بازار کار شوید و کسب درامد داشته باشید میتوانید در دوره های آموزشی مالیاتی ما شرکت کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال آموزش صفر تا صد حسابداری ویژه بازار کار بصورت کاربردی و عملی هستید حتما در دوره آموزش حسابداری شرکت کنید.

حسابداری مالیاتی چیست

حسابداری مالیاتی چیست

شاید این سوال بری شما هم پیش آمده باشد که حسابداری مالیاتی چیست یا به عبارتی حسابداری مالیاتی (Tax Accounting) چیست؟ در تعریف حسابداری مالیاتی باید بگوییم همان طور که گفته شد حسابداری مالیاتی یکی از شاخه های حسابداری است.

منظور از حسابداری مالیاتی که یکی از شاخه های رشته حسابداری محسوب می شود در واقع حسابدار مالیاتی کسی است که پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم بتواند در یک واحد اقتصادی مسئولیت انجام امور مالیات های تکلیفی و کنترل و بررسی مدارک حسابداری از دیدگاه مالیاتی و محاسبه و پاسخگویی به مراجع مالیاتی را برعهده داشته باشد.

پس در نتیجه منظور از آموزش حسابداری مالیاتی این است که کاراموز حسابداری بتواند امور مالیاتی و حقوق و دستمزد شرکتها را به صورت کاملاً حرفه‌ای انجام دهد.

حسابداری مالیاتی یکی از روشهای حسابداری است که به جای صورتهای مالی عمومی روی مالیات تمرکز می کند همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم هدف از یادگیری حسابداری مالیاتی این است که حسابدار مالیاتی بتواند مسائل مربوط به امور مالیاتی و امور حقوق و دستمزد شرکتها را به صورت کاملاً حرفه‌ای انجام دهد در بخش بعدی با ما همراه باشید تا قوانین و و مسائل مربوط به حسابداری مالیاتی را شرح دهید.

حسابداری مالیاتی را از کجا شروع کنیم

اگر نمی دانید جسابداری مالیاتی را از کجا شروع کنید با ما در این بخش همراه باشید. یکی از بهترین روشه های آموزش حسابداری مالیاتی، ثبت نام در این دوره های آموزشی می باشد در این دوره معمولا شما حسابداری را با استفاده از راحت ترین شیوه ها یاد می گیرید.

به منظور شناخت بهتر ثبت نام و استعلام قیمت دوره حسابداری مالیاتی می توانید به صفحه آموزش حسابداری مالیاتی در آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید.

رشته حسابداری مالیاتی چیست

رشته حسابداری مالیاتی زیر مجموعه ای از حسابداری می باشد که بر فراهم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت تعهدات مالیاتی تمرکز دارد. حسابداری مالیاتی برای مشاغل سخت تر می باشد چرا که نظارت بیشتر بر بکارگیری از وجوه و تعیین درآمد مشمول مالیات می باشد و معاف از مالیات می باشد.

همانطور که گفته شد سیستم های حسابداری به عنوان حسابداری مالیاتی شناخته می شود. معمولا به گزارش مالیات ها مرتبط می شود تا ارائه صورت های مالی به مردم به صورت عمومی.

حسابداری مالیات بر درآمد جهت تعیین سود مشمول مالیات و میزان مالیاتی که باید پرداخت شود، ضروری می باشد. این صورت ها برای اهداف حسابرسی مالیاتی نگه داری می شوند و تمام این کار ها در اظهارنامه مالیاتی به عنوان قسمتی از خود اظهارنامه گنجانده شده است.

اگر در خصوص رشته حسابداری اطلاعات کاملی ندارید به شما مطالعه مقاله رشته حسابداری چیست را پیشنهاد می کنیم.

حسابداری مالیاتی به انگلیسی

تا اینجای مقاله متوجه شدیم که حسابداری مالیاتی چیست شاید برای شما هم این موضوع جالب باشد که حسابداری مالیاتی به انگلیسی tax accounting میباشد.

در صورتی که شما بخوایهد به کار tax accounting در خارج از کشور مشغول شوید میتوانید در دوره های آموزش مالیاتی اریا تهران شرکت کنید تا با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای امتیاز برای مهاجرت کسب کنید و بتوانید در خارج از کشور نیز فعالیت داشته باشید.

همانطور که گفته شد حسابداری مالیاتی یکی از انواع حسابداری می باشد که در این مقاله به صورت کامل با آن آشنا می شوید. همچنین برای آشنایی با سایر انواع حسابداری می توانید همین حالا به صفحه انواع حسابداری مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه: برای شرکت در بهترین دوره حسابدرای از مقدماتی تا پیشرفته ویژه بازار کار همراه با دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای، به صفحه دوره حسابداری مراجعه کنید.

اظهارنامه مالیاتی چیست

اظهارنامه مالیاتی چیست

یک نوع از مالیات؛ مالیات بر درآمد می باشد. شرکت ها و تاجران  حقیقی در پایان سال مالی باید میزان سود و زیان، هزینه ها، استهلاک و …….. را به اداره مالیاتی اعلام نمایند تا میزان مالیات پرداختی آن ها تعیین شود. تاجران باید این اطلاعات را در اظهارنامه مالیاتی اعلام نمایند. چنانچه افراد یا شرکت ها این مبالغ سود و زیان را اعلام نکنند، مبلغ مالیات توسط ممیزین اداره مالیات مشخص شده و پرداخت این مبلغ توسط مودیان ضروری می باشد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اظهارنامه مالیاتی به صفحه اظهارنامه مالیاتی چیست مراجعه کنید.

هدف حسابداری مالیاتی چیست

به طور کلی تمامی وجوه نقد و غیر نقدی که در سازمان مبادله میشوند میتوانند مشمول مالیات شوند و به همین دلیل نیاز است که شاخه ای از حسابداری بر این وجوه نقد و غیر نقد نظارت داشته باشد. این شاخه از حسابداری، حسابداری مالیاتی است که میتواند به موضوعات مختلفی که سازمان با آن رو به رو است رسیدگی کند.

این مسائل میتوانند مالیات حقوق و درآمد، معافیت های مالیاتی که سازمان با ان ها درگیر است، هزینه های استهلاک، رسیدگی به جریمه های مالیاتی و تشویق ها و … باشند.

به طور کلی هدف حسابدرای مالیاتی این است که سازمان مورد جریمه های سنگین مالیاتی قرار نگیرد و از معافیت های مالیاتی و تشویق های مالیاتی مطلع گردد و در جهت حفظ منافع مالی سازمان اقدامات لازم را انجام دهد.

وجود واحد حسابداری مالی در سازمان های بزرگ و کوچک یک امر ضزوزی برای جلوگیری از تضرر شرت و کمک به سودآوری بیشتر میباشد.

لازم به ذکر است یکی از انواع حسابداری، حسابداری صنعتی می باشد که شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع حسابداری مقاله حسابداری صنعتی چیست  را مطالعه کنید. همچنین آموزشگاه آریا تهران برای تمام افرادی که علاقه مند به یادگیری حسابداری صنعتی هستند، این فرصت را فراهم نموده تا بتوانند در دوره تخصصی حسابداری صنعتی شرکت کنند. شما می توانید به همین منظور به صفحه آموزش حسابداری صنعتی مراجعه کنید.

روش های حسابداری مالیاتی

روش های حسابداری مالیاتی

برای آن که از پرداخت جریمه دیرکرد پرداخت مالیات در سازمان ها پیشگیری کرد باید از یک حسابدار مالیاتی کمک گرفت. همان طور که میدانید برای محاسه مالیات روش های مختلفی وجود دارد و شرکت ها هم میتوانند با در نظر گرفتن یک سری فاکتور ها روش های مختلفی را برای حسابداری مالیاتی خود انتخاب کنند.

فاکتور هایی که تعیین کننده روش حسابداری مالیاتی در سازمان هستند به وسغعت سازمان و امور مالی و مالیاتی آن ، نوع معاملات صورت گرفته در سازمان، معافیت های مالیاتی سازمان و کسورات احتمالی در مالیات کسب و کار سازمان میباشد. در این حوزه ۳ روش برای حسابداری مالیاتی وجود دارد که این روش ها عبارتند از :

  • مبنای نقدی در حسابداری مالیاتی

در این روش همان طور که از نامش مشخص است سازمان از روش های نقدی برای محاسبه مالیات و کسری های مالیات و درآمد ها استفاده میکند. در این روش شرکت از طریق مبادله پول هزینه را دریافت میکند و از طریق حسابداری نقدی میتواند درآمد و هزینه ها و مالیات را محاسبه کند.

  • روش تعهدی در حسابداری مالیاتی

یکی از روش های معروف در زمینه حسابداری مالیاتی روش تعهدی میباشد که در این روش سازمان میزان درآمد و هزینه ها را در زمان معامله به جای مبادله پول به صورت تعهدی ثبت میشود.

  • مبنای ترکیبی در حسابداری مالیاتی

این روش از روش های معمول در حسابداری مالیاتی نیست و ترکیبی از روش های نقدی و تعهدی است. در این روش معمولا سازمان ها از روش نقدی برای معاملات خود استفاده میکنند و از روش تعهدی برای مواردی مانند موجودی کالا بهره میگیرند. توصیه میشود که سازمان های که درآمد های مشخصی دارند از روش تعهدی برای حسابداری مالیاتی خود استفاده کنند.

کد مالیاتی یک کد ۱۰ رقمی می باشد که با دریافت آن اشخاص حقیقی و حقوقی مودی مالیاتی می شوند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع کد همین حالا به صفحه کد مالیاتی چیست مراجعه کنید.

مسائل حسابداری مالیاتی

این شاخه از حسابداری با این هدف به وجود آمده است که در واقع مشاور مالیاتی کسی است که علاوه بر اشراف کامل به امور حسابداری عادی از اشراف لازم به مجموعه قوانین مالیاتی خواسته قانون مالیاتهای مستقیم مانند مالیات بر درآمد معافیت های مالیاتی تشویقات و جرایم مالیاتی آیین نامه ها و غیره و همچنین قانون مالیات بر ارزش افزوده را برخوردار باشد تا بتواند سیستم حسابداری یک سازمان موثر باشد و مانع از بروز جرائم متعدد و سنگین مالیاتی شود

بیشتر افراد به دنبال مشاهده سوابق مالیاتی خود هستند از این رو می توانید برای مشاهده سوابق مالیاتی خود به صفحه مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی مراجعه کنید.

قوانین حسابداری مالیاتی

قوانین حسابداری مالیاتی

قوانین حسابداری مالیاتی موارد زیر را در بر می گیرد :
ابتدا اینکه کلیه مالکین اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی نسبت به اموال و دارایی های خود واقع در ایران طبق مقررات مشمول پرداخت مالیات هستند.

دوم اینکه هر شخص حقیقی ایرانی مقیم ایران نیز نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران تحصیل می کنند مشمول پرداخت مالیات می شود.

و همچنین هر شخص حقوقی ایرانی نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران تحصیل می‌کند نیز موظف به پرداخت مالیات می باشد.

همچنین هر شخص غیر ایرانی نسبت به درآمدهایی که در ایران به دست می آورد و همچنین نسبت به درآمدهایی که بابت واگذاری امتیازات و سایر حقوق خود و یاد دادن کمکهای فنی یا حتی واگذاری فیلم های سینمایی از ایران به دست می‌آورد مشمول پرداخت مالیات می باشد.

در قسمت های گوناگون حسابداری مدیر مالی یک شرکت باید از قوانین و دستور العمل های برای تهیه گزارش اطلاعات مالی از آنان پیروی کند که در حقیقت این اصول استاندارد نوعی الگوی انجام کار می باشد یا بهتر است بگوییم اصول حسابداری به آن می گویند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حسابداری می توانید به صفحه اصول حسابداری چیست مراجعه کنید.

حسابداری مالیاتی اشخاص حقیقی

نحوه محاسبه مالیات بردرآمد اشخاص حقیقی چگونه می باشد؟ نرخ مالیات اشخاص حقیقی بر اساس ماده ۱۳۱ قانون مالیات مطابق نرخ های بخش زیر محسابه می شوند:

  • تا ۲۰۰ میلیون تومان اول درآمد مشمول مالیات نرخ ۱۵ درصد
  • تا ۲۰۰ میلیون تومان دوم درآمد مشمول مالیات نرخ ۲۰ درصد
  • باقیمانده درآمد مشمول مالیات با نرخ ۲۵ درصد

پس از ارسال اظهارنامه مالیاتی و کسر هزینه ها از درآمد میزان سود خالص آن بدست خواهد آمد. مطابق میزان درآمد و با توجه به سود حاصله ۱۵، ۲۰ یا ۲۵ درصد از مبلغ کسر به عنوان مالیات دریافت می شود. کارمندان و کارگران سالانه موظف به پرداخت مالیات حقوق و دستمزد خود هستند، میزان مالیات دریافتی به میزان افزایش حقوق کارگران بستگی دارد.

حسابداری بهای تمام شده یکی از انواع حسابداری می باشد که تیم حسابداری آموزشگاه آریا تهران برای آشنایی شما با این نوع حسابداری  توصیه می کنند به صفحه حسابداری بهای تمام شده مراجعه کنید.

حسابدار مالیاتی کیست

حسابدار مالیاتی کیست

تا اینجای مقاله متوه شدیم حسابداری مالیاتی (Tax Accounting) چیست اما سوالی که پیش میاید این است که حسابدار مالیاتی کیست و چه کسی میتواند در این حوزه فعالیت تخصصی داشته باشد؟

حسابدار مالیاتی یا مشاور مالیاتی کسی است که اول از همه تجربه زیادی در این حوزه داشته باشد و مدرک حسابداری مالیاتی را به صورت دانشگاهی و یا فنی و حرفه ای دریافت کرده باشد.

بهتر است برای کارهای مالیاتی در سازمان ها از حسابدار مالیاتی با تجربه بهره گرفته شود تا ایراداتی در حساب و کتاب او وجود نداشته باشد و برای سازمان ضرر مالی به همراه نداشته باشد.

یک حسابدار مالیاتی باید به روش های محاسبه مالیات برای امور مختلف مانند مالیات حقوق و درآمد و عیدی و … اطلاع داشته باشد و از راهمار هی قانونی برای کاهش حداکثری مالیات سازمان استفاده کند.

یک حسابدار مالیاتی باید به مسائل حقوقی به صورت نسبی تسلط داشته باشد و به صورت کامل به قوانین و مسائل مالیاتی تسلط کامل داشته باشد.

یکی از انواع حسابداری، حسابداری مالی می باشد که شما می توانید برای آشنایی با آن به صفحه حسابداری مالی چیست مراجعه کنید.

وظایف حسابدار مالیاتی

وظایف حسابدار مالیاتی

یک حسابدار مالیاتی برای آن که بتواند امور مالیاتی سازمان را مدیریت کند باید یک سری وظایف را بر عهده بگیرد و این وظایف را به درستی در جهت منافع سازمان انجام دهد. در این قسمت میخواهیم درباره وظایف حسابدار مالیاتی توضیح دهیم وشما را بیشتر با این شغل آشنا کنیم.

  • توانایی تنظیم اظهارنامه مالیاتی در زمان تعیین شده برای سازمان
  • توانایی تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در سررسید های مشخص تعیین شده
  • تنظیم اظهارنامه عملکرد برای سازمان
  • اطلاع از جدیدترین قوانین مالیاتی
  • اطلاع از جدیدترین راهکار های قانونی برای کاهش میزان مالیات سازمان
  • امکان پیگیری حقوقی دعاوی مالیاتی شرکت‌ها
  • امکان بررسی و رسیدگی به مشکلات مالیاتی سازمان
  •  تنظیم دفاتر کل، روزنامه و سایر دفاتر قانونی شرکت
  • پیگیری امور مالیاتی کارکنان سازمان

لازم است بدانید رشته حسابداری متناسب با زیاد بودن زیر شاخه های آن دارای مشاغل زیادی نیز می باشد شما می توانید برای شناخت مشاغل رشته حسابداری به صفحه بازار کار رشته حسابداری مراجعه کنید.

نرم افزار حسابداری مالیاتی

در حال حاضر یا در گذشته کسب و کار های بودند که از حسابداری دستی برای کسب و کارهایشان استفاده می کردند و احتیاجی به نرم افزار های حسابداری نداشتند و نیاز آن را در کار خود احساس نمی کردند. باید بدانید الزام استفاده از نرم افزار های حسابداری از سوی نهاد های نظارتی همانند بیمه و سازمان امور مالیاتی برای اکثر مشاغل وجود دارد و علت آن افزایش سرعت در روند بررسی صورت های مالی و کم شدن زمان  و هزینه های حسابرسی می باشد. اما علاوه بر این الزام مزایای زیادی در استفاده از نرم افزار های حسابداری نیز وجود دارد.

لیست نرم‌افزارهای مورد تایید دارایی و اداره مالیات:

  • نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار
  • نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت
  • نرم افزار حسابداری شرکتی و کارخانه‌ای راهکاران

می دانید که استفاده از نرم افزار های حسابداری یکی از راهکار ها برای راحت تر شدن و سرعت بخشیدن به عملیات حسابداری می باشد که شما می توانید برای آشنایی با بهترین و پر کاربرد ترین نرم افزار های حسابداری به صفحه پرکاربردترین نرم افزار حسابداری مراجعه کنید.

توانایی های حسابدار مالیاتی

برای آن که بتوانید به یک حسابدار مالیاتی تبدیل شوید باید توانایی هایی را در خود تقویت کنید که رد این قسمت میخواهیم توانایی های حسابدار مالیاتی را با هم بررسی کنیم تا بیشتر با ویژگی های شخصیتی این شغل آشنا گردید.

  • آشنایی و تسلط کامل به قوانین مالیاتی
  • اشراف کامل به نحوه محاسبه مالیات های مختلف در امور متفاوت
  • اطلاع از روش های مختلف برای اعتراض به مالیات
  • اطلاع از نحوه پرکردن اظهارنامه های مالیاتی
  • تسلط بر قوانین مالیات ارزش افزوده
  • بهره گیری از موقعیت های تشویق های مالیاتی و بخشودگی ها و معافیت های مالیاتی

برای آشنایی با انواع رشته های فنی حرفه ای می توانید همین حالا به صفحه رشته های فنی حرفه ای  مراجعه کنید.

نقش حسابداری مالیاتی در سازمان ها

در دنیای امروز هر سازمان بزرگ و کوچکی برای رسیدگی به امور مالیاتی خود به یک حسابدار مالیاتی نیاز دارد تا بتواند تا حد امکان از ضرر های ناشی از دیرکرد و جریمه های مالیاتی در امان باشد و به حفظ منافع سازمان کمک کند.

حسابداری مالیاتی در همه بخش های سازمان فعالیت میکند و باید تمام امور مالی سازمان را مورد بررسی قرار دهد. تمام وجوه نقد و غیر نقدی که به سازمان وارد و خارج میشود باید تحت نظر حسابدار مالیاتی باشد تا هیچ اشتباهی در امور مالیاتی رخ ندهد. به طر کلی نقش حسابداری مالیاتی را میتوان این گونهد توضیح داد که رسیدگی به امور مالیاتی سازمان و ارائه راهکار های قانونی برای به حداقل رساندن مالیات و جلوگیری از مشمول جریمخ و دیرکرد مالیاتی شدن میباشد.

به این ترتیب یک حسابدار مالیاتی کمک میکند که منافع سازمان حفظ شود و هزینه زیاد بابت مالیات های مختلف پرداخت نگردد.

یکی از دوره های تخصصی که در آموزشگاه آریا تهران برگزار می شود دوره حقوق و دستمزد می باشد که شما می توانید برای ثبت نام و استعلام قیمت این دوره به صفحه دوره حقوق و دستمزد مراجعه کنید.

کتاب حسابداری مالیاتی

در مراکز و آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای مختلف در سطح شهر تهران کتاب ها و و جزوات مختلفی در مورد حسابداری مالیاتی به علاقه مندان به این رشته حسابداری ارائه می شود اما ما قصد داریم در این جا با معرفی یک آموزشگاه معتبر و کتاب های معتبری که در این زمینه نیازهای شما را را برطرف می کند را به شما معرفی کنیم
آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه حسابداری در تهران با به کار گیری بهترین اساتید رشته حسابداری پذیرایی شما علاقه مندان به رشته حسابداری می باشد.

در این آموزشگاه کتب مختلف حسابداری مانند کتاب حسابداری مالیاتی احمد آخوندی و همچنین کتاب حسابداری مالیاتی جمشید اسکندری و همچنین کتاب حسابداری مالیاتی غلامحسین دوانی به صورت رایگان به شما هنرجویان عزیز ارائه می شود.

لازم به ذکر است عده زیادی از افراد به دنبال کسب اطلاعات در خصوص حسابداری فروش هستند، به همین منظور می توانید همین حالا به صفحه حسابداری فروش مراجعه کنید.

مقاله حسابداری مالیاتی

آموزشگاه آریا تهران با برگزاری دوره آموزشی حسابداری مالیاتی مقاله حسابداری مالیاتی را در قالب یک جزوه بسیار کامل به شما هنرجویان عزیز ارائه می دهد فیلم کامل آموزش حسابداری مالیاتی نیز ز که توسط استاد مربوطه ضبط شده است در اختیار شما هنرجویان قرار می گیرد و همچنین شما می توانید از کتابخانه آموزشگاه جزوه حسابداری مالیاتی سال ۹۷ و جزوه حسابداری مالیاتی سال ۹۸ را تهیه نمایید.

در ابتدا برای آموزش حسابداری لازم است حتما بهترین سایت حسابداری را انتخاب نمایید و متناسب با دوره حسابداری که مدنظرتان هست می توانید در آن دوره ثبت نام کنید. همچنین لازم است بدانید آموزشگاه آریا تهران برای کسب اطلاعات بیشتر شما در خصوص حسابداری مقالات حسابداری را در اختیار شما قرار داده است.

حسابداری مالیاتی pdf

در این قسمت برای شما صفر تا صد حسابداری مالیاتی pdf را قرا خواهیم داد تا به صورت کامل با این مبحث آشنا شوید. اگر میخواهید مطلب خاصی در حسابداری مالیاتی pdf توضیح داده شود میتوانید در بخش نظرات اعلام کنید تا به درخواست شما مطالب دلخواهتان را در این فایل قرار دهیم.

شما می توانید برای کسب اطلاع در خصوص مالیات حقوق همین حالا به صفحه مالیات حقوق در آریا تهران مراجعه کنید.

آموزش حسابداری مالیاتی

در این مقاله متوجه شدید حسابداری مالیاتی چیست و چه هدافی را دنبال میکند اما اگر میخواهید به عنوان یک حسابدار مالیاتی مشغول به کار شوید یا باید این رشته را در دانشگاه آموزش دیده باشید و یا از آموزش های تخصصی در این حوزه بهره ببرید. یکی از ساده ترین راه ها شرکت در کلاس های آموزش حسابداری مالیاتی اریا تهرن میباشد.

در این دوره های آموزشی به شما مدرک بین المللی فنی و حرفه ای اعطا میشود و شما میتوانید با این مدرک به راحتی وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید.

این کلاس ها در روز ها و ساعات متنوع برگزار میشود تا شما بتوانید بدون محدودیتی در این کلاس ها شرکت کنید. میتوانید برای اطلاع از هزینه آموزش حسابداری مالیاتی با همکاران ما در بخش آموزشگاه اریا تهرن تماس بگیرید و از شرایط برگزاری کلاس ها مطلع شوید.

لازم است بدانید حسابرسی یکی از انواع حسابداری می باشد که شما می توانید برای دریافت اطلاعات در خصوص این نوع حسابداری به صفحه حسابرسی چیست مراجعه کنید. پس از آن اگر علاقه مند به یادگیری این نوع حسابداری هستید می توانید همین حالا برای ثبت نام و استعلام قیمت این دوره به صفحه آموزش حسابرسی مراجعه کنید.

سخن آخر

در نهایت امیدواریم که ارائه این مقاله آموزشی مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد لطفاً نظرات پیشنهادات و انتقادات خود را پیرامون این مطلب با ما در میان بگذارید و همچنین میتوانید از طریق سایت آموزشگاه آریا تهران با اساتید حسابداری این آموزشگاه در ارتباط باشید.

سوالات متداول

حسابداری مالیاتی چیست ؟

منظور از حسابداری مالیاتی که یکی از شاخه های رشته حسابداری محسوب می شود در واقع حسابدار مالیاتی کسی است که پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم بتواند در یک واحد اقتصادی مسئولیت انجام امور مالیات های تکلیفی و کنترل و بررسی مدارک حسابداری از دیدگاه مالیاتی و محاسبه و پاسخگویی به مراجع مالیاتی را برعهده داشته باشد.

وظایف حسابدار مالیاتی چیست؟

توانایی تنظیم اظهارنامه مالیاتی در زمان تعیین شده برای سازمان – توانایی تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در سررسید های مشخص تعیین شده – تنظیم اظهارنامه عملکرد برای سازمان و … که در مقاله این موارد توضیح داده شده اند

نرم افزار حسابداری مالیاتی کدام است؟

برخی از بهترین نرم افزار های حسابداری مالیاتی عبارتند از: نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار، نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت، نرم افزار حسابداری شرکتی و کارخانه‌ای راهکاران می باشد.