فریم ورک لاراول

در طراحی سایت حتما نام لاراول را شنیده اید اما ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که لاراول چیست و چرا باید فریم ورک لاراول را انتخاب کنیم. در این مقاله را توضیح داده ایم و شما را با مزایا و معایب لاراول آشنا کرده ایم. شما میتوانید برای یادگیری اصولی این […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: web design tutorial
  • زمان مطالعه: 13 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در طراحی سایت حتما نام لاراول را شنیده اید اما ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که لاراول چیست و چرا باید فریم ورک لاراول را انتخاب کنیم. در این مقاله را توضیح داده ایم و شما را با مزایا و معایب لاراول آشنا کرده ایم.

شما میتوانید برای یادگیری اصولی این فریم ورک در کلاس های  آموزش طراحی سایت آموزشگاه اریا تهران شرکت کنید تا با دریافت مدرک بین المللی و معتبر فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

فریم ورک لاراول چیست

در طراحی سایت یکی از محبوب ترین فریم ورک هایی که مطرح است فریم ورک لاراول است که شاید بری شما هم این سوال پیش آمده باشد که فریم ورک لاراول چیست؟

Laravel Framework توسط Taylor Otwell ایجاد شده است که یک فریم ورک PHP متن باز است که به طور ویژه برای توسعه برنامه های کاربردی وب طراحی شده است و از الگوی معماری MVC (model-view-controller) استفاده می کند.

اگر نمیدانید فریم ورک چیست و یک فریم ورک چه کار هایی انجام میدهد و چرا محبوب است حتما مقاله فریم ورک چیست را مطالعه کنید.

Laravel هدف سادگی و سهولت استفاده را در طراحی سایت دنبال میکند امروزه لاراول یکی از بهترین و محبوب ترین فریم ورک های phpاست ک طرفداران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب کرده است و امکان ساخت سایت های قدرتمند را فراهم میکند.

لاراول در درجه اول برای ساخت برنامه های وب سفارشی با استفاده از PHP استفاده می شود. این یک فریم ورک وب است که بسیاری از مواردی را که برای ساختن نیاز به کدنویسی زیادی دارد مدیریت می‌کند.

فریم ورک لاراول چیست
فریم ورک لاراول چیست

مزایای لاراول

تا اینجا متوجه شدیم که فریم ورک لاراول چیست و چه ویژگی هایی دارد. استفاده از این فرم ورک مزایای زیادی دارد و به همین دلیل یادگیری فریم ورک لاراول در ایران طرفداران زیادی دارد و این مبحث بازار کار خوبی در ایران دارد. در این قسمت تعدادی از مزایا لاراول را با هم بررسی میکنیم.

  • وب سایت به دلیل فریم ورک لاراول مقیاس پذیرتر می شود.
  • زمان قابل توجهی در طراحی وب سایت صرفه جویی می شود، زیرا لاراول از اجزای فریمورک دیگر در توسعه برنامه وب استفاده مجدد می کند.
  • میزان کدنویسی را به حداقل میرساند.
  • به سازماندهی و مدیریت منابع کمک می کند.
  • از دیگر مزایای لاراول این است که کار با این فریم ورک آسان بوده و سرعت این فرمی ورک بالا میباشد. این فریم ورک مزایای زیادی دارد که آن را به محبوب ترین فریم ورک php تبدیل کرده است.
  • در لاراول از معماری MVC استفاده شده است که در این معماری ۳ لایه وجود دارد به نام های model-view-controller که model با بخش پایگاه داده در ارتبارتباط است و view با کاربر نهایی ارتباط برقرار میکند و controller لایه میانی است که رابطه بین دو لایه گفته شده را برقرا میکند.وجود این ۳ لایه در فریم ورک لاراول باعث شده که مثلا هرگونه تغییر در بخش ظاهر یا view در بخش منطق برنامه تغییری ایجاد نکند و آن ها را جداسازی کرده است.
  • از دیگر مزایای لاراول میتوان به اپن سورس یا متن باز بودن آن اشاره کرد. به این ترتیب میتوان هرگونه تغییری در آن ایجاد کرده و آن را تغییر دهید.
  • دیگر مزیت فریم ورک لاراول کاهش میزان کد ها و آسانی استفاده از کنترلر هاست که به آن منطق RESTFUL controllers گفته میشود و این مزیت به دلیل استفاده از درخواست های GET و POST میباشد.
  • در این فریم ورک از auto-loading بهره گرفته شده است که کلاس ها و کامپوننت ها به صورت اتوماتیک لو میشوند.
  • سریع و ساده بودن
    • لاراول در حال حاضر فریم ورکی است که اکثر توسعه دهندگان وب با آن آشنا هستند. ادین فریم ورک توسعه را برای توسعه دهندگان وب ساده تر و آسان تر می کند. این بدان معناست که یک توسعه دهنده متخصص لاراول حتی می تواند یک وب سایت ۵ یا ۶ صفحه ای را در یک یا دو روز بسازد. زمان توسعه سریع به معنای هزینه های کمتر و نتایج سریع تر برای کسب و کار است.
  • امنیت سطح بالا
    • امنیت دغدغه اصلی اکثر مشاغل است. با لاراول، پیکربندی ویژگی های امنیتی پیشرفته در اکثر وب سایت ها برای افزایش امنیت و محافظت از سایت ها در برابر هکرها و مجرمان سایبری آسان است. لاراول از یک الگوریتم هش Bcrypt استفاده می کند که به این معنی است که هرگز هیچ رمز عبوری را در پایگاه داده ذخیره نمی کند. لاراول با مقایسه آن با سایر فریم ورک‌های PHP، احراز هویت کاربر عالی دارد و ایجاد ویژگی‌های دسترسی محدود آسان است. این کار شما و داده های مشتری شما را ایمن نگه می دارد.
  • عملکرد بهتر وب سایت
    • بر خلاف بسیاری از فریمورک‌های دیگر موجود، لاراول از کش برای وب‌سایت شما پشتیبانی می‌کند که برای افزایش سرعت سایت شما عالی است و غاین از دیگر مزایای لراول است. برای افزایش بیشتر عملکرد وب سایت، لاراول سایر تکنیک های بهینه سازی سرعت مانند کاهش استفاده از حافظه و نمایه سازی پایگاه داده را بسیار آسان می کند. این امر لاراول را به گزینه ای عالی برای راه اندازی و توسعه وب سایت تبدیل می کند، اگر سرعت سایت و سئو از دیگر فاکتور های مورد نظر شما باشد این بخش اهمیت بیشتری پیدا میکند.
  • مناسب مدیریت ترافیک
    • همانطور که تجارت شما رشد می کند، حجم ترافیک سایت شما نیز افزایش می یابد. یک وب سایت ساخته شده در لاراول می تواند درخواست های وب سایت را بسیار سریعتر از سایر فریمورک ها ارسال کند. لاراول از یک سیستم صف پیام منحصر به فرد استفاده می کند، به این معنی که می توانید برخی از وظایف وب سایت مانند ارسال ایمیل را به زمان دیگری موکول کنید.
  • انعطاف پذیر
    • لاراول قدرت ایجاد یک سایت تجارت الکترونیک کامل یا یک سایت ساده و حرفه ای B2B را دارد. با توجه به کتابخانه های از پیش نصب شده توانایی ایجاد و پشتیبانی از انواع ویژگی های پیشرفته مانند بازنشانی رمز عبور و رمزگذاری را برای سایت شما دارد.
  • رایگان بودن فریم ورک لاراول
  • در مقایسه با برخی از فریم ورک های موجود، لاراول یک فریم ورک متن باز است. این بدان معناست که استفاده از آن در هر پروژه ای که دوست دارید بدون هیچ هزینه ای رایگان است که این جز مهمترین مزایای لاراول محسوب میشود. البته همیشه هزینه استخدام یک توسعه دهنده لاراول خوب برای ساخت سایت شما وجود دارد (مخصوصا اگر اطلاعات کمی در مورد کدنویسی داشته باشید). هزینه های توسعه کاهش می یابد زیرا زمان ساخت و نگهداری نسبت به برخی فریم ورک های رقیب کمتر است و به پروژه لاراول اجازه می دهد در دراز مدت مقرون به صرفه تر باشد.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ارزان ما شوید.

مزایای لاراول
مزایای لاراول

معایب فریم ورک لاراول

درکنار مزایی که برای لاراول برشمردیم این فریم ورک دارای معایبی نیز هست که آن را برای ساخت سایت ها با تردید رو به رو میکند. دراین قسمت تعدای از معایب فریم ورک لاراول ر با هم بررسی میکنیم.

  • برخی از ارتقاء ها ممکن است مشکل ساز باشد
    • این نه تنها یک مشکل لاراول است، بلکه فریمورک‌های PHP نیز همچین مشکلاتی را هنگام ارتقاء نسخه از خود نشان می‌دهند. بنابراین، کاربر باید قبل از به روز رسانی نسخه، اقدامات احتیاطی و بکاپ گیری را انجام دهد.
  • توسعه محدود
    • اگر توسعه فریمورک های دیگر را بررسی کنیم، متوجه می شویم که توسعه آنها در مقایسه با لاراول بسیار سریعتر است.
  • عدم پشتیبانی داخلی
  • در مقایسه با سایر فریمورک ها مانند Ruby on Rails و Django، لاراول پشتیبانی داخلی محدودی دارد.
  • ممکن است در ابتدا استفاده از آن مشکل به نظر برسد
    • معمولا در ابتدا استفاده از این فریم ورک مشکل به نظر میاید اما اگر به صورت اصولی و گام به گام کار با آن را یاد بگیرید متوجه خواهید شد این فریم ورک راحت بوده و به راحتی میتوانید از آن کسب درآمد کنید.

اگر میخواهید یک سایت با تمام قابلیت ها داشت باشید و زمان زیادی را صرف ساخت آن نکنید میتوانید از خدمات خرید سایت اریا تهران با کمترین قیمت بهره مند شوید. ما بهترین سایت های منحصر به فرد را با قیمنتی بسیار مناسب به فروش میرسانیم. کافیست با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

تاریخچه لاراول

لاراول توسط Taylor Otwell برای ارائه یک جایگزین عالی برای فریم ورک قدیمی PHP به نام CodeIgniter توسعه و ایجاد شد و ایجاد آن به این دلیل بود که CodeIgniter ویژگی‌های عالی مانند پشتیبانی از تأیید هویت داخلی مشتری و مجوز مناسب کاربر را ارائه نمی‌کرد.

در ژوئن ۲۰۱۱ لاراول اولین نسخه بتا خود را منتشر کرد و بعداً در همان ماه، لاراول ۱ منتشر شد. لاراول به غیر از احراز هویت، پشتیبانی داخلی برای محلی سازی، رسیدگی به جلسات، مسیریابی درخواست به کنترلر خاص و سایر ویژگی های شگفت انگیز دارد.

در ادامه تاریخچه لاراول را به صورت جزیی بررسی میکنیم و سیر تکاملی فریم ورک لاراول را در نسخه های متفاوت مقایسه میکنیم.

نمای تاریخچه لاراول
نمای تاریخچه لاراول
لاراول ۱

اولین نسخه بتای لاراول در ۹ ژوئن ۲۰۱۱ منتشر شد و پس از انتشار نسخه بتا، لاراول ۱ در عرض یک ماه منتشر شد. لاراول ۱ دارای برخی ویژگی‌های داخلی مانند احراز هویت، ORM گویا برای عملیات پایگاه داده، محلی‌سازی، مدل‌ها و روابط، مکانیسم مسیریابی ساده، حافظه پنهان، جلسات، نماها، قابلیت گسترش از طریق ماژول‌ها و کتابخانه‌ها است.

لاراول ۱ از چارچوب MVC پیروی نمی کند، اما توسعه دهندگان از این فریم ورک استفاده می کنند زیرا نحو آن بسیار واضح است. پس از توسعه Laravel 1، Taylor Otwell ویژگی های جدیدی مانند روش های اعتبار سنجی، صفحه بندی، نصب کننده بسته خط فرمان و ORM گویا را اضافه کرد. با توجه به اضافه شدن ویژگی های جدید، نسخه جدیدی به نام لاراول ۲ ساخته شد و این نسخه در کمتر از شش ماه توسعه یافت.

لاراول ۲

نسخه لاراول ۲ در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. لاراول ۲ از معماری MVC پیروی می کند. لاراول ۲ را می توان به عنوان یک فریم ورک واقعی MVC در نظر گرفت. در سپتامبر ۲۰۱۱، لاراول ۲ پشتیبانی داخلی برای کنترلرها، موتور قالب به نام blade، وارونگی اصل کنترل (IOC) را منتشر کرد. با اضافه شدن کنترلرها، فریم ورک لاراول ۲ به یک فریمورک کاملاً واجد شرایط MVC تبدیل می شود. اشکال عمده این فریم ورک این است که پشتیبانی از ماژول های شخص ثالث (third-party) را حذف می کند.

لاراول ۳

نسخه Laravel 3 در ۲۲ فوریه ۲۰۱۲ منتشر شد. انتشار این نسخه شامل برخی از ویژگی های ضروری مانند یکپارچه سازی تست واحد، رابط خط فرمان Artisan، انتقال پایگاه داده، رویدادها، درایورهای جلسات، درایورهای پایگاه داده و بسیاری موارد دیگر است. لاراول ۳ پایدارترین و ساده ترین فریمورک مورد استفاده در انواع مختلف برنامه های کاربردی وب بود. لاراول ۳ به عنوان نسخه پایدار وارد بازار شد و بسیاری از توسعه دهندگان شروع به تغییر به چارچوب لاراول کردند. پس از گذشت پنج ماه از انتشار لاراول ۳، خالق این فریم ورک شروع به ساخت نسخه جدیدی از این فریمورک، یعنی لاراول ۴ کرد.

لاراول ۴

نسخه لاراول در ۲۸ می ۲۰۱۳ یعنی یک سال و ۳ ماه پس از انتشار نسخه ۳ منتشر شد. با وجود اینکه انتشار نسخه های جدید نشانه تکامل این فریم ورک است، اما اعتبار فریم ورک را پایین می آورد. توسعه دهندگان خواستار ثبات شدند، بنابراین لاراول ۴ برای دستیابی به آینده ای روشن در توسعه PHP وارد بازار شد.

لاراول ۴ از ابتدا به عنوان مجموعه ای از اجزای ادغام شده با یکدیگر نوشته شده است. مدیریت این کامپوننت ها از طریق Dependency Manager معروف به Composer انجام می شود. لاراول ۴ دارای مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌هایی است که پیش از این هیچ نسخه دیگری از لاراول ارائه نکرده بود، مانند کاشت پایگاه داده، صف‌های پیام، میل داخلی، ORM گویا با دامنه‌ها و بسیاری موارد دیگر.

لاراول ۵

نسخه لاراول ۵ در فوریه ۲۰۱۵ به عنوان بهبود نسخه قبلی لاراول ۴ منتشر شد. ویژگی های جدید اضافه شده در لاراول ۵، زمان بندی وظایف اجرا شده به صورت دوره ای از طریق بسته ای است که به نام Scheduler شناخته می شود، یک لایه انتزاعی معروف به Flysystem که امکان استفاده از ذخیره سازی از راه دور را فراهم می کند. به همان روشی که سیستم فایل محلی، Elixir، احراز هویت را با استفاده از بسته Socialite ساده کرد. همچنین یک ویژگی جدید، یعنی ساختار درخت دایرکتوری برای برنامه های کاربردی توسعه یافته را معرفی کرد.

لاراول ۵٫۱

لاراول ۵٫۱ در ژوئن ۲۰۱۵ منتشر شد. شامل ویژگی های جدیدی مانند new directory structure, simplified method injection و concept of route caching was introduced.

لاراول ۵٫۲

لاراول ۵٫۲ در دسامبر ۲۰۱۵ منتشر شد و ویژگی های اضافه شده در این نسخه عبارتند از authentication scaffolding, array validation, server monitoring و Laravel cashier.

لاراول ۵٫۳

لاراول ۵٫۳ در آگوست ۲۰۱۶ منتشر شد که شامل ویژگی هایی مانندLaravel echo, new notification system, Laravel Scout و passport می باشد.

لاراول ۵٫۴

لاراول ۵٫۴ در ژانویه ۲۰۱۷ منتشر شد. دارای ویژگی هایی مانند Laravel Dusk، Laravel Mix، Automatic Facades و بهبودهایی در مسیریابی است.

لاراول ۵٫۵

نسخه Laravel 5.5 در آگوست ۲۰۱۷ منتشر شد. معرفی PHP 7 در این نسخه برای ارتقای عملکرد اپلیکیشن لاراول معرفی شد. همچنین شامل ویژگی‌های جدیدی مانند روش‌های مسیر و کشف بسته خودکار برای افزودن خودکار بسته‌ها می‌شود.

لاراول ۵٫۶

نسخه Laravel 5.6 در فوریه ۲۰۱۸ منتشر شد. این نسخه شامل ویژگی های جدیدی مانند دستورالعمل های جدید blade و تولید کنترلر API است. ویژگی های جدید مانند Argon و Password Hashing Support نیز در این نسخه اضافه شده است. Bootstrap 4 قبل از انتشار Laravel 5.6 منتشر شد، بنابراین Bootstrap 4 در این نسخه معرفی شد.

لاراول ۵٫۷

نسخه Laravel 5.7 در سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر شد که شامل ویژگی هایی مانند Laravel Dump Server و Laravel Nova است. برخی از ویژگی های اضافی نیز در این نسخه اضافه شده است مانند URL Generator و Callable Syntax و پیام های خطای بهبود یافته.

با شرکت در کلاس های بهترین دوره وردپرس مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

تاریخچه لاراول
تاریخچه لاراول

چرا از فریم ورک لاراول برای توسعه وب استفاده کنیم

دلایل زیادی برای استفاده از فریم ورک لاراول وجود دارد اما به طور کلی میتوان دلایل استفاده از این فریم ورک را در موارد زیر برشمرد:

  • امکان زمانبندی وظایف در لاراول بر مبنای Cron
  • امکان اطلاع رسانی و ارائه گزارشات
  • قابلیت پشتیبانی از پایگاه داده های مختلف
  • قابلیت Validation یا اعتبار سنجی
  • امکان نصب راحت
  • کاهش کد نویسی
  • امنیت بالا
  • رابط کاربری ریسپانسیو

جمعبندی

ما در این مقاله تلاش کردیم به زبان ساده توضیح دهیم فریم ورک لاراول چیست و چه ویژگی هایی دارد و شما را با مزایای لاراول و معایب آن آشنا کردیم و به طور کلی همه چیز در مورد Laravel را با هم بررسی کردیم. اگر سوالی درباهر فر یم ورک لاراول دارید که رد این مقاله به ان پاسخ داده نشد میتوانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.