نقش کاربران در وردپرس

بعد از ایجاد یک سایت ممکن است بخواهید برای کاربران مختلف در سایت خود سطح دسترسی تعریف کنید

می توانید به عنوان مدیر سایت دسترسی یکسری از کاربران را به منابع سایت خود محدود کنید

در این مقاله انواع نقش کاربری وردپرس را یاد می گیرید
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: WORDPRESS
  • زمان مطالعه: 11 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

بعد ز آتن که شما سایت تان را با سیستم مدیریت محتوا وردپرس طراحی کردید و تصمیم گرفتید از طریق آن کسب و کار خود را گسترش دهید تعیین نقش کاربران در وردپرس اهمیت بیشتری پیدا میکند. در این وضعیت شما نیاز دارید برای انجام امور مختلف در سایت تان به افراد مختلف سطح دسترسی های متفاوتی دهید. در این مقاله مدیریت کاربران در وردپرس را آموزش میدهیم.

اگر میخواهید صفر تا صد ساخت سایت را یاد گبیرید و از این راه کسب درآمد کنید میتوانید در کلاس های آموزش طراحی سایت با وردپرس آریا تهران شرکت کنید تا با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار کار شوید.

با شرکت در کلاس های بهترین دوره وردپرس مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

نقش کاربران در وردپرس

برای آن که بتوانید امور سایت تان را طبقه بندی کنید و به افراد مختلف سطح دسترسی های مختلفی دهید تا سایت را مدیریت کنند میتوانید نقش کاربران در وردپرس را مدیریت کنید.

مدیریت نقش کاربران در وردپرس تعیین میکند که چه کاربری در سایت بتواند چه کارهایی را انجام دهد و مجاز به انجام چه اموری نیست.

برای آن که بتوانید امور سایت را توسعه دهید و سطح ایمنی سایت را بهبود بخشید باید با مدیریت نقش کاربران در وردپرس آشنایی کاملی داشته باشید.

در این قسمت میخواهیم انواع نقش های کاربری رد وردپرس را با هم بررسی کنیم و به شما بگوییم کدام نقش کاربری دارای کمترین سطح دسترسی در وردپرس است و کدام نقش دارای بیشترین سطح دسترسی در وررپرس است.

معرفی نقش کاربران در وردپرس و بررسی سطوح دسترسی آنها

به طور کلی ۶ نقش اصلی به عنوان نقش کاربری در وردپرس تعریف شده است که عبارتند از :

  1. مدیر کل
  2. نوییسنده
  3. ویرایشگر
  4. مشترک
  5. مشارکت کننده
  6. مدیر فروشگاه

در ادامه ما به صورت جزیی تر به معرفی نقش کاربران در وردپرس و بررسی سطوح دسترسی آنها میپردازیم.

باید دقت داشته باشید که تعیین نقش کاربران در وردپرس توسط ادمین سایت انجام میشود. اگر نمیدانید ادمین سایت کیست و چه وظایفی برعهده دارد بهتر است مقاله مدیر سایت کیست را بخوانید.

نقش کاربران در وردپرس
نقش کاربران در وردپرس

نقش مدیر وردپرس

بالاترین مقام در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، نقش مدیر (Administrator) می باشد.

  • سطح دسترسی مدیر سایت وردپرس بالاتر از همه است.
  • دسترسی و امکان انجام تمام تنظیمات وردپرس توسط مدیر امکان پذیر است.
  • امکان نصب یا ویرایش افزونه در وردپرس را دارد.
  • امکان افزودن پست های جدید در سایت را دارد.
  • امکان افزودن کاربران جدید به سایت را دارد.

به طور کلی میتوان گفت در تعیین نقش کاربران در وردپرس اگر میخواهید فردی به طور کلی به سایت تان دسترسی داشته باشد و امور مختلف را در بخش های مختلف مدیریت کند باید به او سطح دسترسی مدیر کل را بدهید.

مدیر میتواند مدیریت دسترسی کاربران وردپرس را داشته باشد و هر زمان که بخواهد میتواند سطح دسترسی کاربران در وردپرس را تغییر دهد.

در ادامه آموزش ویرایش و ایجاد نقش کاربری دلخواه در وردپرس را به شما توضیح میدهیم تا بتوانید نقش کاربران در وردپرس را تعیین کنید و آن ها رامدیریت نمایید.

نقش مدیر فروشگاه در وردپرس

در صورتیکه سایت شما فروشگاهی باشد میتوانید برای بخش فروشگاه خود مدیریت تعیین کنید. در این حالت نقش مدیر فروشگاه در وردپرس میتواند بر محصولات، فروش و موجودی و تمامی امور فروشگاهی سایت نظارت داشته باشد.

برای سایت های بزرگ تعیین نقش مدیر فروشگاه در وردپرس میتواند امور را سازماندهی شده یپش ببرد و شما را به اهدافتان نزدیک تر کند.

اگر میخواهید خیلی سریع وارد بازار کار طراحی سایت با وردپرس شوید و کسب درآمد کنید میتوانید در کلاس های آموزش طراحی سایت آریا تهران شرکت کنید تا با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای در رقابت طراحی سایت حرفی برای گفتن داشته باشید و بتوانید پروژه قبول کنید.

نقش ویرایشگر وردپرس

نقش ویرایشگر وردپرس دارای سطح دسترسی پایین تر نسبت به مدیر سایت می باشد ولی دارای مجوز کنترل محتوای سایت می باشد.

ویرایشگر وردپرس دارای تسلط کامل بر نوشته ها، پست ها و نظرات کاربران سایت می باشد.

در دسته بندی کاربران در وردپرس باید دقت داشته باشید که اگر میخواهید مدیریتیی برای بخش تولید محتوا سایت تان قرار دهید این نقش مناسب او خواهد بود.

ویرایشگر وردپرس میتواند مطالب افراد دیگری که در سایت مطلب شان را =یش نویس و یا منتشر کرده اند را مشاهده، ویرایش و حذف نماید.

ویرایشگر وردپرس میتواند کامنت ها و نطراتی که برای یک مطلب گذاشته شده است را حذف و ویرایش کند.

مهمترین نکته ای که برای سطح دسترسی کاربران در وردپرس به عنوان ویرایشگر مطرح است این است که به بخش تنظیمات نمیتواند دسترسی داشته باشد و آن را تغییر دهد.

ویرایشگر قادر به نصب و حذف قالب و افزونه نیست و تغییراتی در ساختار سایت نمیتواند ایجاد کند.

اگر نمیدانید چطور در وردپرس باید نوشته ای را منتشر کنید و با اصول انتشار مطلب در ودرپس آشنایی ندارید حتما مقاله آموزش گذاشتن نوشته در وردپرس را مطالعه کنید.

نقش ویرایشگر وردپرس
نقش ویرایشگر وردپرس

نقش نویسنده وردپرس

نویسنده وردپرس تنها می تواند بر روی پست های خود نظارت داشته باشد و قادر ایجاد تغییرات در نوشته های سایرین را ندارد.

سطح دسترسی این نقش نسبت به ویرایشگر پایین تر بوده و این نقش نمیتواند مطالب نفرات دیگر را ویرایش و تغییر دهد.

این نقش در وردپرس میتواند بر نوشته های مدیریت داشته باشد و آن را حذف و ویرایش و منتشر کند.

تفاوت دیگری که نویسنده با ویرایشگر دارد این است که نمیتواند نظرات را تغییر دهد و فقط میتوان نظرات را مشاهده کند و حق رد و یا تایید آن ها را نیز ندارد.

نویسنده میتواند برای نوشته های خود دسته بندی جدید ایجاد کند و نوشته های خود را ساختارمند منتشر کند. اگر نمیدانید نقش دسته بدی در انتشار نوشته ها چیست و چرا باید دسته بندی ایجاد کرد و چگونه این کار انجام میشود میتوانید مقاله دسته بندی در وردپرس را مطالعه کنید.

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمد باشد که کدام نقش کاربری دارای کمترین سطح دسترسی در وردپرس است؟ در واقع هنوز نویسنده کمترین سطح دسترسی را ندارد و هستند کاربرانی که سطح دسترسی آن ها کمتر است که در ادامه بررسی میکنیم.

نقش مشارکت کننده وردپرس

کاربران با نقش مشارکت کننده می توانند پست هایی جدید ایجاد نمایند ولی اجازه انتشار در سایت را ندارند.

همچنین مشارکت کننده امکان آپلود فایل در وردپرس را نیز ندارد. ولی از طرفی قادر به مدیریت نظرات کاربران سایت نیز می باشند.

نقش مشارکتت کننده در .درپرس یا نقش حامی در وردپرس این است که میتواند پستی را بنویسد ولی منتشر نکند، آن را ویرایش کند اما از دسته بندی های موجو استفاده کند و نمیتواند دسته بندی جدیدی به سایت اضافه کند.

حامیان در وردپرس میتوانند تگ و یا برچسب به نوشته های اضافه کنند. (مطالعه بیشتر : برچسب در وردپرس )

نقش مشترک وردپرس

این نقش برای اعضای سایت می باشد.
تمام اعضای سایت دارای نقش مشترک می باشند و قادر به انجام اموری مثل ورود و خروج از سایت و همچنین انجام تنظیمات پروفایل کاربری می باشند.

مشترکدر ردپرس میتواند به سایت وارد شده و رمز عبور و مشخصات کاربری خود را مشاهده و تغییر دهد.

مشترکان نمیتوانند رد سایت نوشته ای را منتشر کنند و یا آن را تغییر دهند. در واقع میتوان گفت این نقش در وردپرس برای این است که کاربر سایت قبل زا آن که نظرش را ثبت کند بتواند وارد پنل خود در سایت شود.

دقت داشته باشید برای تعیین نقش های مختلف در وردپرس تنظیمات کاربران وردپرس را در نظر داشته باشید و نقش های کاربری در وردپرس رابر اساس سطح دسترسی آن ها و کاری که باید در سایت برای شما انجام دهند در نظر بگیرید.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ارزان ما شوید.

انتخاب نقش کاربری و تعیین سطح دسترسی کاربران

یکی از اقدامات ضرروی پس از راه اندازی سایت سطح دسترسی کاربران در وردپرس میباشد . اگر سطح دسترسی ها به درستی به افراد داده نشود میتواند شکاف امنیتی در سایت ایجاد کند و امنیت سایت را مختل کند.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای آن که دسته بندی کاربران در وردپرس صورت گیرد این قابلیت را به پنل میدیریتی خود افزده است که مدیر سایت میتواند افزودن نقش کاربری در وردپرس را در کوتاهترین زمان انجام دهد.

همان طور که اشاره شد وردپرس برای ایجاد کاربر جدید در وردپرس و تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس بخشی را با عنوان کاربران به فهرست پیشخوان وردپرس افزوده است که میتوان از این بخش به راحتی ثبت نام کاربران در وردپرسو ویرایش و حذف آن ها را انجام داد.

اگر نمیدانید در پیشخوان وردپرس چه بخش های مختلفی وجود دارد که از دید شما پنهان مانده است و میخواهید با بخش های مختلف پیشخوان آشنایی پیدا کنید حتما مقاله پیشخوان وردپرس را مطالعه کنید.

انتخاب نقش کاربری و تعیین سطح دسترسی کاربران
انتخاب نقش کاربری و تعیین سطح دسترسی کاربران

افزونه مدیریت کاربران وردپرس

تعدادی از مدیران سایت تمایل دارند برای آن که مدیریت کاربران در وردپرس به صورت سازماندهی شده انجام شود نیاز دارند که از افزونه های پیشرفته ای استفاده کنند.

در این قسمت قصد داریم افزونه تعیین سطح دسترسی کاربران در وردپرس و افزونه مدیریت دسترسی کاربران را به شما معرفی کنیم.

افزونه User Role Editor

این افزونه بهترین افزونه مدیریت کاربران وردپرس میباشد که میتوان با آن برای کاربرانی که در یپسایت هستند نقش های مختلفی با سطح دسترسی سفارشی تعیین کرد.

با استفاده از افزونه تعیین سطح دسترسی کاربران در وردپرس میتوانید کاربران را به صورت ایمن به سایت تان اضافه کنید و پنل وردپرس تان را ایمن نمایید.

در این افزونه که یک افزونه مدیریت دسترسی کاربران میباشد میتوانید تعیین کنید که مثلا یک کاربر در سایت شما نقضش ویرایشگر را داشته باشد اما مثلا بتواند افزوه را نیز نصب کند.

در این حالت میتوانید سطح های دسترسی سفارشی سازی شده میتوانید برای آن ها تعیین کنید.

در دوره طراحی سایت با وردپرس مراحل آپدیت کردن سایت و قالب ها و افزونه ها وتعیین نقش های کاربری مختلف در وردپرس به طور کامل آموزش داده میشود و شما میتوانید در مدت زمان کوتاهی برای ورود به بازار کار آماده شوید.

روش تعیین نقش کاربران در وردپرس

در ابتدا برای ایجاد کاربر جدید در وردپرس شما باید از پیشخوان ورپرس به بخش کاربران و سپس بخش افزودن بروید.

در این صفحه باز شده از شما اطلاعاتی از کاربر دریافت میشود که وارد کردن ایمیل و نام کاربری الزامی است.

بعد از آن که اطلاعات را وارد کردید باید یک رمز ایمنی قوی انتخاب کنید.

در مرحله بعد در ایجاد کاربر جدید در وردپرس شما باید نقش کاربر را تعیین کنید. با انتخاب گزینه فهرستی برای شا باز میشود که از بین آن ها باید یک مورد رامتناسب کاربرد خود برای ثبت نام کاربران در وردپرس انتخاب کنید.

وقتی از صحت اطلاعات و تعیین سطح دسترسی کاربران در وردپرس مطمئن شدید میتونید گزینه افزودن کاربر تازه را بزنید تا این کاربر به کاربران سایت شما افزوده شود.

تنظیمات کاربران وردپرس در این بخش انجام میشود که شامل سطح دسترسی ها و نام کاربری و رمز عبور میباشد.

دقت داشته باشید که برای ایجاد کاربر جدید در وردپرس نقش های کاربری در وردپرس را در نظر داشته باشید و کاربران را با توجه به سطح دسترسی شان به سایت تان اضافه کنید.

برای مثال کاربر با نقش مدیر امکان دسترسی به تمام قسمت ها و تنظیمات وردپرس و کاربران با نقش مشتری امکان خرید از فروشگاه را دارا می باشند، ولی کاربران با نقش مشترک تنها اجازه مشاهده مطالب سایت دارند.

برای مشاهده و تعیین نقش کاربران در وردپرس، باید در پنل مدیریت وردپرس به قسمت کاربران وارد شوید.

اگر بخواهید تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس را انجام دهید باید مجددا به بخش کاربران رفته و کاربر مورد نظرتان را انتختب کنید و در این مرحله اطلاعات کاربر همان طور که در مرحله افزودن نقش کاربری در وردپرس مشاهده کردید را میبینید که باید در این قسمت تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس را با تغییر نقش انجام دهید.

روش تعیین نقش کاربران در وردپرس
روش تعیین نقش کاربران در وردپرس

ایجاد نقش کاربر سفارشی در وردپرس

گاهی ممکن است شما بخواهید بدون نصب افزونه مدیریت نقش کاربران از قابلیت های وردپرس برای تعیین نقش کاربر سفارشی در وردپرس استفاده کنید.

در واقع ودرپرس این قابلیت را ندارد که شما بتوانید کاربری با سطح دسترسی سفارشسی مورد نطرتان تعین کنید و باید از نقش های پیش فرضی کع رداین سیستم مدیریت محتوا تعریف شده است استفاده کنید.

شما باید برای این کار حتما افزونه مدیریت نقش کاربران را نصب کنید و در این افزونه تنظیمات کاربران وردپرس را انجام دهید و به آن ها سطح دسترسی های سفارشی اعطا کنید.

بعد از نصب این افزوه های شما باید به بخش کاربران و قابلیت های رفته و کاربری را با سطح دسترسی مورد نظرتان اضافه کنید.

سخن آخر

تعیین سطح دسترسی برای کاربران مختلف سایت وردپرسی از مهم ترین اقدامات در راستای افرایش امنیت سیستم می باشد. از این روی اگر شما مدیر سایت می باشید بهتر است برای کاربران مختلف با توجه به مسئولیت آنها نقش کاربری خاصی تعریف نمایید.

ما دراین مقاله تلاش کردیم نحوه افزودن کاربر در وردپرس و آموزش ویرایش و ایجاد نقش کاربری دلخواه در وردپرس را به صورت کامل به شما توضیح دهیم تا با نقش کاربران در وردپرس بیشتر آشنا شوید و بتوانید کاربرانی با نقش ها و سطح دسترسی های مختلف به سایت تان اضافه کنید.

مقالات مرتبط:

برگه ها در وردپرس

آموزش نصب قالب وردپرس

قالب حرفه ای وردپرس رایگان

بروزرسانی وردپرس