دسته بندی در وردپرس

ایجاد دسته بندی در وردپرس می تواند به سایت شما نظم و ساختار مندی خاصی دهد و مدیریت صفحات آن را آسان تر کند. افزودن دسته در وردپرس می‌تواند در جلب رضایت کاربران تاثیر زیادی داشته باشد و همچنین دسته بندی در وردپرس تاثیر بسزایی در بهبود رتبه سایت شما دارد. حال میخواهیم آموزش دسته […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: WORDPRESS
  • زمان مطالعه: 17 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

ایجاد دسته بندی در وردپرس می تواند به سایت شما نظم و ساختار مندی خاصی دهد و مدیریت صفحات آن را آسان تر کند. افزودن دسته در وردپرس می‌تواند در جلب رضایت کاربران تاثیر زیادی داشته باشد و همچنین دسته بندی در وردپرس تاثیر بسزایی در بهبود رتبه سایت شما دارد. حال میخواهیم آموزش دسته بندی در وردپرس را به زبان ساده به شما یاد دهیم.

اگر سوالی که تا پایان این مقاله همچنان در ذهن شما باقی ماند می توانید در قسمت دیدگاه ها از ما بپرسید تا کارشناسان وردپرس ما در کوتاه ترین زمان به شما پاسخ دهند. برای یادگیری سریع فوت و فن های ورد پرس و دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای می توانید در دوره های آموزش وردپرس آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید تا در کوتاه ترین زمان ساخت انواع سایت با وردپرس را یاد بگیرید.

با شرکت در کلاس های بهترین دوره وردپرس مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

آموزش دسته بندی نوشته ها در وردپرس

ایجاد دسته بندی نوشته ها در وردپرس می توانند به مقالات منتشر شده شما را سازماندهی کند. شما می توانید نوشته های خود را با نظم خاصی به کاربران نمایش دهید که همین امر می‌تواند زمان ماندن در سایت تان را بیشتر کرده و رضایت کاربران را نیز افزایش دهد.

از  ساخت دسته بندی در وردپرس م‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما می توانید یک دسته مادر ایجاد کرده و سایر خدمات را به عنوان زیر دسته تعریف کنید. به این ترتیب کاربری که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دسته مادر به سایت شما مراجعه می کنند می توانند به سایر زیر دسته ها هدایت شده و خدمات مورد نظر خود را به بهترین شیوه دریافت کند.

از دیگر مزایای ایجاد دسته بندی نوشته ها در وردپرس می توان به هدایت کاربران به مسیر دلخواه خودتان اشاره کرد. این امر می‌تواند به بیشتر شدن میزان فروش سایت شما و یا برندینگ سازی خدمات شما منجر شود.

هرچه کاربران در صفحات سایت شما بیشتر رصد کنند و زمان بیشتری را در سایتتان بگذرانند bounce rate سایت شما کاهش پیدا می کند که همین امر می تواند در بهبود رتبه بندی سایت شما و قرار گرفتن کلمات مهم سایتتان در صفحات برتر گوگل تاثیر بسزایی داشته باشد.

در به سوال کاربرد مهم دسته در وردپرس چیست می توان گفت کاربرد مهم دسته در وردپرس رضایت بازدیدکنندگان وب سایت تان و هدایت آنها به صفحات هدف خود می باشد.

ادامه این مقاله به شما نحوه ساخت دسته بندی در وردپرس و تغییر دسته بندی ها در وردپرس و حذف دسته بندی در وردپرس را آموزش می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بکی از راه هایی که میتوانید خیلی سریع وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید شرکت در کلاس های آموزش آنلاین طراحی سایت آموزشگاه آریا تهران است. در انتهای این دوره به شما مدرک معتبر فنی و حرفه ای اعطا میشود.

آموزش دسته بندی نوشته ها در وردپرس
آموزش دسته بندی نوشته ها در وردپرس

آموزش ایجاد دسته‌بندی نوشته ها در وردپرس

  • برای ایجاد دسته بندی نوشته ها در وردپرس ابتدا باید با نام کاربری و رمز عبور خود به پیشخوان وردپرس وارد شوید. بخش‌های مختلف پیشخوان وردپرس آشنایی ندارید پیشنهاد می کنیم مقاله پیشخوان وردپرس را مطالعه کرده و با بخش های مختلف و پنهانی که در این قسمت وجود دارد و از دید شما پنهان مانده است بیشتر آشنا شوید.
  • ساخت دسته جدید در وردپرس در بخش نوشته ها انجام می شود. ساخت دسته جدید در وردپرس لازم است از بخش نوشته ها گزینه دسته ها را انتخاب کنید.
  • در این حالت برای شما صفحه ای باز می شود که برای ایجاد دسته بندی در وردپرس باید نام مناسبی را برای آن انتخاب کنید.
  • در این بخش برای آموزش دسته بندی در وردپرس شما با بخشنامه مواجه خواهید شد که این بخش در واقع آدرس دسته مورد نظر شما در مرورگر می باشد. است در قسمت نامک معادل انگلیسی نام دسته بندی مورد نظرتان را بنویسید.
  • در این بخش شما با کلمه دسته مادر مواجه می شوید که این بخش برای ایجاد زیر دسته در وردپرس کاربرد دارد. گفتیم شما می توانید یک دسته مادر در دسته بندی های وردپرس خود ایجاد کرده و دسته بندی های مختلفی را به عنوان زیر دست در وردپرس تعریف نمایید. اگر میخواهید دسته تعریف شده شما در وردپرس به عنوان دسته مادر باشد این بخش را بر روی هیچکدام قرار دهید. گاهی دسته مورد نظر شما در وردپرس به عنوان یک زیر دسته باشد باید برای ایجاد زیر دسته در وردپرس در این قسمت نام دسته مادر را از بین دسته های قبلی که افزوده اید انتخاب کنید.
  • بخش توضیح در ساخت دسته جدید در وردپرس اختیاری میباشد و شما میتوانید توضیحی در این قسمت قرار ندهید. به طور کلی در بخش توزیع در ایجاد و ساخت دسته جدید در وردپرس می‌توانید توضیحاتی که راجع به دسته مورد نظر لازم است به کاربران نمایش داده شود بنویسید.

در نهایت برای ایجاد دسته بندی در وردپرس لازم است دکمه آبی رنگ افزودن دسته جدید را انتخاب کنید تا دسته مورد نظر شما در جدول سمت چپ نمایش داده شود.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه سفارش طراحی سایت ما شوید.

تغییر دسته بندی ها در وردپرس

تغیر دسته‌بندی‌ها در وردپرس یکی از اعمالی است که کاربران وردپرس زیاد به آن نیاز پیدا می‌کنند زیرا تصور می شود بعد از ایجاد دسته بندی در وردپرس امکان تغییر دسته بندی وجود ندارد و یا نمی توان بخش‌هایی از آن را تغییر داد. این تصور اشتباه است.

مدیریت محتوای وردپرس این قابلیت را برای کاربران ایجاد کرده است که شما می توانید به راحتی تغییر دسته بندی ها در وردپرس و تنها با چند کلیک انجام دهید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. روشی که در قسمت آموزش ایجاد دسته بندی نوشته ها در وردپرس گفته شد باید از بخش پیشخوان وردپرس به قسمت نوشته ها و سپس دسته ها مراجعه کنید.
  2. صفحه از جدولی که در سمت چپ در شده است نامه دسته مورد نظرتان را پیدا کنید. تعداد دسته بندی ها در وردپرس زیاد است می توانید از بخش جستجوی دسته ها نام دسته مورد نظرتان را وارد کرده و آن را سرچ کنید.
  3. برای تغییر دسته بندی ها در وردپرس باید روی گزینه ویرایش دسته بندی موردنظرتان کلیک کنید که در این صورت صفحه برای شما باز می شود.
  4. در بخش ویرایش برای تغییر دسته بندی در وردپرس شما می توانید تمام فیلد هایی را که در ایجاد دسته بندی وردپرس وارد کرده اید را مجددا تغییر دهید که این فیلد ها عبارتند از نام،نامک، دسته مادر و توضیح.
  5. برای تغییر نام category در وردپرس می‌توانید هر آنچه را که مورد نظرتان است در فیلد نام اضافه کنید. البته باید بدانید که اگر هدفتان تنها تغییر نام category وردپرس از میتوانید از بخش ویرایش سریع اقدام کنید.
  6. بخش دیگری با عنوان ویرایش سریع شما مشاهده خواهید کرد که در این بخش می توانید بدون آنکه وارد صفحه جدیدی شوید به سرعت نام و نام کد دسته‌بندی مورد نظرتان در وردپرس را تغییر دهید.
  7. با کیک بر روی دسته مورد نظر طراحان شما با گزینه ی پاک کردن نیز مواجه می شود که این قسمت می تواند حذف دسته بندی در وردپرس عبارتی حذف category در وردپرس به طور کامل مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به صورت مفصل‌تر درباره حذف دسته بندی در وردپرس توضیحات جامعی به شما ارائه میدهیم.
  8. بخش دیگری که در این بخش با آن روبرو می شوید گزینه نمایش می باشد که قسمت برای نمایش دسته بندی ها در وردپرس در صفحه مجزا به کار می رود.

حذف دسته بندی در وردپرس

حذف دسته بندی در وردپرس شما باید مانند مراحلی که در بخش تغییر دسته بندی ها در وردپرس گفته شد از پیشخوان وردپرس وارد بخش نوشته ها و دسته ها شوید.

از جدول درج شده در سمت چپ صفحه باز شده نام مورد نظر category در وردپرس را انتخاب کنید.

اگر تعداد دسته‌بندی‌ها در این جدول زیاد است می توانید از بخش جستجو در بالای این جدول کمک بگیرید.

با کلیک بر روی دسته مورد نظرتان شما با گزینه پاک کردن و چندین گزینه دیگر رو به رو می شوید که برای حذف دسته بندی در وردپرس باید گزینه پاک کردن را انتخاب کنید.

است که در زمان حذف دسته بندی در وردپرس نوشته هایی که در این دسته بندی قرار دارند دقت کنید و کمی آنها را مورد بررسی قرار دهید.

تفاوت دسته بندی و برچسب در وردپرس

همانطور که در مقاله برچسب در وردپرس توضیح دادیم دسته بندی ها و برچسب ها در وردپرس با یکدیگر تفاوت دارند.به طور کلی دسته و برچسب در وردپرس برای سازماندهی مطالب قرار گرفته شده در سایت به کار می روند.

برچسب ها در وردپرس برای ارائه توضیح کلی درباره مطلب استفاده میشود و شما میتوانید از تگ ها برای توضیحات مختصر نوشته تان استفاده کنید.

محمد دسته در وردپرس برای ساختارمند کردن مطالب سایت می باشد. تگ ها دسته بندی های جزئی تر و ریز تر در سایت می باشند تفاوت دسته و برچسب در وردپرس این است که انتشار هر نوشته ای در سایت باید تحت یک دسته باشد و در صورتی که دستهای برای آن تعریف شده باشد به صورت پیش فرض دسته ی دستته‌بندی نشده به آن اختصاص داده می‌شود.

این در حالی است که استفاده از برچسب در وردپرس اجباری نیست و شما می توانید از آن با رعایت اصولی خاص استفاده کنید.

 اگر می‌خواهید بیشتر با برچسب ها در وردپرس آشنا شوید می توانید به مقاله برچسب در وردپرس مراجعه کنید تا با کاربردهای مخفی آن در سئو سایت و ساختار مندی سایت آشنا شوید.

تنظیمات دسته بندی در وردپرس

برای تغییر تنظیمات دسته بندی در وردپرس می توانید قسمتی که در بالای صفحه تحت عنوان تنظیمات صفحه است را انتخاب کنید. می توانید اطلاعاتی را که برای ایجاد دسته بندی در وردپرس و یا تغییر و حذف آن به شما نمایش می دهد را تغییر دهید و فیلدهای آن را کم یا زیاد کنید.

در این بخش میتوانید تنظیمات صفحه category ترس را تغییر دهید و تعداد دسته بندی هایی که در هر صفحه نمایش می دهد را ویرایش کنید.

آموزش مدیریت دسته بندی در وردپرس

این جای مقاله آموزش دسته بندی در وردپرس به طور کامل به شما توضیح داده شد و شما با نحوه ایجاد و ویرایش و حذف دسته بندی در وردپرس آشنا شدید. نیاز است از این دسته بندی ها در بخش های مختلف سایت استفاده کنید تا کاربران را به صفحات موردنظرتان هدایت نمایید.

اگر می خواهید دسته های ایجاد شده در وردپرس تان را به منو اضافه کنید میتوانید به بخش نمایش از پیشخوان وردپرس و سپس به بخش زیر منوی فهرست ها از این بخش مراجعه کنید.

در این قسمت می‌توانید دسته‌بندی مورد نظرتان را به منو اضافه کرده و لینک دادن به دسته ها در وردپرس را به راحتی انجام دهید.

آموزش افزودن تصویر به دسته بندی وردپرس

افزودن تصویر به دسته بندی وردپرس شما باید افزونه را نصب کنید. کاربرد ترین افزونه افزودن تصویر به دسته بندی وردپرس taxonomy images میباشد که این افزونه بیش از ۳۰ هزار نصب فعال دارد و امتیاز بالایی را به خود اختصاص داده است.

این افزونه میتوانید تصویر دلخواهی را به برچسب و دسته بندی ها در وردپرس تان اضافه کنید. پس از آنکه این افزونه را نصب و فعال کردید در بخش تنظیمات پیشخوان وردپرس رفته و از این قسمت در قسمت taxonomy images گزینه دسته ها و برچسب ها را فعال کنید.

کردن این گزینه می توانید به راحتی در بخش دسته ها برای دسته مورد نظرتان تصویر دلخواه را انتخاب کنید.

هرگونه سوالی از آموزش دسته بندی در وردپرس برای نوشته ها و محصولات دارید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا بهترین کارشناسان طراحی سایت در بهترین آموزشگاه طراحی سایت در تهران پاسخ شما را بدهند.

آموزش افزودن تصویر به دسته بندی وردپرس
آموزش افزودن تصویر به دسته بندی وردپرس

آموزش دسته بندی محصولات در وردپرس

آموزش دسته بندی محصولات در وردپرس کمی با آمپزش دسته بندی نوشته ها در وردپرس متفاوت است. دسته بندی محصولات فروشگاه شما باید ابتدا از منوی پیشخوان وردپرس گزینه محصولات و سپس از زیر منوی باز شده گزینه دسته بندی ها را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه صفحه ای برای شما باز میشود که به صورت پیش فرض تعدادی دسته بندی محصولات فروشگاه در آن وجود دارد که شما می توانید برای ایجاد دسته بندی محصولات در وردپرس در سمت راست اطلاعات خواسته شده از دسته مورد نظرتان را وارد کنید.

در این قسمت فیلد هایی را مشاهده می کنید که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم:

  • بخش نام که در این قسمت شما باید نام دسته بندی محصولات در وردپرس تان را وارد کنید و دقت داشته باشید که این نام با محصولاتتان تداخلی نداشته باشد.
  • بخش نامک که مربوط به آدرس دسته‌بندی مورد نظرتان می باشد که برای این قسمت باید معادل انگلیسی product category مورد نظرتان را وارد کنید.
  • در صورتی که دوست داشته باشید محصولات دسته بندی خاصی به عنوان زیردسته معرفی شوند باید در قسمت دسته بندی مادر نام دسته بندی که از قبل ساخته اید را به عنوان دسته مادر انتخاب کنید. میخواهید دسته‌بندی شما بدون زیر دست باشد و یا خود به عنوان یک دسته مادر در سایت اعمال شود باید این قسمت را بر روی هیچ کدام قرار دهید.
  • بخش توضیح در قسمت دسته بندی محصولات ووکامرس شامل ارائه توضیحاتی است که می‌تواند به صورت اختیاری در این قسمت وارد شود و به مشتریان نمایش داده شود.
  • بخش نوع نمایش به شما این امکان را می دهد که تعیین کنید با کلیک بر روی دسته‌بندی مورد نظرتان محصولات و یا زیر دسته بندی و یا آنچه را که در نظر دارید نشان دهد.
  • تصویر بند انگشتی بخشی است که در آموزش دسته بندی محصولات در وردپرس بسیار مورد توجه قرار گرفته و شما میتوانید یک عکس برای این دسته بندی انتخاب کنید بدون آنکه نیاز به نصب افزونه افزودن تصویر به دسته بندی وردپرس داشته باشید.
آموزش دسته بندی محصولات در وردپرس
آموزش دسته بندی محصولات در وردپرس

افزونه دسته بندی محصولات ووکامرس

یکی از مهمترین سوالاتی که از ما می‌پرسند این است که افزونه دسته بندی محصولات ووکامرس که بتواند محصولات را به صورت ساختارمند نمایش دهد به آن ها قابلیت های زیادی را بیفزاید کدام است.

موقع افزونه دسته بندی محصولات ووکامرس برای آنکه بتواند برای مثال دسته بندی محصولات ووکامرس به صورت یک اسلایدر نمایش دهد افزونه category slider for woocommerce که این افزونه می‌تواند دسته بندی های خاصی را که شما تعیین می کنید فیلتر کرده و به صورت یک اسلایدر نمایش دهد.

افزونه پیشرفته تر و حرفه ای تری افزونه دسته بندی محصولات ووکامرس معرفی شده است که آن افزونه woocommerce category showcase می‌باشد. از این افزونه دسته بندی های محصولات شما در سایت به صورت بلوکه های کشویی نمایش داده می شود.

افزونه دیگری که به عنوان پرکاربردترین افزونه نمایش دسته بندی محصولات وووکامرس به شمار می‌رود افزونه wpb woocommerce category slider که با استفاده از این افزونه می توانید سبک های مختلفی را برای نمایش دسته بندی محصولات ووکامرس به صورت نامحدود انتخاب کنید.

حذف product category در ووکامرس

اگر میخواهید دسته بندی محصولات ووکامرس شما حذف شود باید از بخش محصولات در منوی پیشخوان وردپرس وارد بخش دسته ها شده و نام دسته مورد نظرتان را سرچ کنید.

انتخاب نام دسته محصولات مورد نظرتان در ووکامرس گزینه پاک کردن را انتخاب کنید. تمام اطلاعاتی را که به عنوان دسته بندی محصولات ووکامرس ثبت شده است از میگردد.

منظور شما از حذف product category این است که این عبارت از آدرس محصولات ووکامرس ای حذف شود می توانید برای حذف آن از افزونه seo ultimate کمک بگیرید.

لینک دسته بندی وردپرس

تا این جای مقاله یاد گرفتیم دسته در وردپرس چیست و چگونه باید دسته بندی نوشته ها در وردپرس را ایجاد و ویرایش و حذف کرد. آموزش دسته بندی محصولات در وردپرس نیز آشنا شدیم.

اینجا مطرح می‌شود این است که نحوه لینک دسته بندی وردپرس به چه صورت است و چگونه می توان نوشته هایی را در یک دسته‌بندی ادد و یا محصولاتی را در یک دسته بندی قرار داد.

همانطور که در مقاله آموزش گذاشتن نوشته در وردپرس گفته بودیم شما میتوانید برای اختصاص یک دسته بندی دلخواه بنوشته مورد نظرتان باید از فیلدی که در سمت چپ افزودن نوشته جدید می بینید با عنوان دسته ها نام دسته مورد نظرتان را انتخاب کنید.

شما می توانید در همین قسمت بدون آنکه به بخش نوشته ها و دست ها مراجعه کنید یک دسته جدید ایجاد کنید و این کار شما را سرعت می دهد.

برای لینک دسته بندی وردپرس برای محصولات نیز به همین طریق می توانید عمل کنید به این صورت که محصول مورد نظرتان را انتخاب کرده و از بخش ویرایش و یا در بخش ایجاد دسته مورد نظر را انتخاب کنید.

آموزش تبدیل دسته بندی به برچسب

گاهی نیاز است که برای کمک به بهبود سئو سایت دسته بندی را به برچسب تبدیل کنید. برای این کار خود وردپرس چاره ای اندیشیده است و شما میتوانید با انتخاب گزینه برگردان دسته به برچسب استفاده کنید.

شما این لینک را در پایین صفحه مربوط به دسته بندی ها مشاهده میکنید و میتوانید به راحتی دسته بندی را به برچسب در وردپرس تبدیل کنید.

وقتی شما روی این گزینه میزنید به صفحه درون ریزی وردپرس هدایت میشوید و در این صفحه ابزار برگردان را باید نصب کنید و با توجه به دستور کاری که به شما ارائه میدهد میتوانید به راحتی دسته بندی را به برچسب تبدیل کنید.

آموزش افزودن سریع دسته بندی در وردپرس

گاهی ممکن است شما در حین نوشتن یک مطلب باشید و بخواهید در همان لحظه دسته بندی نوشته را تعیین کنید اما آن دسته بندی جزو دسته بندی های منتشر شده در سایت نباش. در این حال شما دو کار میتوانید انجام دهید:

  • میتوانید به پیشخوان وردپرس بروید و از بخش نوشته ها زیرمنو دسته ها انتخاب کنید و با انتخاب افزودن دسته، دسته دلخواه تان را تعیین کرده و اضافه کنید.
  • میتوانید از بخش تنظیمات همان صفحه ویرایش نوشته که به شکل چرخدنده است گزینه سند را انتخاب کرده و در بخش دسته ها به دنبال افزودن دسته تازه باشید. وقتی این مورد را انتخاب کنید میتوانید بدون آن که از آن صفحه خارج شوید و وارد پیشخوان شوید دسته جدید برای مطلب تان اضافه کنید که مانند دسته های دیگر میتوانید به سایر مطالب سایت تان نیز آن دسته را اختصاص دهید.
دسته مادر و دسته فرزند چیست

در بحث دسته بندی در وردپرس حتما با گزینه دسته مادر و فرزند رو به رو شده اید. در وردپرس برای واضح بودن دسته بندی ها و برای آن که کاربران بتوانند به راحتی مطلب مورد نظرشان را پیدا کنند دسته های مادر و فرزند مطرح میشوند.

این مفهوم را با یک مثال به شما توضیح میدهیم تا بهتر متوجه شوید. فرض کنید که دارای یک سایت آموزشی هستید که در آن حسابدرای، کامپیوتر، مهندسی و مباحث گرافیکی آموزش میدهید. در این سایت شما میتوانید یک دسته آموزش داشته باشید و برای بخش های مختلف یک دسته بندی جدا تعریف کنید. این دسته بندی ها میتوانند زیر دسته آموزش باشند پس دسته بندی آموزش دسته مادر انتخاب میشود و دسته های حسابداری ، کامپیوتر و … دسته های فرزند تعریف میشوند.

دسته بندی در برگه ها وردپرس

همان طور که میدانید شما به صورت پیش فرض نمیتوانید برای برگه ها در وردپرس دسته بندی تعیین کنید اما اگر افزونه ای نصب کنید میتوانید این قابلیت رابه برگه ها در وردپرس اضافه کنید.

ما در این قسمت لینک دانلود این افزونه را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید به احتی آن را دانلود کنید و برای سایت تان نصب کنید و به راحتی بتوانید برگه ها در وردپرس را دسته بندی شده منتشر کنید.

وقتی این افزونه را نصب کنید بخشی در زیرمنو برگه ها ایجاد میشود با عنوان دسته ها و برچسب ها به این ترتیب شما میتوانید به همان طریقی که برای نوشته ها دسته بندی تعیین میکردید برای برگه ها نیز دسته بندی بگذارید. شما میتوانید باز هم به روش سریع در صفحه ویرایش برگه نیز در بخش دسته ها دسته بندی جدید ایجاد کنید.

جمعبندی

مادر مقاله آموزش دسته بندی در وردپرس تلاش کردیم نحوه ایجاد زیر دسته در وردپرس،ساخت دسته جدید در وردپرس،تغییر دسته بندی ها در وردپرس مرحله دسته بندی در وردپرس را به صورت کاملا تصویری و به زبان ساده آموزش ما در این مقاله با انواع افزونه نمایش دسته بندی محصولات ووکامرس آشنا شدید و با حذف و تغییر و ایجاد دسته بندی محصولات ووکامرس آشنا شدید.

اگر سوالی در این زمینه در ذهن شما باقی مانده می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند و ایرادات ایجاد شده در سایت تان را برطرف کنند.

مقالات مرتبط:

آموزش نصب وردپرس

سوالات متداول

دسته بندی در وردپرس چیست؟

شما میتوانید با ایجاد دسته بندی در وردپرس مطالب سایت تان را طبقه بندی کرده و هم به کاربران کمک کنید تا سریعتر به مطلب دلخواه شان دسترسی پیدا کنند و هم به گوگل کمک میکنید تا صفحات سایت شما را سریعتر خزش کند و به سئو سایت شما و بهبود رتبه بندی سایت و افزایش ترافیک سایت کمک میکند.

چطور برای نوشته ها و محصولات دسته بندی تعیین کنیم؟

شما میتوانید برای نوشته ها از بخش دسته ها در صفحه ویرایش نوشته دسته مورد نظر را اختصاص دهید و در صورتی که دسته وجود ندارد میتوانید از همین بخش افزودن دسته جدید را انتخاب کنید و دسته مورد نظر را اضافه کنید. برای محصولات میتوانید از بخش دسته های محصولات در صفحه افزودن و یا ویرایش محصول دسته مورد نظر را انتخاب کنید و یا با انتخاب افزودن دسته بندی دسته جدید برای محصولات سایت تان انتخاب کنید.