آموزش نصب افزونه وردپرس

افزونه های قدرتمندی در وردپرس وجود دارد

با نصب آنها می توان امکانات ویژه ای به سایت اضافه کرد

با آموزش تصویری نصب افزونه وردپرس بدون کدنویسی امکانات منحصربه فردی به سایت خود اضافه کنید
  • تعداد نظرات: 2
  • دسته بندی ها: WORDPRESS
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از موارد مهم در طراحی و ساخت سایت به کمک وردپرس، نصب افزونه وردپرس می باشد. ما در مقاله افزونه چیست توضیح دادیم که اصلا چرا باید از افزونه ها در سایت مان استفاده کنیم که حتما پیشنهاد میشود اینمقاله رابخوانید. در این مقاله میخواهیم به طور کامل به شما آموزش نصب افزونه وردپرس را به صورت تصویری یاد دهیم.

قبل از شروع آموزش لازم به ذکر است در صورت علاقه مندی به شرکت در کلاس های طراحی سایت، سری به آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران بزنید!!! با یادگیری طراحی سایت با وردپرس میتوانید به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

با شرکت در کلاس های بهترین دوره وردپرس مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

آموزش نصب افزونه وردپرس

در قسمت اول از آموزش نصب افزونه در وردپرس باید این مطلب را به شما بگوییم که ما برای آن که بتوانیم به سایت وردپرسی مان قابلیت هایی را اضافه کنیم لازم است پلاگین ها را نصب کنیم اما به روش های مختلف میتوان این کار را انجام داد.

روش های مختلف نصب پلاگین وردپرس عبارتند از:

  • نصب دستی افزونه وردپرس
  • نصب افزونه در لوکال هاست
  • نصب افزونه وردپرس از طریق هاست
  • نصب افزونه وردپرس از طریق Github
  • آموزش نصب افزونه وردپرس در هاست cpanel
  • نصب افزونه از مخزن وردپرس

ما تمام این روش ها را به صورت کاملا تصویری به شما عزیزان آموزش داده ایم.

آموزش نصب افزونه از مخزن وردپرس

باید بدانید که مخزن وردپرس بیش از ۵۰ هزار افزونه دارد که شما میتوانید برای اضافه کردن قابلیت های مختلف از هر یک از این افزونه ها استفاده کنید.

  • برای نصب افزونه از مخزن وردپرس باید ابتدا باید از منوی کناری در پیشخوان وردپرس وارد بخش افزونه ها>افزودن شوید. (مطالعه بیشتر برای آشنایی با بخش های مختلف پیشخوان : پیشخوان وردپرس).
  • برای آن که بتوانید از مخزن وردپرس برای نصب افزونه استفاده کنید بعد از وارد شدن به این بخش میتوانید در این صفحه از میان لیستی از افزونه های نمایش داده شده یکی را برای نصب انتخاب کنید.
  • اگر افزونه خاصی مد نظر شماست میتوانید در بخش سرچ این صفحه نام افزونه مورد نظرتان را تایپ کنید تا نصب افزونه از مخزن وردپرس به راحتی برای شما انجام شود.
نصب افزونه از مخزن وردپرس
نصب افزونه از مخزن وردپرس
  • وقتی پلاگین های ضروری وردپرس را که در نظرتان بود را مشاهده کردید میتوانید گزینه هم اکنون نصب کن را انتخاب کنید تا این افزوه از مخزن وردپرس برای شما نصب شود.
  • در مرحله آخر برای نصب افزونه از مخزن وردپرس باید گزینه فعال کردن را انتخاب کنید. با فعال کردن افزونه مورد نظرتان میتوانید آن را در بخش پیشخوان وردپرس مشاهده کنید.
آموزش نصب افزونه از مخزن وردپرس
آموزش نصب افزونه از مخزن وردپرس

آموزش نصب افزونه سفارشی

گاهی ممکن است بخواهید یک افزونه فازسی و یا خاص را در سایت تان نصب کنید که در این صورت برای نصب پلاگین وردپرس و فعالسازی افزونه‌ها باید آن را اولا از یک سایت معتبر دانلود کنید.

  • بعد از دانلود افزونه مورد نظرتان برای فعالسازی افزونه‌ها باید از بخش افزونه ها > افزودن افزونه > بارگذاری افزونه شوید.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه سفارش طراحی سایت ما شوید.

نصب افزونه سفارشی
نصب افزونه سفارشی
  • در قسمت بارگذاری افزونه باید فایل مورد نظرتان را انتخاب کنید و گزینه نصب و فعال کردن را انتخاب کنید.
آموزش نصب افزونه سفارشی
آموزش نصب افزونه سفارشی
  • در صورتی که این افزونه از یک مرجع معتبر دانلود شده باشد مشکلی در نصب آن نخواهید داشت.

در این حالت برای آن که مطمئن شوید نصب پلاگین وردپرس از یک منبع معتبر صورت گرفته است بهتر است روش های زیر را هم برای نصب و فعالسازی افزونه‌ها بخوانید.

  • نصب افزونه از طریق پیشخوان وردپرس
  • نصب افزونه از طریق هاست
  • نصب وردپرس از طریق گیت هاب

از مقاله هایی که میتوانید برای یادگیری وردپرس از آن نهایت بهره را ببرید مقاله برچسب در وردپرس است که در این مقاله نحوه برچسب گذاری با رعایت اصول سئو است.

آموزش نصب افزونه از طریق پیشخوان وردپرس

برای نصب افزونه وردپرس از پیشخوان باید مانند مراحلی که در آموزش نصب افزونه سفارشی توضیح دادیم عمل کنید.

  1. باید ابتدا وارد بخش افزونه ها از پیشخوان وردپرس شوید و در مرحله بعد گزینه افزودن افزونه را انتخاب کنید.
  2. در مرحله دوم از آموزش نصب افزونه وردپرس از پیشخوان باید گزینه بارگذاری افزونه را انتخاب کنید و پس از کلیک بر روی دکمه افزودن در کادر باز شده به منظور انتخاب فایل زیپ افزونه مورد نظر روی دکمه “Choose File” کلیک نمایید سپس فایل مورد نظر را انتخاب و نصب کنید.
  3. گزینه هم اکنون نصب کن را انتخاب کرده ودر مرحله آخر فعال کردن را بزنید تا افزونه شما در پیشخوان فعال شود.
  4. در صورتی که افزونه با موفقیت نصب شود بخشی تحت عنوان همان افزونه در پیشخوان وردپرس ظاهر میشود که میتوانید از این قسمت قابلیت های لازم را به سایت تان اضافه کنید.

بکی از راه هایی که میتوانید خیلی سریع وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید شرکت در کلاس های آموزش آنلاین طراحی سایت آموزشگاه آریا تهران است. در انتهای این دوره به شما مدرک معتبر فنی و حرفه ای اعطا میشود.

آموزش نصب افزونه وردپرس در هاست cpanel

در این قسمت میخواهیم به شما آموزش نصب افزونه وردپرس در هاست cpanel را توضیح دهیم زیرا گاهی ممکن است به هر دیلی به پیشخوان وردپرسدسترسی نداشته باشید و یا نصب افزونه در پیشخوان با ارور رو به رو شود.

گاهی نیاز است نصب افزونه وردپرس از طریق FTP انجام شود که در این صورت باید برای نصب افزونه وردپرس در هاست cpanel اقدام کنید.

  • شما میتوانید به صورت مستقیم وارد File Manager شوید.
  • در مرحله بعد باید وارد آدرس  /public_html/wp-content/plugins/  شوید. در این قسمت بعد از وارد شدن به مسیر بالا باید در پوشه plugins باید پوشه افزونه مورد نظرتان را آپلود کنید.
  • آپلود افزونه وردپرس در هاست به این صورت است که باید از بخش بالا دکمه Upload را بزنید و فایل پلاگین مورد نظرتان را در قالب zip آپلود کنید.
آموزش نصب افزونه وردپرس در هاست
آموزش نصب افزونه وردپرس در هاست
  • دقت داشته باشیدتا زمان آپلود کامل فایل صبر کنید. زمانی که آپلود فایل به رنگ سبز درآمد نشان دهنده ان است که افزونه به طور کامل آپلود شده است.
نصب افزونه وردپرس در هاست cpanel
آموزش نصب افزونه وردپرس در هاست cpanel
  • بعد از آپلود شدن افزونه باید به همین آدرس برگردید و در پوشه پلاگین ها فایلی را که اپلود کردید را Extract کنید. برای این کار روی فایل تان کلیک راست کنید و گزینه Extract را انتخاب کنید.
آموزش نصب افزونه وردپرس در هاست cpanel
آموزش نصب افزونه وردپرس در هاست cpanel
  • در این مرحله از آموزش نصب افزونه وردپرس در هاست cpanel باید گزینه Extract Files را انتخاب کنید.
نصب افزونه وردپرس از طریق Github
نصب افزونه وردپرس از طریق Github
  • در این حالت افزونه به سایت وردپرسی شما اضافه شده است و شما میتوانید با رفتن به بخش افزونه ها آن را فعال کنید.

اگر با بخش تنظیمات در پیشخوان وردپرس آشنایی ندارید میتوانید در مقاله آموزش تنظیمات وردپرس با تنظیمات مخفی که در پیشخوان وردپرس وجود دارد و از دید شما پنهان مانده است آشنا شوید.

آموزش نصب افزونه وردپرس از گیت هاب

ما تا اینجای مقاله نصب افزونه وردپرس از طریق هاست و نصب افزونه به صورت دستی را با هم بررسی کرده ایم. در این قسمت میخواهیم نصب افزونه وردپرس از طریق Github را به شما یاد دهیم.

همان طور که میدانید گیت هاب یکی از مراجع معتبر برای برنامه نویسان که میتوانند هر نوع قالب وردپرس و یا پلاگین وردپرس را در این مرجع پیدا کنند و با خیال راحت از معتبر بودن منبع منتشر کننده آن را در سایت شان نصب کنند.

اگر افزونه دلخواهتان را در گیت هاب پیدا کردید برای استفاده از این افزونه به بخش دایرکتوری افزونه بروید.

آموزش نصب افزونه وردپرس از گیت هاب
آموزش نصب افزونه وردپرس از گیت هاب

در این قسمت باید گزینه را انتختب کرده و در مرحله بعد از نصب افزونه وردپرس از طریق Github باید دکمه را بزنید.

به این ترتیب افزونه مورد نظرتان در سیستم دانلود میشود و میتوانید آن را مانند روش گفته شده در بخش نصب دستی افزونه وردپرس فایل مورد نظرتان را در پیشخوان وردپرس آپلود کنید.

همچنین میتوانید آن را از طریق نصب افزونه وردپرس از طریق هاست در هاست آپلود کرده و در سایت فعال کنید.

هرگونه سوالی از نصب افزونه وردپرس برای نوشته ها و محصولات دارید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا بهترین کارشناسان طراحی سایت در بهترین آموزشگاه طراحی سایت در تهران پاسخ شما را بدهند.

حل مشکل نصب افزونه وردپرس

از مشکلاتی که کاربران گزارش میدهند فعال نشدن افزونه در وردپرس، مشکل در نصب افزونه در لوکال هاست، مشکل در پلاگین های ضروری وردپرس از طریق هاست میباشد.

در این قسمت میخواهیم مشکل نصب افزونه وردپرس را بررسی کنیم و بگوییم چگونه افزونه را فعال کنیم که ایرادی در سایت پیش نیاید.

معمولا بیشترین علتیکه نصب افزونه در سایت ارور میدهد بالا بودن حجم فایل افزونه است. وقتی حجم فایل افزونه زیاد باشد نمیتوان از طریق پیشخوان افزونه وردپرس را نصب کرد.

در این حالت باید مشکل فعال نشدن افزونه در وردپرس را با نصب افزونه وردپرس از طریق هاست برطرف کنید. در این صورت محدودیت حجم فایل از بین میرود و میتوانید هر فایلی با هر حجمی را نصب کنید.

جمعبندی

ما در این مقاله تلاش کردیم آموزش استفاده از افزونه در وردپرس را به صورت کاملا تصویری قرار دهیم تا بتوانید هرگونه سوالی که در این زمینه دارید را پاسخ دهیم. اگر سوالی در زمینه آموزش نصب افزونه در وردپرس دارید در قسمت نظرات بنویسید تا کارشناسان ما برای رفع ایرادتان به سرعت پاسخ سوالتان را بدهند.

مقالات مرتبط:

آموزش گذاشتن نوشته در وردپرس

برگه ها در وردپرس

آموزش گذاشتن نوشته در وردپرس

دسته بندی در وردپرس