مراقبت های قبل و بعد از اسکالپ سر

آسان بودن فرآیند اسکالپ مو ممکن است برای برخی افراد این باور را ایجاد کند که این روش نیاز به هیچگونه مراقبتی ندارد. اسکالپ سر نیز مانند روش های دیگر زیبایی، نیاز به مراقبت های قبل و بعد از اسکالپ سر دارد تا بهترین نتیجه حاصل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های لازم […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

آسان بودن فرآیند اسکالپ مو ممکن است برای برخی افراد این باور را ایجاد کند که این روش نیاز به هیچگونه مراقبتی ندارد. اسکالپ سر نیز مانند روش های دیگر زیبایی، نیاز به مراقبت های قبل و بعد از اسکالپ سر دارد تا بهترین نتیجه حاصل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های لازم با ما همراه باشید.

مراقبت های قبل و بعد از اسکالپ سر
مراقبت های قبل و بعد از اسکالپ سر

مراقبت های قبل و بعد از اسکالپ سر

قبل از اینکه به ارائه مراقبت های قبل و بعد از اسکالپ سر بپردازیم، ابتدا بهتر است کمی درباره اهمیت رعایت کردن این مراقبت ها با هم صحبت کنیم.

رعایت مراقبت‌ های قبل و بعد از اسکالپ سر می‌ تواند تاثیرات مثبت زیادی بر روی سلامت و زیبایی مو و پوست سر و همچنین پیشگری از بیماری های اسکالپ سر داشته باشد. در ادامه این مطلب می توانید با تاثیرات این مراقبت‌ ها آشنا شوید:

پیشنهاد ویژه: اگر درباره تکنیک اسکالپ سر و مزایا و معایب این روش اطلاعات کاملی ندارید، پیشنهاد می کنیم قبل از ادامه مطالعه این مقاله ابتدا به صفحه اسکالپ سر چیست مراجعه کنید.

تاثیر مراقبت‌ های قبل از اسکالپ:

  • پوست سر تمیزتر: شستشو و پاکسازی مو و پوست سر قبل از اسکالپ باعث حذف آلودگی‌ ها و چربی های اضافی می‌ شود.
  • آماده‌ سازی بهتر پوست سر: پوست سر برای اسکالپ آماده‌ تر می‌ شود و به راحتی به تحریکات ماساژ یا استفاده از دستگاه‌ های اسکالپینگ پاسخ می‌ دهد.
  • کمک به بهبود عملکرد دستگاه: پوست سر تمیز و آماده، به عملکرد بهتر دستگاه‌ های اسکالپینگ کمک می کند.

تاثیر مراقبت‌ های بعد از اسکالپ:

  • پاکسازی بیشتر پوست سر: شستشو و پاکسازی پوست سر پس از اسکالپ کمک می‌ کند تا هر آلودگی یا چربی باقی‌ مانده پس از ماساژ یا استفاده از دستگاه اسکالپینگ پاک شود.
  • حفظ رطوبت پوست سر: استفاده از مرطوب‌ کننده های مخصوص پس از اسکالپ سر، به رطوبت رسانی و نرمی پوست سر کمک می‌ کند.
  • آرامش پوست سر: استفاده از ماسک‌ ها یا محصولات آرامش بخش پس از اسکالپ، می‌ تواند به آرامش پوست سر کمک کند و احساس راحتی بیشتری ایجاد کند.

به طور کلی، این مراقبت‌ ها به حفظ سلامت و زیبایی پوست سر و مو کمک می‌ کنند و از احتمال بروز مشکلات مانند خشکی، شوره و آسیب‌ های دیگر پیشگیری می‌ کنند.

پیشنهاد ویژه: اگر علاقه مند به یادگیری مهارت اسکالپ سر به صورت تخصصی هستید و می خواهید علاوه بر یادگیری مدرک معتبری در این زمینه دریافت کنید، پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزش اسکالپ سر مراجعه کنید.

مراقبت های قبل از اسکالپ سر
مراقبت های قبل از اسکالپ سر

مراقبت های قبل از اسکالپ سر

مراقبت های قبل از میکرواسکالپ شامل موارد زیر می شوند:

عدم استعمال دخانیات

یکی از مراقبت های قبل از اسکالپ سر، عدم استعمال دخانیات می شود. شما می بایست از یک هفته قبل از انجام میکرواسکالپ، از قلیان استفاده نکنید و تا سه روز قبل هم سیگار نکشید.

عدم مصرف مشروبات الکلی

از یک هفته قبل از انجام میکرواسکالپ سر، از مصرف هرگونه مشروبات الکلی خودداری کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با موثرترین و به روزترین روش های زیبایی و جوانسازی پوست آشنا شوید، به صفحه جدیدترین مقالات پوستی مراجعه کنید.

عدم مصرف نوشیدنی های کافئین دار

یکی دیگر از مهم ترین مراقبت های قبل از اسکالپ سر، پرهیز از نوشیدنی های کافئین دار مانند چای غلیظ، نوشابه، قهوه، نسکافه و…. می باشد به این صورت که از دو روز قبل از اسکالپ سر نباید مصرف شود. کافئین درواقع یک ماده محرک افزایش فشار خون می باشد که باعث افزایش متابولیسم کاهش جذب اهن می شود.

عدم مصرف دارو و مکمل های غذایی

مصرف بعضی از داروها و مکمل های غذایی ممکن است بر روی رنگ پذیری سر تاثیر بگذارند. بهتر است ده روز قبل از انجام اسکالپ سر از مصرف دارو های انتی بیوتیک و از دو روز قبل، مصرف مکمل های غذایی را قطع کنید.

عدم مصرف ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یکی از انواع داروهایی است که برخی از افراد برای پر پشت تر شدن موهای خود مصرف می کنند و با مصرف آن دچار ریزش مو می شوند. اگر شما جز این دسته از افراد هستید حداقل از ده روز قبل و یک هفته بعد از انجام اسکالپ نباید از این دارو مصرف کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید درباره دستگاه های مورد استفاده برای انجام اسکالپ سر اطلاعاتی بدست آورید، حتما مقاله دستگاه اسکالپ سر را مطالعه کنید.

عدم مصرف برخی از ویتامین ها

از دیگر مراقبت های قبل از میکرواسکالپ، می توان به عدم استفاده از برخی ویتامین ها اشاره کرد. از آنجایی که ویتامین E نقش یک انتی اکسیدان طبیعی را در بدن عمل می کند و موجب رقیق تر شدن خون می شود، بهتر است از سه هفته قبل از اسکالپ سر مصرف نشود. علاوه بر این از مصرف قرص های حاوی آهن از دو هفته قبل پرهیز کنید.

عدم مصرف دمنوش های گیاهی

استفاده از دمنوش های گیاهی خواص بسیار مفیدی برای بدن دارند اما یک هفته قبل از انجام میکرواسکالپ، بهتر است از دمنوش هایی مانند چای سبز، گل گاو زبان و…. پرهیز کنید.

عدم مصرف دارو های هورمونی

داروهای هورمونی ممکن است در رنگ پذیری تاثیر بگذارند؛ بنابراین بهتر است قبل از اسکالپ از مصرف آن خودداری کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر تصمیم دارید اسکالپ سر انجام دهید اما نمی دانید هزینه های این روش چقدر است، مقاله هزینه اسکالپ سر می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

عدم مصرف دارو های ضد انعقاد خون

یکی دیگر از مراقبت های قبل از اسکالپ سر که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که از دو هفته قبل از مصرف دارو هایی مانند اسپرین بپرهیزید.

در صورت استفاده از داروهایی مانند وارفارین، هپارین و پلاویکس پزشک خود را مطلع کنید. فراموش نکنید که در صورت ابتلا به فشار خون و مصرف داروهای فشار خون رنگ پذیری مقداری کاهش پیدا می کند.

شستشو سر

قبل از اسکالپ، سر حتما باید شسته شود و کاملا تمیز باشد.

مراقبت های بعد از اسکالپ سر
مراقبت های بعد از اسکالپ سر

مراقبت های بعد از اسکالپ سر

مراقبت های بعد از اسکالپ سر شامل چه مواردی می شوند؟ مراقبت های بعد از میکرو اسکالپ سر که باید جدی گرفت، به شرح زیر می باشند:

  1. یکی از مراقبت های بعد از اسکالپ سر این است که تا ۷۲ ساعت شستشوی سر نباید انجام شود اما استحمام و شستشوی دیگر اعضای بدن مشکلی ندارد.
  2. پس از ۷۲ ساعت، تا یک هفته شستشوی سر باید با شامپوی بچه و اب ولرم انجام شود و از این پس شستشوی منعی ندارد.
  3. تا پنج روز بعد از اسکالپ، باید از پماد بعد از اسکالپ که توسط پزشک تجویز می شود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که استفاده زیاد از این پماد باعث چربی سر و استفاده کم از این پماد خشکی سر را در بر خواهد داشت؛ بنابراین برای دستیابی به بهترین نتیجه از اسکالپ سر، بهتر است از این پماد به صورت متعادل استفاده کنید.
  4. تا یک هفته بعد از اسکالپ سر نباید از سونا و جکوزی استفاده کنید.
  5. بهتر است حداقل تا یک هفته از قرار گرفتن در مکان های گرم و تعریق خودداری کنید.
  6. تا یک هفته بعد از عمل، ورزش شدید ممنوع است چرا که فعالیت زیاد باعث افزایش فشارخون مویرگی و تاثیرپذیری روی رنگ می شود.
  7. تا یک هفته پس از اسکالپ، به گونه ای شانه را بر روی سر بکشید که به پوست کف سر آسیب وارد نکند.
  8. به مدت دو هفته از باد گرم مستقیم سشوار استفاده نکنید.
  9. به مدت سه هفته از رنگ کردن موهای سر خود پرهیز کنید چرا که اکسیدان می تواند باعث کمرنگ شدن رنگ اسکالپ شود.

با رعایت مراقبت های قبل و بعد از اسکالپ سر، که به طور کامل و جامع توضیح داده شد، شما می توانید نتایج بهتری را از این روش دریافت کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به هر دلیلی از انجام اسکالپ سر خود راضی نیستید و قصد دارید آن را ریمو کنید، مقاله ریموو اسکالپ سر را مطالعه نمایید.

آیا اسکالپ سر باعث ریزش مو میشود

در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر. اسکالپ مو نوعی روش زیبایی و درمانی برای ریزش مو خانم ها و آقایان است و به افراد کمک می کند که ظاهر موهای کم پشت آن ها، پرپشت و حجیم بنظر برسد و به هیچ وجه باعث ریزش مو نمی شود.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با به روزترین و پرطرفدارترین تکنیک ها برای زیبایی پوست و مو آشنا شوید، سری به صفحه مجله آرایشی و زیبایی بزنید.

آیا اسکالپ سر درد داره

در پاسخ به سوال آیا اسکالپ سر درد داره نی نی سایت می توان گفت که اسکالپ سر یکی از روش های آرایش دائم می باشد و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود تا مشتری هیچ دردی را احساس نکند. در این روش با استفاده از محلول های بی حس کننده یا پمادهای بی حسی اسکالپ سر، نواحی مورد نظر بی حس می شوند. این امر به دلیل راحتی مشتری انجام می شود و هیچ گونه تاثیری در نتیجه نهایی نخواهد داشت.

سوالات متداول
مراقبت های قبل از اسکالپ سر چیست؟

از مراقبت های قبل از میکرواسکالپ سر می توان به عدم مصرف دخانیات، کافئین، برخی از ویتامین ها، دمنوش ها، مکمل های غذایی و… اشاره کرد که به طور کامل در مقاله توضیح داده شده است.

مراقبت های بعد از اسکالپ سر چیست؟

یکی از مراقبت های بعد از اسکالپ سر که باید آن را جدی بگیرید استفاده از پماد بعد از اسکالپ می باشد و توسط پزشک متخصص تجویز می شود که در مقاله راهنمای استفاده از آن را توضیح داده ایم.

آیا اسکالپ سر باعث ریزش مو میشود؟

همانطور که گفته شد، اسکالپ سر یکی از جدیدترین تکنیک های زیبایی برای پرپشت کردن موها می باشد که برای افرادای که دچار طاسی یا ریزش و کم حجمی مو شده اند مناسب است.