ویرایشگر گوتنبرگ چیست

در نسخه ۵ وردپرس از ویرایشگر و صفحه ساز گوتنبرگ رونمایی شد که با استفاده از افزونه گوتنبرگ، این امکان برای شما فراهم می شود تا صفحات وب مورد نظر خود را درست کنید. در این مقاله به معرفی کامل معرفی کامل گوتنبرگ Gutenberg پرداخته ایم و قصد داریم توضیح دهیم که ویرایشگر گوتنبرگ چیست […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: WORDPRESS
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در نسخه ۵ وردپرس از ویرایشگر و صفحه ساز گوتنبرگ رونمایی شد که با استفاده از افزونه گوتنبرگ، این امکان برای شما فراهم می شود تا صفحات وب مورد نظر خود را درست کنید. در این مقاله به معرفی کامل معرفی کامل گوتنبرگ Gutenberg پرداخته ایم و قصد داریم توضیح دهیم که ویرایشگر گوتنبرگ چیست .

اگر نمی دانید که وردپرس چیست و به دنبال فیلم آموزش وردپرس هستید، پیشنهاد می شود از صفحات مربوطه دیدن فرمایید.

ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس چیست

در این قسمت قصد داریم به معرفی کامل گوتنبرگ Gutenberg بپردازیم و بگوییم که اصلا گوتنبرگ چیست. پیش از آنکه صفحه ساز گوتنبرگ منتشر شود، در نسخه های قبلی وردپرس از ویرایشگر گوتنبرگ استفاده می شد، اما با انتشار وردپرس ۵، ویرایشگر گوتنبرگ نیز به صورت پیش فرض روی وردپرس قرار گرفت. جهت یادگیری آموزش طراحی سایت با وردپرس پیشنهاد می شود از صفحه مربوطه دیدن فرمایید.

افزونه گوتنبرگ یک افزونه جذاب و کاربردی با قابلیت های زیاد است که با استفاده از بلوک های آن می توانید نوشته ها و مطالب خود را در قالب های متفاوت در سایت خود قرار دهید. نحوه پیکربندی و چیدمان عناصر در ویرایشگر گوتنبرگ به صورت بلوک می باشد که این موضوع باعث می شود تا طراحی های وب سایت خود را تمیز تر، سریع تر و زیباتر انجام دهید.

ویژگی های ویرایشگر گوتنبرگ

در لیست زیر، ویژگی ها و مزیت های افزونه گوتنبرگ را برای شما قرار داده ایم. همچنین شما می توانید برای دانلود قالب وردپرس حرفه ای رایگان از صفحه لینک شده دیدن فرمایید.

  • امکان نوشتن و اضافه کردن html سفارشی
  • ایجاد دکمه
  • ایجاد کد های دستوری
  • ساخت جدول
  • استفاده از جدید ترین تکنولوژی در طراحی
  • انعطاف پذیری بالا
  • مناسب بودن برای سئوی سایت و سازگاری با yoast seo کاملا سازگار است.

البته یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، این است که گوتنبرگ برای طراحی قالب وردپرس مناسب نیست و برای طراحی قالب های وردپرسی باید از انواع صفحه ساز وردپرس مانند المنتور استفاده کنید.

اگر نمی دانید المنتور چیست، می توانید از صفحه مربوطه آن دیدن فرمایید.

معایب ویرایشگر گوتنبرگ

در قسمت قبل مزیت های گوتنبرگ را برای شما بررسی کردیم. اما همونطور که شما بهتر می دانید، هیچ چیزی بی نقص نیست و هر چیزی یک عیبی نیز دارد. در لیست زیر معایب ویرایشگر گوتنبرگ را برای شما قرار داده ایم.

  • ممکن است روز های اول از کارکردن با این ویرایشگر گیج شوید و یادگیری آن کمی برای شما سخت باشد.
  • این ویرایشگر با همه ی افزونه ها و تم ها به صورت کامل سازگار نیست و ممکن است برخی از بخش های سایت خراب شوند.
  • این ویرایشگر برای آنکه به بخشی از بستر اصلی وردپرس تبدیل شود آمادگی لازم را ندارد و باید هنوز رشد کند.

دانلود افزونه گوتنبرگ

امیدواریم که متوجه شده باشید که گوتنبرگ چیست و چه کاربردی دارد. به طور معمول افزونه های گوتنبرگ و افزونه های ضروری وردپرس به صورت پیش فرض روی وردپرس نصب می باشند و لازم نیست که شما آن را دانلود کنید. اما در مواردی ممکن است نصب نباشد که شما برای نصب دوباره آن دو راه دارید.

اولین راه این است که با استفاده از لینک زیر، افزونه گوتنبرگ را دانلود کرده و در قسمت بارگزاری افزونه آن را آپلود کنید. پس از آپلود، می بایست به بخش افزونه ها رفته و آن را فعال کنید. برای دانلود افزونه گوتنبرگ، با کلیک کردن روی دکمه زیر می توانید آن را دانلود کنید.

دانلود افزونه گوتنبرگ

روش دوم برای افزودن و دانلود افزونه گوتنبرگ، این است که با وارد شدن به مخزن پلاگین های وردپرس، عبارت ویرایشگر گوتنبرگ را در قسمت جستجو، جستجو کرده و آن را به صورت اتوماتیک نصب کنید.

برای ساخت بهترین سایت برای کسب و کار خود می توانید از صفحه مربوطه سفارش طراحی سایت خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس چیست؟

ویرایشگر جدید وردپرس است که با استفاده از آن می توانید محتوای نوشته های خود را نوشته و منتشر کنید.

آیا نصب افزونه گوتنبرگ روی کم شدن سرعت سایت تاثیر دارد؟

خیر، نصب این افزونه هیچ تاثیری روی کم شدن سرعت سایت را ندارد.

برای استفاده از گوتنبرگ، باید پیش زمینه ای در رابطه با برنامه نویسی داشته باشیم؟

برای استفاده از گوتنبرگ بهتر است با زبان های نشانه گذاری html و css آشنایی داشته باشید تا در موقعیت هایی که گوتنبرگ نمی تواند جوابگوی آنچه شما می خواهید باشد، از html و css استفاده کنید.