وب‌ سایت چیست

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند: وب سایت چیست و چه کاربردی دارد انواع وب سایت کاربرد سایت چیست فرق سایت و وب سایت اصطلاحات وب چیست با پیشرفت تکنولوژی و ورود به دنیای دیجیتال واژه‌هایی مانند وب سایت،وبلاگ، وبگاه و تارنما به گوش همه خورده است و واژه های آشنایی می‌باشند. در این […]
  • تعداد نظرات: 1
  • دسته بندی ها: web design tutorial
  • زمان مطالعه: 21 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

با پیشرفت تکنولوژی و ورود به دنیای دیجیتال واژه‌هایی مانند وب سایت،وبلاگ، وبگاه و تارنما به گوش همه خورده است و واژه های آشنایی می‌باشند.

در این مقاله قصد داریم توضیحات جامعی درباره وب سایت و انواع وب سایت به شما ارائه دهیم تا با کاربرد وب سایت های مختلف آشنا شده و تفاوت آن با سایر واژه ها را درک کنید.

معایب وب سایت چیست با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی کسب کنید. یکی از مهمترین کاربرد های وب سایت ها در دنیای امروز معرفی کسب و کار ها و خدمات اصناف برای جلب مشتری است. اگرنمیدانید چطور میتوان یک سایت را طراحی کرد و کسب و کار خود را به دیگران معرفی کرد می توانید مقاله طراحی وب چیست را مطالعه کنید.

وب سایت چیست و چه کاربردی دارد

در پاسخ به سوال وب سایت چیست بهتر از ابتدا مفهوم وب سایت را به شما توضیح دهیم تا با این واژه پرتکرار آشنا شده و درک درستی از آن داشته باشید.

در واقع وب سایت به صفحه در بستر اینترنت گفته می‌شود که محتوا و اطلاعات مختلفی در آن قابل ارائه می باشد. که در صفحات وب سایت به کاربران نمایش داده می شود می‌تواند در انواع متن و تصویر و فیلم و فایل های صوتی و پادکست باشد.

برای درک مفهوم وبسایت باید به شما بگویم هر وبسایت دارای یک آدرس یا نشانی که به اصطلاح به آن url گفته می شود تشکیل شده است.

در پاسخ به سوال وب سایت چیست باید به شما بگوییم هر وبسایت مانند یک انسان منحصر به فرد می باشد که دارای اطلاعاتی است که آن را از سایر وبسایت ها متمایز می کند که این اطلاعات منحصر به فرد یا نام تحت عنوان دامنه در بستر اینترنت ثبت می‌شود و هر وبسایت برای خود نام دامنه منحصر به فردی دارد.

هر دامنه دارای یک  یا آیدی شناسایی می باشد که به آن IP گفته می شود.

ابتدایی ترین زبانی که می‌توان صفحات وب را با آن طراحی کرد زبان نشانه گذاری html می باشد در صورتی که شما بخواهید صفحات وب خود را به صورت جذاب تر طراحی کنید باید از سایر زبان ها مانندcss,jsنیز بهره بگیرید.

با استفاده از این زبان های طراحی وب سایت می توانید هر آنچه کاربر در پیش روی خود می بیند را طراحی کنید اما برای ارتباط صفحات وب با سرور سایت شما نیاز به زبان بک اند دارید مانند php که این زبان برنامه نویسی وب اطلاعات را از سرور سایت گرفته و جهت نمایش به مرور گر ارسال می کند و ارتباط بین پایگاه داده و بخش فرانت اند را برقرار می کند.

شرکت طراحی سایت آریا تهران جذاب ترین طراحی سایت ها را در کوتاهترین زمان برای شما انجام میدهد و میتوانید با جذاب ترین راه ها کاربران را با کسب و کارتان آشنا کنید.

وب سایت چیست
وب سایت چیست

تعریف وب سایت به زبان ساده

در پاسخ جامع تر برای سوال وب سایت یعنی چه و تعریف وب سایت چیست باید بگوییم که وب یک شبکه جهانی مشترک میباشد که جهانیان میتوانند از طریق مرورگر های وب و با اینترنت به صفحات وب دسترسی پیدا کنند.

بعضی از مردم به اشتباه اصطلاحات وب و اینترنت را به جای هم به کار میبرند در حالی که اینترنت شبکه جهانی انواع سرور ها میباشد که از طریق آن میتوان اطلاعاتی که در وب موجود میباشد را به اشتراک گذاشت. نام انواع سایت با .www شروع میشود و در ادامه نام دامنه نوشته میشود که این نام دامنه برای انواع سایت ها منحصر به فرد میباشد. در ادامه پسوندی قرار میگیرد که میتواند  “com.” یا “ir.” یا “org.” و یا سایر پسوند ها باشد که شان دهنده نوع وبسایت میتواند باشد. برای مثال برای سایت های فروشگاهی میتوان از پسوند shop. استفاده کرد.

همان طور که میدانید www مخفف World Wide Web میباشد که به معنی شبکه جهانی وب میباشد که استفاده از آن قبل از نام دامنه یک توافق جهانی میباشد.

با شرکت در کلاس های آموزش آنلاین طراحی سایت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

تاریخچه سایت چیست

همان طور که میدانید سایت کاربرد زیادی دارد و در صورتی که بتوانید یک سایت جذاب متناسب با کاربرد کاربران داشته باشید میتوانید با راه اندازی وب سایت کسب درآمد بالایی داشته باشید.

در این قسمت میخواهیم شما را با تاریخچه وب سایت آشنا کنیم.

ایده وب سایت برای اولین بار توسط تیم برنز لی در سال ۱۹۸۹ مطرح شد و از آن زمان لایف استایل و ارتباطات مردم رنگ و بوی جدیدی گرفت. به طور کلی میتوان گفت TimBL مخترع World Wide Web بود که به کاربران از سراسر جهان این امکان را میدهد در مناطق جغرافیایی مختلف به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

در سال ۱۹۹۱ برای اولین بار اولین سایت ساخته و رونمایی شد که ادرس این وب سایت info.cern.ch بود. وبسایت های اولی که ساخته و رونمایی میشدند با HTML نوشته میشدند که صفحات ساده ای بودند که در آن ها تیتر ها و متن ها و لینک هایی وجود داشت که میتوانستند به صفحات دیگر وبسایت ها لینک شوند و کاربران را به آن صفحات منتقل کنند.

اختراع وبسایت ها یکی از مهمترین دستاورد های بشر بود که توانست تحول شگرفی را در زندگی بشر ایجاد کند و دسترسی افراد را به اطلاعات در سراسر جهان امکان پذیر کند.

انواع وب سایت

وبسایت برای آنکه بتواند تمام نیازهایی که کاربر برای ورود به وب سایت دارد را برطرف کند باید قابلیت انعطاف زیادی داشته باشد. مختلفی برای رفع انواع نیاز کاربران طراحی می شوند که باید متناسب با درخواست کاربر و حوزه کاری وب سایت برای ساخت آن اقدام کرد.

انواع وب سایت را می توان در سه بخش خلاصه کرد که در این قسمت درباره هر نوع وب سایت به شما اطلاعات جامعی ارائه خواهیم داد.

وب سایت فروشگاهی

فروشگاه ای از پرطرفدارترین انواع وب سایت می باشند که محصولات و خدمات صاحبان پروژه را به مشتریان معرفی می کنند. وب سایت فروشگاهی باید قابلیت اتصال به درگاه بانکی و پرداخت اینترنتی،مشاهده محصول و امکان مقایسه محصولات مختلف سایت،دارا بودن سبد خرید،جهت مشاهده قیمت و ده ها قابلیت دیگر را داشته باشد تا بتواند به مشتریان ارائه خدمات کند.

وب سایت شرکتی

وب سایت های شرکتی برای معرفی خدمات یک شرکت و یا سازمان طراحی می شوند که کاربران می توانند با فعالیت ها و پروژه های آن شرکت آشنا شده و تصاویر مربوط به آن سازمان را مشاهده نمایند. سایت های شرکتی برای برندینگ سازی نام سازمان و افزایش تماس با صاحبان پروژه راه اندازی می شوند.

وب سایت شخصی

وب سایت های شخصی برای ارائه پروژه های صورت گرفته و نمونه کارهای صاحبان سایت ساخته می شوند.با راه اندازی وب سایت شخصی میتوان رزومه کاری خود را به کارفرمایان ارائه داد و سطح کاری خود را در نظر آنها ارتقاء بخشید.

انواع وب سایت
انواع وب سایت کدامند

انواع وبسایت از نظر فنی

وبسایت ها علاوه بر آن که دارای انواع مختلفی از نظر کاربردی هستند میتوانند انواع مختلفی نیز از نظر فنی داشته باشند که انواع وب سایت از نظر فنی عبارتند از :

  • سایت استاتیک یا ایستا

سایت های ایستا سایت هایی هستند که فقط دارای ظاهر هستند و تنها یک فرانت اند کار میتواند کار طراحی سات را انجام دهد. به این ترتیب برای داشتن سایت استاتیک نیازی به برنامه نویس حرفه ای سایت نخواهید داشت و میتوانید با دانش فنی فرانت اند یک سایت ایستا بسازید.

در سایت های ایستا میتوان برای هر صفحه ویژگی های منحصر به فردی اعمال کرد اما به روز رسانی این سایت ها کمی دشوار است زیرا اگر مشتر ی تخصصی در حوزه فرانت اند نداشته باشد نمیتواند در آن تغییراتی ایجاد کند.

  • وب سایت های داینامیک چیست

سایت های داینامیک سایت هایی هستند که نیاز به برنامه نویس حرفه ای دارند و نیازمند سیستم مدیریت محتوا هستند. این سایت ها علاوه بر فرانت اند دارای بک اند نیز میباشند و به این ترتیب انتقال اطلاعات بین فرانت سایت و سرور برقرار میشود و اطلاعات به راحتی منتقل میشوند.

در سایت های داینامیک میتوانید اطلاعات سایت را تغییر دهید و سایت را به روز رسانی کنید. برای ساخت سایت اهی داینامیک میتوان از cms یا سیتم های مدیریت محتوا مختلف استفاده کرد که معروف ترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس میباشد.

شما با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس میتوانید حتی بدون دانش برنامه نویسی سایت داینامیک طراحی کنید که از قابلیت های بیشماری برخوردار باشد.

البته سایت هایی که با زبان های برنامه نویسی مانند php درست می شوند می توانند رتبه بالاتری در میان سایر سایت ها داشته باشند. اگر شما میخواهید یک سایت داینامیک برنامه نویسی شده با php داشته باشید میتوانید در کلاس های آموزش php آریا تهران با امکان دریافت مدرک فنی حرفه ای شرکت کنید و به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید و از این راه کسب درآمد بسیار بالایی داشته باشید.

کاربرد سایت چیست

حالا که متوجه شدید وب‌سایت چیست و چه مفهومی دارد لازم است بدانید که وبسایت در بازار کسب و کار امروزی چه کاربردهایی می تواند داشته باشد و چگونه می تواند باعث رونق کسب و کار شما شود.

با ورود به دنیای دیجیتال روز به روز بر تعداد کاربران اینترنت افزوده می‌شود و تعداد کسانی که به صورت آنلاین و مجازی خرید خود را انجام می دهند و یا با خدمات سازمان های مختلف آشنا می شوند افزایش می یابد.

با راه اندازی یک وب سایت می توانید در دید افراد بیشتری شناخته شده تر شوید و کسب و کار خود را معرفی کنید. سایت ها در بستر اینترنت این قابلیت را در اختیار همه قرار می دهند که بتوانند کسب و کار خود را معرفی کرده و محصولاتشان را به فروش برسانند.

شرکت سئو سایت آریا تهران به شما این تضمین را میدهد که در کمتر از ۶ ماه سایت شما را به صفحه اول گوگل میاورد و کسب و کار شما را بهبود میبخشد.

بهترین کاربرد های وب سایت می توان به رونق کسب و کار و چند برابر شدن درآمد صاحبان سایت اشاره کرد در همین مهمترین کاربرد وبسایت و مزایای راه اندازی یک وب سایت می باشد. دقت داشته باشید که اگر طراحی وب سایت شما جذاب و کاربر پسند باشد می توانید به این اهداف دست یابید و اگر اگر از یک تیم سئو و بهینه سازی وب سایت کمک بگیرید می توانید در رتبه‌های برتر گوگل حضور یابید و کاربران بیشتری را به سایت تان هدایت کنید.

برای مطالعه » مرورگر چیست؟

کاربردهای وب سایت
کاربردهای وب سایت کدامند

دامنه چیست

هر وبسایت مانند یک انسان می باشد که با نام دامنه یا دامین از سایر وبسایت ها متمایز می شود. در واقع می توان گفت دامنه یا دامین نام اختصاصی است که با یک آی پی شناسایی می شود و سایت شما را از سایر سایتها متمایز می‌کند و منحصر به فرد می باشد.

اگر میخواهید از وردپرس برای ساخت سایت استفاده کنید میتوانید در بهترین دوره وردپرس آریا تهران شرکت کنید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

هاست چیست

هاست سرور و کامپیوتری گفته می‌شود که می‌تواند تمام فایل های وبسایت شما را نگهداری و ذخیره کند. در صورتی که فایلهای سایت شما از بین برود میتوانید از بکاپ هاست خود استفاده کنید و تمام صفحات وب، تصاویر، ویدیو و فایل های جاوا اسکریپت و سی اس اس خود را بازیابی کنید.

برای مطالعه » گوگل یعنی چه؟

کاربرد سایت چیست

سوالاتی که مطرح می‌شود آن است که چه کسب و کارهایی می توانند وب سایت داشته باشند و داشتن وب سایت برای کسب و کار ها چه مزایایی دارد.

امروزه برای آنکه بتوانید در بازار رقابت کسب و کار به حیات خود ادامه دهید لازم است با پیشرفت تکنولوژی همراه شده و از جدیدترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال برای بهبود و رونق کسب و کارتان بهره ببرید که یکی از جدیدترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال طراحی سایت می باشد. امروزی در حال اینترنتی شدن میباشند و امروزه اعتماد مردم به خرید های اینترنتی بسیار بیشتر از گذشته شده و روز به روز نیز در حال بیشتر شدن می باشد پس اگر می‌خواهید از این قافله عقب نمانید و کسب و کار تا روز به روز بهتر شود باید وارد دنیای مجازی شده و برای کسب و کارتان یک سایت طراحی کنید.

آریا تهران به عنوان بهترین آموزشگاه طراحی سایت در تهران برگزار کننده دوره های تخصصی طراحی سایت در تهران است که از برترین طراحتن سایت در تهران برای آموزش این دوره بهره میبرد و شما میتوانید در این دوره تمام اصول ساخت سایت را متناسب با نیاز بازار کار یاد بگیرید.

وب سایت چطور کار میکند

وقتی شما وارد یک صفحه وب سایت می شوید  واقع می توانید ساختار ظاهری آن را مشاهده کنید که با زبان‌های html,css طراحی شده اند  سوالی که مطرح می‌شود این است که وقتی شما دکمه را در سایت می دانید جستجوی را انجام می دهید چه اتفاقی در سایت می‌افتد که می توانید به نتیجه دلخواهتان برسید.

وقتی شما دکمه را در سایت کلیک می کنید و عملیات خاصی انجام می شود در واقع ارتباطی بین سایت و سرور و پایگاه داده برقرار می شود و اطلاعات رد و بدل شده و در اختیار کاربر قرار می گیرد. برای آنکه یک وبسایت بتوانند نیاز کاربر را برطرف کند نیاز است که طراحی جذابی داشته باشد و هم برنامه نویسی آن به صورت اصولی و استاندارد انجام شده باشد.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ما شوید.

فرق سایت و وب سایت

یکی از سوالاتی که برای شما هم ممکن است پیش آمده باشد این است که فرق سایت و وب سایت چیست و چه تفاوتی بین سایت و وب سایت وجود دارد؟

اگر بخواهیم در یک جمله شما را به جواب برسانیم باید بگوییم سایت و وب سایت در فارسی تفاوتی با هم ندارند و صرفا به یک معنی به کار میروند اما در لغت انگلیسی این کلمات معنا متفاوتی دارند.

در لغت انگلیسی سایت site به معنی موقعیت مکانی و محل میباشد و برای این منظور به کار میرود ولی کلمه وبسایت website به معنی پایگاه اینترنتی و یا محل اینترنتی میباشد که این عبارت به معنی همان سایت و وبسایتی است که ما در فارسی استفاده می کنیم.

در واقع وب سایت مجموعه ای صفحات مرتبط با یک موضوع خاص هستند که محتوا و اطلاعات جامع و زنجیرواری را به کاربران منتقل می کنند.

برای مطالعه » وبلاگ چیست؟

تفاوت وبسایت و وبلاگ

یکی از سوالاتی که بعد از متوجه شدن مفهوم مبسایت چیست مطرح میشود این است که تفاوت وب سایت با وبلاگ چیست و این دو از چه جوانبی با هم تفاوت دارند؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که این دو مفهوم را با هم اشتباه گرفته باشید اما در واقع این ها با یکدیگر متمایز هستند و دو مفهوم کاملا متفاوت هستند.

وبسایت و وبلاگ ممکن است از نظر ظاهری به هم شباهت هایی داشته باشند اما از نظر ساختاری کاملا با هم متفاوت هستند.

وبلاگ ها رایگان هستند و نیازی به طراحی ندارند و شما میتوانید با خرید قالب آماده آن ها را راه اندازی کنید. شما میتوانید در سایت های وبلاگی برای خود پنل کاربری داشته باشید و به صورت رایگان برای خود وبلاگ خاص تان را راه اندازی کنید.

برای راه اندازی وبلاگ نیازی به دانش فنی خاصی نیست و شما میتوانید بدون ان که تخصصی در طراحی سایت داشته باشید یک وبلاگ برای خودتان راه اندازی کنید.

در وبلاگ ها امکان ارسال و آرشیو کردن مطالب وجود دارد و میتوانید فایل های صوتی و تصویری و ویدیویی را به اشتراک بگذارید.

برای داشتن یک وبلاگ میتوانید بدون آن که هاست و دامنه بخرید در یک وبلاگ ثبت نام کنید برای خودتان یک وبلاگ راه اندازی کنید.

برای راه اندازی سایت شما باید دانش فنی داشته باشید و باید بتوانید یا با برنامه نویسی و یا با کمک سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس سایت طراحی کنید.

برای راه اندازی وب سایت باید هاست و دامنه خریداری کنید و برای این کار باید هزینه پرداخت کنید و به همین دلیل گفت میشود راه اندازی یک سایت نیازمند هزینه است درحالی که وبلاگ رایگان است.

یک وبسایت نیاز به طراحی دارد و شما نمیتوانید صرفا با تولید محتوا آن را پیش ببرید و باید بخش های مختلف آن طراحی شوند.

یک وبلاگ شما میتواند قابلیت عضویت کاربران داشته باشد تا هر کاربر بتواند وبلاگ خود را در آن راه ادازی کند در حالی که این امر در سایت ها اختیاری است.

اگر میخواهید با نمونه وبلاگ های معروف ایرانیی و خارجی بیشتر آشنا شوید میتوانید به صفحه وبلاگ مراجعه کنید و نمونه وبلاگ ها را مشاهده نمایید.

پیشنهاد ویژه » خرید سایت آماده و ارزان + ۳ ماه پشتیبانی رایگان

تفاوت وبسایت و وبلاگ
تفاوت وبسایت و وبلاگ

اصطلاحات وب چیست

در تعرف وب سایت اصطلاحاتی مطرح میشود که در این بخش تصمیم گرفتیم این اصطلاحات را شرح دهیم و شما را بیشتر با آن ها آشنا کنیم.

اولین چیزی که در اصطلاحات وب مطرح میشود HTTP میباشد. HTTP پروتکل انتقال امن میباشد که میتوان از طریق این پروتکل سند های html را در بستر اینترنت بین سرور و مرورگر منتقل کرد.

HTML مخفف عبارت Hypertext Markup Language میباشد که یک زبان نشنه گذاری است و برای طراحی سایت اولین گامی است که مطرح میشود و باید یک طراح سایت باید این زبان نشانه گذاری آشنایی داشته باشد.

URL سومین اصطلاحی است که در حوزه طراحی وب مطرح میشود و به معنی آدرس یا نشانی اینترنتی میباشد. URL بری هر سایتی منحصر به فرد میباشد و در نوار بالا نمایش داده میشود.

سرور مفهوم دیگری است که در این حوزه باید به تعریف آن بپردازیم و میتوان گفت رایانه ای است که تمام فایل ها و اطلاعات سایت در آن ذخیره میشود و با HTTP یا پروتکل انتقال امن میتوان به آن دسترسی پیدا کردن و اطلاعات را بین سرور و مرورگر منتقل کرد.

هاست یا فضای میزبان وب محلی است که اطلاعات سایت در آن ذخیره میشود و هاست به صورت ۲۴ ساعته کار میکند و به اینترنت متصل است.

دامنه آدرس وب سایت است که برای هر سایتی منحصر به فرد است و همین نام دامنه است که سبب تمایز سایت شما از سایر سایت ها میشود.

مرورگر وب از دیگر مفاهیمی است که باید به تعریف آن بپردازیم. مرورگر بستری است که سایت ها میتوانند از طریق آن در دسترس قرار گیرند برای مثال گوگل کروم و یا فایر فاکس از مرورگر های محبوب در دنیای وب هستند. مرورگر ها در واقع برنامه های کامپیوتری هستند که می توانند فایل ها و اجزای سایت را به نمایش گذارند و قابلیت دانلود به آن ها بدهند.

برای مطالعه » وب سایت شخصی چیست؟

ادرس وب سایت چیست

آدرس وبسایت با نام url مخفف Uniform Resource Locator شناخته میشود که نام اینترنتی میباشد که به مکان وبسایت اشاره میکند.

هر آدرس وبسایت از ۳ قسمت تشکلی شده است : پروتکل // و https: ، نام دامنه که برای هر سایت منحصر به فرد است، پسوند com, ir, net و غیره.

تارنمای اینترنتی چیست

منظور از تار نمای اینترنتی همان صفحات وب هستند که صفحات وب ترجمه لغوی زبان فارسی آن ها به معنی تار نمای اینترنتی می باشد.

انواع وب را نام ببرید

درواقع وب سایت اینترنتی می تواند در حوزه های کاری مختلف دسته بندی شود، به عنوان مثال

  • وب سایت های فروشگاهی و فروش آنلاین نظیر دیجیکالا و آمازون
  • وب سایت های شرکتی و خدماتی
  • وب سایت های خبری
  • وب سایت های شخصی که برای معرفی نمونه کار های و بیوگرافی افراد استفاده می شود

کوکی وب سایت چیست

کوکی (Cookie) فایلی است که روی کامپیوتر یا موبایل یا تبلت شما ذخیره می‌شود.

برای اینکه چنین فایلی روی کامپیوتر شما ذخیره شود باید سایتی که در حال بازدید از آن هستید، از مرورگر شما تقاضا کند که چنین فایلی را ایجاد کند.

بنابراین می‌توانیم بگوییم کوکی یکی از ابزارهایی است که در تعامل و گفتگوی بین مرورگر و سایت‌ها استفاده می‌شود.

دامنه وب سایت چیست

دامنه وب سایت یک نام اینترنتی و یا یک آدرس اینترنتی منحصر به فرد است که ساختار کلی آن به شکل زیر می باشد:

http://www.name.com

در این ساختار عبارت http یک پروتکل تحت شبکه است است که این پروتکل یک حالت امن را برای صفحات وب سایت شما بوجود می آورد، که البته امروزه وب سایت ها از ورژن جدید آن یعنی https استفاده می کنند.

سه حرف www یا word wide web هم یکی دیگر از پروتکل های تحت شبکه می باشد که جز ساختار دامنه شماست و در زمان خرید دامنه به صورت پیش فرض در ساختار دامنه شما تعریف می شود.

قسمت آخر هم مربوط به پسوند اینترنتی دامنه وب سایت می باشد که نوع کسب و کار وب سایت شما را مشخص می کند به عنوان مثال دامنه .com برای وب سایت هایی که فعالیت تجاری دارند، .gov برای سایت های دولتی، .org برای سایت های سازمانی و غیره.

البته این پسوند ها می توانند مخفف اسم کشور ها نیز باشند مانند دامنه .ir.

سئو وب سایت چیست

منظور از سئو وب سایت بهینه سازی صفحات وب برای موتور های جستجو می باشد (google).

به زبان ساده یعنی شما باید صفحات وب سایت خود را مطابق با قوانین موتور های جستجو بهینه سازی نمایید تا در زمانی که آن ها کلمات کلیدی شما را سرچ می کنند، کلمات و خدمات وب سایت شما در بخش جستجوی اورگانیک موتور های جستجو مشاهده شود.

لینک وب سایت چیست

لینک وب سایت ابزاری است که ارتباط یک صفحه با صفحات دیگر را مشخص می کند، به طور کلی ما دو نوع لینک در وب سایت ها داریم:

  1. لینک داخلی
  2. لینک خارجی

لینک های داخلی لینک هایی هستند که در داخل صفحات وب سایت وجود دارند، لینک خارجی هم لینک هایی هستند که از یک وب سایت به وب سایت دیگر شما را منتقل می کنند.

پشتیبانی وب سایت چیست

پشتیبانی وب سایت شامل خدماتی است که برای مدیریت هر چه بهتر یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد، خدمات پشتیبانی سایت شامل موارد زیر هستند:

  • مقاله نویسی، آپدیت مقالات سایت
  • ساخت لندینگ پیج های حرفه ای برای سایت
  • ایجاد محصول، و آپدیت محصولات سایت
  • بروز رسانی قالب و هسته اصلی سایت
  • بروز رسانی و نصب پلاگین های مورد نیاز سایت
  • بکاپ گیری از هاست و دیتابیس و غیره

وب سایت خبری چیست

وب سایت های خبری سایت هایی هستند که برای انتشار اخبار حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، وب سایت هایی نظیر BBC، CNN و غیره از جمله این وب سایت ها هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله سایت خبری چیست را مطالعه نمایید.

وب سایت وردپرس چیست

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که بدون نیاز به کد نویسی به شما این امکان را می دهد یک سایت پویا را برای خود ایجاد نمایید.

وردپرس یکسری پلاگین های قدرتمند در اختیار شما قرار می دهد که به کمک این پلاگین ها شما می توانید یکسری امکانات را به سایت خود اضافه نمایید، و همچنین با نصب انواع قالب های آماده بر روی آن می توانید انواع وب سایت ها را پیاده سازی نمایید.

وب سایت واکنش گرا چیست

وب سایت های واکنش گرا یا اصطلاحا وب سایت های ریسپانسیو سایت هایی هستند که صفحات آن ها به گونه ای طراحی شده است که حالت نمایش درستی را در دسکتاپ، موبایل و تبلت دارند.

برای مطالعه » مسیر یادگیری طراحی سایت

وب سایت چیست pdf

ما تلاش کردیم در این مقاله تمام اطلاعات جامع درباره این که وب سات چیست را به شما ارائه دهیم و برای آن که شما بتوانید به این اطلاعات در هر زمانی دسترسی داشته باشید تصمیم گرفتیم در این قسمت وب سایت چیست pdf را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

شما میتوانید از طریق لینک زیر این پی دی اف را دانلود کنید و به راحتی از اطلاعات آن نهایت بهره را ببرید.

جمعبندی

در این مقاله متوجه شدیم که وب سایت چیستو با انواع وب سایت از نظر فنی و کاربردی نیز آشنایی پیدا کردیم. اگر میخواهید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشید میتوانید از خدمات طراحی سایت آریا تهران با کمترین قیمت و با حرفه ای ترین قالب ها بهره مند شوید. اگر میخواهید خودتان حرفه طراحی سایت را یاد بگیرید و از این راه کسب درآمد داشته باشید میتوانید در دوره وبمستر آریا تهران شرکت کنید.

در این دوره صفر تا صد طراحی سایت به شما آموزش داده میشود و شما در انتهای این دوره میتوانید یک سایت را بسازید و سئو کنید و از این راه درآمدزایی داشته باشید و همچنین مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و از امتیازات آن نیز بهره مند شوید.

سوالات متداول

وب سایت چیست؟

در واقع وب سایت به صفحه در بستر اینترنت گفته می‌شود که محتوا و اطلاعات مختلفی در آن قابل ارائه می باشد. که در صفحات وب سایت به کاربران نمایش داده می شود می‌تواند در انواع متن و تصویر و فیلم و فایل های صوتی و پادکست باشد.

انواع وب سایت کدامند؟

وب سایت ها از نظر کاربردی در انواع وبسایت فروشگاهی، شرکت ی و شخصی طبقه بندی میشود و انواع وب سایت از نظر فنی به دو دسته سایت های استاتیک و سایت های داینامیک تقسیم می شوند که ویژ‌گی های تمام این وبسایت ها در مقاله توضیح داده شده است.

هاست وب سایت چیست؟

منظور از هاست وب سایت فضایی است که شما در این فضا سایت خود را می سازید، که به آن اصطلاحا سرور یا فضای میزبانی هم گفته می شود.

وب سایت تعاملی چیست؟

منظور از وب سایت های تعاملی سایت هایی هستند که به صورت پویا طراحی شده اند و این سایت ها دارای فضای نا محدودی جهت بارگزاری و به اشتراک گذاری انواع داده ها می باشند.

وب سایت تبلیغاتی چیست؟

وب سایت تبلیغاتی به وب سایت هایی گفته می شود که برای درج تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند.

وب سایت تجاری چیست؟

وب سایت های تجاری سایت هایی هستند که در آن ها فعالیت تجاری و بیزینسی انجام می شود.