طرز تهیه کیک پرتقالی خانگی

برای تهیه یک کیک پرتقالی خوشمزه باید یک بار هم شده این دستور پخت کیک پرتقالی  را امتحان کنید . این دستور طرز تهیه ی کیک پرتقال با آب پرتقال می باشد. قطعا بعد از خوردن این کیک دیگر احتیاج به رسپی جدیدی نخواهید داشت . اگر میخواهید شیرینی پزی را از پایه شروع کنید […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

برای تهیه یک کیک پرتقالی خوشمزه باید یک بار هم شده این دستور پخت کیک پرتقالی  را امتحان کنید .

این دستور طرز تهیه ی کیک پرتقال با آب پرتقال می باشد.

قطعا بعد از خوردن این کیک دیگر احتیاج به رسپی جدیدی نخواهید داشت .

اگر میخواهید شیرینی پزی را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم کلاس شیرینی پزی آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند:

طرز تهیه کیک پرتقالی خانگی

آرد ٢٨٠ گرم

شکر ٢۶٠ گرم

تخم مرغ ۶عدد

بیکینگ پودر ٢ قاشق چیخوری

نمک یک پینچ

روغن مایع سه چهارم پیمانه

آب پرتقال تازه سه چهارم پیمانه

رنده ی پوست پرتقال یک قاشق چایخوری

کرم تار تار یک هشتم قاشق چایخوری

برای شروع پخت هر نوع کیک خانگی لازم است که مواد لازم را یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید.

قبل از شروع به کار فر را با درجه ی صدو هشتاد درجه سانتیگراد روشن کنید.

ابتدا آرد و بیکینگ پاودر و نمک  را با هم سه بار الک کنید و کنار بگذارید.

حالا زرده و سفیده ی تخم مرغ را جدا کرده زرده ها را همراه با شکر و پوست پرتقال با دور متوسط همزن برقی بزنید تا کرمی و کش دار شود.

بعد سر همزن را بشویید و خشک کنید و در یک ظرف فلزی تمیز وخشک سفیده ها را همراه با کرم تار تار خوب بزنید تا پف کند و وقتی ظرف سفیده را بر می گردانید از آن نریزد.

سفیده را به آرامی به زرده ها اضافه کرده و سپس آرد و آب پرتقال تازه و روغن مایع را به تناوب به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید.

کف قالب بیست و دو سانتی و ترجیحا میان تهی را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد را داخل قالب بریزید و قالب را در فر بگذارید.

حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم برای پخت این کیک زمان لازم دارید.

بعد از طی مدت زمان پخت اجازه دهید تا کیک کمی در قالب سرد شود سپس کناره های آن را با کمک چاقو از قالب جدا کنید و روی توری خنک کننده برگردانید.

شما حالا صاحب یک کیک پرتقالی با بافت عالی هستید.

کیک پرتقالی مجلسی

کیک پرتقالی مجلسی

دستوری که در بالا در اختیار شما قرار داده شده است دستور کیک پرتقالی ساده است که به عنوان صبحانه، عصرانه و میان وعده کاربرد دارد. به این منظور، مقاله طرز تهیه پنکیک شکلاتی را نیز مطالعه نمایید. شما می توانید با درست کردن یک کرم پرتقالی و استفاده از آن در میان کیک و یا روی آن این کیک را تبدیل به یک کیک پرتقالی مجلسی نمایید.

برای تهیه ی کرم یک لیتر شیر سرد را با بیست گرم پودر کاستارد و دویست گرم شکر و دو عدد زرده تخم مرغ و هشتاد گرم پودر نشاسته ذرت خوب مخلوط کنید در صورت تمایل سه قطره اسانس پرتقال هم به آن اضافه کنید.

مواد را با همزن دستی ترکیب کرده و روی حرارت ببرید. بعد از این که به غلظت ماست رسید حرارت را خاموش کنید و پس از این که کرم کاملا سرد شد دویست و پنجاه گرم خامه ی فرم گرفته ی قنادی به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

با کمک این کرم روی کیک را به زیبایی تزئین کنید.

کیک پرتقالی با شیر

می توانید در صورت تمایل از مقدار آب پرتقال دستور بالا کم کنید و به همان میزان به دستور شیر اضافه کنید .

در این صورت طعم کیک از حالت پرتقالی مطلق خارج می شود.

کیک پرتقالی اسفنجی

از آنجا که کیک های اسفنجی فاقد شیر و روغن هستند برای تهیه ی کیک اسفنجی پرتقالی به جای میزان آبی که در کیک استفاده می کنید می توانید از آب پرتقال و به جای وانیل از اسانس پرتقال استفاده نمایید.

طرز تهیه کیک با شربت پرتقال

در صورتی که می خواهید در کیک از شربت پرتقال استفاده کنید یک چهارم پیمانه شربت پرتقال را با نصف پیمانه شیرمخلوط کنید  و مثل دستور بالا ادامه مراحل را انجام دهید.

اگر به دنبال یک آموزش کامل و صفر تاصد برای دسر هستید کلاس آموزش دسرهای بین المللی مجتمع فنی آریا تهران را از دست ندهید.

کیک پرتقال و دارچین

از آن جا که پرتقال طبیعت سردی دارد می توانید به جای رنده ی پوست پرتقال از یک قاشق چایخوری دارچین برای تهیه این کیک استفاده نمایید.

کیک پرتقال بدون فر

به کمک همین دستور شما می توانید طرز تهیه ی کیک پرتقالی ساده بدون فر تهیه کنید به این صورت که یک قابله را روی حرارت قرار بدهید تا کاملا داغ شود با کمک کاتر های فلزی که کف قابلمه می گذارید بین کف قابلمه و قالب کیک فاصله ایجاد کنید و در قابلمه راببندید. ترجیحا از دمکنی استفاده نمایید وحدود یک ساعت الی یک و نیم ساعت به کیک زمان بدهید تا بپزد.

آموزش کیک پرتقال بدون فر به همان سادگی که در ابتدای این مقاله گفتیم می باشد.

همچنین شما می توانید به کمک مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی دستور پخت کیک شکلاتی بدون فر را نیز یاد بگیرید.

آموزش کیک پرتقال تصویری

فیلم طرز تهیه کیک پرتقال به زودی در این قسمت قرار داده می شود.

آموزش کیک پرتقال خیس

با کمک دستور بالا شما می توانید کیک پرتقالی خیس داشته باشید به این صورت که آب پرتقال را حذف نمایید و بجای آن از آب استفاده کنید وقتی کیک کاملا پخت و آن را از فر خارج کردید درست موقعی که هنوز کیک داغ است روی آن شربت پرتقال بریزید و حالا صبر کنید که کیک کاملا سرد شود و سپس آن را برش بزنید.

تزئین کیک پرتقالی خانگی

تزئین کیک پرتقالی خانگی

برای تزئین این کیک پرطرفدار می توانید از انواع کرم ها یا خامه استفاده نمایید.

تزئین کیک پرتقالی بدون خامه می تواند با کاکائو باشد مثلا روی آن پودر کاکائو بریزید یا با انواع گاناش این کیک را تزئین نمایید .

برای تهیه گاناش کافیست به مقدار مساوی شکلات تلخ و خامه ی صبحانه را روی حرارت غیر مستقیم با هم ترکیب نمایید و پس از سرد شدن روی کیک بریزید.

کیک پرتقال چون بسیار خوش طعم است تزئین آن بدون خامه هم جذاب و پر طرفدار است. اگر کیک پرتقال را به عنوان عصرانه می خواهید، مقاله های طرز تهیه شیرینی دانمارکی و طرز تهیه نان چایی ساوه نیز به شما کمک می کنند. ولی اگر می خواهید این کیک را برای پذیرایی بپزید بهتر است نگاهی به مقاله های طرز تهیه میکادو بازاری و دکور کیک نیز بیندازید.

برای تزئین کیک پرتقال با ژله کافیست در ظرفی درست به اندازه ی قالبی که کیک را در آن پخته اید ژله ی پرتقال درست کنید و پس از پخت و سرد شدن کیک آن را روی ژله برگردانید و یا حتی کیک را در قالب مستطیل پخته و روی آن را بعد از پختن با ژله و یا ژله ی بریلو تزئین کنید.

با کمی خلاقیت می توانید با جایگزین کردن مواد با هم کیک هایی با طعم های جذاب تهیه کنید مثلا بجای شیر از ماست استفاده کنید و یا در مواد اولیه از تکه های گردو استفاده کنید.

آیا به جای پرتقال می‌توان از میوه دیگری با همین دستور پخت استفاده کرد؟

بله شما می‌توانید به جای آب پرتقال از آب نارنگی و یا آب آناناس استفاده کنید. اگر از آناناس استفاده می کنید برای طعم بهتر، سه قاشق از شکر رسپی را کم کنید.

مصرف کره به جای روغن در این دستور چگونه است؟

در صورت تمایل می توانید به جای روغن از همان مقدار کره به دمای محیط رسیده استفاده کنید. اما شکر و کره را خوب مخلوط کرده و سپس زرده تخم مرغ را اضافه کنید.

این کیک فقط در قالب میان تهی قابل پختن است؟

خیر، شما می توانید این کیک را در قالب های کاپ کیک و یا در سینی های مخصوص رولت و قالب های مخصوص پخت کیک نیز بپزید.