حذف یک صفحه از ورد

گاهی ممکن است یک قسمت از فایل ورد شما را صفحات خالی تشکیل دهند که علاقه داشته باشید پس از اتمام کار این صفحات را حذف کنید. چاپ صفحات اضافی، ممکن است شما را با مشکلاتی رو به رو کنند که برای جلوگیری از آن می توانید پیش از رسیدن به مرحله چاپ، مشکل را […]
  • تعداد نظرات: 4
  • دسته بندی ها: ICDL / Word
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

گاهی ممکن است یک قسمت از فایل ورد شما را صفحات خالی تشکیل دهند که علاقه داشته باشید پس از اتمام کار این صفحات را حذف کنید. چاپ صفحات اضافی، ممکن است شما را با مشکلاتی رو به رو کنند که برای جلوگیری از آن می توانید پیش از رسیدن به مرحله چاپ، مشکل را حل نمایید. در این مقاله به شما نحوه حذف صفحه در ورد را به همراه فیلم آموزش حذف صفحات اضافی در ورد آموزش خواهیم داد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

امکان حذف یک صفحه در ورد

نرم افزار ورد دارای امکانات و قابلیت های متعددی است که باعث شده تبدیل به یکی از محبوب ترین نرم افزار های نگارش متن در دنیا شود. آشنایی با این قابلیت ها و ویژگی ها می تواند به شما کمک کند که بیش ترین استفاده را از این نرم افزار برده و به راحت ترین شکل ممکن متن خود را در این نرم افزار نگارش نمایید.

اگر به یادگیری نرم افزار ورد علاقمند هستید و امکان شرکت در کلاس های حضوری آموزش ورد را ندارید می توانید از پکیج آموزش ورد رایگان آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران استفاده کنید.

پاک کردن و حذف یک صفحه از ورد، یکی از این قابلیت هایی است که می تواند به شما در صرفه جویی در وقت کمک کند.

راهکار های مختلفی برای حذف یک صفحه در ورد وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف صفحات اضافی ورد با استفاده از کلید های ترکیبی
  • پاک کردن صفحه های اضافی در ورد با استفاده از Navigation Pane
  • حذف صفحه آخر در ورد

در ادامه تمام این روش ها به طور کامل به شما آموزش  داده خواهند شد.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار مقاله نرم افزار ورد را نیز مطالعه کنید.

حذف کردن صفحه در ورد

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری صفر تا صد نرم افزار ورد علاقمند هستید، حتما شرکت در دوره ورد مجتمع فنی آریا تهران را از دست ندهید.

چگونگی حذف صفحه اضافی در ورد

راحت ترین و ساده ترین روش برای حذف صفحات اضافی در ورد استفاده کردن از کلید های ترکیبی است. می توانید محتوایی که قصد آن را دارید انتخاب کرده و سپس آن را به صورت دستی پاک کنید. در صورتی که نمی خواهید این محتوا را به صورت دستی حذف کنید می توانید از قسمت جستجوی ورد استفاده کرده و سپس آن ها را حذف نمایید.

برای پاک کردن صفحه در ورد، با فشردن کلید های Ctrl و G به صورت همزمان می توانید صفحه اضافه را حذف نمایید.

با فشردن این کلید ها، یک پنجره برای شما باز می شود که در آن می توانید متن را جستجو کرده و با متن مورد نظر خود جایگزین کرده و یا آن را به صورت کامل پاک نمایید.

برای این کار باید از قسمت Go to what قسمت Page را انتخاب کرده و بعد در قسمت خالی که وجود دارد عبارت Enter page number را پیدا کرده و سپس عبارت Page را انتخاب نمایید. در نهایت روی دکمه GO to کلیک کنید تا تغییراتی که ایجاد کرده اید اعمال شود.

اگر به دنبال یادگیری ICDL به صورت رایگان و حرفه ای هستید به صفحه آموزش icdl آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید.

چگونگی حذف صفحه اضافی در ورد
چگونگی حذف صفحه اضافی در ورد

بعد از این که این مراحل را انجام دادید روی دکمه Delete کلیک کنید تا صفحه اضافه پاک شود.

در نرم افزار ورد می توانید از قابلیت شماره گذاری صفحات استفاده کنید، برای یادگیری این روش به صفحه شماره گذاری صفحات در ورد مراجعه کنید.

حذف صفحه اول در ورد

روش هایی که برای پاک کردن صفحه اضافی در ورد توضیح داده ایم برای حذف صفحه اول در ورد، حذف صفحه آخر در ورد و یا حذف صفحات میانی در ورد نیز یکسان میباشد. در ادامه نحوه پاک کردن یک صفحه در ورد را برای شما توضیخ داده ایم پس مراحل را مانند تصاویر زیر انجام دهید.

در صورتی که با مشکل تایپ نکردن در ورد مواجه شدید مقاله قفل شدن ورد برای شما نوشته شده است.

راه دیگر حذف کردن صفحه در ورد استفاده از Navigation Pane است. برای این کار باید در قسمت تسک بار ورد، گزینه View را انتخاب کرده و از طریق Show تیکه گزینه Navigation Pane را فعال کنید.

حذف صفحه اول در ورد
حذف صفحه اول در ورد

به این صورت با پنجره Navigation روبه رو خواهید شد که برای پاک کردن صفحه های اضافی کافیست روی زبانه Pages کلیک کنید.

روی صفحه ای که قصد دارید آن را پاک کنید کلیک کرده و با زدن روی دکمه Delete میتوانید به حذف صفحه اضافه در ورد اقدام کنید.

حذف صفحه اول در ورد
حذف صفحه اول در ورد

اگر هنگام ذخیره کردن فایل های ورد با مشکلی مواجه شدید به صفحه چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم آریا تهران مراجعه کنید.

حذف صفحه خالی آخر در ورد

برای حذف کردن صفحه آخر خالی ورد، باید روی زبانه Home کلیک کرده و بعد از طریق منو Paragraph گزینه را انتخاب کنید.

با این کار تمام کارکتر های غیر چاپی به شما نشان داده می شوند. در مرحله بعد باید کارکتر های غیر ضروری را از ابتدا حذف کنید تا صفحه آخر هم اتوماتیک پاک می شود.

ممکن است به خاطر استفاده از Page Break صفحه آخر حذف نشود. وقتی گزینه را فعال می کنید، نحوه سکشن بندی نیز به شما نشان داده می شود و بنابراین فقط باید کنار آخرین سکشن کلیک کنید تا آن را حذف نمایید. با این کار صفحه آخر ورد نیز بدون هیچ مشکلی حذف می شود.

برای فارسی کردن اعداد در ورد به شما پیشنهاد می کنیم مقاله تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ورد آریا تهران را از دست ندهید.

حذف صفحه در ورد گوشی

ممکن است هنگامی که از ورد در گوشی استفاده می کنید، با مشکل صفحات خالی در ورد مواجه شوید. حذف صفحه در ورد گوشی نیز مانند حذف کردن صفحه در ورد دسکتاپ میباشد که در بخش قبلی به طور کامل نحوه حذف یک صفحه در ورد را برای شما توضیح داده ایم. میتوانید با استفاده از این آموزش ها به حذف صفحه از ورد اقدام کنید.

با شرکت در دوره ورد پیشرفته آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

اضافه کردن صفحه جدید در ورد

ممکن است بخواهید به دلایل مختلف در وسط یا ابتدای فایل ورد خود یک صفحه جدید اضافه نمایید. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید کافیست روی صفحه ای که میخواهید بعد آن صفحه اضافه کنید کلیک کرده و سپس روی زبانه insert کلیک کرده و از طریق منوی pages گزینه blank page را انتخاب کنید.

با این کار یک صفحه جدید به فایل ورد شما اضافه می شود که می توانید از آن استفاده کنید.

اضافه کردن صفحه جدید در ورد
اضافه کردن صفحه جدید در ورد

اگر به دنبال دانلود نمونه سوالات ورد هستید به صفحه نمونه سوالات ورد ۲۰۱۶ با جواب آریا تهران مراجعه کنید.

جمعبندی

در این مقاله، به آموزش حذف صفحات اضافی در ورد، حذف صفحه در ورد ۲۰۱۰، حذف یک صفحه در ورد ۲۰۱۶، حذف صفحه در ورد ۲۰۰۷، حذف یک صفحه در ورد ۲۰۱۹، حذف صفحه در ورد آپارات و همچنین به پاسخ سوالاتی مانند چگونه در ورد یک صفحه را حذف کنیم، چطور صفحات اضافی ورد را حذف کنیم و چگونه یک صفحه را در Word حذف کنیم پرداخته ایم. اگر پس از مطالعه این مقاله همچنان سوالی درباره نحوه حذف کردن صفحه های اضافی در ورد داشتید می توانید در قسمت نظرات آن را مطرح نمایید.

سوالات متداول
چگونه یک صفحه را در ورد حذف کنیم؟

در مقاله حذف یک صفحه از ورد چند روش کاربردی و کامل برای حذف صفحه خالی در ورد به صورت تصویری برای شما آموزش داده ایم.

حذف صفحه در ورد گوشی چگونه میباشد؟

نحوه حذف صفحه در ورد گوشی نیز مانند پاک کردن صفحه اضافه در ورد دسکتاپ میباشد که در این مقاله گام به گام روش های حذف یک صفحه در ورد را توضیح داده ایم.