چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم

در این آموزش به پاسخ سوال چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم ؟ و شیوه ذخیره ورد ۲۰۱۳ به ۲۰۰۷ خواهیم پرداخت.
البته علاوه بر پاسخ سوالات اصلی فوق به بسیاری سوالات مرتبط دیگر نیز پاسخ داده شده است.
آموزش ورد ۲۰۱۳ را با ما پیگیری کنید.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

وقتی یک فایل ورد را آماده و ذخیره می کنید ممکن است این مشکل برایتان پیش آید که وقتی فایل ورد ذخیره شده را در کامپیوتر دیگری باز کنید نوشته های داخل ورد بهم ریخته باشند. اما چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم که بهم نریزد؟ در این مقاله در ادامه پست های قبلی آموزش ورد ۲۰۱۳ در مورد اینکه چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم و شیوه ذخیره ورد ۲۰۱۳ به ۲۰۰۷ چگونه است بحث خواهیم کرد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اگر به یادگیری نرم افزار ورد علاقمند هستید و امکان شرکت در کلاس های حضوری آموزش ورد را ندارید می توانید از پکیج آموزش ورد رایگان آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران استفاده کنید.

قابلیت ذخیره سازی اسناد Word 2013

بعد از ایجاد یک سند و وارد نمودن متن در آن، لازم است آن سند را ذخیره کنید تا در صورت نیاز بتوانید اطلاعات آن را بازیابی کرده و استفاده نمائید. خوب است بدانید برنامه ورد ۲۰۱۳ از یک سیستم جدید برای ذخیره کردن اسناد استفاده می کند که این سیستم باعث کاهش حجم اسناد خواهد شد. اما چگونه ورد را سیو کنیم؟

ابتدا بیایید به این سوال بسیاری از کاربران که نام پیش فرض سند ورد در نسخه ۲۰۱۳ چیست؟ میباشد پاسخ دهیم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نام پیش فرض سند در برنامه واژه پرداز ورد، Document1 میباشد.

اگر می خواهید نرم افزار ورد را به صورت کامل و حرفه ای یاد بگیرید با شرکت در دوره ورد به سرعت وارد بازار کار شوید.

چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم

فایل های ورد را به چند روش بسیار آسان میتوانیم ذخیره کنیم. برای سیو کردن در ورد به یکی از روش های زیر عمل کنید:

  • استفاده از حالت استاندارد برای ذخیره کردن فایل در نرم افزار Word

از منوی File گزینه Save را انتخاب کنید.

چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم
چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم
  • ذخیره سازی اسناد Word به کمک آیکون Save

برای ذخیره متن در کامپیوتر، در نوار دسترسی سریع ورد ۲۰۱۳ روی آیکون Save تعبیه شده کلیک کنید. بعد از کلیک متن و سند شما بصورت اتوماتیک ذخیره می گردد.

چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم
چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم

پس از اجرای هر کدام از روش های بالا پنجره Save As باز می شود. در صفحه ی باز شده، در قسمت File name یک نام برای فایل خود تایپ کنید. سپس محل ذخیره سازی را از قسمت Save in تعیین نموده و کلید Save را فشار دهید.

چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم
چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم

در نرم افزار ورد می توانید از قابلیت شماره گذاری صفحات استفاده کنید، برای یادگیری این روش به صفحه شماره گذاری صفحات در ورد مراجعه کنید.

ذخیره سریع فایل ورد با کمک کلید میانبر

شما می توانید از کلید میانبر save as در ورد، Ctrl+S نیز استفاده کنید. ctrl+S کاری که در روش قبل گفته شد را با سرعتی بالاتر انجام دهید. برای این کار کافی است که کلیدهای میانبر ctrl+S را همزمان فشار دهید.

با شرکت در دوره ورد پیشرفته آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

چگونه فایل ورد را در گوشی ذخیره کنیم

چگونه فایل ورد را به docx تبدیل کنیم در گوشی؟ ذخیره کردن فایل ورد در گوشی نیز مانند ذخیره کردن فایل ورد در کامپیوتر که در بخش های قبلی توضیح دادیم میباشد. برای سیو کردن ورد در گوشی باید از قسمت سه نقطه ی موجود در سمت بالا استفاده کنید، سپس روی گزینه save یا save as کلیک کنید.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار مقاله ورد چیست را نیز مطالعه کنید.

رمز گذاری بر روی فایل های ورد ۲۰۱۳ هنگام ذخیره سازی

در ادامه مقاله نحوه سیو در ورد، یکی از قابلیت هایی که در نرم افزار Word 2013 گنجانده شده ذخیره سازی اسناد با رمز است. برای ذخیره شدن یه فایل با رمز باید در صفحه ی Save as روی دکمه ی Tools کلیک کرده و General Options را انتخاب کنید.

رمز گذاری بر روی فایل های ورد 2013 هنگام ذخیره سازی
رمز گذاری بر روی فایل های ورد ۲۰۱۳ هنگام ذخیره سازی

رمزی را برای باز شدن فایل در آن تایپ نمایید. بعد OK و مجددا همان رمز را وارد کرده و روی دکمه ی Save کلیک کنید.

رمز گذاری بر روی فایل های ورد 2013 هنگام ذخیره سازی
رمز گذاری بر روی فایل های ورد ۲۰۱۳ هنگام ذخیره سازی

نکته : با کلیدهای Ctrl + S هم میتوانید صفحه ی Save as را باز کنید. البته نباید فراموش کنید که این پنجره فقط برای فایل هایی که تاکنون Save نشده اند ظاهر می شود. یعنی اگر قبل فایل را در مکانی خاص ذخیره کرده باشید با فشردن کلید ترکیبی Ctrl+ S، فقط تغییرات روی فایل قبلی ذخیره شده و پنجر های باز نمی شود.

اصول ذخیره نمودن سند در قالب هاب مختلف و نام دیگر

در ادامه مقاله چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم، برای ذخیره سازی مجدد سند با نام جدید، می توانید از دکمه Office Button گزینه ی Save As را انتخاب نمایید. برای ذخیره یک سند به صورت الگو از کدام زیر منوی save as میتوان استفاده کرد؟ همان طور که در شکل مشاهده می کنید، این گزینه دارای زیر منوهایی به شرح زیر است:

Word Document – 1: این گزینه سند را با قالب docx که قالب پیش فرض است، ذخیره می کند.

Word Template – ۲: این گزینه سند را به صورت الگو با قالب dotx ذخیره می کند.

اصول ذخیره نمودن سند در قالب هاب مختلف و نام دیگر
اصول ذخیره نمودن سند در قالب هاب مختلف و نام دیگر

Word 97-2003 -3: این گزینه سند را با قالب نسخه قدیمی Word که doc است ذخیره می کند.

Find add- ins for other file format -۴: این گزینه سند با قالب Pdf یا XPS ذخیره می کند. این نوع قالب بندی ها باعث کاهش حجم فایل می شوند. فرمت Pdf با استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat Reader باز می شود. فرمت xps یک جایگزین جدید برای فرمت pdf است که توسط مایکروسافت ارائه شده است. برای تبدیل اسناد Word به فرمت pdf به نرم افزار مربوطه (Pdf) ساز نیاز دارید.

برای اطلاعات بیشتر در ادامه در مورد تبدیل ورد به پی دی اف در آفیس ۲۰۱۳ توضیح داده شده است.

Other format – 5: با انتخاب این گزینه، پنجره Save As باز می شود و می توانید از قسمت Save as Type نوع فرمت فایل را مشخص کنید.

در صورتی که با مشکل تایپ نکردن در ورد مواجه شدید مقاله چرا ورد تایپ نمیکنه برای شما نوشته شده است.

save as در ورد برای ذخیره سند تحت نام دیگر

بعد از انتخاب هر یک از قالب های ذکر شده کادر Save As باز می شود و شما می توانید برای سیو کردن متن در ورد تحت نام دیگر، نام و مسیر دلخواه خود را در پنجره مربوطه تعیین کنید. به این ترتیب فایل با قالب انتخاب شده، نام دلخواه و محل ذخیره فایل انتخابی ذخیره می گردد.

برای فارسی کردن اعداد در ورد پیشنهاد می کنیم مقاله اعداد فارسی در ورد آریا تهران را از دست ندهید.

ذخیره ورد ۲۰۱۳ به ۲۰۰۳

هرچند در بالا توضیحات کامل ذکر شد اما برای ذخیره ورد ۲۰۱۳ به ۲۰۰۳ در هنگام ذخیره سازی اسناد ورد به قالب فایل توجه کنید. توجه به این نکته مهم است که فایل های ذخیره شده Word 2013 دارای پسوند docx هستند و در برنامه ی Word 2003 و یا پایین تر باز نمی شوند. چرا که فایل های Word 2003 پسوند doc می باشد.

برای ذخیره ورد ۲۰۱۳ به ۲۰۰۳ ، هنگامی که پنجره Save as باز شد از منوی کشویی Save as type گزینه Word 97-2003 Document که پسوند doc.* را دارد انتخاب کنید. به همین راحتی ما به سوال شیوه تبدیل فایل docx به doc پاسخ دادیم.

اگر به دنبال یادگیری ICDL به صورت رایگان و حرفه ای هستید به صفحه آموزش icdl آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در آفیس 2013

تبدیل ورد به پی دی اف در آفیس ۲۰۱۳

چگونه فایل ورد را به پی دی اف تبدیل کنیم؟ برای تبدیل ورد به پی دی اف در آفیس ۲۰۱۳ می بایست مراحلی مانند مرحله قبل را طی کنید. با این تفاوت که بعد از باز کردن منوی کشویی Save as type باید گزینه PDF با پسوند pdf.* را انتخاب نمایید.

اگر در هنگام تایپ دو زبانه فارسی انگلیسی در ورد با مشکل برعکس شدن کلمات رو به رو شده اید حتما مقاله برعکس شدن حروف فارسی در ورد را بخوانید تا به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در آفیس ۲۰۱۳
تبدیل ورد به پی دی اف در آفیس ۲۰۱۳

اتو سیو در ورد

ممکن است این مشکل برایتان پیش آید که چگونه ذخیره اتوماتیک در ورد را فعال کنیم؟ زمانی که ساعت‌ها روی یک سند در Word کار می‌کنید ممکن است با قطع شدن برق، هنگ کردن سیستم و یا ریست شدن آن، سند شما از بین برود. در چنین شرایطی قابلیت اتو سیو در ورد بهترین راه برای حل این مشکل آزار دهنده میباشد. بنابراین سیو خودکار در ورد را فعال کنید تا اگر دفعه بعد اتفاقی غیر منتظره رخ داد، همه ی کار خود را از دست ندهید.

برای اینکه کار ذخیره کردن فایل های ورد در افیس ۲۰۱۳ را راحت تر انجام دهید می توانید تنظیمات ذخیره اتوماتیک را فعال کنید. این تنظیمات به شما امکان می دهد که در فواصل زمانی مشخص از فایل های در حال ویرایش خود back up تهیه کرده و باعث جلوگیری از، از دست رفتن اطلاعاتتان شوید.

نحوه فعال کردن فعال کردن تنظیمات ذخیره اتوماتیک در ورد ۲۰۱۳ به صورت زیر می باشد:

  • ابتدا روی تب File در نوار ابزار بالا کلیک کنید و سپس گزینه Options را انتخاب کنید.

اگر به دنبال دانلود نمونه سوالات ورد هستید به صفحه نمونه سوالات ورد با جواب آریا تهران مراجعه کنید.

چگونه ذخیره اتوماتیک در ورد را فعال کنیم
چگونه ذخیره اتوماتیک در ورد را فعال کنیم
  • پس از باز شدن پنجره Options از سمت چپ روی گزینه Save کلیک کنید.
چگونه ذخیره اتوماتیک در ورد را فعال کنیم
چگونه ذخیره اتوماتیک در ورد را فعال کنیم

نحوه فعال کردن AutoRecover برای ذخیره خودکار در ورد ۲۰۱۶

در این مرحله برای ذخیره خودکار در ورد ۲۰۱۶ از قسمت Save Document، تیک گزینه Save AutoRecover Information every را فعال کنید. سپس مطابق شکل زیر کادری باز می شود که برای تعیین زمان ذخیره سازی خودکار توسط خود برنامه ورد استفاده می شود.

نحوه فعال کردن AutoRecover برای ذخیره خودکار در ورد 2016
نحوه فعال کردن AutoRecover برای ذخیره خودکار در ورد ۲۰۱۶

اگر گزینه Keep the last AutoSaved version if I close without saving را بزنید، نرم افزار ورد آخرین فایل ذخیره خودکار را نگه می دارد و اگر شما فایل خود را بدون ذخیره ببندید می توانید از آخرین ذخیره اتوماتیک استفاده کنید.

نحوه بازیابی سند از دست رفته در ورد

اگر فراموش کرده اید سند ورد خود را ذخیره کنید و آن را ببندید، می توانید آخرین نسخه auto save در ورد را با دنبال کردن مراحل زیر دریافت کنید.

  • روی تب File کلیک کنید و گزینه Info را انتخاب کنید.
  • سپس یک نسخه ذخیره خودکار اتوماتیک ورد را برای باز کردن آن انتخاب کنید.
  • روی Restore برای سیو اتوماتیک ورد کلیک کنید.

برای یادگیری کاربردی و بازار کاری نرم افزار ورد حتما فیلم آموزش فهرست نویسی در ورد را مشاهده کنید.

ثبت نام در دوره آموزش ای سی دی ال

1,900,000 تومانثبت نام

آموزش خصوصی word | تدریس خصوصی ورد

برای اطلاعات بیشتر در مورد شیوه تدریس و قیمت تدریس خصوصی ورد با ما تماس بگیرید

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به موضوعاتی مانند چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم، چگونه در ورد سیو کنیم، چگونه فایل ذخیره شده در ورد را پیدا کنیم، باز کردن، اتو سیو در ورد و ذخیره فایل ها و بازیابی در ورد بپردازیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

سوالات متداول
چگونه ورد را ذخیره کنیم؟

برای ذخیره کردن فایل ورد میتوانید از منوی File گزینه Save را انتخاب کنید، و یا از کلید میانبر save as در ورد Ctrl+S استفاده کنید.

فایل ورد در کجا ذخیره می شود؟

برای اینکه بتوانید فایل های وردی که در کامپیوتر ذخیره کردید را پیدا کنید، به this pc بروید، و سپس از قسمت بالا در گزینه search عبارت doc.* را وارد کنید.

برای ذخیره template در نسخه های قدیمی word از چه پسوندی باید استفاده کرد؟

این گزینه سند را به صورت الگو با قالب dotx ذخیره می کند.