آموزش فهرست نویسی در ورد

در این مقاله به کمک فیلم آموزش فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۶ بطور کامل با ایجاد فهرست مطالب و ویرایش فهرست مطالب در ورد ۲۰۱۶ آشنا خواهید شد.

لازم به ذکر است که اگر به دنبال آموزش فهرست بندی خودکار در ورد ۲۰۱۳ و یا آموزش فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۰ هستید همین مقاله برای شما کافی است.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر در حال تهیه مقاله، کتاب و یا آماده کردن انواع گزارشات هستید، قطعا به فیلم آموزش فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۶ نیاز خواهید داشت. در این مقاله از سری مقالات آموزشی ورد آریا تهران با ارائه چند نمونه فهرست مطالب در word به آموزش نحوه فهرست نویسی در ورد خواهیم پرداخت.

فیلم آموزش فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۶

فیلم آموزش نحوه فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۶ که دقیقا مشابه فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۳ و فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۰ است را میتوانید در قسمت بالا مشاهده کنید. شما در ادامه این مقاله علاوه بر ایجاد فهرست اتوماتیک در ورد ۲۰۱۶ با فهرست نویسی دستی در ورد نیز آشنا خواهید شد.

در صورتی که با نرم افزار ورد آشنایی ندارید، توصیه می کنیم پکیج کامل فیلم آموزش ورد از مبتدی تا پیشرفته آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران را مشاهده نمایید.

آموزش فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۶

فهرست نویسی و یا به عبارتی فهرست بندی در ورد ۲۰۱۶ باعث خواهد شد که مخاطب قبل از هر چیزی به سرعت به مطلب مورد نظر خود دست پیدا کند. با توجه به اهمیت این مطلب سازندگان این نرم افزار در کنار قابلیت ایجاد فهرست اتوماتیک در ورد ۲۰۱۶، امکان فهرست نویسی دستی در ورد را نیز برای کاربران فراهم کرده اند تا نمایش فهرست باب میل نویسنده و خواننده قرار بگیرد.

فهرست مطالب

در این مقاله شما هر دو روش ایجاد فهرست اتوماتیک در ورد ۲۰۱۶ و فهرست نویسی دستی در ورد را فرا خواهید گرفت. با استفاده از این روش می توانید هم در زمان صرفه جویی کنید و هم فهرست مرتب تری داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار مقاله ورد چیست را نیز مطالعه کنید.

ایجاد فهرست اتوماتیک در ورد ۲۰۱۶

برای شروع آموزش فهرست نویسی خودکار در ورد ۲۰۱۶ ابتدا به آموزش فهرست بندی اتوماتیک در Word خواهیم پرداخت. برای ایجاد فهرست آماده برای ورد می بایست مقاله خود را کامل و بصورت منظم نوشته باشید. علاوه بر آن دقیق فهرست مورد نظر خود را که قرار است مخاطبین شما از آن استفاده نمایند را در ذهن مجسم نمایید.

در نرم افزار ورد می توانید از قابلیت شماره گذاری صفحات استفاده کنید، برای یادگیری این روش به صفحه شماره گذاری صفحات در ورد مراجعه کنید.

انتخاب هدینگ مناسب برای تیترها

همانطور گه گفته شد پیش نیاز نوشتن فهرست فارسی در ورد آشنایی با Style می باشد. اما زیاد نگران نباشید با همین دانش فعلی هم می توانید فهرست بندی در ورد ۲۰۱۶ را انجام دهید.

  • برای این کار از تب Home به قسمت مشخص شده در تصویر زیر مراجعه کنید تا برای هر عنوانی که قرار است در فهرست بندی خودکار شما جای بگیرد یک هدینگ مناسب انتخاب نمایید.

در قسمت اشاره شده با فلش آبی heading 1 و در قسمت قرمز heading 2 را مشاهده می کنید.

انتخاب هدینگ مناسب برای تیترها
انتخاب هدینگ مناسب برای تیترها

با شرکت در دوره ورد پیشرفته آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

همانند شکل زیر اگر قصد دارید در متن پایان نامه، کتاب یا مقاله فهرست اتوماتیک ایجاد کنید و یا اگر میخواهید فهرست نویسی در ورد برای پایان نامه را شروع کنید، ابتدا روی تیترهایی که قرار است در فهرست شما قرار بگیرند کلیک کرده و کل تیتر را انتخاب نمایید. سپس برای مطالبی که تیتر اصلی هستند heading 1 و برای مطالب زیرتیتر یا تیتر دوم heading 2 و در ادامه heading 3 را انتخاب کنید.

پیشنهاد ویژه: ادغام پستی در ورد

انتخاب هدینگ مناسب برای تیترها
انتخاب هدینگ مناسب برای تیترها

توجه کنید که برای تمام عناوین اصلی و فرعی این اصول را رعایت کنید. این کار را برای تمام تیتیرهای مهم خود انجام دهید.

  • برای ایجاد چند فهرست در ورد بعد از هدینگ گذاری روی تیترها، به کمک کلید میانبر CTR+Home به صفحه ی اول پروژه خود مراجعه کنید. سپس از تب references در منوی بالای ورد باید گزینه ی table of contents را انتخاب نمایید.
ایجاد فهرست مطالب در ورد
ایجاد فهرست مطالب در ورد

اگر به دنبال دانلود نمونه سوالات ورد هستید به صفحه نمونه سوالات ورد آریا تهران مراجعه کنید.

  • با انتخاب گزینه table of content لیستی از تیترهای اصلی و فرعی با شماره صفحات مربوط به آنها ایجاد خواهد شد. سپس روی گزینه Custom Table of Contents کلیک کنید.
  • سپس یک کادر باز می شود که دارای گزینه هایی برای سفارشی کردن ظاهر و رفتار فهرست مطالب میباشد.
  • شما می‌توانید با استفاده از گزینه Show page numbers تنطیم کنید که شماره گذاری فهرست در ورد نمایش داده شوند یا خیر.

همانطور که گزینه های فهرست مطالب را تنظیم می کنید، پیش نمایش ها به روز می شوند تا به شما نشان دهند که فهرست مطالب چگونه ظاهر می شود.

پیشنهاد ویژه: ثابت کردن فونت در ورد

آموزش فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۶
آموزش فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۶

ویرایش فهرست مطالب در ورد

در ادامه مقاله آموزش ساخت فهرست در ورد، برای ویرایش فهرست در ورد، در صورتی که نوع فونت ها نمایش داده شده در فهرست بندی ورد ۲۰۱۶ را نمی پسندید می توانید با کلیک راست بر روی هر یک از هدینگ ها، مثلا گزینه heading1 و با انتخاب گزینه modify فونت و سایز مورد علاقه خود را انتخاب و تنطیم کنید.

برای آشنایی با محیط نرم افزار ورد ۲۰۰۷ پیشنهاد میکنیم به صفحه محیط ورد ۲۰۰۷ آریا تهران مراجعه کنید.

ویرایش فهرست مطالب در ورد
ویرایش فهرست مطالب در ورد

همچنین ممکن است که بعد از ایجاد فهرست تغییراتی در متن خود ایجاد کنید. مثلا تیترهای اضافه تری درج گردد یا پاراگراف های بیشتری نوشته شود. این امر باعث تغییرات و عدم مغایرت شماره صفحات و تیترها با فهرست اولیه می شود. در این حالت برای اصلاح فهرست مطالب در ورد و به روز کردن تغییرات خود در فهرست مطالب، طبق شکل زیر روی گزینه update table در گوشه بالا، سمت راست یا چپ باکس فهرست مطالب کلیک کرده و از پنچره گزینه update entire table را انتخاب نمایید.

اگر هنگام کار با ورد خواستید یک یا چند صفحه را حذف کنید به مقاله حذف صفحه در ورد آریا تهران مراجعه کنید.

گزینه ی اول فقط صفحات را به روز می کند و گزینه ی دوم تمامی تغییرات رخ داده در متن را ( از جمله عوض شدن تیترها) اعمال می کند.

ویرایش فهرست مطالب در ورد
ویرایش فهرست مطالب در ورد

اگر فرصت کافی برای شرکت در کلاس های حضوری و یا آنلاین را دارید حتما در دوره ورد آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید.

حذف فهرست خودکار در ورد

شما می توانید به حذف فهرست بندی خودکار در ورد ۲۰۱۹ در دو مرحله ساده اقدام کنید. این ویژگی در تمام نسخه های مدرن مایکروسافت ورد ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ یکسان عمل می کند.

  • بر روی تب References کلیک کنید و از گروه Table of Contents، روی Table of Contents کلیک کنید.

اگر به دنبال یادگیری ICDL به صورت رایگان و حرفه ای هستید به صفحه آموزش icdl آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید.

حذف فهرست خودکار در ورد
حذف فهرست خودکار در ورد
  • پس از کلیک بر روی آن، از منوی کشویی گزینه Remove Table of Contents را انتخاب کنید.
حذف فهرست خودکار در ورد
حذف فهرست خودکار در ورد

اگر به مطالعه این مطلب علاقمند بودید پیشنهاد می کنیم مقاله نوشتن پاورقی در ورد را نیز مطالعه کنید.

جمعبندی

در این مقاله قصد داشتیم به آموزش تصویری و گام به گام فهرست نویسی در ورد، فهرست بندی خودکار در ورد ۲۰۱۶ و فهرست بندی اتوماتیک در Word بپردازیم. درصورتی که مقاله حاضر نظر شما را جلب کرده است علاوه بر امتیاز دهی نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

سوالات متداول
نحوه ایجاد فهرست در ورد چگونه است؟

در این مقاله برای ایجاد فهرست در ورد، آموزش تصویری و گام به گام فهرست نویسی در ورد را قرار داده ایم.

ایجاد فهرست بندی خودکار ورد (Word) چگونه می باشد؟

در این مطلب نحوه ایجاد فهرست بندی خودکار ورد و آموزش صفر تا صد فهرست‌نویسی در Word برای شما توضیح داده شده است.