ثابت کردن فونت در ورد

اگر عادت دارید از یک فونت خاص در ایجاد فایل های ورد و پاورپوینت خود استفاده کنید، بهتر است آموزش ثابت کردن فونت در ورد و پاورپوینت را یاد بگیرید تا فونت مخصوص خودتان روی تمام فایل هایتان قرار گیرد. پس مقاله ثابت کردن متن در ورد را انتها مطالعه کنید که سوال چگونه در […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: Word
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر عادت دارید از یک فونت خاص در ایجاد فایل های ورد و پاورپوینت خود استفاده کنید، بهتر است آموزش ثابت کردن فونت در ورد و پاورپوینت را یاد بگیرید تا فونت مخصوص خودتان روی تمام فایل هایتان قرار گیرد. پس مقاله ثابت کردن متن در ورد را انتها مطالعه کنید که سوال چگونه در ورد فونت را ثابت نگه داریم؟ را به طور کامل توضیح داده ایم.

اگر به یادگیری نرم افزار ورد علاقمند هستید و امکان شرکت در کلاس های حضوری آموزش ورد را ندارید می توانید از پکیج فیلم آموزش ورد از مبتدی تا پیشرفته آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران استفاده کنید.

ثابت کردن فونت در پاورپوینت و ورد

چگونه فونت ورد را ثابت کنیم؟ برای ثابت کردن متن در ورد، باید روی قسمت File در گوشه بالای سمت چپ صفحه کلیک کنید و سپس روی گزینه option کلیک کنید.

وقتی وارد قسمت آپشن شدید، باید از قسمت سمت چپی، روی گزینه Save کلیک کنید. اکنون روی قسمتی که عبارت Embed fonts in the file نوشته شده است کلیک کنید. با این کار، حالت ثابت شدن فونت در فایل فعال می شود.

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری صفر تا صد نرم افزار ورد علاقمند هستید، حتما شرکت در دوره ورد مجتمع فنی آریا تهران را از دست ندهید.

ثابت کردن فونت در پاورپوینت و ورد
ثابت کردن فونت در پاورپوینت و ورد

به این منظور، بهتر است گزینه Embed only the characters used in the document را نیز فعال کنید. در صورت فعال نکردن این گزینه، همه فونت هایی که در سیستم ذخیره شده اند ثابت خواهند شد.

فعال کردن گزینه Do not embed common system fonts، باعث می شود حجم فایل نهایی شما کم باشد، بنابراین بهتر است بگذارید این گزینه فعال باقی بماند.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار مقاله ورد چیست را نیز مطالعه کنید.

ثابت کردن فونت در پاورپوینت و ورد
ثابت کردن فونت در پاورپوینت و ورد

برای ثبت کردن این فرایند کافیست روی گزینه OK کلیک کنید.

روند ثابت کردن فونت در ورد و پاورپوینت کاملا مشابه یک دیگر هستند و هیچ تفاوتی با یک دیگر ندارند.

در نرم افزار ورد می توانید از قابلیت شماره گذاری صفحات استفاده کنید، برای یادگیری این روش به صفحه شماره گذاری صفحات در ورد مراجعه کنید.

ثابت کردن فونت در پاورپوینت

ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چگونه فونت پاورپوینت را ثابت کنیم؟ همانطور که گفتیم روش ثابت کردن فونت در پاورپوینت نیز مانند ثابت کردن متن در ورد می باشد. برای تغییر نکردن فونت در پاورپوینت این مراحل را مانند تصاویر زیر انجام دهید.

در صورتی که با مشکل تایپ نکردن در ورد مواجه شدید مقاله چرا ورد تایپ نمیکنه برای شما نوشته شده است.

  • ابتدا قسمت File در بالای سمت چپ صفحه را انتخاب کنید.
ثابت کردن فونت در پاورپوینت
ثابت کردن فونت در پاورپوینت

اگر به دنبال دانلود نمونه سوالات ورد هستید به صفحه نمونه سوالات ورد ۲۰۱۶ با جواب آریا تهران مراجعه کنید.

  • سپس با باز شدن منوی کشویی روی گزینه option کلیک کنید.
ثابت کردن فونت در پاورپوینت
ثابت کردن فونت در پاورپوینت

اگر هنگام کار با ورد خواستید یک یا چند صفحه را حذف کنید به مقاله حذف صفحه در ورد آریا تهران مراجعه کنید.

  • در مرحله بعد از سمت چپ گزینه Save را انتخاب کنید.
ثابت کردن فونت در پاورپوینت
ثابت کردن فونت در پاورپوینت

اگر به دنبال یادگیری ICDL به صورت رایگان و حرفه ای هستید به صفحه آموزش icdl آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید.

  • سپس گزینه Embed fonts in the file را فعال نمایید.
ثابت کردن فونت در پاورپوینت
ثابت کردن فونت در پاورپوینت

اگر در هنگام تایپ دو زبانه فارسی انگلیسی در ورد با مشکل برعکس شدن کلمات رو به رو شده اید حتما مقاله برعکس شدن متن در ورد را بخوانید تا به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

علت عوض شدن فونت در ورد

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که یک فایل ورد یا پاورپوینت را با یک فونت مشخص آمده کرده اید و پس از ارسال آن برای افراد دیگر، فایل با تنظیمات و فونت دیگری باز شده است.

با شرکت در دوره ورد پیشرفته آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

این موضوع به خصوص در حالتی که فونت و زیبایی صفحه برای شما اهمیت داشته باشد ممکن است مشکل ساز شود. برای از بین بردن این حالت، می توانید فایل های خود را به صورت پی دی اف ذخیره و ارسال نمایید. با ذخیره کردن فایل به صورت پی دی اف، متن های شما عینا به صورتی که ذخیره کرده اید برای مخاطبتان ارسال می شود.

زمانی که شما به صورت عادی یک فایل ورد یا پاورپوینت را ذخیره می کنید، تنها متنی که نوشته اید ذخیره می شود و فونت آن ممکن است تغییر یابد.

برای رفع این مشکل، می توانید به شیوه ای که آموزش داده شد عمل کنید تا باعث ثابت ماندن فونت در ورد و پاورپوینت شوید.

برای فارسی کردن اعداد در ورد به شما پیشنهاد می کنیم مقاله تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ورد آریا تهران را از دست ندهید.

جمعبندی

مشکل عوض شدن فونت در ورد و پاورپوینت، یک مشکل رایج است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. برای جلوگیری از بروز این حالت، می توانید از ترفند های ثابت نگه داشتن فونت در ورد و پاورپوینت استفاده کنید که در این مقاله به طور کامل تغییر نکردن فونت در ورد، جلوگیری از حرکت متن در ورد، قفل کردن متن در ورد ۲۰۱۶، قفل کردن متن در ورد ۲۰۰۷ قفل شدن متن در ورد و چگونه تنظیمات ورد را ثابت کنیم آموزش داده شد.

اگر به مطالعه این مطلب علاقمند بودید پیشنهاد می کنیم مقاله نوشتن پاورقی در ورد را مطالعه کنید.

سوالات متداول
چگونه فونت را در ورد ثابت کنیم؟

در مقاله ثابت کردن متن در ورد، به صورت گام به گام و تصویری به آموزش نحوه ثابت کردن فونت در ورد پرداخته ایم.

ثابت کردن فونت در پاورپوینت چگونه است؟

روش ثابت کردن فونت در پاورپوینت نیز مانند ثابت کردن متن در ورد می باشد.