طرز تهیه آلبالو پلو

آلبالو پلو یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی است که به عنوان یک غذای فصلی شناخته می‌ شود. این غذا با استفاده از آلبالو به عنوان مواد اصلی تهیه می‌ شود و اصالت آن به شهر شیراز برمی گردد، اما امروزه در سراسر کشور نیز پراکنده شده است. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه آلبالو […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

آلبالو پلو یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی است که به عنوان یک غذای فصلی شناخته می‌ شود. این غذا با استفاده از آلبالو به عنوان مواد اصلی تهیه می‌ شود و اصالت آن به شهر شیراز برمی گردد، اما امروزه در سراسر کشور نیز پراکنده شده است. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی مرحله به مرحله، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه آلبالو پلو
طرز تهیه آلبالو پلو

طرز تهیه آلبالو پلو

چگونه آلبالو پلو درست کنم؟ همانطور که گفته شد، آلبالو پلو اصیل یکی از معروف ترین غذای ایرانی است که از دوران‌ های قدیمی در استان فارس و به ویژه در شهر شیراز مورد استفاده بوده است. این غذا در اصل بعنوان غذای فصلی شناخته شده است اما شما می توانید با فریز کردن آلبالو، هر زمان که بخواهید این غذای خوشمزه را به راحتی تهیه و میل کنید. در ادامه این آموزش با طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی همراه شما عزیزان هستیم.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با دستور پخت انواع پلوهای خوشمزه ایرانی و خارجی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم انواع پلو را بررسی کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه آلبالو پلو برای ۴ نفر عبارتند از:

  • آلبالو: ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد
  • برنج: ۴ پیمانه
  • شکر: ۲۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی
  • زردچوبه و روغن: به اندازه کافی

لازم به ذکر است که برای تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی دونفره (آلبالو پلو دونفره)، می بایست این مقادیر را نصف کنید. جهت مشاهده عکس آلبالو پلو با گوشت قلقلی و همچنین آموزش طرز تهیه و پخت آلبالو پلو در ادامه با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه: اگر به پخت انواع غذاهای خوشمزه و متنوع ایرانی و خارجی علاقه مند هستید و به دنبال کامل ترین دوره آموزش آشپزی می گردید، مجموعه آریا تهران فیلم آشپزی را به صورت رایگان برای شما عزیزان تهیه کرده است.

چگونه آلبالو پلو درست کنیم؟ برای طرز تهیه آلبالو پلو ساده و خوشمزه، ابتدا برگ و دم های آلبالوها را بگیرید و سپس آن ها را بشویید و در یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن ها خارج شود. حال هسته آلبالوها را جدا کرده و در قابلمه ای که قصد پخت آلبالوها را دارید بریزید. برای طرز تهیه آلبالو پلو با آلبالوی فریزری (آلبالو پلو با آلبالوی فریز شده نی نی سایت)، ابتدا باید نیم ساعت قبل از پخت، آلبالوها را بیرون قرار دهید تا آب شوند و سپس مابقی مراحل پخت را انجام دهید.

در مرحله دوم، زمانی که هسته های آلبالو را خارج کردید، قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید و مقداری شکر بر روی آلبالوها بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۱ دقیقه آلبالو ها بر روی حرارت بمانند و به جوش بیایند. برای تهیه آلبالو پلو بدون شکر، می توانید شکر را ار این مرحله حذف کنید. پس از گذشت این مدت زمان، قابلمه را از روی حرارت بردارید و صافی را در کاسه ای بزرگ قرار دهید.

در مرحله بعد دستور پخت آلبالو پلو خانگی، آلبالوها را از صافی رد کرده و آب آلبالوها را مجددا در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا غلیظ تر شود. سزمانی که آب آلبالو به غلظت مورد نظر رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود و سپس در شیشه مورد نظر بریزید.

پیشنهاد ویژه: کلم پلو یکی دیگر از غذاهای شیرازی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت چرخ کرده، به صفحه طرز تهیه کلم پلو شیرازی مراجعه کنید.

حال پیاز را پوست بگیرید، بشویید و با استفاده از یک رنده ریز، رنده کنید و آب آن را به طور کامل بگیرید. حال پیازها را به گوشت چرخ شده اضافه کنید و مقداری فلفل سیاه و نمک روی مخلوط گوشت و پیاز پخش کنید و گوشت را به مدت چند دقیقه ورز دهید تا گوشت کاملا انسجام پیدا کند و تمام ادویه ها جذب گوشت شوند.

برای پخت آلبالو پلو با گوشت قلقلی نواب ابراهیمی، به اندازه یک گردوی کوچک از مایه گوشت چرخ کرده بردارید و با استفاده از کف دستان خود، گوشت را به حالت دایره ای یا کوفته قلقلی حالت دهید و در یک ظرف جداگانه بگذارید. شما می بایست همگی مایه گوشت چرخ کرده را به همین ترتیب آماده کنید.

لازم به ذکر است که در صورت تمایل برای آلبالو پلو با گوشت تکه ای، می توانید به جای گوشت چرخ کرده از گوشت تکه ای استفاده کنید.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ ریش ریش (آلبالو پلو مجلسی با مرغ ریش ریش)، می توانید به جای گوشت قرمز از سینه مرغ استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید گوشت مرغ را بپزید و ریش ریش کنید و سپس لابه لای پلو قرار دهید. حال یک تابه مناسب بردارید و بر روی حرارت قرار دهید و سپس کمی روغن در آن بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود.

پیشنهاد ویژه: جهت آشنایی با طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده، بر روی لینک کلیک کنید.

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده
طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده

چه جوری آلبالو پلو درست کنم؟ در ادامه طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده نی نی سایت (طرز آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده)، گوشت های قلقلی شده را در تابه بچینید و حرارت را ملایم کنید و به طور مداوم آن ها را در تابه هم بزنید تا رنگ کوفته ها کاملا سرخ شود و رنگ آن تغییر کند. زمانی که همه کوفته ها سرخ شدند، می توانید تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید روش پخت عدس پلو با گوشت چرخ کرده چگونه است، حتما مقاله طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده را مطالعه کنید.

در این مرحله از پخت آلبالو پلو مجلسی با گوشت قلقلی (آلبالو پلو با قلقلی)، یک قابلمه بردارید و آن را تا نیمه آب کرده و مقداری نمک در آن بریزید و سپس درب قابلمه را بگذارید و حرارت زیر آن را زیاد کنید تا آب به جوش آید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، برنج را بشویید و آب آن را خالی کنید و در قابلمه حاوی آب جوش بریزید. حال صبر کنید تا برنج به مدت ۷ الی ۱۰ دقیقه در آب جوش بماند و پخت اولیه برنج انجام شود.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قنبر پلو با گوشت قلقلی، به صفحه مذکور مراجعه کنید.

در ادامه پاسخ به سوال آلبالو پلو را چگونه درست کنیم (آلبالو پلو را چگونه درست کنم)، پس از گذشت این مدت زمان، برنج را لای دندان تست کنید. در صورتی که اطراف آن نرم و مغز برنج سفت بود، می توانید برنج را آبکشی کنید. پس از انجام این کار، قابلمه ای که برای پخت آلبالو پلو نواب ابراهیمی (البالو پلو نواب ابراهیمی) آماده کرده اید را بردارید، روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. سپس کف آن را با ته دیگ دلخواه بپوشانید و ۱ الی ۲ کفگیر برنج کف قابلمه بریزید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید آموزش آشپزی ایرانی و ملل را در بهترین آموزشگاه آشپزی در تهران همراه با مدرک بین المللی تجربه کنید و از این طریق درآمد کسب کنید، پیشنهاد می کنیم کلاس اشپزی تهران را از دست ندهید.

حال در این بخش از طرز تهیه البالو پلو عالی، مقداری از کوفته ها و آلبالوها را روی برنج بریزید و مجددا لایه بعد برنج و کوفته و آلبالو اضافه کنید و به همین ترتیب انجام دهید تا برنج و کوفته ها تمام شوند و روی برنج نصف لیوان شربت آلبالو و همین طور ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید و درب قابلمه را بگذارید.

در مرحله آخر از طرز تهیه ی آلبالو پلو، ابتدا حرارت را زیاد کنید تا بخار داخل قابلمه بپیچد و سپس حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید تا آلبالو پلو دم بکشد. پس از اینکه برنح آماده شد، آن را در ظرف مورد نظر بریزید. برای تزیین آلبالو پلو با گوشت قلقلی نی نی سایت می توانید از کوفته های قلقلی شده استفاده کنید و ظرف مورد نظر را تزیین کنید. نوش جان!

در ادامه این مطلب با آموزش روش پخت آلبالو پلو ساده با مرغ همراه شما هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با روش تهیه آب آلبالو آشنا شوید، حتما مقاله طرز تهیه آب آلبالو را مطالعه کنید.

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ
طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ برای ۴ نفر چگونه است؟ همانطور که در عکس آلبالو پلو با مرغ مشاهده می کنید، برای تهیه البالو پلو با مرغ می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. روش اول استفاده از مرغ تکه ای است که در این روش می توانید ران یا سینه مرغ را به صورت کامل به آلبالو پلو اضافه کرده یا اینکه به صورت ته انداز در کف آلبالو پلو قرار دهید.

در روش دوم از آموزش آلبالو پلو با مرغ یا پلو آلبالو با مرغ که به آن آلبالو پلو با مرغ قلقلی گفته می شود، می توانید از گوشت مرغ به صورت کوفته قلقلی استفاده کنید. برای این کار کافیست ۴۰۰ گرم گوشت مرغ چرخ شده را همراه با ۱ عدد پیاز رنده شده ترکیب کنید، سپس مقداری ادویه اضافه کرده و به صورت کوفته قلقلی سرخ کنید و به آلبالو پلو تهرانی اضافه کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به پخت انواع غذاهای سننی ایرانی علاقه مند هستید، دوره آشپزی سنتی آریا تهران می تواند برای شما بسیار کاربردی و مفید باشد. شما با شرکت در این دوره می توانید علاوه بر کسب مهارت های تخصصی، مدرک معتبر فنی حرفه ای نیز دریافت کنید و از این طریق درآمد کسب کنید.

فیلم طرز تهیه آلبالو پلو

اگر عباراتی نظیر آلبالو پلو کلیپ، آلبالو پلو ویدیو، آلبالو پلو با فیلم، البالو پلو فیلم، آلبالو پلو ساناز مینایی، فیلم آلبالو پلو جواد جوادی، آلبالو پلو ساناز سانیا فیلم، آلبالو پلو ایران کوک، آلبالو پلو اشرف بانو، البالو پلو اپارات، آلبالو پلو اموزش، آلبالو پلو چیکا، آلبالو پلو با مرغ ویدیو، طرز تهیه آلبالو پلو نوش جان، آلبالو پلو هانی شف، البالو پلو با فریبا و… را سرچ کرده اید و به دنبال مشاهده آموزش آلبالو پلو تصویری هستید، در این قسمت توسط همکاران مجموعه آریا تهران برای شما عزیزان فیلم طرز تهیه آلبالو پلو به روش های مختلف از جمله طرز تهیه آلبالو پلو قالبی، آلبالو پلو اصفهانی، آلبالو پلو تبریزی، آلبالو پلو قزوینی، آلبالو پلو با پیاز داغ، البالو پلو خوشمزه با مرغ، خورشت آلبالو پلو و… قرار خواهد گرفت و به طور کامل چگونگی تهیه آلبالو پلو فارسی را به شما آموزش خواهیم داد.

فوت و فن پخت آلبالو پلو

همانطور که تا به اینجا مقاله متوجه شدید، آلبالو پلو دستور پخت (البالو پلو پخت) ساده ای دارد اما فوت و فن پخت آلبالو پلو مجلسی می‌ تواند تجربه‌ مطلوبی برای سفره‌ مهمانی شما باشد. در ادامه، به توضیحاتی در این خصوص پرداخته شده است:

  1. تنظیم شیرینی: با توجه به تفاوت در ذائقه‌ ها، می‌ توانید مقدار شکر را در تهیه آلبالو پلو حرفه ای، کمتر یا بیشتر کنید. این امر به ذائقه خود و مهمانان شما بستگی دارد. می‌ توانید آلبالو پلو ترش یا ملس طبخ کنید.
  2. گوشت مرغ: به جای گوشت چرخ‌ کرده، می‌ توانید از ران و سینه مرغ استفاده کنید یا گوشت مرغ پخته شده را به صورت ریش ریش درآورده و با برنج مخلوط کنید. این امر نیز به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.
  3. حفظ رنگ آلبالو: برای خوشرنگ شدن آلبالو پلو می‌ توانید این غذا را در ظروف مسی یا لعابی تهیه و طبخ کنید. این کار باعث می شود غذای شما ظاهر زیباتری داشته باشد و توجه مهمانانتان را جلب کند.
  4. اضافه کردن ادویه‌ ها و چاشنی‌ ها: یکی از نکات مهم در آلبالو پلو رستوران مسلم، مربوط به ادویه ها و چاشنی ها می باشد. برای افزایش طعم و مزه دار کردن آلبالو پلو با کوفته قلقلی، می‌ توانید به جای استفاده از ادویه‌ های معمولی، از ادویه‌ ها و چاشنی‌ های مختلفی مانند زیره، پودر دارچین، هل، میخک، زنجبیل یا ادویه پلویی استفاده کنید. اینکار باعث می شود که طعم غذا خوشمزه‌ تر و مجلسی‌ تر شود.
  5. حفظ مواد مغذی برنج: برای حفظ مواد مغذی برنج، می‌ توانید آلبالو پلو شیرازی را به صورت دمی یا کته درست کنید. برای پخت آلبالو پلو دمی (آلبالو پلو کته)، زمانی که آب برنج کمتر شد، آلبالوها را با مقداری روغن مایع مخلوط کرده و اجازه دهید تا به آرامی دم بکشد. این روش باعث می‌ شود مواد مغذی برنج حفظ شود و طعم خوبی داشته باشد.
  6. آلبالوی تازه: یکی از نکات مهم در هنگام خرید آلبالو پلو، توجه به تازه بودن آلبالو است. در صورتی که می خواهید غذای شما طعم خوشمزه تری داشته باشد، می بایست آلبالوهای تازه و باکیفیت خریداری کنید.
  7. نسبت آلبالو و شکر: به طور کلی نسبت آلبالو و شکر در آلبالو پلو به این صورت می باشد که باید برای تعداد ۴ نفر، ۲۵۰ گرم شکر و حداقل ۷۰۰ گرم آلبالو تهیه کنید.

با رعایت این نکات و استفاده از فنون آشپزی مناسب، می‌ توانید آلبالو پلوی مجلسی خود را با طعمی مطلوب و ظاهری دلنشین به میز مهمانی خود ارائه دهید و لذت ببرید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه میگو پلو را همراه با فوت و فن ها یاد بگیرید، حتما مقاله طرز تهیه میگو پلو با شوید را مطالعه کنید.

آلبالو پلو بدون گوشت
آلبالو پلو بدون گوشت

آلبالو پلو بدون گوشت

طرز تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و مرغ چگونه است؟ اگر به هر دلیلی تمایل ندارید در تهیه آلبالو پلو سنتی از گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید، می توانید دستور زیر را دنبال کنید.

  • آلبالو تازه: ۱/۲ پیمانه
  • برنج: ۲ پیمانه
  • شکر: به دلخواه
  • زعفران: به مقدار لازم
  • خلال پسته و بادام و پرتقال: به دلخواه
  • نمک: به مقدار لازم

برای پخت آلبالو پلو بدون گوشت، ابتدا برنج را تمیز بشویید تا زلال و شفاف شود و هر گونه گرد و غبار از بین برود. سپس برنج را با مقدار کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. حال آلبالو‌ها را در یک کاسه بریزید و بشویید. سپس با استفاده از یک نی یا هسته‌ گیر، هسته آلبالو‌ها را بگیرید.

توجه داشته باشید که هیچ هسته‌ ای داخل آن نماند. خلال پسته و پرتقال را نیز کمی خیس کنید. در ادامه آلبالو‌ها را در یک قابلمه مناسب بریزید و با مقداری آب اجازه دهید تا بپزد و نرم شود. در این مرحله‌ می‌ توانید در صورت تمایل مقدار کمی شکر اضافه کنید. در صورتی که دوست ندارید این غذا زیاد شیرین باشد، می توانید ۱ قاشق شکر اضافه کنید و صبر کنید تا خوب بپزد و آب آن غلیظ شود.

در ادامه طرز تهیه البالو پلو حرفه ای بدون گوشت، برنج را بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا بپزد و نرم شود. سپس برنج را آبکش کنید و کف قابلمه روغن بریزید و ته دیگ مورد نظر خود را کف قابلمه بچینید. حال آلبالو‌ها و کمی از آب آن را با برنج مخلوط کرده و داخل قابلمه بریزید و سپس به مدت ۴۰ دقیقه دم بگذارید.

در مرحله آخر، خلال پرتقال را چندین بار بجوشانید تا تلخی آن از بین برود و سپس همراه با خلال پسته، بادام و کمی کره تفت دهید تا سرخ شوند. در آخر روی پلو کمی زعفران و کره بریزید و پس از کشیدن آلبالو پلو خلال‌ ها را روی آن بریزید.

پیشنهاد ویژه: در صورتی که می خواهید به منبع کامل و جامعی از دستورهای پخت انواع غذاهای ایرانی و خارجی متنوع دسترسی داشته باشید، مقاله آشپزی آریا تهران را بررسی نمایید.

طرز تهیه آلبالو پلو با مربا

آلبالو پلو چه جوری درست میشه؟ آلبالو پلو با مربا یکی از روش های پخت آلبالو پلو می باشد که طرفداران خاص خودش را دارد. اگر به دنبال پخت آلبالو پلو سریع هستید، پیشنهاد می کنیم آلبالو پلو با مربا نی نی سایت (آلبالو پلو نی نی سایت) را امتحان کنید.

  • برنج: ۳ پیمانه
  • فیله مرغ: ۵ عدد
  • زعفران: به مقدار لازم
  • مربای آلبالو: ۴ ق غذا خوری
  • پیاز: ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به مقدار لازم

برای تهیه آلبالو پلو با مربای آلبالو و مرغ می توانید خودتان در منزل مربای خانگی تهیه کنید و یا از مرباهای آماده در فروشگاه ها استفاده کنید. برای تهیه مربای خانگی، می بایست ۱ کیلو آلبالو و تقریبا ۸۰۰ گرم شکر اضافه کنید.

ابتدا آلبالوها را تمیز بشویید و در یک سطل آب قرار دهید و چندین بار آبکش کنید. حال آلبالوها را در قابلمه ای که قرار است مربا بپزید بریزید و لا به لای آلبالوها، شکر بریزید و سپس درب قابلمه را ببندید و به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا آلبالوها آب بیندازند.

در این مرحله از پخت آلبالو پلو خوشمزه نی نی سایت با مربا، پس از گذشت ۲۴ ساعت، آلبالوها را روی حرارت ملایم قرار داده تا کم کم شروع به جوشیدن کنند. در این فاصله باید به طور مداوم کف روی مرباها را بگیرید تا درنهایت یک مربای خوشمزه و شفاف داشته باشید.

میزان پخت آلبالوها کاملا سلیقه ای است و به شما بستگی دارد که می خواهید آلبالوها چقدر له شوند. در اصل باید ۳/۲ حجم اولیه شود و به غلظت مناسب برسند و در انتها می توانید از مقدار کمی جوهر لیمو برای اطمینان از کپک نزدن مربا استفاده کنید.

در ادامه طرز تهیه آلبالو پلو با فیله مرغ (آلبالو پلو فیله مرغ)، باید فیله مرغ را به صورت مکعبی برش بزنید و سپس با کمی زعفران، پیاز خلالی شده و ادویه ها به خوبی ماساژ دهید تا مرغ کاملا مزه دار شود. حال به مدت نیم ساعت مواد را در یخچال قرار دهید و سپس در یک تابه مناسب سرخ کنید. شما می توانید علاوه بر این کار، مرغ ها را به سیخ های فلزی بزنید و در تابه رژیمی سرخ کنید تا طلایی شوند. بهتر است برای سرخ کردن از ترکیب کره، روغن و زعفران استفاده کنید.

لازم به ذکر است که برای تهیه آلبالو پلو با مربا و گوشت چرخ کرده، می توانید به جای مرغ از گوشت چرخ کرده استفاده کنید. برای این کار می بایست مطابق با دستورهای قبل، گوشت چرخ کرده را با ادویه های دلخواه ترکیب کرده و به صورت کوفته های قلقلی آماده کنید و سرخ کنید.

در انتها مطابق با روش هایی که در دستور بالا توضیح دادیم، برنج را آبکش کرده و سپس ته دیگ دلخواه خود را در کف قابلمه بچینید. حال کمی برنج و کمی از مربای آماده بریزید تا قابلمه پر شود و پس از اتمام مواد، آلبالو پلو را به مدت ۴۵ دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد. سپس با مرغ های سرخ شده سرو کنید. نوش جان!

آلبالو پلو با مرغ حلزونی
آلبالو پلو با مرغ حلزونی

آلبالو پلو با مرغ حلزونی

نحوه پخت آلبالو پلو با فیله مرغ حلزونی چگونه است؟ اگر می خواهید با این نوع روش پخت آلبالو پلو رستورانی آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پخت آلبالو پلو با مرغ حلزونی عبارتند از:

  • آلبالو: ۴۰۰ گرم
  • برنج: ۳ پیمانه
  • شکر: ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم
  • سینه مرغ: ۲ عدد
  • خلال پسته: ۵۰ گرم
  • خلا بادام: ۴۰ گرم
  • زعفران دم کرده: به مقدار لازم
  • پیاز: ۱ عدد
  • آبلیمو ترش: ۱ قاشق غذا خوری
  • ماست: ۱ قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون: ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر: به مقدار لازم

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ حلزونی به این صورت می باشد که ابتدا باید استخوان های سینه مرغ را جدا کرده و به صورت افقی برش بزنید و سپس به صورت نواری برش های یکسانی درآورید. حال سینه مرغ را درون یک ظرف مناسب بریزید و پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و همراه با ماست، زعفران، آبلیمو، روغن زیتون و ادویه اضافه کنید و خوب مواد را با هم ترکیب کنید. حال به مدت چند ساعت مرغ ها را در یخچال قرار دهید تا مرغ به خوبی مزه دار شود.

در ادامه آلبالو ها را بشویید، دم و هسته آن ها را جدا کنید. سپس آلبالوها را در کاسه مناسب بریزید و مقداری شکر را روی آن پخش کرده و هم بزنید و صبر کنید تا آلبالوها آب بیندازند. در ادامه آلبالوها را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید و اجزاه دهید تا شکر ذوب شده و آلبالو ها نرم شوند و تبدیل به یک سس غلیظ شود.

در این مرحله از طرز تهیه آلبالو پلو چی شی با مرغ حلزونی، برای پخت برنج، باید برنجی که از قبل با کمی نمک خیس کرده بودید را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا نرم شود. سپس برنج را آبکش کرده و در کف قابلمه ته دیگ دلخواه خود قرار دهید. سپس کمی برنج بریزید و کمی از آلبالو بریزید و به همین ترتیب تکرار کنید و در آخر، کمی زعفران بریزید. درنهایت برنج را به مدت ۳۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد.

پس از پخت برنج، مرغ های نواری را از مواد مرینت خارج کرده و با استفاده از یک خلال دندان، مرغ ها را روی هم بچینید. سپس یک تابه بردارید و در آن مقداری روغن یا کره بریزید و سپس رول های مرغ حلزونی را در آن سرخ کنید تا طلایی شود. در آخر مقداری از خلال پسته هایی که از قبل در گلاب خیس کرده بودید را آبکشی کرده و با کمی خلال بادام تفت دهید.

لازم به ذکر است که برای تهیه آلبالو پلو با سیب زمینی، می توانید مقداری سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید و در انتها به مواد اضافه کنید.

پس از اینکه برنج شما آماده شد، برنج را در ظرف مورد نظر سرو کرده و آلبالو پلو با مرغ زعفرانی، خلال پسته، خلال بادام و برنج زعفرانی تزیین کنید. نوش جان!

ته چین آلبالو پلو با مرغ
ته چین آلبالو پلو با مرغ

ته چین آلبالو پلو با مرغ

ته چین آلبالو پلو چطور درست میشه؟ اگر به دنبال خوشمزه ترین آلبالو پلو هستید، ته چین آلبالو پلو با مرغ را امتحان کنید. ته چین آلبالو پلو با مرغ نواب ابراهیمی یکی از غذاهای سنتی و مجلسی ایرانی است که از گذشته تاکنون مورد توجه قرار گرفته است.

این غذا از مواد اصلی مانند آلبالو، مرغ، برنج و ادویه‌ های متنوع تهیه می‌ شود و طعم و ظاهر شکیلی دارد و برای مهمانی‌ ها و مناسبت‌ های خاص بسیار مناسب است. جهت مشاهده اموزش مرحله به مرحله پخت آلبالو پلو ته چین در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ته چین آلبالو پلو با مرغ عبارتند از:

  • برنج ایرانی خشک: ۳ پیمانه
  • آلبالو پاک نکرده: ۵۰۰ گرم
  • سینه مرغ: ۴۰۰ گرم
  • شکر: ۱۲۰ گرم
  • زرده تخم مرغ: ۴ عدد
  • ماست چکیده سنتی: ۳۰۰ گرم
  • روغن آفتابگردان و روغن گیاهی: سه چهارم پیمانه
  • زعفران دم کرده: ۳ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

مواد لازم برای مرینت مرغ عبارتند از:

  • آب لیمو تازه: ۱ قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه: ۱ قاشق چای خوری
  • پودر سیر: ۱ قاشق چای خوری
  • نمک: ۱ قاشق چای خوری

برای تهیه ته چین آلبالو پلو با مرغ در ابتدا، مرغ را به صورت تکه های کوچک برش بزنید. سپس درون یک کاسه بریزید. آب لیمو، فلفل سیاه، نمک و پودر سیر را به آن اضافه کنید و حدود نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و مزه ها به خورد مرغ برود.

لازم به ذکر است که برای تهیه ته چین آلبالو پلو دو نفره، می بایست این مقادیر را نصف کنید.

در مرحله بعد آموزش آلبالو پلو با مرغ پاپیون، یک قابلمه بردارید و آلبالوهای هسته گرفته شده را با مقداری شکر درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانی که آلبالوها آب انداخت و کمی جوشید، آن را آبکش کنید و کنار بگذارید. حال یک تابه بردارید و در آن مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود.سپس مرغ ها را درون آن تفت دهید تا پخته و به طور کامل سرخ شود.

پس از انجام این کار به سراغ پخت برنج بروید. شما می بایست یک ساعت قبل از پخت، برنج را با مقداری نمک و آب ولرم خیس کنید. برای پختن برنج، یک قابلمه بزرگ بردارید و چهار برابر برنج آب ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش آید.

پیشنهاد ویژه: رشته پلو یکی از غذاهای مجلسی است که در بسیاری از مهمانی ها و مراسم سرو می شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه رشته پلو مجلسی خوشمزه، بر روی لینک کلیک کنید.

در این مرحله از پخت ته چین آلبالو پلو سرآشپزباشی، آب برنج را خالی کنید و برنج را همراه با مقداری نمک درون آب در حال جوش بریزید تا پخت اولیه انجام شود و برنج به حالت نیم پز درآید. در ادامه برنج را در یک آبکش بریزید تا آب آن کامل خارج شود و سپس کنار بگذارید. حال یک ظرف مناسب بردارید و تخم مرغ ها را با مقداری روغن مخلوط کنید.

سپس زعفران و ماست را به ظرف اضافه کرده و با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس برنج را کم کم به مایه اضافه کرده تا مواد کامل، برنج را پوشش دهد. حال ظرف مناسب فر را بردارید و کف آن را کاغذ روغنی قرار دهید.

در مرحله بعد البالو پلو ایرانی با مرغ، برنج مخلوط با مواد ته چین را ته ظرف بریزید و با قاشق آن را به صورت یکدست فشرده و صاف کنید.در ادامه مرغ ها و آلبالو را روی برنج به صورت یکدست پخش کنید. سپس یک لایه دیگر برنج روی آن قرار دهید.

در آخر با استفاده از یک قاشق، مواد را به طور کامل پهن کرده و فشرده کنید. سپس به مدت نیم ساعت درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا بپزد. پس از گذشت این مدت زمان، از فر خارج کرده و برگردانید و کاغذ روغنی را از روی آن بردارید. نوش جان!

آلبالو پلو با قیمه

آلبالو پلو چطوری درست کنیم؟ اگر به دنبال آلبالو پلو با لپه هستید، آلبالو پلو با قیمه را امتحان کنید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که آلبالو پلو پوپک فود را در کنار انواع خورشت های خوشمزه مانند خورشت قیمت میل کنند. برای تهیه آلبالو پلو با قیمه، می بایست ابتدا آلبالو پلو را به همان روشی که گفته شد، تهیه کرده و سپس در کنار خورشت قیمه میل کنید.

البالو پلو رژیمی

آلبالو پلو چطور درست میشود؟ اگر می خواهید این غذای خوشمزه را به روش رژیمی تهیه کنید، می توانید از دستور زیر استفاده کنید.

مواد لازم آلبالوپلو رژیمی، عبارتند از:

  • برنج: ۴ پیمانه
  • آلبالوی هسته گرفته: ۱ کیلوگرم
  • شیرین کننده بدون قند و کم کالری: ۱۰۰ گرم
  • کره یا روغن: به میزان لازم
  • گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
  • پیاز رنده شده: ۱ عدد
  • نمک، فلفل ، زردچوبه: به میزان لازم
  • خلال پسته: ۵۰ گرم
  • زعفران حل کرده: به میزان لازم

لازم به ذکر است که برای تهیه آلبالو پلو ساده دونفره به صورت رژیمی، می بایست این مقادیر را نصف کنید.

برای تهیه البالو پلو رژیمی، ابتدا برنج را بپزید و آبکش کنید. سپس در یک قابلمه مناسب، آلبالو و شکر رژیمی را روی حرارت بگذارید تا بجوشد. در ادامه آب آن را جدا کرده و ۱۰۰ گرم کره به آلبالو اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید. حال در یک قابلمه مناسب، مقداری روغن بریزید، برنج و آلبالو را به صورت لایه لایه به آن اضافه کرده و روی حرارت قرار دهید.

لازم به ذکر است که برای تهیه آلبالو پلو با قارچ نیز، می توانید از مقداری قارچ در تهیه این غذای رژیمی استفاده کنید.

حال آب باقی مانده از آلبالو و مقداری روغن روی برنج بریزید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه دم کنید. در این مرحله گوشت چرخ کرده، پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و یک تابه مناسب بردارید و در آن مقداری روغن بریزید.

در این مرحله از مایه گوشت، مطابق با روشی که در ابتدای مقاله گفته شد، کوفته ریزه درست کنید و در روغن تفت دهید. سپس آلبالو پلو را با کوفته ریزه مخلوط کرده و برای سرو در دیس بکشید و نوش جان کنید. در انتها می توانید با خلال پسته و پلوی زعفرانی آلبالو پلو تزیین کنید.

آلبالو پلو در پلوپز

آلبالو پلو با پلوپز چگونه است؟ برای تهیه آلبالو پلو در پلوپز ابتدا باید برنج آبکش شده را با مخلوط مرغ پخته و ریش ریش شده و همچنین آلبالوی پخته در شکر داخل پلوپز بریزید. سپس پلوپز را روی درجه مناسب تنظیم کرده و اجازه دهید تا برنج شما دم بکشد و آماده سرو شود.

آلبالو پلو رو با چی بخوریم

پاسخ به این سوال که با آلبالو پلو چی بخوریم، کاملا سلیقه ای است و به ذائقه شما بستگی دارد. شما می توانید برای چاشنی آلبالو پلو، انواع سبزیجات، نوشیدنی های مختلف، رب انار و انواع سالاد را سرو و نوش جان کنید.

خواص آلبالو پلو
خواص آلبالو پلو

خواص آلبالو پلو

در مطالب بالا به طور کامل به این امر پرداختیم که البالو پلو چطور درست کنم و متوجه این امر شدید که البالو پلو روش پخت ساده ای دارد. حال در ادامه این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با خواص شگفت انگیز این غذای خوشمزه آشنا کنیم.

به طور کلی آلبالو پلو فواید بسیاری دارد. این غذا علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه‌ ای که دارد، دارای خواص متعددی است که می‌ تواند برای سلامتی بدن مفید باشد. در زیر به برخی از خواص آلبالو پلو اشاره خواهیم کرد:

  • منبع آنتی‌ اکسیدان‌ ها: آلبالو حاوی مقدار قابل توجهی آنتی‌ اکسیدان‌ مانند ویتامین C و فلاونوئید است. این ترکیبات می‌ توانند در مقابله با آسیب‌ های اکسیداتیو و پیشگیری از بروز بیماری‌ های مزمن کمک کنند.
  • ضد التهاب: مواد موجود در آلبالو به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می‌ کنند. مصرف منظم آلبالو پلو می‌ تواند به کنترل التهاب‌ های مزمن در بدن کمک کند.
  • حفظ سلامت دستگاه گوارش: آلبالو با داشتن مقدار مناسبی فیبر، می‌ تواند در حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کند و مشکلات مانند یبوست را تسهیل کند.
  • مفید برای سلامت قلب: مصرف آلبالو می‌ تواند به کاهش فشار خون و کنترل سطح کلسترول خون کمک کند که این امر می‌ تواند سلامت قلب را تقویت کند.
  • منبع ویتامین‌ ها و مواد مغذی: آلبالو پلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، پتاسیم و فیبر است که می‌ تواند برای سلامت عمومی بدن مفید باشد.
  • حفظ سلامت پوست و مو: ویتامین‌ ها و مواد مغذی موجود در آلبالو می‌ توانند به حفظ سلامت پوست و مو کمک کنند و موجب بهبود بافت و زیبایی آن‌ ها شوند.
  • کاهش خطر بروز کم‌ خونی: آلبالو حاوی مقدار زیادی آهن است که می‌ تواند به کاهش خطر بروز کم‌ خونی (آنمی) کمک کند و سلامتی عمومی بدن را تقویت کند.

با توجه به این خواص، مصرف منظم آلبالو پلو می‌ تواند به بهبود سلامت عمومی بدن کمک کرده و در حفظ سلامتی دستگاه گوارش، قلب، پوست و مو موثر باشد. اما بهتر است در صورت وجود هرگونه بیماری یا مشکل سلامتی، قبل از استفاده از آن به مشورت پزشک مراجعه کنید.

آلبالو پلو در بارداری

خوردن آلبالو پلو در بارداری می‌ تواند یک بخش از رژیم غذایی سالم و متنوع باشد، اما برخی نکات را باید در نظر داشته باشید:

  • مصرف معتدل: خوردن آلبالو پلو در بارداری در حد متعادل و معقول مجاز است. باید مراقب باشید که مصرف آن به میزان متوسط و در حد توصیه شده باشد؛ چرا که مصرف زیاد آن ممکن است به دلیل مقدار قابل توجهی قند، برای برخی افراد با مشکلاتی مانند افزایش قند خون مشکل‌ ساز باشد.
  • تهیه به شیوه بهداشتی: در هنگام تهیه آلبالو پلو، از مواد تازه و بهداشتی استفاده کنید. آلبالوها را به دقت بشویید و پس از خارج کردن هسته‌ ها، به نحو مناسب آماده کنید.
  • مصرف آلبالو در فصل مناسب: آلبالوها معمولا در فصل تابستان موجودند. مصرف آلبالو پلو فصلی در فصل مناسب و با میوه‌ های تازه و به موقع می‌ تواند تاثیر بسیاری برای سلامتی داشته باشد.
  • توجه به حساسیت‌ ها: در صورتی که به مواد موجود در آلبالو پلو یا دیگر مواد مصرف شده در این غذا حساسیت دارید، بهتر است از مصرف آن در دوران بارداری پرهیز کنید.
  • مشورت با پزشک: بهتر است قبل از تغییرات در رژیم غذایی خود در دوران بارداری، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما می‌ تواند به شما راهنمایی‌ های مورد نیاز را ارائه دهد و مقدار مصرف آلبالو پلو را برای شما تعیین کند.

به طور کلی، آلبالو پلو ویکی پدیا می‌ تواند به عنوان یکی از گزینه‌ های سالم و مغذی در رژیم غذایی بارداری شما باشد، اما همواره توصیه می‌ شود که با توجه به شرایط شخصی خود و توصیه‌ های پزشکی، مصرف آن را در حد متعادل و مناسب تنظیم کنید.

خواب آلبالو پلو

خواب آلبالو پلو دیدن به عنوان نمادی از خوشبختی، رونق و موفقیت در زندگی تعبیر می‌ شود. این تفسیر نمایانگر عزت نفس، خشنودی و رضایت از زندگی می‌ باشد. با این حال، مهم است که تفسیر خواب‌ ها را همیشه با توجه به شرایط فردی هر شخص در نظر گرفته و به صورتی که با تجربیات و اعتقادات شخصی همخوانی داشته باشد، مورد بررسی قرار داد. به این توجه کنید که تفسیر خواب‌ ها به هیچ وجه نباید به عنوان جایگزین تجربه شخصی یا تصمیم‌ گیری‌ های مهم در زندگی قرار گیرد.

طبع آلبالو پلو

در طب سنتی، طبع آلبالو پلو به عنوان یک میوه خنک و تر توصیف می‌ شود. این به این معناست که مصرف آلبالو می‌ تواند باعث تر شدن بدن و به کاهش حرارت داخلی آن کمک کند. این خواص خنک‌ کننده آلبالو در فصل‌ های گرم و تابستان به ویژه مفید است. زیرا در این فصول ممکن است بدن به سرعت گرم شود و نیاز به خنک شدن داشته باشد.

مصرف میوه‌ ها و سبزیجات خنک‌ کننده مانند آلبالو می‌ تواند به تعادل حرارتی بدن کمک کرده و از بروز مشکلاتی مانند تب ناشی از گرما جلوگیری کند. در کل، مصرف آلبالو و مواد غذایی خنک‌ کننده مشابه آن در فصل‌ های گرم به عنوان یک استراتژی طب سنتی برای حفظ سلامتی و تعادل حرارتی بدن مورد توصیه قرار می‌ گیرد.

آلبالو پلو غذای کجاست

آلبالو پلو مال کدام شهر است؟ آلبالو پلو کجا بخوریم؟ در پاسخ به سوال آلبالو پلو کجاست یا آلبالو متعلق به کدام شهر است، همانطور که اشاره شد، آلبالو پلو یکی از غذاهای سنتی شهر شیراز است که به راحتی با چند قلم مواد ساده تهیه می شود. در این مقاله طرز تهیه آلبالو پلو عالی به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

جمع بندی

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، آلبالو پلو طرز تهیه اش (آلبالو پلو تهیه) بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. از این رو در این مقاله شما را با انواع روش های پخت آلبالو پلو از جمله آلبالو پلو مجلسی با گوشت چرخ کرده، آلبالو پلو نذری، آلبالو پلو با آلبالو یخ زده، طرز تهیه آلبالو پلو شیرین، خورش آلبالو پلو و… آشنا کردیم و به بسیاری از سوالات پرتکرار شما از جمله آلبالو پلو چطوری درست میشه، چگونه آلبالو را برای آلبالو پلو فریز کنیم، چگونه آلبالو پلو بپزیم، تزیین آلبالو پلو چطوریه، آلبالو پلو برای کدام شهر است و… پاسخ کامل داده ایم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول
البالو پلو چیست؟

لوبیا پلو یکی از غذاهای سنتی شیراز است که علاوه بر طعم خوشمزه اش، فواید بسیاری دارد. در این مقاله از آموزش البالو پلو طرز پخت این غذای خوشمزه را به طور کامل و مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

چگونه آلبالو پلو خوشمزه درست کنیم؟

برای طرز تهیه آلبالو پلو خوشمزه و مجلسی ابتدا باید مواد اولیه را طبق دستوری که گفته ایم به طور دقیق آماده کنید و سپس مراحل آموزش را طی کنید. شما با رعایت نکاتی که در مقاله ارائه شده است، می توانید یک آلبالو پلوی خوشمزه و بی نظیر درست کنید.

خواص آلبالو پلو و مرغ چیست؟

همانطور که گفته شد، آلبالو پلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، پتاسیم و فیبر است که می‌ تواند برای سلامت عمومی بدن مفید باشد.