طرز تهیه میگو پلو

میگو پلو یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی است که به طور خاص در استان‌ های جنوبی کشور، به‌ ویژه در استان بوشهر، معروف است. این غذا از مواد اصلی شامل میگو، برنج و ادویه‌ های مخصوص تهیه می‌ شود. اگر می خواهید با طرز تهیه میگو پلو به روش های مختلف آشنا شوید، […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

میگو پلو یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی است که به طور خاص در استان‌ های جنوبی کشور، به‌ ویژه در استان بوشهر، معروف است. این غذا از مواد اصلی شامل میگو، برنج و ادویه‌ های مخصوص تهیه می‌ شود. اگر می خواهید با طرز تهیه میگو پلو به روش های مختلف آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه میگو پلو
طرز تهیه میگو پلو

طرز تهیه میگو پلو

میگو پلو چه جوری درست میشه؟ همانطور که گفتیم میگو پلو یکی از محبوب ترین غذاها در لیست غذاهای ایرانی ساده جنوبی است که با ترکیب میگو، برنج و ادویه های مختلف تهیه می شود. این غذا در هر منطقه ای به روش های مختلف طبخ می شود. شما در ادامه این مطلب می توانید طرز تهیه میگو پلو جنوبی مجلسی و خوشمزه به روش های مختلف را یاد بگیرید و این غذای خوشمزه را در منزل به راحتی درست کنید.

  • میگو: ۲۰۰ گرم
  • برنج: ۲ پیمانه
  • پیاز: ۱ عدد بزرگ
  • زعفران دم کره: ۴ قاشق غذاخوری
  • پودر سیر: ½ قاشق چایخوری
  • ادویه ماهی: ½ قاشق چای خوری
  • پاپریکا: ½ قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

برای پاسخ به سوال میگو پلو چطوریه، باید بگوییم که در ابتدای پخت میگو پلو رستورانی، باید میگوها را تمیز کنید و رگ سیاه پشت میگوها را جدا کنید. پس از شستن میگوها، آن ها را در یک ظرف جداگانه بریزید و مقداری پاپریکا را همراه با ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده، ادویه ماهی، پودر سیر و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. در صورتی که میگو پلو تند دوست دارید، می توانید از مقدار بیشتری فلفل استفاد کنید.

در مرحله بعد آموزش طرز تهیه میگو پلو ساده و خوشمزه (میگو پلو ساده طرز تهیه)، مواد را به آرامی روی گوشت میگوها ماساژ دهید تا ادویه ها به تمام قسمت های گوشت میگوها برسد. حال روی کاسه را با یک سلفون بپوشانید و به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا میگوها طعم دار شوند و بوی زهم آن ها از بین برود.

پس از گذشت یک ساعت میگوها را از یخچال خارج کنید، در ادامه پیاز را به صورت خلالی درشت خرد کنید و همراه با مقداری روغن در یک تابه مناسب تفت دهید تا زمانی که پیاز طلایی شود. سپس برای طرز تهیه میگو پلو زعفرانی بوشهری، در این مرحله ۱ قاشق غذاخوری زعفران به پیاز اضافه کنید.

حالا به مدت یک الی دو دقیقه دیگر پیازها را تفت دهید تا با زعفران یکدست شوند. در ادامه پیاز را از تابه خارج کرده و کمی روغن اضافه کنید، سپس میگوها را در تابه بریزید و خوب تفت دهبد تا میگوها کاملا سرخ شوند.

اگر می خواهید میگو پلو بدون پیاز باشد، می توانید از اضافه کردن پیاز صرف نظر کنید و مابقی مراحل را انجام دهید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید انواع دوره های آشپزی ایرانی و ملل را در بهترین آموزشگاه آشپزی تهران همراه با مدرک بین المللی تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزشگاه آشپزی تهران مراجعه نمایید.

طرز تهیه میگو پلو رستورانی

میگو پلو را چطور درست کنم؟ در ادامه طرز تهیه پلو میگو ریز رستورانی، مابقی زعفران دم کرده را همراه با پیاز سرخ شده به میگوها اضافه کرده و کمی تفت دهید تا با هم یکدست شوند. در صورتی که مایل هستید برای تهیه میگو پلو زرشک با گردو (میگو پلو با زرشک و گردو)، می توانید مقدار کمی زرشک و گردو نیز اضافه کنید و تفت دهید و تابه را از روی حرارت بردارید.

پیشنهاد ویژه: زرشک پلو یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که با مراجعه به صفحه طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ساده خانگی، می توانید روش پخت آن را به صورت کامل و مرحله به مرحله یاد بگیرید.

برای پخت میگو پلو جنوبی با شوید (میگو پلو جنوبی با سبزی)، شما می توانید برنج را مطابق با ذائقه و سلیقه خود، به صورت ساده یا همراه با شوید خشک تهیه کنید. برای این کار ابتدا برنج را خیس کنید و سپس یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید تا زمانی که آب به جوش آید. در قدم بعد، کمی نمک به آب جوش اضافه کرده و در ادامه برنجی که از قبل خیس کرده اید را به قابلمه اضافه کنید.

در این مرحله از پخت میگو پلو خانگی، زمانی که دانه های برنج تقریبا نرم شدند و مغزشان کمی سفت بود، وقت آن است که برنج را آبکشی کنید. حال در یک قابلمه دیگر، کمی روغن بریزید و به سلیقه خود از نان لواش یا سیب زمینی ورقه شده برای ته دیگ کف قابلمه برنج استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده طرز تهیه رشته پلو رستورانی به صورت مرحله به مرحله، مقاله طرز تهیه رشته پلو را مطالعه کنید.

در ادامه آموزش پخت میگو پلو مستر تابه، برنج را به آرامی روی ته دیگ ریخته و سپس روی درب قابلمه دم کنی قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه الی یک ساعت اجازه دهید تا دم بکشد. زمانی که برنج دم کشید، آن را در دیس مورد نظر سرو کنید و سپس میگوهایی که از قبل سرخ کرده اید را بر روی برنج پخش کنید.

علاوه بر پخت میگو پلو در قابلمه، در صورتی که پلوپز دارید می توانید میگو پلو در پلوپز درست کنید.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند علاوه بر استفاده از سبزی در میگو پلو از لوبیا چشم بلبلی نیز در تهیه میگو پلو استفاده کنند. برای پخت میگو پلو با لوبیا چشم بلبلی، می توانید پلوی خود را همراه با لوبیا چشم بلبلی سرو کرده و درنهایت میگوها را بر روی پلو پخش کنید.

فراموش نکنید که شما می توانید در صورت تمایل میگو پلو را مانند غذاهایی از جمله لوبیا پلو یا عدس پلو به صورت مخلوط نیز تهیه کنید. برای طرز تهیه میگو پلو پفکی می توانید میگوهای سرخ شده پفکی را به صورت لایه لایه در برنج آبکشی قرار دهید. این امر کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.

البته اگر قصد دارید یک میگو پلوی مجلسی داشته باشید، توصیه می شود که میگوها را به صورت جداگانه بر روی برنج بریزید، چرا که درست کردن میگو پلو به صورت مخلوط باعث می شود که ظاهر غذا جذابیتی برای مهمانان نداشته باشد و درنهایت نمی توانید آن را به طور دلخواه تزیین کنید.

علاوه بر این همانطور که در عکسمیگو پلو مجلسی خوشمزه نی نی سایت مشاهده می کنید شما برای تهیه میگو پلو مجلسی با کشمش، می توانید از مقداری کشمش و گردو استفاده کنید. برای پخت میگو پلو با کشمش و گردو کافیست مقداری گردو و کشمش را تفت دهید و در آخر بر روی پلو بریزید و به دلخواه تزئیین کنید. در صورتی که میگو پلو ترش را می پسندید، بهتر است از اضافه کردن کشمش صرف نظر کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه انواع پلوی خوشمزه ایرانی و خارجی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه انواع پلو را بررسی کنید.

نکات مهم در طرز تهیه میگو پلو
نکات مهم در طرز تهیه میگو پلو

نکات مهم در طرز تهیه میگو پلو

راز خوشمزه شدن میگو پلو چیست؟ همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، میگو پلو دستور پخت ساده ای دارد و یا به عبارتی دیگر پختن میگو پلو راحت است، اما در طرز تهیه میگو پلو ویکی پدیا، توجه به نکات زیر می‌ تواند به بهبود طعم و کیفیت نهایی غذا کمک کند. این نکات عبارتند از:

استفاده از سبزی های معطر

برای طرز تهیه میگو پلو با سبزی، می‌ توانید به جای استفاده تنها از شوید، از انواع دیگری از سبزیجات معطر نیز استفاده کنید. برخی از افراد ترجیح می‌ دهند به شوید کمی گشنیز اضافه کرده و آن‌ ها را با هم تفت دهند. همچنین، افزودن مقدار بسیار کمی سبزی‌ های خشک معطر مانند ترخون و مرزه به شوید، طعم غذا را بسیار بهتر می‌ کند. شما می‌ توانید ابتدا غذا را با استفاده از شوید تهیه کرده و در صورت تمایل، در دفعات بعدی سبزی‌ های دیگر را اضافه کنید تا طعم غذا را به دلخواه خود تنظیم کنید.

استفاده از ادویه های مناسب

یکی از نکات مهم در پخت میگو پلو نواب ابراهیمی، انتخاب و استفاده از ادویه‌ های مناسب نقش بسیار مهمی در ایجاد طعم نهایی این غذا دارد. یکی از ادویه‌ های اصلی و حیاتی در تهیه میگو پلو رزا منتظمی، زردچوبه است که به عنوان ادویه اصلی این غذا شناخته می‌ شود. علاوه بر زردچوبه، ادویه‌ های دیگری مانند زعفران، فلفل سیاه و دارچین نیز برای افزودن عمق و طعم به غذا استفاده می‌ شوند.

اما باید توجه داشت که میزان ادویه‌ ها باید به اندازه‌ ای باشد که طعم غذا را تا حد امکان حفظ کند. زیاده‌ روی در افزودن ادویه‌ ها می‌ تواند باعث شود طعم کلی میگو و سبزی‌ ها تحت تاثیر قرار گیرد و باعث خراب شدن طعم پلوی خوشمزه شما شود. بنابراین، انتخاب میزان مناسب و استفاده از ادویه‌ های به اندازه‌ ای مهم است که غذا طعم مطلوب را به خود بگیرد، اما از طرفی طعم اصلی میگو و سبزی‌ ها نیز حفظ شود.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید روش پخت انواع غذاهای ایرانی و خارجی را به صورت حرفه ای همراه با فوت و فن ها، یاد بگیرید، مقاله آشپزی آریا تهران را بررسی کنید.

استفاده از میگوهای تازه و باکیفیت

از دیگر نکات مهم در تهیه میگو پلو اهوازی، می توان به استفاده از میگوهای تازه و باکیفیت اشاره کرد. میگو به عنوان یکی از مهم ترین مواد اولیه در تهیه میگو پلو، نقش بسیار مهمی در طعم و کیفیت نهایی این غذا دارد. بنابراین، انتخاب و استفاده از میگوی سالم و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است. میگو دارای یک بافت بسیار نرم است و حتی تغییرات کمی در دما می‌ تواند باعث خراب شدن آن شود.

به همین دلیل، از اهمیت بسیاری برخوردار است که میگویی که مورد استفاده قرار می‌ گیرد، با کیفیت و سالم باشد. در زمان خرید میگو، باید به نکات زیر توجه داشته باشید. میگو تازه دارای رنگ روشن و بدون هیچ گونه لکه ای می باشد. بوی آن نیز باید خنک و مطبوع باشد و هیچ بوی نامطبوع یا نامطلوبی نداشته باشد.

در صورتی که می خواهید از نظرات بقیه افراد برای پخت میگو پلو استفاده کنید، می توانید عبارت میگو پلو تبادل نظر را سرچ کرده و از تجربیات افراد دیگر درباره پخت میگو پلو استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به پخت انواع غذاهای خوشمزه و متنوع علاقه مند هستید و به دنبال کامل ترین دوره آموزش آشپزی می گردید، مجموعه آریا تهران بهترین و کاربردی ترین دوره آموزش آشپزی ایرانی رایگان را برای شما عزیزان آماده کرده است.

فیلم طرز تهیه میگو پلو

اگر عبارتی نظیر آموزش میگو پلو تصویری، میگو پلو با فیلم، طرز تهیه میگو پلو فیلم، فیلم میگو پلو مجلسی، میگو پلو اموزش، میگو پلو اینستاگرام و… را سرچ کرده اید و به دنبال آموزش طرز تهیه میگو پلو هستید، در این قسمت به زودی توسط همکاران ما فیلم آموزش پخت میگو پلو به روش های مختلف از جمله میگو پلو تایلندی، میگو پلو تهرانی، میگو پلو هندی تند، میگو پلو جنوبی با کشمش و گردو، عدس پلو با میگو جنوبی، میگو پلو شمالی، میگو پلو شوشتری، میگو پلو قرمز، میگو پلو قشمی، میگو قاطی پلو، میگو پلو با قارچ، میگو پلو کته، میگو پلو برای کودک، دستور پخت میگو لا پلو مدیترانه ای، میگو پلو با لوبیا چیتی، میگو پلو مجلسی شیرازی، میگو پلو با لوبیا سبز، میگو پلو مکزیکی، میگو پلو و گردو، طرز تهیه میگو لا پلو مجلسی و… درج خواهد شد تا شما عزیزان بتوانید به تمامی روش های پخت این غذای خوشمزه مسلط شوید.

طرز تهیه میگو پلو جنوبی
طرز تهیه میگو پلو جنوبی

طرز تهیه میگو پلو جنوبی

میگو پلو چجوری درست میشه؟ همانطور که گفتیم میگو پلو یک غذای جنوبی است که اصالت آن مربوط به جنوب کشور است. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه میگو پلو با سبزی جنوبی، در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت آموزش میگو پلو جنوبی گشنیز عبارتند از:

  • برنج : ۳ پیمانه
  • میگو : ۴۰۰ گرم
  • گشنیز : ۲ قاشق سوپ خوری
  • سیر : ۳ حبه
  • پیاز : ۱ عدد
  • رب گوجه : ۲ قاشق سوپ خوری
  • زعفران دم کرده : ۲ قاشق سوپ خوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

در اولین مرحله از آموزش طرز تهیه میگو پلو جنوبی نی نی سایت، ابتدا برنج را بشویید و به مدت چند ساعت در آب و نمک خیس کنید. سپس پیاز و سیر را به صورت ریز خرد کنید. حال تابه را بر روی حرارت قرار دهید و کمی روغن در تابه بریزید تا داغ شود.

در ادامه پخت میگو پلو مجلسی جنوبی، حال پیاز را در روغن تفت دهید تا نرم و سبک شود. سپس سیر را به آن اضافه کنید و همراه با پیاز تفت دهید تا کاملا سرخ شوند. در ادامه ادویه ها و زعفران را به آن ها اضافه کنید تا عطر ادویه ها خارج شود. پس از اینکه ادویه ها را تفت دادید، میگوها را اضافه کرده و تفت دهید.

لازم به ذکر است که برای تهیه میگو پلو با دارچین، می توانید از مقداری دارچین نیز استفاده کنید.

در هنگام تفت دادن میگوها، برای پخت میگو پلو ربی، رب گوجه فرنگی را نیز با مابقی مواد تفت دهید. در صورت تمایل برای تهیه میگو پلو با رب انار، می توانید مقداری رب انار نیز به مواد اضافه کنید. سپس یک لیوان آب داخل مواد تفت داده شده بریزد و پس از به جوش آمدن آب، حرارت شعله را ملایم تر کنید تا مواد به طور کامل جا بیفتند و خوشمزه شود. در آخر پخت میگوها، گشنیز خرد شده را نیز اضافه کنید.

در آخرین مرحله از پخت، برنج را آبکشی کرده و سپس در قابلمه مورد نظر، مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه خود را کف قابلمه بچینید. حال چند کفگیر برنج کف قابلمه بریزید و یک لایه از مواد خشک شده و بدون آب را روی برنج بکشید و روی آن مجددا برنج بریزید و این لایه ها را به همین ترتیب تا اتمام مواد انجام دهید. در انتها قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا برنج به آرامی دم بکشد.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه میگو پلو جنوبی با کشمش، می توانید مقداری کشمش تفت داده شده را نیز به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه میگو پلو با شوید

طرز تهیه میگو پلو با شوید و کشمش چگونه است؟ میگو پلو شیرازی طرز تهیه ساده ای دارد. این غذا یکی از لذیذترین و ساده ترین انواع غذاهای ایرانی است. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه میگو پلو شیرازی را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده طرز تهیه کلم پلو شیرازی به روش های متنوع، بر روی لینک طرز تهیه کلم پلو شیرازی کلیک کنید.

  • میگو ۲۵۰ گرم
  • برنج ۴ پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • شوید ۱۵۰ گرم
  • ادویه به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده به میزان دلخواه
  • سیب‌ زمینی در صورت تمایل

لازم به ذکر است که مقادیر ذکر شده برای تهیه میگو پلو با سبزی شوید، برای ۴ نفر می باشد در صورت تمایل برای پخت میگو پلو دونفره می بایست این مقادیر را نصف کنید.

در ابتدای آموزش طرز تهیه میگو پلو با شوید (میگو پلو شوید)، میگوها را تمیز بشویید. برای این کار، سر و پای میگوها را جدا کرده و پوسته آن را نیز بردارید. سپس بوسیله یک چاقوی تیز، یک برش نازک روی کمر میگوها ایجاد کرده و درنهایت رگ سیاه روی کمر را جدا کنید. در صورتی که به هر دلیلی به میگوی تازه دسترسی ندارید، می توانید برای تهیه میگو پلو با میگو خشک، به جای استفاده از میگوی تازه از میگوی خشک شده استفاده کنید.

حال میگوها را با دقت و تمیز بشویید و آن‌ ها را در ظرف جداگانه قرار دهید. برخی افراد ترجیح می‌ دهند در این مرحله، میگوها را با مقداری آب و کمی ادویه، حدودا ۵ دقیقه بجوشانند تا بوی زهم میگوها از بین برود. برای این کار، می‌ توانید میگوها را با زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه و چند برش پیاز و سیر، با هم آب‌ پز کنید.

علاوه بر این برای تهیه میگو پلو سوخاری شما می توانید میگوها را به صورت سوخاری تهیه و میل کنید. در ادامه پس از گذشت ۳ الی ۵ دقیقه، میگوها را آبکش کرده و اجازه دهید آب اضافه آن‌ ها خارج شود. حال در این مرحله پیازها را به صورت نگینی خورد کرده و با مقداری روغن و زردچوبه، سرخ کنید. در قدم بعد، یک حبه سیر را به صورت ساطوری کنید و با پیازها تفت دهید.

پس از گذشت چند دقیقه، شوید خورد شده را اضافه کنید. در صورت تمایل برای پخت میگو پلو با گشنیز، می توانید علاوه بر شوید، کمی گشنیز یا سبزی‌ های دیگر را نیز اضافه کنند که این امر کاملا سلیقه ای است. شویدها را چند دقیقه با پیازها تفت دهید تا عطر شویدها خارج شود.

اکر به شوید تازه دسترسی ندارید، برای طرز تهیه میگو پلو با شوید خشک، می توانید از شوید خشک شده استفاده کنید. در ادامه مراحل تهیه میگو پلو شیرازی، میگوها را اضافه کرده و همه مواد را با حرارت متوسط، با هم سرخ کنید. در این مرحله و همراه با میگوها، انواع ادویه این غذا را بریزید. زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین، جوز هندی، پودر میخک، پودر لیمو عمانی از جمله مهم ترین ادویه برای میگو پلو محسوب می شود.

همه ادویه‌ های ذکر شده را با مقداری نمک، به سبزی و میگو بیفزایید و سر ظرف را قرار دهید. حال حرارت را کم کنید تا سبزی‌ ها تلخ نشوند و عطر همه مواد با هم ترکیب شود.

در این مرحله از تهیه میگو پلو پخت برنج را شروع کنید. لازم به ذکر است که بهترین روش پخت میگو لا پلو به‌ صورت دمی است. برای طرز تهیه میگو پلو دمی دیگر نیازی به آبکش کردن ندارید و می توانید کل مواد را با هم مخلوط کرده و اجازه دهید تابرنج دم بکشد.

اما در صورتی که تمایل دارید برنج را آبکش کنید می توانید مابقی مراحل را طی کنید. برای این کار برنج‌ ها را در آب جوش ریخته و قبل از نرم‌ شدن کامل برنج‌ ها، آن ها را آبکش کنید. با استفاده از یک سیب‌ زمینی بزرگ ورقه ای شده، ته‌ دیگ کف قابلمه را بچینید و سپس برنج و سس سبزی را به‌ صورت لایه لایه بریزید.

به این ترتیب که لایه اول برنج سفید و لایه های بعدی سس میگو و سبزی بریزید و این کار را تا تمام شدن تمامی برنج‌ ها و سس میگو و سبزی، تکرار کنید. در انتها، مقداری زعفران دم‌ کرده را روی برنج‌ ها بپاشید و سر ظرف را بگذارید.

در ادامه پخت میگو پلو ساده با شوید (میگو پلو مجلسی با شوید)، به مدت ۳۰ دقیقه الی یک ساعت صبر کنید و سپس سر قابلمه را بردارید. حال در آخرین مراحل پخت طرز تهیه میگو پلو با سیب زمینی و شوید، مقداری روغن محلی یا روغن مایع روی برنج‌ ها بریزید و با استفاده از یک کفگیر، به‌ آرامی همه مواد را با هم مخلوط کنید. این غذای ساده و خوشمزه، یکی از خوشمزه ترین انواع پلو میگوهای جنوبی است که به‌ سادگی تهیه می شود.

لازم به ذکر است که شما می توانید برای پخت میگو پلو شیرازی با کشمش (میگو پلو بوشهری با کشمش)، مقداری کشمش را در آخرین مرحله از پخت تفت داده و بر روی برنج بریزید و سپس میل کنید.

پیشنهاد ویژه: مرصع پلو یکی از انواع غذاهای ایرانی مجلسی است که در بسیاری از مهمانی ها و مجالس سرو می شود. جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرصع پلو، به صفحه مذکور مراجعه نمایید.

پلو میگو بوشهری
پلو میگو بوشهری

پلو میگو بوشهری

میگو پلو چه جوری درست کنم؟ پلو میگو بوشهری یکی از غذاهای معروف و محبوب استان بوشهر است. همانطور که در عکس میگو پلو بوشهری مشاهده می کنید، این غذای لذیذ با استفاده از میگو، ادویه های مختلف، برنج و مواد دیگر تهیه می شود و دستور پخت ساده ای دارد. جهت مشاهده آموزش پخت میگو پلو بوشهری (میگو پلو بوشهری طرز تهیه) در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پخت میگو پلو اصیل بوشهری عبارتند از:

  • ۴ پیمانه برنج
  • ۵۰۰ گرم میگو پاک شده
  • ۱۵۰ گرم سبزی (۱۰۰ گرم گشنیز و ۵۰ گرم شنبلیله) ساطوری خرد شده
  • یک عدد پیاز بزرگ پوست کنده و نگینی خرد شده
  • ۲ حبه سیر پوست کنده و ریز خرد شده
  • زعفران دم‌ کرده به مقدار لازم
  • زردچوبه، نمک، فلفل قرمز و پودر زنجبیل به مقدار لازم
  • گرد لیمو، ادویه کاری و تخم گشنیز به مقدار لازم
  • یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • نصف یک بسته تمر هندی
  • ترشی انبه تند، ترشی لیته، ترشی بندری یا ترشی سالاد گوجه برای سرو

برای پخت پلو میگو بوشهری، ابتدا دم و سر میگوها را جدا کزده و سپس رگ پشت آن را جدا کنید. حال میگوها را بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن ها خارج شود. در مرحله دوم مقداری روغن در تابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.

در ادامه پیازهای خرد شده را در روغن بریزید و آن‌ ها را به مدت پنج الی هفت دقیقه تفت دهید تا نرم و سبک شوند. در قدم بعد سیرهای ریز خرد شده را به پیازها اضافه کرده و کمی آن‌ ها را تفت دهید. در مرحله بعد به پیاز و سیرها مقداری زردچوبه، نمک و فلفل بزنید و مواد را به طور کامل با هم مخلوط کنید.

سپس سبزی های خرد شده و میگوهای پاک شده را در تابه ریخته و به خوبی با دیگر مواد مخلوط کنید. در این مرحله تمر هندى را با مقدار کمی آب خیس کنید و از صافى رد کنید. در ادامه پخت میگو پلو با رب گوجه، تمر هندی، رب گوجه فرنگی، پودر زنجبیل، تخم گشنیز، ادویه کاری، گرد لیمو و یک قاشق غذاخوری زعفران دم‌ کرده را به مخلوط میگوها بیفزایید و هم بزنید تا همه مواد به مدت ۷ الی ۸ دقیقه با هم به طور کامل تفت بخورند.

برنج را از قبل با آب ولرم و کمی نمک به مدت چند ساعت خیس کنید. پس از گذشت این مدت زمان، آب برنج را خالی کرده و آن را در یک قابلمه مناسب حاوی آب جوش بریزید. فراموش نکنید که شعله زیر قابلمه برنج باید متوسط رو به بالا باشد. حدود هفت الی ده دقیقه برای پختن برنج کافی است.زمانی که برنج تقریبا نرم شد، وقت آن است که برنج را آبکشی کنید.

در مرحله بعد طرز تهیه میگو پلو عالی بوشهری، یک قابلمه بردارید و کف قابلمه را کمی روغن بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود. سپس ته دیگ مورد نظر را کف قابلمه بچینید. یک لایه برنج روی ته دیگ قرار دهید و روی آن را یک لایه از مخلوط میگو بریزید.

این لایه‌ ها را به ترتیب ادامه دهید تا مواد شما کاملا تمام شوند. فراموش نکنید که آخرین لایه باید برنج باشد. با استفاده از انتهای یک قاشق، روی برنج چند سوراخ ایجاد کنید. حال درب قابلمه را ببندید و صبر کنید تا برنج به بخار بیفتد. پس از بخار کردن برنج، شعله گاز را ملایم کنید. حال دم‌ کنی را قرار داده و میگو پلو را به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید تا دم بکشد.

در آخرین مرحله، میگو پلو را در دیس مورد نظر سرو کرده و همراه با ترشی انبه تند، ترشی لیته، ترشی بندری یا ترشی سالاد گوجه و… به دلخواه سرو کنید. نوش جان!

پیشنهاد ویژه: اگر به پخت انواع غذاهای سننی ایرانی علاقه مند هستید، شرکت در دوره آشپزی سنتی آریا تهران می تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد.

پلو میگو خوزستانی

پلو میگو چگونه است؟ میگو پلو خوزستانی یکی از معروف ترین و خوشمزه انواع غذاهای خوزستانی است که دستور پخت ساده ای دارد و می تواند برای سرو در مجالس مهمانی ها گزینه ای عالی باشد. مواد لازم برای پخت پلو میگو خوزستانی عبارتند از:

  • نمک: ۱ قاشق مرباخوری
  • پودر زنجبیل: ۱ قاشق چای‌ خوری
  • پودر سیر: ۱ قاشق چای‌ خوری
  • زعفران: ۴ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه: ۱ قاشق چای‌ خوری
  • آب: به میزان لازم
  • نمک: ۱ قاشق چای‌ خوری
  • روغن مایع: یک‌ چهارم پیمانه
  • پاپریکا: ۱ قاشق چای‌ خوری
  • زردچوبه: ۱ قاشق چای‌ خوری
  • برنج: ۲ پیمانه
  • نمک: ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز: ۱ عدد بزرگ
  • میگو: ۳۰۰ گرم

برای پخت پلو میگو خوزستانی، ابتدا برنج را پاک کنید و سپس با آب ولرم بشویید و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا با مقداری نمک خیس بخورد. بعد از گذشت یک ساعت، آبِ برنج را خالی کنید. میگو را تمیز بشویید و پاک کنید و در ظرفی جداگانه با ادویه های مختلف از جمله پاپریکا، کمی زعفران، ادویه ماهی، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و زنجبیل به طور کامل با هم ترکیب کنید.

حال درب ظرف را ببندید و روی آن را با استفاده از یک سلفون یا پلاستیک بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. پیاز را بشویید، پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید.

حال یک تابه بردارید و در تابه‌ مقداری روغن بریزید تا گرم شود، سپس پیاز را در تابه تفت دهید تا سبک و نرم شود. حال زردچوبه را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا بوی عطر زردچوبه خارج شود و سپس تابه را در یک گوشه قرار دهید.

در مرحله دوم، در تابه دیگری روغن بریزید و میگوها را روی حرارت بالا در روغن تفت دهید تا آب میگو به طور کامل جمع شود و درنهایت میگوها سرخ شود. در مرحله بعد، مابقی زعفران دم‌ کرده و پیاز تفت داده‌ شده را به میگوها اضافه کرده، مخلوط کنید و کناری بگذارید.

در ادامه مراحل پخت میگو خوزستانی، یک قابلمه بردارید و قابلمه را پر از آب کنید و بجوشانید. زمانی که آب به‌ جوش آمد، برنج و نمک را درون آب بریزید و صبر کنید تا برنج به خوبی بجوشد. فراموش نکنید که هر از گاهی کف ایجاد شده بر روی برنج را با استفاده از یک قاشق بردارید و دور بریزید.

با توجه به نوع برنج، ۸ الی ۱۲ دقیقه زمان برای نرم شدن برن کافیست. برای مطمئن شدن، دانه برنج را بین دو انگشتان خود فشار داده تا له شود. در صورتی‌ که سطح برنج نرم اما داخل آن کمی سفت بود می توانید برنج را آبکشی کنید.

پس از آبکشی برنج، مقداری آب سرد روی برنج بریزید تا نمک اضافی و لعاب برنج از بین برود. حال یک قابلمه مناسب بردارید، مقداری روغن در آن بریزید و ته دیگ مورد نظر را در آن بچینید. در مرحله بعد، برنج آبکش‌ شده را اضافه کرده و با استفاده از کفگیر، برنج را از کناره‌ ها به سمت وسط جمع کنید. حال بوسیله انتهای قاشق حفره‌ هایی روی برنج ایجاد کنید، حال یک دم کنی روی درب قابلمه بگذارید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا برنج به مدت ۱ ساعت با حرارت ملایم دم بکشد.

پس از اینکه برنج دم کشید، مقدار کمی از برنج را با زعفران مخلوط کرده و همراه با میگوهای سرخ‌ شده در ظرف سرو روی برنج سفید بریزید و میل کنید. نوش جان!

طرز تهیه میگو پلو عربی
طرز تهیه میگو پلو عربی

طرز تهیه میگو پلو عربی

طرز تهیه میگو پلو عربی چگونه است؟ میگو پلو عربی یکی از خوشمزه ترین انواع پلوهای عربی است که طعم بسیار خوشمزه ای دارد و با انواع سبزیجات و ادویه های مختلف تهیه می شود. اگر می خواهید نحوه پخت میگو پلو به روش عربی را یاد بگیرید، در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه میگو پلو عربی عبارتند از:

  • میگو: ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۴ عدد متوسط
  • برنج: ۴ پیمانه
  • شوید خرد شده تازه: ۱ پیمانه
  • گشنیز خرد شده: ۱ پیمانه
  • روغن: ۳ ق غذا خوری
  • لیموی سیاه: ۲ عدد
  • زردچوبه و پودر گشنیز: ۱ قاشق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر لیمو، پودر هل: از هر کدام ۱ الی ۱/۲ قاشق چای خوری

برای پخت میگو پلو عربی، ابتدا میگوها طبق روشی که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، کاملا تمیز پاک کنید، بشویید و یا در صورتی که وقت کافی برای پاک کردن میگوها ندارید، از میگوهای بسته بندی شده استفاده کنید و حتما تاریخ صید پشت بسته بندی را بررسی کنید. در ادامه شوید و گشنیز تازه را پاک کرده و خرد کنید و در ظرفی جداگانه قرار دهید.

در مرحله بعد از آموزش میگو پلو عربی، برنج را تمیز بشویید و با مقدار کمی نمک خیس کنید. برای کاراملی کردن پیاز، می بایست پیازها را پوست بگیرید و به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد کنید. حال یک قابلمه مناسب بردارید و در قابلمه بدون اینکه مقداری روغن بریزید، پیازها را تفت دهید تا رنگ آن طلایی شوند. همین که پیازها شروع به چسبیدن کردند، باید ۱/۴ پیمانه آب جوش بریزید و به خوبی تفت دهید تا رنگ پیاز کاراملی رنگ شود و مداوم هم بزنید.

در ادامه میگوها را همراه با ۱ قاشق غذا خوری زردچوبه، فلفل، پودر لیمو، لیموی سیاه، هل و نمک ترکیب کنید و روی حرارت بالا تفت دهید تا میگوها کمی جمع شوند. در ادامه نصف شوید را اضافه کرده و کمی تفت دهید. در انتها باید گشنیز را اضافه کنید و ۱ قاشق غذا خوری دیگر روغن اضافه کنید و به خوبی تفت دهید. حال باید ۳/۴ از مواد را بردارید و اجازه دهید تا مابقی مواد درون قابلمه بماند.

در آخرین مرحله از پخت، کمی پودر هل، فلفل سیاه و ۱ قاشق غذا خوری روغن دیگر را اضافه کرده و مابقی شویدها را بریزید و سپس برنج شسته شده را به همراه آب جوش اضافه کنید و صبر کنید تا برنج نرم شود و برنج را جمع کنید و میگوهایی که از قبل آماده کرده اید را روی برنج بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید. پس از پخت برنج، می توانید آن را در ظرف مورد نظر سرو و نوش جان کنید.

میگو پلو اسپانیایی
میگو پلو اسپانیایی

میگو پلو اسپانیایی

روش تهیه میگو پلو با نخود فرنگی (پلو میگو نخود فرنگی) و فلفل دلمه ای چگونه است؟ میگو پلو اسپانیایی یکی از غذاهای محبوب و لذیذ است که با استفاده از سبزیجات متنوع و میگو تهیه می‌ شود. این غذا به عنوان یکی از غذاهایی با طعم خوشمزه و ظاهر دلچسب معروف است. استفاده از سبزیجاتی نظیر جعفری، هویج، نخود فرنگی، فلفل دلمه‌ ای و سایر سبزیجات، باعث شده است که این غذا محبوبیت بسیاری در بین افراد پیدا کند.

پیشنهاد ویزه: اگر به دنبال یادگیری دستور پخت هویج پلو با گوشت چرخ کرده به صورت کامل و حرفه ای هستید، به صفحه طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده مراجعه نمایید.

میگو یک منبع غنی از انواع ویتامین‌ ها و مواد معدنی است که برای حفظ سلامتی بدن بسیار مفید است. میگو حاوی ویتامین‌ های A، B، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، پروتئین و کلسترول است که به عنوان یک مزیت مهم برای سلامتی بدن شناخته می‌ شود.

مصرف میگو باعث کاهش خطر حمله قلبی و سکته، پیشگیری از بروز برخی از انواع سرطان، حفظ سلامتی پوست و مو، تقویت بینایی، رفع کم‌ خونی، تناسب اندام و کاهش وزن، استحکام استخوان و… می‌ شود. طرز تهیه میگو پلو اسپانیایی بسیار ساده است و می‌ توانید آن را به راحتی در منزل طبخ کنید.

این غذا به دلیل خوشمزگی و مزایای بسیاری که دارد، یکی از انتخاب‌ های محبوب برای وعده‌ های غذایی خانواده‌ ها و مهمانی‌ ها است. به کمک طرز تهیه سریع و ساده ای که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد، می‌ توانید از فواید عالی و طعم فوق‌ العاده این پلو بهره‌ مند شوید.

مواد لازم برای پخت میگو پلو اسپانیایی عبارتند از:

  • برنج: ۳ پیمانه
  • میگو: ۴۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد
  • پیاز متوسط: ۱ عدد
  • نخود فرنگی: نصف فنجان
  • گوجه فرنگی: ۱ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • هویج: ۱ عدد
  • جعفری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن: ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • کشمش: در صورت تمایل

برای پخت میگو پلو اسپانیایی، ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در یک تابه با مقدار کمی روغن تفت دهید. سپس فلفل دلمه ای های خرد شده، گوجه فرنگی، هویج، سیر و ادویه ها را اضافه کرده و همه مواد را با هم سرخ کنید. در انتها میگوها، نخود فرنگی و جعفری را اضافه و کمی تفت دهید و حرارت را خاموش کنید.

لازم به ذکر است که برای تهیه میگو پلو با کشمش و هویج، می توانید علاوه بر هویج مقداری کشمش را به روشی که در سایر دستورات دیگر توضیح داده ایم، آماده کنید.

در ادامه طرز تهیه میگو پلو فوری به روش اسپانیایی، برنج را به صورت آبکش که در مطالب قبل توضیح داده ایم آماده کنید. در یک قابلمه مقدار کمی روغن بریزید و برای ته دیگ، از نان یا سیب زمینی های حلقه ای استفاده کنید.

حال مواد برنج و مخلوط میگو را در قابلمه بریزید تا تمام شود. سپس درب قابلمه را با دمکنی بپوشانید و روی قابلمه بگذارید و به مدت ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا برنج دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

پیشنهاد ویژه: پائلا اسپانیایی یکی از معروف ترین انواع غذاها در بین غذاهای اسپانیایی می باشد. اگر می خواهید با نحوه پخت این غذای خوشمزه آشنا شوید، حتما مقاله طرز تهیه پایلا اسپانیایی را مطالعه کنید.

میگو پلو رژیمی

میگو پلو رژیمی یک گزینه سالم و مغذی برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن و حفظ سلامتی هستند. این غذا با ترکیب میگو، برنج و سبزیجات متنوع، ارزش غذایی بالایی دارد و در عین حال کالری کمی دارد که برای رژیم‌ های کاهش وزن بسیار مناسب است. در زیر به برخی از ویژگی‌ های مهم و خواص میگو پلو رژیمی اشاره خواهیم کرد.

  • منبع پروتئین با کالری کم: میگو حاوی پروتئین با کیفیت و کم کالری است که باعث کاهش اشتها و احساس گرسنگی می شود. این ویژگی برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند، اهمیت زیادی دارد.
  • کم‌ کالری و خوش‌ پز: میگو پلو رژیمی با استفاده از برنج، میگو و سبزیجات تهیه می‌ شود که معمولا دارای کمترین میزان چربی و کالری ممکن است. این غذا باعث ایجاد حس سیری و رضایت بعد از مصرف می‌ شود و در رژیم کاهش وزن بسیار موثر است.
  • منبع مواد مغذی: علاوه بر پروتئین، میگو پلو رژیمی حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ ها، مواد معدنی و آنتی‌ اکسیدان‌ ها است. این مواد مغذی به حفظ سلامتی عمومی بدن و افزایش سطح انرژی کمک می‌ کنند.
  • طبع گرم و تر: طبق اصول طب اسلامی و سنتی، میگو جزو موادی با طبع گرم و تر است. این به این معنی است که مصرف میگو می‌ تواند به تنظیم دمای بدن و افزایش عملکرد گوارش کمک کند.
  • پخت سریع و آسان: میگو پلو رژیمی یک غذای آسان و سریع است که می‌ توانید به سادگی در منزل تهیه کنید. این ویژگی برای افرادی که در روزهای کاری مشغول هستند بسیار مهم است.

به طور کلی، میگو پلو رژیمی یک گزینه مغذی و مناسب برای افرادی است که در حال کاهش وزن هستند. این غذا با ترکیب مناسب انواع مواد غذایی، می‌ تواند به تامین نیازهای غذایی بدن در طول روز کمک کرده و رژیم غذایی سالمی را ارائه دهد.

در ادامه می توانید با طرز تهیه میگو پلو رژیمی آشنا شوید.

  • میگو با پوست: ۹۰۰ گرم
  • سیرخرد شده: ۴ حبه
  • برگ گشنیزخرد شده: ۱ فنجان
  • روغن گیاهی: ۲ ق غ
  • نمک: به مقدار لازم
  • دانه فلفل سیاه، قرمز و سبز: به مقدار لازم

برای پخت میگو پلو رژیمی، دانه‌ های فلفل‌ را بکوبید. میگو، کمی از فلفل‌ های کوبیده شده و نمک را در یک ظرف جداگانه بریزید و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. حال تابه را روی حرارت زیاد قرار دهید. در این مرحله روغن، سیر، مابقی فلفل‌ ها و یک قاشق چای خوری نمک را در ماهیتابه بریزید.

حال برای یک دقیقه این مواد را روی حرارت بالا تفت دهید. سپس میگو‌ها را در تابه ریخته و اجازه دهید تا به مدت ۳ الی ۴ دقیقه بپزد. در طول پخت، مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا میگوها به رنگ صورتی درآیند. حال گشنیز را اضافه کنید. سپس اجاق را خاموش کرده و غذا را در ظرف مورد نظر کشیده و سرو کنید. نوش جان!

میگو پلو چینی

طرز طبخ میگو پلو (طریق میگو پلو) به روش چینی چگونه است؟ میگو پلو چینی یکی از غذاهای محبوب و معروف در فرهنگ غذایی چین است که از ترکیبی از میگو، برنج، فلفل دلمه ای رنگی، ذرت یا نخود فرنگی و… تهیه می شود. اگر می خواهید روش پخت میگو پلوی خوشمزه را به سبک چینی یاد بگیرید، در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پخت میگو پلو چینی عبارتند از:

  • میگو: ۵۰۰ گرم
  • برنج: ۴ پیمانه
  • فلفل دلمه ای رنگی: ۲ عدد متوسط
  • ذرت یا نخود فرنگی: ۱ لیوان (یک قوطی)
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو: ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز خلالی شده: ۱عدد متوسط
  • نمک: به میزان لازم
  • ادویه کاری: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم

در ابتدا میگوی پاک شده را در آب جوش بریزید و به همراه مقداری نمک و آبلیمو به مدت ۵ دقیقه، تا زمانی که رنگ میگوها تقریبا صورتی شود، بجوشانید و سپس آن را آبکشی کنید. این کار باعث می شود تا بوی زهم میگوها از بین برود.

در مرحله دوم، پیاز خلالی شده را در روغن تفت دهید تا طلایی و کمی ترد شوند و سپس فلفل دلمه ای خرد شده را به آن اضافه کنید. در قدم بعد، میگو، رب، نخود فرنگی یا ذرت، آبلیمو و نمک را همراه با ادویه های مختلف، به مواد تهیه شده اضافه کنید. حال میگوهایی از که از پخته اید را کمی تفت دهید.

یکی از نکات مهم در پخت میگو پلو خوب و خوشمزه چینی این است که برنج باید به مدت بیشتری در آب جوشانده شود. در ادامه برنج شفته شده را آبکش کرده و مواد تهیه شده را همراه با میگو، به صورت لایه لایه درون آن بریزید و بر روی شعله ملایم قرار دهید. پس از حدود ۱۰ دقیقه غذای شما آماده خوردن است. نوش جان!

نکات مهم در پخت میگو پلو چینی:

  • برش دادن میگو: برای حفظ سلامتی و بهبود کیفیت غذا، میگو را از قسمت کمر ببرید، زیرا روده و معده در این قسمت قرار دارند. همچنین می‌ توانید رگ موجود را بیرون بیاورید و سپس میگو را بشویید تا کاملا تمیز شود.
  • طبخ با بخار: به جای جوشاندن میگو در آب جوش، می‌ توانید آب را در یک ظرف تهیه کنید و میگو را در آنجا با بخار آب بپزید. این روش غذاهای سالم‌ تری را فراهم می‌ کند و از طریق بخارپز کردن می‌ توانید سبزیجات و سایر مواد غذایی را نیز پخته و مصرف کنید.
  • مقدار روغن: برای آماده‌ سازی مواد میگو، مقدار کافی از روغن استفاده کنید. نیاز نیست از روغن زیاد برای پخت میگو پلو استفاده کنید.
  • زمان پخت میگو: زمان تفت میگو نباید از ۵-۶ دقیقه بیشتر شود تا از سرخ شدن زیاد و خشک شدن آن جلوگیری شود.
  • مواد اضافی: بر حسب سلیقه می‌ توانید به این غذا مواد اضافی مانند قارچ تفت داده شده یا هویج اضافه کنید تا به طعم و ظاهر غذا افزوده شود.
  • انواع دیگر پلوی چینی: علاوه بر میگو، می‌ توانید انواع دیگری از پلوهای چینی را با مرغ و گوشت نیز تهیه کنید، که این نیز گزینه‌ های خوشمزه‌ ای برای تنوع در سفره غذا محسوب می‌ شود.
میگو پلو مدیترانه ای
میگو پلو مدیترانه ای

میگو پلو مدیترانه ای

میگو پلو یک غذای خوشمزه و محبوب در فرهنگ غذایی مدیترانه و کشورهای جنوبی می‌ باشد که با ترکیب میگو و برنج آماده می‌ شود. این غذا در کشورهایی مانند ایتالیا، یونان، اسپانیا، ترکیه و حتی در سواحل جنوبی ایران مورد استقبال قرار می گیرد. در ادامه با آموزش پخت میگو پلو مدیترانه ای با شما عزیزان همراه خواهیم بود.

مواد لازم برای پخت میگو پلو مدیترانه ای:

  • برنج :۴ پیمانه (۶۴۰ گرم)
  • سیر (کوبیده شده):۲ حبه
  • جوز هندی (پودرشده) :یک دوم قاشق چای خوری
  • سویا سس :یک سوم پیمانه (در دو مرحله)
  • زنجبیل (پودرشده): ۱ قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل سیاه (پودرشده): به مقدار لازم
  • میگو (پاک شده): ۴۰۰ گرم
  • هویج (۱عدد): خرد و بلانچ شده
  • کره یا روغن جامد: یک دوم پیمانه
  • قارچ (خرد شده): ۴ عدد (۸۰ گرم)
  • آب لیموترش: ۱ قاشق چای خوری
  • کنسرو ذرت (بدون آب): یک چهارم پیمانه
  • ساقه پیازچه (خرد شده): ۴ ساقه (۴۸ گرم)
  • فلفل دلمه ای قرمز (خرد شده):۱ عدد (۱۰۰ گرم)

ابتدا مانند روش های پخت دیگر، میگوها را پاک کرده و کاملا تمیز بشویید و پس از خشک شدن، یک ظرف مناسب بردارید و میگوها را با سیر، نمک، فلفل، نصف مقدار سس سویا و جوزهندی مخلوط کنید و اجازه دهید تا میگو مزه دار شود و طعم خوشمزه ای به خود بگیرد.

در این فاصله می توانید مابقی مواد را آماده کنید. برنجی که از قبل برای ۶ الی ۷ ساعت در آب خیس کرده اید را در مقداری آب جوش و کمی نمک بریزید و پس از گذشت زمان مشخص آبکشی کنید. سپس تابه ای را روی حرارت قرار دهید و نصف کره را بریزید تا آب شود. سپس هویج را اضافه کرده و کمی تفت دهید. در ادامه قارچ را خرد کنید و اضافه نمایید. آبلیمو را افزوده و مواد را خوب هم بزنید.

در مرحله بعد از پخت میگو پلو آشپزخانه کوچک من به روش مدیترانه ای، برنج آبکش شده و ذرت را نیز اضافه کرده و در آخر ساقه پیازچه خرد شده را بریزید و مواد را با هم ترکیب کنید. بعد از چند دقیقه، مابقی سویا سس را افزوده و نمک و فلفل را چک کنید و در نهایت زنجبیل را بریزید و پس از کمی تفت دادن از روی حرارت بردارید.

در این فاصله تابه دیگری را روی حرارت قرار داده و مابقی کره را بریزید تا گرم شود. سپس میگوهای طعم دار شده و فلفل دلمه ای ها را در کره سرخ کنید. مخلوط برنج و سبزیجات را در ظرف مورد نظر بریزید و با میگوی سرخ شده میل کنید.

میگو پلو ایتالیایی

میگو پلو چگونه تهیه می شود؟ اغلب غذاهای ایتالیایی علاوه بر طعم فوق العاده و خاص، دارای دستور پخت های بسیار ساده می باشند. از این رو ما در ادامه این مطلب قصد دارید طرز تهیه میگو پلو ایتالیایی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای پخت میگو پلو ایتالیایی عبارتند از:

  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • میگو: نیم کیلو
  • گوجه فرنگی: ۱۵۰ گرم
  • خامه: ۷۵ گرم
  • روغن زیتون: یک قاشق
  • ماء الشعیر: یک عدد
  • پیاز کوچک: یک عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • نمک و فلفل: به مقدار کافی

در ابتدای پخت میگو پلو خارجی، میگوها را به خوبی پاک کنید و سپس آن ها را به مدت نصف روز در ماء الشعیر بخوابانید. این کار باعث از بین رفتن بوی ضحم میگو و ترد شدن آن خواهد شد. در مرحله بعد، گوجه فرنگی های رنده شده را در تابه بریزید و سپس با مقداری روغن مخلوط کنید. حال گوجه فرنگی را بر روی حرارت قرار دهید تا قوام آید و آب آن کم شود.

در مرحله بعد از آموزش طرز تهیه میگو پلو حرفه ای به روش ایتالیایی، تخم مرغ ها را در کاسه ای جداگانه بریزید و با خامه مخلوط کنید. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید تا مایعی یکدست بدست آورید. در قدم بعد، سیر و پیار را خرد کرده و با همراه با روغن زیتون سرخ کنید.

اجازه دهید تا سیر و پیاز کاملا طلایی رنگ شوند. سپس میگو را به آن اضافه کنید و به خوبی تفت دهید. حال که میگوها آماده شده است، کافیست دو نوع سسی که از قبل تهیه کرده اید را بر روی میگو ها بریزید و خوراک میگو ایتالیایی را همراه با برنج و یا نان سرو کنید. نوش جان!

میگو پلو خوزستانی

چگونه میگو پلو خوزستانی درست کنیم؟ برای تهیه پلو میگو خوزستان ابتدا باید مواد اولبه را تهیه کنید که در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم.

  • ۵۰۰ گرم میگو پاک کرده
  • یک لیوان ماش پخته
  • یک لیوان کشمش سیاه پلویی
  • یک عدد پیاز بزرگ پوست کنده و ریز خرد شده
  • ۵ حبه سیر پوست کنده و ریز خرد شده
  • ۵۰۰ گرم سبزی ساطوری خرد شده (گشنیز و شنبلیله)
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • یک بسته تمر هندی
  • ۵ پیمانه برنج
  • نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه کاری به مقدار لازم

برای تهیه میگو پلو خوزستانی، ابتدا مقداری روغن در تابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط بگذارید تا داغ شود. حال پیازهای خرد شده را در روغن بریزید و آن ها را به مدت پنج الی هفت دقیقه تفت دهید تا نرم و سبک شوند. در قدم بعد سیرهایی که از قبل خرد کرده اید را به پیازها اضافه کنید و کمی آن ها را تفت دهید. سپس سبزی خرد شده را در تابه بریزید و مواد را به خوبی با هم تفت دهید و مخلوط کنید.

در مرحله بعد از طرز تهیه میگو پلو خوشمزه نی نی سایت به روش خوزستانی، تمر هندی را در مقدار کمی آب خیس کنید. سپس آب تمر هندی را از صافی رد کرده و در تابه بریزید. حال نمک، فلفل و زردچوبه را به مواد داخل تابه اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه آن ها را تفت دهید. سپس مقدار کمی آب جوش در تابه بریزید، شعله گاز را ملایم کرده و اجازه دهید تا این مواد به مدت یک ساعت بپزند و به روغن بیفتند.

در ادامه پخت میگو پلو خوشمزه مامی سایت به روش خوزستانی، میگوها را همراه با زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و سرکه سفید در یک قابلمه آب جوش بریزید و آن ها را پس از گذشت پنج الی ۱۰ دقیقه آبکش کنید. سپس آن ها را به مخلوط داخل تابه اضافه کرده و مواد را با هم تفت دهید تا طعم سبزی به خورد میگوها برود. در قدم بعد کشمش را در یک تابه جداگانه با کمی روغن تفت دهید و کنار بگذارید.

در این مرحله آب برنجی که از قبل به مدت چند ساعت خیس کرده بودید، خالی کنید و آن را در یک قابلمه آب جوش بریزید. فراموش نکنید که شعله زیر قابلمه برنج باید متوسط رو به بالا باشد. پس از گذشت ۷ الی ۱۰ دقیقه برای پخت برنج، آن را آبکشی کنید. حال در کف قابلمه مورد نظر، مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا به طور کامل داغ شود. سپس ته دیگ دلخواه خود را در کف قابلمه بچینید.

حال یک لایه برنج روی ته دیگ بریزید و روی آن را با یک لایه از مخلوط میگو، کشمش سرخ شده و ماش پخته پر کنید. این کار را به همین ترتیب انچام دهید تا کل مواد شما به اتمام برسد. به خاطر داشته باشید که آخرین لایه برنج باشد.

در آخر با انتهای یک قاشق در روی برنج، چند سوراخ ایجاد کنید. درب قابلمه را ببندید و صبر کنید تا برنج به بخار بیفتد. پس از بخار کردن برنج، شعله گاز را ملایم کرده و درب قابلمه را با یک دم کنی بپوشانید و اجازه دهید تا میگو پلو به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بپزید تا کاملا دم بکشد. سپس میگو پلو را در ظرف دلخواه سرو و نوش جان کنید.

طرز تهیه میگو عدس پلو

همانطور که تا به اینجای مقاله متوجه شدید میگو پلو غذای بسیار مقوی است و به روش های مخلتفی تهیه می شود. اگر به دنبال دستور پخت میگو پلو فوری هستید، غذای میگو پلو بوشهری با عدس پلو را تجربه کنید.

شما می توانید ابتدا عدس پلو را به روش خود تهیه کنید و سپس میگوهای آماده شده را که در مطالب قبل روش تهیه آن را به طور کامل توضیح داده ایم، بر روی عدس پلو پخش کرده و نوش جان کنید.

خواص میگو پلو
خواص میگو پلو

خواص میگو پلو

میگو پلو خوشمزه یک غذای محبوب و لذیذ است که با ترکیب میگو، برنج و سبزیجات متنوع تهیه می‌ شود. میگو پلو خواص بسیاری دارد و علاوه بر طعم خوشمزه و شکیل، دارای خواص سلامتی فراوانی نیز می‌ باشد. در زیر به برخی از خواص میگو پلو اشاره می‌ کنیم:

  1. منبع پروتئین: میگو پلو حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است که برای ساخت و ترمیم بافت‌ های بدن ضروری است. پروتئین‌ های موجود در میگو باعث حفظ عضلات و افزایش انرژی بدن می‌ شوند.
  2. منبع ویتامین و مواد معدنی: میگو پلو حاوی انواع ویتامین‌ ها مانند ویتامین A، B، C و مواد معدنی از جمله آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است. این مواد معدنی و ویتامین‌ ها برای حفظ سلامتی بدن و افزایش انرژی بسیار مفید هستند.
  3. پیشگیری از بیماری‌ های قلبی و عروقی: مصرف میگو پلو به دلیل حاوی بودن اسیدهای چرب امگا-۳ و مواد معدنی مفید مانند پتاسیم و منیزیم، می‌ تواند به پیشگیری از بیماری‌ های قلبی و عروقی کمک کند.
  4. حفظ سلامت پوست و مو: از دیگر فواید میگو پلو می توان به سلامت پوست و مو اشاره کرد. میگو پلو حاوی آنتی‌ اکسیدان‌ های قوی مانند ویتامین C است که در حفظ سلامت پوست و مو موثر می‌ باشد و از آسیب‌ های اکسیداتیو محافظت می‌ کند.
  5. کاهش خطر سرطان: میگو پلو به دلیل حاوی بودن میگو که یک منبع عالی از آنتی‌ اکسیدان‌ هاست، می‌ تواند به کاهش خطر بروز برخی از انواع سرطان‌ ها مانند سرطان روده کمک کند.
  6. تقویت سیستم ایمنی بدن: ویتامین‌ ها و مواد معدنی موجود در میگو پلو می‌ توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت‌ ها کمک کنند.

به طور کلی، میگو پلو یک غذای خوشمزه و مغذی است که می‌ تواند به حفظ سلامتی عمومی بدن کمک کند و در چارچوب یک رژیم غذایی سالم قرار گرفته باشد. اما باید توجه داشت که مصرف این غذا و ترکیب آن با یک رژیم غذایی متنوع و متعادل، اهمیت دارد.

خوردن میگو پلو در بارداری

خوردن میگو پلو در بارداری ممکن است مزایا و فوایدی داشته باشد که می‌ تواند برای سلامت مادر و جنین مفید باشد. در زیر به برخی از این مزایا اشاره می‌ شود:

  • حاوی ویتامین‌ ها و مواد معدنی: میگو پلو حاوی ویتامین‌ های B-2 و D است که برای سلامتی عمومی بدن مفید هستند. همچنین، این غذا حاوی مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و پتاسیم است که برای حفظ سلامتی و رشد سالم جنین ضروری است.
  • حاوی روی و سلنیوم: میگو پلو دارای روی و سلنیوم است که به تقویت سیستم ایمنی مادر و جنین کمک می‌ کند و می‌ تواند از ابتلا به بیماری‌ های مختلف در دوران بارداری جلوگیری کند.
  • افزایش وزن سالم: میگو پلو، یک منبع پروتئین با کمترین میزان چربی است که می‌ تواند به افزایش وزن سالم در دوران بارداری کمک کند و از افزایش وزن ناسالم جلوگیری نماید.
  • رشد جنین: پروتئین‌ های موجود در میگو پلو می‌ تواند به رشد و تکامل سلول‌ ها و بافت‌ های جنین کمک کند و در ایجاد ساختارهای مغذی مورد نیاز برای جنین موثر باشد.
  • کمک به رفع کم‌ خونی: مصرف میگو پلو باعث تامین آهن مورد نیاز برای جنین و جلوگیری از کم‌ خونی در دوران بارداری می‌ شود.
  • حفظ سیستم عصبی: اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در میگو پلو می‌ تواند به حفظ عملکرد سیستم عصبی جنین کمک کند و حافظه و تمرکز جنین را افزایش دهد.
  • تامین کلسیم: میگو پلو منبع خوبی از کلسیم است که می‌ تواند به ساخت استخوان‌ های کودک کمک کند و در تقویت سلامت استخوان‌ های مادر نقش داشته باشد.

در هر صورت، قبل از شروع مصرف هر نوع غذایی در دوران بارداری، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا از سلامت شما و جنین اطمینان حاصل شود. همچنین، در صورتی که به هر گونه حساسیت یا مشکل خاصی برخورد کردید، مصرف آن را متوقف کنید و به پزشک خود اطلاع دهید.

سبزی میگو پلو چیست

سبزی پلو میگو جنوبی چیست؟ سبزی میگو پلو شامل چیست؟ برای پخت میگو پلو سبزی هایی از جمله تره، گشنیز، شوید، جعفری و شنبلیله به همراه سیر استفاده می شود اما همانطور که گفتیم این غذا در شهرهای مختلف به روش های متفاوتی تهیه می شود. شما می توانید علاوه بر گشنیز و شنبلیله از شوید نیز در تهیه این غذای خوشمزه استفاده کنید.

در صورت تمایل برای تهیه میگو پلو با سبزی پلویی می توانید از سبزی پلویی نیز استفاده کنید.

پلو میگو چقدر کالری دارد

اگر می خواهید بدانید پلو میگو چقدر کالری دارد، در ادامه می توانید جدول ارزش غذایی میگو پلو را مشاهده کنید.

تشکیل دهنده اصلیمقدار در۱۰۰ گرم
انرژی۱۷۳ کیلوکالری
کربوهیدرات۲۴٫۴۸ گرم
پروتئین۵٫۳۸ گرم
چربی۵٫۸۰ گرم
آب۱۱۰٫۲۱ گرم
فیبر۰٫۶۲ گرم
قند۰٫۸۰ گرم
کلسترول۲۸٫۰۰ میلی گرم

کنار میگو پلو چی بخوریم

یکی از چالش خوردن میگو پلو برای برخی افراد این است که کنار میگو پلو چی بخوریم؟ چاشنی کنار میگو پلو درواقع کاملا سلیقه ای است و به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارذ. اما به طور کلی در پاسخ به سوال میگو پلو رو با چی بخوریم می توان گفت که شما می توانید در کنار میگو پلو، انواع سبزیجات، ترشی، ماست و… سرو کنید.

خواب میگو پلو

خواب میگو پلو به چه معناست؟ دیدن میگو در خواب ممکن است نشانه ای از اعتماد به نفس و احساسات قوی در زندگی باشد. میگو با توانایی‌ های خاص خود، اغلب به عنوان نمادی از اطمینان و قدرت در خود شناخته می‌ شود. بنابراین دیدن آن در خواب ممکن است نشانه ای از این باشد که شما احساس قدرت و اطمینان در زندگی دارید.

اگر در خواب میگوی آب‌ پز ببینید، این می‌ تواند نشانه‌ ای از مواجه شدن با چالش‌ ها و شکست‌ هایی در پروژه‌ ها یا زندگی واقعی باشد. اما این تعبیر همراه با پیامی امید بخش است که اگرچه با شکست مواجه شده‌ اید، اما نباید از تلاش دست بکشید. بلکه باید مسیر را تغییر داده و با اعتماد به نفس و تلاش مجدد، به سمت آرزوها و اهداف خود حرکت کنید.

خوردن میگو پلو با ماست تازه و خوشمزه در خواب نمایانگر توانایی و قدرت شما در مقابل مشکلات و چالش‌ های زندگی می باشد. میگو به عنوان یک موجود دریایی با قدرت و انعطاف‌ پذیری بالا شناخته می‌ شود. بنابراین، خوردن میگو در خواب می‌ تواند نشانه این باشد که شما دارای توانایی و قدرتی برای مقابله با مشکلات و رویاهای خود هستید.

طبع میگو پلو

درباره طبع میگو پلو باید بگوییم که مزاج میگو گرم و تر است و برای افرادی که سرد مزاج هستند بسیار توصیه می شود.

قیمت میگو پلو

اگر وقت کافی برای تهیه میگو پلو با کشمش و گردو نی نی سایت را ندارید، می توانید میگو پلوی آماده بیرون را خریداری کنید. قیمت میگو پلو معمولا از ۲۰۰ تومان شروع می شود و بسته به نوع و کیفیت میگو پلو می توانید تا ۶۰۰ تومن و بیشتر قیمت داشته باشد.

جمع بندی

همانطور که متوجه شدید، میگو پلو طرز تهیه (میگو پلو تهیه) بسیار راحتی دارد. از این رو در این مقاله کامل ترین و جامع ترین آموزش چند نوع میگو پلو به روش های مختلف از جمله عدس پلو با میگو و کشمش (میگو عدس پلو)، پلو یونانی با میگو، میگو پلو با کشمش و سیب زمینی، میگو پلو آبادانی، میگو پلو دو پیازه، میگو پلو با تمبر هندی، میگو پلو با فلفل دلمه ای، میگو پلو و قارچ، میگو پلو با سبزی قلیه، میگو پلو کشمش گردو، میگو پلو با گردو و کشمش، میگو پلو با گشنیز و شنبلیله، میگو پلو با گوجه، میگو پلو سبزی، میگو پلو شیرین، طرز میگو پلو با شوید و… را همراه با عکسهای میگو پلو (میگو پلو عکس) در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول
چگونه میگو پلو درست کنیم؟

در پاسخ به سوال چگونه میگو پلو بپزیم باید بگوییم که پخت میگو پلو بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. ابتدا باید تعیین کنید که میگو پلو را می خواهید به چه روشی تهیه کنید و سپس طبق دستور پخت میگو پلو مرحله به مرحله، که در مقاله به طور کامل توضیح داده ایم مراحل را طی کنید.

چه سبزی برای میگو پلو استفاده میشود؟

در تهیه میگو پلو معمولا از سبزی هایی مانند تره، گشنیز، شوید و جعفری به همراه سیر استفاده می شود اما همانطور که گفته شد تهیه این غذا کاملا سلیقه ای است و به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. از این رو شما می توانی علاوه بر سبزی های ذکر شده، از سبزی های دیگر نیز استفاده کنید.

خواص میگو پلو چیست؟

میگو پلو حاوی انواع ویتامین‌ ها مانند ویتامین A، B، C و مواد معدنی از جمله آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است. این مواد معدنی و ویتامین‌ ها برای حفظ سلامتی بدن و افزایش انرژی بسیار مفید هستند. برای آشنایی بیشتر با فواید میگو پلو می توانید این مقاله را مطالعه کنید.