طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده

هویج پلو غذایی اصالتا تبریزی است که معمولا زء غذاهای مجلسی به حساب می آید، خصوصا اگر با زعفران فراوان هم طعم دار شود. اگر میخواهید آشپزی را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آشپزی سنتی آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید. مطالبی که در این […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

هویج پلو غذایی اصالتا تبریزی است که معمولا زء غذاهای مجلسی به حساب می آید، خصوصا اگر با زعفران فراوان هم طعم دار شود.

اگر میخواهید آشپزی را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آشپزی سنتی آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده

برای تهیه ی یک هویج پلوی خوشمزه برای چهار نفر نیم کیلو هویج خوشرنگ و قلمی احتباج دارید که ابتدا باید پوست آن را بکنید و سپس آن راشسته ربعد با رشته کن آن را رشته رشته نمایید و یا با چاقوی خیلی تیز هویج را به شکل خلال های خیلی نازک برش بزنید.

می توانید هویج پلو با هویج نگینی هم تهیه نمایید ولی اصل هویج پلو با هویج خلالی طبخ  می شود.

از حداقل سه ساعت قبل از پخت چهار پیمانه برنج مرغوب را بشویید و در آب نمک خیس کنید دویست و پنجاه گرم گوشت چرخ کرده را با یک عد پیاز رنده شده و نمک و فلفل و کمی زرچوبه در روغن سرخ نمایید . در یک تاوه ی دیگر هویج ها را بریزید و روی حرارت ببرید، بگذارید آب هویج کشیده شود و سپس صد گرم کره را روی هویج ها بگذارید تا به آرامی هویج ها در حد نرم شدن با کره سرخ شوند.

حالا گوشت چرخکرده را به هویج ها اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن به آن مخلول غلیظ زعفران اضافه نمایید و این مخلوط را کنار بگذارید.

حالا در یک قابلمه آب و نمک را بجوشانید و بعد از جوشیدن آب برنج را خالی کنید و برنج را داخل قابلمه آب جوش بریزید و صبر کنید تا برنج بند بند شود و سپس آن را آبکش نمایید.

کف قابلمه روغن بریزید و بگذارید داغ شود.از نان یا سیب زمینی حلقه شده برای تهدیگ استفاده نمایید.

حالا نیمی از برنج سفید را در قابلمه بریزید و بعد نیمی از مخلوط گوشت و هویج را روی آن بریزید. بعد نیم دیگر برنج را بریزید و دوباره بقیه مخلوط گوشت و هوبج را بریزید روی برنج مخلوط آب و روغن و زعفران بریزید. حرارت را زیاد کنید و در قابلمه را بگذارید تا بخار کند، بعد از بخار کردن حرارت را کم کنید و روی در قابلمه دمکنی تمیز بگذارید، ترجیحا زیر قابلمه شعله پخش کن بگذارید و حدود بیست دقیقه صبر کنید تا برنج کاملا دم بکشد. هویج پلو آماده سرو است.ما در ابتدای این مقاله طرز تهیه هویج پلوی ساده را به شما آموزش دادیم.

طرز تهیه هویج پلو اصفهان

طرز تهیه هویج پلو اصفهانی

هویج پلوی اصفهانی با فیله مرغ زعفرانی تهیه می شود.

فیله ها را با زعفران و نمک و فلفل مزه دار کنید.

بعد از دم کشیدن برنج فیله ها را در مخلوط روغن و کره سرخ کنید.

پلو را در دیس بکشید و با قطعات فیله سرخ شده تزئین کنید.

خوب است کمی مخلوط هویج و برنج را جدا گانه روی برنج بریزید.

استفاده از خلال پسته هم هویج پلو را زیباتر و خوش طعم تر می نماید.

طرز تهیه هویج پلو مجلسی با گوشت

همانطور که اشاره کردیم هویج پلو یک غذای مجلسی محسوب می شود اما اگر بخواهید طرز تهیه ی هویج پلو با گوشت چرخکرده مجلسی را بدانید به شما می گوییم که نباید گوشت چرخکرده را بصورت مخلوط لابلای برنج بدهید، بلکه گوشت را همراه ادویه ها و پیاز رنده شده آب گرفته و یک قاشق آرد سفید خوب ورز بدهید و بصورت گلوله های کوچک به اندازه فندق دراورید و در کره سرخ نمایید و در هنگام سرو روی هویج پلو بپاشید.

هویج پلو با گوشت چرخکرده قلقلی دو نفره به همین صورت پخته می شود فقط کافیست مقادیر فوق را نصف نمایید.

در صورت تمایل می توانید هویج پلو را با گوشت چرخکرده و زرشک سرو نمایید.

طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده برای صد نفر

  • برنج مرغوب ایرانی ١٢ کیلو
  • هویج قلمی و تازه پنج کیلو
  • گوشت چرخکرده پنج کیلو
  • پیاز پنج کیلو
  • زرچوبه صد گرم
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • زعفران غلیظ به مقدار لازم
  • روغن و کره به مقدار لازم

مراحل پخت هویج پلو در مقادیر مختلف فرقی نمی کند. فقط لازم است بدانید برای جلوگیری از خمیر شدن برنج لازم است که در هنگام جوشیدن برنج اجازه ندهید برنج زیاد نرم شود و اصطلاحا آن را زنده بردارید. ضمنا آب مخلوط هویج سرخ شده کم باشد تا هویج پلو خمیر نشود.

به شما پیشنهاد می کنیم از مقاله طرز تهیه باقالی پلو نیز دیدن کنید.

اگر علاوه بر آشپزی سنتی به درست کردن فست فود ها نیز علاقمند هستید، بهتر است دوره آموزش فست فود آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

کالری هویج پلو با گوشت

در هر صد گرم هویج پلو با گوشت دویست و چهار کیلو کالری انرژی وجود دارد.

فیلم طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده

به زودی در اینجا فیلم آموزش هویج پلو با گوشت چرخکرده آپلود خواهد شد.

طرز تهیه هویج پلو با مرغ و رب انار

طرز تهیه هویج پلو با مرغ و رب انار

یکی از غذاهایی که می توان تغییر زیادی به طعم آن داد مرغ است شما می تواتید در هریج پلو مرغ را به شکل های مختلف طبخ نمایید.

علاوه بر دستورالعملی که در بالا برای تهیه مرغ به شما آموزش دادیم، شما می توانید بعد از سرخ کردن مرغ دو قاشق رب انار به روغن اضافه کنید و اجازه بدهید تا به آرامی همراه مرغ سرخ شود سپس به آن یک لیوان آب جوش اصافه کنید و حرارت را ملایم نمایید و اجازه دهید تا مرغ همراه رب انار به آرامی بپزد.

حدود یک ساعت الی یک و نیم ساعت طول می کشد تا مرغ با حرارت ملایم کاملا بپزد.

طعم مرغ با رب انار ترشی خوشایندی پیدا می کند که درصورت تمایل می توانید با اضافه کردن یک قاشق شکر آن را ملس کنید.

بهتر است برای اطلاعات بیش تر از صفحه طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نیز دیدن کنید.

طرز تهیه رشته پلو با هویج

در صورتیکه تمایل داشته باشید می توانید وقتی برنج نزدیک به مرحله آبکشی شد دویست گرم رشته پلویی در آن بریزید و بعد از پنج دقیقه آن را آبکشی نمایید.

بقیه مراحل درست مثل طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده دو نفره و هویج پلوی ساده انجام می شود.

هویج پلو با گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون به دلیل طبع گرمی که دارد همواره طرفداران خاص خودش را دارد، اما شیوه پخت آن فوت و فن هایی دارد که موجب می شود طعم آن دلپذیر تر شود زیرا اگر این فوت و فن ها رعایت نشوند ممکن است بوی نا مطبوعی داشته باشد.

بوقلمون را به قطعات کوچک برش بزنید و بر استفاده از ادویه هایی مثل زرچوبه و پاپریکا و فلفل سیاه همینطور سبزیجاتی مثل آویشن مزه دار نمایید. بعد از حدود دو ساعت قطعات بوقلمون را در کره و روغن سرخ نمایید و با اضافه کردن پیاز نگینی سرخ شده آن را همراه یک لیوان آب روی حرارت ملایم بپزید و در اواخر پخت به آن محلول زعفران اضافه کنید.

بعد از پخت کامل آن را در کنار هریج پلوی زعفرانی سرو نمایید.

طرز تهیه هویج پلو اصفهانی هم به همین شکل است،با این تفاوت که مرغ زعفرانی ریش ریش شده در کنار هویج پلو سرو می شود.

هویج پلوی ترکیه ای هم درست مثل روش طرز تهیه هویج پلو با مرغ است که با خلال پسته هم تزئین می شود.

اگر دوست داشته باشید می توانید در هنگام اضافه کردن آب به مرغ کمی رب انار را در همان روغن سرخ نمایید تا مرغ طعم ترش و ملس به خودش بگیرد.طرز تهیه هویج پلو با مرغ و رب انار هیچ تفاوتی به جز اضافه کردن رب انار به مرغ سرخ شده ندارد.

در این روش هویج پلو مثل روش قبلی آبکش می شود و دم می کشد. قطعات مرغ سرخ می شوند و از روغن خارج می شوند سپس در همان روغن پیاز نگینی خرد شده هم سرخ می شود و بعد ادویه ها شامل کمی پودر دارچین، زرچوبه، فلفل و نمک اضافه می شود و کمی تفت داده می شود و بعد مرغ ها به این مخلوط اضافه می شوند. حالا یک لیوان آب جوش روی مرغ می ریزیم و احازه می دهیم تا با حرارت ملایم بپزند. در اواخر پخت محلول زعفران را اضافه کنید.

بعد از دم کشیدن برنج تکه های مرغ را در دیس کنار هویج پلو بچینید و آب مرغ را جدا گانه در ظرفی بریزید و سرو کنید.

اگر به درست کردن کباب ها علاقه دارید و می خواهید از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم دوره آموزش کباب کوبیده آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

کالری هویج پلو با مرغ

در هر صد گرم هویج پلو با مرغ دویست و بیست و سه کیلو کالری انرژی وجود دارد.

فیلم طرز تهیه هویج پلو با مرغ

به زودی در اینجا فیلم طرز تهیه هویج پلو با مرغ آپلود خواهد شد.

آیا می توان لابلای مواد هویج پلو از لوبیا چشم بلبلی هم استفاده کرد؟

بله در بسیاری از شهر های آذربایجان هویج پلو با لوبیا پخته می شود.

آیا در پخت هویج پول شکر هم استفاده می شود؟

معمولا به هویج پلو در هنگام سرخ شدن هویج یکی دو قاشق شکر اضافه می کنند تا هویج ها شیشه ای شوند ولی بسیاری از افراد طعم شیرین آن را نمی پسندند و شکر را حذف می کنند.

خورش هویج چه تفاوتی با هویج پلو دارد؟

شاید تمام مواد اولیه این دو غذا مشترک باشد اما شیوه پخت آن ها به طور کلی با یک دیگر متفاوت است.