طرز تهیه کلم پلو

کلم پلو غذای محلی شیراز یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که با استفاده از گوشت چرخ کرده، سبزیجات مخصوص و ادویه های مختلف طبخ می شود. این غذا در شهرهای مختلف با دستورهای متنوعی تهیه می شود که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته شده است. جهت مشاهده آموزش کامل […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

کلم پلو غذای محلی شیراز یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که با استفاده از گوشت چرخ کرده، سبزیجات مخصوص و ادویه های مختلف طبخ می شود. این غذا در شهرهای مختلف با دستورهای متنوعی تهیه می شود که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته شده است. جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلم پلو خوشمزه و مجلسی، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کلم پلو شیرازی
طرز تهیه کلم پلو شیرازی

طرز تهیه کلم پلو شیرازی

کلم پلو چیست؟ چگونه کلم پلو درست کنیم؟ همانطور که در عکس کلم پلو مشاهده می کنید، کلم پلو یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر شیراز می باشد اما در شهرهای مختلف با مواد متفاوت و به روش های متنوعی طبخ می شود.

کلم پلو دستور پخت (کلم پلو تهیه) ساده ای دارد. اگر شما هم می خواهید بدانید کلم پلو چه جوری درست میشود یا به دنبال روش پخت خوشمزه ترین کلم پلو شیرازی هستید، در ادامه این مطلب با آموزش طرز تهیه کلم پلو حرفه ای با شما عزیزان همراه هستیم.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه انواع پلوی مخلوط ایرانی و خارجی را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه انواع پلو را بررسی کنید.

مواد لازم برای تهیه کلم پلو اصل شیرازی عبارتند از:

  • برنج: ۴ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
  • سبزی کلم پلو: ۶۰۰ گرم
  • کلم برگ سفید: ۱ عدد متوسط
  • پیاز: ۲ عدد متوسط
  • آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

لازم به ذکر است مواد اولیه ذکر شده برای پخت کلم پلو در شیراز، برای پخت کلم پلو شیرازی برای ۴ نفر می باشد. در صورتی که می خواهید کلم پلو برای صد نفر یا بیشتر تهیه کنید، می بایست مقادیر اولیه را افزایش دهید. علاوه بر این برای پخت کلم پلو دونفره (کلم پلو طرز تهیه برای دو نفر)، نصف این مقادیر کافیست.

کلم پلو را چگونه درست کنیم؟ برای طرز تهیه کلم پلو ساده شیرازی (طرز کلم پلو ساده)، ابتدا برنج را به مدت ۳۰ دقیقه در آب و نمک خیس کنید. فراموش نکنید که مدت زمان لازم برای خیساندن برنج، به تازگی برنج بستگی دارد و هر چقدر برنج تازه تر باشد، نیاز به خیساندن کمتری دارد.

در مرحله بعد برای پخت کلم قمری پلو با گوشت چرخ کرده (کلم پلو قمری شیرازی)، یک پیاز بردارد و آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید حال یک تابه بردارید و مقداری رون در آن بریزید و پیازها را در تابه تفت دهید تا طلایی شود. سپس پیاز را از تابه خارج کرده و در ظرفی دیگر قرار دهید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید دوره های آشپزی را در بهترین آموزشگاه آشپزی تهران همراه با مدرک بین المللی تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزشگاه آشپزی تهران مراجعه نمایید.

حال برای تهیه کلم پلو با کلم برگ (کلم پلو با کلم پیچ سفید)، ابتدا باید کلم برگ ها را تمیز بشویید و در یک ظرف مناسب به صورت خلالی ریز و یکدست خرد کنید. در ادامه پخت کلم پلو جنوبی، مقدار کمی روغن در تابه ای که پیازها را تفت دادید بریزید و کلم های خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید.

یکی از نکات مهم برای پخت کلم پلو خوب در شیراز (کلم پلو خوب شیراز) این است که، برای از بین بردن بوی کلم، می توانید از مقداری زردچوبه استفاده کنید و خوب تفت دهید تا با کلم ترکیب شود. حرارت زیر تابه را کم کنید و درب تابه را برای چند دقیقه بگذارید تا کلم ها آب بیندازند و نرم شوند. پس از گذشت چند دقیقه نمک و آب لیمو ترش را بعنوان چاشنی کلم پلو شیرازی اضافه کنید.

یکی از سوالاتی که ممکن است بسیاری از افراد بپرسند این است که فوت و فن کلم پلو رستوران شیرازی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما می توانید برای خوشمزه تر شدن غذا، همانطور که گفته شد از مقداری آب لیموترش استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید لیست کاملی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی و خارجی را داشته باشید، مطالعه مقاله لیست غذاهای ایرانی ساده را به شما پیشنهاد می کنیم.

طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت چرخ کرده
طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت چرخ کرده

کلم پلو چجوری درست میشه؟ در ادامه آموزش طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت چرخ کرده، سبزی ها را خرد کرده و همراه با پیاز داغ که در مرحله اول آماده کرده اید، به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. در قدم بعد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید و سپس به سراغ درست کردن برنج بروید.

در این مرحله از آموزش طرز تهیه کلم پلو با گوشت چرخ کرده (کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی)، برای آماده کردن برنج، ابتدا یک قابلمه مناسب بردارید و آن را تا نیمه آب پر کنید. حال مقداری نمک و زردچوبه به آب اضافه کرده و قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد برنج خیس کرده را داخل قابلمه بریزید.

زمانی که اطراف دانه های برنج به طور کامل نرم و مغز برنج سفت بود، وقت آن است که برنج را آبکشی کنید. سپس قابلمه ای که برای پخت کلم پلو دمی در نظر گرفته اید را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن کف آن بریزید، سپس ته دیگ را به سلیقه خود با سیب زمینی یا نان لواش بچینید.

پیشنهاد ویژه: اگر به پخت انواع غذاهای خوشمزه و متنوع علاقه مند هستید و به دنبال کامل ترین دوره آموزش آشپزی می گردید، مجموعه آریا تهران بهترین و کاربردی ترین دوره آموزش آشپزی ایرانی رایگان را برای شما عزیزان آماده کرده است.

حال در ادامه پاسخ به سوال کلم پلو چطور درست کنم، باید یک لایه نازک از برنج را بر روی ته دیگ ریخته و روی آن را کمی از مخلوط کلم سرخ شده بریزید و به همین ترتیب تمام برنج و کلم سرخ شده را به صورت لایه به لایه داخل قابلمه بریزید. دقت کنید که لایه آخر حتما باید برنج ساده باشد.

در این قسمت از اموزش کلم پلو شیرازی با کلم قمری (کلم پلو با کلم قمری نی نی سایت)، روی درب قابلمه یک دم کنی قرار دهید و صبر کنید تا برنج به مدت ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت دم بکشد. در حین دم کشیدن برنج، می توانید کوفته های قلقلی کلم پلو سبزی (کلم پلو قلقلی) را درست کنید. برای این کار پیاز باقی مانده را با استفاده از رنده ریز رنده کنید و آب پیاز را با فشار دست بگیرید.

حال در این مرحله از آموزش طرز کلم پلو با گوشت چرخ کرده، پیاز آب گرفته را همراه با گوشت چرخ کرده ترکیب کنید و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه ورز دهید تا مایه کوفته قلقلی به طور کامل منسجم شود. در صورتی که مایه شل بود می توانید کمی آرد اضافه کنید تا منسجم شود.

در ادامه پخت کلم پلو اصیل شیرازی (کلم پلو استان فارس)، زمانی که مایه کوفته قلقلی آماده شد، آن را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کاملا جا بیفتد. پس از گذشت این مدت زمان، مایه را از یخچال خارج کرده و به صورت کوفته های دایره ای ریز درآورید. پس از اتمام این کار، یک تابه بر روی گاز قرار دهید و کوفته ها را در روغن سرخ کنید.

در آخرین مرحله از کلم پلو سنگ، هنگامی که برنج دم کشید و به طور کامل آماده شد، می توانید آن را به آرامی داخل قابلمه مخلوط کنید تا کلم و برنج یکدست شوند، سپس در دیس مورد نظر سرو کنید. لازم به ذکر است که برای تزیین کلم پلو جواد جوادی می توانید از کوفته های قلقلی به سلیقه خود استفاده کنید.

در صورتی که تمایل به پخت کلم پلو با عدس دارید، می توانید در تهیه کلم پلو خانگی از عدس پخته شده نیز استفاده کنید، جهت مشاهده طرز تهیه کلم قمری پلو بدون گوشت، در ادامه با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید روش پخت انواع غذاهای ایرانی و خارجی را به صورت حرفه ای همراه با فوت و فن ها، یاد بگیرید، مقاله آشپزی آریا تهران را بررسی کنید.

فیلم طرز تهیه کلم پلو

اگر عباراتی نظیر فیلم طرز تهیه کلم پلو، کلم پلو اپارات، کلم پلو شیرازی فیلم، کلم پلو فیلم و عباراتی از این قبیل را سزچ کرده اید و به دنبال مشاهده فیلم آموزش پخت کلم چلو به صورت تصویری هستید، در این قسمت به زودی توسط همکاران مجموعه آریا تهران، فیلم طرز تهیه انواع کلم پلو از جمله فیلم کلم پلو با مرغ، طرز تهیه کلم پلو اصفهانی، کلم پلو تبریزی، کلم پلو اصفهانی، خورشت کلم پلو، کلم پلو کرجی، کلم پلو گلاور، کلم پلو ایران کوک، کلم پلو استان کرمانشاه ( کلم پلو کرمانشاهی)، کلم پلو استان همدان، کلم پلو استان زنجان (کلم پلو زنجان)، کلم پلو خوزستانی، کلم پلو ربی، کلم پلو عربی، کلم پلو جهرمی، کلم پلو کرمانی، کلم پلو قمی و… قرار خواهد گرفت تا شما عزیزان بتوانید به روش های پخت این غذای خوشمزه مسلط شوید.

سبزی کلم پلو شیرازی

در پاسخ به سوالاتی قبیل کلم پلو سبزیش چیه، سبزی کلم پلو چیست، کلم پلو چه سبزی میخواد، باید بگوییم که برای خرید سبزی کلم پلو شیرازی می توانید به سراغ سبزی هایی از جمله شوید، تره، ریحان و ترخون بروید. به صورتی که مقدار تره و ریحان باید با هم مساوی باشند، مقدار شوید باید کمتر از تره و ریحان باشد و ترخون هم فقط برای طعم دهی به مقدار کم استفاده می شود.

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید سبزی کلم پلو استان فارس به آن توجه داشته باشید این است که، در صورتی که از ترخون به مقدار زیادی استفاده کنید، ممکن است غذای شما را تلخ کند. علاوه بر این شما باید به دنبال سبزی های تازه باشید تا طعم غذای شما خوشمزه تر شود.

لازم به ذکر است که اگر به دنبال طرز تهیه کلم پلو شیرازی بدون سبزی هستید، می توانید از اضافه کردن سبزی در تهیه کلم پلو صرف نظر کنید.

کلم پلو با مرغ

کلم پلو چطور درست میشه؟ طرز تهیه کلم پلو با هویج بدون گوشت چرخ کرده چگونه است؟ غذای کلم پلو با مرغ یکی از غذاهای محبوب و اصیل ایرانی است که با طعم خوشمزه و خوشایند خود مخاطبان بسیاری را جذب می‌ کند. این غذا را می‌ توان به راحتی در مهمانی‌ ها و مجالس مختلف تهیه و سرو کرد. برای تهیه کلم پلو با مرغ طرز تهیه زیر را دنبال کنید.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده آموزش طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ساده خانگی، بر روی لینک کلیک نمایید.

مواد اصلی مورد استفاده در آموزش کلم پلو شیرازی با مرغ عبارتند از:

  • سینه مرغ: ۱ عدد
  • کلم برگ متوسط: ۱ عدد
  • آبلیموترش: ۴ ق غذا خوی
  • رب: ۱ ق غذا خوری
  • برنج: ۳ پیمانه
  • پیاز: ۲ عدد
  • زیره: ۱ ق چای خوری
  • هویج: ۱ عدد
  • دارچین: ۱/۲ ق چای خوری
  • زعفران و کره: به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به مقدار لازم

ابتدا برای طرز تهیه کلم پلو با مرغ (کلم پلو رستورانی با مرغ)، برنج را تمیز بشویید و با مقداری نمک خیس کنید. سپس سینه مرغ را در یک قابلمه با کمی روغن تفت دهید تا زمانی که تغییر رنگ دهد و بعد از آن کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید.

در ادامه پخت کلم پلو خوشمزه با مرغ، یک عدد پیاز را به صورت ۴ قاچ کرده و به مواد اضافه کنید و روی مرغ آب جوش بریزید و اجازه دهید تا سینه مرغ پخته شود و پس از پخت از آب مرغ خارج کنید و آن را به صورت ریش ریش آماده کنید.

لازم به ذکر است که برای پخت کلم پلو با فیله مرغ، می توانید به جای سینه، از فیله مرغ استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به پخت انواع غذاهای سننی ایرانی علاقه مند هستید، شرکت در دوره آشپزی سنتی را به شما پیشنهاد می کنیم.

در قدم بعد برای پخت کلم پلو تهرانی با مرغ، کلم سفید را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و در یک تابه کمی روغن بریزید و سپس کلم ها را همراه با اّب لمیوترش تازه اضافه کرده و مقداری دارچین، زیره و فلفل سیاه اضافه کنید و کلم را تفت دهید تا حجم آن کمتر و خوب سرخ شود. اگر می خواهید بوی کلم را از بین ببرید و طعم غذا را خوشمزه تر کنید، بهتر است آب لیموترش را در این مرحله حدف نکنید.

حال در این قسمت از پخت کلم پلو با قلقلی مرغ، پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در یک تابه تقت دهید و به آن کلم و هویج رنده شده اضافه کنید. در انتها مرغ ریش ریش را همراه با مقداری زعفران، دارچین، پودر زیره و نمک اضافه کنید و هم بزنید. پس از افزاودن این مواد، نوبت به اضافه کردن رب می باشد. در این مرحله رب را اضافه کرده و تا زمانی که بوی خامی رب از بین برود مواد را تفت دهید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه کلم پلو با مرغ و هویج، برنج را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا به جوش بیاید و نرم شود. سپس برنج را آبکش کنید و کف قابلمه را ته دیگ مناسب قرار دهید و کمی برنج بریزید. در ادامه از مواد مرغ بریزید و همین طور لایه لایه مواد را اضافه کنید و کلم پلو با مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد. نوش جان!

در صورتی که می خواهید کلم پلو عالی شما همراه با زرشک و قارچ سرو شود، برای پخت کلم پلو با قارچ و همچنین کلم پلو با زرشک (کلم پلو زرشک)، می توانید در آخر پخت، مقداری زرشک و قارچ سرخ شده را آماده کرده و بر روی برنج پخش کنید.

پیشنهاد ویژه: مرصع پلو یکی از انواع غذاهای ایرانی مجلسی است که در بسیاری از مهمانی ها و مجالس سرو می شود. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه مرصع پلو به صورت مرحله به مرحله، بر روی لینک کلیک کنید.

طرز تهیه کلم پلو تهرانی
طرز تهیه کلم پلو تهرانی

طرز تهیه کلم پلو تهرانی

کلم پلو چگونه درست میشه؟ کلم پلو تهرانی یا کلم پلو استان تهران، یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه در فرهنگ غذایی ایران است. این غذا با استفاده از کلم سفید به جای کلم قمری تهیه می‌ شود و دارای طعم و ظاهری منحصر به فرد است که آن را از دیگر انواع پلوها متمایز می‌ کند. در ادامه طرز تهیه کلم پلو تهرانی با گوشت چرخ کرده را به طور کامل توضیح داده ایم.

  • کلم سفید: ۱/۲ عدد
  • پیاز بزرگ: ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۱ الی ۲ ق غذا خوری
  • گوشت چرخ کرده: ۳۵۰ گرم
  • زعفران دم شده: ۲ ق غذا خوری
  • برنج: ۳ پیمانه
  • آب و روغن: به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، جوز هندی، دارچین: به مقدار لازم

در ابتدای پخت کلم پلو تهرانی با گوشت قلقلی، برنج را با آب سرد خوب بشویید و چنگ بزنید و سپس با مقداری آب و ۱ قاشق غذا خوری نمک بگذارید تا خیس بخورد. سپس کلم را تمیز بشویید و به صورت خلالی ریز خرد کنید. حال برای تهیه کلم پلو زعفرانی، می بایست زعفران را بسابید و داخل یخ دم بگذارید تا خوش رنگ شود.

در مرحله بعد برای پخت کلم پلو رستورانی، یک تابه بردارید و در آن مقداری روغن بریزید و سپس کلم های خرد شده را کمی تفت دهید تا سرخ شوند. هنگامی که کلم ها طلایی شدند، آن ها را از تابه خارج کنید. در ادامه پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و در همان تابه سرخ کنید تا طلایی شود. حال به آن کمی زردچوبه بزنید و تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه از بین برود.

حال می توانید مقداری رب اضافه کنید و با پیاز به خوبی سرخ کنید. در بسیاری از دستورهای پخت کلم پلو، رب بعد از گوشت اضافه می شود اما در صورتی که رب را قبل از گوشت اضافه کنید طعم بهتری به غذا می دهد زیرا رطوبت گوشت باعث می شود رب به خوبی سرخ نشود.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید انواع روش های پخت باقالی پلو را به روش های ساده یاد بگیرید، مقاله طرز تهیه باقالی پلو ساده را از دست ندهید.

در قدم بعد گوشت را همراه با ادویه ها و نمک اضافه کنید و در حرارت بالا تفت دهید تا کاملا تغییر رنگ دهد و سرخ شود. برای تهیه کلم پلو با زیره، می توانید در این مرحله از مقداری زیره نیز استفاده کنید و طعم و عطر خاصی به غذای خود ببخشید. حال مقدار کمی آب اضافه کرده و اجازه دهید تا گوشت به طور کامل پخته شود و آب اضافی آن جمع شود. در انتها زعفران را اضافه کرده و تابه را از روی حرارت بردارید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه کلم پلو زرد، برنج را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا برنج کمی بجوشد. در حین پختن فراموش نکنید که کف روی برنج را با استفاده از یک قاشق بردارید. زمانی که دانه برنج را در دست گرفتید، در صورتی که با فشار دست له شد اما مغز آن هنوز سفت بود آبکش کنید.

در آخرین مرحله از طرز پخت کلم پلو، در کف قابلمه ته دیگ دلخواه خود را بگذارید و سپس یک لایه برنج بریزید و بعد کلم سرخ شده و در آخر زعفران و مایه گوشی را اضافه کنید و همین طور به ترتیب لایه ها را تکرار کنید تا مواد و برنج تمام شوند. در انتها کلم پلو را به مدت ۴۰ دقیقه بگذارید تا بدم بکشد و سپس نوش جان کنید.

لازم به ذکر است که کلم پلو قالبی تهرانی بدون استفاده از سیب زمینی تهیه می شود اما اگر به هر دلیلی می خواهید در تهیه کلم پلو از سیب زمینی استفاده کنید، برای پخت کلم پلو با سیب زمینی، می توانید مقداری سیب زمینی را به صورت نگینی یا خلالی خرد کرده و پس از سرخ کردن بر روی غذا پخش کنید.

پیشنهاد ویزه: اگر می خواهید روش پخت هویج پلو با گوشت چرخ کرده را به صورت کامل و حرفه ای یاد بگیرید، به صفحه طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده مراجعه نمایید.

طرز تهیه کلم پلو ساده بدون گوشت

طرز تهیه کلم پلو ساده بدون گوشت چگونه است؟ اگر به هر دلیلی تمایل ندارید در دستور کلم پلو عالی، از گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید، برای تهیه کلم پلو بدون گوشت (کلم پلو شیرازی بدون گوشت)، می توانید گوشت را به طور کلی از این غذا حذف و مابقی مواد را طبق دستوری که در قسمت فوق ارائه داده ایم تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه کلم پلو شیرازی با سبزی خشک

طرز تهیه کلم پلو شیرازی اصل با سبزی خشک به چه صورت است؟ یکی از سولاتی که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که آیا می توان کلم پلو را با استفاده از سبزی خشک درست کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، اگر شما به سبزی تازه دسترسی ندارید و یا وقت کافی برای آماده کردن سبزی کلم پلو را ندارید، می توانید از سبزی خشک در تهیه کلم پلو شیرازی رستورانی استفاده کنید.

کلم پلو با کلم قرمز
کلم پلو با کلم قرمز

کلم پلو با کلم قرمز

کلم پلو با کلم قرمز یکی از قدیمی ترین غذای ایرانی است که در برخی از شهرها به عنوان یک غذای مجلسی و خاص شناخته می‌ شود. این غذا به دلیل طعم خوشمزه و اصیل خود، در بسیاری از جشنواره‌ ها، مراسم و مهمانی‌ ها مورد استقبال قرار می‌ گیرد و به عنوان یک غذای سنتی ارزشمند در فرهنگ غذایی ایران شناخته می‌ شود. جهت مشاهده آموزش پخت کلم پلو با کلم قرمز در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کلم پلو خوشمزه نی نی سایت با کلم قرمز عبارتند از:

  • کلم بنفش: ½ کلم قرمز
  • پیاز: ۲ عدد درشت
  • برنج: ۴ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
  • آرد نخودچی: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق مرباخوری
  • آبغوره: ۲ قاشق غذاخوری
  • ریحان خشک: ۱ قاشق چای خوری
  • سبزی معطر خشک: به مقدار کافی
  • زعفران دم کرده: به مقدار کافی
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار کافی

در اولین مرحله از آموزش پخت کلم پلو نواب ابراهیمی با کلم قرمز خوشمزه، ابتدا کلم بنفش را کاملا تمیز بشویید و به صورت خلالی ریز خرد کنید. سپس یک عدد پیاز بردارید و آن را به صورت خلالی نازک خرد کنید. در قدم بعد، یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید.

حال مقدار کمی روغن در تابه بریزید و پیازها را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز کاملا سرخ و طلایی شود. هنگامی که پیاز سرخ شد، کلم بنفش خرد شده را به تابه اضافه کرده و کمی تفت دهید تا نرم شود.

در قدم بعد، مقداری نمک و فلفل سیاه را همراه با آبغوره و آب لیمو ترش به تابه اضافه کرده و مجددا تفت دهید و صبر کنید تا آب اضافی درون تابه کاملا جمع شود. در مرحله بعد، پیاز باقی مانده را با استفاده از رنده ریز، رنده کنید.

حالا پیاز را از صافی رد کرده و آب اضافی ان را بگیرید. سپس همراه با گوشت چرخ کرده، در یک کاسه مناسب بریزید. در این مرحله، آرد نخودچی را با مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید. در صورتی که مایل به پخت کلم پلو قرمز با مرغ هستید، می توانید گوشت مرغ چرخ شده را جایگزین گوشت قرمز کنید.

در ادامه مراحل کلم پلو با سبزی پلویی، مقداری ریحان خشک را به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه کنید و سپس گوشت را به مدت چند دقیقه ورز دهید تا مواد به طور کامل ترکیب و یکدست شود. حال به اندازه یک گردو بزرگ از مایه گوشت بردارید، سپس با دست خود، گوشت را به صورت دایره ای درآورید و در سینی بگذارید.

در مرحله بعد از پخت کلم پلو غیر شیرازی، زمانی که تمام مایه گوشت چرخ کرده را به صورت گوشت قلقلی آماده کردید، یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید و پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، گوشت را در آن سرخ کنید.

حال برای پخت برنج کلم پلو غذای محلی، یک قابلمه مناسب بردارید و آن را تا نیمه پر از آب کنید و بر روی حرارت قرار زیاد دهید تا آب به جوش آید.

هنگامی که آب بجوش آمد، برنج را بشویید و همراه با ۱ قاشق چای خوری نمک در قابلمه بریزید. در ادامه اجازه دهید تا برنج به مدت ۸ الی ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا کمی نرم شود.

پس از گذشت این مدت زمان، هنگامی که اطراف دانه های برنج نرم و مغز آن کمی سفت بود، می توانید قابلمه را از روی حرارت بردارید و برنج را آبکشی کنید. در ادامه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب بریزید و ته دیگ دلخواهمان را درون آن قرار دهید.

حال یک لایه برنج در قابلمه بریزید و سپس ترکیب سبزی خشک معطر شامل ترخون، جعفری، ریحان، شوید و تره را به همراه کلم بنفش روی برنج پخش کنید. پس از انجام این کار، مقداری از گوشت های قلقلی را روی برنج قرار دهید.

در ادامه پخت کلم پلو غذای سنتی، کمی از زعفران دم کرده را روی مواد بپاشید. سپس به همین ترتیب این کار را انجام دهید تا همه مواد به اتمام برسد. پس از تمام شدن مواد، درب قابلمه را با استفاده از یک دم کنی بپوشانید و روی قابلمه قرار دهید و اجازه دهید تا کلم پلوی شما به مدت ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزد تا کاملا دم بکشد.

پس از گذشت این مدت زمان، غذای شما آماده است و می توانید در ظرف مورد نظر سرو کرده و نوش جان کنید.

کلم پلو بدون گوشت با سویا

کلم پلو بدون گوشت با سویا چگونه تهیه می شود؟ اگر می خواهید غذای کلم پلو سفید را بدون استفاده از گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ تهیه کنید، می توانید از سویا استفاده کنید. برای این کار از روش زیر پیروی کنید.

مواد لازم برای تهیه کلم پلو بدون گوشت با سویا عبارتند از:

  • ساقه گل کلم: به میزان دلخواه
  • پیاز: ۱ الی ۲ عدد
  • سیر تازه: ۲ عدد
  • سویا: ۱/۲ پیمانه
  • برنج: ۲ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودرآویشن، پودرسیر: به میزان لازم
  • پودر لیمو امانی: ۱ الی ۲ قاشق سوپخوری

در اولین مرحله از پخت کلم پلو خانم گلاور با سویا، ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و تفت دهید. سپس کلم های خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید. در ادامه سیر خردشده را بریزید و مقداری نمک و ادویه به آن اضافه کنید.

در مرحله دوم، سویا را به مدت ۲۰ دقیقه الی نیم ساعت خیس کرده و سپس بشویید و در یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس به بقیه مواد اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن کمی طلایی شود‌.

در قدم بعد، پودر لیمو امانی را بریزید و با مواد مخلوط کنید. حال برنج را زودتر از همیشه آبکش کرده و ته دیگ موردنظر را در کف قابلمه قرار دهید. در ادامه یک لایه برنح، یک لایه مواد بریزید تا زمانی که همه مواد تمام شود. زمانی که مواد تمام شد، به مدت ۴۵ الی ۶۰ دقیقه کلم پلو را بر روی شعله پخش، قرار داده و اجازه دهید تا دم بکشد.

کلم پلو با گل کلم
کلم پلو با گل کلم

کلم پلو با گل کلم

روش تهیه کلم پلو با گل کلم چگونه است؟ کلم پلو شیرازی نی نی سایت با گل کلم یکی از انواع غذاهای ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. این غذا دستور پخت ساده ای دارد و به راحتی تهیه می شود. در ادامه می توانید با مراحل تهیه کلم پلو با گل کلم آشنا شوید.

گل کلم پلو طرز تهیه بسیار ساده ای دارد. برای تهیه این غذا ابتدا باید مواد لازم را تهیه کنید که به شرح زیر می باشد:

  • گوشت چرخ کرده : نیم کیلو
  • گل کلم بزرگ: ۱ عدد
  • برنج خیس شده: ۴ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری
  • پیاز سرخ کرده: ۲ عدد
  • نمک و زردچوبه: به مقدار کافی
  • روغن و زعفران: به میزان لازم

برای تهیه کلم پلو مجلسی با گل کلم، ابتدا برنج را بشویید و همراه با مقدار کمی نمک و آب به مدت چند ساعت خیس کنید. پس از گذشت چند ساعت، برنج را آبکشی کرده و دم دهید.

در ادامه، گل کلم ها را تمیز بشویید و سپس خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید. حال تابه ای را روی حرارت قرار دهید و گوشت چرخ کرده را همراه با پیاز داغ در تابه بریزید و تفت دهید. پس از کمی تفت دادن گوشت، به آن رب گوجه فرنگی و گل کلم های سرخ شده را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

لازم به ذکر است که در صورت تمایل برای پخت کلم پلو با گوجه فرنگی، می توانید به جای رب، از گوجه فرنگی های رنده شده استفاده کنید. حال هنگام سرو کردن برنج را درون دیس بریزید و مواد گل کلم ها را لابه لای آن پخش کنید. نوش جان!

کلم پلو گیاهی

کلم پلو خانم صرافها یک غذای خوشمزه و سالم است که به دلیل دارا بودن سبزیجات مختلف دارای ویتامین های بسیاری می باشد. اگر می خواهید این غذای خوشمزه را به روش گیاهی تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم از دستور پخت کلم پلو گیاهی استفاده کنید.

مواد لازم برای کلم پلو گیاهی:

  • برنج: ۳ پیمونه
  • نخود فرنگی: ۱ کاسه کوچک
  • پیاز متوسط: ۳ عدد
  • کلم‌ پیچ متوسط: ۱ عدد
  • خیار متوسط: ۳ عدد
  • گوجه فرنگی متوسط: ۲ عدد
  • جعفری: ۱ کاسه متوسط
  • شوید: ۱ کاسه متوسط
  • ریحون: ۱ کاسه متوسط
  • روغن زیتون: به مقدار لازم
  • نعناع خشک: به مقدار لازم
  • پاپریکا شیرین: به مقدار لازم
  • فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • نمک: به مقدار لازم

ابتدا پوست ۲ عدد از پیازها را بگیرید و سپس به صورت خلال‌ های نازک برش دهید و درنهایت همراه با کمی روغن در قابلمه تفت دهید. در ادامه پاپریکا، فلفل سیاه و نمک را اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا پیازها طلایی شوند.

حال کلم‌ ها را به صورت خلال های نازک برش بزنید و به پیازها اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. سپس کمی ریحان‌، شوید و جعفری را کاملا ریز خرد کرده و نصف آن را در قابلمه بریزید. کمی مواد را هم بزنید و نخود فرنگی‌ ها را اضافه کنید.

در مرحله سوم پخت کلم پلو رژیمی، برنج‌ ها را با آب سرد بشویید و در قابلمه بریزید. به مخلوط کردن ادامه دهید و سپس نصف دیگر سبزیجات را بریزید. داخل قابلمه را به اندازه‌ ای آب اضافه کنید که کمی از سطح برنج بالاتر باشد.سپس قابلمه را بر روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید و تبخیر شود تا به سطح برنج برسد.

در قدم بعد کمی روغن زیتون اضافه کرده و حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا خوب دم بکشد. در صورت تمایل می توانید قبل از بستن درب قابلمه، مقداری کره حیوانی یا مارگارین به پلو اضافه کرد.

پس از اینکه پلوی شما دم کشید، می توانید آن را در ظرف مورد نظر سرو کرده و نوش جان کنید.

کلم پلو با لوبیا چشم بلبلی

یکی از روش های پخت کلم پلو، با استفاده از لوبیا چشم بلبلی می باشد که ممکن است باعث تغییر مزه و طعم کلم پلو اصیل شیرازی شود. اگر می خواهید روش پخت کلم پلو با لوبیا چشم بلبلی را یاد بگیرید، در ادامه با ما همراه باشید.

  • چهار پیمانه برنج
  • یک پیمانه لوبیا چشم بلبلی
  • پانصد گرم گوشت بدون استخوان
  • دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • یک عدد پیاز درشت
  • یک کیلو کلم پیچ
  • یک حبه سیر
  • چهارصد گرم ترخون
  • یک قاشق چای خوری پودر دارچین
  • یک قاشق غذاخوری پودر سماق
  • در صورت تمایل سه قاشق غذاخوری زعفران دم کرده غلیظ
  • به میزان لازم نمک و فلفل و روغن

برای تهیه کلم پلو فریبا با لوبیا چشم بلبلی، ابتدا برنج را پس از شستن در آب ولرم و نمک به مدت یک ساعت خیس کنید. پس از گذشت یک ساعت، آب برنج را خارج کرده و در یک قابلمه آب جوش (که به آن نمک اضافه کرده‌ اید) نیم پز کنید. سپس برنج را آبکش کرده و روی آن آب ولرم بریزید. در ادامه لوبیا را به مدت چند ساعت در آب سرد خیس کنید. سپس آب آن را خارج کرده و اجازه دهید همراه با آب و نمک بپزد.

در مرحله بعد، یک قابلمه بریزید و مقداری روغن در آن بریزید و گوشت را تفت دهید تا آب آن جمع شود و رنگ آن تغییر کند. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و کمی تفت دهید. پس از آن، روی گوشت آب بریزید و صبر کنید تا گوشت به طور کامل پخته شود و یک پیمانه آب داشته باشد.

حال در یک تابه پیاز را که از قبل به صورت خلالی خرد کرده‌ اید، همراه با کمی روغن تفت دهید. بعد از آن کلم خرد شده را همراه با سیر له شده اضافه کنید و با هم مخلوط کرده و اجازه دهید تا کلم نرم شود. سپس نمک، فلفل، دارچین و در صورت تمایل سماق را اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنید.

سپس گوشت پخته را همراه با آب آن اضافه کرده و اجازه دهید مواد به مدت ۱۵ دقیقه با هم بپزند. سپس ترخون و زعفران را اضافه کرده، مواد را به طور کامل مخلوط و حرارت را خاموش کنید.

در آخرین مرحله، کف یک قابلمه مقداری روغن ریخته و مقداری برنج کف قابلمه بریزید. سپس یک لایه از مواد روی برنج پخش کنید. به همین ترتیب لایه‌ های برنج و مواد را اضافه کرده تا همه مواد تمام شود. فراموش نکنید که لایه‌ آخر باید برنج باشد.

در انتها قابلمه را روی حرارت بالا قرار دهید، زمانی پلو بخار کرد، حرارت را کم کرده و دم‌ کنی را روی درب قابلمه قرار دهید و اجازه دهید کلم پلو به مدت ۴۵ دقیقه الی یک ساعت بپزد و برنج دم بکشد.

کلم پلو با رشته پلویی

کلم پلو با رشته پلویی یکی از روش های پخت این غذای خوشمزه می باشد که به روش زیر تهیه می شود. برای پخت کلم پلو با رشته پلویی به روش زیر عمل کنید:

  • برنج: ۳ پیمانه
  • رشته پلویی: ۵۰۰ گرم
  • کلم خورد شده: یک عدد کوچک
  • پیاز متوسط: ۲ عدد
  • روغن: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک: به مقدار لازم
  • فلفل: به مقدار لازم
  • زردچوبه: به مقدار لازم

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا برنج را از قبل خیس کنید و آن را به شکل آبکش یا دمی بپزید. در قدم بعد، پیاز و کلم را به صورت ریز خرد کرده و با مقداری روغن و ادویه دلخواه در تابه تفت دهید. در مرحله بعد، مواد آماده شده و رشته پلویی را لا به لای برنج بریزید و صبر کنید تا غذا دم بکشد. حال غذای شما آماده است و می توانید نوش جان کنید.

کلم پلو ترکی

کلم پلو چه جوری درست میشه؟ کلم پلو آذری یا کلم پلو ترکی یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و ساده است که با کلم پیج تهیه می شود و شما می توانید به سلیقه خود از گوشت یا مرغ برای تهیه این پلو استفاده کنید. در ادامه این آموزش ما روش پخت این غذای خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای کلم پلو ترکی:

  • کلم پیچ متوسط: ١ عدد ۴٠٠ گرمى
  • سیر: ٢ حبه
  • برنج: ٣ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده یا مرغ تکه شده: ٣٠٠ گرم
  • زعفران غلیظ دم کرده: ٣ ق غذا خوری
  • پیاز: ١ عدد نگینى ریز خرد شده
  • رب گوجه: ۱ ق غذا خوری
  • دارچین: ۱ ق چای خوری
  • سرکه یا آبلیموترش: ۱ ق چای خوری
  • روغن: به مقدار لازم

در ابتدا می توانید گوشت یا مرغ را همراه با پیاز در کره کمی تفت داده، سپس با مقداری زعفران و نمک مزه دار کنید. در ادامه برنج را با مقداری نمک خیس کنید. حال در یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید سپس برنج را در آن بریزید و بجوشانید. زمانی که برنج به حدی رسید که تقریبا اطراف آن نرم بود اما مغز آن سفت بود، می توانید برنج را آبکش کنید.

در ادامه کلم‌ پیچ را به صورت خلالی ریز خرد کرده و در یک تابه بریزید و سیرها را به صورت ریز رنده کنید و اضافه کنید. سپس ۴ قاشق کره یا روغن به تابه اضافه کرده و همه مواد را با هم سرخ کنید. در این مرحله گوشت چرخ کرده تفت داده شده با پیاز یا مرغ تکه شده و تفت داده شده را به کلم تفت داده شده اضافه کنید و رب، نمک و زعفران دم کرده را به مدت ١ دقیقه تفت دهید و یک قاشق سرکه یا آب لیمو افزوده و بلافاصله از روى حرارت بردارید.

در ادامه مراحل پخت، یک قاشق روغن ته‌ قابلمه بریزید و ته دیگ دلخواه خود را اضافه کنید. سپس یک تا دو کفگیر برنج بریزید و بعد مقداری از مواد کلم را اضافه کرده و کمى دارچین و زعفران بپاشید. سپس به همین ترتیب مواد را به صورت لایه لایه اضافه کنید تا مواد تمام شود.

در آخر زعفران را روی برنج پخش کنید و درب قابلمه را ببندید، دم کنی را بگذارید و به مدت ۲۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا برنج دم بکشد. حال برنج شما آماده خوردن است و می توانید نوش جان کنید.

خواص کلم پلو

کلم پلو چه فوایدی دارد؟ کلم پلو، به عنوان یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در فرهنگ غذایی ایران، از نظر تغذیه‌ ای نیز مزایای بسیاری دارد. در زیر به برخی از خواص کلم پلو اشاره خواهیم کرد.

  • منبع انرژی: کلم پلو به دلیل حضور مواد غذایی مانند کربوهیدرات از جمله برنج و کلم، یک منبع انرژی مطلوب است که برای حفظ سطح انرژی بدن مفید است.
  • منبع پروتئین: کلم پلو غذایی است که به دلیل دارا بودن گوشت و مرغ، دارای پروتئین می باشد که از نظر ارتقای سلامتی باعث تامین پروتئین لازم برای بدن می‌ شود.
  • منبع فیبر: کلم پلو حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر است که برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است و می‌ تواند به تنظیم گوارش و جلوگیری از مشکلات رایجی مانند یبوست کمک کند.
  • منبع ویتامین و مواد معدنی: این غذا به دلیل استفاده از مواد مختلف مانند کلم، پیاز و گوشت، منابع مختلفی از ویتامین‌ ها و مواد معدنی ارائه می‌ دهد که برای حفظ سلامتی بدن ضروری هستند. به عنوان مثال، ویتامین C، ویتامین A و مواد معدنی مانند آهن و کلسیم از جمله موادی هستند که ممکن است در این غذا حضور داشته باشند.
  • منبع آنتی‌ اکسیدان‌ ها: برخی از مواد مصرفی در کلم پلو مانند کلم و پیاز، حاوی آنتی‌ اکسیدان‌ های طبیعی هستند که به حفظ سلامتی سلول‌ ها و جلوگیری از آسیب های اکسیداتیو کمک می‌ کنند.

در نهایت، کلم پلو فواید بسیاری دارد و توجه به مقادیر مصرفی و نحوه تهیه کلم پلو نیز بسیار مهم است. به عنوان قسمتی از یک رژیم غذایی متوازن، مصرف این غذا به همراه مواد غذایی دیگری که برای تامین نیازهای روزانه بدن لازم است، توصیه می‌ شود.

خوردن کلم پلو در بارداری

کلم پلو یکی از غذاهای محبوب و معمول در فرهنگ غذایی بسیاری از کشورها است. این غذا از ترکیبات ساده‌ ای مانند برنج، کلم، روغن، ادویه‌ ها و گوشت یا مرغ تشکیل شده و طعم و ارزش غذایی بالایی دارد. اما آیا خوردن کلم پلو در بارداری مفید است یا حیر؟

همانطور که در توضیحات فوق اشاره کردیم، کلم یکی از سبزیجاتی است که دارای خواص فراوانی است. این سبزیجات حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌ ها و مواد مغذی مانند ویتامین C، K، فیبر، منیزیم، مس و آهن می‌ باشد. به علاوه، مصرف کلم معادل با یک قرص مولتی ویتامین محسوب می‌ شود و خوردن کلم پلو در دوران شیردهی (کلم پلو در شیردهی) یا بارداری، برای باروری و سلامتی مادر و جنین بسیار حیاتی است.

از طرفی دیگر، تحقیقات علمی نشان داده است که کودکان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری از کلم استفاده کرده‌ اند، نسبت به برخی انواع سرطان ایمنی بیشتری دارند. این اطلاعات نشان می‌ دهد که مصرف کلم پلو برای زن باردار می‌ تواند اثرات مثبتی بر سلامتی جنین و حتی بعد از تولد کودک داشته باشد.

با این حال، مصرف هر گونه غذا یا مکمل در دوران بارداری باید با دقت و با مشورت پزشک متخصص تغذیه صورت گیرد. همچنین، مهم است که میزان مصرف کلم و سایر مواد غذایی را در رژیم غذایی بارداری کنترل کرده و از مصرف بیش از حد خودداری کنید، زیرا مصرف زیاد مواد غذایی ممکن است به جای سود، به آسیب جبران ناپذیر منجر شود.

در نتیجه، خوردن کلم پلو در بارداری نی نی سایت با توجه به خواص غذایی آن و نتایج مثبت تحقیقات علمی، می‌ تواند به عنوان یک بخش سالم از رژیم غذایی بارداری مورد توصیه قرار گیرد.

کلم پلو چه طبعی دارد

کلم پلو چه طبعی دارد؟ کلم پلو سرده یا گرم؟ درباره طبع کلم پلو باید بگوییم که کلم به طور کلی مستقل از رنگ آن، دارای طبع گرمی است. با این حال، طبع کلم سفید، گرم و خشک است و به همین دلیل مصرف آن برای افرادی که سرد مزاج هستند، مناسب است و می‌ تواند در بهبود وضعیت این افراد موثر باشد.

در ضمن، کلم پلو دارای خواص تغذیه‌ ای مهمی است که در مطالب فوق به آن اشاره کردیم. به طور کلی، با توجه به طبع گرم و خشک کلم سفید، مصرف کلم پلو برای افراد سرد مزاج می‌ تواند مفید باشد، همچنین این غذا دارای خواص تغذیه‌ ای مهمی است که برای همه افراد، به خصوص خانم های باردار، مفید است.

کلم پلو را با چی بخوریم

کلم پلو رو با چی بخوریم؟ در پاسخ به سوال کلم پلو را با چی بخوریم، باید گفت که شما می توانید کلم پلو خوشمزه را در کنار ترشی، سالاد شیرازی، نوشابه و… سرو کنید و نوش جان کنید.

کلم پلو غذای کدام شهر است

یکی از سوالاتی که توسط بسیاری از کاربران مطرح می شود این است که کلم پلو غذای کدام شهر است؟ در اصل در پاسخ به سوال کلم پلو غذای کجاست باید گفت که این غذا اصالتا متعلق به شهر شیراز است اما در شهرهای مختلف به روش های متنوع و با استفاده از مواد اولیه های مختلف تهیه می شود.

خواب کلم پلو

در تفسیر خواب، خوردن کلم پلو معمولا به معنای داشتن یک روند پر فراز و نشیب در زندگی تعبیر می‌ شود. وقتی شما در خواب کلم پلو بخورید، این ممکن است نمایانگر تلاش و کوشش شما برای دست یافتن به اهداف خود باشد. ممکن است در زندگی واقعی شما با موانع و مشکلاتی مواجه شوید که همانند فرایند پخت و پز کلم پلو، نیاز به تلاش و صبر دارند.

با این حال، شما با انگیزه و پشتکار به سمت اهدافتان حرکت می‌ کنید و با قدرت و ایثار، تلاش می‌ کنید تا موانع را پشت سر بگذارید و به نتیجه مطلوب برسید. از طرف دیگر، خوردن کلم پلو در خواب ممکن است نمایانگر داشتن یک روند مهم و پرکاربرد در زندگی شما باشد.

مانند فرایند آماده‌ سازی کلم پلو، شما نیز در زندگی روزمره خود با فعالیت‌ ها و وظایف مختلفی مواجه هستید که نیاز به تلاش و انگیزه دارند تا به بهترین شکل انجام شوند. بنابراین، اگر در خواب کلم پلو بخورید، می‌ توانید این خواب را به عنوان یک انگیزه برای ادامه کوشش‌ ها و پیشرفت در زندگی خود در نظر بگیرید. همچنین، این خواب می‌ تواند به شما یادآوری کند که با پشتکار و تلاش، می‌ توانید به اهداف و آرزوهایتان دست یابید و رویای موفقیت را به واقعیت تبدیل کنید.

جمع بندی

در این صفحه علاوه بر ارائه کامل ترین و جامع ترین آموزش طرز تهیه کلم پلو همراه با عکس کلم پلو شیرازی (کلم پلو شیرازی عکس)، عکس کلم پلو خانگی، عکس کلم پلو با گوشت چرخ کرده، عکس کلم پلو با سالاد شیرازی، به بسیاری از سوالات شما از جمله چطوری کلم پلو درست کنم، چه سبزی برای کلم پلو مناسب است، چه کلمی برای کلم پلو مناسب است، چاشنی کلم پلو چیه، چجوری کلم پلو درست کنیم، چه نوع قلمی برای کلم پلو مناسب است، کلم پلو رب دارد یا خیر، طبع کلم پلو سرد یا گرم و… پاسخ کامل داده ایم.

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید این غذای خوشمزه را به روش های مختلف در منزل درست کنید و لذت ببرید.

سوالات متداول
سبزی کلم پلو چیست؟

سبزی کلم پلو شیرازی شامل شوید، تره، ریحان و ترخون می باشد. شما می بایست برای خرید مقدار تره و ریحان را با هم به طور مساوری باید با هم مساوی باشند، مقدار شوید باید کمتر از تره و ریحان باشد و ترخون هم فقط برای طعم دهی به مقدار کم استفاده می شود.

کلم پلو غذای معروف کدام شهر است؟

غذای کلم پلو غذای معروف شهر شیراز می باشد اما در شهرهای دیگر به روش های مختلف و با دستورهای پخت متنوعی تهیه می شود که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته شده است.

کلم پلو چطوری درست کنم؟

در پاسخ به سوال کلم پلو چطور درست میشود، باید بگوییم که برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا باید مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کرده و سپس طبق دستوری که در مقاله به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم، پیش بروید.